Fire Cape Guide! *Updated*

In dit subforum staan beschrijvingen van minigames en quests.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Sjoerd
Berichten: 3814
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 10:56
Oude naam: Sjoerd 52

Fire Cape Guide! *Updated*

Bericht door Sjoerd »

Deze guide is van 2008, en er zitten dus nog dingen in wat in 2008 wel waren en nu; 2010 niet, zo zijn vele prijzen anders en verschillende dingen updated.

Hallo Ltf, hier ben ik weer met een gloednieuwe Guide!

Inleiding
Waarschijnlijk raad je het al; deze Guide gaat over de Fight Caves, de grot waarin je 63 Waves moet proberen te overleven en het 2de sterkste monster van Runescape moet zien te verslaan: TzTok-Jad.
Uiteindelijk zul je de bezitter worden van de almachtige, een van de beste Capes op Rs, de Fire Cape.

Ik heb besloten hier een Guide over te maken, aangezien ik veel vragen krijg over de Caves, welke Rock je moet nemen, hoe ik de 180ers Block, en hoe je met Jad om moet gaan.

Zelf heb ik toch al bewezen dat ik toch wel redelijk een ''Pro'' hier in ben, aangezien ik Jad atm al 91x heb verslagen.
Maar ik vind niet dat ik het allemaal zelf moet kunnen, ik wil dat jullie hetzelf ook lukt, wat natuurlijk een vele grotere kick geeft als je het zelf hebt gehaald.

De Fight Caves
Hier gebeurt het allemaal in; de Fight Caves.
Ik neem aan dat jullie wel weten waar het ligt, mocht dit niet zo zijn; het ligt in Tzhaar City
Als je ziet ligt het ongeveer recht tegenover de Bank.

Tzhaar kun je bereiken door naar Karamja te gaan, naar de berg met lava te lopen, en het touw naar onder te nemen, ook wel aangegeven op de Map als een Uitroepteken.
Je zult terecht komen in een soort grot, met lava en skeletons in het begin, ga hier weer door de ''Entrance'' en je bent er.

De Fight Caves zelf
Afbeelding

Er zijn 2 belangrijke plaatsen

De Dragon Rock
Deze Rock is nog niet zo heel bekend, en kwam later pas aan de orde.
Hier ga je voornamelijk naar toe als de 180ers komen, of als je monsters naar je toe wilt lokken,
Meer Informatie volgt nog verder in de Guide.

De Italy Rock
Deze Rock is het bekenst van de 2, werd ook altijd gebruikt.
Hier ga je voornamelijk naar toe als er geen 360ers zijn, om bepaalde monsters te blocken.
Ook gebruik je deze als je bij Jad komt, omdat hij vaak aan de andere kant Spawnt.
Meer Informatie volgt nog verder in de Guide.

Monsters
Je zult natuurlijk niet direct bij Jad uitkomen, daarvoor moet je eerst een hoop monster afmaken.
62 Waves lang zul je ze allemaal tegenkomen, sommige wat meer dan de ander.

Ik zet hieronder de Informatie etc neer van de monster, in volgorde van verschijning in de Caves.

Tz-Kih
Afbeelding

Combat lvl: 22
Hitpoints: 100
Max hit: 40
Style: Melee
Informatie: Dit beestje lijkt niks te kunnen doen, maar mocht hij je raken zal hij elke keer 1 Prayer Point van je weg slurpen als het ware, dus zorg ervoor dat je hem meteen doodt, of je rent weg en hit hem vaker mocht het zo zijn.
Aangezien hij maar 10 Hp heeft, moet het geen moeite zijn om hem in een keer te kunnen doden.

Tz-Kek
Afbeelding

Combat lvl: 45
Hitpoints: 200
Max hit: 70
Style: Melee
Informatie: Dit Monstertje is niet zo heel sterk, maar zal je toch wel vaker kunnen hitten, maar moet snel te doden zijn. Als je hem met Melee aanvalt, zal hij als het ware een Recoil zijn; je zult elke keer 1Hp verlies oplopen.
Als je hem dood hebt, zullen er 2 Tz-Keks komen, lees door voor informatie...

Tz-Kek (Kleine versie)
Afbeelding

Combat lvl: 22
Hitpoints: 100
Max hit: 40
Style: Melee
Informatie: Er zullen 2 Tz-Keks komen als je de eerste Tz-Kek hebt gemold, van lvl 45.
Deze beestjes zijn vrij makkelijk te killen, en moeten ook geen probleem opleveren.'

Tox-Kil
Afbeelding

Combat lvl: 90
Hitpoints: 400
Max hit: 130
Style: Ranged + Melee
Informatie: Deze is al wat sterker dan de rest, maar desondanks zijn ze best makkelijk te killen.
Zelf gebruik ik liever Protect from Ranged, omdat ze toch wel eens vaker 12-13 willen hitten.
Het is niet nodig, maar zal wel vervelend zijn als er een 360 bij komt, je kunt dan niet prayen.

Yt-Meykot
Afbeelding

Combat lvl: 180
Hitpoints: 800
Max hit: 250
Style: Melee
Informatie: Dit monster is aardig groot en kan ook gemakkelijk geblokt worden, voornamelijk bij de Dragon Rock.
Als je hem gaat rangen/meleen en hij kan jouw aanvallen, zal hij zichzelf healen.
Dit is handig als je Guthans gebruikt, doe Protect from Melee aan, en heal er op, sinds hij zelf ook health is dit makkelijk om op vol Hp te geraken.

Ket-Zek
Afbeelding

Combat lvl: 360
Hitpoints: 1600
Max hit: 490
Style: Melee + Magic
Informatie: Dit is het sterkste monster na Jad in de Caves.
Hij zal je aanvallen met Magic, zorg er altijd voor dat je Protect from Magic aanhebt staan, want hij kan je aardig hard hitten. Hij zal niet naar je toe komen als hij Magic-aanvallen gebruikt.
Vanaf Wave 31 zorg je ervoor dat je Altijd, tenzij de 360 je niet kan aanvallen, Protect from Magic aanhebt staan.

Tz-Tok Jad
Afbeelding

Combat lvl: 702
Hitpoints: 2500
Max hit: 970
Style: Melee + Ranged + Magic
Informatie: Dit is het monster waar het natuurlijk om draait, Tz-Tok Jad
Hij zal je met Ranged en Magic aanvallen als je ver genoeg van hem afstaat, tenzij je hem meleed, dan gebruikt hij ze alle 3. Voor vele is dit het moeilijkste, en zullen de meeste ook falen.
Meer informatie volgt over Tz-Tok Jad.

Requirements
Natuurlijk zijn er ook Requirements voor de Figth Caves.

Hieronder zet ik ze neer, en geef ik wat Info.

Ranged
Ranged is de meest gebruikte manier om de Waves te doen, het is mogelijk voor Pures om op 50, maar het zal zeker langer duren.
Zelf raad ik 75 aan of hoger, anders duurt het wel een tijd. Des te beter je Ranged, des te korter het duurt.

Defence
Pures kunnen het met 1 Defence halen, maar zullen veel meer geld moeten uitgeven aan Purple Sweets, omdat ze vaak gehit zullen worden.
Zelf raad ik 70+ aan, het is nodig voor Karil's en Verac's of Torag's. Hoe hoger je Defence des te minder Hits je op je zult krijgen.

Attack
Voor degene die Guthan gebruiken, is het aangeraden om 70+ te hebben; voor de Spear natuurlijk.

Strength
Voor degene die Guthan gebruiken, is het aangeraden om 70+ te hebben; hoe hoger hoe beter en hardere hits.

Prayer
Pures kunnen het met 40 Prayer halen, maar dan moet je zelf al erg goed zijn in de Waves en Jad.
Zelf raad ik 60+ aan, je zult het hard nodig hebben, en hoe hoger je Prayer des te meer Prayer Points je zult krijgen voor een Super Restore of Prayer Potion.

Hitpoints
Dit ligt waarschijnlijk aan je andere stats, maar tussen de 65-75 zul je het moeilijk krijgen.
Zelf raad ik 75+ aan, hoe hoger hoe beter.

Slayer
Eventueel Slayer, 55 is nodig voor Broad Bolts, deze zijn zeer goedkoop en bijna net zo goed als Adamant Bolts.

Armour + Inventory
Natuurlijk heb je ook bepaalde spullen nodig om de Fight Caves te kunnen halen.

Hieronder zet ik het Armour en Inventory neer.

Armour
Afbeelding
Dit Armour raad ik aan voor de meeste, het is een goede combinatie tussen Ranged-Prayer-Defence bonus.

Alternatieven zijn er natuurlijk ook. Het armour wat ik kies was toen goed genoeg voor me, aangezien mijn Ranged, Defence en Prayer niet al te hoog waren. Op het moment ben ik bijna Maxed out, en ga ik dus liever voor de snelheid ipv de Def-Prayer gear, wat betekend dat ik kies voor een hoge Range Bonus om sneller door de Waves te kunnen gaan.
Zo moet je zelf eigenlijk ook naar je account kijken, en stel je jezelf vragen zoals: ''Wat is mijn Prayer level'' - ''Wat is mijn Ranged level'' - en ga zo maar door. Zo kun je zelf beslissen of je toch beter wat meer Prayer gear kunt aandoen, of toch liever voor meer Range armour gaat zodat het sneller gaat.


Helm: Verac's Helm > Armadyl Helm > Torag's Helm > Blessed Coif > God Mitre
Amulet: Amulet of Fury > Amulet of Glory > God Stole
Cape: Accumulator > Attractor > Soul Wars Cape > Skillcape (t) > Fire Cape
Arrows: Diamond Bolts (e) > Bolt Racks (als je met Karil's Xbow doet) > Broad Bolts (met 55 Slayer)
Weapon: Rune C'bow / Karil's X-bow / Crystal Bow > Magic Shortbow
Armour-Top: Armadyl Chestplate > Karil's Leathertop> Black D'hide Body > Monk's Robetop
Shield: Dragonfire Shield > God Books (vol is het beste) > Spirit Shield > Granite Shield > Rune Kite
Armour-Bottom: Verac's Skirt > Armadyl Plateskirt > Karil's Leatherskirt > Black D'hide Chaps > Proselyte Tassets
Gloves: Barrow's Gloves > Andere Rfd Gloves > Black D'hide (spiked) Vambs
Boots: Ranger boots > Snakeskin Boots > Dragon Boots > Rune Boots
Ring Archer's Ring > Explorer's Ring (Met Lumbridge Achievement Diary) > Berserker Ring

Zorg ervoor dat je Prayer Bonus goed is! Dit zal aanzienlijk helpen, anders kan het nog krap lastig worden.

Inventory
7 Saradomin Brews > Onvervangbaar, tenzij je hoger Defence hebt, zou je meer Ranging Potions mee kunnen nemen.
3 Tuna Potatoes > Manta Rays > Shark > Monkfish
* Restore Potions > Onvervangbaar, misschien een paar Prayer Potion ipv Super Restore
1 (Extreme) Ranging Potion > Purple Sweets evt.
200 Diamond Bolts (e) > Ruby Bolts (e) - Voor Jad.

Note: Purple Sweets zijn zeer handig, maar ook best duur.
Ze zijn zo handig omdat ze stacken, oftewel op een hoopje gaan net zoals Runes.
Ook healen ze tussen de 1-3 Hp en herladen 10% van je Run-Energy.

Natuurlijk kan de Invent aan gepast worden, bijv voor hogere Pray lvls minder Restores etc.

De Waves

Om het wat handig te maken, zijn er Waves.
Hierin kun je zien waar je bent, welke monsters er de volgende Wave komen, en is natuurlijk handig om bij je te hebben.

Wave 1: 22
Wave 2: 22 22
Wave 3: 45
Wave 4: 45 22
Wave 5: 45 22 22
Wave 6: 45 45
Wave 7: 90
Wave 8: 90 22
Wave 9: 90 22 22
Wave 10: 90 45
Wave 11: 90 45 22
Wave 12: 90 45 22 22
Wave 13: 90 45 45
Wave 14: 90 90
Wave 15: 180
Wave 16: 180 22
Wave 17: 180 22 22
Wave 18: 180 45
Wave 19: 180 45 22
Wave 20: 180 45 22 22
Wave 21: 180 45 45
Wave 22: 180 90
Wave 23: 180 90 22
Wave 24: 180 90 22 22
Wave 25: 180 90 45
Wave 26: 180 90 45 22
Wave 27: 180 90 45 22 22
Wave 28: 180 90 45 45
Wave 29: 180 90 90
Wave 30: 180 180
Wave 31: 360
Wave 32: 360 22
Wave 33: 360 22 22
Wave 34: 360 45
Wave 35: 360 45 22
Wave 36: 360 45 22 22
Wave 37: 360 45 45
Wave 38: 360 90
Wave 39: 360 90 22
Wave 40: 360 90 22 22
Wave 41: 360 90 45
Wave 42: 360 90 45 22
Wave 43: 360 90 45 22 22
Wave 44: 360 90 45 45
Wave 45: 360 90 90
Wave 46: 360 180
Wave 47: 360 180 22
Wave 48: 360 180 22 22
Wave 49: 360 180 45
Wave 50: 360 180 45 22
Wave 51: 360 180 45 22 22
Wave 52: 360 180 45 45
Wave 53: 360 180 90
Wave 54: 360 180 90 22
Wave 55: 360 180 90 22 22
Wave 56: 360 180 90 45
Wave 57: 360 180 90 45 22
Wave 58: 360 180 90 45 22 22
Wave 59: 360 180 90 45 45
Wave 60: 360 180 90 90
Wave 61: 360 180 180
Wave 62: 360 360
Wave 63: 702 (4x 108 (healers) als je Jad op half Hp hebt)

Sinds een Update, zie je nu ook in Rs zelf welke Wave je bent; het zal rechtsbovenin eventjes te komen staan als je aan een nieuwe Wave begint.

Safe Spots
Natuurlijk zijn er ook de Safe Spots, zonder deze zal de Fight Caves wel erg moeilijk worden.

Hieronder zal ik elke keer een situatie geven wat vaker voorkomt, en zal ik de informatie geven van wat je moet doen.

Situatie 1 - De 180er komt op je af bij de Italy Rock.
Afbeelding
Bij de verticale groenelijn wordt bedoeld van beide kanten; als de 180 van Noord/Oost afkomt sta je daar veilig.
Bij de Horizontale groene lijn wordt bedoeld van een kant; als de 180 van West afkomt sta je daar veilig.

Situatie 2 - De 180er komt op je af bij de Dragon Rock.
Afbeelding
Bij de horizontale groene lijn wordt bedoelt van beide kanten; als de 180 Van Oost/West afkomt sta je daar veilig.
Bij de verticale groene lijn wordt bedoelt van een kant; als de 180 van het Zuiden afkomt sta je daar veilig

Het is een beetje lastig uit te leggen, maar naarmate je meer ervaring hier mee krijgt, hoe vaker je weet waar je moet rennen en staan.

De 180ers kunnen 4 hokjes wijd van je afstaan.
Dus als een 360er Noordwest spawnt, zou je hem gewoon kunnen Rangen, terwijl de 180 niet bij je kan.
Mocht er een 90er Noordwest spawnen, kun je dit niet doen, de 180er zal op je afkomen.
In het geval je de 360er ranged, let dan wel op dat de 22ers en 45ers wel gewoon bij je kunnen komen.

Help door de Waves

Hier onder zal ik verschillende Waves geven, en bij elke zeggen wat te doen.
Ik verdeel het in 1-14, 15-30, 31-45 en 46-62.

Waves 1-14
Het begin van de Waves is gemakkelijk.
Zorg er wel voor dat je de 22 snel doodt, het zal je Prayer besparen.
Als de 90ers komen, zou ik Protect Ranged doen, ze kunnen bij low defence toch wel wat Schade aandoen.
Dit is niet persé nodig, maar ik doe het wel.

Na Wave 14 ren je snel naar de Dragon Rock.

Waves 15-30
Hierin komt de 180 voor het eerst, en deze zal geblokt moeten worden.
Afbeelding

Wanneer het je gelukt is de 180er te blocken, ga je eerst de monster killen wat je schade toe kunnen brengen (= 22+45), daarna degene waar je Prayer voor gebruikt (= 90+360) en dan pas de geblokte monsters.

Als je wave 30 hebt gehaald, ren je naar het noorden van de Italy Rock, met Protect from Magic aan!

Waves 31-45
Hierin komt de 360 voor het eerst, deze hoeft niet geblokt te worden, maar is wel handig als je andere monsters weet te blocken, in het zuiden van de Italy Rock.
Omdat je de 180er 15 Waves niet meer zult zien, kun je naar de Italy Rock gaan.
Afbeelding

Wanneer je ziet dat de 360 Zuidelijk is gespawnt, kill je eerst de monsters wat je schade toe kunnen brengen (=22+45). daarna degene waar je Prayer voor gebruikt (=90) en daarna pas de 360.

Spawnt de 360 niet zuidelijk, ga je gewoon hetzelfde te werk, maar wel met de hele tijd Protect from Magic aan!

Ren na Wave 45 weer naar de Dragon Rock, er zal bij Wave 46 weer een 180er komen.

Waves 46-62
Vanaf Wave 46 komt de 180 weer, dus moet je weer terug naar de Dragon Rock.
Wanneer de 180 noordwest spawnt, ren je weer naar punt 4 (Zie het plaatje), en kill je de 360 eerst wat op je af zal komen.

Als de 180 goed op je afkomt, kan het zo zijn dat de 90 of 360 je van lange afstand aanvallen, je rent dan naar Spot 1 of 4, ze zullen automatisch op je afkomen.

Dan kun je weer de monster killen wat je schade aanbrengen (= 22+45), waar je Prayer voor nodig hebt (= 90+360) en daarna de 180 pas.

Als het goed is begin je het al onder de knie te krijgen.
Wanneer je bij wave 62 komt, zijn er 2 360ers.
Zorg ervoor dat je Naar spot 5 rent met Protect from Magic on, de 360ers zullen nu op je afkomen.
Als je de eerste dood hebt, en de 2de bijna, drink je een slokje van je Saradomin Brew, daarna een van je Super Restore, en ga je op punt 5 van de Italy Rock staan (=Noordelijk).

TzTok-Jad
Als je Wave 62 hebt gehaald, zal iemand in je scherm zeggen dat Jad er aan komt.
Het belangrijkste nu is dat je Rustig blijft, er is geen reden tot paniek of wat dan ook.

Jad's Attack's
Dit is waar veel mensen de fout ingaan, het foute Prayer Switchen.
Hiervoor heb ik een plaatje, waar je kunt zien wanneer je Protect from Ranged, of Protect from Magic moet doen.
Afbeelding

Dus als Jad zijn benen omhoog tilt, gebruikt hij Ranged
En als hij naar beneden kijkt, en je ziet een vuurbal op hem, gebruikt hij Magic

Waarschijnlijk zul je Jad's eerste Attack niet zien.
Wat je doet is: Protect from Ranged aan, met Def +15% / Piety / Turmoil - Auto-retaliate op ON!!
De geluiden beheers ik zelf perfect, maar voor jullie is hiereen Filmpje
om je te helpen met het horen van de geluiden van de aanvallen.

Hoor je de Mage aanval, switch je zo snel mogelijk van Prayer, en ren je naar voren om te kijken waar Jad is, met Prayer in de aanslag om te Switchen.

Mocht je gehit worden, zorg dan eerst dat je kunt zien welke aanval Jad gaat doen, als je gaat eten of brewen heb je zo al je Hp weer weg, en uiteindelijk volgt de dood.
Daarom is het opletten zo belangrijk, kijk eerst welke aanval Jad doet, brew dan, kijk weer, en dan brewen tot volle Hp.
Je kunt het beter rustig doen dan snel. Zet daarna Eagle Eye aan (+15% Ranged)

De Healers
Wanneer je Jad zo ver hebt gekregen tot de helft van zijn hp (Goed gedaan!), zullen de Healers komen.
Ze worden Healers genoemd omdat ze Jad, en zichzelf, healen als ze gewond zijn.
Het is nu dus nutteloos om Jad te blijven aanvallen, aangezien hij de hele tijd gehealt zal worden.
Daarom moet je de Healers op je proberen te krijgen, door ze een voor een aan te vallen, terwijl je kijkt wat Jad voor aanval doet.

Het kijken naar Jad zijn aanval en tegelijk een Healer aanvallen is een van de moeilijkste dingen, en hier gaan ook veel mensen dood. Het is ook belangrijk hier rustig te blijven, waarschijnlijk haal je het dan.

Mocht je alle Healers hebben gehit, zullen ze op jouw afkomen, wat je dan moet doen is zorgen dat ze in een rijtje op je afkomen, zodat er maar een je aanvalt. Dit voorkomt veel schade, en kun jij weer lekker Jad gaan afmaken.

Zodra dit je gelukt is (Applaus, je bent al bijnaaaaaaaa een bezitter van de Fire Cape), zul je wel nog geconcentreerd moeten blijven, en goed Prayer Switchen.

Mocht je veel gehit worden, zorg dan niet dat je op low hp blijft, maar Brew op tijd, zeker bij 60-70 Hp, want een foute klik en je bent dood.

Als dit je allemaal gelukt is, ben je een trotse bezitter van de Fire Cape, en 16064 Tokkul! :D
Afbeelding

Nog meer
  • Het is mogelijk om in de Caves te loggen.
    Wat je doet is; je klikt op het kruisje (In Game), en dan op log out.
    Je zult nu het volgende bericht in beeld zien:
    Afbeelding

    Dus zorg ervoor dat je pas na de Wave nog eens op log out klikt, dan zal je weer terug inloggen bij de volgende wave.
    Maar pas hier mee op, je zult in het midden van de Caves komen, dus ren snel naar de Dragon Rock of Italy Rock, met de bepaalde Prayer aan.
    Als je wilt uitloggen, en je killt een 180, wat blocked is, zul je automatisch uitloggen.
    Maak je hier geen zorgen over, je zult weer inloggen in de Cave.
  • Summoning Familiars zijn niet toegestaan in de Caves!
  • De Fire Cape heeft de volgende Stats en bonussen:
    Afbeelding
Samenvatting + Tips
Wave 1 - 14 Geen Rock nodig, Protect from Ranged voor de 90ers. Eind van de Wave naar de Dragon Rock.
Wave 15 - 30 Dragon Rock, Protect from Ranged voor de 90ers. Eind van de Wave naar de Italy Rock.
Wave 31 - 45 Italy Rock, Protect from Magic voor de 360ers, evt. +15%def voor de 90ers. Eind van de Wave naar de Dragon Rock.
Wave 46 - 62 Dragon Rock, Protect from Magic voor de 360ers, evt. +15%def voor de 90ers. Eind van de Wave naar de Italy Rock.
Wave 63 : Jad Noorden van Italy Rock, Protect Ranged + Piety/Def +15%, Auto Retaliate op On.

Houd altijd vanaf Wave 31 Protect from Magic on! Vaak denk je dat de 360er er niet is, maar hij valt van lange afstanden aan, en kan daar behoorlijk hard mee hitten!

Je kunt beter Jad volledig laten healen, dan alles haastig te doen als de Healers er zijn, als je snel de Healers gaat aanvallen, let je waarschijnlijk niet meer op Jad's Attacks, en ben je binnen 1á2 Hits dood!

Speel als je pc het goed aankan, op Fullscreen, dit helpt om Jad goed overzichtelijk te zien, en zie je sneller welke aanvallen hij doet. Ook kun je, tevens goed oplettend, de Hpbalk zien van Jad.

Help! Connection Lost!
Connection lost, het gebeurd zo nu en dan, en dan ben je net lekker bezig met de Waves, krijg je Connection Lost.
Vroeger was het zo, dat je meteen opnieuw kon beginnen, maar Jagex is eindelijk eens zo slim geweest, om dit te verhelpen, en dus als je Disconnect, je weer terug inzult loggen in de laatste wave wat je gedaan hebt.

Pas op: Als je bij Jad disconnect dan zul je waarschijnlijk dood zijn gegaan, en niet meer terug keren, maar buiten de Cave eindigen!

Afsluiting
Ik vond het erg leuk om deze Guide te maken, en hoop jullie hier mee te helpen om voor jezelf een Fire Cape te halen.
Mochten er nog vragen zijn, dingen die je niet begrijpt, of dingen die Fout zijn, zeg het dan aub.
Het helpt mij en iedereen :)

Sjoerd - Inmiddels al 125 Jads Downed :P

Problemen met Jad Pb me maar.
Laatst gewijzigd door Sjoerd op dinsdag 4 mei 2010, 11:56, 21 keer totaal gewijzigd.
Pro TzTok-Jad owner
Times of Jad downed: 146!
Oldie
Anno Of War
Berichten: 137
Lid geworden op: vrijdag 22 februari 2008, 21:09
RS: Anno Of War (p2p)
Clan: The Red Wolves

Re: So you wanna have a Fire Cape?

Bericht door Anno Of War »

Cool nice guide.
Eerste post!
10/10
AfbeeldingIk ben awesome ;D
Masterwim1
Berichten: 5210
Lid geworden op: maandag 12 maart 2007, 17:24
RS: Wim1 (p2p)
Clan: The Nexicans

Re: So you wanna have a Fire Cape?

Bericht door Masterwim1 »

Echt wel handig als je in Algemeen zet dat jij ze gratis doet :P

Mooie guide :P
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Sjoerd
Berichten: 3814
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 10:56
Oude naam: Sjoerd 52

Re: So you wanna have a Fire Cape?

Bericht door Sjoerd »

Masterwim1 schreef:Echt wel handig als je in Algemeen zet dat jij ze gratis doet :P

Mooie guide :P
Het is juist de Kick dat je zelf de Cape haalt, niet door iemand anders :P
Maar dan nog, je moet het zelf weten hé, deze guide is alleen maar om je te helpen :P
Pro TzTok-Jad owner
Times of Jad downed: 146!
Oldie
Cvp
Berichten: 2441
Lid geworden op: woensdag 13 augustus 2008, 13:38
RS: Sumasen (p2p)
Clan: ELlte
Oude naam: Car l o

Re: So you wanna have a Fire Cape?

Bericht door Cvp »

Eumg , nice guide sjoerd :shock:
Heel handig , als ik later misschien zelf een 2e fire cape wil hale XD
99 Firemaking 05-09-2010
99 Cooking 31-12-2010
99 Woodcutting 14-10-2011
99 Attack 14-02-2012
99 Strenght 11-06-2012
99 Constitution 06-07-2012
99 Ranged 31-07-2012
99 Defence 15-08-2012
99 Slayer 02-09-2012
99 Dungeoneering 21-09-2012
99 Magic 07-10-2012
99 Hunter 30-11-2012
99 Prayer 07-05-2013
99 Thiefing 21-05-2013
Chris
Ex-moderator
Berichten: 17442
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2007, 11:13
RS: Z dragon999 (p2p)

Re: So you wanna have a Fire Cape?

Bericht door Chris »

Niet verkeerd hoor. :o

Op de website pl0x 8-[ , 10/10.

Nu moet ik zelf is een keer halen. :oops:
Afbeelding
~Completionist cape owner since 21-07-2013~
~Max cape owner since 23-09-2011~
Afbeelding
mark145nl
Berichten: 4055
Lid geworden op: woensdag 5 juli 2006, 21:11
Clan: lunagang

Re: So you wanna have a Fire Cape?

Bericht door mark145nl »

9/10

erg mooi.
GangstaJordi
Berichten: 24
Lid geworden op: maandag 28 juli 2008, 14:50

Re: So you wanna have a Fire Cape?

Bericht door GangstaJordi »

Omg nice guide man!! 11/10 :lol: :D/
Melvin

Re: So you wanna have a Fire Cape?

Bericht door Melvin »

Eindelijk een goede jad guide in nl, ik ga die gebruiken als ik een f capje wil, 10/10~!!
tommyxtreme
Berichten: 406
Lid geworden op: maandag 3 maart 2008, 20:30
Clan: Cc of doom

Re: So you wanna have a Fire Cape?

Bericht door tommyxtreme »

Volgens mij zit je fout over de max hit want mijn vriend is wel eens 104 gehit :shock: ,
10/10 Ik mis niks perfecte grammatica en goed leesbaar =D> .
Afbeelding
Ny
Berichten: 7720
Lid geworden op: vrijdag 25 mei 2007, 12:34
Oude naam: Ny 31

Re: So you wanna have a Fire Cape?

Bericht door Ny »

tommyxtreme schreef:Volgens mij zit je fout over de max hit want mijn vriend is wel eens 104 gehit :shock: ,
10/10 Ik mis niks perfecte grammatica en goed leesbaar =D> .

Hoe word je nou 104 gehit met de max hp 100 eumg

10/10... nice!
Afbeelding
Sjoerd
Berichten: 3814
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 10:56
Oude naam: Sjoerd 52

Re: So you wanna have a Fire Cape?

Bericht door Sjoerd »

Vind ik wel raar 104 Hit :P - Nog nooit gezien :p maarja het zou kunnen

En bedankt voor de Rates :)
Pro TzTok-Jad owner
Times of Jad downed: 146!
Oldie
tommyxtreme
Berichten: 406
Lid geworden op: maandag 3 maart 2008, 20:30
Clan: Cc of doom

Re: So you wanna have a Fire Cape?

Bericht door tommyxtreme »

Ny 31 schreef:
tommyxtreme schreef:Volgens mij zit je fout over de max hit want mijn vriend is wel eens 104 gehit :shock: ,
10/10 Ik mis niks perfecte grammatica en goed leesbaar =D> .

Hoe word je nou 104 gehit met de max hp 100 eumg

10/10... nice!
Met sara brews kan je 120 hp hebben. 8-[
Afbeelding
Danneh
Berichten: 8980
Lid geworden op: donderdag 4 januari 2007, 13:35

Re: So you wanna have a Fire Cape?

Bericht door Danneh »

Goede guide, echt perfect!
10/10!
Armand105
Berichten: 1174
Lid geworden op: woensdag 18 januari 2006, 18:56
Clan: Teak

Re: So you wanna have a Fire Cape?

Bericht door Armand105 »

10/11 Is echt perfect goeie illustratie's. Goed uitgelegd echt mooi werk. :)
Je moet gewoon op de weegschaal staan en dan trekken ze er 1 kilo van af.
Klooterkip
Berichten: 6796
Lid geworden op: zondag 9 maart 2008, 14:44

Re: So you wanna have a Fire Cape?

Bericht door Klooterkip »

10/10
het is leuk dat je die situaties uitlegt :D
~Each day is a gift and not a given right
Afbeelding
Veloxraptor
Ex-moderator
Berichten: 6247
Lid geworden op: dinsdag 20 juni 2006, 19:02
RS: Gestopt

Re: So you wanna have a Fire Cape?

Bericht door Veloxraptor »

Bij de horizontale groene lijn wordt bedoelt van beide kanten; als de 180 Van Oost/West afkomt sta je daar veilig.
Bij de verticale groene lijn wordt bedoelt van een kant; als de 180 van het Zuiden afkomt sta je daar veilig

Het is een beetje lastig uit te leggen, maar naarmate je meer ervaring hier mee krijgt, hoe vaker je weet waar je moet rennen en staan.

De 180ers kunnen 4 hokjes weidt van je afstaan.
Dus als een 360er Noordwest spawnt, zou je hem gewoon kunnen Rangen, terwijl de 180 niet bij je kan.
Mocht er een 90er Noordwest spawnen, kun je dit niet doen, de 180er zal op je afkomen.
In het geval je de 360er ranged, let dan wel op dat de 22ers en 45ers wel gewoon bij je kunnen komen.
Een erg vaag stuk informatie vind ik, ik word er niet wijs uit. Ook begin je in de laatste alinea ergens met het woord 'weidt'. Voor de rest gebruik je een aantal keer 'Figth Caves' ofzoiets, in plaats van Fight.

Ik raad je aan om je eigen guide eens kritisch door te lezen. Behalve wat spelfouten als 'het is minder bekent', heb je ook af en toe een rare zinsopbouw. Dit doe ik ook altijd met mijn eigen guides hoor :P

Voor de rest, een goede guide :D
Assist System Guide | Firecape Guide | Ranged Guide | Stronghold of Security Guide |
ClanWars Guide | Hoe maak ik een guide | Fist Of Guthix Guide
Afbeelding <- Enorm bedankt sKull! Vragen over wis-, schei- of natuurkunde? Pm me!
rubqui
Berichten: 418
Lid geworden op: vrijdag 11 mei 2007, 18:09
Clan: The Titans
Contacteer:

Re: So you wanna have a Fire Cape?

Bericht door rubqui »

Een mooie guide, spijtig genoeg heb ik al een fire cape. :P

Maar, zet in titel: So do you want to have a fire cape?

Die andere is fout. :-({|= :mrgreen:
Afbeelding
PM mij als je added wilt worden op de Belgische memberlist
Rs naam - Provincie
Cowboy Renspents
Berichten: 1000
Lid geworden op: zaterdag 13 januari 2007, 19:48
RS: Aura Hamer (p2p)
Clan: -
Oude naam: Renomy

Re: So you wanna have a Fire Cape?

Bericht door Cowboy Renspents »

Uhhm,
Al eens gehoord van de West-Rock
Is echt een goeie rock.
Bijna bij alle waves blijft de 90 of de 360 achter de rock haken..
ik vind dat zelf de beste rock.
je krijgt amper hits.
Moet je ook eens proberen

Maar een prachtguide.
9/10.
Niets is perfect Grr
Afbeelding
Sjoerd
Berichten: 3814
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 10:56
Oude naam: Sjoerd 52

Re: So you wanna have a Fire Cape?

Bericht door Sjoerd »

rubqui schreef:Een mooie guide, spijtig genoeg heb ik al een fire cape. :P

Maar, zet in titel: So do you want to have a fire cape?

Die andere is fout. :-({|= :mrgreen:
Wanna betekent ook wel want to :P - het is alleen slecht engels.
Renomy schreef:Uhhm,
Al eens gehoord van de West-Rock
Is echt een goeie rock.
Bijna bij alle waves blijft de 90 of de 360 achter de rock haken..
ik vind dat zelf de beste rock.
je krijgt amper hits.
Moet je ook eens proberen

Maar een prachtguide.
9/10.
Niets is perfect Grr
West Rock nog niet echt ervaring mee, maar wat ik gehoord had van een iemand, was dat als ie ergens stond, bij de west rock, de 180 hem wel aankon valle en toen in de problemen kwam.
Pro TzTok-Jad owner
Times of Jad downed: 146!
Oldie
Plaats reactie