Statue of Dahmaroc Guide!

In dit subforum staan beschrijvingen van minigames en quests.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Statue of Dahmaroc Guide!

Bericht door Kweet Vaniks »

Afbeelding

Inhoudstabel

1.1) Intro
1.2) Wat is een Statue of Dahmaroc
1.3) Strange rocks
1.4) Beloningen
1.5) Slot
1.6) Reeds gestelde vragen


Intro



Welkom bij mijn tweede guide. Ditmaal zal ik jullie alles vertellen wat met de Statue of Dahmaroc te maken heeft. Ook vertel ik jullie hoe je het snelste, goedkoopste, en de effiecientste een Statue of Dahmaroc in elkaar zet. Veel leesplezier toegewenst.

Wat is een Statue of Dahmaroc

PlaatjeDe Dahmaroc statue, is een standbeeld gebouwd op een Statue plinth dat gebouwd kan worden in het Varrock museum aan de westkant van de begane grond tijdens Shattered Heart. Het kan gebouwd worden uit Strange rocks die je tegen kan komen tijdens het trainen van een non-combat skill. De volgorde waarin een Strange rock op de plint wordt gebouwd zal niet uitmaken. Het standbeeld is Dahmaroc zelf, een magiër die tijdens de tweede Age vervloekt werd en in een standbeeld veranderde door diezelfde vloek. Nadat het standbeeld in onderdelen verdeeld is geraakt en over Gielinor verspreidt is, zijn de onderdelen verloren geraakt en kunnen deze dus bij elkaar verzameld worden om het standbeeld te maken. Je kan de Strange rocks verzamelen tijdens het trainen van een non combat skill. Om een deel van het standbeeld te herbouwen heb je twee Strange rocks van elke skill. Wanneer het standbeeld volledig is hersteld, zal Dahmaroc tot leven komen maar doordat de vloek nog steeds actief is, zal hij weer in steen veranderden en exploderen waardoor de onderdelen weer verspreidt over Gielinor zullen liggen. Nadat je dit proces 30 keer herhaalt hebt, kan je het standbeeld ook in je Player's-Owned house zetten.

Strange rocks

Om de standbeeld te maken hebben we dus Strange rocks nodig. Ik zal per skill uitleggen hoe je het beste de Strange rock kan halen. Denk hierbij aan de goedkoopste manieren, maar ook aan de manieren om de meeste XP te halen tijdens het verzamelen van de Strange rocks. Het maakt dus niet uit hoe je skilled om de Strange rocks te verzamelen. Ik zal dus mijn manier uitleggen over hoe ik ze verzamel. Als je een tip hebt of een betere manier zijn die welkom.

Alvast een tip van te voren, probeer tijdens het verzamelen van Strange rocks rekening te houden met Daily challenges. Zo reduceer je de kosten en zul je uiteindelijk een forse hoeveelheid XP extra krijgen.

Voor de Agility rocks gebruik zullen we de Barbarian Course gebruiken. Of andere baan indien je een lagere Agility level hebt.

Voor de Construction rocks is het het beste om Oak dungeon doors te maken. Of Oak flatpacks het maakt niet veel uit welke je maakt aangezien de kosten bijna allemaal hetzelfde zijn. Als je wat meer geld in de portemonnee hebt raad ik het aan om Teak tables te gaan maken, dit levert zeer veel XP op maar is wel de duurste manier.

Voor de Cooking rocks gebruik je Trouts, dit is een goedkope manier wat toch nog redelijk XP oplevert. Als je onder de rijkere categorie RS spelers valt raad ik gewoonweg Rocktails aan aangezien dit het meeste XP is.

Voor Crafting kan je Leather boots gaan maken, dit is een relatief goedkope manier. En als je wat rijker bent kan je D'hide body's gaan maken of uncuts slijpen. Dit is wel afhankelijk van je level welke je kan maken.

Voor de Farming rocks kan je het beste Herbs gaan farmen en watermelon,grape grass seeds planten aangezien deze de kortste groeitijd hebben. Ook kan je eventueel bomen gaan planten maar aangezien die groei proces vrij lang duurt raad ik dat af. Tenzij je graag je Farming traint natuurlijk.

Voor de Firemaking rocks gebruiken we een Bonfire. De goedkoopste manier is simpelweg gewoon normale logs te gebruiken tenzij je wat rijker bent natuurlijk dan kan je Yew/Magic logs gaan gebruiken, dit geeft aanzienlijk meer XP. Ook is het verstandig om naar wereld 100 Shantay pass te gaan. Hier staan vaak meerdere mensen hun Firemaking te trainen. De reden dat dit verstandig is is omdat je meer XP krijgt per log als je met meer man met de bonfire bezig bent.

Voor de Fishing rocks raad ik het aan om op Monkfish te gaan jagen. Of als je een meer manier wilt die meer AFK is kan je overwegen om naar Rocktails te gaan jagen.

Voor de Fletching rocks is het het goedkoopste om unstrung bows te maken met als voorbeeld Maple longbows. Deze vallen voor winst te verkopen. Je kan natuurlijk ook Yew/Magic longbows gaan maken, dat is wel duurder maar het geeft een flinke aantal meer XP.

PlaatjeVoor de Herblore rocks is het het beste om modderige herbs schoon te maken. De keuze is aan jezelf welke herbs je hiervoor wil gebruiken. Dit zou je eventueel in combinatie kunnen doen met de Farming rocks. Als je een van de rijkere spelers bent raad ik het gewoon aan om Extreme's/Overloads te maken.

Voor de Hunter rocks kan je het beste gewoon op de beesten jagen die het beste zijn op jouw level. Als je bijvoorbeeld rond de level 40-60 zit kan je prima Swamp Lizards doen aangezien deze een flinke hoeveelheid geld op kunnen leveren. Voor de 80+ jagers raad ik het gewoon aan om Herblore Habitat te gaan doen.

Voor de Mining rocks kan je het beste Pure Essence gaan minen met een Lava titan/Abyssal Titan. Ik raad een Lava titan aan als je de Pure essence dropt door middel van je action bar. En een Abyssal Titan als je ze wil banken, aangezien je hierin je Pure essence kan doen. Ook zou je eventueel gebruik kunnen maken van Small/Medium/Large/Giant pouches. Informatie over de pouches valt te vinden in mijn andere guide. Ook kan je ervoor kiezen om LRC mining te doen met een Lava titan. Deze manier geeft meer XP en is ook AFK doenbaar.

Voor de Runecrafting rocks kan je het beste eerst alle charges van je Wicked hood opmaken. Om vervolgens naar de RuneSpan te gaan als de charges opzijn. Je kan er ook voor kiezen om teleport tablets te halen via de minigame Great Orb Project. Let op, het zal wel lang duren om de tablets te halen. Maar de minigame is zeker een aanrader!

Voor de Smithing rocks raad ik het gewoon aan om bronzen items te maken. Of je kan ervoor kiezen om adamant platebodys te maken. Dit is wel een duurdere manier maar je krijgt er een hoop meer XP voor per uur. Je kan er ook voor kiezen om bars te gaan maken. Maar dat raad ik af.

Voor de Thieving rocks raad ik het aan om Master Farmers te gaan beroven in Draynor/noord Ardougne. Als je meer XP wil per uur raad ik het aan om Dwarf traders te gaan beroven. Deze manier raad ik wel af aangezien de faalkans zeer groot is zonder een aura.

Voor de Woodcutting rocks raad ik het aan om Ivy's te gaan kappen. Deze manier is AFK en geeft redelijk XP per uur. Je kan er ook voor kiezen om Artic pine logs te gaan kappen. Dit is wel een langzamere manier om de rocks te krijgen. Maar geeft wel een hoop XP meer per uur.

Beloningen

De beloningen die je krijgt zijn dus een flinke aantal XP's voor de skills waarvan je de stenen hebt verzamelt. Per keer dat je dit proces herhaalt zul je een deel krijgen voor de standbeeld in je huis. Als je dit proces 30 keer hebt herhaald zul je alle delen verzamelt hebben voor de Statue of Dahmaroc. En is deze dus volledig klaar. Hierna kan je niet meer verder en is het beeld compleet. Je kan je Statue of Dahmaroc vernietigen als je hem eenmaal af hebt en in je PoH hebt staan. Dit raad ik natuurlijk wel af aangezien je dan helemaal opnieuw moet beginnen.


Slot
Tja, weer een guide. Wat kan ik zeggen? Ik heb gewoon de smaak te pakken denk ik. Graag wil ik de mensen ook even bedanken die tips gaven in mijn vorige guide over hoe ik mijn guide kon verbeteren.

Tips & Tricks van mede spelers
Mining en Fishing - Eerst gold ore hakken bij living rock creatures. Na 2 rocks gelijk rocktails fishen.

Farming en Herblore - Herb runs, meer niet.

Smithing en Crafting - Eerst gold ore smelten in gold bars, daarna gold bars in juwelen maken.

Firemaking, Cooking en Fletching - Maak een vuurtje en cook je food voor 10% bonus xp, na 2 cooking rocks dan firemaking rocks halen. Fletching daarna aangezien je toch al bij een bank staat
Tip van Roy boy 106!

FAQ
Nvt.

© Vankids Entertainment Group TM.
Laatst gewijzigd door Kweet Vaniks op zaterdag 31 augustus 2013, 12:21, 3 keer totaal gewijzigd.
Joost
Berichten: 11482
Lid geworden op: vrijdag 9 november 2007, 17:45

Re: Statue of Dahmaroc Guide!

Bericht door Joost »

15x? Beter je bronnen raadplegen.
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: Statue of Dahmaroc Guide!

Bericht door Kweet Vaniks »

Joost schreef: 15x? Beter je bronnen raadplegen.
Idk hoe ik bij 15 kom lol. Fout verbeterd. Excuus daarvoor.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Statue of Dahmaroc Guide!

Bericht door Zeekoe »

Wat extra plaatjes bij de verschillende skills voor een beter overzicht zou wel leuk zijn.
Voor de rest een leuke guide, ook fijn om te zien dat je de goto-code onder de knie hebt. :fluit:
Vind het wel een beetje jammer dat je al een volgende guide hebt terwijl je vorige -in mijn ogen- nog niet volledig af is. [-X
Joost
Berichten: 11482
Lid geworden op: vrijdag 9 november 2007, 17:45

Re: Statue of Dahmaroc Guide!

Bericht door Joost »

Je kan gewoon een nieuwe statue gaan bouwen in je huis als je de kamer waarin die staat verwijderd hoor?
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Statue of Dahmaroc Guide!

Bericht door Tristan »

Het is goed om te zien dat je de opmaak tips van me hebt mee genomen. Enige wat ik nog zou toevoegen is ingame plaatjes of andere plaatjes in plaats van 2 maal de zelfde.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Statue of Dahmaroc Guide!

Bericht door Siddy00 »

Ziet er goed uit qua lay-out en je hebt er duidelijk je best op gedaan, dus complimenten ^^ Ik kwam hier en daar wel wat tegen dat een beetje vreemd overkomt, daarom dus het lijstje hieronder :)

- Construction: Teak planks zijn maar iets duurder dan Oak (11 gp/xp t.o.v. 10), ik denk dat je eerder Mahogany bedoelt :o Verder zijn limestone fireplaces een bijzonder goedkope manier. Je kan er dagelijks 500 bij de Stonemason kopen voor 21 ea. Um... ook dacht ik dat je per voorwerp een kans had en niet per plank, dus dan zouden dungeon doors een stuk minder handig zijn dan bijvoorbeeld stoelen, waar je maar 2 planken voor nodig hebt. Gp/xp is wel hetzelfde, maar gp/rock is beduidend lager.
- Crafting: Ik zou eerder hard leather boots nemen dan leather, scheelt je zo'n 300gp per boot. Daarnaast kun je ook nog gold bars omsmelten tot bijvoorbeeld bracelets, dat is dan weer winst ^^
- Firemaking: Normale logs zijn gek genoeg 360 gp :P Willows daarentegen zijn 20, maples 40. Dat scheelt je toch een hele hoop geld :)
- Runecrafting: In plaats van teleport tablets zou je ook het air of fire altaar kunnen gebruiken, gezien die vlakbij een bank liggen.
- Smithing: Gezien cannonball smithing tegenwoordig weer winst is zou je dat kunnen doen als winstgevend/goedkoop alternatief, met Morytania legs 2 gaat dat vrij snel :P

Wat extra plaatjes bij de skills zouden inderdaad niet misstaan, maar het stoort niet zoveel dat het hinderlijk wordt. Dat kun je dus overwegen, maar is wat mij betreft niet echt nodig.

En zoals Joost zegt kun je het standbeeld verplaatsen van kamer als je het goed doet. Als je de hele kamer verwijdert (standbeeld dus laten staan) kun je een nieuwe plint ophalen bij het museum en die in een andere study zetten. Dan zul je gewoon hetzelfde standbeeld hebben als eerst. Als je het standbeeld zelf verwijdert voordat je de kamer wegdoet ben je de sjaak, dan mag je opnieuw beginnen :c
Renschmov
Ex-moderator
Berichten: 2761
Lid geworden op: woensdag 18 januari 2012, 15:44
RS: Renschmov (OSRS)
Clan: Lunatip

Re: Statue of Dahmaroc Guide!

Bericht door Renschmov »

Deze guide valt me nu pas op, maar ik vind hem erg mooi en duidelijk :mrgreen:
Afbeelding
JochemRS
Berichten: 824
Lid geworden op: donderdag 25 oktober 2012, 16:13
RS: JochemRS (p2p)
Contacteer:

Re: Statue of Dahmaroc Guide!

Bericht door JochemRS »

Siddy00 schreef: Ziet er goed uit qua lay-out en je hebt er duidelijk je best op gedaan, dus complimenten ^^ Ik kwam hier en daar wel wat tegen dat een beetje vreemd overkomt, daarom dus het lijstje hieronder :)

- Construction: Teak planks zijn maar iets duurder dan Oak (11 gp/xp t.o.v. 10), ik denk dat je eerder Mahogany bedoelt :o Verder zijn limestone fireplaces een bijzonder goedkope manier. Je kan er dagelijks 500 bij de Stonemason kopen voor 21 ea. Um... ook dacht ik dat je per voorwerp een kans had en niet per plank, dus dan zouden dungeon doors een stuk minder handig zijn dan bijvoorbeeld stoelen, waar je maar 2 planken voor nodig hebt. Gp/xp is wel hetzelfde, maar gp/rock is beduidend lager.
- Crafting: Ik zou eerder hard leather boots nemen dan leather, scheelt je zo'n 300gp per boot. Daarnaast kun je ook nog gold bars omsmelten tot bijvoorbeeld bracelets, dat is dan weer winst ^^
- Firemaking: Normale logs zijn gek genoeg 360 gp :P Willows daarentegen zijn 20, maples 40. Dat scheelt je toch een hele hoop geld :)
- Runecrafting: In plaats van teleport tablets zou je ook het air of fire altaar kunnen gebruiken, gezien die vlakbij een bank liggen.
- Smithing: Gezien cannonball smithing tegenwoordig weer winst is zou je dat kunnen doen als winstgevend/goedkoop alternatief, met Morytania legs 2 gaat dat vrij snel :P

Wat extra plaatjes bij de skills zouden inderdaad niet misstaan, maar het stoort niet zoveel dat het hinderlijk wordt. Dat kun je dus overwegen, maar is wat mij betreft niet echt nodig.

En zoals Joost zegt kun je het standbeeld verplaatsen van kamer als je het goed doet. Als je de hele kamer verwijdert (standbeeld dus laten staan) kun je een nieuwe plint ophalen bij het museum en die in een andere study zetten. Dan zul je gewoon hetzelfde standbeeld hebben als eerst. Als je het standbeeld zelf verwijdert voordat je de kamer wegdoet ben je de sjaak, dan mag je opnieuw beginnen :c
Dit was ongeveer precies mijn reactie haha, ook wil ik toevoegen dat de skills onduidelijk zijn. Ben je eventjes 1 van die skills vergeten en je wil het in je guide opzoeken, moet je eerst alle skills door om te zien welke je zoekt. Zet dus vooraan dikgedrukt bijvoorbeeld

-Firemaking: blablablabla
[quickhop fc] Fc waar iedereen pm on heeft voor quickhoppen! [quickhop fc]
- Add iemand, rechtermuisknop op vriendenlijst ''join'' en je zit instant in hun world!
- Effigy's
- Goed voor LRC mining, rune ore mining, pking (revs bv.), etc.
- Erg goede community, heb je ergens hulp bij nodig, grote kans dat je het daar krijgt.
eldorak1
Berichten: 228
Lid geworden op: zaterdag 8 september 2007, 16:49
RS: Yannic K (p2p)
Clan: Dutch Friendzzz

Re: Statue of Dahmaroc Guide!

Bericht door eldorak1 »

About the Great Orb Project, als ik het goed heb, wordt dat niet meer gespeeld?
Afbeelding
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: Statue of Dahmaroc Guide!

Bericht door Kweet Vaniks »

eldorak1 schreef: About the Great Orb Project, als ik het goed heb, wordt dat niet meer gespeeld?
In wereld 60&61 zijn er nog wel mensen die het spelen :).
Roy Boy106
Berichten: 3511
Lid geworden op: zondag 31 mei 2009, 17:53
RS: Roy Boy106 (p2p)
Clan: Overloaded XP
Oude naam: Roytjhu106
Extra rang: RoS #1 Divination

Re: Statue of Dahmaroc Guide!

Bericht door Roy Boy106 »

Hmm, nice guide maar ik zie in de guide weinig combos.

Mining en Fishing - Eerst gold ore hakken bij living rock creatures. Na 2 rocks gelijk rocktails fishen.

Farming en Herblore - Herb runs, meer niet.

Smithing en Crafting - Eerst gold ore smelten in gold bars, daarna gold bars in juwelen maken.

Firemaking, Cooking en Fletching - Maak een vuurtje en cook je food voor 10% bonus xp, na 2 cooking rocks dan firemaking rocks halen. Fletching daarna aangezien je toch al bij een bank staat :)
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: Statue of Dahmaroc Guide!

Bericht door Kweet Vaniks »

Roy Boy106 schreef: Hmm, nice guide maar ik zie in de guide weinig combos.

Mining en Fishing - Eerst gold ore hakken bij living rock creatures. Na 2 rocks gelijk rocktails fishen.

Farming en Herblore - Herb runs, meer niet.

Smithing en Crafting - Eerst gold ore smelten in gold bars, daarna gold bars in juwelen maken.

Firemaking, Cooking en Fletching - Maak een vuurtje en cook je food voor 10% bonus xp, na 2 cooking rocks dan firemaking rocks halen. Fletching daarna aangezien je toch al bij een bank staat :)
Heb het er in gezet onder het kopje tips van mede spelers. :).
Plaats reactie