Pokémon - Sun en Moon Version!

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Pokémon - Sun en Moon Version! [EU: 23 november release!]

Bericht door i k0nijn i »

In China zijn vooral gratis games heel populair geloof ik, tenzij dat intussen veranderd is. Het is daarom dat je hen vooral ziet in LoL en DOTA en bijvoorbeeld veel minder in CS. Ik vraag me dus ook wel af hoe zo'n game daar draait, zeker aangezien er geen grootschalig competitief element zit in Pokémon.
Afbeelding
Typhon
Berichten: 1033
Lid geworden op: maandag 21 juli 2008, 13:03
RS: Scheper (p2p)
Clan: 't Gekkenhuis
Oude naam: Jcscheper

Re: Pokémon - Sun en Moon Version! [EU: 23 november release!]

Bericht door Typhon »

Ik heb gekozen voor Sun. Het begin was ontzettend traag zoals iedereen wel gemerkt heeft. Ik moet wel toegeven, de eerste 20 uur in deze game stelde mij een beetje teleur. Het feit dat je alweer in het begin een exp. share krijgt, het gebrek aan gyms die meer uitdaging bieden i.p.v. het zoeken van items/pokémons en de RotomDex die je letterlijk voorschotelt wat je moet gaan doen. Ik kan begrijpen als mensen dit juist een leuke toevoeging vinden, maar ik vond het altijd juist leuk om dingen zelf uit te vinden en de weg te zoeken.

Vanaf act 3 kreeg ik toch wel een andere kijk op de game. Onder andere vanwege de manier hoe de story zich ontwikkelde. Alhoewel ik blijf vinden dat ze Pokémon te makkelijk maken, moet ik toegeven dat de game uiteindelijk toch wel vermakelijk was. Ik ben nu bezig met het vullen van mijn pokedex voor de Shiny Charm (Jammer dat er geen National Dex meer is). Daarna ga ik lekker shiny hunten en wat competitive teams opbouwen.

Als mensen mij willen toevoegen:
IGN: Jelmer
Friendcode: 4957 - 3392 - 7434
Afbeelding
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Pokémon - Sun en Moon Version! [EU: 23 november release!]

Bericht door Sam »

Maar heb je die exp-share ook gerbuikt dan?
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Soulstripper
Berichten: 14723
Lid geworden op: maandag 21 mei 2007, 20:30
Oude naam: Soulripper30

Re: Pokémon - Sun en Moon Version! [EU: 23 november release!]

Bericht door Soulstripper »

i k0nijn i schreef:In China zijn vooral gratis games heel populair geloof ik, tenzij dat intussen veranderd is. Het is daarom dat je hen vooral ziet in LoL en DOTA en bijvoorbeeld veel minder in CS. Ik vraag me dus ook wel af hoe zo'n game daar draait, zeker aangezien er geen grootschalig competitief element zit in Pokémon.
Uhm, meen je dit nu serieus? :p

Pokémon is ultra competitief met enorm veel strategie op een hoog niveau. Het is juist één van de meest competitieve games die er zijn.

Maar ik speel het persoonlijk niet online, ik zou toch alleen maar ingemaakt worden, lol.
Have your way and take him; only bear in mind that the man you are so eager to save will one day deal the death blow to the cause of the aristocracy, which you have joined with me in upholding; for in this Caesar there is more than one Marius. - Lucius Cornelius Sulla
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Pokémon - Sun en Moon Version! [EU: 23 november release!]

Bericht door i k0nijn i »

Ik bedoel dat er geen ingerichte competities zijn. Ik weet niet of je ooit al documentaire-materiaal hebt gezien rond de Chinese internetcafés, maar daar zitten mensen die er praktisch wonen omdat het goedkoper is dan op hotel te zitten of een eigen huis te betalen. Ze spelen daar dan de hele dag games, bij voorkeur gratis, zoals Hearthstone, DOTA en LoL, waar eveneens grootschalig toernooien voor bestaan en waar veel geld mee valt te verdienen. Ik denk dat zij snel hun keuze gemaakt hebben als het tussen die games en Pokémon gaat.

Dat China ongelooflijk veel namaak produceert, zeker wat Nintendo-producten betreft, helpt natuurlijk ook niet, zoals je zelf ook al aangaf. :")
Afbeelding
Itachi
Moderator in categorie RS
Berichten: 9613
Lid geworden op: zaterdag 20 maart 2010, 18:32
RS: Misuryu (OSRS)
Extra rang: Blogger

Re: Pokémon - Sun en Moon Version! [EU: 23 november release!]

Bericht door Itachi »

Sun en Moon spelen zonder gebruik te maken van de Exp. Share was toch echt pittig vond ik. Ik had het maar weer ingeschakeld na de Grass Trial omdat ik na veel gegrind bij trainers en wild Pokémon nog steeds erg underleveled was. Het hielp ook niet dat de meeste Alola Pokémon zo'n ongelooflijk lage base Speed stat hebben.

Toegevoegd na 3 minuten en 33 seconden:
Typhon schreef:Ik ben nu bezig met het vullen van mijn pokedex voor de Shiny Charm (Jammer dat er geen National Dex meer is). Daarna ga ik lekker shiny hunten en wat competitive teams opbouwen.
Met dat laatste ben ik ook mee bezig. M'n Alola dex completen doe ik wel nadat ik een shiny Mimikyu hatch. Ik zit nu op 13 boxes. :x

Toegevoegd na 1 uur, 20 minuten en 11 seconden:
YES, HERE WE GOOOOOO
Afbeelding
Plaatje
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40368
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Pokémon - Sun en Moon Version! [EU: 23 november release!]

Bericht door Daan »

Dat je zo'n afgrijselijke Pokémon shiny wilt hebben, zeg.
Soulstripper
Berichten: 14723
Lid geworden op: maandag 21 mei 2007, 20:30
Oude naam: Soulripper30

Re: Pokémon - Sun en Moon Version! [EU: 23 november release!]

Bericht door Soulstripper »

i k0nijn i schreef:Ik bedoel dat er geen ingerichte competities zijn. Ik weet niet of je ooit al documentaire-materiaal hebt gezien rond de Chinese internetcafés, maar daar zitten mensen die er praktisch wonen omdat het goedkoper is dan op hotel te zitten of een eigen huis te betalen. Ze spelen daar dan de hele dag games, bij voorkeur gratis, zoals Hearthstone, DOTA en LoL, waar eveneens grootschalig toernooien voor bestaan en waar veel geld mee valt te verdienen. Ik denk dat zij snel hun keuze gemaakt hebben als het tussen die games en Pokémon gaat.

Dat China ongelooflijk veel namaak produceert, zeker wat Nintendo-producten betreft, helpt natuurlijk ook niet, zoals je zelf ook al aangaf. :")
Ik volg de Pokémon competitive scene niet echt, maar ik denk wel dat er zo iets bestaat als Pokémon World Championships en dat er veel belang aan gehecht wordt. Zou me zelfs niet verbazen mochten er al toernoois geweest zijn in Hong Kong of zo. Daar was onlangs nog een straatprotest omdat ze de naam van Pikachu verandert hadden in Hong Kong. Natuurlijk gaan free competitive games zoals Hearthstone, Dota en LoL wel populairder zijn. Mede door wat je zegt, dat veel Chinezen in internetcafé's spelen.

Toegevoegd na 1 minuut en 38 seconden:
Daan schreef:Dat je zo'n afgrijselijke Pokémon shiny wilt hebben, zeg.
Mimiyku is één van de beste Pokémon die Game Freak heeft gecreëerd, heel goede backstory. Hij is ook best populair dus je bent in de minderheid vrees ik.
Have your way and take him; only bear in mind that the man you are so eager to save will one day deal the death blow to the cause of the aristocracy, which you have joined with me in upholding; for in this Caesar there is more than one Marius. - Lucius Cornelius Sulla
Itachi
Moderator in categorie RS
Berichten: 9613
Lid geworden op: zaterdag 20 maart 2010, 18:32
RS: Misuryu (OSRS)
Extra rang: Blogger

Re: Pokémon - Sun en Moon Version! [EU: 23 november release!]

Bericht door Itachi »

Soulstripper schreef:
i k0nijn i schreef:Ik bedoel dat er geen ingerichte competities zijn. Ik weet niet of je ooit al documentaire-materiaal hebt gezien rond de Chinese internetcafés, maar daar zitten mensen die er praktisch wonen omdat het goedkoper is dan op hotel te zitten of een eigen huis te betalen. Ze spelen daar dan de hele dag games, bij voorkeur gratis, zoals Hearthstone, DOTA en LoL, waar eveneens grootschalig toernooien voor bestaan en waar veel geld mee valt te verdienen. Ik denk dat zij snel hun keuze gemaakt hebben als het tussen die games en Pokémon gaat.

Dat China ongelooflijk veel namaak produceert, zeker wat Nintendo-producten betreft, helpt natuurlijk ook niet, zoals je zelf ook al aangaf. :")
Ik volg de Pokémon competitive scene niet echt, maar ik denk wel dat er zo iets bestaat als Pokémon World Championships en dat er veel belang aan gehecht wordt. Zou me zelfs niet verbazen mochten er al toernoois geweest zijn in Hong Kong of zo. Daar was onlangs nog een straatprotest omdat ze de naam van Pikachu verandert hadden in Hong Kong. Natuurlijk gaan free competitive games zoals Hearthstone, Dota en LoL wel populairder zijn. Mede door wat je zegt, dat veel Chinezen in internetcafé's spelen.
Die bestaat er inderdaad: de VGC.
https://www.youtube.com/watch?v=oYa8FWd_Fu4

Toegevoegd na 5 minuten en 21 seconden:
Daan schreef:Dat je zo'n afgrijselijke Pokémon shiny wilt hebben, zeg.
Het verhaal achter zijn costuum is origineel en interessant.
Verder vind ik hem gewoon cute eruitzien. :P

Hij is zeker één van mijn favorieten deze generatie.
Plaatje
Typhon
Berichten: 1033
Lid geworden op: maandag 21 juli 2008, 13:03
RS: Scheper (p2p)
Clan: 't Gekkenhuis
Oude naam: Jcscheper

Re: Pokémon - Sun en Moon Version! [EU: 23 november release!]

Bericht door Typhon »

Itachi schreef:
Daan schreef:Dat je zo'n afgrijselijke Pokémon shiny wilt hebben, zeg.
Het verhaal achter zijn costuum is origineel en interessant.
Verder vind ik hem gewoon cute eruitzien. :P

Hij is zeker één van mijn favorieten deze generatie.
Mimikyu vind ik toch wel een van de leukste pokemon van Gen 7. Hij is competitive gezien ook erg leuk om te gebruiken. Gefeliciteerd met je shiny!
Afbeelding
Soulstripper
Berichten: 14723
Lid geworden op: maandag 21 mei 2007, 20:30
Oude naam: Soulripper30

Re: Pokémon - Sun en Moon Version! [EU: 23 november release!]

Bericht door Soulstripper »

Wat wel leuk zou zijn is als Mimikyu evolueert en zijn ware gelaat toont. Misschien op max. happiness fzo, of een andere speciale manier in een toekomstige game. Gaat waarschijnlijk niet gebeuren, maar ben toch benieuwd wat er onder zit. :p
Have your way and take him; only bear in mind that the man you are so eager to save will one day deal the death blow to the cause of the aristocracy, which you have joined with me in upholding; for in this Caesar there is more than one Marius. - Lucius Cornelius Sulla
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Pokémon - Sun en Moon Version! [EU: 23 november release!]

Bericht door i k0nijn i »

Ik was VGC even vergeten. Daar win je echter niets speciaal mee, zeker niet in vergelijking met de grote competitieve games, maar ook niet in vergelijking met de kleinere eSports.

Ik denk dat ik dat onderscheid ook duidelijker had moeten maken. Pokémon is zeker competitief, maar is helemaal geen eSport, voor zover ik weet. En ik denk dat dat toch redelijk doorweegt in populariteit van games in China, dat zo competitief is als het op games aankomt.
Afbeelding
Itachi
Moderator in categorie RS
Berichten: 9613
Lid geworden op: zaterdag 20 maart 2010, 18:32
RS: Misuryu (OSRS)
Extra rang: Blogger

Re: Pokémon - Sun en Moon Version! [EU: 23 november release!]

Bericht door Itachi »

Soulstripper schreef:Wat wel leuk zou zijn is als Mimikyu evolueert en zijn ware gelaat toont. Misschien op max. happiness fzo, of een andere speciale manier in een toekomstige game. Gaat waarschijnlijk niet gebeuren, maar ben toch benieuwd wat er onder zit. :p
Dit zal niet gebeuren denk ik, als we kijken naar zijn Pokédex entry: "Its actual appearance is unknown. A scholar who saw what was under its rag was overwhelmed by terror and died from the shock."

https://youtu.be/FzGCxZHLycM
Rond 2:33.

Best heftig ding. :')
Plaatje
Soulstripper
Berichten: 14723
Lid geworden op: maandag 21 mei 2007, 20:30
Oude naam: Soulripper30

Re: Pokémon - Sun en Moon Version! [EU: 23 november release!]

Bericht door Soulstripper »

Spoiler:

In- of uitklappen •
Ik vind het leuk dat elke keer als je opnieuw op de troon gaat zitten nadat je de Elite Four verslagen hebt, je een nieuwe uitdager krijgt. Mensen erkennen je als de champion die zijn titel moet verdedigen. Wel spijtig dat je elke keer opnieuw de Elite Four moet verslaan. xD

Ik heb ook juist een coole legendary gevangen.

Afbeelding

Wel stom dat het gewoon een wild encounter is. Nog al teleurstellend hoe Game Freak omgaat met legendaries na generatie 1. Zapdos, Moltres, Articuno en Mewtwo zaten alle vier verstopt na een dungeon. In Sun en Moon is het vrij duidelijk waar alle vier de Tapu's zitten aangezien je hun shrines bezoekt tijdens de story mode (behalve die van Tapu Bulu, maar echt goed verstopt zat die nu ook weer niet). De Ultra Beasts waren ook gewoon random encounters, ik had ze veel liever als 3D models in de overworld gezien. Hopelijk gebeurt dit in de toekomst (volgende generaties of die derde versie Pokémon Stars voor de Switch.
Have your way and take him; only bear in mind that the man you are so eager to save will one day deal the death blow to the cause of the aristocracy, which you have joined with me in upholding; for in this Caesar there is more than one Marius. - Lucius Cornelius Sulla
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Pokémon - Sun en Moon Version! [EU: 23 november release!]

Bericht door Sam »

i k0nijn i schreef:Ik was VGC even vergeten. Daar win je echter niets speciaal mee, zeker niet in vergelijking met de grote competitieve games, maar ook niet in vergelijking met de kleinere eSports.

Ik denk dat ik dat onderscheid ook duidelijker had moeten maken. Pokémon is zeker competitief, maar is helemaal geen eSport, voor zover ik weet. En ik denk dat dat toch redelijk doorweegt in populariteit van games in China, dat zo competitief is als het op games aankomt.
Vgc is dan ook pure shit. Er is een reden dat smogon allemaal complexe tiers en bans heeft, als je die niet hebt krijg je een competetive scène als die van VGC, waar er ~10 verschillende pokemon worden gebruikt.

Toegevoegd na 4 minuten en 54 seconden:
In- of uitklappen • check dit
Afbeelding
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Pokémon - Sun en Moon Version! [EU: 23 november release!]

Bericht door i k0nijn i »

Ik ben me bewust van het competitieve element, hoor. :P Ik vraag me vooral af of er ruimte is voor Pokémon als eSport. Een organisatie zoals ESL bijvoorbeeld die haar vleugels onder Pokémon zet.
Afbeelding
Thomas
Berichten: 11189
Lid geworden op: zaterdag 16 januari 2010, 15:03
RS: SP00NTECH (OSRS)
Clan: Tipaward manipulator

Re: Pokémon - Sun en Moon Version! [EU: 23 november release!]

Bericht door Thomas »

Kartana is wel echt ziek goed in competitive btw, zal waarschijnlijk wel snel Ubers in vliegen.

Toegevoegd na 5 minuten en 56 seconden:
Pheromosa krijgt denk ik ook wel een suspect btw.
Afbeelding Lisette 24/11/2015 :oops: :wub:
Afbeelding
Afbeelding
Itachi
Moderator in categorie RS
Berichten: 9613
Lid geworden op: zaterdag 20 maart 2010, 18:32
RS: Misuryu (OSRS)
Extra rang: Blogger

Re: Pokémon - Sun en Moon Version! [EU: 23 november release!]

Bericht door Itachi »

Thomas schreef:Kartana is wel echt ziek goed in competitive btw, zal waarschijnlijk wel snel Ubers in vliegen.

Toegevoegd na 5 minuten en 56 seconden:
Pheromosa krijgt denk ik ook wel een suspect btw.
Ja, die twee gaan echt straight to Ubers en Xurkitree waarschijnlijk ook. :P
Plaatje
Thomas
Berichten: 11189
Lid geworden op: zaterdag 16 januari 2010, 15:03
RS: SP00NTECH (OSRS)
Clan: Tipaward manipulator

Re: Pokémon - Sun en Moon Version! [EU: 23 november release!]

Bericht door Thomas »

Xurkitree nog niet zoveel gezien, best makkelijk te counteren toch

Toegevoegd na 14 seconden:
En zijn movepool is nou ook niet heel denderend
Afbeelding Lisette 24/11/2015 :oops: :wub:
Afbeelding
Afbeelding
Itachi
Moderator in categorie RS
Berichten: 9613
Lid geworden op: zaterdag 20 maart 2010, 18:32
RS: Misuryu (OSRS)
Extra rang: Blogger

Re: Pokémon - Sun en Moon Version! [EU: 23 november release!]

Bericht door Itachi »

Thomas schreef:Xurkitree nog niet zoveel gezien, best makkelijk te counteren toch

Toegevoegd na 14 seconden:
En zijn movepool is nou ook niet heel denderend
Nee je hebt gelijk, ik keek alleen naar zijn stats. Om
een of andere reden dacht ik dat zijn speed veel hoger was.

Toegevoegd na 23 seconden:

En met Cosmoem als laatste entry...
Afbeelding

8-)
Plaatje
Plaats reactie