Counterstrike: Global Offensive

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!
Ex-gebruiker 35543
Berichten: 7802
Lid geworden op: zondag 31 mei 2009, 20:09

Re: Counterstrike: Global Offensive

Bericht door Ex-gebruiker 35543 »

Klopt helemaal wat je zegt. Kan niet wachten tot de halve finales beginnen :)
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Counterstrike: Global Offensive

Bericht door Yves W »

Ik moet zeggen dat ik nog meer geïnteresseerd ben in de rosterchanges van Fnc, NV en Navi.
Gaat s1mple naar Navi en wie wordt er dan vervangen; Flamie (zijn een aantal theorieën over) of Zeus (meestal wordt aangenomen +S1mple = -Zeus)? JW uit FNC, of misschien Krimz? Komen NiP spelers dan naar FNC, omdat de tijdelijke replacements voor Olof nou niet zo geweldig waren? Gaat Happy met zijn op dit moment niet succesvolle baiting style Envy uit, met misschien Bot Devil? Is er wel een goed Frans team te maken zonder G2 op te breken (is Shox + Smithzz dan nog steeds een package)? Etc.
Afbeelding
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Counterstrike: Global Offensive

Bericht door i k0nijn i »

s1mple naar Na'Vi zou de slimste zet zijn voor Na'Vi. In de plaats van Zeus ingame zou het meest logisch zijn. Veruit de slechtste stats en 't is niet dat hij beter gaat worden door meer te spelen op zijn leeftijd. Flamie is ongelooflijk skilled en als hij goed speelt wint Na'Vi momenteel. Ze missen firepower en Flamie is niet consistent genoeg om dat te brengen. Hij kan wel een prima support zijn die gerust 25 kills kan droppen als hij een goeie game heeft. Zeus zou ook nog naar de coaching kunnen gaan in principe.

Bij Fnatic zie ik weinig gebeuren, tenzij ze GTR of Twist kunnen halen. 't Is ook niet omdat RL zegt dat er roster changes komen dat ze ook komen. En een roster change kan ook gewoon een coach zijn.

nV is lastig. Devil speelt slecht, maar dat is ook wel deels doordat ze geen goeie IGL hebben. Ik denk dat ze best op zoek gaan naar een goeie IGL in de plaats van Devil en Happy op de lurk zetten. Ex6tenz zou veel kunnen doen, maar dan moeten ze wel hun persoonlijke vetes achterwege laten. G2 opbreken zie ik niet gebeuren. G2 is top 3 op dit moment en wordt alsmaar beter.
Afbeelding
Ex-gebruiker 35543
Berichten: 7802
Lid geworden op: zondag 31 mei 2009, 20:09

Re: Counterstrike: Global Offensive

Bericht door Ex-gebruiker 35543 »

Zie ook dat het om 00:45 USA - Canada is. Heerlijk! Ikzelf volg CS:Go pas sinds weken en snap ook niet veel van die termen die k0nijn hier aanhaalt maar 't is echt supergaaf om te kijken, ben inmiddels "supporter" geworden van Virtus Pro haha.
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Counterstrike: Global Offensive

Bericht door Yves W »

Het is niet zeker inderdaad, maar als er één source is die waar kan zijn, dan is het RL.
Afbeelding
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Counterstrike: Global Offensive

Bericht door i k0nijn i »

Holy shit Fnatic. Geen idee wie die beslissing genomen heeft. Ik kan me moeilijk inbeelden dat Olof zich hier goed bij voelt ook, net als Dennis eigenlijk. Het zou me niet verwonderen dat we over enkele maanden, nadat we zien dat Fnatic niet draait en NiP ook niet, we Olof en Dennis naar NiP zien gaan voor Friberg en Xizt of F0rest. Of GTR en Pyth naar Fnatic voor Wenton en Twist of Lekr0.
Afbeelding
Dieselpker
Berichten: 11647
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Counterstrike: Global Offensive

Bericht door Dieselpker »

Holy shit dit is echt zieke RIP :(
FEYENOORD ROTTERDAM
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Counterstrike: Global Offensive

Bericht door Yves W »

regardless of the efforts all parties have tried to make to resolve the internal issues, it reached a point where there was a clear division within the team. Both parties felt that it was necessary to split the team up in order for future growth, and the rebuilding of the chemistry needed for success.
Godsent verloor vandaag van VP online, maar dat is wel begrijpelijk omdat ze pas gevormd zijn. Fnc is nogal shit nu, maar een combinatie van Fnc en NiP klinkt wel goed.
Afbeelding
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Counterstrike: Global Offensive

Bericht door i k0nijn i »

Gohja, Fnatic is op papier een pak minder, maar je weet nooit hoe ze zich ontplooien. Van Wenton heb ik weinig verwachtingen, maar Twist en Lekr0 kunnen zeker top zijn. Olof heeft duidelijk meer in zijn mars dan hij getoond heeft sinds zijn blessure en ik denk dat Dennis ook enkel nog gaat verbeteren nu er meer ruimte zal zijn voor hem.
Afbeelding
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Counterstrike: Global Offensive

Bericht door Yves W »

De vraag is of ze #1 of tenminste top 3 kunnen zijn. Het lijkt me althans dat ze dat willen bereiken en dat lijkt me niet echt mogelijk als Wenton blijft spelen als hij eerder deed. Nu coaches ook niet meer mogen IGLen en NiP redelijk rip is, lijkt die menging nog beter (als iemand dan kan IGLen).
Afbeelding
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Counterstrike: Global Offensive

Bericht door i k0nijn i »

Een degelijke IGL vinden voor teams zoals NiP en Fnatic met veel firepower is niet zo heel lastig. Olof heeft geen strat of tactic nodig om een site binnen te lopen als 2e man en de boel op te ruimen. GTR, f0rest, Xizt en Friberg hebben jaren zonder strats gespeeld. Dat werkte uiteindelijk niet meer, maar toen hadden ze ook Pyth (nu even Disco Doplan) nog niet, die toch serieus kan fraggen. Hoe dan ook zie ik het bijna onmogelijk worden dat Friberg (en Xizt) nog meekunnen op het topniveau en zou het me niet verwonderen dat er geen nieuw contract meer wordt getekend voor hen. Anderzijds blijf je natuurlijk wel zitten met het feit dat NiP een gigantische org is en dat het weinig uitmaakt of ze nu winnen of niet, fans hebben ze sowieso.

Als Olof, Dennis en Twist hun topniveau halen en Lekr0 kan zijn status als talent waarmaken, kan Fnatic zeker #1 worden, denk ik. SK is momenteel zonder twijfel het beste team, maar er is toch weinig bedreiging om hen van die troon te stoten. G2 heeft een goede run, maar wat gaat er gebeuren als of Shox of ScreaM uit vorm geraakt? Liquid had een mooie run, maar s1mple is weg. Na'Vi maakt momenteel op papier het meeste kans, vind ik, maar Na'Vi heeft zeker een historie van een slechte team spirit en dat zou wel eens heel lelijk kunnen uitdraaien met s1mple, denk ik. Als alles goed loopt, heb je met Guardian en s1mple twee supersterren die met Edward en Flamie heel goede supports achter zich hebben die zelf ook games kunnen overnemen qua carry.

Allu naar FaZe is ook best interessant, trouwens. Ik heb nooit hoge verwachtingen gehad van FaZe en dat komt nu ook niet met deze move, maar Fox buiten was toch iets dat veel eerder had moeten gebeuren.
Afbeelding
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18643
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Counterstrike: Global Offensive

Bericht door Ricc »

i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Counterstrike: Global Offensive

Bericht door i k0nijn i »

- Speel op ESEA/FaceIt/CEVO voor anti-cheat. Zeker ESEA is goed.

- De helft van zijn shots waren terwijl hij aan nog in beweging was. De shots die hij mist zijn gewoon misses op full speed.
Afbeelding
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18643
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Counterstrike: Global Offensive

Bericht door Ricc »

- Ontkracht een zeer onderbouwde video van 6.30 minuut met twee puntjes
- Want zo makkelijk is het

Heb je de video serieus bekeken? Die hit registry is gewoon fucked up, zelfs als je beweert dat hij "nog in beweging" was. Dan nog vind ik het erg frappant dat je meteen 100% recoil hebt omdat je nog een millimeter bewoog. Dergelijke mechanics, op zo'n populaire game met e-sports franchise, vind ik gewoon belachelijk. Dat is juist dergelijke feedback dat gewoon puur frustrerend is, en waar je niet vanuit kunt gaan of je missed schot wel degelijk terecht was of niet. Dergelijke scenario's heb ik gewoon zelf ondervonden.

Hier zijn nog een paar videos van Azzy die ik tegenkwam. Daar zie je het gewoon duidelijker.

https://youtu.be/mnXcAN6JAtE?t=517
https://youtu.be/DS7xj66vjpg?t=286

(Om een of andere reden werkt de media code niet met tijdsspecifieke links.)

Hier dan nog andere links naar video's:

https://www.youtube.com/results?search_ ... t+registry

Om er dan vanuit te gaan dat iedereen "bewoog", vind ik eigenlijk echt een slap excuus om dat te proberen ontkrachten .

About cheaters en smurfs moet gewoon van Valve zelf komen. Prime matchmaking is al een manier om het spelervaring te verbeteren, maar valve moet gewoon actief zichzelf inzetten om dergelijke cheats te voorkomen zoals Jagex deed bij RuneScape. Alleen is het overduidelijk dat Valve meer prioriteit geeft in cases en gun sounds updates voor de moneyz..
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Counterstrike: Global Offensive

Bericht door i k0nijn i »

Valve verdient veel te veel aan cheaters om er degelijk iets aan te doen. En mensen die echt competitief willen spelen, spelen toch al op 3rd party systemen.

Ja, die video heb ik serieus bekeken. Je ziet gewoon dat hij voor elk shot nog loopt en niet counter-strafet om accurate te zijn. De AWP is gewoon niet accurate tenzij je echt volledig stilstaat. Moving shots consistent kunnen hitten zou het frustrerend maken.

Voor het eerste shot valt wat te zeggen. Het is echter geweten dat de hitbox kleiner is dan het model.
Het tweede shot mist omdat hij staat te strafen en direct doorstrafet terwijl hij schiet.
Het derde shot zie je gewoon missen op full speed. Zijn kogel in de muur staat niet eens waar hij aan het mikken was.
Vierde shot is hetzelfde als eerste. Op het model, naast de hitbox.
Zijn death in window ligt aan lag compensation. Niet fijn, maar lag compensation is balanced genoeg long-term. Valt me ook op dat hij geen perspective toont van de demo van de andere kant. Voor zover je kan zien strafet hij gewoon in de lucht, dus met een slechte strafe hing gij gewoon mid-air in window en kon hij nog gezien worden.
Dat shot op Inferno mid mist hij omdat hij stept.
AK shot mist door recoil (derde bullet).
Van een no-scope mag je nooit verwachten dat je hit.

Die andere filmpjes:
Daar valt wat voor te zeggen, vooral het eerste shot. Die 2 shots op suicide mist hij omdat hij in de deur schiet en de andere omdat hij nog aan het lopen is.

Het tweede filmpje is iets bizar. Nog nooit gezien. Het zou me echter verwonderen dat je dat kan reproduceren.


Laat me raden, dit is er volgens jou ook op:
https://youtu.be/xINFBvhFTAg?t=3m37s
Afbeelding
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18643
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Counterstrike: Global Offensive

Bericht door Ricc »

Dus
- Visuele feedback is inaccuraat
- No-scope waar de kogel letterlijk door de Terrorist ging en niet hit.
- Lag compensation is broken, maar toch niet broken omdat het balanceert in de """long-term"""
- Een step (weliswaar millimeters) direct resulteert in een beduidende recoil percentage.

En dit is dan allemaal normaal en passend in het spel? Wetend dat die noscope hitte, feedback die het spel geeft gewoon onjuist is, je zelf toegeeft dat er aspecten in het spel gewoon broken zijn en dat die recoil mechanics ook echt fishy zijn... Een spel als dit is gewoon zeer competitief, en waar die mechanics al direct je prestaties bepalen omwille van bullshit code.. Vind ik echt frappant.

Je kan ook gewoon toegeven dat de hit registries gewoon voor geen meter kloppen. Van de petitie zijn er wel genoeg bekende CS:GO spelers die met hem eens zijn, dus waarom jij dan weer niet? Een kill moet bepaald worden aan de hand van skill van de speler, en alle mechanics en achterliggende engine moet gewoon luisteren en antwoorden naar die speler, niet andersom.
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Counterstrike: Global Offensive

Bericht door i k0nijn i »

Ricc schreef:Dus
- Visuele feedback is inaccuraat
- No-scope waar de kogel letterlijk door de Terrorist ging en niet hit.
- Lag compensation is broken, maar toch niet broken omdat het balanceert in de """long-term"""
- Een step (weliswaar millimeters) direct resulteert in een beduidende recoil percentage.

En dit is dan allemaal normaal en passend in het spel? Wetend dat die noscope hitte, feedback die het spel geeft gewoon onjuist is, je zelf toegeeft dat er aspecten in het spel gewoon broken zijn en dat die recoil mechanics ook echt fishy zijn... Een spel als dit is gewoon zeer competitief, en waar die mechanics al direct je prestaties bepalen omwille van bullshit code.. Vind ik echt frappant.

Je kan ook gewoon toegeven dat de hit registries gewoon voor geen meter kloppen. Van de petitie zijn er wel genoeg bekende CS:GO spelers die met hem eens zijn, dus waarom jij dan weer niet? Een kill moet bepaald worden aan de hand van skill van de speler, en alle mechanics en achterliggende engine moet gewoon luisteren en antwoorden naar die speler, niet andersom.
Waar gaat die kogel letterlijk door de T? Kan even goed onder zijn arm gegaan zijn. Het gebeurt zo snel en toevallig toont hij bij die clip ook geen frame-by-frame zoals zijn andere fragmenten. Hij zegt zelf ook dat hij dacht te hitten, maar niet hitte. Niet dat zijn kogel bang on was en er gewoon door ging.

Lag compensation is niet broken. Het kan je eens tegenzitten, maar het zit je even vaak mee. Wellicht meer dan je denkt, want je merkt dat bijna niet. Voor hetzelfde geld is hij de andere persoon in dat fragment en denkt hij dat de andere slecht is omdat hij niet eens schoot, maar was de andere aan het wegstrafen en had hij hem nog door compensation.

Stappen dat resulteert in recoil is gewoon logisch. Het lijkt mij vrij logisch dat je beter kan mikken als je stilstaat dan wanneer je aan het bewegen bent. Al lopend iedereen neer maaien is iets voor in de Rambo-films.

Die noscope hitte voor zover we weten niet. Je moet eens een stap zetten en noscopen met sv_showimpacts 1 op een lege server. Je zal snel genoeg zien dat waar je mikt en waar je kogel gaat absoluut niet gelijk is.

Waar geef ik toe dat recoil fishy is? Dat vind ik namelijk niet en is volgens mij niet het geval. Dat hij eerst 2 shots mist met zijn AK (die accurate zijn) en dan zijn derde (die niet meer accurate is door het recoil pattern) ook mist en zegt dat hij had moeten hitten, is gewoon stom.

Wat maakt bekende CS:GO spelers goed? Genoeg van die grote YouTubers die niet eens zo goed zijn ingame, hoor. 't Is niet dat ze slecht zijn, maar Tweeday, Sparkles en WarOwl (om even de grootste op te noemen) komen ook echt niet over alsof ze echt supergoed zijn. Ik speel regelmatig samen met mensen die hoger gerankt zijn dan hen op ESEA ook. Hoe weet je trouwens dat veel bekende CS:GO spelers die petitie hebben getekend?

Niet dat het me op zich veel kan schelen, maar je kan je ook wel afvragen hoe die petitie maar 150k signatures heeft, als je ziet dat hij zelf 1m subs heeft op YouTube en 500k followers op Twitch. Niet meegerekend dat al die bekende CS spelers die zogezegd getekend zouden hebben die petitie ook wel zullen sharen met hun volgers omdat ze vinden dat die petitie nuttig zal zijn. Maar goed, die petitie zal wellicht toch veel teweeg brengen. :")
Afbeelding
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18643
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Counterstrike: Global Offensive

Bericht door Ricc »

Alles wat je nu opnoemt is gewoon directe resultaat van foutieve feedback (wat ik overigens al had aangehaald). Schoten die opeens alle kanten uitgaan, omdat "strafe" of wat dan ook terwijl crosshairs gewoon laten zien dat je stil staat. Als ik dan even moet denken dat wanneer je "strafe", ook al is het de minimale eenheid, je direct een accuracy punishment krijgt, terwijl iedereen noscope 360° kan flicken zonder moeite en kills kunnen halen. Die inconsistentie vind je zeker ook passend in het spel?

De engine van CS:GO is gewoon allesbehalve perfect en toont overduidelijk gaten. Hit registry faalt, en de frequentie daarvan vind ik te opvallend om daarover te zwijgen en enige vorm van bewijs naast je neer te leggen. Valve moet hun verantwoordelijkheden nemen en toegeven dat de engine niet perfect is en dat er altijd ruimte is voor verbeteringen. Om hun mond te houden en elke maand nieuwe casejes uitbrengen die weer mooi geld opbrengen voor gabe vind ik nu niet de meest respectvolle bedrijfsbeleid.
Zouden die problemen dan eindelijk aandachtig opgelost worden, kunnen ze het spel uitbreiden om extensieve feedback te geven aan de gebruiker. Persoonlijk vind ik namelijk dat je moet weten waar de kogels naartoe gaan door de recoil patterns letterlijk vanbuiten te leren en door middel van visuele feedback uiterlijk belachelijk voor een FPS videogame. Door nu een vb een screenshake te gebruiken die aantonen dat je schiet met hoge recoil laat al toe om meer sensitief te spelen.

Vind je je trouwens echt zó geweldig in het spel dat je je letterlijk neerbuigt op professionele spelers van CS:GO? Lol.
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Counterstrike: Global Offensive

Bericht door i k0nijn i »

Als je strafet ben je niet accurate. Nooit zo geweest, zal nooit zo zijn. Speel met een dynamic crosshair als je vindt dat het verwarrend is met een static crosshair. Noscopes zijn super inconsistent. De noscopes die je ziet in filmpjes zijn gewoon luck. Iemand heeft er eerst 20 gemist en hit er dan plots één en die clip zie je.

Wat is er mis met recoil patterns vanbuiten kennen? Wat wil je anders doen? Recoil random maken of geen recoil? Ja, dat zou balanced zijn. Screenshake? Laat zulke bullshit aan games zoals CoD en BF. Gebruik een dynamic crosshair als je die feedback wilt. Counter-Strike draait al altijd om barebones en skillbased zijn. Spray-patterns leren is echt geen grote moeite. Leer het pattern van de AK, M4, Galil en Famas en je kan genoeg. Misschien die van de UMP en een MP9 ook nog, voor die 1-2 rounds dat je dat koopt.

En YouTubers noem ik geen pro's. Sure, ze verdienen er hun brood mee, maar om clips van pro's te editten moet je niet kunnen schieten. Voor de effectieve pro's heb ik zeker respect. Dat wil echter niet zeggen dat pro's individueel zo veel beter zijn dan niet-pro's die global zijn. Sure, de top wel, maar ik heb nog in 1v1 arena-servers gezeten met tabseN en gewoon consistent gewonnen tegen hem.

Misschien ook iets om over na te denken: als er zo'n probleem is met de hitreg, waarom zie je in de grote toernooien dan nauwelijks (om niet nooit te zeggen) momenten waarin pakweg een KennyS er duidelijk op schiet en toch mist?

En mooi mijn vraag ontweken over welke bekende CS:GO spelers die petitie getekend hebben en hoe je dat weet, trouwens.
Afbeelding
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18643
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Counterstrike: Global Offensive

Bericht door Ricc »

Ik vind het echt absurd hoe een van de basisprincipes van FPS gewoon zo min mogelijk feedback nodig heeft, volgens jou. Als je auto rijdt, of een vliegtuig vliegt, ..., wil je toch ook graag feedback voelen/krijgen van de acties die je doet zodat je daarop kan reageren indien nodig. Waarom zou dan tijdens het schieten geen enkele zintuiglijke feedback nodig zijn apart van de kogelflashes, kogelgaten of die dynamic crosshair (wat vervelend is AF). Dingen vanbuiten leren is voor school lol. Daar krijg je nog punten en diploma's mee. Games moeten voor entertainment zijn en moeten meer aanspraak doen op je instinct en zintuigen in plaats van spelkennis.

Dat youtubers geen pro's zijn snap ik wel, gezien hun vids ook puur voor entertainment zijn. Ook is door middel van FPS principe niet onmogelijk om 1v1's te winnen. Als je top pro bent en je speler is ook top pro is het niveau redelijk gelijk en komt het meer op geluk aan en win je soms of verlies je soms.

Om nog even terug te komen op de kern van de discussie, namelijk hit regs, snap ik dat het verschil tussen een kill of een death wel ligt in de details. Echter voor de gemiddelde ranks waar de basisprincipes onder andere positioning of pulse fire nog niet zorgvuldig wordt gebruikt, geven die kleine details juist een negatieve doorslag. Je kan dan gewoon zeggen "ja leer de basisprincipes dan leer schieten positioneren communiceren blablabla", waar ik dan op zeg dat dat ook wel hoort. Alleen als je dan met 50 zaken wordt overworpen waar je allemaal op moet letten leer je nu eenmaal slecht. Dat is alleen iets wat ik wel opmerk in alle competitieve games.
Plaats reactie