Counterstrike: Global Offensive

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Counterstrike: Global Offensive

Bericht door i k0nijn i »

Dat je een dynamic crosshair vervelend vindt is geen reden om meer visuele feedback te geven. Geloof me vrij dat iedereen gek wordt van visuele feedback van recoil. Ooit DoD DM gespeeld? Om gek van te worden, die recoil die je crosshair omhoog trekt. Onmogelijk om een moving target te proberen volgen, laat staan doodschieten.

Mechanics van een game leren kennen om beter te worden is wat skillbased wil zeggen. Mocht je gewoon wat rond kunnen lopen en knallen waar je wilde, had je een game zoals CoD. Super competitive hoor, wordt zeker niet mee gelachen door de hele eSports pro-scene.

Ik weet ook niet waarom je denkt dat er zoveel luck is in het spel. Sure, s1mple die dropt van heaven en mid-air een kill haalt is luck (alhoewel daar met consistent strafing ook wel wat voor kan gezegd worden), maar het is echt geen luck dat Olofm gedurende een bepaalde periode niet te stoppen was. Of dat GTR en f0rest zowat elk team inblikten zonder meer (begin van CS:GO). Laat mij 1V1 spelen tegen Olofm en hij wint altijd, any day of the week. Ik zal rounds pakken, maar over een groot aantal rounds zal hij zeker winnen. Elke pro op een top-tier team zal consistent winnen. TabseN is geen top-tier pro en zal het nooit zijn. Maar hij was/is wel pro. 't Was niet dat ik zonder moeite won, maar over een toch redelijk aantal rounds (40-50) won ik toch meer dan de helft. CS:GO is natuurlijk meer dan alleen aim. Ik ben ervan overtuigd dat tabseN over het algemeen de betere beslissing zal maken ingame. Ik wil ook wel nuanceren dat YouTubers zeker niet slecht zijn over het algemeen bekeken. Tweeday, Sparkles en WarOwl zijn allemaal LEM-Global voor zover ik weet, wat zeker top tier is. Ik wilde alleen duidelijk maken dat het niet is omdat je bekend bent als YouTuber, dat je ook effectief goed bent. Zeker bij WarOwl heb ik mijn twijfels regelmatig. Je merkt in zijn solo queue to global reeks (geen idee meer hoe ze noemt) dat hij het lastig heeft om tot supreme te raken. Geen schande, zeker niet, maar dat wil ook zeggen dat er nog veel mensen zijn die beter zijn dan hij.

Dat de game lastig is voor beginners, kan ik begrijpen. Ik was zelf ook geen high-rank toen ik begon met CS:GO na enkele jaren niet gespeeld te hebben. Maar ik heb letterlijk ettelijke uren gespeeld om te verbeteren in aim, movement en de mechanics te leren en ben zeker top 10% en misschien wel wat beter als je MM ranks gebruikt als maatstaf. Het is echter zo dat je maar 1 van de twee kan hebben. Of een game waar je makkelijk in stapt of een game die skillbased is. Ga eens elke dag DMen op eender welke server. Al is het 30 min per dag. Doe dat een week of 2-3 en je zal snel merken dat je zowel beter schiet als beter inzicht hebt in hoe je enemies bewegen, welke spots je kan verwachten en dergelijke meer. Puur op aim alleen raak je volgens mij zeker tot in MG.

Ik geloof dat jij LoL speelde, juist? Ik zou de vergelijking maken tussen spraypatterns leren en de maps echt goed leren (daarmee bedoel ik angles kunnen prefiren enzovoort) en in een MOBA de abilities en heroes leren kennen. Ik heb zelf redelijk wat DOTA2 gespeeld en daarin merk je ook snel dat je enorm veel nadeel hebt als je geen hero-kennis hebt ten opzichte van de mensen die dat wel hebben. Vergelijkbaar met het nadeel dat je hebt als je geen spray-patterns kent en de map knowledge niet hebt.

Als ik je algemeen tips mag geven om dingen te leren:
1. Leer de spraypatterns van AK, M4, Famas, Galil. Leer deze en je komt ver.

2. Leer basic economy (genoeg over te vinden op YT en Reddit). Weet hoeveel je nodig hebt om goed te kunnen kopen. Die P250 die je koopt in een round zonder armour kan je een kill geven, maar kan even goed het verschil zijn tussen een flashbang hebben of niet de volgende ronde. Daar kies ik liever voor die flashbang. Kopen is met nades bij, niet gewoon een wapen en armour.

3. Speel (desnoods heel tijdelijk) met een dynamische crosshair. Leer weten wanneer je effectief accurate bent en wanneer niet. Ik speel zelf ook niet met een dynamic crosshair, maar ik ga nog regelmatig terug als ik merk dat ik shots begin te missen die ik zou moeten hitten (gebeurt tegenwoordig wel vaker aangezien ik veel minder speel).

4. Veel spelen is de enige manier om echt beter te worden. Inschatten van wat spelers doen is het belangrijkste in het spel. Gewoon ergens staan wachten tot iemand pusht garandeert je kills, zeker in de lagere ranks. Je kills gaan halen is moeilijker dan ze naar jou laten komen.

En let vooral ook niet constant op ranks. Probeer je te amuseren. Het is lastig als je echt wilt winnen en het lukt niet, maar uiteindelijk kloppen die ranks over het algemeen wel. Ik dacht vroeger ook dat ik te laag zat voor mijn skill, maar wellicht was dat ook gewoon illusie. En als ik je een tip mag geven: als je merkt dat je de kills niet haalt, speel dan op een andere manier. Kijk wat je kunt doen om de mensen die wel lijken te hitten nog te helpen. Of speel defensiever. Of misschien wel agressiever. Genoeg games waarin je te afwachtend bent en je uiteindelijk vast laat zetten. Doe eens gek en flash jezelf door een smoke. Geen idee, probeer wat om het eens anders te doen. En speel niet constant op dezelfde spot.
Afbeelding
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Counterstrike: Global Offensive

Bericht door i k0nijn i »

Hoe slecht is solo Q MM.
Net 2 games gespeeld:
Eerste game op D2 met 3 Russen waarvan er 1 gekickt werd na 3 rounds. Weinig tot geen comms en het meeste in het Russisch. 16-2 (?) verloren.
Tweede game op Mirage met 4 man die niets zegden en A niet konden houden op CT side. T side wilden ze dan excecutes doen, maar callden niets (volgens mij gewoon minstens 3 man premade) en hadden geen idee waar ze moesten spelen in een afterplant situation.

En dat is LEM-supreme niveau. :")
Afbeelding
MQ-9 Reaper
Berichten: 9816
Lid geworden op: woensdag 10 januari 2007, 15:21
Oude naam: Koetje

Re: Counterstrike: Global Offensive

Bericht door MQ-9 Reaper »

^ben nu al een maand gestopt met CSGO door 2 redenen: Client is erg laggy (micro stuttering, framedrops etc...), alles behalve smooth. En omdat Valve gewoon niet EU-west en EU-east wil realiseren. In 9 van de 10 matches die je speelt heb je het geluk samen te mogen spelen met polen, russen, grieken, turken, kazachstanen etc....
Afbeelding
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Counterstrike: Global Offensive

Bericht door i k0nijn i »

Het eerste ligt aan jou. Het tweede los je zo niet op. Ooit Dota gespeeld? Daar kan je gewoon voor EU West kiezen en alle Russen kiezen ook EU West. :")
Afbeelding
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18643
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Counterstrike: Global Offensive

Bericht door Ricc »

Dota lijkt me toch iets anders dan CS:GO. Vind het ook mateloos irritant om die oostblokkers in m'n matches te krijgen. Meeste hebben niet eens interesse om het spel te spelen.
MQ-9 Reaper
Berichten: 9816
Lid geworden op: woensdag 10 januari 2007, 15:21
Oude naam: Koetje

Re: Counterstrike: Global Offensive

Bericht door MQ-9 Reaper »

i k0nijn i schreef:Het eerste ligt aan jou. Het tweede los je zo niet op. Ooit Dota gespeeld? Daar kan je gewoon voor EU West kiezen en alle Russen kiezen ook EU West. :")
Heb alle oplossingen die ik kon vinden (steam fora, reddit etc...) geprobeerd en speel op medium met 400 fps (gtx 970,16gb ram, i7-4790K 4,0ghz) en toch loopt die niet soepel, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Overwatch, The Witcher 3 of Battlefield. < op max settings

Toegevoegd na 1 minuut en 21 seconden:
i k0nijn i schreef:Het eerste ligt aan jou. Het tweede los je zo niet op. Ooit Dota gespeeld? Daar kan je gewoon voor EU West kiezen en alle Russen kiezen ook EU West. :")
Das wel dom, servers zouden op basis van je locatie moeten worden toegewezen en niet op basis van eigen voorkeur :-k
Afbeelding
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Counterstrike: Global Offensive

Bericht door i k0nijn i »

Ricc schreef:Dota lijkt me toch iets anders dan CS:GO. Vind het ook mateloos irritant om die oostblokkers in m'n matches te krijgen. Meeste hebben niet eens interesse om het spel te spelen.
Het gaat om het principe dat je in dota wel kan kiezen op welke servers je speelt en je alsnog met Russen samenkomt omdat die ook gewoon EU West kiezen. 't Zou me niet verwonderen dat de EU West servers gewoon beter zijn ook voor hen qua ping etc dan de EU East servers.
MQ-9 Reaper schreef:
i k0nijn i schreef:Het eerste ligt aan jou. Het tweede los je zo niet op. Ooit Dota gespeeld? Daar kan je gewoon voor EU West kiezen en alle Russen kiezen ook EU West. :")
Heb alle oplossingen die ik kon vinden (steam fora, reddit etc...) geprobeerd en speel op medium met 400 fps (gtx 970,16gb ram, i7-4790K 4,0ghz) en toch loopt die niet soepel, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Overwatch, The Witcher 3 of Battlefield. < op max settings
Vreemd. Ik heb exact dezelfde specs en ondervind geen problemen. Ik neem aan dat je al eens een volledige clean install hebt gedaan? Inclusief config etc dus.
Afbeelding
Royenroy
Ex-chatmoderator
Berichten: 6101
Lid geworden op: woensdag 20 augustus 2008, 17:12
RS: Royenroy (p2p)

Re: Counterstrike: Global Offensive

Bericht door Royenroy »

Ik vind het nu prima te spelen (Prime MM tenminste, zonder prime is een clusterfuck) rond LEM-Supreme waar ik ook een beetje tussen schommel. Vandaag helaas een game tegen een blatent wallhacker (profiel stond vol met -rep) maar gelukkig wordt die toch wel gebanned zo duidelijk dat die demo was. Verder wel een aantal games met vrienden gespeeld (allemaal rond MGE/DMG) waar het toch wel wat makkelijker gaat, gewoon omdat de communicatie dan een stuk beter is. Gewoon simpele strats of retakes timen zit er in matchmaking vaak niet in, de helft doet maar wat.
Wil jij ook een Youtube Partnership? RPMNetwork partnered ook kleinere channels!
Grafisch Design nodig? Voor een klein beetje RSGP kan ik zeker iets voor je maken met Photoshop.
In- of uitklappen •
AfbeeldingAfbeelding
Plaatje
Afbeelding
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Counterstrike: Global Offensive

Bericht door i k0nijn i »

Ik heb 4 games gespeeld solo Q en letterlijk elke game met minstens 1 bot moeten spelen door team damage of een terechte kick voor griefing. :")
Non-prime, welteverstaan. Ik speel geen solo Q op mijn main acc (en speel eigenlijk sowieso weinig MM op die acc). Geen idee of het echt aan prime ligt of niet, maar het algemene skill level qua inzicht in de game en economy etc ligt toch wel verrassend laag op LEM-supreme level. Veel mensen die wel kunnen schieten maar precies geen idee hebben wat ze moeten doen in een hold situation om wat samen te spelen.
Afbeelding
Royenroy
Ex-chatmoderator
Berichten: 6101
Lid geworden op: woensdag 20 augustus 2008, 17:12
RS: Royenroy (p2p)

Re: Counterstrike: Global Offensive

Bericht door Royenroy »

M'n non-prime account is nu DMG en die games zijn vaak lastiger te winnen dan op m'n prime LEM-SMFC account. :')
Wil jij ook een Youtube Partnership? RPMNetwork partnered ook kleinere channels!
Grafisch Design nodig? Voor een klein beetje RSGP kan ik zeker iets voor je maken met Photoshop.
In- of uitklappen •
AfbeeldingAfbeelding
Plaatje
Afbeelding
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Counterstrike: Global Offensive

Bericht door i k0nijn i »

Ja, ik heb op de account van een vriend gespeeld ook omdat ik toch ging solo-queuen en hij geen rank meer had. Ik dacht dat ik mijn eerste game legit met MG's aan het spelen was. :")
Afbeelding
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Counterstrike: Global Offensive

Bericht door i k0nijn i »

Ongelooflijk wat NiP net gedaan heeft. Vintage Friberg. Echt, heel amusant om te zien.
Afbeelding
Jaestro
Berichten: 2708
Lid geworden op: maandag 20 mei 2013, 0:15

Re: Counterstrike: Global Offensive

Bericht door Jaestro »

Linkje naar vod?

Toegevoegd na 16 seconden:
Kan pas zoeken als ik thuis ben
Afbeelding
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Counterstrike: Global Offensive

Bericht door i k0nijn i »

Afbeelding
Jaestro
Berichten: 2708
Lid geworden op: maandag 20 mei 2013, 0:15

Re: Counterstrike: Global Offensive

Bericht door Jaestro »

Thanks!
Afbeelding
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Counterstrike: Global Offensive

Bericht door i k0nijn i »

Lang geleden dat er zo goed gespeeld werd in een finale, eigenlijk. Ik denk ook niet dat we nog snel een NiP van dit niveau gaan zien.
Afbeelding
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18643
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Counterstrike: Global Offensive

Bericht door Ricc »

Hello everyone

You might know me as the silver scrub.

Maar ik ben nu opeens Gold Nova 2!!! :O (Dit is voor mij een noemenswaardige puike prestatie)
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Counterstrike: Global Offensive

Bericht door i k0nijn i »

Doorzetten! :-)
Ik zou je aanraden om mensen met wie je positieve ervaringen hebt toe te voegen en meer mee samen te spelen. Altijd in pre-made spelen heeft mij echt heel snel doen ranken.
Afbeelding
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18643
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Counterstrike: Global Offensive

Bericht door Ricc »

Ja ik speel alleen maar premade met mijn kameraden. Alleen noem ik dat niet echt "positieve ervaringen" :fluit:
Royenroy
Ex-chatmoderator
Berichten: 6101
Lid geworden op: woensdag 20 augustus 2008, 17:12
RS: Royenroy (p2p)

Re: Counterstrike: Global Offensive

Bericht door Royenroy »

Leer je wel sneller van, tegen hogere ranks spelen. Zeker als je vrienden een beetje bereid zijn om je te coachen/helpen vlieg je zo omhoog in ranking.
Wil jij ook een Youtube Partnership? RPMNetwork partnered ook kleinere channels!
Grafisch Design nodig? Voor een klein beetje RSGP kan ik zeker iets voor je maken met Photoshop.
In- of uitklappen •
AfbeeldingAfbeelding
Plaatje
Afbeelding
Plaats reactie