Spanning tussen RS en non-RS

Vragen en andere onderwerpen m.b.t. het forum en de chats plaats je hier, zolang het serieus blijft.
Forumregels
Vragen over bans in chatkanalen graag voorleggen per privébericht aan een van de chatmoderators
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18646
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Ricc »

Simon` schreef:
Ricc schreef:Ik wacht eigenlijk ook op de cijfers. Anders voeren we een discussie op speculaties.

@Simon: Daan is ook wel raar.
Ik vind Daan een goede peer, maar wat wil je daar nou mee bereiken? Beetje waardigheidsproblemen proberen te overkomen of zo.

Daan pls respawn
Daan is raar, dat is een gegeven feit lol.
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door La Pulga »

Dieselpker schreef:
Daan schreef:
Zeekoe schreef: Dit soort posts mag ook een +50 op imo:
Daan schreef:Wel mooi dat paarse, past goed bij je rang!
En ook de post die pale hier pagina's geleden neerplantte moet gewoon bestraft worden.
Niet mee eens. Als Nitrous eerst stelt dat hij dit hele forum niet serieus neemt, vindt dat het forum ziek is en hier geen seconde langer nog aandacht aan gaat besteden en dan toch blijft mag je daar imo best wat van zeggen. Je kan jezelf moeilijk nog ongeloofwaardiger maken.
Je kritiek is dan prima zoals je het nu neerzet, maar jouw post is verder wel het uitlokken van een reactie zonder toegevoegde waarde.

Toegevoegd na 28 seconden:
La Pulga schreef:
Meutr schreef:
Dieselpker schreef:Van beperkte waarde ben ik het niet mee eens. Vanuit een Runescape perspectief ja, maar wij zorgen wel voor het grootste deel van het verkeer op deze website. Activiteit is vooral in bar te vinden.
Voor het grootste verkeer op het forum misschien, maar lang niet op de website in zijn geheel. Vanuit dat oogpunt hebben wij net zeer weinig onderhandelingskracht. Feppie laat alleszins vrij duidelijk blijken weinig baat te hebben bij het huidig Non-RS deel dat voornamelijk door niet-spelers wordt bevolkt.
Maar dan moet je focus misschien niet meer alleen RS zijn. Misschien niet het perfecte voorbeeld, maar ik kan even niks beters bedenken. Philips weerlegt de focus ook steeds meer op de medische wereld; een totaal andere richting dan waar Philips voor opgericht is, namelijk consumenten elektronica.
Dat is een bedrijf wat met winsten zit, lunagang zit anders in elkaar als community dienende site.
Klopt, maar ik wist even geen beter voorbeeld van iets wat drastisch de andere kant op gegaan is. :P

De kern blijft echter hetzelfde als A niet meer werkt, moet je overstappen naar B.
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Bearserk »

Ik vind trouwens dat geshitposts in blogs van mensen gewoon direct bestraft moeten worden.

Toegevoegd na 6 seconden:
(en in overige rs delen)
Afbeelding
Dieselpker
Berichten: 11653
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Dieselpker »

Meutr schreef:Ik denk dat als we bereid zijn om samen bovengenoemde zaken aan te pakken, we al een degelijke tegemoetkoming doen richting RS. De moderatie is hier zelf natuurlijk ook verantwoordelijk voor.
Dit soort posts niet meer doen moet ook geen probleem zijn lijkt me, we zijn volwassen genoeg om te respecteren dat RS gedeelte hiervan vrij gehouden dient te worden. Zo niet gewoon keihard warnen/bannen.
FEYENOORD ROTTERDAM
Simon`
Bodybuilder
Berichten: 8177
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 20:51

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Simon` »

Meutr schreef:Ik denk dat als we bereid zijn om samen bovengenoemde zaken aan te pakken, we al een degelijke tegemoetkoming doen richting RS. De moderatie is hier zelf natuurlijk ook verantwoordelijk voor.
Als ik nu wat meer posts zie, dan denk ik eigenlijk dat het probleem best bij enkele leden te zoeken is. Een beetje inschattingsvermogen door dat selecte groepje (waar ik overigens wel gewoon van hou) over wat wel kan zou daar niet verkeerd zijn, en vooral waar, en tegen wie.

Toegevoegd na 6 seconden:
Bearserk schreef:Ik vind trouwens dat geshitposts in blogs van mensen gewoon direct bestraft moeten worden.

Toegevoegd na 6 seconden:
(en in overige rs delen)
Ja.
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Zeekoe »

Meutr schreef:Ik denk dat als we bereid zijn om samen bovengenoemde zaken aan te pakken, we al een degelijke tegemoetkoming doen richting RS. De moderatie is hier zelf natuurlijk ook verantwoordelijk voor.
Helemaal mee eens. Misschien zit daar ook wel een probleem, want zoals ik reeds zei heb ik de afgelopen tijd enkele posts gemeld bij het RS-team, maar daar is helemaal niets mee gebeurd. En als een RS-mod dan dit soort berichten hier komt neerzetten, wrijf ik me toch ook wel door het haar.

Onderwerp: Spanning tussen RS en non-RS
Pale Memory schreef:Ik heb niet alles hier gelezen maar wat ik gelezen heb laat zien waarom een splitsing de enige optie is.
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18646
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Ricc »

Bigheads reactie op Pale's bericht vond ik dan wel weer prachtig.
Megareus12
Ex-moderator
Berichten: 14140
Lid geworden op: vrijdag 10 november 2006, 19:09
Extra rang: Holbewoner

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Megareus12 »

Ongewoon schreef:Jullie kijken niet goed. Het is niet Non-RS en RS, het is Bar en de rest. In multimedia en games wordt gewoon goed en vriendelijk gepost man.

Maak gewoon Bar aan met toegang alleen voor OG Ltfers, als je jaartje op het forum staat krijg je er toegang. Regelgeving dan ook zoals ie nu is, lekker laks. Alle shitposts buiten Bar 50 warn erop knallen gek.
Ik heb geen zin om een lang bericht te typen op mijn telefoon, maar ik denk dat de beste oplossing deze is icm shitposten buiten dit forum keihard te bestraffen.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Zeekoe »

Denk dat iedereen zich daarin kan vinden, maar waarom wordt dat dan niet toegepast? Is toch al lang een consensus over?
Gewoon
Berichten: 7349
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2011, 18:33
Oude naam: Ongewoon

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Gewoon »

Simon` schreef:
Ongewoon schreef:16 pagina's verder en mensen praten nogsteeds over over de verkeerde probleemstelling. Het probleem is niet het non rs of rs deel, het is gewoon het feit dan mensen die Runescape spelen geen animo hebben voor een Nederlandstalige forum.

Er zijn in de afgelopen jaren veel betete vormen van communities beschikbaar, zoals reddit, Discord en zelfs fucking 4chan wordt gebruikt voor runescape generals.

Dus ipv zeuren over een nieuw beleid, probeer eens wat marketing om nieuwe leden aan te trekken.

Heb zelf gisteren op world 325 wat geadverteerd, wat doen jullie? Niks.
niet de hero die lunagang wants, maar wel de hero die lunagang needs
Rt for visibiliteit. Show ons cijfers van het verkeer dat kijkt naar de ltf quest guides etc, en het percentage dat daarvan dan gebruik maakt van het forum. Zie je gewoon dat het gebruik maken van een forum simpelweg nit populair meer is
Afbeelding
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Bearserk »

https://www.lunagang.nl/tipforum/viewto ... 3#p5151823

Als ik dit topic lees (en dan weer het gezeur met Ceecs) is de reactie van Daan gewoon volledig terecht btw
Afbeelding
Dieselpker
Berichten: 11653
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Dieselpker »

Misschien eerst maar eens de situatie aankijken met wat er hier geopperd wordt:

-Meer promotie van het forum op de site
-Strengeren modereren in RS delen door de RS mods
-Als non-RS (En dan meer mensen die zich buiten non-RS misdragen) niet zo kinderachtig zijn en het shitposten binnen bekende grenzen houden (AKA shitposttopics in bar) ---> wellicht ook elkaar hierop aanspreken mocht je merken dat het de verkeerde kant op gaat

Hiermee schiet je toch al een hoop op? Als het daarna nog steeds niet loopt is het misschien tijd voor een andere ingreep.
FEYENOORD ROTTERDAM
Simon`
Bodybuilder
Berichten: 8177
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 20:51

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Simon` »

Bearserk schreef:https://www.lunagang.nl/tipforum/viewto ... 3#p5151823

Als ik dit topic lees (en dan weer het gezeur met Ceecs) is de reactie van Daan gewoon volledig terecht btw
Ik snap Daan's reactie niet echt, Nexecution lijkt mij de normale in dat verhaal?

Toegevoegd na 28 seconden:
Dieselpker schreef:Misschien eerst maar eens de situatie aankijken met wat er hier geopperd wordt:

-Meer promotie van het forum op de site
-Strengeren modereren in RS delen door de RS mods
-Als non-RS (En dan meer mensen die zich buiten non-RS misdragen) niet zo kinderachtig zijn en het shitposten binnen bekende grenzen houden (AKA shitposttopics in bar) ---> wellicht ook elkaar hierop aanspreken mocht je merken dat het de verkeerde kant op gaat

Hiermee schiet je toch al een hoop op? Als het daarna nog steeds niet loopt is het misschien tijd voor een andere ingreep.
Ja gewoon dit, joe opgelost
Afbeelding
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Rems »

Simon` schreef:
Rems schreef:
Mike Ross schreef:Even een voorbeeld van hoe een post die er goed op in probeert te gaan, wordt ontvangen in bar:

Onderwerp: Slowtalk topic (was nachttopic)
Rems schreef:lmao die gast next lvl autist, hij neemt dit super serieus wajo
Dit gaat over de eerste post van Fusioxan. Misschien is dit een perfect voorbeeld van de sfeer?
die gast post nooit op dit forum, nu komt ie beetje stoer doen en zeggen dat non-rs kut is? ga toch weg man. ik ben een beetje klaar met dit gezeur de hele tijd, bar is al 2 jaar niks veranderd qua gedrag en nu opeens omdat een paar downies gaan huilen in prive moet er alles veranderd worden?
Ik vind tbh wel dat posts als deze gewoon bestraft kunnen worden, mensen downie en autist noemen gaat van mij (bij deze personen in ieder geval), toch te ver. Als je mij een bewoner van Mongolië noemt als ik iets post in bar, oké (inb4 "bewoner van Mongolië"), maar dergelijke post/posters zo elders publiekelijk afzeiken vind ik niet kunnen.
klopt, maarja deze discussie die nu bezig is slaat ook nergens op. ik zie dit nou niet tot een akkoord komen ofzo.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Bighead »

Simon` schreef:Als er nou wat duidelijkheid in die statistieken werd gegeven (als Feppie dat uberhaupt wil), dan kan al een iets meer gefundeerde discussie worden gevoerd. Bighead gaf daar al een goede aanzet naar, maar dat gaf mij eigenlijk alleen maar méér de indruk dat Bar zoals het nu is vrij cruciaal is voor het voortbestaan van dit forum.
Waar ben je benieuwd naar? Als je het noemt is de kans goed aanwezig dat ik erachter kan komen.

Wat Meutr zegt over het forum ten opzichte van de website is overigens absoluut waar: de website heeft deze maand circa 10 keer zoveel pageviews ontvangen op specifieke onderwerpen als het geval is voor bar. Bar is wel consequent het forumdeel met het meeste verkeer. Hear me out on this:
Misschien is er te weinig conversion (ongeveer 5% van de clicks op http://www.lunagang.nl/index.php gaat naar het forum) van websitebezoekers naar forumbezoekers. Omdat op Non-RS een vrij standvastig publiek is ontstaan bouwt de activiteit zich hier langzamerhand relatief ten opzichte van andere forumdelen op. Op RS forumdelen komen mensen misschien vooral langs om snel een vraag te stellen. Je zou bijna vermoeden dat iets als slowtalk of off-topic posts daar niet gewenst zijn. Oh, wacht.

Mijn stelling is als volgt: misschien lijdt niet het afschrikwekkende Non-RS tot weinig activiteit in RS forumdelen, maar is het simpelweg een functie van de lage conversion van de website naar het forum en het gebrek aan een reden om te blijven hangen. De leden die wel blijven hangen doen dat vaak in Non-RS of in één of andere functie op de RS forumdelen. Zou dit dan eventueel de oplossing kunnen zijn voor het probleem dat we zien?

Verder ben ik het eens met Meutr over het feit dat volgens mij een uitnodigender Non-RS enkel goed zou zijn. Ik zou dolgraag meningen zien van mensen die nu niet graag in Non-RS komen over wat hen er toe aan zou zetten om dat misschien wel te overwegen. Wat ik niet graag wil is Non-RS beleid zoals we dat jaren terug zagen, waar dagelijks een dozijn waarschuwingen viel en bans aan de orde van de dag waren. Dat zou een aderlating zijn voor het forum. Wel zou ik graag ongewenst gedrag concreet afstraffen. Misschien kunnen we werken met stevige bans die op den duur leiden tot een korte ban (denk dagen tot weken) zodat iemand een sterk signaal krijgt en afgestraft wordt op onbevorderlijk gedag, maar we het forum niet bewust doodbloeden van activiteit. Het lijkt me interessant om hier wat meningen over te horen.

Wat betreft de roep om statistieken over het forum en de website:
In- of uitklappen • Statistieken Januari 2017
Afbeelding

Afbeelding
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Tristan »

Lisette schreef: Hoe? Ik heb voorlopig geen idee. Naar mijn mening moeten de attitudes van beide partijen veranderen, hoewel ik het beeld van RS niet heel duidelijk heb aangezien ik niet in de RS gedeeltes aanwezig was. Wel speel ik sinds een aantal dagen/weken weer RS en merk ik dat de sfeer in de chat hartstikke chill is, iedereen helpt elkaar en hoewel er door Bar altijd enorm aangevallen wordt op Pale Memory, xNitrous, mbtkiller en AddyMace vind ik dat onterecht. Het kan best leuk vermaak zijn maar je kunt ook te ver gaan en echt als doel hebben om de sfeer te verzieken. Ik zou het jammer vinden om het forum te moeten scheiden om zo'n reden.
[...]
T-thanks! De chat houdt ook van jou. :oops:
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Nexecution
Berichten: 30
Lid geworden op: dinsdag 29 november 2016, 8:07
RS: Nexecution (p2p)
Clan: Mannen van Staal

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Nexecution »

misschien een ideetje om de pagina te locken achter een aanmelding? zo hebben mensen misschien sneller het idee om op het forum te gaan voor vragen eventueel? of op z'n minst onder de guides aangeven kun je het niet vinden vraag dan hulp op ons forum misschien helpt dat met een ietwat beter verkeer trekken naar het forum en wellicht non rs verwijderen van het forum om de harmonie te bewaren onder de rsers misschien. ik gooi ook maar gewoon een balletje op natuurlijk =)
Afbeelding
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Bighead »

Nexecution schreef:misschien een ideetje om de pagina te locken achter een aanmelding? zo hebben mensen misschien sneller het idee om op het forum te gaan voor vragen eventueel? of op z'n minst onder de guides aangeven kun je het niet vinden vraag dan hulp op ons forum misschien helpt dat met een ietwat beter verkeer trekken naar het forum en wellicht non rs verwijderen van het forum om de harmonie te bewaren onder de rsers misschien. ik gooi ook maar gewoon een balletje op natuurlijk =)
Hoewel je de website waarschijnlijk niet moet willen afschermen met een verplichte registratie zou het natuurlijk wel kunnen om bijvoorbeeld op de quest guide pagina een stevige verwijzing naar een relevant deel van het forum te plaatsen. Conversion naar het forum is op www.lunagang.nl/quests vrij onverrassend bijna letterlijk 0, terwijl daar deze maand al bijna 300.000 mensen zijn geweest. Fun fact: vanaf www.lunagang.nl/quests klikken 15% van de mensen op www.lunagang.nl/quests. Dat is toch frappant. :')
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Gewoon
Berichten: 7349
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2011, 18:33
Oude naam: Ongewoon

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Gewoon »

Nexecution schreef:misschien een ideetje om de pagina te locken achter een aanmelding? zo hebben mensen misschien sneller het idee om op het forum te gaan voor vragen eventueel? of op z'n minst onder de guides aangeven kun je het niet vinden vraag dan hulp op ons forum misschien helpt dat met een ietwat beter verkeer trekken naar het forum en wellicht non rs verwijderen van het forum om de harmonie te bewaren onder de rsers misschien. ik gooi ook maar gewoon een balletje op natuurlijk =)
Nee, dat is dom. Dit is 2017, als ik niet binnen een paar kliks ergens toegang naar krijg dan check ik snel naar andere opties. Je moet mensen het niet moeilijker maken man.
Afbeelding
Off-er
Berichten: 14232
Lid geworden op: vrijdag 18 juli 2008, 15:55
Clan: D/SEA eSports

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Off-er »

Tristan schreef:
Lisette schreef: Hoe? Ik heb voorlopig geen idee. Naar mijn mening moeten de attitudes van beide partijen veranderen, hoewel ik het beeld van RS niet heel duidelijk heb aangezien ik niet in de RS gedeeltes aanwezig was. Wel speel ik sinds een aantal dagen/weken weer RS en merk ik dat de sfeer in de chat hartstikke chill is, iedereen helpt elkaar en hoewel er door Bar altijd enorm aangevallen wordt op Pale Memory, xNitrous, mbtkiller en AddyMace vind ik dat onterecht. Het kan best leuk vermaak zijn maar je kunt ook te ver gaan en echt als doel hebben om de sfeer te verzieken. Ik zou het jammer vinden om het forum te moeten scheiden om zo'n reden.
[...]
T-thanks! De chat houdt ook van jou. :oops:
Buiten het topic om, de chat is in één van de beste staten dat het ooit in is geweest. Chapeau aan jou en je team!
Afbeelding
Gesloten