Gedrag van chatmods

Vragen en andere onderwerpen m.b.t. het forum en de chats plaats je hier, zolang het serieus blijft.
Forumregels
Vragen over bans in chatkanalen graag voorleggen per privébericht aan een van de chatmoderators
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door xNitrous »

Royenroy schreef:
xNitrous schreef: Verder houd ik normaal mijn mond en heb ik tot heden in 9 jaar lunagang nog geen enkele waarschuwing of kick gehad, misschien telt dat ook nog mee. :)
Met zo'n arrogante houding begrijp je toch wel dat mensen je niet mogen, hoop ik.
Tja weet je , het is maar hoe je het bekijkt. Op dit forum reageren er eigenlijk alleen mensen vanuit non-rs (die toevallig wéér of sommige nóg runescape spelen) en dat gezeur vind ik irritant en misschien kom ik wat arrogant over. Verder heb ik vele gezellige mensen ontmoet via runescape zelf of nieuwe leden van het forum en heb ik nooit gezeik. :)
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door i k0nijn i »

Ik begrijp nog steeds niet waarom je zo valt over waar meningen vandaan komen. Maakt het echt uit dat mensen voornamelijk in Non-RS komen als ze effectief spelen? Hier 9 jaar (7 jaar, maar goed) zitten is trouwens ook echt geen maatstaf voor een waarde van een mening, maar goed.
Afbeelding
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door xNitrous »

i k0nijn i schreef:Ik begrijp nog steeds niet waarom je zo valt over waar meningen vandaan komen. Maakt het echt uit dat mensen voornamelijk in Non-RS komen als ze effectief spelen? Hier 9 jaar (7 jaar, maar goed) zitten is trouwens ook echt geen maatstaf voor een waarde van een mening, maar goed.
Nee, het maakt alleen uit welk forumdeel jullie belangrijker vinden op dit 'runescape forum'. Ik gaf de lange tijd dat ik al in de chat zit (9 jaar in de chat, 7 jaar op het forum) aan en ik vertelde daar geloof ik bij dat ik wellicht daardoor ook niet in de gaten gehouden wordt in de chat vergeleken met mensen die al meerdere kicks gehad hebben en ik dus minder snel kicks krijg.
mbtkiller

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door mbtkiller »

Aangezien ik ook te zien ben in het gesprek wil ik even duidelijk stellen dat ik vind dat het 'anti-mod' en 'pro-mod' totaal niet van belang is met deze discussie.
Dus als je iets zegt over irritant gedrag van mensen die de sfeer verpesten in de cc ben je dan 'pro-mod'? Nee dan probeer je het gewoon leuker voor jezelf ( en anderen) te maken in de cc om gezeik te voorkomen en niet ruzies te creëren. Ik vind dat de cc voor iedereen leuk moet zijn maar dat kan niet als er geen fatsoen is door mensen en om dat nou te gaan negeren met ze alle of er gewoon wat over te zeggen? Nou als dat fout is, dan wil ik niet goed zijn ;).
Joost
Berichten: 11482
Lid geworden op: vrijdag 9 november 2007, 17:45

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door Joost »

Spreek voor jezelf. Met jouw gezeik maak je het in ieder geval niet leuker in de CC voor mij. Laat dat soort dingen lekker aan mods over en zet ze op je ignore list? (heb ik ook pas 50x in de chat gezegd..)
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door Jelmer »

"Jouw gezeik".. Jouw eigen provocerende reacties zijn niet echt sfeerbevorderend voor de rest van de chat.
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door Mystery »

Ik moet eerlijk zeggen dat je statement ietwat ironisch is, Joost. En dan laat ik het hele wel of geen mod gedoe even achterwegen: er is een aantal mensen dat zich ook aan jou stoort.
Destroyable
Berichten: 50
Lid geworden op: zaterdag 27 september 2014, 17:21
RS: Robe Skirt (p2p)
Clan: Ceecs Clan
Oude naam: RedPartyhat
Extra rang: RoS #1 Herblore
Contacteer:

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door Destroyable »

Dat is bij iedereen, vooral ook bij jou Mys.
Afbeelding
< krijgt legpiece
Afbeelding
Afbeelding
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door Sam »

niet bij mij tho
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Joost
Berichten: 11482
Lid geworden op: vrijdag 9 november 2007, 17:45

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door Joost »

Mystery schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat je statement ietwat ironisch is, Joost. En dan laat ik het hele wel of geen mod gedoe even achterwegen: er is een aantal mensen dat zich ook aan jou stoort.
Dan zetten ze mij op hun ignore list of leggen ze me uit waarom ik zo storend ben zodat ik dat misschien kan veranderen? In plaats van me meteen de mond te snoeren/verbannen of de Lunapolitie in te roepen. Net zoals jij op mijn ignore list staat omdat je een van de meest irritante mannetjes bent op dit forum/in de chat. Over ironie gesproken.. :')
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door Mystery »

Ik heb totaal niet gezegd dat ik zelf me aan jou stoor of wie dan ook. Waar je dat statement vandaan haalt (en dus de ironie wil toepassen) is dus voor mij een raadsel. Wij (het chatmodteam) krijgen wel eens klachten binnen over mensen in de chat van een aantal mensen en dan hoef ik die mensen niet bij naam te gaan noemen. Dat gaat dan over Jantje, Pietje, Keesje of wie dan ook. Ook het op mij gaan spelen vind ik op dit moment niet juist; als we een propere discussie willen voeren, dan hoort het tweede gedeelte van je bericht (en die van Destroyable) daar niet in thuis. Iedereen stoort zich wel aan iemand binnen de chat en het juiste wat je kan doen, zoals je zelf zegt, is dan de ignore list. Het is in mijn ogen niet de bedoeling om een nare toon aan een bericht toe te voegen als iemand een opmerking van algemene aard maakt.

Tot zover mijn betoog over de toon van de berichten. Daarnaast ben ik zelf niet bij het incident geweest, maar ik ben nog steeds van mening dat dit topic niet als "bespreek hier waarom je potentieel foutief gekickt bent" fungeert: een dergelijke vorm van Naming & Shaming moet daarmee uitgebannen worden (en is op veel fora ook niet gewenst). Dat er een plaats moet komen om jullie kicks beter te bespreken dan een privébericht lijkt me, na veel ontevredenheid over het proces, nog steeds gewenst. Alleen heb ik op dit moment echter geen idee over hoe dat ingevuld zou moeten worden. Dat er sporadisch een fout wordt gemaakt in de chat weten we allemaal, maar ik vind nog steeds niet dat het hier plaatsen als het "belachelijk" of "onzin" is een juiste manier is. De vraag is wat jullie willen met het begrip Naming & Shaming in het achterhoofd te houden.
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14573
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door Bighead »

Persoonlijk denk ik niet dat de betreffende woordenwisseling zo negatief had gelopen als xNitrous zich ervan had weerhouden om een van zijn karakteristiek schijnheilige opmerkingen er tussendoor te gooien. Dat hij daar hier in dit topic vrolijk mee door gaat om vervolgens allerlei ongerelateerde discussies die vooral in zijn hoofd belangrijk zijn aan te wakkeren zal niet enkel bij mij het bloed onder mijn nagels vandaan halen.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Royenroy
Ex-chatmoderator
Berichten: 6101
Lid geworden op: woensdag 20 augustus 2008, 17:12
RS: Royenroy (p2p)

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door Royenroy »

Bighead schreef:Persoonlijk denk ik niet dat de betreffende woordenwisseling zo negatief had gelopen als xNitrous zich ervan had weerhouden om een van zijn karakteristiek schijnheilige opmerkingen er tussendoor te gooien. Dat hij daar hier in dit topic vrolijk mee door gaat om vervolgens allerlei ongerelateerde discussies die vooral in zijn hoofd belangrijk zijn aan te wakkeren zal niet enkel bij mij het bloed onder mijn nagels vandaan halen.
Maar hij heeft al 9 jaar geen waarschuwing of ban gehad, misschien telt dat ook nog mee. :)
Wil jij ook een Youtube Partnership? RPMNetwork partnered ook kleinere channels!
Grafisch Design nodig? Voor een klein beetje RSGP kan ik zeker iets voor je maken met Photoshop.
In- of uitklappen •
AfbeeldingAfbeelding
Plaatje
Afbeelding
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door xNitrous »

Bighead schreef:Persoonlijk denk ik niet dat de betreffende woordenwisseling zo negatief had gelopen als xNitrous zich ervan had weerhouden om een van zijn karakteristiek schijnheilige opmerkingen er tussendoor te gooien. Dat hij daar hier in dit topic vrolijk mee door gaat om vervolgens allerlei ongerelateerde discussies die vooral in zijn hoofd belangrijk zijn aan te wakkeren zal niet enkel bij mij het bloed onder mijn nagels vandaan halen.
Ik begrijp je irritatie Bighead, verder wil ik zeggen dat het inderdaad klopt dat het schijnheilig over komt, maar dat dit toch zeker niet de bedoeling is. De volgende keer mag je me ook persoonlijk aanspreken, wellicht kunnen we het een en het ander uit spreken.

Wat ik in de betreffende screens probeerde was zeker niet mensen uit lokken of wat dan ook, want het zijn misschien stuk voor stuk lieve kerels die alleen soms de verkeerde dingen zeggen en zich op de verkeerde persoon richten (bedoel ik niet mij zelf mee). Natuurlijk moet ik dan aan de moderators overlaten wat er met deze personen gebeurt, maar al bij al kom ik in het echte lever ook liever op voor diegene die gepest wordt dan diegene die pesten of een groepje zijn.
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40368
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door Daan »

Wat een enorme hoop onzin, Nitrous.
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14573
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door Bighead »

Ja sorry, maar ik moet het hier met Daan eens zijn. Die laatste paragraaf van je post is precies waar ik op doel met schijnheilige, uitlokkende opmerkingen.

Verder denk ik niet dat er tussen ons iets uitgesproken dient te worden; ik geef hier gewoon even mijn mening over de kwestie die momenteel besproken wordt.

Ten slotte geef je aan dat je posts schijnheilig overkomen maar volgens jou niet zo bedoeld zijn. Misschien een idee om daar dan eens op te letten. Grote kans dat men je meningen hier dan wat meer zou waarderen en je wat minder vaak in conflict zou raken met de fictieve entiteit in je hoofd die je bij voorkeur lijkt te omschrijven als "Non-RS".
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door xNitrous »

Schijnbaar vind jij je eigen mening hetzelfde als een feit, maar helaas moet ik je teleurstellen want dat is niet zo. Je kan best de grote jongen van het forum uithangen Bighead, maar de posts die jij hier plaatst zullen voor een aantal andere leden ook tegen vallen.

Hoe een persoon is buiten een 'Runescape' forum om kun zelfs jij niet in schatten, dus misschien moet je dat ook maar niet meer doen. Verder vind ik het knap dat andere moderators met jou kunnen 'samen' werken voor zover dat dan ook gebeurt, dit soort posts zie ik toch als 'triest'.

Uiteraard zal ik er op gaan letten Bighead, aangezien diegene uit het Non-RS deel komen niet allemaal irritant zijn.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door Zeekoe »

Iemand zijn argumenten weerleggen door ze te bevestigen. Knappe, maar wel een vreemde, strategie, Nitrous.
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14573
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door Bighead »

xNitrous schreef:Schijnbaar vind jij je eigen mening hetzelfde als een feit, maar helaas moet ik je teleurstellen want dat is niet zo. Je kan best de grote jongen van het forum uithangen Bighead, maar de posts die jij hier plaatst zullen voor een aantal andere leden ook tegen vallen.

Hoe een persoon is buiten een 'Runescape' forum om kun zelfs jij niet in schatten, dus misschien moet je dat ook maar niet meer doen. Verder vind ik het knap dat andere moderators met jou kunnen 'samen' werken voor zover dat dan ook gebeurt, dit soort posts zie ik toch als 'triest'.

Uiteraard zal ik er op gaan letten Bighead, aangezien diegene uit het Non-RS deel komen niet allemaal irritant zijn.
Ik gaf vrij expliciet aan dat het simpelweg mijn bedoeling was om mijn mening te geven. Waar je vandaan haalt dat ik denk dat de betreffende mening een feit is kan ik dan ook alleen als een raadsel omschrijven. Als je citaten wil gebruiken om dat duidelijk te maken ga ik graag op je standpunt in, maar op deze manier wordt dat onmogelijk voor me gemaakt.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Name less
Berichten: 3216
Lid geworden op: donderdag 25 december 2008, 17:28

Re: Gedrag van chatmods

Bericht door Name less »

xNitrous schreef:Als jullie dat liever hadden gezien, voor mij ook prima. Ik snap het punt rondom de kick ook niet 100%, het enige wat ik wil (en wilde) aangeven in de chat is dat het soms irritant vervelend is hoe sommige personen zich gedragen. Dat er dan altijd een aantal (groepje) zijn die elkaar kennen en zich tegenover 1 iemand zetten en lullig gaan doen of schelden met onnodige woorden als er 'geen mods' zijn dan vind ik dat nogal kinderachtig, ja. Dat wil niet zeggen dat ik wil provoceren of dat ik 'pro mod' ben maar puur dat ik me irriteer, mijn mening geef en ook mensen wil beschermen die het doelwit zijn. (En ja, sommige mensen krijgen altijd 3-4 personen tegen zich)

En het erge is dat het vaker aangegeven is, ook om er mee op te houden en toch blijft iedereen domme dingen roepen als de moderators dus wel degelijk offline zijn, dat is mijn punt Joost.

Verder houd ik normaal mijn mond en heb ik tot heden in 9 jaar lunagang nog geen enkele waarschuwing of kick gehad, misschien telt dat ook nog mee. :)
Groepje'? In de chat's die Joost heeft gepost kan ik geen groepje vinden hoor, wist niet eens dat joost nijmeegs was. Kick vond ik ook apart, aangezien xNitrous zelf de boel zit op te stoken.
ok
Gesloten