Toekomst van het RuneScape forumdeel

Vragen en andere onderwerpen m.b.t. het forum en de chats plaats je hier, zolang het serieus blijft.
Forumregels
Vragen over bans in chatkanalen graag voorleggen per privébericht aan een van de chatmoderators
Chris
Ex-moderator
Berichten: 17442
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2007, 11:13
RS: Z dragon999 (p2p)

Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Chris »

Zoals jullie weten loopt het in het RuneScape deel nou verre van geweldig. Die tijd ligt inmiddels al ver achter ons helaas. Misschien komt dat van slechte beslissingen van onze kant of juist de algehele terugloop van mensen die nog langer behoefte hebben aan forum zoals deze. Ik weet het niet.

Om er toch nog wat van te maken hebben we jullie hulp nodig. Ik zal het dan ook niet langer maken dan nodig, want niemand zit te wachten op een wall of text. Wat vinden jullie dat er moet gebeuren? Wij zelf zaten te denken aan één of meerdere nieuwe RuneScape moderators die met een frisse kijk van betekenis zouden kunnen zijn. Een ander idee was een tweede forum openen speciaal voor het RuneScape gedeelte.

Om toch nog wat feedback mee te nemen uit vorige topic, een van de foute beslissingen was toch wel het sluiten van het Ceecs clan topic. Ltf is nou eenmaal de enige plek hiervoor en het is een typisch RuneScape dingetje, of je het nou leuk vind of niet. Ik zal dan ook z'n oude clan topic heropenen en Ceecs zelf een pb'tje sturen.
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Jelmer »

Het is mooi om te zien dat er intern daadwerkelijk wordt gekeken naar de huidige situatie. :) In mijn ogen ligt het probleem aan verschillende dingen. Deels aan de beslissingen die genomen zijn, maar ook zeker deels aan de mindere behoefte aan een forum als deze. Daarbij komen ook nog eens dat voor mijn gevoel sommige mensen nou niet goed bijdragen aan de sfeer in het RuneScape deel.

https://www.lunagang.nl/tipforum/viewto ... 9#p5130779
Daan schreef:Een lesje over voltooid deelwoorden kan je nog wel gebruiken vriend.
Bearserk schreef:hun hebben
Eindelijk een nieuw topic, waarin een relatief onbekend persoon een vraag in stelt, krijg je dit soort reacties. Dat vind ik gewoon erg jammer, want ik zou zelf niet snel nogmaals een vraag stellen.

Maar dè oplossing? Die weet ik ook zo niet.
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
Chris
Ex-moderator
Berichten: 17442
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2007, 11:13
RS: Z dragon999 (p2p)

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Chris »

Ik denk dat we voor dat soort reacties maar moeten waarschuwen maar dan in lagere percentages. Want ze blijven maar komen.
Afbeelding
~Completionist cape owner since 21-07-2013~
~Max cape owner since 23-09-2011~
Afbeelding
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door xNitrous »

Ik denk dat het grootste probleem er inderdaad ligt dat Runescape geen voordeel heeft/had op dit forum. Eerlijk gezegd denk ik sowieso dat de huidige RS-mods (Op Renschmov na, momenteel) weinig tot niets meer toevoegen aan het forum/forumdeel OSRS/RS3 aangezien ze ook weinig tot niet posten. Zoals ik in kan schatten is OSRS vrij actief op het moment en het wordt alleen nog maar actiever. Ik denk zelfs dat wij als EO's het OSRS-gedeelte al goed 'beheren' op het moment en dat alles prima verloopt momenteel.

Waarom waarschuwen in lagere percentages? Toch juist hogere in principe?
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40330
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Daan »

J elmer schreef:Het is mooi om te zien dat er intern daadwerkelijk wordt gekeken naar de huidige situatie. :) In mijn ogen ligt het probleem aan verschillende dingen. Deels aan de beslissingen die genomen zijn, maar ook zeker deels aan de mindere behoefte aan een forum als deze. Daarbij komen ook nog eens dat voor mijn gevoel sommige mensen nou niet goed bijdragen aan de sfeer in het RuneScape deel.

https://www.lunagang.nl/tipforum/viewto ... 9#p5130779
Daan schreef:Een lesje over voltooid deelwoorden kan je nog wel gebruiken vriend.
Bearserk schreef:hun hebben
Eindelijk een nieuw topic, waarin een relatief onbekend persoon een vraag in stelt, krijg je dit soort reacties. Dat vind ik gewoon erg jammer, want ik zou zelf niet snel nogmaals een vraag stellen.

Maar dè oplossing? Die weet ik ook zo niet.
Sorry hoor, maar als iemand in zijn post letterlijk elke vorm van correcte werkwoordspelling laat ontbreken dan mag daar naar mijn mening best iets van gezegd worden. Kwaliteit over kwantiteit, nietwaar? Het algemene niveau van het forum gaat er nou niet bepaald door omhoog als mensen onleesbare posts produceren.

Verder kan je nu wel doodleuk het topic van Ceecs weer openen, maar dat gaat niet heel veel teweegbrengen. Er zat helemaal geen leven in dat topic voordat die ophef over dat penguinevenement begon. Helemaal niemand postte er meer in, en niemand interesseerde het meer wat. Ik verwacht niet dat zoiets nu anders gaat zijn. Als je van Algemeen weer wat wil proberen te maken zou ik in ieder geval weer een aparte vragen & problemensectie maken, het ziet er nu met al die vraagtopics behoorlijk lelijk uit.
Aaron
Ex-chatmoderator
Berichten: 2952
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 11:10
Oude naam: AaronZeeschildpad

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Aaron »

Goede tijden waren dat toch eigenlijk.. :) Ben nog een tijd verslaafd geweest aan het schrijven van guides, daar is nu echt niets meer van over helaas.
Denk dat er ook een stukje acceptatie moet komen voor zover dat er niet al is, dat het forum langzaam zal uitsterven. Toch wel jammer, want ik heb er toen ik nog RS speelde heel veel plezier aan beloofd. Denk persoonlijk dat het aanstellen van nieuwe mods weinig zal uithalen. Ik denk niet dat je daarmee nieuwe leden gaat werven of oude leden terug haalt. Ik hoop dat de mensen die nog RS spelen, nog zo lang mogelijk, nog zo veel mogelijk plezier uit het RS forumdeel kunnen halen. :)
Afbeelding
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door xNitrous »

Aaron schreef:Goede tijden waren dat toch eigenlijk.. :) Ben nog een tijd verslaafd geweest aan het schrijven van guides, daar is nu echt niets meer van over helaas.
Denk dat er ook een stukje acceptatie moet komen voor zover dat er niet al is, dat het forum langzaam zal uitsterven. Toch wel jammer, want ik heb er toen ik nog RS speelde heel veel plezier aan beloofd. Denk persoonlijk dat het aanstellen van nieuwe mods weinig zal uithalen. Ik denk niet dat je daarmee nieuwe leden gaat werven of oude leden terug haalt. Ik hoop dat de mensen die nog RS spelen, nog zo lang mogelijk, nog zo veel mogelijk plezier uit het RS forumdeel kunnen halen. :)
Positieve post is dit! En ja, ik denk dat we met de community zoals hij nu is (op oldschool rs, ook deels rs3) nog best een tijd vooruit kunnen. Zelf probeer ik ook tijd te steken in OSRS-Guides, lukt redelijk. :)
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Tristan »

Ik ben het wel met Daan eens dat je best iemand mag aanspreken als het bericht gewoon onleesbaar is. Er zit echter wel een verschil tussen iemand attent maken op zijn spelling/grammatica en een snauw geven. Een snauw is ook alles behalve een bijdrage aan de kwaliteit van posts op dit forum.

Ik denk trouwens dat één of twee nieuwe RS-moderators met een frisse blik sowieso een verstandig idee is, als we überhaupt nog iets willen doen met het RS-deel.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
mbtkiller

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door mbtkiller »

Kleine vraag, gaat het over rs3 only of ook het osrs gedeelte?
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18638
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Ricc »

Accepteer gewoon dat dit forum stervende is. RuneScape zelf is stervende, en de NL community die daarbij komt is nog maar een fractie.

Misschien kunnen jullie gewoon OSRS en RS3 op één lijn trekken qua fora's, en rustig al aan fora's schrappen en samenvoegen.
feppie64
Webmaster
Berichten: 7826
Lid geworden op: zaterdag 10 december 2005, 18:05
RS: Feppie64 (p2p)
Contacteer:

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door feppie64 »

Tristan schreef:Ik ben het wel met Daan eens dat je best iemand mag aanspreken als het bericht gewoon onleesbaar is. Er zit echter wel een verschil tussen iemand attent maken op zijn spelling/grammatica en een snauw geven. Een snauw is ook alles behalve een bijdrage aan de kwaliteit van posts op dit forum.
Dat. Ik denk dat een onleesbaar bericht van een nieuw lid beter is dan geen bericht van een weggejaagd lid. Spelling kan in de loop der tijd verbeteren, weggejaagde mensen krijg je niet zo snel terug. Echt lang niet iedereen die hier al tien jaar zit kon al goed spellen toen hij voor het eerst op het forum kwam en hoewel sommige mensen het nog steeds niet kunnen, leer je in de loop der tijd toch bij.
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Wup »

Naar mijn idee is een Nederlandstalig RS forum overbodig geworden. Vroeger was er behoefte aan, doordat het engels niveau van alle Nederlandse RS-ers niet erg hoog lag. Toen was het nog fijn om guides in het Nederlands lezen. De gemiddelde leeftijd was bovendien een stuk lager. Tegenwoordig zijn alle populaire game-related websites bijna in het engels. Ik zeg niet dat LTF engels moet worden, daar is het veel te laat voor ofcourse. Gewoon rustig laten doodbloeden, zodat we er zo lang mogelijk gebruik van kunnen blijven maken.
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door xNitrous »

Ik denk inderdaad ook dat nieuwe leden de kans moeten krijgen om überhaupt te posten met fatsoenlijke of slechtere spelling. Al moet ik zeggen dat het in het OSRS-gedeelte vrij prima gaat met slechte reacties van andere leden.

Ook snap ik dat een Nederlandstalig forum wellicht geen nieuwe potentie meer heeft, maar toch is het groeiende qua OSRS spelers. Natuurlijk niet zoals jaren geleden, maar het verschil met nu en een jaar geleden is positief en daar moet wel tijd in gestoken worden. Ik kom ingame dagelijks nog voldoende Nederlanders tegen die op zoek zijn naar goede guides , evenementen , gezelligheid en die niet weten van dit forum.

Neem als voorbeeld dit topic: KBD-Event

Je ziet (laatste post van mij) dat er redelijk veel mensen zichzelf hebben ingeschreven. Vraag 2 is of morgen iedereen komt opdagen , maar komen er 10 tot 15 man is dit wederom een 'succes' voor een klein forum wat dit op het moment is. Als je verder in het OSRS-gedeelte kijkt en leest (mits je dat al doet) zie je dat het redelijk actief is de laatste dagen/weken en daar probeer ik enorm veel tijd in te steken.
Eefje
Berichten: 358
Lid geworden op: zaterdag 15 maart 2008, 14:17

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Eefje »

Ik post heel weinig op LTF maar keek wel regelmatig naar het RS-deel. Ik ben minder actief gaan kijken omdat het meer ging lijken op een forum van Ceecs clan ipv een forum voor iedere NL rs speler met info over rs ipv clangedoe. Een frisse wind zou een goed idee zijn.
Afbeelding
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door i k0nijn i »

Ik zou al eens beginnen met die knop op de homepage naar het forum waarvan volgens mij al bijna 2 jaar sprake is er eens eindelijk te zetten.

En dan zou ik zelfs durven om Non-RS in te krimpen. Gooi forumspelletjes weg, want shitposten gebeurt toch al in Bar en voeg Games bij Multimedia, aangezien die 2 samen ongeveer even actief zijn als Bar. Volgens mij kan je zelfs naar enkel Bar gaan, aangezien er echt niet meer zo actief gepost wordt in Non-RS qua topics. Er wordt nog redelijk wat gepost, maar slechts in een tien tot twintig topics regelmatig.

Dan kan je het forum nog qua schikking veranderen ook, dat je het blok Forum en de Website tussen OSRS en Non-RS plaatst. Nieuwe mensen komen dan direct terecht in de RS-delen, wat me logischer lijkt. Nu moet je eerst door een blok dat je toch niet interesseert als je op een forum komt vooraleer je bij het RS-deel komt. Wat je eventueel kan doen is bovenaan een sectie maken voor topics die het meest actief zijn in RS en OSRS, om daar volk naar te lokken.
Afbeelding
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door xNitrous »

Ik ben het echt wel volledig eens met Konijn, niets tegen het NON-RS gedeelte want ik ben er zelf ook te vinden maar het is super positief voor nieuwe leden die wel voor RS3 en OSRS komen. + Zo lijkt het forum over het algemeen ook actiever.
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9076
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Bearserk »

Ik zou liever geen multimedia topics in bar zien, dat zijn er gewoon nog net te veel om ertussen te hebben. Verder goede suggesties van konijn
Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40330
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Daan »

Dan kan je het forum nog qua schikking veranderen ook, dat je het blok Forum en de Website tussen OSRS en Non-RS plaatst. Nieuwe mensen komen dan direct terecht in de RS-delen, wat me logischer lijkt. Nu moet je eerst door een blok dat je toch niet interesseert als je op een forum komt vooraleer je bij het RS-deel komt.
Mwah, weet niet. Als je naar het forumoverzicht gaat zie je de RuneScapesecties meteen al staan, dus ik vraag me af of je door het switchen daarvan mensen zou trekken die het anders niet gevonden zouden hebben. En dan nog, dit is een Runescapeforum. Nieuwe leden (als die überhaupt al komen) komen normaal gesproken toch wel voor de RuneScapedelen, die weten ze dan heus wel te vinden hoor.
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door xNitrous »

Daan schreef:
Dan kan je het forum nog qua schikking veranderen ook, dat je het blok Forum en de Website tussen OSRS en Non-RS plaatst. Nieuwe mensen komen dan direct terecht in de RS-delen, wat me logischer lijkt. Nu moet je eerst door een blok dat je toch niet interesseert als je op een forum komt vooraleer je bij het RS-deel komt.
Mwah, weet niet. Als je naar het forumoverzicht gaat zie je de RuneScapesecties meteen al staan, dus ik vraag me af of je door het switchen daarvan mensen zou trekken die het anders niet gevonden zouden hebben. En dan nog, dit is een Runescapeforum. Nieuwe leden (als die überhaupt al komen) komen normaal gesproken toch wel voor de RuneScapedelen, die weten ze dan heus wel te vinden hoor.
Volgens mij leest jij altijd alles op dit forum of je nu wel of niet reageerd. Dus ook jij hebt gezien dat momenteel in het OSRS-gedeelte het een en het ander gaande is en ja er zijn al zeker 10 nieuwe leden aangemeld alleen al in de laatste week. Dus ja, die komen er zeker. + Het is soms (ingame krijg ik heel veel berichten) wel lastig om het OSRS-gedeelte te vinden als je nog nooit op dit forum bent geweest.

Dus het is in principe prima om het wat te her indelen.
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40330
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Daan »

xNitrous schreef:
Daan schreef:
Dan kan je het forum nog qua schikking veranderen ook, dat je het blok Forum en de Website tussen OSRS en Non-RS plaatst. Nieuwe mensen komen dan direct terecht in de RS-delen, wat me logischer lijkt. Nu moet je eerst door een blok dat je toch niet interesseert als je op een forum komt vooraleer je bij het RS-deel komt.
Mwah, weet niet. Als je naar het forumoverzicht gaat zie je de RuneScapesecties meteen al staan, dus ik vraag me af of je door het switchen daarvan mensen zou trekken die het anders niet gevonden zouden hebben. En dan nog, dit is een Runescapeforum. Nieuwe leden (als die überhaupt al komen) komen normaal gesproken toch wel voor de RuneScapedelen, die weten ze dan heus wel te vinden hoor.
Volgens mij leest jij altijd alles op dit forum of je nu wel of niet reageerd. Dus ook jij hebt gezien dat momenteel in het OSRS-gedeelte het een en het ander gaande is en ja er zijn al zeker 10 nieuwe leden aangemeld alleen al in de laatste week. Dus ja, die komen er zeker. + Het is soms (ingame krijg ik heel veel berichten) wel lastig om het OSRS-gedeelte te vinden als je nog nooit op dit forum bent geweest.

Dus het is in principe prima om het wat te her indelen.
Je weet dat mensen ook registeren op het forum om gebruik te maken van de questcalculator? Je mag die groep niet onderschatten. Die hebben verder geen enkele interesse in het forum en posten dan ook niet.
ja er zijn al zeker 10 nieuwe leden aangemeld
Afbeelding
Heel wat nieuwe leden misschien, maar als ze niet posten heb je er nog niets ana. Sjowie is een oud-lid die zijn account had verwijderd en nu voor de grap weer terug is terwijl niemand hem echt moet hebben en Mitchh071 is volgens mij een troll als je dat topic zo van hem bekijkt. Dan hou je weinig mensen over. Nogmaals, als er al nieuwe leden zijn komen ze voor het RuneScapegedeelte. Dat weten ze dan echt wel te vinden, zeker als je ze allebei ook gewoon ziet staan als je op het forumoverzicht komt.
Plaats reactie