Toekomst van het RuneScape forumdeel

Vragen en andere onderwerpen m.b.t. het forum en de chats plaats je hier, zolang het serieus blijft.
Forumregels
Vragen over bans in chatkanalen graag voorleggen per privébericht aan een van de chatmoderators
feppie64
Webmaster
Berichten: 7826
Lid geworden op: zaterdag 10 december 2005, 18:05
RS: Feppie64 (p2p)
Contacteer:

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door feppie64 »

Zeekoe schreef:Wat vinden jullie trouwens niet goed aan een knop in de bovenste balk, konijn/feps?
De bovenste balk is de header, die over het algemeen gebruikt wordt om aan te geven op welk onderdeel van de site je bent. Als je dicht tegen het logo een knop aanplakt met tipforum, ontstaat er verwarring over waar je nu precies bent. Voor navigatie naar andere delen van de site is een menu beter geschikt.
Erwin
Moderator in categorie RS
Berichten: 13298
Lid geworden op: woensdag 1 maart 2006, 11:40

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Erwin »

Pale Memory schreef:
Erwin schreef:Idee voor Feppie/Siddy. Op dit moment kan je bij je profiel alleen je RS3 account toevoegen (volgens mij). Misschien leuk om ook OSRS account mogelijk te maken? Correct me if I am wrong.
Is 't niet gewoon één algemeen runescape account? Mogelijkheid om er 2 (rs3/osrs) te vermelden lijkt me geen gek idee!
Feppie/Siddy, is dit mogelijk?
Afbeelding
In- of uitklappen • Robotrobbie uitlachen?! Dat kan!
(21:43:48) <+ZehRobot_> ging ik van ltf
(21:43:48) <+ZehRobot_> naar habbo
(21:43:48) <+ZehRobot_> mfw O_O
(21:43:49) <+ZehRobot_> Even inloggen dan maar
(21:44:11) <+ZehRobot_> Nice, ik weet me pw nog
(21:44:24) <+ZehRobot_> Sweet, 23 credits door jaren inactief zijn
(21:45:28) <+ZehRobot_> WOW SHIT
(21:45:32) <+ZehRobot_> IK BEN RIJK OP HABBO
(21:48:08) <+ZehRobot_> weg van habbo.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Zeekoe »

Ik herinner mij dat er eens beslist was, dat 'lunatip' de FC is geworden voor events in te organiseren. Dat is ook de reden dat de EO's daar een (symbolische) rank hebben. Als er beslist wordt vanuit het EO-team dat het toch beter is om een onafhankelijke FC te maken hiervoor, dan snap ik niet wat het probleem is of waarom dit überhaupt langs het RS-team moet.

Toegevoegd na 3 minuten en 6 seconden:
Wat de header betreft: ik zie echt niet in wat deze met de navigatie binnen de site te maken heeft? Deze is toch altijd gelijk, ongeacht in welk siteonderdeel je je bevindt, ongeacht of je op het forum zijn. Ik zou persoonlijk een spatie laten tussen het Lunagang- en het forumlogo, alsof het 2 gelijkwaardige links zijn: een naar het forum, de andere naar de site.
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Jelmer »

Om de doodsimpele reden dat EO's zich bezighouden met het organiseren met evenementen en dus niet met de sfeer in de chat. Hier hebben wij de chatmoderators voor. Waarom er geen onafhankelijke FC is ligt hoogstwaarschijnlijk aan het feit dat, wanneer je de evenementen in de Lunatip FC host, je ook alle leden erbij kunt betrekken die niet op het forum komen en dus geen weet hebben van de evenementen.

Toegevoegd na 13 minuten en 26 seconden:
Het feit dat het RS-team met de discord channel te maken moet hebben is omdat Mys destijds deze channel heeft aangemaakt. Hier werd laatst weer naar gevraagd door Nitrous als ik mij niet vergis, om Mys de channel weer werkende te laten maken. :P
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
feppie64
Webmaster
Berichten: 7826
Lid geworden op: zaterdag 10 december 2005, 18:05
RS: Feppie64 (p2p)
Contacteer:

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door feppie64 »

Als ik het goed onthouden heb, waren we het er toch over eens dat er niet alleen mods bij moeten komen, maar dat er mods vervangen moesten worden? Is er al bekend welke huidige rs-mods zullen vertrekken? Of hoeveel?
Ik heb vorige week naar aanleiding van dit onderwerp contact gezocht met Eend en dat is niet gelukt, dus zie het resultaat in R&M. De andere moderators komen nog wel eens en moeten voor zichzelf beslissen of ze door kunnen gaan. Dit is vrijwilligerswerk en zoals het tot nu toe altijd is gebeurt, is dat ik ze niet zomaar ontsla. Ik heb een paar weken terug bij wijze van gedachte-experiment eens geopperd dat alle moderators zouden vertrekken, maar daar waren ze niet zo voor.
Verder, wat is er gebeurt met de discord channel? Bij het kbd event had volgens mij nitrous een channel gemaakt. EO's zouden toch over een channel voor events moeten gaan? Vervolgens is deze verwijderd. Waarom? Mys is bezig geweest met een andere discord channel. Is het niet raar dat de mod die 'inactief' is, hier mee bezig is, terwijl er al een channel was? Deze channel is inmiddels weer verwijderd, waarom? Het kost 2 minuten om een channel te maken. Waarom gebeurt er niets?
Hier weet ik helaas niet zo veel van, maar met zin 3 ben ik het eens mocht er echt behoefte zijn aan een apart iets. Ik kan wel zien dat Mys drie dagen terug nog wat heeft gedaan.
Erwin schreef:Feppie/Siddy, is dit mogelijk?
Dat is uiteraard mogelijk en het staat ook al op onze lijst, maar ik denk niet dat we er snel aan toekomen.
Zeekoe schreef:De bovenste balk is de header, die over het algemeen gebruikt wordt om aan te geven op welk onderdeel van de site je bent. Als je dicht tegen het logo een knop aanplakt met tipforum, ontstaat er verwarring over waar je nu precies bent. Voor navigatie naar andere delen van de site is een menu beter geschikt.
Prima als er een ontwerp komt dat past, maar ik zeg alleen van tevoren dat ik er wat zorgen bij heb.
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door xNitrous »

Ik heb nu een heel aantal verschillende dingen gelezen over hoe het forum nou het beste aan te passen en of te veranderen. Ik heb een kleine opzet gemaakt en ik heb geluisterd naar de vraag van de leden maar ook naar hetgeen wat Siddy/Feppie denken dat lastig te realiseren is.

Ps: Let niet op de kwaliteit maar let meer op wat het doel is en op de punten die ik duidelijk beschrijf.
In- of uitklappen • Mijn visie over de website
Afbeelding
Ik zal punt voor punt aangeven wat ik veranderd heb en hierbij ook direct de reden aangeven, nogmaals het is zoals ik denk dat het goed is voor de website en het is een voorbeeld.
  • Header: Ik heb de header verplaatst naar het midden van de website aangezien hij helemaal links nogal verloren (hij is klein) staat. Ik denk dat in het midden boven de tekst meer tot zijn recht zal komen.
  • Home -> Belangrijke links: Helemaal links boven aan staat het 'Home' knopje wat ik nog steeds niet begrijp aangezien je op dat moment al op 'Home' zit en de lijst links nooit verdwijnt. + Als je op het logo in de header klikt ga je ook naar 'Home'. Ik heb hier dus geplaatst: Belangrijke links, met als onderdelen dus Oldschool RS, het Forum en Friendschat.. waarom? Mensen moeten vaak op Reddit onze Friendschat tegenkomen terwijl je prima een link in de tekst kunt zetten die verwijst naar de naam en regels van het topic dat op het forum staat.

    - Home verplaats naar helemaal onderaan, kan eventueel ook gewoon weg.
  • Algemene tekst: Deze heb ik iets wat aangepast naar de tekst zoals hij in mijn ogen zou moeten zijn, aangeven wat je kunt bieden op de website, waarvoor de website bestaat en direct hier onder 4 belangrijke knoppen.
    - RS3-Knop : Uiteraard een mooie knop met daar in een link naar de huidige RS3-site waar je momenteel bent, maar hier kom ik later op terug.
    - OSRS- Knop: Een mooie knop die een link bevat naar de OSRS-Website van lunagang.
    - Forum - Knop: Een mooie knop met een link die direct naar het forumoverzicht van lunagang gaat.
    - Chat-Knop: Een mooie knop met een link die direct naar het topic gaat waar alles over de friendschat te vinden is.

    - Niewsberichten -> Splitsen in zowel nieuws van RS3 als nieuws van OSRS en dit dus onder elkaar zetten.


  • Waarom ik de RS3-Knop er ook bij heb gezet is omdat ik denk dat je precies dit zelfde 'hoofdmenu' moet plaatsen op de OSRS-Website waar nu eigenlijk alleen wat linkjes staan en een tekst met verwijzing naar de 'Moderne website' terwijl je daar dus net vandaan komt?

    - Als je het hoofdmenu van de RS3 website hetzelfde wegzet op de OSRS-Website dan zou je de kopjes 'Nieuwsberichten' kunnen omdraaien en Oldschool naar boven kunnen halen en RS3 naar beneden kunnen halen en vice versa.
  • Links:Dit heb ik dus weg gehaald en laten vervangen door 'Belangrijke links' bovenaan aangezien iedereen de weg naar Runescape wel weet te vinden anders heb je ook geen tipsite nodig.
Voor mij lijkt de site zo duidelijker, compacter en doel gerichter. Ik weet niet of alles mogelijk is, maar ik denk dat je hier al ergens mee kunt komen.
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Meutr »

Ik zou die lap tekst gewoon verwijderen. Dat hoort echt niet thuis op een homepage. Mensen die op die pagina terechtkomen hebben er of wel naar gezocht of wel de link gekregen van iemand. Met andere woorden: de info die daar staat is reeds gekend bij degenen die op die pagina terechtkomen. Het is nutteloos.
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Gebruikersavatar
Atem_nijo
Berichten: 3447
Lid geworden op: dinsdag 18 oktober 2016, 23:10

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Atem_nijo »

Meutr schreef:Ik zou die lap tekst gewoon verwijderen. Dat hoort echt niet thuis op een homepage.
Bedankt aan alle Lunagangers voor de mooie tijd op dit forum!
Renschmov
Ex-moderator
Berichten: 2761
Lid geworden op: woensdag 18 januari 2012, 15:44
RS: Renschmov (OSRS)
Clan: Lunatip

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Renschmov »

Naar mijn mening heeft die tekst ook niet veel toegevoegde waarde. Dat plaatje van xNitrous met die knoppen ziet er wel mooi uit :)
Afbeelding
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door xNitrous »

Nou ja, de het ziet er niet mooi uit maar ik heb mijn best gedaan om een redelijke lay out te laten zien. Met die knoppen heb je dan ook een duidelijk overzicht. Ook zeker voor de linkerrij aangezien bovenaan belangrijke links ook sneller zullen opvallen.
The Jeanneau
Ex-chatmoderator
Berichten: 1841
Lid geworden op: dinsdag 27 februari 2007, 18:37
Oude naam: Jeanneau 12

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door The Jeanneau »

Laat ik mijn mening ook maar is vertellen.

We weten allemaal dat lunagang vroeger het platform was om rond te hangen als je runescape speelde. Nieuwe mensen leren kennen, kijken hoe andere players hun lvls haalden, leuke guides, weetjes in algemeen ect. Helaas is dat niet meer zo, maar ben er van overtuigd dat dit zeker haalbaar weer is. Maar er moeten wat dingen veranderen.

Hoe het forum nu is samengevoegd is natuurlijk killing. Vroeger was alles overzichtelijk, Lvl en progressie tab, buit tab, algemeen ect. Tuurlijk was het forum actiever, maar ik denk we hier naar terug moeten.

Een ander onderdeel, waar ik erg overtuigd in ben en als lunagang als runescape forum weer wilt groeien, is leden die nu actief runescape spelen, aan te sporen om actief te Runescape dingen te posten. Bepaalde lvls behaald, gave buit, of misschien weer de oude vertrouwede guide schrijvers. Het begint met actieve leden, deze leden zullen spelers aantrekken, en die spelers zullen daar weer zelf dingen gaan posten.

Ik hoop dat mijn punt beetje duidelijk over is gekomen, is dat niet zo, dan wil ik het graag beter uitleggen.

Hoi!
Gebruikersavatar
Atem_nijo
Berichten: 3447
Lid geworden op: dinsdag 18 oktober 2016, 23:10

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Atem_nijo »

tjah je post lvl 89 mage je krijgt een week geen reactie ben je reeds 90 mage maar niemand cared helaas

Toegevoegd na 1 minuut en 45 seconden:
en trouwe leden worden verbannen "omdat ze recruitering van nieuwe leden in de weg staan"

omfg dit forum is grappig man :bier: :lol: :lol: :bier:
Bedankt aan alle Lunagangers voor de mooie tijd op dit forum!
Yentel
Moderator in categorie RS
Berichten: 2400
Lid geworden op: dinsdag 24 juni 2008, 12:24
RS: Yentel (p2p)
Extra rang: Tijdelijk Afwezig

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Yentel »

Klopt inderdaad wel. Maar ik denk vooral dat als je zelf iet of wat moeite in je blog steekt zoals jij doet, dat de mensen dan automatisch wel meer geneigd zijn om te reageren. Het is zo dat als je zelf actief bent op het forum, en eventueel in de chat, dat anderen ook sneller geneigd zijn om op jouw topic te reageren. Althans, dat heb ik toch. Volgens mij gaat het met het oldschool forum deel de goede richting uit, vooral omdat die "community" in mijn ogen harder aan elkaar lijkt te hangen dan bij RS3, wat jammer is.

Het kan daarnaast ook wel leuk zijn om elke maand weer zoals vloeger een blog in de kijker te zetten & eventueel op de homepage te posten.Dit trekt misschien mensen meer aan om weer te gaan lezen & te posten.
mbtkiller

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door mbtkiller »

Yentel schreef: Het kan daarnaast ook wel leuk zijn om elke maand weer zoals vloeger een blog in de kijker te zetten & eventueel op de homepage te posten.Dit trekt misschien mensen meer aan om weer te gaan lezen & te posten.
Ik vind dit een leuk idee, motiveert mensen misschien ook gelijk meer om betere en leukere blogs te maken
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door xNitrous »

Ik kan niet veel zeggen, maar ik ben bezig met dit idee. :)

En: Atem_Nijo is dan ook verbannen uit de clanchat en de reden dat bijna niemand op hem reageert is denk ik ook de reden dat hij niet altijd even normaal kan/kon doen tegen iedereen.
mbtkiller

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door mbtkiller »

xNitrous schreef:Ik kan niet veel zeggen, maar ik ben bezig met dit idee. :)

En: Atem_Nijo is dan ook verbannen uit de clanchat en de reden dat bijna niemand op hem reageert is denk ik ook de reden dat hij niet altijd even normaal kan/kon doen tegen iedereen.
Verder zie ik hem ook niet veel reageren op andere blogs, naar mijn mening werkt het met drukte in blogs vooral dat je op elkaars blogs reageert en als je drukte in je blog wil creëren, moet je dan toch wat vrienden maken waar jij ook actief reageert
Renschmov
Ex-moderator
Berichten: 2761
Lid geworden op: woensdag 18 januari 2012, 15:44
RS: Renschmov (OSRS)
Clan: Lunatip

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Renschmov »

Zijn er nog mensen die mooie knoppen hebben ontworpen? :)
Afbeelding
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door xNitrous »

Ik ben even wat gaan knutselen. Ik heb het expres heel erg op basis niveau gehouden aangezien de website zelf ook strak en basis is. Ik heb wel gekeken naar wat er al op de website (homepage) staat en ik heb door deze kleuren etc een aantal voorbeeld knoppen gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn in principe de belangrijkste. Als de siteteamleden het er mee eens zijn dat de 2007 pagina van Lunagang hetzelfde moet zijn als de RS3 website (de Lay-Out) dan kan er op de 2007 pagina uiteraard een RS3 knop komen.


Mits alles dan dus recht staat etc en precies op dezelfde plek dan zou het er ongeveer zo uit gaan zien op de website zelf:

Afbeelding
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Jelmer »

Ik zou persoonlijk de forumknop in het midden doen, verder ziet het er strak uit. :)
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Sam »

Is er eigenlijk veel animo voor de mod sollicitaties?
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Plaats reactie