Toekomst van het RuneScape forumdeel

Vragen en andere onderwerpen m.b.t. het forum en de chats plaats je hier, zolang het serieus blijft.
Forumregels
Vragen over bans in chatkanalen graag voorleggen per privébericht aan een van de chatmoderators
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Mystery »

Ik denk dat het meer is vanwege de besluiten die Jagex heeft gemaakt en dat de fun er voor bepaalde mensen van af is. Daarnaast hebben ze ook veel bots proberen te verbannen en heeft dat ook een impact gehad op de mensen die op een bepaald moment spelen. Het is misschien iets afgenomen veronderstel ik, maar vergelijken met de 200.000 spelers die online waren zonder enige botdetectie en bans (tenzij iemand zelf uit de kast kwam daarmee) is onmogelijk.
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Jelmer »

Ik vind het trouwens wel opmerkelijk dat sinds 2015 een stagnatie ontstaat, mooi om te zien. :)
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
Off-er
Berichten: 14232
Lid geworden op: vrijdag 18 juli 2008, 15:55
Clan: D/SEA eSports

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Off-er »

Pale Memory, ga geen dingen aanhalen waar je de context niet van afweet (ookal speel je WoW). Momenteel, na de huidige expansion release, is WoW enorm in subscribers gestegen. De periode die jij aanhaalt is rond het einde van de vorige expansion. Dat was een periode waar gedurende 13 maanden geen nieuwe content is gekomen (in een expansion die alom als slechtste wordt beschouwd). Momenteel zijn er geen officiele cijfers bekend, maar een Blizzard employee heeft zijn mond wel een keer voorbij gepraat en 10 miljoen genoemd. Oftewel, gewoonweg meer subscribers.

RS en WoW vergelijken heeft overigens weinig zin. Beide games zijn op hele andere systemen gebouwd en hebben tevens een playerbase die nogal in leeftijd verschilt. Zowel vroeger als momenteel.

Toegevoegd na 1 minuut en 51 seconden:
Even een ander klein puntje: Is de vraag naar een RS3/OSRS forum uberhaupt nog aanwezig? Vroeger kwam iedereen wel naar externe fora omdat daar een community was, maar tegenwoordig lijkt dit allemaal ingame te zitten (danwel op het veel grotere Reddit). Waar geen vraag naar is zal immers weinig interesse opleveren.
Afbeelding
Renschmov
Ex-moderator
Berichten: 2761
Lid geworden op: woensdag 18 januari 2012, 15:44
RS: Renschmov (OSRS)
Clan: Lunatip

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Renschmov »

Ik heb bij Feppie geïnformeerd over de grotere knop naar het forum voor op de homepage, alleen hebben we een probleem met het ontwerp van deze knop. Hierom een oproep aan alle grafische talenten hier: ontwerp een prachtige knop voor op de homepage! Hoe mooi zou het zijn als jouw knop pronkt op de homepage en de link wordt naar dit prachtige forum...?
Afbeelding
feppie64
Webmaster
Berichten: 7826
Lid geworden op: zaterdag 10 december 2005, 18:05
RS: Feppie64 (p2p)
Contacteer:

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door feppie64 »

Wat mij betreft niet. Het gaat erom of het een passend ontwerp is, ik heb niet echt een mening over de grootte die dat betekent.
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door i k0nijn i »

Kan gerust iets heel eenvoudig zijn. Een button maken duurt nu ook geen 10 minuten he.
Ik zou zo'n button niet bovenaan zetten, maar eerder in de menu-balk. Gewoon helemaal onderin en dan laat je het kopje tipforum ofwel staan indien gewenst, of het kan gewoon weg.

Heel simpel, misschien niet helemaal in de stijl van het forum en wat passé, maar wel effectief.
Afbeelding
Afbeelding
mbtkiller

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door mbtkiller »

Mwheh als ik eerlijk moet zijn konijn, lijkt mij een logo zoals het lunagang logo beter en dan inderdaad zoals eerder vermeld ernaast. Doel is juist dat het opvalt en niet moet zoeken voor het forum.
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door i k0nijn i »

Je moet serieus slechtziend zijn om naast zo'n button te kijken hoor. :")
Afbeelding
mbtkiller

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door mbtkiller »

Je moet er speciaal voor scrollen dan, denk niet dat dat de bedoeling is?
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door i k0nijn i »

Op mijn laptop op 1280x800 res zou je die button daar gewoon zien staan hoor. Desnoods kan je zo'n button boven het menu zetten ook.

Ik vraag me vooral af waar je een button wilt zetten in de header. Je moet al bijna tegen de zoekfunctie gaan, wat me heel verwarrend lijkt.
Laatst gewijzigd door i k0nijn i op zaterdag 26 november 2016, 8:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40368
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Daan »

Onderwerp: Account
Renschmov schreef:Je kunt het beste Feppie/Siddy even een berichtje sturen, die weten of het verwijderen van zoveel berichten mogelijk is. Kan immers zijn dat bij het verwijderen van veel berichten tijdelijk het forum eruit gaat, dacht ik.
Dit hebben we gemerkt ja..
feppie64
Webmaster
Berichten: 7826
Lid geworden op: zaterdag 10 december 2005, 18:05
RS: Feppie64 (p2p)
Contacteer:

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door feppie64 »

Ik weet niet zeker wat je met die opmerking wilt bereiken, behalve dat het bijdraagt aan een negatieve sfeer die al in dit onderwerp langs is gekomen.

Om wat meer context te geven: de standaard verwijderfunctie wil alle berichten van iemand in één keer verwijderen, wat best een half uur kan duren. Ik heb het vermoeden dat tijdens de verwijdering exclusieve schrijftoegang tot de database nodig is. In het begin gaat het nog wel goed, maar als iemand anders wil naar de database wil schrijven, komt die bewerking in de wachtrij en moet alles, ook leesacties wachten tot de wachtrij aan schrijfacties leeg is. Dan is het forum er dus uit tot het verwijderen klaar is. Oplossing is het verwijderen bijvoorbeeld in series van 100 berichten te doen, wat een stuk sneller gaat, maar dat vind ik niet het leukste klusje en vergeet daarom vaak verwijderverzoeken uit te voeren.

Toegevoegd na 3 minuten en 25 seconden:
Pale Memory schreef:Wie heeft het huidige logo gemaakt? Aangezien de knop naar 't forum er naast komt te staan, denk ik niet dat het mooi gaat worden als dit in een hele andere style is...
Ik ben een tijdje over de vloer geweest bij United Games, een bedrijf dat wat marketing deed voor Jagex in de Benelux en inmiddels, zie ik nu, drie jaar geleden failliet is gegaan. Daar heeft iemand het logo gemaakt. Ik heb ergens nog wel een PSD van de letters. Lettertype is overigens Stonecross, als je daar iets mee wilt.

Toegevoegd na 1 minuut en 21 seconden:
i k0nijn i schreef:Ik zou zo'n button niet bovenaan zetten
Dat zou ook niet mijn voorkeur hebben.
mbtkiller

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door mbtkiller »

Meer het idee hoe ik het voor met zag, ben totaal geen groot photoshop talent dus niet verwacht dat ik deze perse wil opsturen om te laten gebruiken, maar meer het concept.

Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Zeekoe »

Meh, ik ben persoonlijk tegen die gekopieerde RS-graphics (vind het huidige logo ook niet mooi). Misschien is een gewone tekst toch nog het beste.

Wat vinden jullie trouwens niet goed aan een knop in de bovenste balk, konijn/feps?
mbtkiller

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door mbtkiller »

Bedoeling is dat hij naast het logo komt en een header wordt, dus niet een saaie en basic knop wat totaal uit contrast is met het hele forum.
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Jelmer »

Ik vind het wel een leuk idee om met het logo te verwijzen naar het forum als Rs3- en OSRS-forum. ^_^
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Zeekoe »

mbtkiller schreef:Bedoeling is dat hij naast het logo komt en een header wordt, dus niet een saaie en basic knop wat totaal uit contrast is met het hele forum.
Ja, dat wist ik. Maar dat verandert niets aan wat ik zei. Als er toch een logo voor het forum moet komen, dan zie ik liever iets eenvoudiger dan weer die RS-graphics.
Verder vind ik het wel goed om zowel OSRS als RS3 erin te verwerken.
Gebruikersavatar
Kipcorn
Tijdelijk niet verbannen
Berichten: 8447
Lid geworden op: maandag 16 februari 2009, 16:25
RS: MC Trump (OSRS)
Clan: Buultjen
Oude naam: Kipzilla
Contacteer:

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Kipcorn »

J elmer schreef:Ik vind het wel een leuk idee om met het logo te verwijzen naar het forum als Rs3- en OSRS-forum. ^_^
Jep.
Dus mijn voorstel is, geef het Lunagang logo (wat nu ook bovenaan het forum staat) een nieuw jasje. Zet elementen van OSRS en RS3 items, monsters etc. erin en zorg voor een passend lettertype.
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Meutr »

Ik zou gewoon één grote knop zetten op de plaats van deze lap tekst:
Welkom bij de Lunagang. De Lunagang is een Nederlandstalige tip- en fansite voor het online spel RuneScape.

We bieden tips en trucs over allerlei onderwerpen in RuneScape, zoals uitleg over skills, beschrijvingen van quests, calculators om snel te berekenen hoeveel je nog moet trainen tot een bepaald level, kaarten van gebieden in RuneScape en informatie over monsters, winkels en andere zaken in RuneScape.

Naast de informatie die op de website staat, hebben we een forum waar je vragen kunt stellen en over RuneScape kunt discussiëren. Op RuneScape hebben wij een friends chat, Lunatip. Je kunt hier langskomen om gezellig een praatje te maken of voor een vraag.
Je gebruikt dus één groot plaatje die naar het forum doorverwijst. Of één groot plaatje met een link naar het forum en twee kleinere met info over de chat en de site.
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: Toekomst van het RuneScape forumdeel

Bericht door Odius »

Er moet zeker ook wel een duidelijke(re) link/verwijzing naar Lunatip zijn imo. Dit kan inderdaad door al die tekst te verwijderen en kernachtig iets neer te zetten.
Plaats reactie