Vermoede stemfraude Tipawards

Vragen en andere onderwerpen m.b.t. het forum en de chats plaats je hier, zolang het serieus blijft.
Forumregels
Vragen over bans in chatkanalen graag voorleggen per privébericht aan een van de chatmoderators
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14573
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Vermoede stemfraude Tipawards

Bericht door Bighead »

Beste leden,

Het is diverse leden de afgelopen paar dagen opgevallen dat de Tipawards enigszins verrassend verlopen. Naar aanleiding hiervan willen we graag een ieder die stemmen heeft gemanipuleerd hierbij de gelegenheid geven om zichzelf uiterlijk t/m 6 januari vrijwillig aan te geven in dit topic of bij wijze van een PB naar een RS- of Non-RS moderator. Hier tegenover staat een tijdelijke ban van een maand waar verder geen waarschuwingspercentage aan wordt gekoppeld.

Een dergelijke bekentenis dient alle informatie die wij nodig hebben om de manipulatie na te gaan, waaronder namen van accounts waar de betreffende persoon vanaf heeft gestemd.

Indien we ontdekken dat iemand zich schuldig heeft gemaakt aan het manipuleren van de Tipawards maar deze persoon zich niet vrijwillig heeft aangegeven tegen het einde van de bovengenoemde termijn zal dit hoogstwaarschijnlijk verder strekkende gevolgen hebben.

Bij deze hoop ik jullie namens het team voldoende te hebben ingelicht, eventuele vragen mogen hier ook worden gesteld.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Vermoede stemfraude Tipawards

Bericht door xNitrous »

Eerder werd toch juist ontkent dat het om fraude/proxy's of meerdere accounts zou gaan, al is er gewoon geen andere mogelijkheid meer over..
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14573
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Vermoede stemfraude Tipawards

Bericht door Bighead »

xNitrous schreef:Eerder werd toch juist ontkent dat het om fraude/proxy's of meerdere accounts zou gaan, al is er gewoon geen andere mogelijkheid meer over..
Er zijn voldoende zorgen geüit om de mogelijkheid toch in ieder geval serieus nemen en zouden dan dus ook graag iedereen de mogelijkheid geven om zichzelf eerlijk aan te geven mochten ze zich hier schuldig aan hebben gemaakt.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Megareus12
Ex-moderator
Berichten: 14140
Lid geworden op: vrijdag 10 november 2006, 19:09
Extra rang: Holbewoner

Re: Vermoede stemfraude Tipawards

Bericht door Megareus12 »

Er zijn vandaag vier accounts aangemaakt binnen negen minuten met allemaal generieke namen, dus vandaag is er zeker gefraudeerd.

Ik vermoed dat er rond de 50 stemmen eerlijk zijn, met het oog op de peiling in EHBL, alles daarboven vrees ik het ergste van.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Vermoede stemfraude Tipawards

Bericht door Sam »

Wat gebeurt er met de neppe stemmen? Kan ik nog Barganger worden? Ik vermoed dat Rems erachter zit, maar ik wil niet snitchen.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14573
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Vermoede stemfraude Tipawards

Bericht door Bighead »

Sam schreef:Wat gebeurt er met de neppe stemmen? Kan ik nog Barganger worden? Ik vermoed dat Rems erachter zit, maar ik wil niet snitchen.
Daar kan ik nog niets over zeggen totdat we wat meer helderheid hebben over wat er precies is gebeurd. Als er inderdaad fraude wordt geconstateerd sluit ik niet uit dat we de uitslag iets zullen vertragen om alles uit te pluizen.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Vermoede stemfraude Tipawards

Bericht door Sam »

Megareus12 schreef:Er zijn vandaag vier accounts aangemaakt binnen negen minuten met allemaal generieke namen, dus vandaag is er zeker gefraudeerd.

Ik vermoed dat er rond de 50 stemmen eerlijk zijn, met het oog op de peiling in EHBL, alles daarboven vrees ik het ergste van.
Hoezo heb jij eigenlijk nog steeds holbewoner, ik dacht dat dat weer was afgenomen? :P
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9076
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Vermoede stemfraude Tipawards

Bericht door Bearserk »

EHBL: 56
Slowtalk: 48
Treasure Trails: 18 (Algemeen RS3)
Peiling van de Week: 15 (OSRS)
Andere peilingen OSRS: 8 - 12 stemmen
OHFEC: 19

De tipawards zitten rond de 60 stemmen per peiling, en de peilingen in bar blijven maandenlang bestaan. Persoonlijk wist ik niet dat de awards een ding waren tot iemand een post maakte in slowtalk dus ik vraag me af of alle oudleden en lurkers het wel zagen.
Er kan natuurlijk best geadverteerd zijn in lunatip oid dan kom je wel aan die 60
Afbeelding
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: Vermoede stemfraude Tipawards

Bericht door Jelmer »

In Lunatip wordt inderdaad geadverteerd voor de Tipawards, desondanks blijft het vreemd dat vandaag en gisteren in korte tijd meerdere accounts zijn aangemaakt. :o
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14573
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Vermoede stemfraude Tipawards

Bericht door Bighead »

Ach, we gaan het zien!
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Vermoede stemfraude Tipawards

Bericht door Sam »

Het had ook wel iets duidelijker aangegeven mogen worden op de rest van het forum, als we het er toch over hebben.

Toegevoegd na 48 seconden:
Maar wacht, jullie weten dus nog niks, dit is gewoon het 'e we gaan het onderzoeken dus dan weet je dat' topic?

Toegevoegd na 39 seconden:
Want dan kan het toch ook gewoon dat allemaal lunatip mensen even een acount hebben gemaakt om te stemmen, wat een beetje zielig is, maar niet echt fraude toch?
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14573
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Vermoede stemfraude Tipawards

Bericht door Bighead »

Sam schreef:Het had ook wel iets duidelijker aangegeven mogen worden op de rest van het forum, als we het er toch over hebben.

Toegevoegd na 48 seconden:
Maar wacht, jullie weten dus nog niks, dit is gewoon het 'e we gaan het onderzoeken dus dan weet je dat' topic?

Toegevoegd na 39 seconden:
Want dan kan het toch ook gewoon dat allemaal lunatip mensen even een acount hebben gemaakt om te stemmen, wat een beetje zielig is, maar niet echt fraude toch?
We zouden het waarderen als mensen uit eigen initiatief hun betrokkenheid aangeven. Veel meer dan dat wil ik er op dit moment niet over kwijt.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
jb godranger
Berichten: 1806
Lid geworden op: maandag 1 september 2008, 10:13

Re: Vermoede stemfraude Tipawards

Bericht door jb godranger »

haha
Afbeelding
Afbeelding
oke? feppie ? ja hoor ik wil best noob spelen :P
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Vermoede stemfraude Tipawards

Bericht door Rems »

Kut Sam wat verdenk je mij!!!

Btw was het niet een idee geweest om minimaal 100 postcount te hebben ofzo voordat je kunt stemmen op de awards? Klinkt niet heel moeilijk.

Verder kunnen jullie zien wie er gestemd heeft toch? Maar niet op welke optie, das wel jammer.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Yentel
Moderator in categorie RS
Berichten: 2400
Lid geworden op: dinsdag 24 juni 2008, 12:24
RS: Yentel (p2p)
Extra rang: Tijdelijk Afwezig

Re: Vermoede stemfraude Tipawards

Bericht door Yentel »

Rems schreef:Btw was het niet een idee geweest om minimaal 100 postcount te hebben ofzo voordat je kunt stemmen op de awards? Klinkt niet heel moeilijk.
Kan inderdaad wel een idee zijn voor de volgende edities.
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40330
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Vermoede stemfraude Tipawards

Bericht door Daan »

Volgende? Gewoon helemaal opnieuw beginnen, iedereen weer op 0 zetten. Simpel als wat.
Spikedguy
Berichten: 174
Lid geworden op: vrijdag 17 juli 2015, 18:08
RS: Sspikedguy

Re: Vermoede stemfraude Tipawards

Bericht door Spikedguy »

Daan schreef:Volgende? Gewoon helemaal opnieuw beginnen, iedereen weer op 0 zetten. Simpel als wat.
Hier ben ik het volkomen mee eens.
Het is nooit te laat voor gezelligheid. :bier:
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: Vermoede stemfraude Tipawards

Bericht door Odius »

Wel een goed teken, het betekent dat mensen nog steeds bezorgd zijn over het forum. :-({|=
Ruthless
Berichten: 15268
Lid geworden op: vrijdag 8 juni 2012, 16:39
RS: V I T T U N (OSRS)
Extra rang: Pechvogel

Re: Vermoede stemfraude Tipawards

Bericht door Ruthless »

maar wat ben je voor loser om fucking awards op een dood runescape forum te frauderen :')
mocht er duidelijk zijn wie dit was, stel ik voor om hem de rank luchtfietser te geven
Silfer, kom alsjeblieft terug. We missen je allemaal heel erg. :cry:
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Vermoede stemfraude Tipawards

Bericht door Sam »

Ruthless schreef:maar wat ben je voor loser om fucking awards op een dood runescape forum te frauderen :')
mocht er duidelijk zijn wie dit was, stel ik voor om hem de rank luchtfietser te geven
dat vind ik een heel goed idee
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Plaats reactie