Recente gebeurtenissen en een kijk in het verleden.

Vragen en andere onderwerpen m.b.t. het forum en de chats plaats je hier, zolang het serieus blijft.
Forumregels
Vragen over bans in chatkanalen graag voorleggen per privébericht aan een van de chatmoderators
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Recente gebeurtenissen en een kijk in het verleden.

Bericht door Neite »

Hey allemaal,

In de nasleep van de vermoede fraudering bij de tipawards en het plotse vertrek van Pale Memory, xNitrous en mbtKiller wil ik even iets kwijt. Vooraleer ik verder ga, wil ik even alle kindertjes van Lunatip adresseren en melden dat ik op soortgelijke berichten niet zal reageren en compleet zal negeren:
  • Pfft, Neite heeft pas een kleurtje gekregen en denkt dat hij alles is.
  • Zever niet, Neite. Het is maar een forum.
  • Stomme Belg.
  • Lol Neite denkt dat ie elitist is omdat hier al 10 jaar zit.
  • LL Neite pas terug van zoveelste quit en al van zijn kap maken.
  • Etc...
Het Lunagang Tipforum gaat al een hele lange tijd mee en dat dankt het niet alleen aan zijn vele leden, maar ook aan de moderators die komen en gaan. Al 10 jaar lang heeft Lunagang een deel van mijn leven uitgemaakt en vaak heb ik er real-life regelingen voor moeten maken om bepaalde topics of events mee te doen. In die 10 jaar zijn er altijd wel trolls geweest op het forum (Ik kijk naar jou, Kipcorn :P ) en er was altijd wel ergens een haar in de boter. Maar dat was niet erg. Als iemand een ban kreeg, dan lachten we er even om en gingen verder met ons leven, die persoon ging later toch terug komen en terug meedraaien in de community. Het was een gezellige boel en iedereen was elkaars vriend (lekker melig).

Maar nu, 10 jaar later, zitten we nog steeds met een groot deel dezelfde leden en die zijn nu 'opgegroeid'. Maar met de jaren komt bij velen blijkbaar niet het verstand. Ze zijn nu 'volwassen'. Ze beseffen dat ze dingen op het internet kunnen posten en dat er niemand in hun dagelijkse leven ooit zal achter komen. Is dat een uitlaatklep omdat het irl niet zo goed gaat? Praat er dan over in plaats van hier op het forum de sfeer voor iedereen te verzieken. Niemand vind je grappig als je weer een shitpost maakt gericht naar iemand van het team of een medelid. Niemand vind er plezier in om weer een thread te zien waarin onzinnig geklaagd wordt omdat iemand die ze graag hebben niet wint in de tip-awards.

Dit meen ik echt. Als je de nood voelt om je als een klootzak te gedragen op het forum en probeert een reactie uit te lokken bij gelijk wie, praat er dan over met iemand. Kan me niet schelen wie; je ouders, een medelid op het forum, een psychiater of de melkboer. Maar gebruik het forum gewoon niet als een uitlaatklep voor je agressie, irritatie of gelijk wat. We zijn nog altijd een community die grotendeels draait rond een spel. Dat verliezen velen van jullie, die bijna enkel actief zijn in het non-rs gedeelte, vaak uit het oog. Lunagang was gemaakt rond een spel zodat we als spelers samen konden online gaan en plezier beleven aan een spel.

Ik vind het uitermate jammer om na zoveel gouden jaren een verval te zien in het gedrag van velen. Wanneer gaan jullie eens beseffen hoe nutteloos jullie gebekvecht is? Misschien ligt het aan mijn levensstijl die misschien zo anders is als die van jullie, maar jullie maken je echt zo vaak druk om twee keer niets. Take a chill pill en shut the fuck up.

~Neite
Royenroy
Ex-chatmoderator
Berichten: 6101
Lid geworden op: woensdag 20 augustus 2008, 17:12
RS: Royenroy (p2p)

Re: Recente gebeurtenissen en een kijk in het verleden.

Bericht door Royenroy »

Hij stopt niet maar vindt dat iedereen volwassen moet worden maar zich minder volwassen moet gedragen ofzo.
Wil jij ook een Youtube Partnership? RPMNetwork partnered ook kleinere channels!
Grafisch Design nodig? Voor een klein beetje RSGP kan ik zeker iets voor je maken met Photoshop.
In- of uitklappen •
AfbeeldingAfbeelding
Plaatje
Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40332
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Recente gebeurtenissen en een kijk in het verleden.

Bericht door Daan »

Royenroy schreef:Hij stopt niet maar vindt dat iedereen volwassen moet worden maar zich minder volwassen moet gedragen ofzo.
Aha!
AddyMace
Evenementenorganisator
Berichten: 572
Lid geworden op: vrijdag 25 december 2009, 14:23
RS: AddyMace (p2p)
Clan: Lunatip
Oude naam: sander1426

Re: Recente gebeurtenissen en een kijk in het verleden.

Bericht door AddyMace »

+1
:-({|=
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Recente gebeurtenissen en een kijk in het verleden.

Bericht door Sam »

Maar even serieus: het valt toch echt heel erg mee? Bar is altijd een shitfest (geweest) maar wel een gezellig shitfest. Nu is dat tijdelijk verplaats naar hier, maar zelfs dat valt heel erg mee. RS wordt de laatste tijd juist actiever. Volgens mij overdrijven jullie enorm, of ik mis echt iets. En dan zou ik graag zien wat.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9076
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Recente gebeurtenissen en een kijk in het verleden.

Bericht door Bearserk »

Zever niet, Neite. Het is maar een forum.
Afbeelding
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Recente gebeurtenissen en een kijk in het verleden.

Bericht door Dieselpker »

"Niemand vind je grappig als je weer een shitpost maakt gericht naar iemand van het team of een medelid."

Tbh zijn dit meestal wel leuke shitposts.

Toegevoegd na 1 minuut en 17 seconden:
Sam schreef:Maar even serieus: het valt toch echt heel erg mee? Bar is altijd een shitfest (geweest) maar wel een gezellig shitfest. Nu is dat tijdelijk verplaats naar hier, maar zelfs dat valt heel erg mee. RS wordt de laatste tijd juist actiever. Volgens mij overdrijven jullie enorm, of ik mis echt iets. En dan zou ik graag zien wat.
En ik sluit me bij Sam aan. In bar weet iedereen hoe het bedoeld wordt. Volgens mij komt bijna niemand van de bargangers in de RS delen. Verder heb ik geen idee over activiteit daar, aangezien ik er niet lees.
FEYENOORD ROTTERDAM
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Recente gebeurtenissen en een kijk in het verleden.

Bericht door Sam »

En bar valt nog best mee. Het gaat er nooit echt aggresief aan toe. En de tijd dat jappe iedereen autist noemde is ook voorbij. Er wordt nog weinig echt gescholden.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40332
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Recente gebeurtenissen en een kijk in het verleden.

Bericht door Daan »

RS3fora is echt ontzettend inactief, maar OSRS bruist wel een stuk meer (Itachi heeft dat mbt raids (nieuwe update) erg goed aangepakt).
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: Recente gebeurtenissen en een kijk in het verleden.

Bericht door Neite »

Dieselpker schreef:"Niemand vind je grappig als je weer een shitpost maakt gericht naar iemand van het team of een medelid."

Tbh zijn dit meestal wel leuke shitposts.

Toegevoegd na 1 minuut en 17 seconden:
Sam schreef:Maar even serieus: het valt toch echt heel erg mee? Bar is altijd een shitfest (geweest) maar wel een gezellig shitfest. Nu is dat tijdelijk verplaats naar hier, maar zelfs dat valt heel erg mee. RS wordt de laatste tijd juist actiever. Volgens mij overdrijven jullie enorm, of ik mis echt iets. En dan zou ik graag zien wat.
En ik sluit me bij Sam aan. In bar weet iedereen hoe het bedoeld wordt. Volgens mij komt bijna niemand van de bargangers in de RS delen. Verder heb ik geen idee over activiteit daar, aangezien ik er niet lees.
Ik kom zelf bijna nooit in bar, dus ik weet ook niet veel over de sfeer daar. Ik kan me wel goed voorstellen dat de sfeer daar compleet anders is :P Het kan zijn dat er overdreven wordt, maar dat neemt niet weg dat ik het ontzettend jammer vind om zoveel teamleden te zien vertrekken door een paar idioten die te serieus genomen worden.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Recente gebeurtenissen en een kijk in het verleden.

Bericht door Sam »

Ja maar ligt dat aan de idioten (ons) of aan de teamleden, die blijkbaar niet zo goed tegen tegenslag kunnen?
Laatst gewijzigd door Sam op zaterdag 7 januari 2017, 0:14, 1 keer totaal gewijzigd.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Recente gebeurtenissen en een kijk in het verleden.

Bericht door Dieselpker »

Sam schreef:En bar valt nog best mee. Het gaat er nooit echt aggresief aan toe. En de tijd dat jappe iedereen autist noemde is ook voorbij. Er wordt nog weinig echt gescholden.
Zeker waar, zelfs kipcorn en jo worden niet meer zo hard aangepakt.

Toegevoegd na 39 seconden:
Sam schreef:Ja maar licht dat aan de idioten (ons) of aan de teamleden, die blijkbaar niet zo goed tegen tegenslag kunnen?
Ik snap inderdaad niet dat iemand binnen een maand zijn functie neer legt omdat een stel trolls hem het bloed onder de nagels vandaan haalt. Echt overdreven.
FEYENOORD ROTTERDAM
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Recente gebeurtenissen en een kijk in het verleden.

Bericht door i k0nijn i »

Gooi de mensen die vervelend doen in de RS-fora er gewoon uit. Mensen die willen blijven voor Non-RS zullen wel stoppen en zich gedragen in RS als ze ook daar nog willen posten.
Afbeelding
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8552
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: Recente gebeurtenissen en een kijk in het verleden.

Bericht door Neite »

Sam schreef:Ja maar licht dat aan de idioten (ons) of aan de teamleden, die blijkbaar niet zo goed tegen tegenslag kunnen?
Beide.
Gebruikersavatar
Rotje
Ex-moderator
Berichten: 7204
Lid geworden op: woensdag 7 maart 2007, 20:35
RS: Zabky (OSRS)

Re: Recente gebeurtenissen en een kijk in het verleden.

Bericht door Rotje »

@Plotselinge vertrek
Spijtig dat dit zo moet lopen. Onvrede over de 'gevestigde orde' is er altijd al geweest, ik ben zelf heel vaak gefrustreerd geweest over moderatoren die al veel te lang in het team zitten en maar niks willen veranderen. Nieuwe ideeën worden niet gewaardeerd terwijl het forum lang niet meer zo actief is als vroeger. Probeer je niet uit het veld te laten slaan, sommige oude rotten zijn echt vervelend conservatief. Werk je plan uit, probeer steun te krijgen van andere moderatoren. Ga het gesprek aan met andere leden van het team en probeer hun feedback te verwerken in jouw plan.

Over dat inactief zijn gesproken: misschien moeten we eens stoppen met praten over hoe inactief het forum wel niet is en wat meer gaan posten.
Megareus12
Ex-moderator
Berichten: 14140
Lid geworden op: vrijdag 10 november 2006, 19:09
Extra rang: Holbewoner

Re: Recente gebeurtenissen en een kijk in het verleden.

Bericht door Megareus12 »

^amen
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Recente gebeurtenissen en een kijk in het verleden.

Bericht door Sam »

Dat is echt een gouden tip ja. Je ziet het ook gewoon in fora, als er twee leden zitten die ff goed gaan posten wordt de boel vanzelf levendig. Best veel lurkers toch niet hier.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40332
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Recente gebeurtenissen en een kijk in het verleden.

Bericht door Daan »

Rotje schreef:@Plotselinge vertrek
Spijtig dat dit zo moet lopen. Onvrede over de 'gevestigde orde' is er altijd al geweest, ik ben zelf heel vaak gefrustreerd geweest over moderatoren die al veel te lang in het team zitten en maar niks willen veranderen. Nieuwe ideeën worden niet gewaardeerd terwijl het forum lang niet meer zo actief is als vroeger. Probeer je niet uit het veld te laten slaan, sommige oude rotten zijn echt vervelend conservatief. Werk je plan uit, probeer steun te krijgen van andere moderatoren. Ga het gesprek aan met andere leden van het team en probeer hun feedback te verwerken in jouw plan.

Over dat inactief zijn gesproken: misschien moeten we eens stoppen met praten over hoe inactief het forum wel niet is en wat meer gaan posten.
Wanneer word je weer eens actiever man? Ik vond je vroeger altijd een gouden gozer.
Royenroy
Ex-chatmoderator
Berichten: 6101
Lid geworden op: woensdag 20 augustus 2008, 17:12
RS: Royenroy (p2p)

Re: Recente gebeurtenissen en een kijk in het verleden.

Bericht door Royenroy »

Ik lurk min of meer alles maar posten is meh
Wil jij ook een Youtube Partnership? RPMNetwork partnered ook kleinere channels!
Grafisch Design nodig? Voor een klein beetje RSGP kan ik zeker iets voor je maken met Photoshop.
In- of uitklappen •
AfbeeldingAfbeelding
Plaatje
Afbeelding
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18638
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Recente gebeurtenissen en een kijk in het verleden.

Bericht door Ricc »

Je hebt zelfs een snelle reactie box.

Vroeger hadden we dat niet, in mijne tijd!

En dan nog niet posten

kom op zeg
Gesloten