Spanning tussen RS en non-RS

Vragen en andere onderwerpen m.b.t. het forum en de chats plaats je hier, zolang het serieus blijft.
Forumregels
Vragen over bans in chatkanalen graag voorleggen per privébericht aan een van de chatmoderators
Gewoon
Berichten: 7349
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2011, 18:33
Oude naam: Ongewoon

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Gewoon »

Toegevoegd na 12 minuten en 6 seconden:
Afbeelding

Toegevoegd na 24 seconden:
Wat hebben jullie tot dusver gedaan? Alleen maar lullen.

Toegevoegd na 22 seconden:
Ontvang hem aub vriendelijk in de chat, ik kan er jammergenoeg niet in ben banned[/quote]
Afbeelding
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Meutr »

We hebben meer Ongewoon nodig, vrienden.
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door xNitrous »

Dieselpker schreef:
Itachi schreef:
Ricc schreef:Ik kan me daar niet echt direct iets van herinneren. De voornaamste reden dat er uitgelokt werd naar de EO's (bv) was meer provocaties van hun uit in bar. Fouten die werden gemaakt in hun functie kan niemand iets interesseren vanuit Non-RS, lijkt me.
Ik heb zelf geen idee hoe deze haat tot stand is gekomen, al ben ik wel benieuwd hiernaar.
Daan being Daan had Nitrous en Mbt wat salty gekregen, hierdoor gingen zij constant sneren uitdelen richting daan en that's how it started.
Niet zo zeer Salty, zijn gedrag op dit gehele forum stond mij gewoon niet aan en ik was niet van plan om me te laten kennen. Daarnaast heb ik verder met niemand van non-rs ooit iets gehad alleen zijn er vele zoals ook diesel die zich bij Daan 'voegde' zonder überhaupt te weten wie ik ben. Ik heb meer dan genoeg normale posts in non-rs.
Gewoon
Berichten: 7349
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2011, 18:33
Oude naam: Ongewoon

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Gewoon »

Het is niet te bedoeling dat we oude koeien uit te sloot gaan trekken. We moeten vooruit denken jongens, laat die shit even achterwegen man
Afbeelding
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door xNitrous »

Ongewoon schreef:Het is niet te bedoeling dat we oude koeien uit te sloot gaan trekken. We moeten vooruit denken jongens, laat die shit even achterwegen man
Hier ben ik het ook wel mee eens,maar antwoorden kan iedereen krijgen als ze daar om vragen.

Ps: Nice ingame promotie! Let er wel op dat Lunatip geen clan is maar gewoon een (gezellige) community.
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door i k0nijn i »

Ik denk dat het fout liep een tijd nadat de moderatoren werden gesplitst in twee teams en elk een beleid kon voeren naar keuze zonder echt te moeten omkijken naar het andere team.

Non-RS opteerde voor een losser beleid en een open structuur naar de leden toe met snel al de insteek dat het forum er niet is om aan de moderatoren te laten hoe het zal gebeuren, maar aan de leden om aan te geven wat ze willen en dat zo goed mogelijk te ondersteunen en in gang te zetten. Daardoor ontstond een intussen misschien te losse groep mensen die fijn konden doen wat ze wilden. Er waren wel grenzen, die steeds verder verlegd werden, maar uiteindelijk was iedereen daar tevreden met hoe het liep.

En die mensen die vooral in Non-RS kwamen, deden rustig overal zo verder, ook in de RS-delen. En hoewel de RS-moderatoren dat niet fijn vonden, werd er niets concreet gedaan behalve wat zitten huilen in de privé-delen dat persoon X en persoon Y de sfeer verziekt. En dan nodig ik graag om het even wie die in RS-privé kan uit om te zoeken naar de eerste keer dat ik zei dat ze die mensen dan maar waarschuwingen moesten geven en dat ze wel zouden bijdraaien. Misschien niet direct, maar na een tijd zouden die leden wel begrijpen dat hen ook de toegang tot Non-RS ontzegd zou worden als ze zich misdroegen in de RS-delen en dan moesten ze maar een waardebepaling voor zichzelf maken hoe graag ze nog vervelend wilden doen in de RS-delen. En dat heb ik meer dan één keer gepost in RS-privé, tot een punt kwam waarop het aanvoelde als water naar de zee dragen.

Dat het nu te laat lijkt om daar nog iets aan te doen, begrijp ik, maar daar ben ik het zeker niet mee eens. Maar dan moet je ook niet als een klein kind naar mama lopen omdat je tegen de tafel liep, bij wijze van spreken. Ik heb na waarschuwingen uitdelen genoeg PB's gekregen van mensen die me gingen komen opzoeken om het man tegen man uit te vechten, of mensen die hoopten dat ik onder een auto ging lopen de dag nadien, of wat je je ook maar wilt verbeelden. Fijn is dat niet, maar na een tijd hebben mensen wel door dat dat hen niets oplevert en stopt dat. En dat komt ook samen met een soort respect. Een respect dat je ook altijd terug moet geven aan de leden, want uiteindelijk is het voor hen dat je het doet.

En dat is wat de RS-mods missen nu, zeker van de leden die vooral in Non-RS komen en misschien niet altijd even keurig doen in de RS-delen. Ze kunnen doen wat ze willen en niemand doet er iets aan. En als er toch iets aan gedaan wordt, komen direct de traantjes boven.

Het probleem is niet het beleid dat gevoerd werd in Non-RS, maar het beleid dat niet gevoerd werd in RS. En als je wilt dat LTF blijft bestaan als RS-forum, moet er dringend een beleid komen om uitgevoerd te worden in de RS-delen. En dat het beleid in Non-RS misschien wat strakker mag en het daar wat uit de hand kan lopen, daar ben ik het op zich mee eens. Ik heb hier onlangs alleszins ook al dingen mogen posten die ik zelf niet getolereerd zou hebben.
Afbeelding
Simon`
Bodybuilder
Berichten: 8177
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 20:51

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Simon` »

i k0nijn i schreef: Dat het nu te laat lijkt om daar nog iets aan te doen, begrijp ik, maar daar ben ik het zeker niet mee eens. Maar dan moet je ook niet als een klein kind naar mama lopen omdat je tegen de tafel liep, bij wijze van spreken. Ik heb na waarschuwingen uitdelen genoeg PB's gekregen van mensen die me gingen komen opzoeken om het man tegen man uit te vechten, of mensen die hoopten dat ik onder een auto ging lopen de dag nadien, of wat je je ook maar wilt verbeelden. Fijn is dat niet, maar na een tijd hebben mensen wel door dat dat hen niets oplevert en stopt dat. En dat komt ook samen met een soort respect. Een respect dat je ook altijd terug moet geven aan de leden, want uiteindelijk is het voor hen dat je het doet.
lmfao wut
Afbeelding
Cruseder4
Berichten: 48
Lid geworden op: woensdag 5 oktober 2016, 23:06

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Cruseder4 »

Doe de volgende dingen:

1. Unban iedereen van de chat in RS. Veel van de mensen die uit de chat banned zijn zijn ongetwijfeld al lang inactief en als al 50% van de mensen die nog wel actief zijn zich nu wel 'normaal' gedragen en als daarvan 10% actief wordt op het forum is het al een succesvolle actie. Bovendien, je kunt mensen altijd weer bannen als ze toch nog vervelend blijken te zijn. Dit kan eventueel ook gedaan worden op het forum met dezelfde reden: vervelende members kunnen weer banned worden, normale members die weer actief worden is pure winst.

2. Ga reclame maken voor het forum. Post misschien op Reddit als er evenementen zijn op Lunagang, kijk of er Nederlandse clans zijn en kijk of je daar wat mee kunt doen. Voor zo ver ik weet wordt nu niks gedaan aan promotie, dit is ongetwijfeld één van de belangrijkste redenen dat het aantal actieve gebruikers blijft dalen.

3. Maak een forum gedeelte die (bijna) compleet regel-loos is. Toen ik banned werd van Lunagang ging ik naar een andere (Runescape) forum en daar hebben ze ook een dergelijke sectie, de enige regels op die forum voor desbetreffende sectie zijn:
In- of uitklappen •
Afbeelding
Toen ik banned werd waren er een aantal forum-members die baat hadden gehad bij een dergelijke forumdeel. Misschien bar?

Dat was het wel, vooral punt 1 en 2 zijn puike ideeën al zeg ik zelf.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Sam »

Ik denk niet dat bar geheel regelloos moet worden. Het is al heel erg soepel, en volgens mij wordt de sfeer niet leuker als iedereen elkaar actief gaat aanvallen. Een wat duidelijke waarschuwing dat de forumregels minder strikt in bar zijn kan wel oplossing bieden.

Toegevoegd na 2 minuten en 20 seconden:
i k0nijn i schreef: En dat is wat de RS-mods missen nu, zeker van de leden die vooral in Non-RS komen en misschien niet altijd even keurig doen in de RS-delen. Ze kunnen doen wat ze willen en niemand doet er iets aan. En als er toch iets aan gedaan wordt, komen direct de traantjes boven.

Het probleem is niet het beleid dat gevoerd werd in Non-RS, maar het beleid dat niet gevoerd werd in RS. En als je wilt dat LTF blijft bestaan als RS-forum, moet er dringend een beleid komen om uitgevoerd te worden in de RS-delen. En dat het beleid in Non-RS misschien wat strakker mag en het daar wat uit de hand kan lopen, daar ben ik het op zich mee eens. Ik heb hier onlangs alleszins ook al dingen mogen posten die ik zelf niet getolereerd zou hebben.
Maar daar wordt volgens mij allang aan gewerkt. Een hele tijd terug al was iedereen van mening dat het in rs strenger mocht, en daar zijn de nieuwe mods onder andere ook voor aangenomen. Dan zou dat nu toch niet meer een probleem moeten zijn?
Laatst gewijzigd door Sam op maandag 23 januari 2017, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Tristan »

Mwah, de chat heeft geen influx nodig van oude herrieschoppers; de chat loopt goed dus ik zie het als onnodig risico's nemen om zoiets systematisch uit te voeren. De mensen die echt denken dat zij verbeterd zijn mogen altijd een PB sturen, dan bekijken we de zaak individueel. In het verleden zijn er vaker bans ontheven aan mensen die jaren lang op de ban stonden (meest recente is werkverkeer iirc), we zijn hier naar mijn inzicht ook wel vrij mild in.

Note: voordat je een PB stuurt Cruseder, jij krijgt geen unban.

Ik ben het ook groot en deels eens met Konijn. Mijn inzicht (in hoeverre dat gaat in privé) was dat er in het verleden vaker werd gezegd dat het strenger moest in RS-delen, maar dit nooit in de praktijk werd uitgevoerd. Ik denk dat dit de tijd is - met een nieuw RS-team - om dan uiteindelijk te doen wat nodig is. Misschien is het al te laat, maar we moeten het wel proberen.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40330
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Daan »

Ik blijf het wel bijzonder vinden dat evenementenorganisatoren, tipsideleden en clanchatmoderators ook gewoon kunnen meebeslissen en meediscussieren in de beleidsdiscussies in privé. Lijkt me dat zoiets eigenlijk alleen voor Rs mods en Non-Rs mods hoeft te zijn.
Megareus12
Ex-moderator
Berichten: 14140
Lid geworden op: vrijdag 10 november 2006, 19:09
Extra rang: Holbewoner

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Megareus12 »

@Daan. Er zijn vele forumdelen in privé. Dus dat lijkt me niet het geval.
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40330
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Daan »

https://imgur.com/AYBvTNV
Dit zei Bighead in ieder geval.
Eefje
Berichten: 358
Lid geworden op: zaterdag 15 maart 2008, 14:17

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Eefje »

Ik was altijd een regelmatig bezoeker van het RS deel van het forum. Posten heb ik bijna nooit gedaan, maar wel altijd benieuwd naar de nieuwtjes en updates die daar te vinden zijn. Dat ik afgehaakt ben heeft niets met de chat te maken (ben daar 1 x geweest en na een rot opmerking meteen weer weg gegaan), ook niet met de niet-rsers (die maken het forum juist levendig naar mijn idee), maar vooral met het verdwijnen van de clans op het forum. Nu is het 1 clan die hier van alles roept (is gelukkig al minder geworden), maar dat is het dan ook wel. Als je meer rsers naar het forum wil krijgen is het misschien slim om clans weer te interesseren in Luna ;)
Wat ook niet echt goed overkomt is dat er een hele zooi mods stoppen met hun functie maar toch nog steeds op het forum zijn.
Afbeelding
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Tristan »

Daan schreef:Ik blijf het wel bijzonder vinden dat evenementenorganisatoren, tipsideleden en clanchatmoderators ook gewoon kunnen meebeslissen en meediscussieren in de beleidsdiscussies in privé. Lijkt me dat zoiets eigenlijk alleen voor Rs mods en Non-Rs mods hoeft te zijn.
Ik kan hun privé niet meelezen, maar deze hele discussie staat in een forumdeel dat voor alle "speciale groepen" bestemd is. Feppie heeft dat zo gepost daar. Dat vind ik ook een goed idee, omdat het minder een echokamer zo is. Ik denk ook dat opsluiten in privé niet de aanpak is, we moeten juist bij dit soort belangrijke beslissingen iedereen betrekken en de middelen en expertise die iedereen tot zijn/haar beschikking heeft gebruiken. Bijvoorbeeld werd er in de post van ZeeKoe dit genoemd: "het verbeteren van de doorstroming tussen website en forum". Vanzelfsprekend moeten siteleden hiervan afweten en hebben zij het recht op inzage.

Dan is het op het moment eigenlijk zo dat de discussie in privé wordt aangevoerd door Non-Rs mods en andere speciale groepen, aangezien 2/3 van het RS-team inactief is i.v.m. met examens.

Toegevoegd na 9 minuten en 26 seconden:
Fmods kunnen de meningen van de andere speciale groepen volledig naast zich neerleggen natuurlijk. Het is dus allemaal advies.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Sam »

Nouja dit is een een beetje een nondiscussie, maar ik vind het vreemd dat chatmods, EO''s en tipsitemedewerkers (vooral die laatste twee) mee kunnen doen aan een discussie waar de uitkomsten zo bepalend zijn voor dit forum, er vanuit gaande dat die discussie tot deze beginpost van feppie leidde. Gezien de rest van de leden er toen nog niks over te zeggen hadden.

Toegevoegd na 19 seconden:
Maar goed dat is verder niet zo relevant voor deze discussie
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door i k0nijn i »

Sam schreef:Ik denk niet dat bar geheel regelloos moet worden. Het is al heel erg soepel, en volgens mij wordt de sfeer niet leuker als iedereen elkaar actief gaat aanvallen. Een wat duidelijke waarschuwing dat de forumregels minder strikt in bar zijn kan wel oplossing bieden.

Toegevoegd na 2 minuten en 20 seconden:
i k0nijn i schreef: En dat is wat de RS-mods missen nu, zeker van de leden die vooral in Non-RS komen en misschien niet altijd even keurig doen in de RS-delen. Ze kunnen doen wat ze willen en niemand doet er iets aan. En als er toch iets aan gedaan wordt, komen direct de traantjes boven.

Het probleem is niet het beleid dat gevoerd werd in Non-RS, maar het beleid dat niet gevoerd werd in RS. En als je wilt dat LTF blijft bestaan als RS-forum, moet er dringend een beleid komen om uitgevoerd te worden in de RS-delen. En dat het beleid in Non-RS misschien wat strakker mag en het daar wat uit de hand kan lopen, daar ben ik het op zich mee eens. Ik heb hier onlangs alleszins ook al dingen mogen posten die ik zelf niet getolereerd zou hebben.
Maar daar wordt volgens mij allang aan gewerkt. Een hele tijd terug al was iedereen van mening dat het in non-rs strenger mocht, en daar zijn de nieuwe mods onder andere ook voor aangenomen. Dan zou dat nu toch niet meer een probleem moeten zijn?
Ik vind het vreemd dat je zo hamert op Non-RS dat strenger mocht worden, aangezien dat echt niet het grootste probleem is hier volgens mij. Het probleem is de doorstroom van de website naar het forum enerzijds (en ik wil niet gokken hoe lang het geleden is dat er gesproken werd van een grote knop naar het forum op de site waar nooit iets concreet mee is gedaan) en het gedrag van sommige leden in de RS-delen, mogelijks omdat het gedrag dat daar niet wenselijk is geen probleem is in Non-RS.

Toen ik stopte werd daar nog niets aan gedaan en dat is nu drie maanden geleden. Ik moet toegeven dat ik niet voldoende in de RS-delen kom om erover te oordelen wat anders is, maar ik neem aan dat dat niet zo veel, anders zou deze discussie nu niet gevoerd worden. Het probleem is voor mij al maanden geleden duidelijk geweest en daarvoor werden toen in privé ook oplossingen voor aangereikt. Er waren altijd mooie voornemens van de RS-mods, maar dat werd nooit echt uitgevoerd. En dat kon ook niet met een team dat amper nog een team was omdat bijna iedereen op inactief stond. Dat er dan nieuwe moderatoren worden aangeworven is mooi, maar het spreekt nu natuurlijk niet echt in hun voordeel dat er direct iemand opstapt als het eens tegen zit.
Afbeelding
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Sam »

Mijn fout, in mijn tweede alinea bedoelde ik het RS-deel, niet non-rs. Ik zal het aanpassen.

Wel denk ik dat non rs niet nóg losser moet worden, en dat er best wat aandacht naar de sfeer mag gaan. Dat dat echter geen groot probleem is, en zeker niet de oorzaak van de leegloop in de RS-delen, ben ik met je eens.

Toegevoegd na 2 minuten en 3 seconden:
Ik vind zelf in ieder geval de sfeer in de rs delen erg prettig, het is een hele gezellige groep. Dat we soms iets meer open mogen zijn tot nieuwe mensen, en iets minder persoonlijke aanvallen mogen doen, vind ik wel.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Cruseder4
Berichten: 48
Lid geworden op: woensdag 5 oktober 2016, 23:06

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Cruseder4 »

Tristan schreef:Mwah, de chat heeft geen influx nodig van oude herrieschoppers; de chat loopt goed dus ik zie het als onnodig risico's nemen om zoiets systematisch uit te voeren. De mensen die echt denken dat zij verbeterd zijn mogen altijd een PB sturen, dan bekijken we de zaak individueel. In het verleden zijn er vaker bans ontheven aan mensen die jaren lang op de ban stonden (meest recente is werkverkeer iirc), we zijn hier naar mijn inzicht ook wel vrij mild in.

Note: voordat je een PB stuurt Cruseder, jij krijgt geen unban.

Ik ben het ook groot en deels eens met Konijn. Mijn inzicht (in hoeverre dat gaat in privé) was dat er in het verleden vaker werd gezegd dat het strenger moest in RS-delen, maar dit nooit in de praktijk werd uitgevoerd. Ik denk dat dit de tijd is - met een nieuw RS-team - om dan uiteindelijk te doen wat nodig is. Misschien is het al te laat, maar we moeten het wel proberen.
'Goed' is erg subjectief blijkbaar. Het gaat me ook niet om de chat, het gaat me om mensen die vanuit de chat het forum (terug) vinden. Zoals ik zei, als er al een aantal goede members terug komen zijn die paar goede members alweer pure winst voor het forum. Kijkend naar de huidige stand van zaken van het forum zijn een paar nieuwe forum members zelfs een geschenk van de hemel. Ik zou kunnen begrijpen als Feppie een kosten-batenanalyse doet op Lunagang.nl en het het niet waard vindt om kosten te maken voor een forum waar nauwelijks mensen op zitten, een ophoging van het aantal forum members zouden de baten al doen toenemen. Een unban van iedereen op het forum zelf lijkt me nog beter met dezelfde reden als hierboven en zoals genoemd in mijn vorige post.

Je vindt jezelf wel heel bijzonder hé met die note toevoegen :')

Note: Inb4 het forum net zo dood is als rsnl.eu en mensen gaan huilen als Feppie het sluit. Misschien kom ik dan nog wel even in de chat in-game om te zeggen dat ik het had gezegd en goede verbeteringen had geopperd maar mensen niet wouden luisteren.

Ben nu weer even van Lunagang.nl af, zit er alleen op als ik me erg verveel op mijn stage.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Sam »

Je kan ook zelf actief worden dat lost ook een deel van het probleem op
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Gesloten