Spanning tussen RS en non-RS

Vragen en andere onderwerpen m.b.t. het forum en de chats plaats je hier, zolang het serieus blijft.
Forumregels
Vragen over bans in chatkanalen graag voorleggen per privébericht aan een van de chatmoderators
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door La Pulga »

Mwa, slecht plan. Ik denk dat veel mensen toch wel even een eerste indruk willen krijgen voor ze zich aan willen melden.
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Megareus12
Ex-moderator
Berichten: 14140
Lid geworden op: vrijdag 10 november 2006, 19:09
Extra rang: Holbewoner

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Megareus12 »

Waarom? Dat zou de drempel alleen maar verhogen om je hier aan te melden. Dat werkt misschien bij clanfora waar een mate van exclusiviteit gewenst is, maar de kracht van het tipforum was altijd dat iedereen er lid kon worden. Dat is ook de reden dat het tipforum er überhaupt is gekomen, voor de mensen die niet aan de eisen van de funclan voldeden.

Edit:typo
Laatst gewijzigd door Megareus12 op zaterdag 21 januari 2017, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door xNitrous »

Het is uiteraard maar een optie/idee, er zijn gewoon heel vaak heel veel gasten op het forum die alles lezen en die drempel komt er toch wel als ze op 'plaats reactie' drukken dus waarom niet die drempel naar voren halen?
Megareus12
Ex-moderator
Berichten: 14140
Lid geworden op: vrijdag 10 november 2006, 19:09
Extra rang: Holbewoner

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Megareus12 »

Vaak is de reden dat mensen een account aanmaken om ergens op te reageren en niet andersom. Lijkt me geen goed idee dus.

Verder wil ik nog even reageren op deze zin van feppie in de beginpost:
feppie64 schreef: Veel mensen gaven te kennen de avond van hun leven te hebben, terwijl ik de volgende dag enkel met gekromde tenen door het forum aan het scrollen was en mij zorgen maakte over de schade die Lunagang had geleden.
De schade valt waarschijnlijk in het niet vergeleken met de imagoschade die geleden is omdat het SSL certificaat verlopen was en dat elke browser je afraadde om de site te bezoeken.
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Bighead »

Ik denk dat ik hierin aan de kant van Megareus sta inderdaad. Dergelijke exclusiviteit zou denk ik niet optimaal werken. Als je mensen eerst een account laat aanmaken weten ze nog niet wat LTF precies aan ze te bieden heeft.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door La Pulga »

Laten we ltf invite only maken
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Simon`
Bodybuilder
Berichten: 8177
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 20:51

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Simon` »

Best verbazende statistieken inderdaad Fepster, ik dacht echt dat je door Lunagang een beetje à la Dan Bilzerian zat te viespeuken op een cruiseship. Het is uiteindelijk vooral jouw forum, dus is de keuze aan jou. Daarin wel bedankt dat je dit uberhaupt bespreekbaar wil maken om tot een gezamenlijke oplossing te komen en niet louter je eigen beste idee oplegt.
Afbeelding
Megareus12
Ex-moderator
Berichten: 14140
Lid geworden op: vrijdag 10 november 2006, 19:09
Extra rang: Holbewoner

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Megareus12 »

De ondergang van het forum is trouwens ook de ondergang van Lunagang, want hoe kom je dan aan de mensen die de site up to date houden?
feppie64
Webmaster
Berichten: 7826
Lid geworden op: zaterdag 10 december 2005, 18:05
RS: Feppie64 (p2p)
Contacteer:

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door feppie64 »

Het forum is inderdaad heel belangrijk voor de site. Ik maak mij echter grote zorgen over het RS-deel, vandaar dat ik dit topic heb geopend. Eerst was ik zeer sceptisch of de noodzaak tot verandering door iedereen werd gevoeld, wat nodig is voor de kans van slagen. De urgentie is nu goed tot iedereen doorgedrongen en dus ben ik wat milder, maar er zullen zeker veranderingen nodig zijn om een splitsing echt niet door te laten gaan. Ik vind het alleen nog te vroeg om te zeggen welke.

Toegevoegd na 1 minuut en 43 seconden:
Megareus12 schreef:De schade valt waarschijnlijk in het niet vergeleken met de imagoschade die geleden is omdat het SSL certificaat verlopen was en dat elke browser je afraadde om de site te bezoeken.
Dat was inderdaad niet handig, maar het duurde maar een nacht en het lijkt me dat dat iedereen over een maand weer vergeten is. Drie teamleden die vertrekken hebben op lange termijn meer invloed.
Dieselpker
Berichten: 11650
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Dieselpker »

Wat ik nu eigenlijk niet meer duidelijk heb is, wat nu echt de reden is dat non-RS weg zou moeten om het RS deel weer levendig te maken. Als het puur gaat om de spanning van de afgelopen paar weken met een verzoening tussen beide delen genoeg zijn. Volgens mij heeft iedereen nu ook wel door dat het een mooi moment is om weer te kappen met dat geouwehoer naar elkaar en samen het forum/de site weer positief verder te helpen.
FEYENOORD ROTTERDAM
feppie64
Webmaster
Berichten: 7826
Lid geworden op: zaterdag 10 december 2005, 18:05
RS: Feppie64 (p2p)
Contacteer:

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door feppie64 »

Wat ik nu eigenlijk niet meer duidelijk heb is, wat nu echt de reden is dat non-RS weg zou moeten om het RS deel weer levendig te maken.
Een sfeer waarin nieuwe RS-mods en evementenorganisatoren nieuwe initiatieven kunen proberen (waarbij onvermijdelijk fouten worden gemaakt) zonder dat ze de noodzaak voelen af te treden of uitgebreid excuses moeten aanbieden als er eens iets mis gaat. Ook wil ik dat nieuwelingen zich net zo welkom kunnen voelen als ieder ander toen hij of zij voor het eerst op het forum kan en wil ik minder tijd besteden aan conflicten.
Simon` schreef:ik dacht echt dat je door Lunagang een beetje à la Dan Bilzerian zat te viespeuken op een cruiseship.
Dat sowieso, maar dat gaat ook vervelen he. Dan krijg ik zin om te trollen, heb al 24 pagina's los gekregen :) Overigens met veel goede berichten, die jullie betrokkenheid met Lunagang . Dat vind ik mooi om te zien. Ik zou overigens nog wel wat meer reacties vanuit RS willen zien.
Dieselpker
Berichten: 11650
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Dieselpker »

Damn Feppie
FEYENOORD ROTTERDAM
feppie64
Webmaster
Berichten: 7826
Lid geworden op: zaterdag 10 december 2005, 18:05
RS: Feppie64 (p2p)
Contacteer:

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door feppie64 »

Het was echt een serieus plan, omdat ik me echt zorgen maak, maar dit kon toch niet laten :P
Dieselpker
Berichten: 11650
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Dieselpker »

Ik vind het toch wel mooi hoe iedereen ermee betrokken is en er het optimale uit wilt halen.
FEYENOORD ROTTERDAM
buitje
Chatmoderator
Berichten: 1051
Lid geworden op: dinsdag 3 april 2012, 9:04
RS: Kiepedaarp (p2p)

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door buitje »

Ik denk dat iedereen die dit topic leest/gelezen heeft nu wel duidelijk door heeft dat Non-rs veel shitpost (ook veel leuke topics hoor ;) ), maar zolang zij dat in hun eigen deel doen heeft niemand er last van. Wanneer mensen hier graag aan mee willen doen dan moet die ruimte er ook zijn.
In RS wordt hard gewerkt om het allemaal weer goed op te zetten zodat er meer mensen komen en blijven. Zolang non-rs daar de kans voor geeft en dus niet hun shitposten verplaatsen naar RS gaat het allemaal goed toch.

Volgens mij heeft RS nu wel door hoe Non-rs is en weet Non-rs wat ze wel/niet mogen doen in RS.

Dit topic sluiten en topic openen voor ideeën om RS (en in toekomst dan ook non-rs) weer op te bouwen?

(en misschien een topic openen voor Feppie met leuke ideeën voor vrije tijd omdat hij zich verveelt na al zn cruises :P )
IGN: Kiepedaarp

~ never shoot back, always shoot first ~
Gewoon
Berichten: 7349
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2011, 18:33
Oude naam: Ongewoon

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Gewoon »

buitje schreef:Ik denk dat iedereen die dit topic leest/gelezen heeft nu wel duidelijk door heeft dat Non-rs veel shitpost (ook veel leuke topics hoor ;) ), maar zolang zij dat in hun eigen deel doen heeft niemand er last van. Wanneer mensen hier graag aan mee willen doen dan moet die ruimte er ook zijn.
In RS wordt hard gewerkt om het allemaal weer goed op te zetten zodat er meer mensen komen en blijven. Zolang non-rs daar de kans voor geeft en dus niet hun shitposten verplaatsen naar RS gaat het allemaal goed toch.

Volgens mij heeft RS nu wel door hoe Non-rs is en weet Non-rs wat ze wel/niet mogen doen in RS.

Dit topic sluiten en topic openen voor ideeën om RS (en in toekomst dan ook non-rs) weer op te bouwen?

(en misschien een topic openen voor Feppie met leuke ideeën voor vrije tijd omdat hij zich verveelt na al zn cruises :P )

Blijkbaar heb jij het topic nog niet gelezen als je vind dat het overduidelijk te maken heeft met shitposten
Afbeelding
buitje
Chatmoderator
Berichten: 1051
Lid geworden op: dinsdag 3 april 2012, 9:04
RS: Kiepedaarp (p2p)

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door buitje »

Ongewoon schreef:
buitje schreef:Ik denk dat iedereen die dit topic leest/gelezen heeft nu wel duidelijk door heeft dat Non-rs veel shitpost (ook veel leuke topics hoor ;) ), maar zolang zij dat in hun eigen deel doen heeft niemand er last van. Wanneer mensen hier graag aan mee willen doen dan moet die ruimte er ook zijn.
In RS wordt hard gewerkt om het allemaal weer goed op te zetten zodat er meer mensen komen en blijven. Zolang non-rs daar de kans voor geeft en dus niet hun shitposten verplaatsen naar RS gaat het allemaal goed toch.

Volgens mij heeft RS nu wel door hoe Non-rs is en weet Non-rs wat ze wel/niet mogen doen in RS.

Dit topic sluiten en topic openen voor ideeën om RS (en in toekomst dan ook non-rs) weer op te bouwen?

(en misschien een topic openen voor Feppie met leuke ideeën voor vrije tijd omdat hij zich verveelt na al zn cruises :P )

Blijkbaar heb jij het topic nog niet gelezen als je vind dat het overduidelijk te maken heeft met shitposten
Uhm, heb ik wel. Waarschijnlijk verkeerd begrepen. Excuus. Dan wordt het:

Volgens mij heeft RS nu wel door hoe Non-rs is en weet Non-rs wat ze wel/niet mogen doen in RS.

Dit topic sluiten en topic openen voor ideeën om RS (en in toekomst dan ook non-rs) weer op te bouwen?
IGN: Kiepedaarp

~ never shoot back, always shoot first ~
Itachi
Moderator in categorie RS
Berichten: 9613
Lid geworden op: zaterdag 20 maart 2010, 18:32
RS: Misuryu (OSRS)
Extra rang: Blogger

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Itachi »

Zeekoe schreef:Iedereen is het hierover eens:
  • Eindelijk een oplossing voor het verbeteren van de doorstroming tussen website en forum (vb: grotere knoppen, pop-up, links op website)
  • Streng (echt streng) bestraffen van het creëren van een slechte sfeer (zeker in RS). Dit houdt o.m. het volgende in: persoonlijk aanvallen van leden, inhoudsloze posts maken met het doel mensen uit te lokken, posten in discussies zonder argumenten aan te brengen, overdreven gebruik van scheldwoorden (zeker indien ze naar iemand anders gericht zijn) ...
  • Stoppen met het vinger wijzen naar elkaar
  • Duidelijker onderscheid in regels voor RS, non-RS (bar) en de gemeenschappelijke delen.
Open voor discussie:
  • Terugbrengen van accountmededelingen
  • Veranderingen aan het mod team van non-RS en/of de manier van werken
  • Ontbinden van eerder samengevoegde forumdelen
  • ingame adverteren (zijn hier mensen voor die dit überhaupt willen doen?)
Dankjewel voor de summary, Zeekoe. Ik heb het de laatste tijd redelijk druk gehad en mijn tentamens beginnen morgen al, maar ik zal proberen de discussies bij te wonen.

Als er echt aan bovenstaande punten gewerkt wordt, lijkt een splitsing mij niet nodig. Ik heb ondertussen alle posts gelezen in dit topic en iedereen lijkt het ermee eens te zijn dat er strenger moet worden opgetreden tegen sfeerverpesters en leden die continu anderen zitten af te zeiken (in ieder geval in forumdelen buiten Bar). Dit is iets waar ik het wel echt mee eens ben. Ik heb redelijk veel meldingen gehad in Non-RS waarbij bepaalde leden worden geprovoceerd, terwijl hier niks mee gedaan werd. Het doet de reputatie van Non-RS niet goed als dergelijke posts wel gewoon toegestaan worden.

Shitposten heb ik zeker niks tegen, mits dit wordt beperkt tot Bar. Het idee dat dit forumdeel nieuwe leden afschrikt is ook niet helemaal correct, vind ik, maar het kan voor sommige nieuw leden wel intimiderend overkomen. Ze zijn zich niet bewust van de banter die daar aantoe gaat. Op een ander forum waar ik redelijk actief op was vroeger, werd dit probleem aangepakt door het subforum te voorzien van een wachtwoord. Dit wachtwoord stond ook in de descriptie, dus het over het hoofd lezen van een bericht dat de leden waarschuwt over hoe het eraan toegaat in Bar, zou onmogelijk zijn.
In- of uitklappen • Het subforum op dat forum
Afbeelding
Overigens zie ik nadat het nieuw beleid gehandhaafd wordt, ook het oud forumdeel Accountmededelingen terugkeren. Zo zien nieuwe leden dat ze echt welkom zijn. In dit forumdeel zou shitposten dan zwaarder bestraft worden dan in andere forumdelen, om de situatie zoals het voorheen was te voorkomen.

In-game adverteren kan een optie zijn, maar ik betwijfel of men hier zin in heeft.

Toegevoegd na 3 minuten en 43 seconden:
#UniteLTF
Plaatje
Rasmus
Moderator in Non-RS
Berichten: 4182
Lid geworden op: vrijdag 29 mei 2009, 14:00

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Rasmus »

feppie64 schreef:
Wat ik nu eigenlijk niet meer duidelijk heb is, wat nu echt de reden is dat non-RS weg zou moeten om het RS deel weer levendig te maken.
Een sfeer waarin nieuwe RS-mods en evementenorganisatoren nieuwe initiatieven kunen proberen (waarbij onvermijdelijk fouten worden gemaakt) zonder dat ze de noodzaak voelen af te treden of uitgebreid excuses moeten aanbieden als er eens iets mis gaat. Ook wil ik dat nieuwelingen zich net zo welkom kunnen voelen als ieder ander toen hij of zij voor het eerst op het forum kan en wil ik minder tijd besteden aan conflicten.
Ik denk dat nieuwe RS-mods en evementenorganisatoren nieuwe initiatieven moeten kunnen proberen, dat ben ik zonder meer met je eens. Echter denk ik niet dat het feit dat ze nieuwe dingen proberen en dat dit, uiteraard, zo nu en dan nog wel eens mis wil gaan, maar meer de manier waarop bepaalde dingen gecommuniceerd werden dat men er zo op sprong en deze mensen uiteindelijk de behoefte voelde om te moeten vertrekken. Ik denk ook dat het ergens een beetje kwestie is van een dikke huid hebben dan wel kweken. (Niet dat ik wat een aantal weken geleden gebeurde wil goedpraten, maar desondanks denk ik dat dit wel een van de kwaliteiten die je als teamlid, maar ook als gewoon mensen zijnde, nodig hebt.) Ik kan me uit mijn periode als RS-mod discussies met onder andere Rob en Patron herinneren die er hard aan toe gingen, maar buiten die discussies konden we prima met elkaar opschieten. Ik denk dat mensen voor een deel ook ergens moeten beseffen dat ook al word je vergeleken met een bepaald soort snoep, of om het even wat dan ook, het niet perse een persoonlijke aanval is.
Ik ben het met je eens dat nieuwe leden zich welkom moeten voelen, ik denk dan ook dat er een aardig aantal dingen uit dit topic zijn gekomen die daar mee zouden kunnen hepen en ik denk dat ook de urgentie om sommige dingen net iets ander richting nieuwe mensen aan te pakken ook duidelijk is bij iedereen.

Om nog even wat te zeggen over het minder tijd besteden aan conflicten, waarom doe jij dit? Er zijn drie teams van moderatoren, een EO team, er is een adviseur die actief is, over Poekies en Eendje durf ik niets te zeggen, en er is een tweede webmaster. In alle teams zijn mensen die zeker wel capabel moeten zijn om conflicten op te lossen. Ik kan me voorstellen dat veel mensen bij een conflict als eerste naar jou kijken, maar zou het niet, voor jou eigen gemoedstoestand (en dus ook die van het forum) en ook omdat er mensen met voldoende ervaring in alle teams zitten om ze dit zelf te laten oplossen. Ook al word je om je mening gevraagd kan je de bal ook terug leggen en iets zeggen in de trant van 'jullie zijn een team, jullie hebben een probleem, zoek een oplossing en vecht elkaar niet de tent uit terwijl jullie dit doen..' Misschien is het wat wennen (zowel voor jou als voor de teams), aangezien jij het tot op heden klaarblijkelijk wel als een soort mediator over het forum rond doolde, maar ik denk dat het mogelijk moet zijn om deze rol naast je neer te leggen zonder dat de pleuris uitbreekt.
"Be yourself, everyone else is already taken"
BoskaWouter
Berichten: 6387
Lid geworden op: zaterdag 1 december 2007, 17:15
Contacteer:

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door BoskaWouter »

Bighead schreef:
feppie64 schreef:Kan iemand mij nu uitleggen hoe non-RS in dit plan past en waarom ik daar zoveel energie in zou steken?
Met alle plezier. We hebben aan de hand van de eerder genoemde statistieken kunnen zien dat conversie van de website naar het forum (misschien te) laag is en dat Non-RS bij lange na het populairste forumdeel is. Het gebeurt regelmatig dat mensen die op LTF zijn blijven hangen in een of meerdere van de Non-RS delen later opnieuw beginnen te spelen en daardoor opnieuw actief worden in RS forumdelen. Dat is waar jij het voordeel eruit kan halen.

Tevens heeft bijna ieder succesvol forum wel een off-topic deel van het forum. Mensen kunnen het niet altijd over het onderwerp van het forum hebben maar willen soms ook graag met mensen op dat forum over andere onderwerpen praten. Non-RS biedt daar een plek voor. Dat zorgt ervoor dat mensen zich thuis voelen op LTF in hun eigen community waardoor ze keer op keer terug blijven keren. Dat dit niet voor iedereen geldt is spijtig en zoals je in dit topic hebt kunnen zien is iedereen bereid om stappen te maken om daar naartoe te werken (of dit ook voor het RS team geldt weet ik niet, die hebben zich nog niet laten horen).

Laten we dus bijvoorbeeld eerst kijken naar hoe we RS'ers op het forum kunnen krijgen, en misschien wat het RS team kan doen om engagement en retention in RS forumdelen te verbeteren. Dan kijken wij in Non-RS wat we kunnen doen om het daar beter te maken. Ik twijfel er niet aan dat als we een aantal slimme koppen bij elkaar zetten (of dit nou mods of leden zijn) we samen tot een gezamenlijk beleid voor in OFC kunnen komen. Volgens mij kunnen we er samen iets moois van maken, als iedereen dat maar wil.

Aan de hand van bovenstaande standpunten ben ik er heilig van overtuigd dat een afsplitsing van RS forumdelen snellere inactiviteit tot gevolg zal hebben waar zowel RS als Non-RS de consequenties van zal voelen. Dat zou jammer zijn.
Wil hierbij aanhaken en als levend bewijs fungeren door te zeggen dat ik, door na jaren weer in te loggen en bar te lezen, uiteindelijk ook weer ingelogd ben op Runescape en inmiddels al een dag van m'n leven heb vergooid door weer te beginnen met spelen.
EMPTY schreef:Je bent echt geweldig Wouter.
Syn schreef:Je bent tof x
Off-er schreef:Wij niet te breken.
Gesloten