Spanning tussen RS en non-RS

Vragen en andere onderwerpen m.b.t. het forum en de chats plaats je hier, zolang het serieus blijft.
Forumregels
Vragen over bans in chatkanalen graag voorleggen per privébericht aan een van de chatmoderators
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Zeekoe »

Die spambanners van SGS, misschien? :ninja:
Gewoon
Berichten: 7349
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2011, 18:33
Oude naam: Ongewoon

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Gewoon »

Autotalker in world 10, ik start er nu een op

Toegevoegd na 21 seconden:
Jullie moeten eens actie ondernemen ipv praten, ik neem het roer nu in handen
Afbeelding
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18643
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Ricc »

botten voor ltf

prachtig!
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Rems »

je hebt tegenwoordig gewoon een autotypen in rs zelf, van jgex.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
feppie64
Webmaster
Berichten: 7827
Lid geworden op: zaterdag 10 december 2005, 18:05
RS: Feppie64 (p2p)
Contacteer:

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door feppie64 »

Allereerst wil ik zeggen dat Meutr mij 100% begrepen heeft en mijn mening goed kan uitleggen. Verder verwelkom ik hier specifiek de inbreng van Rasmus, Evilminded0 en Odius en vond ik Sams bericht heel mooi. Het idee van Ongewoon om Bar voor nieuwe leden af te splitsen vind ik ook iets om goed over na te denken. Zijn autotalkeridee vind ik dan wat minder geslaagd.

Het is niet mijn bedoeling Bar af te schilderen als zondebok. Ik vraag mij alleen af wat de relevantie is van non-RS voor Lunagang en waarom ik zoveel energie zou steken in het samenhouden van non-RS en RS. Hoeveel moderators ook mij uit handen proberen te nemen, ben ik uiteindelijk toch degene die de laatste stappen moet zetten en conflicten moet oplossen zoals het opstappen van evenementenorganisatoren en RS-moderators. Die problemen zou ik gewoon niet gehad hebben zonder non-RS. Ik weet dat de bargangers het niet expres doen, maar het is gewoon een gevolg. Schuldvraag vind ik niet interessant.

Ik geloof ook niet dat bargangers nieuwe leden expres wegpesten. De waarde van de meeste berichten in Bar kun je alleen begrijpen als je een barganger bent en het is voor nieuwe mensen gewoon niet aantrekkelijk ze te lezen en actief te worden. Daardoor laat ik een doelgroep links liggen die ik hoopte te bereiken met een apart RS-forum. Dit maakt het ook lastig voorbeelden te geven. Je weet gewoon niet welke mensen niet actief worden en dat is wat ik met een apart forum wil uitproberen.

Zonder nu direct als een kille bedrijfsleider over te willen komen, Lunagang is voor mij vooral een hobby, is het bedrijfseconomische model van Lunagang als volgt:
  1. Bezoekers komen op de website voor RuneScape en kunnen op advertenties klikken
  2. Bezoekers kunnen hulp vragen op het forum om betrokken te raken met Lunagang
  3. Betrokken geraakte bezoekers kunnen aan bijdragen aan de website
  4. Zie het aantrekkelijker geworden punt 1.
De rest zijn kosten. Kan iemand mij nu uitleggen hoe non-RS in dit plan past en waarom ik daar zoveel energie in zou steken?

Toen het forum nog veel meer bezoekers trok dan nu bracht het forum zo'n 10 eurocent per dag op, dus heb ik besloten het forum advertentievrij te maken.

Ik geloof niet dat een RS-forum zonder non-RS geen bestaansrecht heeft en daarom kan ik mij best wat experimenten veroorloven. Uiteraard wil ik non-RS tegemoet komen, Lunagang speelt in het leven van jullie toch een bepaalde rol en is daarmee ook van jullie, maar ik zou toch willen dat non-RS'ers dit model wat meer in het hoofd houden. Ik kan niet anders concluderen dat de economische waarde van hoge activiteit in non-RS negatief is. Dat is dus niet iets waar ik mij op wil richten.

Ik weet dat het op punt 3 zeker de laatste tijd heeft geschort en hoop daar meer aandacht aan te geven als ik geen energie meer hoef te steken in het bijeen houden van groepen die geen gezamenlijk doel hebben. Ik kom daardoor gewoon niet meer aan het andere toe en daar zoek ik een oplossing voor.

Om echt aan de slag te gaan met doorstroming van site naar het forum, zal ik nog minder tijd in het forum moeten steken. Jullie zien het niet altijd, maar het kost veel tijd om na te denken, met mensen te praten, berichten te schrijven en jullie reacties te lezen en mee te nemen in beslissingen.

Ik hoop ook dat de statistieken jullie wat verrast hebben, analyses over wiki's, Reddit, 4chan en Twitter ten spijt.
Off-er
Berichten: 14232
Lid geworden op: vrijdag 18 juli 2008, 15:55
Clan: D/SEA eSports

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Off-er »

Thanks Feppie. Ik snap het wel, Non-RS is meer een kostenpost dan wat dan ook, en als het dan ook nog eens niet positief werkt op het RS deel is de beslissing snel genomen. Kan ik me in vinden, ik heb nu ook een stuk meer begrip voor je idee.

Je geeft wel aan dat je schijnbaar heel veel tijd in het forum steekt mbt mensen en problemen tussen die mensen. Nou is er in gelange tijd hiervoor geen drama ofwél enig probleem geweest. Kost het je dan nog steeds zoveel tijd om hier mee te dealen?

Ook blijf ik erbij dat het een kleine groep gebruikers is, die het nu moeilijk zitten te maken voor het hele forum. Denk aan Daan, Ongewoon, Pale Memory, Nitrous, (...). Is het dealen met deze mensen op welke manier dan ook, niet een makkelijkere (misschien wel betere) oplossing voor een probleem als deze?
Afbeelding
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Sam »

Denk je niet dat non-RS zorgt voor de activiteit op het forum, en zo ondersteuning biedt voor punt 3? Persoonlijk denk ik dat het forum niet lang gaat overleven zonder alle non-rs'ers. Daarin ben jij (feppie) het dus niet mee eens, maar ik vraag me af in hoeverre die stelling klopt. Zie de toch relatief grote activiteit van bargangers in de RS-delen, het aantal leden die in beide forumdelen actief zijn en simpelweg de statistieken van Bighead.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Odius »

Bedankt Feppie. Om nu even reeds kort in te gaan op deze meer economische visie. Volgens mij is er geen direct economisch nut vanuit jouw standpunt. Veeleer zijn de voordelen (of eventuele nadelen) indirect. Zoals het forumdeel 'Bar' reeds suggereert verschaf je je hard werkende Rs-leden en moderatoren de mogelijkheid om tot rust te komen en ook hun banden te versterken op basis van irl-factoren, i.p.v. op basis van aspecten rondom het spel. Ik durf zelf voor mij persoonlijk te stellen dat ik niet zonder het non-rs gedeelte zou kunnen. Als dit volledig zou verdwijnen (wat natuurlijk nooit op de tafel kwam te liggen, maar puur hypothetisch) zou ook mijn activiteit en interesse voor RS hier onrechtstreeks onder lijden. Ik zou immers niet de mogelijkheid hebben om met vrienden en mensen die ik ken ook over niet-runescape aspecten te spreken, iets wat ik nochtans wel verlang. Cru gesteld zou je mij en andere leden die graag in beide forumdelen actief zijn verliezen. Hiermee schiet je natuurlijk in je eigen voet aangezien je dan een deel van de RS-leden raakt, die zich wel kunnen inzetten voor de site en/of andere leden en die dus wel een economisch nut hebben.
Laatst gewijzigd door Odius op zaterdag 21 januari 2017, 19:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Nexecution
Berichten: 30
Lid geworden op: dinsdag 29 november 2016, 8:07
RS: Nexecution (p2p)
Clan: Mannen van Staal

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Nexecution »

Feppie zoals je het al zegt is het NON-RS dus hoort er helemaal geen forum deel hier te zijn voor non rsers perse dit is uiteindelijk wel een Runescape tipforum waar mensen kunnen samen komen die het spel ook echt daadwerkelijk spelen naar mijn mening en zouden er mensen zijn die dan over non related rs topics willen discussieren kan er toch gewoon een Off topic forum zijn? dan is het hele probleem ook meteen weg dat er spanning tussen rs en non rs zou kunnen komen. het is misschien wel een stap maar in het einde is en blijft het een Runescape tipforum en daar zouden de non rsers het meer mee moeten doen. en als ze dan toch over non rs topics willen praten laat ze dan gezellig met elkaar op facebook praten ofso x)
Afbeelding
Lisette
Berichten: 17150
Lid geworden op: vrijdag 13 juli 2007, 13:05
RS: Liset (OSRS)

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Lisette »

Nexecution schreef:Feppie zoals je het al zegt is het NON-RS dus hoort er helemaal geen forum deel hier te zijn voor non rsers perse dit is uiteindelijk wel een Runescape tipforum waar mensen kunnen samen komen die het spel ook echt daadwerkelijk spelen naar mijn mening en zouden er mensen zijn die dan over non related rs topics willen discussieren kan er toch gewoon een Off topic forum zijn? dan is het hele probleem ook meteen weg dat er spanning tussen rs en non rs zou kunnen komen. het is misschien wel een stap maar in het einde is en blijft het een Runescape tipforum en daar zouden de non rsers het meer mee moeten doen. en als ze dan toch over non rs topics willen praten laat ze dan gezellig met elkaar op facebook praten ofso x)
Ik denk dat je de situatie niet heel goed begrijpt aangezien je nog niet heel lang lid bent, maar dat maakt niet uit. Er is een apart deel voor Non-RS en dat is toch wat je bedoelt met "Off topic forum"? :') Ik zie niet wat het verwijderen van heel Non-RS voor positief gevolg zou hebben.
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Bearserk »

Ik denk juist dat non-rs ervoor zorgt dat mensen zich echt thuis voelen op het forum en er zodoende 12 jaar lang blijven hangen. Dit zou nooit gebeuren als je alleen maar over rs kon praten. Juist de dagelijkse chat zorgt ervoor dat je je beetje kan nesten
Afbeelding
Nexecution
Berichten: 30
Lid geworden op: dinsdag 29 november 2016, 8:07
RS: Nexecution (p2p)
Clan: Mannen van Staal

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Nexecution »

ik kom hier al wat jaartjes alleen niet echt een account gehad maar komop zeg het is een Runescape forum wat zou een non rs forum hier nu voor waarde hebben. dat is juist hetgene wat de spanning creert waarom zou er dan nog enigsinds moeite in gestoken moeten gaan worden? en als het dan ook al niets oplevert behalve een hoop problemen zou ik het ook weghalen. en als mensen over normale dingen willen praten zouden ze toch ook een shoutbox kunnen gebruiken boven aan het forum wellicht?
Afbeelding
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Sam »

Omdat je voor een actief forum een community moet hebben. Simpelweg Runescape vragen beantwoorden is leuk, maar dat kan de RS wiki beter dan wij. Het voordeel wat LTF biedt is de community, die samen evenementen doen, het delen van je buit en progressie, het discussieren over updates ed. Om dat effectief een leuk te doen heb je een community nodig. Voor het bestaan van deze community helpt non-rs enorm.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Dieselpker
Berichten: 11651
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Dieselpker »

Nexecution schreef:ik kom hier al wat jaartjes alleen niet echt een account gehad maar komop zeg het is een Runescape forum wat zou een non rs forum hier nu voor waarde hebben. dat is juist hetgene wat de spanning creert waarom zou er dan nog enigsinds moeite in gestoken moeten gaan worden? en als het dan ook al niets oplevert behalve een hoop problemen zou ik het ook weghalen. en als mensen over normale dingen willen praten zouden ze toch ook een shoutbox kunnen gebruiken boven aan het forum wellicht?
Hoezo zijn wij diegene wat spanning creëert en niet andersom? dit is een losse aanname.
FEYENOORD ROTTERDAM
Megareus12
Ex-moderator
Berichten: 14140
Lid geworden op: vrijdag 10 november 2006, 19:09
Extra rang: Holbewoner

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Megareus12 »

feppie64 schreef:Ik hoop ook dat de statistieken jullie wat verrast hebben, analyses over wiki's, Reddit, 4chan en Twitter ten spijt.
Het verbaasde me oprecht. Het verbaasde me nog meer hoe treurig laag de doorstroom van de site naar het forum is. De afgelopen jaren zijn er geen nieuwe leden bijgekomen die actief zijn gebleven. Dat kan niet alleen aan Bar liggen.

Ik denk dat we dit hele topic kunnen samenvatten door het volgende plan van aanpak:
1) Zorg voor een grotere doorstroom van de site naar het forum;
2) Zero-tolerancebeleid mbt shitposten in alles wat niet Bar(/games) is.

Verder ben ik het met Sam eens.
Dieselpker
Berichten: 11651
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Dieselpker »

Bovendien begrijp je niet dat de enorme activiteit in dit forum zich afspeelt in bar
FEYENOORD ROTTERDAM
Nexecution
Berichten: 30
Lid geworden op: dinsdag 29 november 2016, 8:07
RS: Nexecution (p2p)
Clan: Mannen van Staal

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Nexecution »

Dieselpker schreef:Hoezo zijn wij diegene wat spanning creëert en niet andersom? dit is een losse aanname.
Het is een Runescape tip forum ik weet niet hoor maar het lijkt me erg aannemelijk dat mensen die runescape spelen zich hier aanmelden om die reden,
mensen die geen runescape spelen zouden zich beter kunnen aanmelden voor een algemeen forum ( fok bijv ) waar ze alles discussieren wellicht het hoort gewoon niet thuis op een runescape forum ik vind het maar absurd
Dieselpker schreef:Bovendien begrijp je niet dat de enorme activiteit in dit forum zich afspeelt in bar

En ik ben me zeker bewust van de grote activiteiten maar dat is niet belankrijk want het voegt geen waarde toe aan de Runescape sectie als mensen alleen maar in bar praten en dan nog geen eens rs spelen ook wat doet men dat op een runescape forum..
Afbeelding
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Bearserk »

Wij zijn hier allemaal omdat we vroeger runescape speelden. In bar is gewoon een fijne community waar we met z'n allen blijven hangen
Afbeelding
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Rems »

Non-rs voegt niks toe? Nou, ik heb altijd veel plezier aan ltf en ik vind het leuk tijdverdrijf. Er zijn denk ik zo'n 30 leden die elke dag wel inloggen om te lezen, is het vermaken van deze mensen niet een rede genoeg om het te laten bestaan? Als er een heel apart non-rs website komt ben ik bang dat het heel snel doodgaat.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gewoon
Berichten: 7349
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2011, 18:33
Oude naam: Ongewoon

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Gewoon »

Off-er schreef:Thanks Feppie. Ik snap het wel, Non-RS is meer een kostenpost dan wat dan ook, en als het dan ook nog eens niet positief werkt op het RS deel is de beslissing snel genomen. Kan ik me in vinden, ik heb nu ook een stuk meer begrip voor je idee.

Je geeft wel aan dat je schijnbaar heel veel tijd in het forum steekt mbt mensen en problemen tussen die mensen. Nou is er in gelange tijd hiervoor geen drama ofwél enig probleem geweest. Kost het je dan nog steeds zoveel tijd om hier mee te dealen?

Ook blijf ik erbij dat het een kleine groep gebruikers is, die het nu moeilijk zitten te maken voor het hele forum. Denk aan Daan, Ongewoon, Pale Memory, Nitrous, (...). Is het dealen met deze mensen op welke manier dan ook, niet een makkelijkere (misschien wel betere) oplossing voor een probleem als deze?
Wtf, wat heb ik nou weer gedaan

Toegevoegd na 8 seconden:
Ik eis verantwoording
Afbeelding
Gesloten