Spanning tussen RS en non-RS

Vragen en andere onderwerpen m.b.t. het forum en de chats plaats je hier, zolang het serieus blijft.
Forumregels
Vragen over bans in chatkanalen graag voorleggen per privébericht aan een van de chatmoderators
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door La Pulga »

Nexecution schreef:Feppie zoals je het al zegt is het NON-RS dus hoort er helemaal geen forum deel hier te zijn voor non rsers perse dit is uiteindelijk wel een Runescape tipforum waar mensen kunnen samen komen die het spel ook echt daadwerkelijk spelen naar mijn mening en zouden er mensen zijn die dan over non related rs topics willen discussieren kan er toch gewoon een Off topic forum zijn? dan is het hele probleem ook meteen weg dat er spanning tussen rs en non rs zou kunnen komen. het is misschien wel een stap maar in het einde is en blijft het een Runescape tipforum en daar zouden de non rsers het meer mee moeten doen. en als ze dan toch over non rs topics willen praten laat ze dan gezellig met elkaar op facebook praten ofso x)
Vriend, gebruik eens interpunctie. Dat leest een stuk fijner.
en zouden er mensen zijn die dan over non related rs topics willen discussieren kan er toch gewoon een Off topic forum zijn
Gefelciteerd, je snapt het doel van bar. Verder is het mij niet helemaal duidelijk wat jij nu voorstelt. Je stelt een off-topic forum (bar?) voor maar zeft vervolgens dat mensen maar via facebook moeten praten als ze het over Non-RS willen hebben. Wat wil je nu?

Toegevoegd na 4 minuten en 29 seconden:
Nexecution schreef:ik kom hier al wat jaartjes alleen niet echt een account gehad maar komop zeg het is een Runescape forum wat zou een non rs forum hier nu voor waarde hebben. dat is juist hetgene wat de spanning creert waarom zou er dan nog enigsinds moeite in gestoken moeten gaan worden? en als het dan ook al niets oplevert behalve een hoop problemen zou ik het ook weghalen. en als mensen over normale dingen willen praten zouden ze toch ook een shoutbox kunnen gebruiken boven aan het forum wellicht?
Omdat een goed en actief forum meer is dan enkel over één onderwerp praten. Kijk eens naar forums van, WoW, LoL, voetbal of wat voor forum dan ook dat gericht is op een bepaald onderwerp. Daar is allemaal een plek om het naast het hoofd onderwerp over andere, dagelijkse onderwerpen te hebben.

Een heel goed voorbeeld is bokt.nl. Het hoofdonderwerp is paarden, maar er wordt over een hoop meer gepraat daar.

Toegevoegd na 3 minuten en 37 seconden:
Nexecution schreef:
Dieselpker schreef:Hoezo zijn wij diegene wat spanning creëert en niet andersom? dit is een losse aanname.
Het is een Runescape tip forum ik weet niet hoor maar het lijkt me erg aannemelijk dat mensen die runescape spelen zich hier aanmelden om die reden,
mensen die geen runescape spelen zouden zich beter kunnen aanmelden voor een algemeen forum ( fok bijv ) waar ze alles discussieren wellicht het hoort gewoon niet thuis op een runescape forum ik vind het maar absurd
Maar iedereen zie hier een account heeft, heeft ooit runescape gespeeld. Alleen zijn er veel mensen die het niet meer actief spelen en gewoon zijn blijven hangen voor de gezelligheid en omdat ze toch wel een band met elkaar opgebouwd hebben.
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Nexecution
Berichten: 30
Lid geworden op: dinsdag 29 november 2016, 8:07
RS: Nexecution (p2p)
Clan: Mannen van Staal

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Nexecution »

^ precies dit is de spanning dus tussen rs en non rs ;)

ik zal er verder ook niet op ingaan ik ben hier voor het runescape gedeelte niet voor de bs wat in non rs gepost word maar een off topic zoals dit forum heeft/hebben er niet veel, en omdat non rs hier een beetje uit de hand gelopen is naar mijn mening is het non rs onderdeel een beetje teveel toegeëigend door Non rs spelers die hier eigenlijk niets meer te zoeken hebben.
Afbeelding
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Sam »

Niemand verplicht je ook om in non-rs actief te zijn als je daar geen zin in hebt. Een off-topic onderdeel is voor veel leden echter wel een fijne manier om contact met elkaar te hebben over onderwerpen buiten de directe scope van het forum. Het afschaffen omdat jij er persoonlijk geen meerwaarde in ziet lijkt me dan ook een zeer slecht argument.

En enorm veel fora hebben een groot off-topic onderdeel, meestal met dezelfde subfora als hier. Het is gewoon niet waar wat je verkondigd.

Toegevoegd na 44 seconden:
Ik denk dat het je overigens nog kan verbazen hoeveel bargangers nog runescape nieuws volgen, spordarisch runescape spelen, of zelfs actief runescape spelen.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Spikedguy
Berichten: 174
Lid geworden op: vrijdag 17 juli 2015, 18:08
RS: Sspikedguy

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Spikedguy »

Hoe ik het momenteel zie is dat er duidelijk mensen rondom de chat en het forum zijn, die random dingen posten of wel zeggen in de chat.
De andere mensen spelen Runescape en zijn daar over het algemeen dus ook over bezig, ofwel op het forum ofwel in de chat.
Het gedrag van beide partijen word soms verkeerd opgevat en in sommige gevallen is het gedrag extreem kinderachtig of storend, een aantal dagen geleden was er een voorbeeld van wat de meeste misschien mee hebben gekregen. Wat er toen in de chat gezegd werd is niet het probleem, het probleem is dat er niet naar de regels geluisterd werd ofwel naar de moderators. Dat leidde uiteindelijk tot gefrustreerde Runescape chatters en een gesprek/troll conversation die meer dan een uur lang duurde. Met als gevolg een hoop gedoe en kicks die achteraf niet nodig waren geweest als er gestopt was. Naar mijn mening zijn het vaak de non-rs mensen op het forum die een hoop herrie schoppen in de chat en zeg daar ofwel bewust van zijn of zich er niks van aantrekken. Ik heb zelfs niks met non-rs op het forum, maar ik zal daar ook niemand lastig vallen met mijn runescape ervaringen of dergelijke maar ik merk dat dat andersom weleens gebeurd. Mijn oplossing zou zijn non-rs gewoon non-rs te laten en een mogelijke uitvink optie op het forum zodat ik dat gedeelte ook niet zie staan of meldingen van krijg. Daarnaast zouden de non-rs leden (vaak zijn ze dat) zich naar behoren moeten gedragen in de chat, uiteraard zijn we welkom als zij maar luisteren zodra het gesprek uit de hand loopt etc.
Het is nooit te laat voor gezelligheid. :bier:
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door La Pulga »

Nexecution schreef:^ precies dit is de spanning dus tussen rs en non rs ;)
Op welk deel van mijn post doel je precies?
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Zeekoe »

Spikedguy schreef:Hoe ik het momenteel zie is dat er duidelijk mensen rondom de chat en het forum zijn, die random dingen posten of wel zeggen in de chat.
De andere mensen spelen Runescape en zijn daar over het algemeen dus ook over bezig, ofwel op het forum ofwel in de chat.
Het gedrag van beide partijen word soms verkeerd opgevat en in sommige gevallen is het gedrag extreem kinderachtig of storend, een aantal dagen geleden was er een voorbeeld van wat de meeste misschien mee hebben gekregen. Wat er toen in de chat gezegd werd is niet het probleem, het probleem is dat er niet naar de regels geluisterd werd ofwel naar de moderators. Dat leidde uiteindelijk tot gefrustreerde Runescape chatters en een gesprek/troll conversation die meer dan een uur lang duurde. Met als gevolg een hoop gedoe en kicks die achteraf niet nodig waren geweest als er gestopt was. Naar mijn mening zijn het vaak de non-rs mensen op het forum die een hoop herrie schoppen in de chat en zeg daar ofwel bewust van zijn of zich er niks van aantrekken. Ik heb zelfs niks met non-rs op het forum, maar ik zal daar ook niemand lastig vallen met mijn runescape ervaringen of dergelijke maar ik merk dat dat andersom weleens gebeurd. Mijn oplossing zou zijn non-rs gewoon non-rs te laten en een mogelijke uitvink optie op het forum zodat ik dat gedeelte ook niet zie staan of meldingen van krijg. Daarnaast zouden de non-rs leden (vaak zijn ze dat) zich naar behoren moeten gedragen in de chat, uiteraard zijn we welkom als zij maar luisteren zodra het gesprek uit de hand loopt etc.
In jouw post ligt de focus vooral op de chat. En dat is misschien wel eens verfrissend. Want het kan goed zijn dat mensen die aan non-RS gelinkt zijn de sfeer in de chat verzieken en daarmee ook een beetje als uithangbord fungeren voor het forum. Dat zou in ieder geval die afkeer van non-RS verklaren die al verschillende keren door RS'ers werd aangehaald.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Sam »

Spikedguy schreef:Hoe ik het momenteel zie is dat er duidelijk mensen rondom de chat en het forum zijn, die random dingen posten of wel zeggen in de chat.
De andere mensen spelen Runescape en zijn daar over het algemeen dus ook over bezig, ofwel op het forum ofwel in de chat.
Het gedrag van beide partijen word soms verkeerd opgevat en in sommige gevallen is het gedrag extreem kinderachtig of storend, een aantal dagen geleden was er een voorbeeld van wat de meeste misschien mee hebben gekregen. Wat er toen in de chat gezegd werd is niet het probleem, het probleem is dat er niet naar de regels geluisterd werd ofwel naar de moderators. Dat leidde uiteindelijk tot gefrustreerde Runescape chatters en een gesprek/troll conversation die meer dan een uur lang duurde. Met als gevolg een hoop gedoe en kicks die achteraf niet nodig waren geweest als er gestopt was. Naar mijn mening zijn het vaak de non-rs mensen op het forum die een hoop herrie schoppen in de chat en zeg daar ofwel bewust van zijn of zich er niks van aantrekken. Ik heb zelfs niks met non-rs op het forum, maar ik zal daar ook niemand lastig vallen met mijn runescape ervaringen of dergelijke maar ik merk dat dat andersom weleens gebeurd. Mijn oplossing zou zijn non-rs gewoon non-rs te laten en een mogelijke uitvink optie op het forum zodat ik dat gedeelte ook niet zie staan of meldingen van krijg. Daarnaast zouden de non-rs leden (vaak zijn ze dat) zich naar behoren moeten gedragen in de chat, uiteraard zijn we welkom als zij maar luisteren zodra het gesprek uit de hand loopt etc.
Maar dat zijn zaken van de chat. Daar moet naar gemodereerd worden en volgens mij gaat dat ook gewoon goed. Als er constant storende leden in de chat zijn moeten die gekicked worden en uiteindelijk gebanned worden. Het zelfde geldt voor leden die in de non-rs delen zich niet aan de regels houden. Die verbieden warns, en uiteindelijk bans. Volgens mij is iedereen het daar gewoon mee eens, en volgens mij is het actief naleven is van die regels ook een van de doelen het nieuwe RS modteam.

Een mogelijkheid om non-RS uit te vinken kan wat mij betreft best, maar ik vraag me af wat je er mee opschiet. Uiteindelijk lees je berichten niet als je ze niet wil lezen. Nogmaals, niemand verplicht je actief te zijn in non-RS. Voor hetzelfde geld ben je alleen actief in je eigen blog.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door La Pulga »

Nexecution schreef:^ precies dit is de spanning dus tussen rs en non rs ;)
maar een off topic zoals dit forum heeft/hebben er niet veel,.
Foutief

http://www.bokt.nl/forums/ onder algemeen
http://www.wowhead.com/forums&board=2 (World of Warcraft)
http://forums.euw.leagueoflegends.com/b ... y.php?f=11 (League of Legends)
http://www.devoetbalkantine.nl/forumdis ... 46a4435378 (willekeurig voetbalforum)

Toegevoegd na 6 minuten en 48 seconden:
Spikedguy schreef:Hoe ik het momenteel zie is dat er duidelijk mensen rondom de chat en het forum zijn, die random dingen posten of wel zeggen in de chat.
De andere mensen spelen Runescape en zijn daar over het algemeen dus ook over bezig, ofwel op het forum ofwel in de chat.
Het gedrag van beide partijen word soms verkeerd opgevat en in sommige gevallen is het gedrag extreem kinderachtig of storend, een aantal dagen geleden was er een voorbeeld van wat de meeste misschien mee hebben gekregen. Wat er toen in de chat gezegd werd is niet het probleem, het probleem is dat er niet naar de regels geluisterd werd ofwel naar de moderators. Dat leidde uiteindelijk tot gefrustreerde Runescape chatters en een gesprek/troll conversation die meer dan een uur lang duurde. Met als gevolg een hoop gedoe en kicks die achteraf niet nodig waren geweest als er gestopt was. Naar mijn mening zijn het vaak de non-rs mensen op het forum die een hoop herrie schoppen in de chat en zeg daar ofwel bewust van zijn of zich er niks van aantrekken. Ik heb zelfs niks met non-rs op het forum, maar ik zal daar ook niemand lastig vallen met mijn runescape ervaringen of dergelijke maar ik merk dat dat andersom weleens gebeurd. Mijn oplossing zou zijn non-rs gewoon non-rs te laten en een mogelijke uitvink optie op het forum zodat ik dat gedeelte ook niet zie staan of meldingen van krijg. Daarnaast zouden de non-rs leden (vaak zijn ze dat) zich naar behoren moeten gedragen in de chat, uiteraard zijn we welkom als zij maar luisteren zodra het gesprek uit de hand loopt etc.
Als Non-RS leden in de Lunachat schennis schoppen (ay), mag daar gewoon ook hard tegen opgetreden worden, want ik kan mij goed voorstellen dat dat vreselijk irritant is. Maar daar is iedereen het ook wel over eens volgens mij. Een soort verbergoptie is niet eens zo'n slecht idee eerlijk gezegd. Mits standaard niks verborgen is bij nieuwe leden.
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Tristan »

Non-Rs leden komen vanzelfsprekend niet in de chat, 6-7 januari was een uitzondering. Als we het hebben over relschoppers dan zijn we daar heel streng mee. We zagen dat "trolls" meer leden wegjagen dan wat casual spammers of andere overtreders van de regels. Sinds een jaar hebben we daarom het beleid een stuk strikter gemaakt als het gaat om deze rotte appels. De nadruk van moderatie in de chat moet in onze visie liggen bij de sfeer beschermen. Al zijn de regels het directe woord van God, mij de fundamenten van chatmoderatie, is er voldoende vrijheid aan de chatmoderators gegeven om zelf aan te voelen op het moment in hoeverre strenger of milder beleid kan toegepast worden.

https://www.lunagang.nl/tipforum/viewto ... 1&t=192908
Trolls en sfeer-bedervers in het algemeen | aparte regeling
  • Sommige mensen komen om puur in de chat om de sfeer te verzieken en conflicten op te zoeken met andere leden. Deze pestkoppen worden soms ook 'trolls' genoemd. De chat moet een leuke en gezellige plek blijven en als mensen dat opzettelijk proberen te verpesten zal daar absoluut voor opgetreden worden. Wij hebben daarom besloten om strenger op te treden tegen deze hardnekkige trolls met de volgende aanpassingen in het strafbeleid:
    • Er zal sneller een kick gegeven worden voor leden die steeds weer de fout ingaan.
    • Leden waarvan wij zien dat zij alleen de sfeer komen verpesten krijgen sneller een waarschuwing/kick.
    • De ban duur gaat omhoog, bijvoorbeeld niet meer starten met een afkoelban van twee weken, maar starten met een maand die vervolgens fors oploopt.
    • Als we zien dat een lid na een lange ban weer de fout ingaat, zal de persoon in kwestie sneller weer terug op de ban belanden en in aanmerkingen komen voor permanente ban.
De Non-Rsers van nu zijn trouwens totaal niet die trolls waar deze regel over spreekt. :P
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Dieselpker »

Nexecution schreef:
Dieselpker schreef:Hoezo zijn wij diegene wat spanning creëert en niet andersom? dit is een losse aanname.
Het is een Runescape tip forum ik weet niet hoor maar het lijkt me erg aannemelijk dat mensen die runescape spelen zich hier aanmelden om die reden,
mensen die geen runescape spelen zouden zich beter kunnen aanmelden voor een algemeen forum ( fok bijv ) waar ze alles discussieren wellicht het hoort gewoon niet thuis op een runescape forum ik vind het maar absurd
Dieselpker schreef:Bovendien begrijp je niet dat de enorme activiteit in dit forum zich afspeelt in bar

En ik ben me zeker bewust van de grote activiteiten maar dat is niet belankrijk want het voegt geen waarde toe aan de Runescape sectie als mensen alleen maar in bar praten en dan nog geen eens rs spelen ook wat doet men dat op een runescape forum..
Het is een runescape tipforum met nauwelijks mensen die runescape spelen. Non-RS is toch ook een niet runescape gedeelte, waarom zou je daar alleen mogen komen als je wel runescape speelt maar niet over runescape wilt praten? Wat een onzin zeg.
FEYENOORD ROTTERDAM
Nexecution
Berichten: 30
Lid geworden op: dinsdag 29 november 2016, 8:07
RS: Nexecution (p2p)
Clan: Mannen van Staal

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Nexecution »

Dieselpker schreef:
Nexecution schreef:
Dieselpker schreef:Hoezo zijn wij diegene wat spanning creëert en niet andersom? dit is een losse aanname.
Het is een Runescape tip forum ik weet niet hoor maar het lijkt me erg aannemelijk dat mensen die runescape spelen zich hier aanmelden om die reden,
mensen die geen runescape spelen zouden zich beter kunnen aanmelden voor een algemeen forum ( fok bijv ) waar ze alles discussieren wellicht het hoort gewoon niet thuis op een runescape forum ik vind het maar absurd
Dieselpker schreef:Bovendien begrijp je niet dat de enorme activiteit in dit forum zich afspeelt in bar

En ik ben me zeker bewust van de grote activiteiten maar dat is niet belankrijk want het voegt geen waarde toe aan de Runescape sectie als mensen alleen maar in bar praten en dan nog geen eens rs spelen ook wat doet men dat op een runescape forum..
Het is een runescape tipforum met nauwelijks mensen die runescape spelen. Non-RS is toch ook een niet runescape gedeelte, waarom zou je daar alleen mogen komen als je wel runescape speelt maar niet over runescape wilt praten? Wat een onzin zeg.

het is onzin dat non rsers zich hier aanmelden om niet over rs te praten... waarom zou je dan in godsnaam je aanmelden op een runescape tipforum het offtopic is bedoel voor Runescapers die niet over rs willen praten in princiepe als je lekker over random zooi wilt praten meld je dan aan op forum.fok ofso wat een achterlijken eerlijk waar waarom zou dit dan nog een runescape tipforum moeten zijn als er niet eens over rs gediscussierd word -.- het niet voor niets een RUNESCAPE tipforum
Afbeelding
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Dieselpker »

Het is van helemaal niemand, niemand heeft meer recht om ergens te posten dan een ander. Deze mensen zitten hier vanwege hun runescape verleden. Er zijn vriendschappen met mensen en de community in bar is zeer hecht. Die verlaat je niet zomaar, dat is iets wat als "thuis" voelt op het internet.
FEYENOORD ROTTERDAM
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door La Pulga »

Nexecution schreef:
Dieselpker schreef:
Nexecution schreef:
Dieselpker schreef:Hoezo zijn wij diegene wat spanning creëert en niet andersom? dit is een losse aanname.
Het is een Runescape tip forum ik weet niet hoor maar het lijkt me erg aannemelijk dat mensen die runescape spelen zich hier aanmelden om die reden,
mensen die geen runescape spelen zouden zich beter kunnen aanmelden voor een algemeen forum ( fok bijv ) waar ze alles discussieren wellicht het hoort gewoon niet thuis op een runescape forum ik vind het maar absurd
Dieselpker schreef:Bovendien begrijp je niet dat de enorme activiteit in dit forum zich afspeelt in bar

En ik ben me zeker bewust van de grote activiteiten maar dat is niet belankrijk want het voegt geen waarde toe aan de Runescape sectie als mensen alleen maar in bar praten en dan nog geen eens rs spelen ook wat doet men dat op een runescape forum..
Het is een runescape tipforum met nauwelijks mensen die runescape spelen. Non-RS is toch ook een niet runescape gedeelte, waarom zou je daar alleen mogen komen als je wel runescape speelt maar niet over runescape wilt praten? Wat een onzin zeg.

het is onzin dat non rsers zich hier aanmelden om niet over rs te praten... waarom zou je dan in godsnaam je aanmelden op een runescape tipforum het offtopic is bedoel voor Runescapers die niet over rs willen praten in princiepe als je lekker over random zooi wilt praten meld je dan aan op forum.fok ofso wat een achterlijken eerlijk waar waarom zou dit dan nog een runescape tipforum moeten zijn als er niet eens over rs gediscussierd word -.- het niet voor niets een RUNESCAPE tipforum
Maat, lees jij überhaubt wel wat gezegd wordt? Goede manier om je argument kracht bij te zetten trouwens, een ander achterlijk noemen. En vervolgens klagen dat Non-RS het probleem is.

Nogmaals, en ter verduidelijking:
ER IS GEEN ENKEL NON-RS LID DAT NIET RUNESCAPE GESPEELD HEEFT, SOMMIGEN SPELEN NIET MEER EN ZIJN OP HET FORUM BLIJVEN HANGEN

Toegevoegd na 43 seconden:
Kortom; er is niemand die een account aanmaakt enkel om in Non-RS te posten.
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7092
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Dexter »

Ja, inderdaad, een non-RS deel als bar zal zich altijd ontwikkelen. Was zo met Lanterfanters, was zo met Clanforum, is nu ook hier. Als je nu Bar weggooit, heb je over een jaar of twee weer een nieuwe bar met nieuwe gestopte RS'ers.
Afbeelding
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14573
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Bighead »

feppie64 schreef:Kan iemand mij nu uitleggen hoe non-RS in dit plan past en waarom ik daar zoveel energie in zou steken?
Met alle plezier. We hebben aan de hand van de eerder genoemde statistieken kunnen zien dat conversie van de website naar het forum (misschien te) laag is en dat Non-RS bij lange na het populairste forumdeel is. Het gebeurt regelmatig dat mensen die op LTF zijn blijven hangen in een of meerdere van de Non-RS delen later opnieuw beginnen te spelen en daardoor opnieuw actief worden in RS forumdelen. Dat is waar jij het voordeel eruit kan halen.

Tevens heeft bijna ieder succesvol forum wel een off-topic deel van het forum. Mensen kunnen het niet altijd over het onderwerp van het forum hebben maar willen soms ook graag met mensen op dat forum over andere onderwerpen praten. Non-RS biedt daar een plek voor. Dat zorgt ervoor dat mensen zich thuis voelen op LTF in hun eigen community waardoor ze keer op keer terug blijven keren. Dat dit niet voor iedereen geldt is spijtig en zoals je in dit topic hebt kunnen zien is iedereen bereid om stappen te maken om daar naartoe te werken (of dit ook voor het RS team geldt weet ik niet, die hebben zich nog niet laten horen).

Laten we dus bijvoorbeeld eerst kijken naar hoe we RS'ers op het forum kunnen krijgen, en misschien wat het RS team kan doen om engagement en retention in RS forumdelen te verbeteren. Dan kijken wij in Non-RS wat we kunnen doen om het daar beter te maken. Ik twijfel er niet aan dat als we een aantal slimme koppen bij elkaar zetten (of dit nou mods of leden zijn) we samen tot een gezamenlijk beleid voor in OFC kunnen komen. Volgens mij kunnen we er samen iets moois van maken, als iedereen dat maar wil.

Aan de hand van bovenstaande standpunten ben ik er heilig van overtuigd dat een afsplitsing van RS forumdelen snellere inactiviteit tot gevolg zal hebben waar zowel RS als Non-RS de consequenties van zal voelen. Dat zou jammer zijn.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door xNitrous »

Zeekoe schreef:Iedereen is het hierover eens:
  • Eindelijk een oplossing voor het verbeteren van de doorstroming tussen website en forum (vb: grotere knoppen, pop-up, links op website)
  • Streng (echt streng) bestraffen van het creëren van een slechte sfeer (zeker in RS). Dit houdt o.m. het volgende in: persoonlijk aanvallen van leden, inhoudsloze posts maken met het doel mensen uit te lokken, posten in discussies zonder argumenten aan te brengen, overdreven gebruik van scheldwoorden (zeker indien ze naar iemand anders gericht zijn) ...
  • Stoppen met het vinger wijzen naar elkaar
  • Duidelijker onderscheid in regels voor RS, non-RS (bar) en de gemeenschappelijke delen.
Open voor discussie:
  • Terugbrengen van accountmededelingen
  • Veranderingen aan het mod team van non-RS en/of de manier van werken
  • Ontbinden van eerder samengevoegde forumdelen
  • ingame adverteren (zijn hier mensen voor die dit überhaupt willen doen?)
Ik vind dit echt een van de sterkste post van het gehele topic, ondanks dat het gewoon een samenvatting is. ten eerste vind ik inderdaad dat de website update (ook voor OSRS) wel plaats had mogen vinden, maar iedereen heeft het druk dus kan begrijpen dat het iets langer duurt.. het zou wel veel meer doen aan de activiteit via de website.

Puntje adverteren was ik al tijden mee bezig daarom was er ook een redelijke tijd van veel nieuwe OSRS aanmeldingen, dat werkt hoe raar het klinkt echt goed. Je vraagt of ze Lunagang kennen, iedereen zegt ja vanuit vroeger.. blabla.. maar weten niet dat het momenteel nog 'actief' bestaat en weten ook niet dat de chat vol zit met veel OSRS-Rsers (Ik adverteer in OSRS, vandaar).
Lisette
Berichten: 17140
Lid geworden op: vrijdag 13 juli 2007, 13:05
RS: Liset (OSRS)

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Lisette »

Ik zou best willen helpen promoten, ik vraag me dan alleen af of dat effect zal hebben. Nouja, dat merken we dan wel. Het lijkt mij in ieder geval wel een goed idee om toch een poging te doen het RS gedeelte weer te laten groeien, want het aantal Nederlandse spelers ingame blijft op zich nog redelijk hoog vind ik.
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door xNitrous »

Lisette schreef:Ik zou best willen helpen promoten, ik vraag me dan alleen af of dat effect zal hebben. Nouja, dat merken we dan wel. Het lijkt mij in ieder geval wel een goed idee om toch een poging te doen het RS gedeelte weer te laten groeien, want het aantal Nederlandse spelers ingame blijft op zich nog redelijk hoog vind ik.
Aantal Nederlandse spelers op OSRS is echt insane! Ja het werkt echt, spreek random iemand aan (als je denkt dat hij een NL naam heeft) en vraag of hij Lunagang nog kent 95% zegt ja, dan verwijzen naar de chat dan zeggen de meeste 'Ik heb al een CC/FC' maar gewoon overhalen..!
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door La Pulga »

Of gewoon naar het forum als verwijzen naar de chat niet werkt.
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door xNitrous »

La Pulga schreef:Of gewoon naar het forum als verwijzen naar de chat niet werkt.
Doe ik meestal als ze of helemaal weigeren de chat te joinen of als ze in de chat zitten.

Ik open net toeval het topic van Ceecs en ik ging naar het forum van hen, is het geen mogelijkheid om er hier ook voor te zorgen dat mensen verplicht zijn zich aan te melden om alles te kunnen lezen en dat ze als 'gast' alleen bij bijvoorbeeld R&M kunnen komen?
In- of uitklappen • Link deel ik niet graag..
http://ceecsclan.be/forums
Gesloten