De RS3 Screenshotcompetitie

Praat hier over RuneScape in het algemeen. Hier is ook ruimte om vragen te stellen.
Gio
Tijdelijk afwezig
Berichten: 3495
Lid geworden op: vrijdag 22 april 2011, 14:54
RS: Gi0 (p2p)
Extra rang: Vroege vogel
Contacteer:

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: IJs - Juryleden gezocht!

Bericht door Gio »

Ik heb er 1 in m'n gedachten. Ik ga hem vanavond posten. :)
Hank1705
Moderator in categorie RS
Berichten: 2907
Lid geworden op: dinsdag 28 augustus 2012, 14:45
RS: Hankinator (p2p)
Clan: RS Addicts
Extra rang: Chatmoderator

Re: De Screenshotcompetitie - Juryleden gezocht!

Bericht door Hank1705 »

Ru ben ik schreef:notificatie
Is het een idee dat de inzendtermijn, door de wat laat op gang gekomen inzendingen, opschuift? ^_^
(Tot vanavond of tot morgenavond bijv :3 )
Afbeelding
Afbeelding
Ru ben ik
Berichten: 3093
Lid geworden op: woensdag 28 december 2005, 10:49
RS: Gestopt

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: IJs

Bericht door Ru ben ik »

Mooi dat er op het laatste moment toch nog een aantal erg mooie screenshots zijn ingestuurd! :D
Hank1705 schreef:
Ru ben ik schreef:notificatie
Is het een idee dat de inzendtermijn, door de wat laat op gang gekomen inzendingen, opschuift? ^_^
(Tot vanavond of tot morgenavond bijv :3 )
Nee, daar gaan we niet aan beginnen. De uiterste inzenddatum was ruim van tevoren bekend en jullie hebben een week de tijd gehad om mee te doen. Dit betekent helaas ook dat de screenshot van Bearserk niet meedoet met deze competitie. Hopelijk weerhoudt dit jullie er niet van om aan de volgende competitie mee te doen, en dan des te sneller jullie screenshots in te sturen ^_^

Tot mijn vreugde heeft Ceecs Clan aangegeven het juryteam te willen versterken. Ik wil hem van harte verwelkomen in de jury en ik kijk uit naar een goede samenwerking :) Als er nog meer mensen zijn die zich geroepen voelen om het juryteam te versterken, zie ik graag hun PB's tegemoet.

Dat brengt mij bij de vraag van Odius. In een ideale wereld zou stemmen door de leden natuurlijk een prima systeem zijn. Helaas is de wereld van LTF niet zo ideaal als velen graag zouden zien (kijk maar naar de Tipawards...). Vandaar dat de voorkeur uitgaat naar een systeem met een jury die punten geeft. Omdat een puntensysteem met maar één jurylid wellicht volgens sommige mensen te gevoelig is voor vriendjespolitiek, is er sinds eind oktober een 'noodsysteem' gebruikt.

Aangezien de jury nu weer uit meerdere personen bestaat, zullen we vanaf heden het oude puntensysteem gebruiken. Dat geldt ook voor de huidige competitie. Jullie kunnen de beoordeling inclusief motivatie binnen enkele dagen tegemoet zien.
Afbeelding
Hank1705
Moderator in categorie RS
Berichten: 2907
Lid geworden op: dinsdag 28 augustus 2012, 14:45
RS: Hankinator (p2p)
Clan: RS Addicts
Extra rang: Chatmoderator

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: IJs - Inzendingen gesloten

Bericht door Hank1705 »

Okidoki :>
Afbeelding
Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40368
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: IJs - Inzendingen gesloten

Bericht door Daan »

Komt er van de jurering van Ceecs ook een vertaling?
Laatst gewijzigd door Itachi op maandag 6 februari 2017, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Beetje gemene opmerking, Daan. Mocht je een spellings- of grammaticafout vinden in zijn jurering, kan je hem ook een pb sturen waarin je die aankaart.
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: IJs - Inzendingen gesloten

Bericht door Bearserk »

Daan we mogen hier niet meer pesten

Toegevoegd na 34 seconden:
Ru ben ik schreef:Mooi dat er op het laatste moment toch nog een aantal erg mooie screenshots zijn ingestuurd! :D
Hank1705 schreef:
Ru ben ik schreef:notificatie
Is het een idee dat de inzendtermijn, door de wat laat op gang gekomen inzendingen, opschuift? ^_^
(Tot vanavond of tot morgenavond bijv :3 )
Nee, daar gaan we niet aan beginnen. De uiterste inzenddatum was ruim van tevoren bekend en jullie hebben een week de tijd gehad om mee te doen. Dit betekent helaas ook dat de screenshot van Bearserk niet meedoet met deze competitie. Hopelijk weerhoudt dit jullie er niet van om aan de volgende competitie mee te doen, en dan des te sneller jullie screenshots in te sturen ^_^

Tot mijn vreugde heeft Ceecs Clan aangegeven het juryteam te willen versterken. Ik wil hem van harte verwelkomen in de jury en ik kijk uit naar een goede samenwerking :) Als er nog meer mensen zijn die zich geroepen voelen om het juryteam te versterken, zie ik graag hun PB's tegemoet.

Dat brengt mij bij de vraag van Odius. In een ideale wereld zou stemmen door de leden natuurlijk een prima systeem zijn. Helaas is de wereld van LTF niet zo ideaal als velen graag zouden zien (kijk maar naar de Tipawards...). Vandaar dat de voorkeur uitgaat naar een systeem met een jury die punten geeft. Omdat een puntensysteem met maar één jurylid wellicht volgens sommige mensen te gevoelig is voor vriendjespolitiek, is er sinds eind oktober een 'noodsysteem' gebruikt.

Aangezien de jury nu weer uit meerdere personen bestaat, zullen we vanaf heden het oude puntensysteem gebruiken. Dat geldt ook voor de huidige competitie. Jullie kunnen de beoordeling inclusief motivatie binnen enkele dagen tegemoet zien.
Ja godver ik denk ik stuur nog gauw wat in zodat dit wat actiever wordt

Toegevoegd na 4 minuten en 4 seconden:
Deze competitie en dit hele forum is zo dood als de pest en dan ga je zeuren over 10 uur terwijl er letterlijk niemand cared om die harde deadline bij deze wedstrijd waar gemiddeld 3 mensen aan meedoen
Afbeelding
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: IJs - Inzendingen gesloten

Bericht door Odius »

Ru heeft reeds enorm veel moeite in de competitie gestoken. Ik heb dan ook respect voor zijn keuzes. Hopelijk blijven er nog een lange tijd veel inzendingen binnenkomen. :)
Ceecs Clan
Berichten: 1116
Lid geworden op: vrijdag 11 januari 2013, 17:22
RS: Ceecs (p2p)
Clan: Ceecs Clan
Contacteer:

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: IJs - Inzendingen gesloten

Bericht door Ceecs Clan »

Ik ga mijn best doen met jureren!
Ru ben ik
Berichten: 3093
Lid geworden op: woensdag 28 december 2005, 10:49
RS: Gestopt

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: IJs - Inzendingen gesloten

Bericht door Ru ben ik »

Jurering thema IJs

Ceecs Clan:
In- of uitklappen • Zeekoe
Afbeelding
8,0
Zeer mooie kwaliteit van het plaatje! En voldoet zeker aan het thema 'ijs'. Alleen vind ik jammer dat de achtergrond en de kleur van het ijs nogal zorgen dat blauw overstemd in het plaatje. Ook is er verder niet veel te zien buiten de mammoet die centraal staat. Toch geef ik een welverdiende 8/10.
In- of uitklappen • Siddy00
Afbeelding
9.0
Ook een plaatje van heel hoge kwaliteit! De locatie van het plaatje vind ik goed gevonden en de speler bevind zich duidelijk op glad ijs. Ook is er meer kleur in de achtergrond met besneeuwde bomen. Deze verdiend van mij een 9/10.
In- of uitklappen • Hank1705
Afbeelding
7.0
Qua details vind ik deze net onderdoen van zijn concurrenten. Dit komt vooral omdat hij een plaats heeft gekozen waar de details in-game lager zijn. Het bouwen van een ijsculptuur vind ik wel origineel en dat het op de locatie is waar het sneeuwt. Maar door die actie zie je wel de lagere details in het charachter. Een passende outfit op je charachter had dit plaatje misschien meer opgevrolijkt. Ik geef een 7/10.
Ru ben ik:
In- of uitklappen • Zeekoe
Afbeelding
8,0
Dit plaatje is redelijk simpel: ijs, ijs en nog eens ijs. Oh, en een mammoet! Er is een hoek gekozen waardoor het lijkt alsof je als persoon zelf op die ijsberg staat en naar de mammoet kijkt. Ondanks dat er niet heel veel te zien is, is het plaatje door die goed gekozen hoek niet saai. Daarnaast past het natuurlijk prima bij het thema.
In- of uitklappen • Siddy00
Afbeelding
9,0
Ijs wordt op verschillende manieren weergegeven in deze screenshot. Allereerst natuurlijk het bevroren water. Maar daarnaast zie je ook duidelijk dat het mannetje over het ijs glijdt, wat een andere eigenschap van ijs weergeeft: het is glad. Ook zijn er op de achtergrond nog wat ijspegels voor de grot te zien. Er is voornamelijk ijs op het plaatje te zien, maar het geheel is zeker niet eentonig. Dit heeft vast te maken met de aanwezige kleur in de outfit van de glijdende persoon en de bomen op de achtergrond. Al met al een erg goede inzending, die wat mij betreft zeker een 9 verdient!
In- of uitklappen • Hank1705
Afbeelding
8,5
Een origineel idee om een screenshot van een ijssculptuur in te sturen! Daarnaast heb je, net als Siddy, genoeg dingen in je screenshot zitten die ervoor zorgen dat het geen eentonig geheel wordt. Zo zorgen de bomen in je screenshot voor wat kleur en afwisseling op de achtergrond. Ook wordt er een beweging afgebeeld in je screenshot, wat (mits goed uitgevoerd) naar mijn mening zeker bonuspunten op moet leveren! De textures van de sneeuw op deze plek vind ik wat minder, maar al met al is het toch een mooi geheel.
Totaal:

DeelnemerPuntentotaal
Zeekoe16,0
Siddy0018,0
Hank170515,5
Gefeliciteerd Siddy00 met het winnen van deze Screenshotcompetitie! Je krijgt een tijdelijke rang en zal worden opgenomen in de Hall of Fame! Ook mijn complimenten naar de andere deelnemers. Ik vond de screenshots van zeer hoog niveau deze keer!

De jury bedankt alle deelnemers voor het deelnemen aan deze Screenshotcompetitie. Denk eraan: meedoen is belangrijker dan winnen! We hopen dat jullie ook weer mee zullen doen bij volgende thema's. Eventuele feedback of opmerkingen over de jurering, het thema of de competitie kan gewoon in dit topic geplaatst worden. Het volgende thema zal binnen enkele dagen verschijnen.
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: IJs - Uitslag bekend!

Bericht door Zeekoe »

Bedankt voor het jureren en organiseren. Ik kijk uit naar het volgende thema!

Uiteraard ook proficiat Siddy! Dik verdiend gewonnen.
Also, Haha Henk, told you. :twisted:
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: IJs - Uitslag bekend!

Bericht door Siddy00 »

Gaaf! Dank jullie wel! :D

Zoals Simon ook zegt: dank voor het organiseren en jureren! Volgens mij is dit de eerste keer dat ik meedoe met het nieuwe jurysysteem, en de toelichting voegt echt wat toe. Ik ben benieuwd naar het volgende thema! ^_^

Simon, Hank, Bear, Gio (en vele anderen): hopelijk weer tot bij de volgende competitie! :D
Afbeelding
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: IJs - Uitslag bekend!

Bericht door Bearserk »

denk het niet
Afbeelding
Ru ben ik
Berichten: 3093
Lid geworden op: woensdag 28 december 2005, 10:49
RS: Gestopt

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Valentijn

Bericht door Ru ben ik »

Het huidige thema: Valentijn

Het is weer bijna zover: Valentijnsdag! De dag waarop geliefden elkaar wat extra aandacht geven met een kaartje, bos bloemen of andere cadeautjes. Aan jullie de opdracht deze dag op een creatieve manier uit te beelden in Gielinor. De inzendtermijn voor deze competitie is iets langer dan normaal in verband met het Double-XP weekend.
De jury hoopt natuurlijk weer op leuke en diverse inzendingen. Succes allemaal! :D

Inzenden is mogelijk tot 22-02-2017 23:59.

Er wordt nog steeds naar nieuwe juryleden gezocht! Vrijwilligers kunnen zich melden door middel van een PB naar mij.

Afbeelding
Afbeelding
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Valentijn

Bericht door Jelmer »

Leuke beoordelingen, ben het er ook volledig mee eens. :D

Ik zal eens kijken of ik iets leuks voor Valentijn kan maken. :P
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Valentijn

Bericht door Zeekoe »

Eens iets helemaal anders gedaan. Misschien verander ik hem nog, misschien niet. :)
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Valentijn

Bericht door Zeekoe »

Bump, om te voorkomen dat er mensen buiten tijd posten. 8-[
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Valentijn

Bericht door Bearserk »

stom thema ook tbh
Afbeelding
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Valentijn

Bericht door Siddy00 »

Ik ga deze ook laten schieten. Bij de vorige had ik een leuk idee, maar dat lijkt voor deze niet te lukken :|

Hopelijk komen er nog wat inzendingen bij!
Afbeelding
Ru ben ik
Berichten: 3093
Lid geworden op: woensdag 28 december 2005, 10:49
RS: Gestopt

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Valentijn

Bericht door Ru ben ik »

Jullie hebben nog 1 dag de tijd. Het zou leuk zijn als er nog wat inzendingen bijkomen!
Afbeelding
Off-er
Berichten: 14232
Lid geworden op: vrijdag 18 juli 2008, 15:55
Clan: D/SEA eSports

Re: De Screenshotcompetitie - Thema: Valentijn

Bericht door Off-er »

Met gebrek aan inspiratie:
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie