Kan iemand mij helpen?

Praat hier over RuneScape in het algemeen. Hier is ook ruimte om vragen te stellen.
DutchFlawless
Berichten: 15
Lid geworden op: woensdag 13 juli 2016, 12:24
RS: Spicy Duck (p2p)

Kan iemand mij helpen?

Bericht door DutchFlawless »

Beste RS-ers,

Ik heb een hele lange tijd genoten van het spel, maar door andere interesses en verplichtingen ben ik er op een gegeven moment mee gestopt. Na een aantal jaren niet meer gespeeld te hebben, begon het een klein jaar terug weer te kriebelen om te gaan spelen. En jahoor, het ging weer als vanouds. Alleen toen ik de game weer heel even moest verwijderen heb ik het nooit meer kunnen spelen.

Ik speel het op een MacBook Air en heb alle vereisten wat betreft Java geïnstalleerd. Toch als ik op de icon druk en op "open" klik, komt de icon omhoog, maar verdwijnt direct weer. Hiermee bedoel ik ook dat de game niet eens laadt.

Ik vind het jammer dat ik het niet meer kan spelen en ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Ik zie jullie reactie tegemoet!

:D
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Kan iemand mij helpen?

Bericht door Siddy00 »

Ik heb geen verstand van of ervaring met MacBooks, maar heb je de nieuwe client al geprobeerd? https://www.runescape.com/download?jptg=ia&jptv=navbar Op die pagina staat ook onder andere een download voor de oude client, mocht de nieuwe het niet doen :)
Afbeelding
DutchFlawless
Berichten: 15
Lid geworden op: woensdag 13 juli 2016, 12:24
RS: Spicy Duck (p2p)

Re: Kan iemand mij helpen?

Bericht door DutchFlawless »

Siddy00 schreef:Ik heb geen verstand van of ervaring met MacBooks, maar heb je de nieuwe client al geprobeerd? https://www.runescape.com/download?jptg=ia&jptv=navbar Op die pagina staat ook onder andere een download voor de oude client, mocht de nieuwe het niet doen :)
Deze Client had ik al geprobeerd, alleen ook deze werkt niet. Misschien iemand een ander idee wat er aan de hand kan zijn?

Thanks voor je reactie!
Ceecs Clan
Berichten: 1116
Lid geworden op: vrijdag 11 januari 2013, 17:22
RS: Ceecs (p2p)
Clan: Ceecs Clan
Contacteer:

Re: Kan iemand mij helpen?

Bericht door Ceecs Clan »

Weet ook niet veel van maar kijk eens bij Tech Support: http://services.runescape.com/m=rswiki/ ... al_Support
DutchFlawless
Berichten: 15
Lid geworden op: woensdag 13 juli 2016, 12:24
RS: Spicy Duck (p2p)

Re: Kan iemand mij helpen?

Bericht door DutchFlawless »

Ik heb het van de week weer geprobeerd, maar nog steeds zonder succes. Inmiddels ben ik erachter gekomen dat mijn Java via Safari of welke andere browser dan ook niet geactiveerd wordt.

Spelen via de RuneScape Client heb ik inmiddels helemaal afgeschreven, want die start nog steeds niet op. Op het moment dat ik hem aanklik, verschijnt hij onderin mijn Dock en verdwijnt hij binnen een seconde weer. Of dat te maken heeft met het feit dat Java niet geactiveerd wordt, durf ik niet te zeggen.

Als ik via Safari naar "Play in browser" ga, krijg ik de volgende melding:
"Sorry, Not Compatible
RuneScape is not compatible with your web browser.

Playing the game in a web browser is only supported in Firefox or Internet Explorer on Windows.

For the best experience, download the RuneScape game client"

Iemand enig idee?!

Het meeste resultaat krijg ik via FireFox. Als ik via FireFox naar "Play in Browser" ga, krijg ik de keuze om RuneScape te openen via een programma. Echter staat hier geen Java tussen en de andere mogelijkheden die er staan, werken ook niet.

Tevens heb ik al geprobeerd om de Java Cache op te schonen en Java opnieuw te installeren. Het opschonen lukt niet omdat hij in "Terminal" vraagt om een wachtwoord, maar ik daar niet in kan typen en dus geen wachtwoord in kan vullen.

Heeft iemand nog een idee waar het mogelijk aan kan liggen en zo ja, hoe ik dit dan op kan lossen!

Bij voorbaat dank!

DutchFlawless aka Spicy Duck.
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Kan iemand mij helpen?

Bericht door Bearserk »

Voor zover ik weet zijn er nog maar weinig browsers die Java ondersteunen. Heb je geprobeerd de NXT client te gebruiken in plaats van de gewone? Misschien dat deze wel wil opstarten
Afbeelding
DutchFlawless
Berichten: 15
Lid geworden op: woensdag 13 juli 2016, 12:24
RS: Spicy Duck (p2p)

Re: Kan iemand mij helpen?

Bericht door DutchFlawless »

Dankjewel voor je reactie.

Ik heb gezocht naar een link die het wel zou doen, want alle NXT Client links werkte niet en gaven dit als reactie:

"404 - Page not found. Sorry the page you were looking for is not found."

Kan jij de link achter laten in een reactie?

Bij voorbaat dank!
Gio
Tijdelijk afwezig
Berichten: 3495
Lid geworden op: vrijdag 22 april 2011, 14:54
RS: Gi0 (p2p)
Extra rang: Vroege vogel
Contacteer:

Re: Kan iemand mij helpen?

Bericht door Gio »

https://content.runescape.com/downloads ... 3984014351 dit is een directe link om NXT te downloaden.
DutchFlawless
Berichten: 15
Lid geworden op: woensdag 13 juli 2016, 12:24
RS: Spicy Duck (p2p)

Re: Kan iemand mij helpen?

Bericht door DutchFlawless »

Dankjewel Gio.

Echter als je terugleest wat mijn probleem is, werkt de Client niet. Ook deze faalt!

Iemand nog andere suggesties? Of als er dingen voor jullie onduidelijk is, laat het mij dan weten. Ik wil graag weer kunnen spelen!

Bij voorbaat dank!
Itachi
Moderator in categorie RS
Berichten: 9613
Lid geworden op: zaterdag 20 maart 2010, 18:32
RS: Misuryu (OSRS)
Extra rang: Blogger

Re: Kan iemand mij helpen?

Bericht door Itachi »

Ik had dit probleem ook, maar werd verholpen nadat ik Java for OS X installeerde. Installeer dit ook als je zelf al Java hebt geïnstalleerd via Java's site zelf.
Plaatje
DutchFlawless
Berichten: 15
Lid geworden op: woensdag 13 juli 2016, 12:24
RS: Spicy Duck (p2p)

Re: Kan iemand mij helpen?

Bericht door DutchFlawless »

Itachi schreef:Ik had dit probleem ook, maar werd verholpen nadat ik Java for OS X installeerde. Installeer dit ook als je zelf al Java hebt geïnstalleerd via Java's site zelf.
Dankjewel voor je hulp!

Ik krijg na het downloaden van Java (via de link) nog steeds de melding:

"Sorry, Not Compatible
RuneScape is not compatible with your web browser.

Playing the game in a web browser is only supported in Firefox or Internet Explorer on Windows.

For the best experience, download the RuneScape game client"
.

Dit gebeurt als ik "Play in Browser" aanklik.

Na het downloaden van de Client werkt het nog steeds niet.

Via welke browser speel jij het? Zou het nog kunnen zijn dat er iets aangepast moet worden bij de instellingen?
Itachi
Moderator in categorie RS
Berichten: 9613
Lid geworden op: zaterdag 20 maart 2010, 18:32
RS: Misuryu (OSRS)
Extra rang: Blogger

Re: Kan iemand mij helpen?

Bericht door Itachi »

Gebruik eens de game client?
Plaatje
DutchFlawless
Berichten: 15
Lid geworden op: woensdag 13 juli 2016, 12:24
RS: Spicy Duck (p2p)

Re: Kan iemand mij helpen?

Bericht door DutchFlawless »

Itachi schreef:Gebruik eens de game client?
Wat is het verschil tussen de NXT Client, de Client die op http://www.runescape.com/downloads staat en die jij bedoelt?

Als ik de Legacy Client download gebeurt er nog heet meeste. Dan kom ik tot de loading screen alleen blijft het scherm zwart en wordt er een browser geopend met de mededeling "page not found".
Itachi
Moderator in categorie RS
Berichten: 9613
Lid geworden op: zaterdag 20 maart 2010, 18:32
RS: Misuryu (OSRS)
Extra rang: Blogger

Re: Kan iemand mij helpen?

Bericht door Itachi »

DutchFlawless schreef:
Itachi schreef:Gebruik eens de game client?
Wat is het verschil tussen de NXT Client, de Client die op http://www.runescape.com/downloads staat en die jij bedoelt?

Als ik de Legacy Client download gebeurt er nog heet meeste. Dan kom ik tot de loading screen alleen blijft het scherm zwart en wordt er een browser geopend met de mededeling "page not found".
NXT gebruikt geen Java meer dacht ik.
Heb je Firefox ook al geprobeerd? Anders zou ik het ook niet weten. :P
Plaatje
DutchFlawless
Berichten: 15
Lid geworden op: woensdag 13 juli 2016, 12:24
RS: Spicy Duck (p2p)

Re: Kan iemand mij helpen?

Bericht door DutchFlawless »

Itachi schreef:
DutchFlawless schreef:
Itachi schreef:Gebruik eens de game client?
Wat is het verschil tussen de NXT Client, de Client die op http://www.runescape.com/downloads staat en die jij bedoelt?

Als ik de Legacy Client download gebeurt er nog heet meeste. Dan kom ik tot de loading screen alleen blijft het scherm zwart en wordt er een browser geopend met de mededeling "page not found".
NXT gebruikt geen Java meer dacht ik.
Heb je Firefox ook al geprobeerd? Anders zou ik het ook niet weten. :P
Het is ongelofelijk. Ja, ook FireFox al gebruikt en nu ook via de officiële RuneScape forums een melding geplaatst. Daar zie ik overigens dat meerder Mac-gebruikers er last van hebben. Héél vreemd.

Mochten er nog wel ideeën zijn waarmee ik het mogelijk kan oplossen, let me know!
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Kan iemand mij helpen?

Bericht door xNitrous »

Ik wil niet de sfeer verpesten, maar heb je wel mogelijkheid om Oldschool runescape te spelen? Mits het nu echt niet lukt kun je dat altijd nog proberen. ;o Of kun je wel de normale versie RS3 spelen? Dan heb ik niets gezegd.
DutchFlawless
Berichten: 15
Lid geworden op: woensdag 13 juli 2016, 12:24
RS: Spicy Duck (p2p)

Re: Kan iemand mij helpen?

Bericht door DutchFlawless »

xNitrous schreef:Ik wil niet de sfeer verpesten, maar heb je wel mogelijkheid om Oldschool runescape te spelen? Mits het nu echt niet lukt kun je dat altijd nog proberen. ;o Of kun je wel de normale versie RS3 spelen? Dan heb ik niets gezegd.
Ik heb via het officiele RuneScape forum de instellingen aangepast om Oldschool RuneScape te spelen. Ook deze faalde en gaf een foutmelding.

De 'normale' RS3 versie kan ook niet. Dat is het hele probleem juist! Ik zit eraan te denken om mijn MacBook Air naar de fabrieksinstellingen terug te zetten om mogelijke problemen die zich 'achter de schermen' afspelen te verhelpen, want ik heb inmiddels ècht alles eraan gedaan om het weer te kunnen spelen.

Toch bedankt voor je reactie!

Toegevoegd na 5 minuten en 2 seconden:
Zie: http://services.runescape.com/m=forum/c ... 5,65851162

Toegevoegd na 41 minuten en 23 seconden:
Nog even een toevoeging aan het geheel. Alle pogingen die ik waag om te kunnen spelen. Ik heb het opgenomen en in een filmpje gezet:

https://www.youtube.com/watch?v=bEYE4zh ... e=youtu.be
Gio
Tijdelijk afwezig
Berichten: 3495
Lid geworden op: vrijdag 22 april 2011, 14:54
RS: Gi0 (p2p)
Extra rang: Vroege vogel
Contacteer:

Re: Kan iemand mij helpen?

Bericht door Gio »

Ik ga even rond twitter vragen hoe en wat. Met je filmpje erbij + uitleg.
DutchFlawless
Berichten: 15
Lid geworden op: woensdag 13 juli 2016, 12:24
RS: Spicy Duck (p2p)

Re: Kan iemand mij helpen?

Bericht door DutchFlawless »

Gio schreef:Ik ga even rond twitter vragen hoe en wat. Met je filmpje erbij + uitleg.
Je bent een topper! Ik zie je reactie tegemoet!
Itachi
Moderator in categorie RS
Berichten: 9613
Lid geworden op: zaterdag 20 maart 2010, 18:32
RS: Misuryu (OSRS)
Extra rang: Blogger

Re: Kan iemand mij helpen?

Bericht door Itachi »

Had je die client aangepast? Zo ja, probeer het eens met de originele client. Crasht het ook meteen na het openen?
Laatst gewijzigd door Itachi op donderdag 17 november 2016, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaatje
Plaats reactie