Editie 19 - Februari 2011

Lees hier de reeds uitgebrachte edities van de krant van Lunagang, genaamd 'De Lunagraaf'. Nieuwe edities zullen niet meer worden uitgebracht.
Forumregels
Welkom in het journalistieke forumdeel van het Lunagang tipforum! Voor informatie over de Lunagraaf, klik hier.
Redactie
Berichten: 119
Lid geworden op: maandag 24 augustus 2009, 21:54

Editie 19 - Februari 2011

Bericht door Redactie »

Afbeelding
Februari 2011

Afbeelding
Overzicht
PlaatjePlaatje
Nex
Alles over het sterkste wezen van RS


10 jaar RuneScape - Party met Lunagang
Verslag over het evenement op RuneScape


Suggesties voor RuneScape
Kom meer te weten over het forumdeel


De officiële Youtube-channel van Lunagang
Alles over onze gloednieuwe channel


Hati, de winterwolf
Het mythische verschijnsel in Rellekka


Ltf RSMV met Mikal
Het grote project, bekijk het resultaat!


Opmerkelijke inzendingen
Terug van weggeweest


Nex

Wie kent haar nu nog niet? Op 10 januari 2011 is Nex wakker geworden nadat ze een aantal jaren vast werd gehouden achter de beruchte Frozen Door. Nex is een groot mysterie, we weten heel weinig over haar geschiedenis, alleen dat ze de leider van het laatste leger van Zaros was. Nex was vroeger niet te verslaan en ze werd bij elk gevecht sterker. Toch konden de volgelingen van Saradomin haar gevangen zetten. Maar zoals altijd kan je het kwaad niet stoppen. Een paar priesters hebben per ongeluk de deur naar Nex geopend. Ze was weer vrij en zeker van plan om iedereen die haar opnieuw op zou willen sluiten te doden.

Om een poging te kunnen doen om haar opnieuw op te sluiten moet je naar de God Wars Dungeon reizen. Als je hier komt moet je naar de bevroren deur.. Daarachter zit ze. Maar om naar binnen te kunnen heb je een sleutel nodig, die volgelingen van de goden van God Wars droppen. Je hebt ook verschillende skills nodig om naar Nex te kunnen gaan. Dit zijn namelijk 70 Agility, 70 Constitution, 70 Strength en 70 Ranged!

Afbeelding

Mensen die sterk genoeg zijn kunnen de sleutel misschien bemachtigen, maar dat is zeker niet genoeg. Het is alleen maar het begin. Nex wacht nog steeds op je. Jagex heeft geschreven dat zij de meest krachtige maar ook de slimste baas van het spel is. Met een combatlevel van 1001 en een aanval die meer dan 800 kan hitten is ze dat ook zeker! Ze houdt ook vijf fases aan tijdens een gevecht en gebruikt 15 aanvalsstijlen! Hierdoor is het ook nog niemand gelukt om haar te doden zonder hulp van anderen. Het is geprobeerd, maar nog niemand is het gelukt.

Nex heeft ook hulpjes waar ze haar kracht vandaan kan halen. Deze magische hulpjes heten Fumus, Umbra, Cruor en Glacies. Hun namen zijn allemaal gebaseerd op de vertaling ervan in 't Latijn en op bepaalde spreuken van de Ancient Magicks. Fumus, in het Nederlands rook, staat voor de Smoke spells, Umbra, schaduw, voor de Shadow spells, Cruor, bloed, voor de Blood spells en natuurlijk staat Glacies, ijs, voor de Ice spells. De fases van Nex hebben ook deze namen gekregen. Nex zelf heeft ook een naam uit 't Latijn, namelijk moord.

Met aanvallen waarbij ze mensen verdooft, ze de kamer compleet donker maakt en waarbij ze zichzelf afsluit van de aanvallers met een omheining van ijs, is het zeer moeilijk om haar te doden. Alleen de allersterkste mensen zouden dit moeten proberen en met een goede samenwerking kan het lukken om haar een kopje kleiner te krijgen. Natuurlijk worden de mensen die dit doen ook goed beloond. Nex kan namelijk spullen droppen die meer dan 200 miljoen coins waard zijn!

10 jaar RuneScape - Party met LunagangPlaatje

Afgelopen maand was het feest! RuneScape bestond namelijk 10 jaar! Dit is jullie vast en zeker niet onopgemerkt gebleven. Jagex organiseerde verschillende activiteiten en bracht zoals al eerder aangegeven limited edition items in RuneScape. Dit waren natuurlijk de candles en cakes. Als je de candles op de taart zette en ze vervolgens aanstak kreeg je de 10th anniversary cake, waarmee je een leuke emote kan doen. Ook vanuit Lunagang organiseerden we een feest ter ere van het tienjarig bestaan van RuneScape. Veel van jullie waren daarvoor op 9 zondag januari speciaal naar Rimmington gekomen. Het resultaat hiervan was dat vier clanchats van Lunagang helemaal vol zaten. Ook de wereld waarin het evenement plaatsvond zat binnen de kortste keren vol. Uiteindelijk hebben ruim 1000 mensen het evenement bezocht. Dit laatste zorgde helaas ook voor veel drukte en lagg, waardoor je op een gegeven moment alleen jezelf nog kon zien. Het kapotmaken van een ballon was zo goed als onmogelijk. Iets buiten de drukte was het gelukkig erg gezellig met mensen die een praatje met elkaar maakten. Onder veel mensen, die speciaal voor de drops naar het evenement waren toegekomen, ontstonden teleurstellingen. Deze mensen zullen dan waarschijnlijk ook iets meer voelen voor een kleinschalig evenement zoals het barrows evenement, waarbij je natuurlijk ook leuke beloningen kan krijgen. Het team wil iedereen die was komen opdagen erg bedanken, het was een zeer geslaagd evenement in onze ogen! De mensen die het evenement gemist hebben kunnen in dit topic uitgebreid screenshots bekijken van het evenement.

Een samenvatting van het evenement is ook te zien op onze Youtube-channel.
Afbeelding
Suggesties voor RuneScape


Suggesties voor RuneScape was vroeger een subforum achter het bekende forumdeel 'Nieuws en updates van RuneScape'. Sinds kort is het een alleenstaand forumdeel geworden. In dit forumdeel wordt niet gepraat over de updates die zijn geweest of in de nabije toekomst zullen plaatsvinden, maar over interessante suggesties die door leden worden gedaan en misschien ooit eens zullen worden uitgevoerd. Al enige tijd zijn er twee nieuwe sticky's te vinden in dit forumdeel. In het ene sticky kan je guides vinden waarin staat uitgelegd hoe je een goede suggestie doet en een grote database met alle uitgewerkte suggesties die al zijn gedaan in Suggesties voor RuneScape. In het andere sticky vind je informatie over de Suggesties Awards. Deze Suggestie Awards worden georganiseerd door Chris D en Exoemo. Bij deze Suggestie Awards worden de beste suggestiemakers in de spotlights gezet. Plaatje Plaatje
Als je denkt dat er alleen maar onrealistische en onnodige suggesties worden gedaan, raden we je graag aan om nog eens nader een kijkje te nemen. We hebben een aantal leuke suggesties uit het forum gehaald die wij erg interessant vonden.
Hier rechts zie je een suggestie van Dark Mars. In zijn suggestietopic is te lezen dat er een special attackknop zou moeten komen (vergelijkbaar met de Run energy-knop), zodat je snel een special attack kan doen. Ook was te lezen dat hij wilde dat er elke 3 seconde 1% bijkomt in plaats van in elke 30 seconde 10%.
Plaatje
Een andere suggestie die we tegen kwamen, werd een tijdje geleden gedaan door TomstarsGeak. Zijn idee was om speciale country capes te maken, zodat je goed kon zien waar iemand vandaan kwam. In de reacties was te lezen dat sommige al zagen aankomen dat mensen liegen over hun land van herkomst om zo de mooiste cape te bemachtigen. Ook vond niet iedereen het passen bij RuneScape, waar wij ons wel in konden vinden. Ondanks dat lijkt het ons een leuke toevoeging aan bijvoorbeeld internationale clan fights. Plaatje

Andere suggesties die vaak worden gedaan zijn nieuwe steden, gebieden of uitbreidingen van bestaande steden en gebieden. We hebben een kleine kaart in de krant gezet zodat je kan zien wat voor soort kaarten worden gemaakt door suggestiemakers. Die hier rechts te zien is, is gemaakt door Sherwood689 en is onderdeel van zijn Eastfall Island-suggestie. De complete suggestie kan je hier zien.

De officiële Youtube-channel van Lunagang
Afbeelding
Op 30 mei ging The Sims33 op zoek naar medewerkers voor een nieuw team. Dit team zou een aan videobewerking gaan doen en zou geleid worden door i k0nijn i. Het eerste doel was om een promotievideo te maken voor Lunagang. In deze video zou er reclame gemaakt worden voor alles wat je op Lunagang kan vinden. Natuurlijk konden deze twee het niet alleen aan om zo'n video te gaan maken. Daarom zochten ze naar medewerkers met ervaring en medewerkers voor de ideeën.

Na het zoektochtje stelden ze een team samen dat uit 10 mensen bestond. Dit was een zeer gemotiveerd team, maar dit was spijtig genoeg van korte duur. Enkele mensen hielden het voor bekeken, omdat het wat te lang duurde naar hun mening. Deze inactiviteit lag aan de grote vakantie. Na de vakantie schoten de overige teamleden terug in gang, wat voor mooie resultaten zorgde.

Uiteindelijk kregen we het goede nieuws te horen: De video was klaar! Met de lancering van deze video kwam ook de lancering van Lunagangs officiële YouTube channel tevoorschijn. Op deze channel zal het team in de toekomst meerdere video's posten. Om hiervan een voorbeeld te geven: interviews, evenementen, wedstrijden op Lunagang, ...

Om de video te bekijken, kan je hier terecht! Om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws raden we je aan om je te abonneren op de channel.

Veel kijkplezier!

Hati, de winter wolf
Geschreven door Daan



Op 17 januari was er een bijzondere update in RuneScape. Er waren sinds kerstmis al geruchten over een grootse wolf die door Rellekka aan het rondwandelen was, maar nu wisten mensen het zeker. Hati was namelijk aanwezig. Hati is de zoon van de kwaadaardige wolf Fenrir en de broer van Sköll die leeft om de zon op te eten. Dit maakt hem behoorlijk gevaarlijk. Hati zou namelijk de maan gaan verslinden en als zijn broer zijn doel ook behaalt zal het einde der tijden beginnen.

Afbeelding

Deze wolf heeft een combat van 654 en daardoor lijkt hij behoorlijk moeilijk om te verslaan. Dit valt echter wel mee. Toen spelers het nieuws hoorden ontstond er een grote drukte rond Rellekka. Groepjes mensen, klaar voor het vechten, stonden overal in het bos. Laag of hoog combat, prayer of niet, het maakte niet uit. Zolang jij maar een klap uit kon delen kreeg je een drop.

Hati heeft wel wat problemen veroorzaakt. Hij leeft in de bossen van Rellekka, maar kan af en toe nog eens afwijken van zijn gebied. Er zijn zelfs plaatjes waarop hij mensen aanvalt in Catherby of in Seers' Village! Ook laat hij regelmatig zijn botten en vacht vallen op een boom. Gelukkig zijn deze spullen nog gewoon op te pakken.

Afbeelding

Bijna iedereen heeft wel eens tegen Hati gevochten en dat hebben ze voor zijn drops gedaan. Na zijn dood kan je namelijk zijn kop en zijn pootjes zien liggen in het gras! Deze kan je ook dragen als masker en als handschoenen. De kop is er enkel voor de sier, maar de pootjes zijn wel heel interessant. Je krijgt namelijk voor een bepaalde tijd extra experience in combat skills als je deze dingetjes draagt! Hoeveel experience dit is, verschilt. De limiet is bepaald door jouw combat levels. Hoe hoger je level is, hoe meer extra experience je krijgt.
Zodra je pootjes hun kracht hebben verloren, kan je ze nog wel dragen voor de sier. Na 1 mei zijn ze sowieso alleen nog voor de sier, omdat ze dan al hun charges verliezen. Mocht je ze ooit kwijt raken, dan kan je ze opnieuw terug gaan halen bij Diango in Draynor Village.



LTF RSMV met Mikal

Een tijdje terug kwam Mikal op het idee om een RuneScape Music Video te maken, samen met wat andere leden van Ltf. Dat duurde een tijdje, maar met succes, want de eerste video is af!
Wij vroegen Mikal wat te vertellen over zijn project:

Ik kwam op het idee toen ik in een fase zat dat ik erg veel RuneScape Music Video's keek. Het leek me leuk om eens te kijken wie er allemaal konden editten hier op het forum. Bleken er toch wel wat te zijn die het leuk vonden. Daarom had ik eerst gekeken van hoe en wat er moest gebeuren in zo'n topic en hoe ik het het beste kon aanpakken. Dat duurde wel lang om het allemaal te bedenken, het lijkt of er weinig dingen te doen zijn aan zoiets als je zo het topic of andere RSMV's bekijkt. Maar ik ben zo'n pietje precies dat alles goed moet zijn. Ik denk dat ik totaal bijna 7 uur bezig ben geweest met alles bedenken met wat mensen die er wat meer verstand er van hebben. Daarna had ik de taak ook nog om het topic te typen en een mooie lay-out te geven. In het begin vond ik het heel eerlijk gezegd er slecht uit zien, maar ik had er ook geen zin meer in om hem te veranderen. Nadat er een paar mensen hadden gespamd in Algemeen, had Patron te veel topics verwijderd met onder andere het topic van de LTF RSMV. Dit was eerst best wel rot, maar als je er aan denkt is het best fijn geweest om alles opnieuw te maken. De lay-out bestaat nu ook uit 3 berichten met in ieder bericht een deel van de LTF RSMV. Klik hier om naar het topic te gaan.

Plaatje
De samenwerking ging in het begin niet zo soepel, omdat het team van bewerkers nog niet helemaal stabiel was. Er gingen nog veel mensen weg uit het groepje, omdat ze in tijdnood zaten met hun echte leven, bijvoorbeeld door school of andere omstandigheden. Toen alles echt vaststond, kon het editten en wachten op alle delen echt beginnen. Ik had met iedereen wel contact hoe het ermee ging. Sommigen hadden het snel af en sommige moesten er wat langer de tijd voor hebben. Toch kan de samenwerking altijd beter en moet je er geen genoegen mee nemen. Ik denk dat je beter kan denken dat het altijd wel beter kan op sommige momenten. Ik heb namelijk wel wat tegenslagen gehad, zoals wat onderlinge ruzies met mensen die het niet met me eens waren. Ik had ze gezegd waarom ik dat nu zo wilde. Samen met die persoon heb ik het samen opgelost en ben ik er er goed uitgekomen.


Ik ben zeer tevreden met het eindresultaat! Toch kan alles beter. Ik ben vooral tevreden over de mensen die zelf nog nooit of maar weinig bezig waren geweest met RuneScape Music Video's en toch iets leuks overeind hebben gezet. Als deze mensen wat meer ervaring krijgen in het editten, kan het echt super mooi worden. We hadden ook een paar mensen die het al wel wat vaker hadden gedaan en die hebben natuurlijk ook een mooi stukje gemaakt. Het is dat ik nu druk bezig ben IRL, dus het gaat wat trager met nieuwe RSMV's. Er lopen nu nog 2 nieuwe RSMV's. Ben jij benieuwd hoe delen ervan er al uit zien of wil je zelf later meedoen? Kijk dan in dit topic!




Opmerkelijke inzendingen

Waarschijnlijk is het je wel opgevallen dat deze inzendingen er een aantal edities niet meer waren. De laatste tijd zijn er namelijk erg weinig opmerkelijke inzendingen binnengekomen. Ondanks dat hebben we er toch weer een aantal voor jullie kunnen vinden!
 Inzending 1
Inzending bij black bear:


het monster komt veel voor in de shampions guild
 Inzending 2
Naam van de quest: Rune mysterie

Beschrijving van probleem: Ik snap het niet
 Inzending 3
Naam van de quest: Dragon slayer

Beschrijving van probleem: Er staa dan je naar een huisje moet gaan maar dat is veel te moelek om tevinden ik heb het wel gevoden maar ieder steet vraag hetmaan mij want ze kunnen hetn ietl lezen ze hebben allemaal avi 9
 Inzending 4
Naam van de quest: witch potion

Beschrijving van probleem: het is ingewikkeld!
 Inzending 5
Onderwerp: Guilds - Herows gult
Bericht:
in de hearows guilt staar nu oor een smal obilisk om sumeting op te laaden uxcuzes voor de spellings fouten

Gebruikersavatar
Spacey
Berichten: 6862
Lid geworden op: zondag 1 april 2007, 10:14

Re: Editie 19 - Februari 2011

Bericht door Spacey »

Weer een prachtige editie! ;)
'' Proud to be a Feyenoord Supporter ''
jan951
Berichten: 1931
Lid geworden op: donderdag 12 juni 2008, 13:16
RS: jan951 (p2p)

Re: Editie 19 - Februari 2011

Bericht door jan951 »

Even snel doorgekeken. Staan weer leuke stukjes in. Later even goed lezen. :D

proud owner of the quest cape since 21-12-2009.
Terug op:19-10-15
Gebruikersavatar
Rotje
Ex-moderator
Berichten: 7204
Lid geworden op: woensdag 7 maart 2007, 20:35
RS: Zabky (OSRS)

Re: Editie 19 - Februari 2011

Bericht door Rotje »

Mooi! :bier:


Youtube plaatje :roll: . Love you redactie! :roll:
Laatst gewijzigd door Rotje op zaterdag 5 februari 2011, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
iemanddiecoolis
Berichten: 339
Lid geworden op: zaterdag 13 november 2010, 10:10
Clan: hellfire guild (RoM)

Re: Editie 19 - Februari 2011

Bericht door iemanddiecoolis »

Herows guild, haha. Leuke editie hoor. Ik lees sommige stukken nooit.
FUS RO DAMN
Berichten: 858
Lid geworden op: zondag 17 augustus 2008, 12:38
RS: FUS RO DAMN (p2p)
Clan: DemonSlayers.
Oude naam: 666stajo666

Re: Editie 19 - Februari 2011

Bericht door FUS RO DAMN »

Erg mooi, vooral die RSMV.

Epic :D.
Mikal
Berichten: 2891
Lid geworden op: zaterdag 13 februari 2010, 15:03
RS: Mikal (p2p)
Clan: Zealmania

Re: Editie 19 - Februari 2011

Bericht door Mikal »

Leuke editie :D
joso
Berichten: 115
Lid geworden op: dinsdag 6 april 2010, 15:43

Re: Editie 19 - Februari 2011

Bericht door joso »

goeie krant! (zoals altijd!) Het artikel over Nex is wel interessant, maar ik vind die special attack onder je mini-map egt een hele goeie!

~Josoxx2
Gebruikersavatar
look my logs
Berichten: 163
Lid geworden op: dinsdag 27 oktober 2009, 16:04
RS: Wasting noXP (p2p)
Clan: Cupid stunt
Oude naam: wcco5678

Re: Editie 19 - Februari 2011

Bericht door look my logs »

mooie krant ! vooral die rsmv.
en echt roflirl over die inzendingen xD Witch potion te ingewikkeld , en die over heroes guild en dragon slayer nie eens fantsoenlijk kunne lezen , vertaling drbij voortaan is best handig xD

mvg RAWR Raymond (look my logs)
Afbeelding
Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

Re: Editie 19 - Februari 2011

Bericht door Superheat »

OMG MIKAL JE STAAT ERIN WIST JE DAT? :p
Someone who hacked Zarfot's channel: "I tell the truth, and if you don't like it: too damn bad."
Plaatje
"There was a fella once. Running for a train. And he's carrying a pair of gloves, this man.
He drops a glove on the platform, but he doesn't notice. And then later on, inside the train,
he's sitting by the window and he realises that he's just got this one glove left.
But the train's already started pulling out of the station. So what does he do?
He opens the window, and he drops the other glove onto the platform.
That way, whoever finds the first glove, can just have the pair."

"What are you telling me?"

"Goodbye, mister Nygaard."

"Goodbye, deputy."
arnoudboy1
Berichten: 1687
Lid geworden op: zaterdag 28 februari 2009, 20:29
RS: arnoudboy1 (p2p)

Re: Editie 19 - Februari 2011

Bericht door arnoudboy1 »

Weer een leuke krant met leuke artikels =D>
Afbeelding
6tfcde3
Berichten: 14
Lid geworden op: maandag 1 maart 2010, 17:34

Re: Editie 19 - Februari 2011

Bericht door 6tfcde3 »

mooie editie

ik wist nog niet dat je gloves binnenkort hun charges verliezen das wel jammer voor mij ik heb nog 83% over, maar ben geen member meer :cry:
lololol
Berichten: 3028
Lid geworden op: zondag 4 januari 2009, 17:41
RS: Gestopt

Re: Editie 19 - Februari 2011

Bericht door lololol »

die opmerkelijke inzendingn zijn altijd leuk :D/
Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

Re: Editie 19 - Februari 2011

Bericht door Superheat »

Wanneer word nou eens openbaar (en ook andere bg's) :(.
Someone who hacked Zarfot's channel: "I tell the truth, and if you don't like it: too damn bad."
Plaatje
"There was a fella once. Running for a train. And he's carrying a pair of gloves, this man.
He drops a glove on the platform, but he doesn't notice. And then later on, inside the train,
he's sitting by the window and he realises that he's just got this one glove left.
But the train's already started pulling out of the station. So what does he do?
He opens the window, and he drops the other glove onto the platform.
That way, whoever finds the first glove, can just have the pair."

"What are you telling me?"

"Goodbye, mister Nygaard."

"Goodbye, deputy."
docke6
Berichten: 1
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 14:38
Clan: geen
Contacteer:

Re: Editie 19 - Februari 2011

Bericht door docke6 »

heeft die gast van het filmpje de tekste niet gewoon dik gejat van
Its Dangerous Buisness Walking Out Your Front Door -Underoath ? :P
Ricardoolden
Berichten: 2645
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 19:53
RS: Ricardoolden (OSRS)
Clan: Rand Scape
Contacteer:

Re: Editie 19 - Februari 2011

Bericht door Ricardoolden »

Leuke krant :) .
<3 kipcorn <3
[/b][/color]
Afbeelding
Afbeelding
Monstr007
Berichten: 669
Lid geworden op: donderdag 12 februari 2009, 16:24
RS: Im Gsus (p2p)

Re: Editie 19 - Februari 2011

Bericht door Monstr007 »

leuk!
Afbeelding
Satanman
Berichten: 2
Lid geworden op: dinsdag 4 januari 2011, 19:17

Re: Editie 19 - Februari 2011

Bericht door Satanman »

Awesome guys :mrgreen:
Writing
Berichten: 1265
Lid geworden op: zondag 6 december 2009, 19:55
RS: Gestopt
Clan: ELlTE
Oude naam: Rogiertje
Contacteer:

Re: Editie 19 - Februari 2011

Bericht door Writing »

Dat plaatje van Nex is erg grappig. En die inzendingen met al die spelling fouten! :P
Afbeelding
r0bbin wood
Berichten: 3
Lid geworden op: zaterdag 5 februari 2011, 21:42
Clan: blackfighter

Re: Editie 19 - Februari 2011

Bericht door r0bbin wood »

Leuke krant ;)
Afbeelding
Afbeelding
Gesloten