Editie 24 - Juli 2011

Lees hier de reeds uitgebrachte edities van de krant van Lunagang, genaamd 'De Lunagraaf'. Nieuwe edities zullen niet meer worden uitgebracht.
Forumregels
Welkom in het journalistieke forumdeel van het Lunagang tipforum! Voor informatie over de Lunagraaf, klik hier.
Redactie
Berichten: 119
Lid geworden op: maandag 24 augustus 2009, 21:54

Editie 24 - Juli 2011

Bericht door Redactie »

Afbeelding
Juli 2011

Afbeelding
Deze maand verliet Generaal CD het redactieteam. Via deze weg willen we hem nog eens extra bedanken voor al de moeite die hij in zijn boeiende artikeltjes stak. We zoeken momenteel geen vervanging voor hem.
Overzicht
PlaatjePlaatje
Interview met mod Moonie
De enige NL Jagex moderator



Jagex, wat zijn ze aan het doen?
Wat denk jij?


Loyalty programma
De scam van het jaar?


Het vallende puin
Het einde nadert, of is dit het begin?


Deadliest Catch
Geript van Discovery Channel


Kethsi
Thuisbasis van de Mahjarrat?


Lunamusic
Het maandelijks muziekstukje


Het doorgeefverhaal
Wat hebben jullie ervan gemaakt?


Paper of fame
Wie won wat?


Felicitaties
Wij feliciteren..


Wist je dat
Interessante weetjes!

Oplossing vorige puzzel
Wie had het juist?


Opmerkelijke inzendingen
Dé leuke inzendingen






Interview met mod Moonie

Onlangs stemde Mod Moonie, de enige Nederlandstalige Jagex moderator, er in toe om een paar vraagjes te beantwoorden. Hier vind je geen antwoorden op vragen over updates, botters, et cetera. Dit interview gaat over Moonie zelf en wat zij zoal doet bij Jagex en op Lunagang.
Veel lees- en kijkplezier!
De video's:
 Deel 1
 Deel 2
 Deel 3
Vragen over het echte leven:

Q: Hoe heet je in het echte leven en hoe oud ben je eigenlijk?
A: Of ik het wil zeggen is een eerste, maar of ik het mag, dat is wat anders. Laten we het maar op Moonie houden, ik ben 26 jaar overigens.

Q: Waar kom je vandaan en waar ben je geboren?
A: Dat mag ik wel zeggen aangezien ik er niet meer woon. Ik ben geboren en getogen in Utrecht, een trotse Utrechter dus.

Q: Welke studies heb je moeten volgen om bij Jagex te kunnen werken?
A: Ze keken bij mij eerst naar de ervaring, dan pas naar de studies. Zelf heb ik Havo gedaan. Natuurlijk moet je wel iets van een goed diploma hebben, maar achtergrondervaring helpt enorm mee. Voorbeelden zijn ervaring met customer support of community management.

Q: Wat is je favoriete koekje?
A: Makkelijke vraag, bitterkoekjes natuurlijk. Maar wel geen Engelse thee. Wat snoep betreft, ben ik momenteel zwaar aan de drop.

Q: Wat zijn je favoriete programma’s en wat vind je van de typische Britse humor die zoveel Nederlandstaligen niet begrijpen?
A: Op het moment kijk ik graag naar Madmen, Game of Thrones en The Wire, echt geweldige tv-series. En ja, de Britse humor zoals Monthy Python is vaak niet begrepen door niet-Engelsen. House Md vind ik ook wel goed.

Vragen over het werken bij Jagex:

Q: Hoe ben je eigenlijk bij Jagex terecht gekomen?
A: Via mijn vriend die bij Stellar Dawn werkt. Hij is ook een moderator, maar hij post nog niet op de fora. Over Stellar Down weet ik eigenlijk niet veel, er wordt ons niet echt iets meegedeeld. Eigenlijk weten we tamelijk weinig over elkaars departementen.

Q: Hoe is de werksfeer bij Jagex? Moet je niet telkens achter koffie gaan voor je collega’s?
A: Overdag is de werksfeer zeer rustig, gezellig en relaxed. In de avonden speelt er een lekker muziekje en eten we snacks.

Q: Wat is eigenlijk je voornaamste bezigheid bij Jagex?
A: Nou, dat zijn er vrij veel eigenlijk. Het valt allemaal wel onder community management, maar er zitten heel veel taken aan verdeeld. Ik hou billing bij, parents inbox, reports, offence appeals, fansites, forum mods, player mods, clans, et cetera.

Q: Dus je bent niet echt betrokken bij het uitbrengen van nieuwe updates?
A: Nee, daar weten wij eigenlijk niets van tot op de dag zelf, dus het is lastig om dingen door te spelen of vragen te beantwoorden.

Q: Als je één J mod mocht meenemen naar Hawaï, welke zou het zijn?
A: Dat is een gemakkelijke vraag: Mijn vriend Mod Nemesis. Ik ken hem al 9 jaar en heb er een zeer goede vriendschapsband mee. Hij is ook die vriend die bij Stellar Dawn werkt en dankzij hem ben ik bij Jagex gaan werken.

Q: Komen er binnenkort nieuwe NL J Mods bij?
A: Ik zal eerlijk zijn, helaas zijn ze dat niet van plan. Als je op de Engelse vacature reageert en je kent ook Nederlands, dan is het altijd mooi meegenomen. Maar een volledig Nederlandse moderator zijn ze voorlopig niet naar op zoek.

Q: Je hebt verschillende soorten mensen bij Jagex, J mods, developers, enzovoort. Jij bent J mod, maar zijn er ook nog Nederlandstalige developers?
A: Er was een Nederlandse grafische medewerker, maar die is al weer een paar maanden weg. Maar ik denk dat, als Stellar Dawn speelbaar wordt, je wel enkele developers zal zien op de fora.

Vragen over Runescape:

Q: Speelde je al Runescape voor je bij Jagex ging werken?
A: Nee, dat deed ik niet.

Q: Als je inlogt op je J-Modaccount, wat is dan het liefste dat je doet?
A: Even in de lobby hangen en wat kletsen in mijn friends chat. Als er een evenement of een feestje is, kom ik wel ingame en elke donderdag natuurlijk Games Room.

Q: Wat is je ultrageheime choobaccount?
A: Ik had er eentje voor training, maar daar spelen wij niet op. Ik zou je de naam niet meer kunnen zeggen, omdat ik die zelf vergeten ben. Dat account was dan bedoeld om de Jagex moderators te trainen, een beetje de gameplay leren kennen.

Q: Wat is je favoriete skill, minigame, enzovoort?
A: Dat wordt lastig antwoorden aangezien ik zelf niet veel speel, maar ik vind magic toch wel leuk. Dat is meestal de skill waar ik voor ga in een MMO. Als minigame kies ik toch wel Games Room, runelink ftw.
(Moonie verslaat iedereen met runelink, wie daagt haar uit?)

Q: Wie is je favoriete npc?
A: Party Pete natuurlijk! Altijd in voor een feestje.

Q: Naar welke update kijk je het meest uit? Eastern lands? Rotm? Andere?
A: Het liefste zou ik zien dat overal de bomen worden geüpdatet, zoals nu is gedaan bij Clan Camp. Of het zo zal worden, weet ik natuurlijk niet, maar ik hoop van wel.

Q: Speel je nog andere spelletjes van Jagex, zoals War of Legends?
A: Ik heb een tijdje de betaversie van 8realms gespeeld toen het nog intern was, maar het was niet echt mij ding. Thuis speel ik wel vaak andere spelen, maar niet van Jagex, Rift onder andere, maar ook Starcraft II en Sims 3 af en toe, omdat ik het toch nog een leuk spel vind.

Vragen over Lunagang:

Q: In welke mate ken je het tipforum? Heb je er een account?
A: Ik heb onlangs een account aangemaakt. Ik heb gisteren nog even gespiekt en ik zal er deze week wel nog eens een post maken. Het account zelf heet gewoon Moonie.

Q: Hoe verloopt volgens jou het contact tussen Lunagang en Runescape?
A: De laatste tijd beter dan voorheen vind ik persoonlijk, maar het kan natuurlijk altijd beter en daar ben ik ook mee bezig. Daar mag ik helaas niet veel over zeggen.

Q: Vind je het niet jammer dat Lunagang geen golden tipsite is puur door de advertenties, terwijl Jagex ook advertenties gebruikt?
A: Hartstikke jammer en vandaar ook dat ik er mee bezig ben, dus hopelijk snel meer daarover.


Jagex, wat zijn ze aan het doen?

Het is ongeveer bij iedereen al duidelijk dat Jagex, de makers van RuneScape, de laatste maanden iets meer uit zijn op geld en dat de spelers daaronder moeten lijden. Een Jagex moderator heeft dit echter nog niet bevestigd, maar het is wel al algemeen bekend. Toch zouden wij iedereen willen vragen om iets meer begrip te tonen voor Jagex aangezien zij waarschijnlijk op het moment bittere tijden meemaken. Hiervoor zijn er verschillende oorzaken, alhoewel er nog geen enkele officieel bevestigd is.

Oorzaak 1 - Mislukte projecten: Vele projecten zoals MechScape en War of Legends zijn een flop gebleken. Hierdoor heeft Jagex duizenden dollars verlies geleden. Het enige spel waar ze nog echt veel winst mee maken is RuneScape, alhoewel de hoeveelheid winst hiervan ook aan het verminderen is. Hopelijk worden StellarDawn en 8Realms dus wel een iets groter succes want anders zou dit wel eens de ondergang van RuneScape kunnen worden zoals wij het kennen.

Oorzaak 2 - Investeerders: Een deel van de investeerders in Jagex zijn geldwolven. Jagex kan ze dit echter bijna niet meer bieden waardoor ze genoodzaakt zijn zoveel mogelijk winst uit RuneScape te halen. De gebroeders Gower, de bedenkers en eerste ontwikkelaars van RuneScape, hebben zelfs bijna geen macht meer bij Jagex.

Oorzaak 3 - Dalend aantal hits: Waarschijnlijk is dit voor velen een onbekende reden, maar het aantal hits naar RuneScape is het voorbije jaar gehalveerd! Dit betekent ook minder winst voor Jagex, in de onderstaande grafiek zie je het aantal hits de voorbije maanden.
Afbeelding
Aantal hits volgens Wolf Ramalpha
Oorzaak 4 - Dungeoneering: Dungeoneering is een skill waar ze al vanaf het begin van RuneScape af aan mee bezig zijn, echter bleek dungeoneering niet zo uit te pakken zoals het bedoeld was. Het gevolg hiervan is nóg meer verlies voor Jagex. De oorspronkelijke bedoeling van een nieuwe skill is naast het plezier, natuurlijk ook nieuwe spelers/members werven. Dit was bij dungeoneering niet het geval.

Oorzaak 5 - Het imago: Het imago van RuneScape bij mensen die het spel niet spelen is zeer laag. Het wordt bezien als 'Dé MMORPG voor kinderen'. Natuurlijk weten wij dat dit niet het geval is. Jammer genoeg geraakt RuneScape maar nooit van dit imago af. Er zijn verscheidene spelers die stoppen met RuneScape, puur om het imago.

Oorzaak 6 - Weinig reclame: Er is weinig reclame voor RuneScape: het wordt nooit in de bekende game-tijdschriften vermeld en er zijn nauwelijks advertenties voor het spel. Hier is dan ook geen geld meer voor. De enige mogelijkheid waarop spelers nog op RuneScape kunnen komen is per toeval of door mond-op-mondreclame. Het probleem is dat de meesten worden uitgelachen als ze publiekelijk bekend maken aan iedereen dat ze RuneScape spelen, waardoor de laatste optie ook al gedeeltelijk wegvalt.

De gevolgen van hun verliezen zijn niet te overzien, maar het is voor Jagex ookde enige manier om aan geld te geraken, jammer genoeg. Enkele van deze gevolgen staan hieronder.

Gevolg 1 - Geen actie tegen botten: Botters zijn voor Jagex één van de grootste bronnen van inkomsten. De meeste botters zijn members. Tegen de spelers doet Jagex alsof ze actie ondernemen tegen de bots, hoewel dit niet of nauwelijks het geval. Het spel kan botters zelfs niet missen: zonder hen zou de hele economie van RuneScape in elkaar storten.

Gevolg 2 - Real-World-Trading: Zonder al te veel besef begint Jagex zelf aan Real-World Trading te doen, terwijl dit door hen verboden is. Denk maar aan de loyalty points die zijn uitgekomen en denk aan de ornate katana. De ornate katana is een voorwerp dat men in de Verenigde Staten kan krijgen als men een RuneScape game card koopt in de winkel.

Gevolg 3 - Wildernis & vrije handel: In februari zijn de wildernis en de vrije handel teruggekomen. Dit ging vooraf met een (waarschijnlijk) corrupte peiling. Met het terugbrengen van de wildernis en de vrije handel werden vele ex-spelers opnieuw member en kwamen er weer veel meer botters in het spel. Hierdoor maakte Jagex zeer veel winst. Het aantal hits steeg met miljoenen maar het was tevergeefs: enkele weken later daalde het aantal hits al weer hard.

Gevolg 4 - Slechtere kwaliteit updates: Met minder geld kan men ook niet blijven verwachten dat men de hele tijd prachtige updates kan blijven produceren. Het weinige geld is dan ook de oorzaak van de slechtere kwaliteit van de updates. Het enige waar Jagex tegenwoordig veel aan doet zijn de goede grafische updates en dat mag ook wel eens gezegd worden.

Met dit artikel hopen we dat jullie ook eens de kant van Jagex begrijpen. Jijzelf kan ook meehelpen het probleem van Jagex op te lossen door het werven van nieuwe spelers. Je kan over de handelingen van Jagex discussiëren in dit topic


Loyalty programma

Als je de updates hebt gevolgd als betalende speler, dan is het loyaliteitsprogramma je waarschijnlijk ook al opgevallen. Toen er bekend werd gemaakt wat er allemaal voor updates zouden komen in juni, praatten mensen al snel over het onderste puntje: de Loyalty Rewards. Veel was er niet over bekend, enkel dat het beloningen zouden zijn voor het Members Loyalty Programme, dat uit zou komen. Met punten zou je titels, aura's, emoties en outfits kunnen kopen. Op 23 juni werd er meer informatie vrijgegeven en iedereen kon een kleine video bekijken met een paar van de beloningen. Vijf dagen later kwam de update eindelijk in het spel, flink wat mensen konden niet langer wachten.
Het filmpje van Jagex met de Loyalty Rewards
Heb je altijd al eens letterlijk met bier willen schieten? Zou je graag over de grond willen gaan rollen omdat je zo hard moet lachen? Of wil je dat iemand doorheeft dat hij een enorm stomme opmerking heeft gemaakt door je hand tegen je gezicht aan te slaan (het zogenaamde facepalmen)? Het kan! De beloningen, die je als member kunt krijgen, bestaan uit verschillende dingen. Er zijn tot nu toe vijf categorieën: aura's, emoties, outfits, verfjes om je voorwerp een ander kleurtje te geven en titels. Voor elke maand die je member bent krijg je punten, waarmee je beloningen kunt kopen bij Xuan, die in Burthorpe te vinden is. Als je continu blijft betalen, dan krijg je elke maand meer punten, als je dit niet doet dan stijgen die punten niet zo snel. Gedurende de eerste twee weken van de update is er een aanbieding op verschillende producten.

PlaatjeDe aura's waren samen met de emoties de favoriete beloningen van de spelers. Het was voor de update nog onduidelijk of de aura's naast een leuk effect ook echte invloed hadden op het spel. Toen ze eenmaal uitkwamen, bleek dit wel te zijn. Er zijn verschillende aura's, voor verschillende stijlen van spelen. Mensen die echt plezier willen hebben met de meest rare dingen kunnen met hun kanon bloemkolen op anderen schieten. Echte vechtjassen kunnen genieten van hardere klappen als hun tegenstanders (werkt niet op andere spelers) bijna dood zijn en vissers hebben met de Call of the sea-aura sneller iets aan hun haakje hangen of in hun vissersnetten glibberen. Zo zijn er nog enkele andere aura's, een volledige lijst kan je hier vinden. Aura's hebben een apart plekje bij je uitrusting en je kunt ze niet voortdurend gebruiken: als je ze een tijdje gebruikt, dan moeten ze daarna weer opgeladen worden door een poosje te wachten. Om te kijken wat voor een aura's andere mensen op het forum hebben, kun je eens in Algemeen kijken, daar heeft NL een topic aangemaakt.
Afbeelding
Emoties en kledingsetjes zijn ook bij Xuan te bemachtigen! De setjes kleding zijn puur voor de sier, met één uitzondering. Die uitzondering is de Dervish-kleding, deze beschermt je namelijk tegen de hitte van de woestijn. Als je een setje kleding koopt, kun je de kleuren laten veranderen bij Xuan. Op het moment zijn er vijf sets beschikbaar.
Wil je een van de twaalf beschikbare emoties kopen? Met de aanbieding kun je met de 500 punten die je als member de eerste maand krijgt uit vier emoties kiezen. Dit zijn "Cat Fight", "Talk to the hand", "Shake hands" en "High Five". Verdere emoties zoals vuurspuwen en het zwevend mediteren kosten nu nog teveel punten.

PlaatjeDe overige categorieën bestaan uit het verven van twee items, en titels bij je naam. Je kunt je whip al laten verven met punten van de activity Barbarian Assault, maar nu is zoiets ook mogelijk met loyaliteitspunten bij de Robin Hood Hat en je eigen huisdier, Henk de Steen! Zodra je iets verft, kun je het echter niet meer ruilen. Dat kan je natuurlijk wel weer ongedaan maken door de kleur er weer af te halen.

Als je een titel voor je naam wil hebben staan dan kan dat natuurlijk ook. Wil je een kruisvaarder zijn? Je kunt de titel voor je naam zetten als je genoeg punten hebt. Praat met Xuan als je een titel wil hebben. Als je er meer hebt, is het natuurlijk mogelijk om te switchen tussen titels, zonder dat je ze opnieuw moet kopen. De titels verschijnen bij de persoon zelf en in de openbare chat, maar niet in de FriendsChat en de ClanChat.

Het is bekend dat er meer beloningen komen voor het memberschap, maar deze zijn nog niet allemaal uitgebracht. Op de dag waarop het werd uitgebracht, waren er vele mensen die de update tegelijkertijd wilden uitproberen, dus het liep niet even soepel door de grote hoeveelheid van spelers. Dit heeft ook voor wat technische probleempjes gezorgd. Zo lag de pagina waar je je eerst op moest registreren om de punten te krijgen, er een aardig tijdje uit door overbelasting.


Het vallende puin

Plaatje
Op zaterdag 2 juli dachten een paar mensen dat het einde nabij was, hun scherm begon te beven waarop een enorm stuk puin in de buurt neerstortte. Iedereen schrok zich natuurlijk een hoedje; van waar komen deze stukken puin? De meest aanneembare theorie is dat ze afkomstig zijn van de komende Clan Citadels waar clanleden een burcht kunnen bouwen voor hun clan en waar ze van alles kunnen doen zoals oorlogsstrategieën uitdokteren of grondstoffen verzamelen om hun burcht verder op te bouwen.
Deze stukken puin zijn op verschillende plaatsen terug te vinden:
  • Lumbridge
  • Piscatoris Fishing Colony
  • Duel Arena
  • Mobilising Armies
  • Falador
  • Ectofuntus
  • Edgeville
  • Daemonheim
  • Catherby
  • Castle Wars
Nog niets is zeker, dus het is nog even wachten op de eerste berichten van Jagex omtrent dit gebeuren.


Deadliest Catch

Afgelopen maand is er weer een nieuwe quest gearriveerd in Runescape: Deadliest Catch. Het is een quest met onverwachte wendingen, maar ook eentje waarover de meningen verdeeld zijn...

PlaatjeTussen de vissers van de Fishing Guild heeft altijd de legende van de Thalassus geheerst. Dit verhaal gaat over een vreselijk zeemonster dat verantwoordelijk zou zijn voor bijna alle schipbreuken in de Lunar Sea. Er zouden keer op keer geen overlevenden zijn. Toch is niet iedereen hierdoor afgeschrikt! Een dappere visser genaamd Jones wil, voordat hij met pensioen gaat, het onmogelijke doen: de Thalassus doden en hierbij een grote beloning verkrijgen. Spijtig genoeg kan hij dit niet alleen en nu kom jij aan bod.

Nadat je voor Jones een roeier, een kaart en een speciale uit de kluiten gewassen harpoen verzameld hebt, gaan jullie op jacht. Hierbij komt vreemd genoeg naast Fishing, ook Hunter van pas. Er lijkt geen vooruitgang te komen, maar als de Thalassus uiteindelijk tevoorschijn komt, slokt deze Jones op voordat hij zijn harpoen kan afschieten! Wanneer het zeemonster weer in het water valt, val je overboord door de klap.
Afbeelding
Gelukkig slaag je erin om te zwemmen naar een nabijgelegen eiland, maar hier word je gevangengenomen door zeemeerminnen. Ze onthullen dat ze eigenlijk al jarenlang worden beschermd door de Thalassus en ze het dus niet zo leuk vinden dat jij erop jaagt. Toch lukt het je ze na een lang gesprek te overtuigen jezelf en Jones vrij te laten, zodat jullie er uiteindelijk met de schrik vanaf komen.

Na heel dit avontuur lijkt de droom van de visser verloren, maar dat is het niet! Met een geheim over de Thalassus dat je hebt geleerd van de zeemeerminnen, leidt Jones nu een bloeiende handel van karambwan, waardoor hij toch van zijn oude dag kan genieten.
Afbeelding
Dat klinkt misschien wel als een leuke quest, toch? Helaas is er toch wel wat commotie over. Jagex kondigde namelijk een master quest aan en velen zijn niet tevreden met die titel in vergelijking met wat de quest inhoudt. De quest zelf is namelijk vrij gemakkelijk. Verder vinden sommigen het verhaal nogal saai. Gelukkig zijn er ook nog mensen die deze update wel leuk vonden!

De naam van deze quest is trouwens een verwijzing naar het programma Deadliest Catch, een soort documentaire over krabben vissers op de Stille Oceaan. Een toepasselijke naam dus!.

Kethsi

Kethsi is een nieuw gebied dat werd uitgebracht bij een verborgen update op 14 juni 2011. Het gebied is te bereiken door met de fairy rings naar DIR te reizen en vervolgens naar AKS te reizen.

Kethsi blijkt een groot in puin en ruïnes vervallen eiland te zijn, maar slechts een klein deel van het eiland is bereikbaar. Op dit deel van het eiland zijn twee muurschilderingen, wat stenen die je kan doorzoeken, wat standbeelden en een agility shortcut te vinden. Om deze agility shortcut te gebruiken heb je 77 agility nodig.
Afbeelding
Een verkleind beeld van het bereikbaar deel van Kethsi.
Op de grond van het bereikbare deel van Kethsi is wat puin te vinden. Als je het puin doorzoekt vind je 'Tetrahedron 4'. Dat is een voorwerp waarvan de functie op het moment nog onbekend is.

Er zijn op het bereikbaar deel van het eiland, zoals al eerder gezegd, twee muurschilderingen te zien: een grote en een kleine. Op de grote muurschildering zien we hoe (waarschijnlijk) de Dragonkins het eiland vernietigen. Op de tweede muurschildering is niets bruikbaars te zien.
Afbeelding
Een verkleinde versie van de eerste, grote muurschildering

Afbeelding
De tweede, kleine muurschildering


Op de onbereikbare delen van het eiland zijn ook heel wat interessante dingen te ontdekken. Zo zijn er een heel agility parcours en een grot te vinden. Ook zijn er nog twee aambeelden, een paar doorzoekbare stenen en enkele minder belangrijke, andere dingen te zien, zoals verwoeste huizen en een steen waar je een pikhouweel uit kan pakken.
Afbeelding
Een afbeelding van het onbereikbare deel van Kethsi
Er werden twee hints door Jagex over Kethsi gegeven. De eerste tip over Kethsi dook op in de 'Postbag from the Hedge' van 7 oktober 2010. De volgende woorden stonden in deze postbag:
"Origins lie in ruined Kethsi, but now they return from the stone prison to lay waste . The strong remembers, the weak falls."
PlaatjeDe tweede hint dook op in de Developer Blog 'Development of the Mahjarrat'. In deze blog is de afbeelding te zien die hier rechts staat. Op de afbeelding zien we de letters 'DIRAKS'. Dat is de fairy ring code die naar Kethsi leidt. Aangezien de blog, waarin de afbeelding stond, over de Mahjarrats ging, mogen we aannemen dat Kethsi een rol gaat spelen in de toekomstige quest 'The Ritual of the Mahjarrat'.

Discussiëren over Kethsi kan in dit topic.


Lunamusic
Idee: Melliw Naj
Afbeelding
Genre van de maand: Alternatieve rock

Alternatieve rock (of Alternative genoemd) is een genre dat uit de jaren 80 is ontstaan. Het bestaat uit subgenres, zoals de grunge, de gothic rock en de indiepop. Punk is daar later ook bij gekomen, omdat deze stijl al in de jaren 70 een soort van alternatieve stijl was. De alternatieve muziek is dus een vervolg op de punk geworden met die stijl erbij. Enkele artiesten in die tijd besloten commercieel te gaan (mainstream), maar de artiesten van de alternatieve muziek besloten dat dus niet. Toch betekende dit niet dat ze geen succes hadden. Nirvana is daar een voorbeeld van. Deze grungeband, met Kurt Cobain als frontman, zorgde voor de populariteit bij de alternatieve muziek. Echter besloten de bands later toch commercieel te gaan. Het brood moest immers op de plank komen.
Tegenwoordig wordt de term alternative gebruikt als een genre tussen de rock en metal in. Vaak wordt hierbij het refrein versterkt, het refrein is dus harder dat het couplet. Enkele bekende bands zijn: Red Hot Chili Peppers, R.E.M., Pearl Jam, Smashing Pumpkins, Radiohead, Green Day, The White Stripes, Blur, Muse, Franz Ferdinand, The Killers, Coldplay en Editors. Veel van deze bands zijn nu commercieel.
 R.E.M. - Losing My Religion (1991)
 Radiohead - Karma Police (1997)
 The White Stripes - Seven Nation Army (2003)
 Franz Ferdinand - Take Me Out (2004)
 Green Day - Welcome to Paradise (Live) (1994) (2011)
Artiest van de maand: Foo Fighters
Afbeelding
Foo Fighters is een Amerikaanse rockband. De band is in 1994 opgezet door de huidige frontman Dave Grohl. Dave Grohl ken je misschien wel, want hij was de drummer van Nirvana en tegenwoordig ook de drummer van Them Crooked Vultures. De andere leden die tegenwoordig in de band zitten zijn Chris Shiflett, Dave Mendal, Taylor Hawkins en Pat Smear. Deze laatste was ook nog bekend van Nirvana, waar hij als touringgitarist fungeerde.

De naam van de band heeft een hele... vreemde oorsprong. Het is namelijk de naam die de geallieerden gaven aan UFO's die door de lucht zweefden tijdens de Tweede Wereldoorlog.

Plaatje
Voordat Dave Grohl bandleden had gezocht, maar pas nadat Nirvana door het overlijden van Kurt Cobain uit elkaar ging, kreeg hij veel aanbiedingen van bands om daar als permanente drummer te spelen. Echter wees hij ze allemaal af en ging de studio in bij Robert Lang Studios. Hier nam hij 12 van de 40 nummers die hij had geschreven op. Hij speelde vrijwel alle instrumenten en zong, tot verbazing van velen, alle nummers. Hierna dook hij echt met wat bandleden een andere studio in om het eerste album op te nemen. Het album kreeg de eigen titel 'Foo Fighters' en werd uitgebracht in Juli 1995. De bekendste track van het album is Big Me.

Zodra ze in de lente van 1996 hun tour achter de rug hadden, sprongen de Foo's weer de studio in. Nadat ze 'mixes' van hun tracks hadden gemaakt in de ene studio, gingen ze weer naar Capitol Records. Hier vond Dave Grohl echter dat de 'mixes' niet goed waren en wilde alle nummers opnieuw spelen. Hij zou ditmaal ook drummen. Zodra de drummer van dat moment te horen kreeg dat zijn drumsessies verwijderd waren, stapte hij per direct uit de band. Direct ging Dave opzoek naar een nieuwe drummer. Hij belde de touring drummer van Alanis Morissette, Taylor Hawkins. Dave vroeg of hij toevallig nog een vervangende drummer wist en was dan ook erg verbaasd toen hij zichzelf aanbood.
In mei 1997 was daar hun nieuwe album: 'The Colour and the Shape'. De drie grootste hits van dit tweede album waren My Hero, Walking After You en het alom befaamde Everlong!

Hierna gebeurde er een tijdje niet zo veel, buiten het uit de band trappen van Stahl, één van Dave Grohls jeugdvrienden. In november 1998 was het volgende album dan ook klaar. 'There Is Nothing Left to Lose' was daar, met de succesvolle single en geniale clip Learn to Fly!
 Foo Fighters - Learn to Fly
Alweer gebeurde er bar weinig in de band. Dave Grohl hielp The Queens of The Stone Age met het opnemen van hun album 'Songs for the Deaf', waarna hij weer met de Foo Fighters aan de gang ging aan het album 'One by One'. Dit album had een aantal singles, onder andere All My Life en Times Like These. Drie jaar later, in 2005, kwam het album In Your Honor uit, dat bijvoorbeeld de single Best of You bevatte.

In 2006 kwam het eerste livealbum van Foo Fighters uit. Dit album was ook direct akoestisch. Het droeg de naam Skin & Bones, vernoemd naar één van de minder bekende, hele rustige nummers van hen.
 Foo Fighters - Skin and Bones
PlaatjeHierna kwam het meest succesvolle album en tevens de meest succesvolle single van Foo Fighters uit. 'Echoes, Silence, Patience & Grace' klom in vele album charts snel op naar de eerste plek. Ook de single van dit album, The Pretender, werd een gigantische hit. Niet veel later maakte Pat Smear bekend dat hij bij de Foo Fighters ging spelen. Een greatest hits album kwam uit, met daarop de pop song Wheels.

Aan het einde van 2010 doken ze dan weer de studio in. Het zou een ruiger album beloven te worden, want het werd tenslotte in de garage van de frontman opgenomen! In het begin van februari lekten ze zelf al zo ongeveer het ruigste nummer van het album uit: White Limo. Aan het einde van dezelfde maand verscheen Rope, de eerste officiële single van het album. Nog niet zo heel lang geleden verscheen de tweede single Walk, vlak nadat het album 'Wasting Light' uitkwam.

Het volledige nieuwe album is hier in topkwaliteit gratis te beluisteren!

Noot: Veel van de clips van Foo Fighters zijn grappig tot geniaal. Hier een paar op een rijtje:
 Foo Fighters - Walk, Everlong, Big me, Learn to Fly, The One, en Long Road to Ruin
Zomerfestivals: Pinkpop
Afbeelding
In de maand juni is Pinkpop voor de 42e keer gehouden in het dorpje Landgraaf. Dat is een niet al te groot dorpje in Zuid-Limburg. Ver reizen dus, voor de meesten. Veel mensen in Nederland komen graag naar Pinkpop en het festival is ook een van de grootste festivals van Nederland. We vroegen Halle wat hij er van vond.

• Je bent natuurlijk naar Pinkpop geweest, welke van de drie hoofdacts vond jij het beste en waarom?
- Coldplay. Ten eerste omdat ik die band beter ken dan de Foo Fighters en Kings of Leon. Coldplay heeft er ook een prachtige show van gemaakt, met een goede sfeer en prachtige lichteffecten. Nummers als Clocks, Violet Hill en The Scientist waren gewoon ongelooflijk mooi. Ik snap dat je er natuurlijk wel van moet houden. Of het nou de investering van 1,3 miljoen waard is geweest… Nee, dat vind ik dan weer niet. Ik had liever gezien dat ze in plaats van Coldplay wat andere beter bandjes hadden ingehuurd, want nu leek het heel vaak alsof sommige bandjes gewoon niet op de mainstage thuis hoorden, denk hierbij aan White Lies en Tim Knol.
Bij Kings of Leon stond ik helemaal vooraan, omdat één van mijn vrienden perse vooraan wilde staan. Ik verwachtte er heel wat van en hoopte ook lekker los te kunnen gaan. Dit viel helaas wat tegen, het publiek stond er (naar mijn mening) maar een beetje bij met de handjes in de lucht. En niet veel mensen gingen ‘echt’ los, tenminste… niet op de plek waar ik stond (en dat was helemaal vooraan). Natuurlijk was het wel fantastisch om Sex on Fire mee te kunnen brullen. Foo Fighters heb ik niet helemaal kunnen zien. Ten eerste wilde ik perse bij Deadmau5 vooraan staan tijdens zijn show en die was voor de Foo Fighters. Dus toen ik uit de tent van Deadmau5 kwam waren de Foo Fighters al begonnen. Dus ik heb vanaf een afstandje zitten kijken. We moesten ook nog weg omdat we de bus terug naar Groningen moesten halen. Achteraf heb ik wel spijt dat ik het niet helemaal af heb kunnen kijken en wat dichterbij heb kunnen staan. Het was namelijk een fantastische show. Maarja… Deadmau5 gaat voor.

• Hoe was de sfeer tijdens de hoofdacts? Vond je 't gezelliger bij Coldplay, Kings of Leon of bij de Foo Fighters?
- Zoals gezegd stond ik er bij de Foo Fighters niet bij, ik stond vanaf een afstandje te kijken. Coldplay stond ik ook niet helemaal vooraan omdat een vriend knallende koppijn had, dat gaat uiteraard voor. Bij Kings of Leon stond ik wel helemaal vooraan, maar het sfeertje viel me daar dus een beetje tegen, het was meer een beetje meezingen/schreeuwen dan echt losgaan, terwijl ze in mijn ogen toch wel meer een feestband zijn dan een bandje waar je rustig naar luistert. Ik zeg niet dat het een slechte act was hoor, maar ik had er gewoon wat meer van verwacht, aangezien ze toch een best hoge reputatie hebben.
De sfeer bij Coldplay was trouwens wel prachtig, iedereen zong mee met de nummers. De geweldige lichtshow maakte het alleen nog maar beter. Je werd als het ware de act ingezogen, je kwam er niet onderuit. :P Maar ik denk dat dit ook komt omdat ik bijna alle nummers van Coldplay mee kon zingen, een vriendin die naast me stond vond het echt niets.
Ik vond het wel heel erg jammer dat ik niet vooraan stond bij de Foo Fighters, want van wat ik kon zien werd iedereen vooraan helemaal gek. Maarja… Het is de laatste dag van Pinkpop en je bent ook aardig moe en we moesten zoals gezegd de tent nog inpakken en de bus nog halen. Achteraf vond ik het wel heel erg jammer dat ik daar niet wat dichterbij stond, want man… Ze weten wel hoe ze het publiek mee krijgen.

• Welke artiest, die geen hoofdact was, vond je het beste en waarom?
- Deadmau5, deze act vond ik overigens ook de beste act van heel Pinkpop. Dat komt ook omdat ik een gigantische Deadmau5-fan ben. Maar man…. Het optreden was echt hemels. Meteen na de drop van het eerste nummer ging iedereen helemaal los, je kwam er gewoonweg niet onderuit. Ik ben ook nog nooit ergens zo hard los gegaan als bij Deadmau5. Het begon met wat House/Techno tracks, waar je gewoon heerlijk op mee kan springen. Op een gegeven moment gooide Joel (Deadmau5’s echte naam) er ook nog wat Dubstep in…
Kijk het onderstaande filmpje maar eens, dan begrijp je wat ik bedoel. En dan vanaf ongeveer 3:28. Dan begint de intro van het nummer Raise Your Weapon.
Deadmau5 was in mijn ogen beter dan Coldplay, Foo Fighters en Kings of Leon bij elkaar. Want zoiets vets heb ik in m’n leven nog nooit mee gemaakt, zelfs niet bij Green Day vorig jaar.

• Heb je bekertjes verzameld?
- Nee, ik kom op Pinkpop voor de muziek… Niet om bekertjes te verzamelen voor een souvenir.

• Stel, je mocht de line-up bepalen voor één dag, wie wil je dan volgend jaar op die dag op Pinkpop zien?
- Dan zou ik Deadmau5 sowieso nog een keer willen zien en dan ook meteen als hoofdact op de mainstage. Verder zou ik de artiest ‘Feed Me’ ook zeker op Pinkpop willen zien, hij maakt Electro House. Ook Green Day zou niet mogen ontbreken, die heb ik vorig jaar gezien.. Dat was op Deadmau5 na het beste optreden dat ik heb meegemaakt. Muse zou zeker niet mogen ontbreken, want die wil ik sowieso nog eens zien in mijn leven. Het lijkt me geweldig om hen live te zien spelen. Verder lijkt het me ook zeker vet om Pendulum eens live te zien en dan lekker los gaan op hun "drums and bass" (dnb) muziek. Oh ja, wie ook zeker niet mag ontbreken is Skrillex. En The All-American Rejects wil ik ook nog even live zien. :P Als laatst zou Joshua Radin ook komen moeten, alleen ik weet niet of zijn muziek wel tot z'n recht komt op zo’n groot podium.
Achteraf zijn er nog veel meer artiesten die zouden moeten komen en één dag is dan ook echt veel te weinig. Toch zijn dit wel de artiesten die ik echt wil zien.

• Kun je andere LTF'ers aanraden om naar Pinkpop te gaan? Waarom?
- Ja, dat spreekt voor zich natuurlijk. De sfeer op Pinkpop is leuk, als je niet naar een show aan het kijken bent kun je lekker relaxen op het gras of op een bankje. Ook zijn er naast shows nog wat andere dingen te doen, er staat een klein gebouw die dient als museum (je moet er maar van houden trouwens), ook is er bijvoorbeeld een stalletje waar je met z’n tweeën Guitar Hero kunt spelen, op een heel groot scherm. Maar je komt er natuurlijk voor de artiesten en als de line-up volgend jaar minstens even goed is als dit jaar zou ik er sowieso weer heen gaan.


Het doorgeefverhaal

Het doorgeefverhaal is een nieuw project van de redactie om de lezers meer te betrekken bij de krant. Het algemene idee is dat tien gewone leden met hulp van de redactie een kort, maar leuk verhaaltje schrijven. Meer info over dit project kan je hier vinden.

Dit is het doorgeefverhaal van deze maand:
Redactie schreef:Donderdagnacht, de maan schijnt door de ramen van je huis. Inderdaad, je zit alweer om twee uur 's nachts te Runescapen. Met breedbeeldogen zit je ...
marky 3100 schreef:... al lekker te vloeken omdat je doodging bij de King black dragon. Hierna blesste je vriend je natuurlijk niet en ben je arm geworden. Dus ...
Travolter schreef:... je vraagt je vriend om samen geld te verdienen voor armour. Maar hij wil het niet. Je wordt kwaad: hij zal je terugbetalen of ...
Hidde Kata schreef:... je zal zijn geheim aan heel de clan vertellen. Hij wil natuurlijk niet dat heel de clan weet dat hij eigenlijk een ...
lol but gf schreef:... een bedelaar is, hij heeft namelijk al uren gedanst voor geld. Dat was hij ook van plan om te doen maar ...
Mr mcchat schreef:... zijn schoen was kapot gegaan. Dus ging hij naar de schoenmaker, maar onderweg werd hij zomaar ...
Denteis schreef:... tegengehouden door een visser, die vroeg of hij een nieuwe hengel had omdat z'n oude was gebroken. Er was alleen één probleem ...
Sherwood689 schreef:... de hengel moest van puur kristal gemaakt zijn en zo'n hengel kan je maar op een manier krijgen, ...
Redactie schreef:... namelijk van elven! Dus, na het voltooien van een traumatiserende, levensgevaarlijke en deze-saaiheid-overleeft-niemand opdracht (56 Agility halen), het starten van Regicide, ...
Redactie schreef:... acht random events te voltooien en het droppen van een partyhat om plaats te maken voor een bucket, kocht hij een kristallen hengel in Lletya.
xMrThehByez schreef:Maar toen hij de visser de kristallen hengel gaf, bleek het een neppe te zijn en ondertussen waren je schoenen al helemaal weggerot!
Redactie schreef:Je had dus voor niets al die vermoeiende tochten gemaakt: Je schoenen waren er alleen maar slechter op geworden. Het idee van een kristallen hengel voor de gemene visser halen had je allang al verworpen. Weer dat rottige elvengebied door, vol gemene vallen, om een nieuwe hengel van die oplichter te kopen? Nooit! Maar toch, je tocht was niet helemaal tevergeefs.

Ietsje terug, niet ver van de visser vandaan, kwam je een andere schoenmaker tegen. Veel geld had je van al je avonturen niet meer over, maar na wat helpen bij de schoenmaker had je toch nog een aardig uitziend paar leren laarzen op de kop kunnen tikken. Je had zelfs weer wat geld om je wapenrusting weer wat terug te kopen! Vol goede moed wilde je je oude leventje weer een beetje oppakken door allerlei monsters voor geld te verslaan.

Helaas begon je vermoeidheid parten te spelen, onderhand was het alweer bijna ochtend geworden. Dommelend voor je computer lette je even niet op en ging je weer dood. Je verloor weer je spullen. Ach.. Misschien was het voltooien van quests en gebruikmaken van andere skills zo slecht nog niet.. Dat was in elk geval een stuk veiliger en had je ook geen last van zogenaamde vrienden die alleen maar op je spullen uit waren!

Paper of fame
Afbeelding
Op LTF zijn er vrij veel wedstrijden waaraan je kan deelnemen. Omdat het nogal moeilijk is om al deze wedstrijden te volgen, kwamen wij op het idee om jullie een maandelijks overzicht te geven van de winnaars. Hier is editie 3 van Paper of fame:


De Screenshotcompetitie
In deze competitie is het de bedoeling om een zo mooi en origineel mogelijk plaatje van RuneScape te nemen. Je kan hier enkel in de finale komen als de jury je de meeste punten geeft. De winnaars van deze maand:
 Winnaar #1
Afbeelding
Gefeliciteerd Exoemo!
 Winnaar #2
Afbeelding
Gefeliciteerd Wout12345!

De Suggestie Awards
Dit is een wedstrijd voor de creatieve zielen onder ons. De wedstrijd bestaat eruit om rond een bepaald thema een leuke suggestie voor RuneScape te verzinnen. De stemming verloopt volgens een peiling, er zit dus geen jury tussen.

Wegens bepaalde redenen is dit thema van de competitie nogal uitgelopen. De peiling van het huidige thema is op dit moment nog altijd bezig. Klik hier om op de peiling te stemmen.

Guide Awards
Deze award kan je verdienen door een mooie, handige en goede guide te maken. De jury zal vervolgens een winnaar aanduiden. De winnaar krijgt extra reclame: je guide wordt als sticky gezet en er zal ook een link staan in het forumindex.
 De winnaar
De winnaar van afgelopen maand was Wout12345, met deze guide.
Signature Of The Week
Elke week wordt er een ander thema aangegeven waar de deelnemers omheen moeten werken. Naast enkele basisregels ben je vrij in wat je maakt, zolang je je houdt aan het thema. Gelukkig zijn de thema's zeer ruim, dus je kan alle kanten uit.
 De 3 winnaars
i K0nijn i, Thema: RIP
Afbeelding
The Sims33, Thema: Ontroering
Afbeelding
Damarchus, Thema: Naamgerelateerd
Afbeelding
Nogmaals gefeliciteerd aan alle winnaars van deze maand en veel succes aan alle toekomstige deelnemers!

Felicitaties RuneScape
Plaatje
Hoewel de examens bij velen voor wat minder tijd om te RuneScapen zorgden, konden anderen nog wel wat prestaties leveren in het spel. In het forum Prestaties kun je dan ook topics aanmaken om te laten zien wat je hebt bereikt. Het redactieteam wil graag een paar mensen proficiat wensen....

Nederlandar met 99 Magic!
hofstee bol met 116 Dungeoneering!
pyton364 met 97 Dungeoneering in F2P!
Martus met 98 Woodcutting!
Olivier 1337 met 88 Summoning!
Jeroen met 99 Thieving!
Donato 9 met 99 Runecrafting!
Yannickk met 120 Dungeoneering!
shrympy met het verslaan van Nomad!
skillz0r12 met 99 Smithing!
dragon209 met 92 Cooking!

En natuurlijk ook gefeliciteerd aan alle andere spelers die iets bereikt hebben!

Verjaardagen
Zoals elke maand zijn er weer wat leden jarig in juli. Sommige van deze mensen vieren hun verjaardag wellicht thuis, andere mensen doen dit in een lekker warm vakantieland. Hoe dan ook, de redactie wil de volgende mensen feliciteren met hun verjaardag..

Azer761, Sherwood689, RecreatoR, Codyy, jan951, Scyfer, Ghosty872, pro f0 show, een koe, Burak, [BTP]Unholy, Fiv Fivang en vjennecity32!

Als jij ook jarig bent in juli natuurlijk ook gefeliciteerd! Mocht je wel jarig zijn, maar niet in de krant staan, dan komt dat waarschijnlijk door het feit dat je naam en verjaardag niet in dit topic vermeld staan. Mocht je er niet in staan en de volgende keer dat wel willen, dan kun je altijd even je geboortedatum en naam doorgeven in het topic.

Oplossing vorige puzzel

In de vorige krant was er aan het einde van de krant een soort kruiswoordraadsel te vinden, waarbij je een verticaal woord moest zoeken door 17 horizontale woorden in te vullen en daarvan de juiste letters te nemen. Dit verticale woord was Lexicus Runewright, een F2P Dungeoneering boss. Kevienjow123 vond dit woord als eerste, dus gefeliciteerd!

Natuurlijk zijn er ook andere mensen die het woord gevonden hebben, namelijk: jan951, CallMe Wildy, iMichel, Darkrider, realizeyourpower, luckyluke91, erakthebrave, vitto3332, Cyanos, teh frogy, Dragon Inn en 08slayer.


Wist je dat


Plaatje Er twee verschillende forums op Lunagang zijn? Men heeft het tipforum en het clanforum. Op het clanforum kan je je niet meer registreren en het clanforum is redelijk inactief en klein.

Plaatje Er zeer veel Latijn in RuneScape voorkomt? Zo dragen Nex en Sagittare namen die afgeleid zijn van het Latijn. Malignius, die zich ten zuiden van Falador bevindt, roept ook de hele tijd Latijnse uitspraken. Probeer er zelf nog maar eens wat te vinden!


Opmerkelijke inzendingen

Geen krant zonder opmerkelijke inzendingen!
 Inzending 1
Naam van de quest: Shadow of the storm

Beschrijving van probleem: Ik bij lijp ik zit in lvl 69 en ik wil wel in jolie glan ben wariew e en renger is 50+ andr streng 60+
 Inzending 2
Naam van de quest: Monkey Madness

Beschrijving van probleem: Je zei niet dat je hem ook dan kan dragen als je quest compleet heb bedankt he je ben me 140k schuldig!hoeren t luiers

Met als tweede inzending even later:
Naam van de quest: Monkey Madness

Beschrijving van probleem: Als je me 140k niet terug geef ga ik je hacken!haal heel je site leeg!dus wat kies je?me email is ***@hotmail.com
 Inzending 3
Naam van de quest: Legends Quest

Beschrijving van probleem: i am lvl 83cb and have use tunas and there stand the minimum food is sharks
 Inzending 4
Onderwerp:Plz

plz mijn acaunt is gehackt en ik ben verslaafd op runescape heet ik *** en mijn wachtwoord moet *** zijn eerst was het *** dus plz antwoord want ik was al lv 68 en ik wil hem zo graag terug mijn imail is ***@live.nl plz geef antwoord ik oe alles
 Inzending 5
Onderwerp: Easter

het easter event is online en jullie zouden het erop kunnen zetten voor de noobjes die dat nodig hebben.
En dan nog als bonus een oude, maar gouden inzending:
 Inzending
Onderwerp: Anders - Ajax venter
Bericht:
kan een wallie card ook in een laptop..
zo ja waar

Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40330
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Editie 24 - Juli 2011

Bericht door Daan »

Awesome.
Thomas
Berichten: 11189
Lid geworden op: zaterdag 16 januari 2010, 15:03
RS: SP00NTECH (OSRS)
Clan: Tipaward manipulator

Re: Editie 24 - Juli 2011

Bericht door Thomas »

Leuk!
Afbeelding Lisette 24/11/2015 :oops: :wub:
Afbeelding
Afbeelding
Sherwood689
Berichten: 1553
Lid geworden op: zondag 16 mei 2010, 15:38
RS: Sherwood689 (p2p)
Clan: Geen

Re: Editie 24 - Juli 2011

Bericht door Sherwood689 »

Ons verhaal is ook echt raar geworden. :'D
Bedankt i k0nijn i!
Afbeelding
Mijn Grote
Thomas
Berichten: 11189
Lid geworden op: zaterdag 16 januari 2010, 15:03
RS: SP00NTECH (OSRS)
Clan: Tipaward manipulator

Re: Editie 24 - Juli 2011

Bericht door Thomas »

Trolled @ OI.
Afbeelding Lisette 24/11/2015 :oops: :wub:
Afbeelding
Afbeelding
Slyfer
Ex-moderator
Berichten: 9809
Lid geworden op: maandag 14 maart 2011, 21:39

Re: Editie 24 - Juli 2011

Bericht door Slyfer »

Jagex, wat zijn ze aan het doen?
Dus, waar hebben jullie je inspiratiebron? Hehe.

Morgen eens volledig lezen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Empty Glasss
Berichten: 148
Lid geworden op: woensdag 27 januari 2010, 18:44
Oude naam: Django

Re: Editie 24 - Juli 2011

Bericht door Empty Glasss »

wow leuke krant :D
Gebruikersavatar
Spacey
Berichten: 6862
Lid geworden op: zondag 1 april 2007, 10:14

Re: Editie 24 - Juli 2011

Bericht door Spacey »

Nice krant!
'' Proud to be a Feyenoord Supporter ''
Imii
Berichten: 1086
Lid geworden op: zondag 24 april 2011, 9:42

Re: Editie 24 - Juli 2011

Bericht door Imii »

Rofl @ Ander ga ik je hacken,haal ik je site leeg! Gewoon weg geniaal !! =D>
Failed a test today, they told me to spell legend and I wrote my name.
Gebruikersavatar
Empty Glasss
Berichten: 148
Lid geworden op: woensdag 27 januari 2010, 18:44
Oude naam: Django

Re: Editie 24 - Juli 2011

Bericht door Empty Glasss »

kan iemand opmerkelijke inzending 1 voor mij vertalen :shock:
J3ram
Berichten: 1784
Lid geworden op: zondag 6 januari 2008, 16:20

Re: Editie 24 - Juli 2011

Bericht door J3ram »

Ff lezen.
Gebruikersavatar
Rotje
Ex-moderator
Berichten: 7204
Lid geworden op: woensdag 7 maart 2007, 20:35
RS: Zabky (OSRS)

Re: Editie 24 - Juli 2011

Bericht door Rotje »

Bij SD zouden er meer nederlandse jmods zijn; intresting.
Kev
Berichten: 1917
Lid geworden op: zondag 3 juli 2011, 23:19
RS: 30 (p2p)
Extra rang: Road of Skillers #1 Thieving

Re: Editie 24 - Juli 2011

Bericht door Kev »

ik wist het al van moonie interview angezien de clan leden van moonie het veraden haden toen ik naar neite vroeg
Smartie` schreef: -.q (chinees met een monocle)
[kolom]Afbeelding[/kolom][kolom]
Parsonsda schreef:Lifepoints are red...
...Bodies lay blue...
don't turn your back....
Or trolls will get you!
[/kolom]
Syn

Re: Editie 24 - Juli 2011

Bericht door Syn »

Leuk bedacht van dat muziek. kuch :$
Burn the Sof
Berichten: 4451
Lid geworden op: dinsdag 24 februari 2009, 11:50
RS: Burn the Sof (p2p)
Clan: Ellte

Re: Editie 24 - Juli 2011

Bericht door Burn the Sof »

rofl @Kan een Walliecard ook in je laptop!
Afbeelding
J3ram
Berichten: 1784
Lid geworden op: zondag 6 januari 2008, 16:20

Re: Editie 24 - Juli 2011

Bericht door J3ram »

Ik lacht serieus plat bij: Kan een wallie card ook in een laptop, zoja waar? O:) Wat een masterlijke.
Off-er
Berichten: 14232
Lid geworden op: vrijdag 18 juli 2008, 15:55
Clan: D/SEA eSports

Re: Editie 24 - Juli 2011

Bericht door Off-er »

Melliw Naj schreef:Leuk bedacht van dat muziek. kuch :$
foutje ;$

*Kijkt naar Sims*
Afbeelding
The Sims33
Ex-moderator
Berichten: 10500
Lid geworden op: maandag 14 augustus 2006, 20:58
Contacteer:

Re: Editie 24 - Juli 2011

Bericht door The Sims33 »

Oh, stoute ik.. :( Ik was 't er vergeten bij te zetten. Nogmaals bedankt + aangepast.

Veel leesplezier!
Afbeelding Afbeelding
Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

Re: Editie 24 - Juli 2011

Bericht door Superheat »

Dat was een mooie krant! :O
Die Wallie ROFL.
Someone who hacked Zarfot's channel: "I tell the truth, and if you don't like it: too damn bad."
Plaatje
"There was a fella once. Running for a train. And he's carrying a pair of gloves, this man.
He drops a glove on the platform, but he doesn't notice. And then later on, inside the train,
he's sitting by the window and he realises that he's just got this one glove left.
But the train's already started pulling out of the station. So what does he do?
He opens the window, and he drops the other glove onto the platform.
That way, whoever finds the first glove, can just have the pair."

"What are you telling me?"

"Goodbye, mister Nygaard."

"Goodbye, deputy."
KetchupFTW
Berichten: 4782
Lid geworden op: zondag 16 november 2008, 18:33
RS: Gestopt
Clan: Smokin Mils
Oude naam: NL Barbarian

Re: Editie 24 - Juli 2011

Bericht door KetchupFTW »

Haha, opmerkelijke inzending 2 :D
Gesloten