Odi's blog - Odius33 op pensioen

Heeft een monster iets leuks voor je achter gelaten of heb je level 99 in iets gehaald? Je kunt het hier kwijt. Hier is ook ruimte om te bloggen over je vorderingen in RuneScape.
Forumregels
Voor alle buit met een hogere waarde dan 1000K mag je een apart onderwerp aanmaken. Buit onder de 1000K kun je in dit onderwerp posten. Het is verplicht om een plaatje van je buit in je bericht te zetten.
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Odi's blog - Odius33 op pensioen

Bericht door Odius »

Post op 10-01-2017



Beste bloglezers.

De voorbije week is er heel wat gebeurd op het vlak van Runescape en gisterenavond heb ik voor mezelf eindelijk de knoop kunnen doorhakken. Het wordt tijd om Odius33 voor een hele tijd vaarwel te zeggen. Dit is met pijn in het hart, maar uiteindelijk moet ik concluderen dat niet alleen het spel zelf me interesseert, maar vooral de community. Om blijvend actief te zijn (en omdat ik reeds zeer veel uit Odius33 heb gehaald) heb ik gisteren de OSRS Ironman account Odius34 gecreëerd.

Als noobje begonnen op het einde van 2008 slaagde ik erin een aanzienlijke account op Runescape te ontwikkelen. Dit ging gepaard met de nodige functies op het forum. In het bijzonder mijn periode als chatmoderator (met teamleiderschap) en Evenementenorganisator. Zelfs het leven op de universiteit kon ik uiteindelijk combineren met het spelletje, wat in de zomer van 2014 resulteerde in mijn grootste prestatie: 200M Construction Xp. Uiteindelijk deed ik dit ook op een vrij unieke manier. Als arme plebejer haalde ik mijn geld bijeen met implings en slayer. Stealing Creation speelde ik helemaal kapot, wat me uiteindelijk 100M BxP in totaal opleverde en de prestatie mogelijk maakte. Sedertdien is het eigenlijk toch wel bergaf gegaan. Enkele maanden later werd ik Maxed met 99 Divination. In de zomer van 2015 kwam ik nog een beetje terug om mijn skills boven de 20M te brengen, maar eigenlijk was dit geen leuk doel. Hetzelfde geldt voor Invention, ook al is dat een skill op zich, deze zomer. Ik kan mijzelf er niet voor opladen. Uiteindelijk is mijn beslissing dus deels te wijten aan het spel zelf, maar zeker ook vanwege de community. Doordat ik tijdens het jaar weinig tot niet speelde (uitgezonderd de zomervakanties dus en intersemestriele weken) sedert begin 2015, beleefde ik de veranderingen op RS3 als veel ruwer. Een dalende activiteit, minder sfeer, interesse en vriendelijkheid op RS3 zelf en de groeiende druk van het (wel populaire) OSRS kamp. Uiteindelijk ben ik me een hele tijd blijven vastklampen aan RS3, omdat ik reeds zoveel had behaald op Odius33.
In- of uitklappen • Het verhaal van de 200M Construction xp
Odius33 schreef:Op 11 oktober 2009 behaalde ik voor de tweede maal 99 in een skill, Construction. Na nog wat andere 99's besloot ik in augustus 2010 een stap verder te gaan. Ik wou iets écht bijzonder doen en besloot 35M Construction Xp te behalen. Dit zou me op de eerste pagina brengen. Uiteindelijk leverde dit me (nadat twee personen verbannen werden) zelf de 18de plaats ter wereld op, onvoorstelbaar. Het jaar erop, andermaal in augustus, wou ik het nog grootser aanpakken. Ik haalde 20K Stealing Creation Points met Fast Sc en trainde tot aan 100M Xp. Opnieuw plaatste ik mezelf omstreeks de top 20.

Daarna volgden helaas de dark ages. Het moneymaken ging erg moeizaam en de tijd voor Runescape beperkte zich. 2012 en (gedeeltelijk 2013) waren namelijk mijn eerste jaren aan de universiteit en ik wist niet wat ik moest verwachten. Bovendien werd het eens tijd om maxed te worden. Vorig jaar was het bijna zover, ware het niet dat Divination enkele dagen voor mijn wat toen nog laatste 99 zou zijn geweest, uitkwam. Uiteindelijk was ik dus nog steeds niet maxed, tot op de dag van vandaag. Gelukkig had ik ondertussen zoveel mogelijk geld gespaard - vooral door bv. 99 Slayer en Hunter - en planks opgestapeld. Na de uitzichtloze situatie besloot ik me te herpakken. Ik moest en zou die 200M bereiken. In oktober 2013 kwamen de plannen. Ik had ongeveer reeds 400k oak planks (finaal zou ik er 800k nodig hebben) en vond dat het er mits een goede planning wel in zou zitten om finaal in de vakantie de 200M te bereiken. Gedurende het jaar haalde ik 25k Stealing Creation Points en het nodige geld binnen.

Deze vakantie, midden juli, begon ik dan te trainen en het ging aardig goed. Met een lacune van ongeveer 7 dagen in augustus haalde ik tot vandaag ongeveer 95M Construction xp. Gisteren behaalde ik op één dag 16.2M xp, met mahogany tables (normaal Oak Dungeon Doors), wat me een 36ste plaats oplevert op Runetrack in Best Daily Xp Ever (later volgen hiervan ook nog afbeeldingen). En vandaag, vandaag was het eindelijk de dag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In zijn totaliteit heeft de 200M XP mij ongeveer 1 Bil gekost (+ 200M huis) en 60K Stealing Creation Points. Dit laatste lukte mij vooral dankzij de schitterende mensen van Fast Sc. Verder wil ik ook iedereen in het algemeen bedanken die me al die jaren gesteund heeft. Niemand neemt de rank 47 in Construction ooit nog van me af, comfortabeler kun je niet zijn. Bovendien, hoeveel mensen kunnen zeggen dat ze eerst een 200M haalden (in Construction dan nog) voor ze maxed werden..




Afbeelding

De voorbije week veranderde dit dus. Het hele zooitje rond Kipcorn en de vertrekkende (ik hoop nog steeds dat ze blijven) moderatoren bracht weer veel leven op het forum. Ik had zin om eens in te loggen en enkele middagen geleden merkte ik tot mijn verbazing de aanwezigheid op van Jb Godranger, Erwin, Heey Im Back, Evilminded en Lisette. Ja, zelfs ADHDBoogie en Kilerhageman speelden weer Runescape. Deze mensen hebben stuk voor stuk mijn jeugd gevormd en roepen één voor één specifieke gevoelens in me op, gecombineerd met een algemeen warm nostalgisch gevoel. Godranger, het als chatmoderator zijnde vervelend, maar tegelijkertijd interessant en soms buitengewoon grappig jongetje. Evilminded, dé moderator waarmee ik in mijn beginjaren graag mee op Runescape vertoefde en voor wie ik tot op heden een buitengewoon respect heb. Kilerhageman, de strenge baas op LTF die mijn eerste maanden op het forum tekenden. Allen deden ze me beseffen dat de prestaties op Odius33 niets voorstellen in verhouding tot wat zij me gaven in mijn jeugd. Ook al is er het besef dat zij een verloren tijd belichamen, toch riep dit de sterke nood op om de tijden en herinneringen enigszins te herbeleven en terug actiever te worden op het spel en in de chat. Zo kon ik ook weer met 'nieuwere' leden spreken die ik de latere jaren leren kennen en eenzelfde gevoel van genegenheid oproepen; en voor wie ik een blijvende affiniteit zal koesteren: Tristan, Hank, Jelmer, Matthijs en Siddy in het bijzonder.

Om toch iets te doen te hebben op Runescape besloot ik daarom om gisteren een OSRS-account te creëren. Deze luidt naar de originele benaming 'Odius34'. Om naamsverwarring tegen te gaan zal mijn forumnaam nu 'Odius' zijn. Iedereen staat vrij om me te voegen. Hierbij is naar mijn gevoel een hoofdstuk voor een hele tijd afgesloten, maar stap ik ook weer in een volledig nieuw avontuur. Ik wil iedereen nogmaals uitdrukkelijk bedanken voor de fijne jaren op het forum, geattesteerd in dit topic. Het is niet onmogelijk dat ik in de toekomst ooit nog op RS3 terugkeer, maar dit zal niet tot gauw zijn.

Meer informatie i.v.m. met mijn OSRS Ironman zal later deze dag gepost worden in het bloggedeelte van het OSRS-forumdeel.
Laatst gewijzigd door Odius op dinsdag 10 januari 2017, 12:07, 1176 keer totaal gewijzigd.
Yentel
Moderator in categorie RS
Berichten: 2400
Lid geworden op: dinsdag 24 juni 2008, 12:24
RS: Yentel (p2p)
Extra rang: Tijdelijk Afwezig

Re: Michielverv en Odius33 duo blog- reserved /working

Bericht door Yentel »

GOOOOOOODLUCK FONS
Laatst gewijzigd door Yentel op zaterdag 28 augustus 2010, 17:07, 18 keer totaal gewijzigd.
Chris
Ex-moderator
Berichten: 17442
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2007, 11:13
RS: Z dragon999 (p2p)

Re: Michielverv en Odius33 duo blog- reserved /working

Bericht door Chris »

Succes met jullie goals. :D
Gaat jullie vast lukken. O:)
Afbeelding
~Completionist cape owner since 21-07-2013~
~Max cape owner since 23-09-2011~
Afbeelding
Mixofdragono
Berichten: 175
Lid geworden op: woensdag 23 januari 2008, 18:41
Clan: Ltf, Teak-Skillers

Re: Michielverv en Odius33 duo blog- reserved /working

Bericht door Mixofdragono »

Indeed alvast gl met jullie goals ! 8-)
Afbeelding
Yentel
Moderator in categorie RS
Berichten: 2400
Lid geworden op: dinsdag 24 juni 2008, 12:24
RS: Yentel (p2p)
Extra rang: Tijdelijk Afwezig

Re: Michielverv en Odius33 duo blog- reserved /working

Bericht door Yentel »

Chris schreef:Succes met jullie goals. :D
Gaat jullie vast lukken. O:)
thx chrisie, zo meteen effe beginnen :mrgreen:
BruceiD
Berichten: 1806
Lid geworden op: donderdag 7 augustus 2008, 19:25
Oude naam: Bruceee

Re: Michielverv en Odius33 duo blog- reserved /working

Bericht door BruceiD »

Lol Blog nog niet begonnen al 5 posts ofzo XD
Good luck met blog/goal !
Afbeelding
RobotRobbie
Ex-moderator
Berichten: 9996
Lid geworden op: maandag 3 maart 2008, 16:40
RS: Gestopt
Clan: Ragers
Contacteer:

Re: Michielverv en Odius33 duo blog- reserved /working

Bericht door RobotRobbie »

Omg mooi blog Odius!
Tim zegt: Plaatje
seriously? :')
mfw :')
dit is echt diep en diep triest, ik heb werkelijk geen flauw idee meer hoe ik vanaf jouw huis naar huis ben gekomen :')
en ik heb niet eens gedronken >:{
Rob zegt:
Mag dit mijn onderschrift worden?
Tim zegt:
doe je best :')
echt what the fuck
ik ga even mn stappen nalopen in huis om te zien of ik iets doms gedaan heb
brb

<Luke_PvM> Rob|, Aarib noemt jou in "name a good dger" op xpwaste
<Jurian> Ja hoeveel heb je hem gegeven
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: Michielverv en Odius33 duo blog- reserved /working

Bericht door Odius »

RobotRobbie schreef:Omg mooi blog Odius!
Ik weet het!!!!! :D
RobotRobbie
Ex-moderator
Berichten: 9996
Lid geworden op: maandag 3 maart 2008, 16:40
RS: Gestopt
Clan: Ragers
Contacteer:

Re: Michielverv en Odius33 duo blog- reserved /working

Bericht door RobotRobbie »

Odius33 schreef:
RobotRobbie schreef:Omg mooi blog Odius!
Ik weet het!!!!! :D
Wel een beetje lang =\
Tim zegt: Plaatje
seriously? :')
mfw :')
dit is echt diep en diep triest, ik heb werkelijk geen flauw idee meer hoe ik vanaf jouw huis naar huis ben gekomen :')
en ik heb niet eens gedronken >:{
Rob zegt:
Mag dit mijn onderschrift worden?
Tim zegt:
doe je best :')
echt what the fuck
ik ga even mn stappen nalopen in huis om te zien of ik iets doms gedaan heb
brb

<Luke_PvM> Rob|, Aarib noemt jou in "name a good dger" op xpwaste
<Jurian> Ja hoeveel heb je hem gegeven
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: Michielverv en Odius33 duo blog- reserved /working

Bericht door Odius »

RobotRobbie schreef:
Odius33 schreef:
RobotRobbie schreef:Omg mooi blog Odius!
Ik weet het!!!!! :D
Wel een beetje lang =\
Pff, weet jij hoeveel werk het was. :O
Rbcmaster100
Berichten: 1935
Lid geworden op: donderdag 22 november 2007, 17:05
Clan: Teak

Re: Michielverv en Odius33 duo blog- reserved /working

Bericht door Rbcmaster100 »

Nou hup, skillen jullie, wij willen die eerste level upjes wel eens zien :P

Succes allebei!
Yentel
Moderator in categorie RS
Berichten: 2400
Lid geworden op: dinsdag 24 juni 2008, 12:24
RS: Yentel (p2p)
Extra rang: Tijdelijk Afwezig

Re: Michielverv en Odius33 duo blog- reserved /working

Bericht door Yentel »

bedankt, ben het effe zat; kga straks wel weer verder 8-[
Hydro
Berichten: 1021
Lid geworden op: zondag 24 februari 2008, 11:28
Oude naam: Hydro Cutter

Re: Michielverv en Odius33 duo blog- reserved /working

Bericht door Hydro »

Dit gaat wel goed komen, plezier met het maken en onderhouden van je Blog!

Succes beide! :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Simon
Berichten: 2147
Lid geworden op: maandag 16 juli 2007, 16:37
RS: Gestopt
Clan: Just Skillers

Re: Michielverv en Odius33 duo blog- reserved /working

Bericht door Simon »

Gl met jullie blog en goals. :D
Yo soy el rey, el emperador y el presidente.

"I feel sorry for the people who don't drink. When they wake up in the morning, that is as good as they're gonna feel all day." - Frank Sinatra

Afbeelding
simi25
Berichten: 588
Lid geworden op: zondag 28 oktober 2007, 13:49
Clan: lanugang , TEAK

Re: Michielverv en Odius33 duo blog- reserved /working

Bericht door simi25 »

succes allebei maak er iets moois van ;)
Afbeelding
6 Kilo Pinda
Ex-chatmoderator
Berichten: 4793
Lid geworden op: maandag 9 maart 2009, 18:57
RS: Most Great (OSRS)
Extra rang: 3de "Beste nieuwkomer van 2009"

Re: Michielverv en Odius33 duo blog- reserved /working

Bericht door 6 Kilo Pinda »

omfg vooral odius heeft flinke goals, ben benieuwd of het hem lukt like wtf :D

gl allebei :mrgreen:
R.I.P. Koen Buitelaar, 17.02.1988 - 07.03.2010
'You had to go, and left the world behind. You're not gone, you're just out of sight.'
PlaatjePlaatje
Rowwen Hèze: 'Soms is 't beater iets moeis te verleeze. Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad.'

Rowwen Hèze: 'Vur iederien din os is veurgegoan, vur iederien din alles het gegeave. Enne gojje mins blieft altied leave.'

BZB: 'Ik hou mijn leven in de hand, 't liefst gevuld tot aan de rand.'
Mrs Pl0xSkil
Berichten: 2513
Lid geworden op: zaterdag 9 juni 2007, 11:07
Clan: Teak
Oude naam: `Mikal, Mr Mikal

Re: Michielverv en Odius33 duo blog- Klaar !!!!! Lezen a.u.b.

Bericht door Mrs Pl0xSkil »

OOH EM GEE. Fons heeft huisDieren!!
koel.
Gl noobische noobs :D (O_o)
Afbeelding
Heey Im Back
Berichten: 10001
Lid geworden op: maandag 12 maart 2007, 18:27
RS: Heey Im Back (OSRS)
Clan: <3

Re: Michielverv en Odius33 duo blog- Klaar !!!!! Lezen a.u.b.

Bericht door Heey Im Back »

Share me: 1 wife.

Gl beide
Afbeelding
Yentel
Moderator in categorie RS
Berichten: 2400
Lid geworden op: dinsdag 24 juni 2008, 12:24
RS: Yentel (p2p)
Extra rang: Tijdelijk Afwezig

Re: Michielverv en Odius33 duo blog- Klaar !!!!! Lezen a.u.b.

Bericht door Yentel »

erg bedankt allemaal ;). Mijn blog is nu ook af denk ik :mrgreen:.
Jelle
Ex-chatmoderator
Berichten: 3021
Lid geworden op: maandag 20 maart 2006, 18:00
RS: Jelle (p2p)
Clan: Echo of Silence
Oude naam: Sylverus
Contacteer:

Re: Michielverv en Odius33 duo blog- Klaar !!!!! Lezen a.u.b.

Bericht door Jelle »

succes allebei :D
"Dream as if you'll live forever, live as if you'll die tomorrow."
ex-Dutch Generation Council, ex-Leader of Euphoria
17th to Untrimmed Slayer Cape
Afbeelding
Plaats reactie