hobgoblin mine guide. train je mining snel. ook f2p

Hier staan tips van je medespelers over skills.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
barageownage
Berichten: 588
Lid geworden op: zaterdag 8 augustus 2009, 13:18

hobgoblin mine guide. train je mining snel. ook f2p

Bericht door barageownage »

Afbeelding

Welkom bij mijn hobgoblin mine guide. Ik heb al aardig wat guides gemaakt, en wou wel weer eens een nieuwe. Ik had net 70 mining gehaald en dacht. Ik maak een guide over de hobgoblin mine.


Wat is de hobgoblin mine?

De hobgoblin mine in een mijn op level 35 wilderness. Het is dus in de wildy en hier kunnen Revenants rondzweven. Verder lopen er in de mijn een heleboel hobgoblins van level 28 rond. Er zijn in de mijn 16 iron, 31 coal, 19 mithril, 8 adamant rocks.

Hoe kom ik in de hobgoblin mine.

Afbeelding
Je volgt deze route :D simpel hé?

Vanuit de bank bij bounty Hunter, loop je door de wilderness volcano naar de mijn. Als je genoeg ores hebt gehakt, loop je weer terug naar de bank om je ores op de bank te zetten.
Daarna loop je weer terug.

Moet ik nog iets meenemen?

Ja. Omdat er Revenants zijn die nogal wat kunnen hitten, neem ik altijd 5 lobsters mee ( ben 10 def) en omdat de Hobgoblins ook wel iets hitten, neem ik ook 10 cakes mee. Hoe hoger de defense level en hoe beter je armour, hoe minder food.

Verder is een pickaxe wel handig om op die rocks om te hakken

Als je graag wilt superheaten, neem dan ook een fire staf en nature runes mee.

Hoe ga ik te werk?

Er zijn verschillende manieren. Ik zal er een paar uitleggen.

Adamant minen en World hoppen

Nodig
70 mining of hoger
food (staat bij ‘moet ik nog iets meenemen?’)
pickaxe
armour

Afbeelding

Loop met bovengenoemde naar de mijn, en hak de acht adamant ores. Loop nu een stukje weg, zodat de hobgoblins je niet meer aanvallen, en log uit. Kies een andere wereld en log weer in, loop terug naar de mijn en hak weer 8 addy’s. Als je bag volzit loop je weer naar de bank.

Winst:
Ik heb hier 24 adamant ores
Afbeelding
En 2280mining XP


Mithril minen

Nodig:
55 mining
Food
Pickaxe
Armour

Afbeelding

Loop met de bovengenoemd spullen naar de mijn, en hak de mithril ores. Als je er genoeg hebt, loop je weer naar de bank

Winst
Met 24 mithril ores

7752 coins
En 1920 mining XP

Coal minen
Nodig:
30 mining
Food
Pickaxe
Armour

Loop weer met het bovengenoemde naar de mijn, en hak dit keer coals. Als je vol zit, loop je naar de bank.

Winst
Met 24 coals

6528 coins
En 1200 mining XP

Iron powermining.

Dit is de snelste powermining manier in f2p

Nodig:
Minimaal 15 mining, hoger is sterk aangeraden
Food voor een kwartier (10 cakes is meer dan genoeg)
Food voor revenants (5 lobsters)
Armour
Pickaxe

Afbeelding

Loop naar de mijn, en zoek deze iron rocks op
Mine eerst de meest rechtse, en werk dan naar links (of andersom) en drop de ores.
Je kunt hier eindeloos doorgaan. Als het saai word, loop dan naar de bank en teleporteer.

Dit kan niet vanuit de mijn want als het wilderness level hoger is dan 20, kun je niet teleporteren.

Als je geconcentreerd bent, kun je wel 44k XP per uur halen

superheating
Afbeelding
als je de ores hebt die je nodig hebt voor een bar, klik je op spreukenboek, en klik op de spreuk 'superheat'. klik nu op de ore die je wilt smelten. klikken op coal werkt niet, maar je bent wel je runes kwijt. niet doen dus.

Steel bars superheaten


Nodig:
30 mining(hoger is aangeraden)
30 smithing
43 magic
Staff of fire
Nature rune
Food
Armour
Pickaxe.

Afbeelding

Neem alles mee. Doe je staff of Fire aan en doe de pickaxe in je invetory. Hak nu in de mijn 2 coal en 1 iron ore, en doe dan de superheat spell. Doe dit 24 keer. Na een tijdje zit je invetory vol. Drop dan een paar dingen, hak de ores en smelt een bar, en pak de spullen weer op.

Winst
Per 24 bars

17904 coins
En 3240 mining XP


Mithril bars superheaten
55 mining(hoger is aangeraden)
50 smithing
43 magic
Staff of fire
Nature rune
Food
Armour
Pickaxe.

Afbeelding

Neem alles mee en loop naar de mijn. Doe je staff of Fire aan, en mijn 4 coalen 1 mithril ore. Doe dan de superheat spell. Doe dit 24 keer. Na een tijdje zit je invetory vol. Drop dan een paar dingen, hak de ores en smelt een bar, en pak de spullen weer op.

Winst
Per 24 bars

33528 coins
6720 mining XP


Adamant en rune superheating gaat op dezelfde manier. Ik voeg ze nu niet toe omdat er denk ik niet heel veel f2p mensen met 70/85 mining zijn. Als iemand wel wil dat ik dit toevoeg, zal ik dit doen.

Help een revenant :o

Het kan zo zijn dat een revenant je aanvalt. Ren dan snel naar de wilderness volcano en ren de trap op. Als je niet de dicht bij de rand gaat staan, kunnen ze je niet aanvallen. Als je onder de 20 Hp zit, kun je het beste gaan eten, aangezien de hogere revenants nog wel eens 20+ willen hitten. Ook de prayer protect from magic helpt goed tegen revenants.

Slot

Ik vond het erg leuk om deze guide te schrijven. Hopelijk help ik mensen met deze guide, want er zijn nog niet zoveel mensen die deze mijn ontdekt hebben.

ik zal nog een paar plaatjes toevoegen, vooral bij het superheat gedeelte, maar omdat ik de plaatje in hd wil hebben, en mijn laptop te traag is voor hd, kan ik de plaatjes nu niet maken.

Rate 1/10
Laatst gewijzigd door barageownage op zaterdag 27 februari 2010, 19:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
GL_IN_HELL
Berichten: 93
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 9:59
RS: Belg ftw69 (p2p)

Re: hobgoblin mine guide. train je mining snel. ook f2p

Bericht door GL_IN_HELL »

nice guide : 7/10

8/10 als je nog meer plaatjes toevoegd.
Afbeelding

Afbeelding
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: hobgoblin mine guide. train je mining snel. ook f2p

Bericht door Wup »

Nice iron-powermining plek :D Kende ik nog niet. Ik denk dat ik er zo wel even naartoe ga hoewel ik mining haat :P
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
barageownage
Berichten: 588
Lid geworden op: zaterdag 8 augustus 2009, 13:18

Re: hobgoblin mine guide. train je mining snel. ook f2p

Bericht door barageownage »

jens1130 schreef:nice guide : 7/10

8/10 als je nog meer plaatjes toevoegd.
ik heb nu nog 3 extra plaatje toegevoegd. als er nog meer bijmoeten, zeg het dan, en ook waar.


wuppie26 schreef:Nice iron-powermining plek :D Kende ik nog niet. Ik denk dat ik er zo wel even naartoe ga hoewel ik mining haat :P
veel mensen haten mining omdat het niet afk kan. het is een fout van jagex on die concentrated dingen zo high-level te maken. (oftopic :ninja: 8-[ )

en het mined daar erg goed, bijna geen revs enzo. kan het zeker aanraden ;)
Afbeelding
cream-cola
Berichten: 131
Lid geworden op: zaterdag 23 januari 2010, 21:46
Clan: The dutch Prevailers
Oude naam: colacola248

Re: hobgoblin mine guide. train je mining snel. ook f2p

Bericht door cream-cola »

heel mooi 9/0


ik kwam hier vroeger er soms, maar ging bijna altijd dood :(
barageownage
Berichten: 588
Lid geworden op: zaterdag 8 augustus 2009, 13:18

Re: hobgoblin mine guide. train je mining snel. ook f2p

Bericht door barageownage »

colacola248 schreef:heel mooi 9/0


ik kwam hier vroeger er soms, maar ging bijna altijd dood :(
valt nu wel mee. soms 2 orks, maar die attacken mij niet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ex-gebruiker 24151
Charmeur
Berichten: 5734
Lid geworden op: woensdag 27 augustus 2008, 17:41
RS: 123456 (f2p)

Re: hobgoblin mine guide. train je mining snel. ook f2p

Bericht door Ex-gebruiker 24151 »

Bericht verwijderd op verzoek van auteur
barageownage
Berichten: 588
Lid geworden op: zaterdag 8 augustus 2009, 13:18

Re: hobgoblin mine guide. train je mining snel. ook f2p

Bericht door barageownage »

maakt niet heel veel uit. meestal maar 1 revenant per world, en die is dan nog lang niet altijd bij jou in de buurt. ik word meestal maar 1-2 keer per dag aangevallen.

overigens hoeft het niet over mijn guide te gaan hoor :roll: :roll:
Afbeelding
S olar
Berichten: 308
Lid geworden op: vrijdag 16 oktober 2009, 19:47
Clan: TEAK
Oude naam: solarbeam

Re: hobgoblin mine guide. train je mining snel. ook f2p

Bericht door S olar »

barageownage schreef:
colacola248 schreef:heel mooi 9/0


ik kwam hier vroeger er soms, maar ging bijna altijd dood :(
valt nu wel mee. soms 2 orks, maar die attacken mij niet.
lol orks zijn exact mijn combat level dus niet echt fijn voor mij dan :-k
Afbeelding
barageownage
Berichten: 588
Lid geworden op: zaterdag 8 augustus 2009, 13:18

Re: hobgoblin mine guide. train je mining snel. ook f2p

Bericht door barageownage »

hocus spocus schreef:
barageownage schreef:
colacola248 schreef:heel mooi 9/0


ik kwam hier vroeger er soms, maar ging bijna altijd dood :(
valt nu wel mee. soms 2 orks, maar die attacken mij niet.
lol orks zijn exact mijn combat level dus niet echt fijn voor mij dan :-k
dan moet je ertegen kunnen toch. ik zag ooit daar 3 werewolves, maar er kan er maar één jou attacken. en je bent zo bij de volcano, 5 lobs is genoeg denk ik
Afbeelding
jonathanb222
Berichten: 51
Lid geworden op: zaterdag 16 januari 2010, 12:53
Clan: nog geen

Re: hobgoblin mine guide. train je mining snel. ook f2p

Bericht door jonathanb222 »

ik ging ook steeds naar deze plek, maar ik heb nu combat 97 dus het is niet zo handig meer vanwege de orks,, ik was er 5minute en werd al aangevallen, die 5minutes waren zelfs nog de beste, meestal werd ik al vroeger aangevallen :P

dit is goed voor low cb level's ..

ik vind het wel goed dat er tenminste één iemand hier een guide van maakt :D
9/10, ik trok één punt af omdat ik het een klein beetje slordig vindt. het staat een beetje door elkaar.
Afbeelding
keap8
Berichten: 453
Lid geworden op: donderdag 14 januari 2010, 17:42
RS: Gestopt

Re: hobgoblin mine guide. train je mining snel. ook f2p

Bericht door keap8 »

coal zou als je 60mining hebt in mining guild mithril is daar best wel goed (je kan telkens door en dan hak je wat coal en dit kan ook bij addy) ik hak mithril bij crandor (geen last van beesten alleen er na toe lesser demons enz) in een drukke world 7naast elkaar eentje is iets meer weer naar hobgoblins dan heb je 8 en ik vind het goed gaan (er is niemand maar ik ga daar niet heen omdat ik 98 combat ben van renevants krijg ik tot combat 133 van rev aangevallen dus niet leuk daarom een 9)

(ik ben met iets bezig 1100 mithril ore en 4400 coal en dan met superheat item naar bars en dan verkopen wie wilt het kopen) :D/
lololol
Berichten: 3028
Lid geworden op: zondag 4 januari 2009, 17:41
RS: Gestopt

Re: hobgoblin mine guide. train je mining snel. ook f2p

Bericht door lololol »

misschien nog de titels een kleurtje geven?

9/10
barageownage
Berichten: 588
Lid geworden op: zaterdag 8 augustus 2009, 13:18

Re: hobgoblin mine guide. train je mining snel. ook f2p

Bericht door barageownage »

keap8 schreef:coal zou als je 60mining hebt in mining guild mithril is daar best wel goed (je kan telkens door en dan hak je wat coal en dit kan ook bij addy) ik hak mithril bij crandor (geen last van beesten alleen er na toe lesser demons enz) in een drukke world 7naast elkaar eentje is iets meer weer naar hobgoblins dan heb je 8 en ik vind het goed gaan (er is niemand maar ik ga daar niet heen omdat ik 98 combat ben van renevants krijg ik tot combat 133 van rev aangevallen dus niet leuk daarom een 9)

(ik ben met iets bezig 1100 mithril ore en 4400 coal en dan met superheat item naar bars en dan verkopen wie wilt het kopen) :D/
ja ik ben de laatste tijd ook op crandor. ultieme pro f2p eilandje :D ( wie daar niet opkan is noob ) heb drag afgemaakt maar Quest niet volooid ;)

maar in de hobby mine zijn 8 addy, in plaats van 3 op crandor. en met een beetje food zou je goed tegen revenants moeten kunnen.

de mining guild is overcrawled. het duurt daar tijen voor je een bag coal hebt. in de tijd kan ik een bag mith ores hebben ;)

Toegevoegd na heel veel minuten:
lololol schreef:misschien nog de titels een kleurtje geven?

9/10
heb ik even gedaan. bedankt voor je rate :D
Afbeelding
Martijn_7100
Berichten: 486
Lid geworden op: vrijdag 16 mei 2008, 15:12

Re: hobgoblin mine guide. train je mining snel. ook f2p

Bericht door Martijn_7100 »

Originele guide, van mij krijg jij een 10!
Gebruikersavatar
bobm80
Berichten: 154
Lid geworden op: donderdag 28 december 2006, 11:38
Clan: hell-knights
Contacteer:

Re: hobgoblin mine guide. train je mining snel. ook f2p

Bericht door bobm80 »

Nice! Zeer mooi uitgelegt een 9/10 ...
Lockerz. Het is gratis spullen verdienen zonder enige moeite ,, Wil jij ook gratis spullen verdienen? stuur me een PB met je e-mail
Pietje560
Berichten: 2106
Lid geworden op: maandag 11 december 2006, 16:00

Re: hobgoblin mine guide. train je mining snel. ook f2p

Bericht door Pietje560 »

Is het niet vreselijk irritant als die goblins je steeds attacken?
barageownage
Berichten: 588
Lid geworden op: zaterdag 8 augustus 2009, 13:18

Re: hobgoblin mine guide. train je mining snel. ook f2p

Bericht door barageownage »

Pietje560 schreef:Is het niet vreselijk irritant als die goblins je steeds attacken?
je went er aan...




je mined gewoon door als ze je attacken, en je kunt zo nu en dan safespotten achter de rocks. ze vallen je niet meer aan na een kwartier. dus als je er langer over doet dan 15 min heb je er ook geen last meet van
Afbeelding
Duppie25
Berichten: 11
Lid geworden op: donderdag 8 oktober 2009, 20:12
RS: WG Mathijs (p2p)
Clan: WorldGuardians

Re: hobgoblin mine guide. train je mining snel. ook f2p

Bericht door Duppie25 »

mooie guide van mij mogen er wel plaatjes van de rune rocks bij 10/10



ik ben er heen gegaan (op zondag 14 maart 2010) dat bericht over reavenants vond ik niet zo leuk i, sotnd bij de trap om er te komen ik twijfelde of ik wel zou gaan ik ben gegan het probleem is ik heb braaf cakes meegenomen maar ik had ze niet nodig heb ze op moeten eten om meer coal kwijt te kunnen het is ook wel een mooie plek voor combat trainen trouwens omdat er veel monsters lopen die laag hitten :bier: :bier: :bier: :bier: :bier:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
darkjoris8
Berichten: 1534
Lid geworden op: dinsdag 24 november 2009, 16:23
Clan: lunatip

Re: hobgoblin mine guide. train je mining snel. ook f2p

Bericht door darkjoris8 »

slimme, er zijn geen ruze rocks in de hobgoblin mine

Toegevoegd na 44 seconden:

wel mooie guide, 10/10. weet niet wat er bter kan. goed uitgelecht, en mooie plaatjes
Afbeelding allemaal ff klikken: http://www.gratiswalliecard.nl/kliklinks-id-17609.html misschien 1 sec werk. mocht je meer tijd hebben: http://www.gratiswalliecard.nl/registre ... oris8.html verdien je ook nog een gratis walliecarts.
http://www.tribalwars.nl/1929902-nl14.html
Plaats reactie