Spanning tussen RS en non-RS

Vragen en andere onderwerpen m.b.t. het forum en de chats plaats je hier, zolang het serieus blijft.
Forumregels
Vragen over bans in chatkanalen graag voorleggen per privébericht aan een van de chatmoderators
Dieselpker
Berichten: 11651
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Dieselpker »

J elmer schreef:Als ik het allemaal goed lees, is de sfeer in bar (en non-RS) alleszins prima voor de mensen die daar komen. Dat het daar leeft, is ook op te merken uit de pageviews die Bighead heeft laten zien. Echter wordt ook gezegd dat er geen nieuwe leden bijkomen in bar - behalve als je de terugkerende leden meerekent. Na een splitsing ga ik er vanuit dat bar (en non-RS) evenwel goed bezocht blijven, zoals nu ook het geval is. Wat zijn dan jullie standpunten tegen een splitsing? Want voor dit gedeelte zou er dan niet veel veranderen, neem ik aan. Verbeter me als ik het fout heb.
Mijn vraag is dan ook of er wel echt nieuwe mensen in het RS gedeelte bij zijn gekomen en of een groei in non-RS nodig is. Zoeken we naar algehele groei van het forum of is het vooral het aansterken van het RS gedeelte. Als het dat laatste betreft moet er in non-RS niks veranderen maar in RS. Ik zie een splitsing niet zitten omdat ik af en toe ook wel eens een kijkje neem in wat blogs en er mee lees. Bovendien zijn er ook leden die op beide fronten actief zijn, verschillende fora zal er denk ik voor zorgen dat de activiteit verder terugloopt. Iets waar niemand baat bij heeft.
FEYENOORD ROTTERDAM
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Bighead »

Echter is er nog steeds geen bewijs voor het zogenaamde probleem dat steeds wordt aangehaald, zelfs niet aan de hand van conrete voorbeelden waar nieuwe leden "weggepest" worden. Als dit echt zo vaak gebeurt zou dat niet moeilijk moeten zijn om aan te tonen. Ik denk niet dat er veel RS leden zijn die zich niet welkom voelen in Non-RS. Die hele mythe is vrij recent ontstaan op een moment dat het forum juist een stijgende lijn zag in activiteit en is volgens mij door een bijzonder select groepje leden luidkeels benut om stampij te zaaien. Dat zegt mijns inziens verder weinig over het feit dat Non-RS zogenaamd nieuwere leden niet zou verwelkomen. Zie bijvoorbeeld het topic van Pale Memory als een goed voorbeeld.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Dieselpker
Berichten: 11651
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Dieselpker »

Meutr schreef:Ik denk dat velen niet goed begrijpen wat er gaande is. Deze website, deze community is verweven met RuneScape. Dat gaat niet veranderen. Wie tussen de lijnen leest, beseft dat er twee opties op tafel liggen. Of wel wordt Non-RS afgestoten, of wel past Non-RS zich aan opdat men zich er vanuit RS terug thuis voelt. De optie waarbij alles bij het oude gelaten wordt en waar jullie nu voor lijken te ijveren kent slechts een zeer beperkte slaagkans.
Maar er komen nauwelijks mensen uit RS nog naar non-RS, daarom snap ik niet waarom non-RS als het probleem bestempeld wordt. Als het over shitposten in RS gaat heb je gelijk, daar moet dan ook strenger tegen opgetreden worden en voorkomen dat er shitposts zijn. Nogmaals, willen we het algehele forum laten groeien, of ligt de focus op het RS gedeelte vernieuwen.
FEYENOORD ROTTERDAM
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18645
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Ricc »

Meutr schreef:Ik denk dat velen niet goed begrijpen wat er gaande is. Deze website, deze community is verweven met RuneScape. Dat gaat niet veranderen. Wie tussen de lijnen leest, beseft dat er twee opties op tafel liggen. Of wel wordt Non-RS afgestoten, of wel past Non-RS zich aan opdat men zich er vanuit RS terug thuis voelt. De optie waarbij alles bij het oude gelaten wordt en waar jullie nu voor lijken te ijveren kent slechts een zeer beperkte slaagkans.
Ik vind gewoon dat je er zeer pessimistisch en kort overgaat, mijn Meutr! Natuurlijk liggen er meer opties op tafel, maar dat hangt gewoon af aan de bereide inspanning.
Dieselpker
Berichten: 11651
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Dieselpker »

Ik geloof gewoon niet zo in de hypothese dat mensen die een kijkje nemen in bar of een post plaatsen door de sfeer maar compleet van het forum wegblijven. Als er een incentive is om op het forum te komen lijkt me niet dat een subdeel waarin je niet eens mee hoeft te mengen ervoor zorgt dat je wegblijft. Dan is de reden om naar het forum te komen ook niet sterk genoeg.
FEYENOORD ROTTERDAM
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40382
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Daan »

Ricc schreef:
Meutr schreef:Ik denk dat velen niet goed begrijpen wat er gaande is. Deze website, deze community is verweven met RuneScape. Dat gaat niet veranderen. Wie tussen de lijnen leest, beseft dat er twee opties op tafel liggen. Of wel wordt Non-RS afgestoten, of wel past Non-RS zich aan opdat men zich er vanuit RS terug thuis voelt. De optie waarbij alles bij het oude gelaten wordt en waar jullie nu voor lijken te ijveren kent slechts een zeer beperkte slaagkans.
Ik vind gewoon dat je er zeer pessimistisch en kort overgaat, mijn Meutr! Natuurlijk liggen er meer opties op tafel, maar dat hangt gewoon af aan de bereide inspanning.
Ik denk ook juist dat Meutr diegene is die niet helemaal goed begrijpt wat er gaande is. Hij is de afgelopen paar maanden erg inactief geweest, en er is in die tijd toch wel veel gebeurd en veranderd. Dan kan je toch niet zomaar even zeggen van "dit is het probleem en dat kan alleen zus en zo verholpen worden"?
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18645
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Ricc »

Klopt ook natuurlijk, maar ik verwijt Meutr natuurlijk niets. We zijn tegenwoordig allemaal drukbezet.
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Mystery »

Dieselpker schreef:
Meutr schreef:Ik denk dat velen niet goed begrijpen wat er gaande is. Deze website, deze community is verweven met RuneScape. Dat gaat niet veranderen. Wie tussen de lijnen leest, beseft dat er twee opties op tafel liggen. Of wel wordt Non-RS afgestoten, of wel past Non-RS zich aan opdat men zich er vanuit RS terug thuis voelt. De optie waarbij alles bij het oude gelaten wordt en waar jullie nu voor lijken te ijveren kent slechts een zeer beperkte slaagkans.
Maar er komen nauwelijks mensen uit RS nog naar non-RS, daarom snap ik niet waarom non-RS als het probleem bestempeld wordt. Als het over shitposten in RS gaat heb je gelijk, daar moet dan ook strenger tegen opgetreden worden en voorkomen dat er shitposts zijn. Nogmaals, willen we het algehele forum laten groeien, of ligt de focus op het RS gedeelte vernieuwen.
Ik denk dat het doel van Feppie juist is om het forum als in de RS-categorie te laten groeien in plaats van het algeheel. Een groei alleen of ook in Non-RS wordt denk ik als uitstel van executie beschouwd.
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Jelmer »

Ik begrijp alleen niet waar de angst vandaan komt dat een splitsing (of wegsnijding/afstoting) voor de teloorgang van non-rs zorgt.
Dieselpker schreef:Ik zie een splitsing niet zitten omdat ik af en toe ook wel eens een kijkje neem in wat blogs en er mee lees. Bovendien zijn er ook leden die op beide fronten actief zijn, verschillende fora zal er denk ik voor zorgen dat de activiteit verder terugloopt.
Dit kan ik wel erg goed begrijpen.
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
Eend
Ex-moderator
Berichten: 6175
Lid geworden op: zondag 7 februari 2010, 18:18

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Eend »

Een voorbeeld van een weggepest lid is Going4Quest. Zoals hij destijds zelf aangaf voelde hij zich hier niet welkom door de negatieve/aggressieve houding van bepaalde leden, waaronder non-RS leden.
Laatst gewijzigd door Eend op zaterdag 21 januari 2017, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Si je suis
ce que je suis
c'est parce que j'ai été
ce que j'étais
et que j'espère bien devenir
ce que je serai
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40382
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Daan »

Eend schreef:Een voorbeeld van een weggepest lid is Going4Quest. Zoals hij destijds zelf aangaf voelde hij zich hier niet welkom door bepaalde leden, waaronder bepaalde non-RS leden.
Hij had dat volledig aan zichzelf te danken. Doei Eend.
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Bighead »

J elmer schreef:Ik begrijp alleen niet waar de angst vandaan komt dat een splitsing (of wegsnijding/afstoting) voor de teloorgang van non-rs zorgt.
Dieselpker schreef:Ik zie een splitsing niet zitten omdat ik af en toe ook wel eens een kijkje neem in wat blogs en er mee lees. Bovendien zijn er ook leden die op beide fronten actief zijn, verschillende fora zal er denk ik voor zorgen dat de activiteit verder terugloopt.
Dit kan ik wel erg goed begrijpen.
Nogmaals:
Bighead schreef:De angst is niet dat Non-RS direct zal afsterven als RS zich afsplitst, maar eerder dat RS langzamerhand zo actief zal worden dat het geen bestaansreden meer heeft. Waarom maakt dat Non-RSers uit? Simpel, dan heeft ons forumdeel ook geen bestaansreden meer.
Het lot van beide forumdelen is met elkaar verbonden.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Jelmer »

Ik ga er vanuit dat, wanneer het Rs-deel volledig dood is terwijl non-RS nog leeft, er vast wel een oplossing voor gevonden kan worden.
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Mystery »

Ook al vonden mensen G4Q irritant en zetten jullie hem een keer op zijn plaats: hij heeft wel uitstekend zijn best gedaan om N&U up-to-date te houden, ter toevoeging op Eend.
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Meutr »

Ricc schreef:
Meutr schreef:Ik denk dat velen niet goed begrijpen wat er gaande is. Deze website, deze community is verweven met RuneScape. Dat gaat niet veranderen. Wie tussen de lijnen leest, beseft dat er twee opties op tafel liggen. Of wel wordt Non-RS afgestoten, of wel past Non-RS zich aan opdat men zich er vanuit RS terug thuis voelt. De optie waarbij alles bij het oude gelaten wordt en waar jullie nu voor lijken te ijveren kent slechts een zeer beperkte slaagkans.
Ik vind gewoon dat je er zeer pessimistisch en kort overgaat, mijn Meutr! Natuurlijk liggen er meer opties op tafel, maar dat hangt gewoon af aan de bereide inspanning.
Ik ben simpelweg realistisch. Non-RS is van zeer beperkte waarde voor deze website. Dat wij andere opties zien doet er op zich niet toe. Wat er wel toe doet is dat de sfeer in Non-RS al jaren als problematisch wordt ervaren vanuit RS. Ikzelf merk dat bijvoorbeeld feppie wat dat betreft zijn geduld aan het verliezen is. Dat brengt ons al vrij snel bij de bovengenoemde opties.

Een Non-RS waar iets minder een clan-sfeer hangt lijkt me ook geen slechte zaak voor Non-RS zelf. Op zich is een RuneScape-community met een Non-RS deel waar iedereen post een zeer logische uitkomst. Dat is ook altijd de bedoeling geweest. Als men vervolgens moet vaststellen dat er in Non-RS zelden of nooit door RS'ers gepost wordt, dan kan men niet anders dan concluderen dat daar ergens een probleem schuilt. Mijn voorstel is om na te denken hoe dat probleem opgelost kan worden.
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Bighead »

J elmer schreef:Ik ga er vanuit dat, wanneer het Rs-deel volledig dood is terwijl non-RS nog leeft, er vast wel een oplossing voor gevonden kan worden.
Zoals wat precies, RS opnieuw samenvoegen met Non-RS nadat er niemand meer actief is zodat we op Non-RS een aanvullend dood RS-deel hebben? Daar blijft het probleem mee ontstaan. Je kan activiteit niet magisch genereren, dus ik denk dat dit een legitieme zorg is.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Jelmer »

Bighead schreef:
J elmer schreef:Ik ga er vanuit dat, wanneer het Rs-deel volledig dood is terwijl non-RS nog leeft, er vast wel een oplossing voor gevonden kan worden.
Zoals wat precies, RS opnieuw samenvoegen met Non-RS nadat er niemand meer actief is zodat we op Non-RS een aanvullend dood RS-deel hebben? Daar blijft het probleem mee ontstaan. Je kan activiteit niet magisch genereren, dus ik denk dat dit een legitieme zorg is.
Waarom een dood forum samenvoegen? Non-rs als losstaand forum laten fungeren.
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Bighead »

J elmer schreef:Waarom een dood forum samenvoegen? Non-rs als losstaand forum laten fungeren.
Wat zou van iemand die hier geld in steekt precies de reden zijn om dit te doen? Jij kan niet zo goed als ik inzien dat zodra het RS deel van het gesplitste forum geen enkele vorm van baat meer heeft bij het Non-RS deel dit laatste dan ook echt geen bestaansrecht meer heeft. Feppie heeft altijd duidelijk gemaakt dat hij het forum als secundair aan de site ziet. Het Non-RS forumdeel gaat alleszins geen activiteit genereren op de website, kunnen we veilig stellen lijkt me.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door Meutr »

Daan schreef:Ik denk ook juist dat Meutr diegene is die niet helemaal goed begrijpt wat er gaande is. Hij is de afgelopen paar maanden erg inactief geweest, en er is in die tijd toch wel veel gebeurd en veranderd. Dan kan je toch niet zomaar even zeggen van "dit is het probleem en dat kan alleen zus en zo verholpen worden"?
Posts kunnen altijd teruggelezen worden. Dat doe ik dan ook elk weekend, met uitzondering van één weekend ergens vorige maand. Ik ben volledig op de hoogte en heb me ook elk weekend zeer uitdrukkelijk gemengd in de debatten in privé, waardoor ik vrij goed weet wat de standpunten van de verschillende partijen zijn.
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Spanning tussen RS en non-RS

Bericht door La Pulga »

Mystery schreef:
Dieselpker schreef:
Meutr schreef:Ik denk dat velen niet goed begrijpen wat er gaande is. Deze website, deze community is verweven met RuneScape. Dat gaat niet veranderen. Wie tussen de lijnen leest, beseft dat er twee opties op tafel liggen. Of wel wordt Non-RS afgestoten, of wel past Non-RS zich aan opdat men zich er vanuit RS terug thuis voelt. De optie waarbij alles bij het oude gelaten wordt en waar jullie nu voor lijken te ijveren kent slechts een zeer beperkte slaagkans.
Maar er komen nauwelijks mensen uit RS nog naar non-RS, daarom snap ik niet waarom non-RS als het probleem bestempeld wordt. Als het over shitposten in RS gaat heb je gelijk, daar moet dan ook strenger tegen opgetreden worden en voorkomen dat er shitposts zijn. Nogmaals, willen we het algehele forum laten groeien, of ligt de focus op het RS gedeelte vernieuwen.
Ik denk dat het doel van Feppie juist is om het forum als in de RS-categorie te laten groeien in plaats van het algeheel. Een groei alleen of ook in Non-RS wordt denk ik als uitstel van executie beschouwd.
Maar het RS deel gaat niet groeien. Het aantal RS spelers loopt terug en er zijn veel betere alternatieven om in contact te komen met andere RS spelers. Voornamelijk Reddit, Twitter en Youtube. Het enige wat Lunagang te bieden heeft ten opzichte van de die andere platformen op het gebied van RS, is dat het makkelijk is om een blog bij te houden (al is dat via Youtube ook enorm makkelijk).

Bar heeft nauwelijks invloed op de aanwas van nieuwe forum leden. Ik denk zelfs dat door bar het aantal leden hoog genoeg is om Lunangang nog een bestaansrecht te geven, ook al is dat niet meer voornamelijk als RS forum zoals dat vroeger was. De focus is nou eenmaal veranderd, deal with it.
Laatst gewijzigd door La Pulga op zaterdag 21 januari 2017, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Gesloten