't Voetbaltopic

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: 't Voetbaltopic

Bericht door La Pulga »

Sam schreef: donderdag 11 mei 2017, 23:34 https://en.wikipedia.org/wiki/2017_UEFA_Super_Cup
Ah die speelsteden verbazen mij ook elk jaar weer
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Het Pietje
Evenementenorganisator
Berichten: 2649
Lid geworden op: zondag 7 juni 2009, 12:57
RS: Het Pietje (p2p)
Clan: Maxed in Progress

Re: 't Voetbaltopic

Bericht door Het Pietje »

JAAAAAA :wub: :wub:
Hopen dat ik kaarten voor Stockholm kan krijgen en er dan een mooie midweek Stockholm van maken!
Het maakt niet uit hoe maar we staan in de finale!!! :wub:
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40371
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: 't Voetbaltopic

Bericht door Daan »

Het Pietje schreef: donderdag 11 mei 2017, 23:52 JAAAAAA :wub: :wub:
Hopen dat ik kaarten voor Stockholm kan krijgen en er dan een mooie midweek Stockholm van maken!
Het maakt niet uit hoe maar we staan in de finale!!! :wub:
Ben je wel 500 euro aan kwijt in totaal. Weet niet of dat het waard is tbh.
Melliw Naj
Berichten: 9372
Lid geworden op: zaterdag 19 november 2011, 21:40

Re: 't Voetbaltopic

Bericht door Melliw Naj »

Gefeliciteerd Ajacieden
Exoemo
Berichten: 1851
Lid geworden op: dinsdag 5 augustus 2008, 14:12
Clan: ELlTE

Re: 't Voetbaltopic

Bericht door Exoemo »

Proficiat aan Ajax. Mooie prestatie om de finale te bereiken.

Ik heb vandaag jammer genoeg pas vanaf de 2de helft kunnen kijken. Daarin was Lyon echt wel stukken beter, alhoewel ik heb gelezen dat Ajax de eerste helft wel meer dan goed was. Van het deel van de match dat ik heb gezien, viel me wel de slechte (tactische) beslissingen (of wat het stress?) langs beide kanten op. Gaande van ballen wegtrappen wanneer een voetballende oplossing makkelijk had gekund, slecht overzicht, voorspelbare passes en egoïsme voor goal. Vooral Traoré had op een bepaald moment veel beter moeten doen voor goal. De spelers van Ajax (en Lyon) mogen dan wel een goede techniek hebben: Techniek is niet alles in het voetbal. Ajax had in de tweede helft meermaals de bal moeten proberen bijhouden (eventueel een poos lateraal spelen) in plaats van de bal telkens vol sensatie naar voren te spelen. Sensatievol aanvallen is niet altijd de beste oplossing. Dit is volgens mij een van de redenen waarom ze nooit onder de druk uitraakten. Zeker wanneer je verdediging ook niet al te best is: De Ligt was slecht. Klaassen was voor mij de enige speler van Ajax die ik volwassen en ervaren vond spelen in de tweede helft.

Wat de finale betreft: Ajax kan Man Utd verslaan. Waar Ajax te veel de bal onmiddellijk naar voren wil, wil Man Utd dit veel te weinig. En daar kan je van profiteren. Man Utd is geen ploeg om schrik van te hebben. Wanneer Man Utd voor staat, beginnen ze ook achteruit te leunen en dat vergemakkelijkt het om gelijk te maken. Langs de andere kant zal de defensieve organisatie van Ajax beter moeten (De Ligt out). De passes van Lyon deze avond waren vaak ondermaats deze avond (betreffende precisie, vooral lange ballen) en konden onderschept worden. Dit zal tegen Man Utd veel minder het geval zijn. Men moet oppassen dat men in de finale niet vernederd wordt door countergoals. Een ploeg waar Ajax, op basis van wat ik vanavond heb gezien, vatbaar voor lijkt.

Wil men van Nederlandse ploegen echter terug een macht maken in Europa, en dit avontuur niet eenmalig laten zijn, dan zullen er wel ingrijpende veranderingen moeten plaatsvinden in de competitie (qua speelstijl). En geen hoogmoed krijgen: het is niet omdat Ajax in de finale staat dat de gloriedagen terug zijn. Wanneer ik ooit eens in dit topic zei dat de Belgische ploegen zeker niet moeten onderdoen voor de Nederlandse, dan meen ik dat. In Nederland heeft men te weinig werkdrang en tactische discipline naar mijn gevoel. Men mag dan wel meer techniek hebben in Nederland, dat compenseert niet voor de punten die ik hiervoor heb opgenoemd. De Eredivisie heeft wel meer potentieel. Wat ik een leuk idee zou vinden, is op het begin van het seizoen een supercup tussen de winnaar van de Nederlandse en de Belgische competitie. Een 'Supercup der Lage Landen'.
Plaatje
JOIN ELLTE

EN ONTVANG !!!GRATIS!!!

EEN EIGEN LUXE-CITADEL
EEN EIGEN BATTLEFIELD
EEN EIGEN PARTY ROOM
EEN EIGEN THEATRE
EEN EIGEN BONUS XP RING
EEN EIGEN CLAN AVATAR

Klap uit...
Dieselpker
Berichten: 11651
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: 't Voetbaltopic

Bericht door Dieselpker »

tldr
FEYENOORD ROTTERDAM
Exoemo
Berichten: 1851
Lid geworden op: dinsdag 5 augustus 2008, 14:12
Clan: ELlTE

Re: 't Voetbaltopic

Bericht door Exoemo »

Speciaal voor jou:

tl;dr:
- Mooie prestatie om de finale te bereiken
- Ajax' verdediging moet beter (De Ligt out)
- Niet altijd de bal onmiddellijk naar voren willen spelen, maar ook eens de bal proberen bij te houden in de ploeg. Anders kom je nooit onder de druk uit.
- Ajax kan Man Utd verslaan in de finale, maar word niet overmoedig.
Plaatje
JOIN ELLTE

EN ONTVANG !!!GRATIS!!!

EEN EIGEN LUXE-CITADEL
EEN EIGEN BATTLEFIELD
EEN EIGEN PARTY ROOM
EEN EIGEN THEATRE
EEN EIGEN BONUS XP RING
EEN EIGEN CLAN AVATAR

Klap uit...
Dieselpker
Berichten: 11651
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: 't Voetbaltopic

Bericht door Dieselpker »

Dankje
FEYENOORD ROTTERDAM
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: 't Voetbaltopic

Bericht door Rems »

vind de verdediging van ajax juist best goed. die sanchez is best hard.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Sjowie
Berichten: 1688
Lid geworden op: woensdag 9 november 2016, 0:30

Re: 't Voetbaltopic

Bericht door Sjowie »

Lyon sterke openingsfase, na 10-15 min kreeg Ajax de overhand maar na de openingsfase van de tweede helft was daar niks meer van te zien. Wat een pech dat al die kansen in de eerste helft onbenut bleven en geluk dat Lyon er niet nog een paar had ingetikt.
Daniel_1102
Berichten: 4277
Lid geworden op: vrijdag 22 september 2006, 14:46
Clan: Eternity
Oude naam: daniel 1102

Re: 't Voetbaltopic

Bericht door Daniel_1102 »

Ineens allemaal voetbal goeroes hiero
Afbeelding
'What is our heart's desire?'
'Vengeance. Justice. Fire and blood.'
Exoemo
Berichten: 1851
Lid geworden op: dinsdag 5 augustus 2008, 14:12
Clan: ELlTE

Re: 't Voetbaltopic

Bericht door Exoemo »

Rems schreef: vrijdag 12 mei 2017, 0:57 vind de verdediging van ajax juist best goed. die sanchez is best hard.
Ik weet niet hoe het in de eerste helft zat, want die heb ik jammer genoeg gemist. Maar ik vond de verdediging langs beide zijden niet erg sterk ogen. Maar ik ben er vrij zeker van dat, op basis van wat ik heb gezien, een verdediging zonder De Ligt de kwaliteit al sterk zou doen toenemen. De verdediging van Lyon was zwak van wat ik heb gezien (zwakker dan Ajax), maar zij hebben het geluk gehad dat ze niet veel op de proef werden gesteld de tweede helft. Goede aanvallers winnen matchen, goede verdedigers winnen competities.

Edit: Wat Sanchez betreft: die is me niet bepaald positief maar ook niet negatief opgevallen. Dat is een goed teken voor een verdediger.
Plaatje
JOIN ELLTE

EN ONTVANG !!!GRATIS!!!

EEN EIGEN LUXE-CITADEL
EEN EIGEN BATTLEFIELD
EEN EIGEN PARTY ROOM
EEN EIGEN THEATRE
EEN EIGEN BONUS XP RING
EEN EIGEN CLAN AVATAR

Klap uit...
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40371
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: 't Voetbaltopic

Bericht door Daan »

Exoemo schreef: vrijdag 12 mei 2017, 0:37 Proficiat aan Ajax. Mooie prestatie om de finale te bereiken.

Ik heb vandaag jammer genoeg pas vanaf de 2de helft kunnen kijken. Daarin was Lyon echt wel stukken beter, alhoewel ik heb gelezen dat Ajax de eerste helft wel meer dan goed was. Van het deel van de match dat ik heb gezien, viel me wel de slechte (tactische) beslissingen (of wat het stress?) langs beide kanten op. Gaande van ballen wegtrappen wanneer een voetballende oplossing makkelijk had gekund, slecht overzicht, voorspelbare passes en egoïsme voor goal. Vooral Traoré had op een bepaald moment veel beter moeten doen voor goal. De spelers van Ajax (en Lyon) mogen dan wel een goede techniek hebben: Techniek is niet alles in het voetbal. Ajax had in de tweede helft meermaals de bal moeten proberen bijhouden (eventueel een poos lateraal spelen) in plaats van de bal telkens vol sensatie naar voren te spelen. Sensatievol aanvallen is niet altijd de beste oplossing. Dit is volgens mij een van de redenen waarom ze nooit onder de druk uitraakten. Zeker wanneer je verdediging ook niet al te best is: De Ligt was slecht. Klaassen was voor mij de enige speler van Ajax die ik volwassen en ervaren vond spelen in de tweede helft.

Wat de finale betreft: Ajax kan Man Utd verslaan. Waar Ajax te veel de bal onmiddellijk naar voren wil, wil Man Utd dit veel te weinig. En daar kan je van profiteren. Man Utd is geen ploeg om schrik van te hebben. Wanneer Man Utd voor staat, beginnen ze ook achteruit te leunen en dat vergemakkelijkt het om gelijk te maken. Langs de andere kant zal de defensieve organisatie van Ajax beter moeten (De Ligt out). De passes van Lyon deze avond waren vaak ondermaats deze avond (betreffende precisie, vooral lange ballen) en konden onderschept worden. Dit zal tegen Man Utd veel minder het geval zijn. Men moet oppassen dat men in de finale niet vernederd wordt door countergoals. Een ploeg waar Ajax, op basis van wat ik vanavond heb gezien, vatbaar voor lijkt.

Wil men van Nederlandse ploegen echter terug een macht maken in Europa, en dit avontuur niet eenmalig laten zijn, dan zullen er wel ingrijpende veranderingen moeten plaatsvinden in de competitie (qua speelstijl). En geen hoogmoed krijgen: het is niet omdat Ajax in de finale staat dat de gloriedagen terug zijn. Wanneer ik ooit eens in dit topic zei dat de Belgische ploegen zeker niet moeten onderdoen voor de Nederlandse, dan meen ik dat. In Nederland heeft men te weinig werkdrang en tactische discipline naar mijn gevoel. Men mag dan wel meer techniek hebben in Nederland, dat compenseert niet voor de punten die ik hiervoor heb opgenoemd. De Eredivisie heeft wel meer potentieel. Wat ik een leuk idee zou vinden, is op het begin van het seizoen een supercup tussen de winnaar van de Nederlandse en de Belgische competitie. Een 'Supercup der Lage Landen'.
Ik vond De Ligt echt niet slecht. Die penalty was misschien onnodig, maar hij gig ook wel erg gewillig liggen.
"Wil men van Nederlandse ploegen echter terug een macht maken in Europa, en dit avontuur niet eenmalig laten zijn, dan zullen er wel ingrijpende veranderingen moeten plaatsvinden in de competitie (qua speelstijl)"
Dit is wel echt een open deur van jewelste, doe maar niet meer.
Ik ben blij voor mijn Ajax, en sta 24 mei zeker op het Musuemplein.
elzou
Berichten: 9958
Lid geworden op: vrijdag 31 oktober 2008, 13:49
Clan: Flutr

Re: 't Voetbaltopic

Bericht door elzou »

Naar mijn mening waren de backs ondermaats en Schone ook. Viergever normaal betrouwbaar, zat er gister niet lekker in. Veltman had het lastig tegen Valbuena. Schone handelde te traag, zat nergens tussen. Voor hem duurt het seizoen net iets te lang.

Toen Ajax op 0:1 kwam sloop de gemakzucht erin en gingen met name de buitenspelers voor zichzelf spelen.

Toegevoegd na 32 seconden:
24 mei moest ik in eerste instantie werken maar heb ruil geregeld ✌🏼

Toegevoegd na 2 minuten en 13 seconden:
Ricc schreef: donderdag 11 mei 2017, 22:05 Zo neerbuigend over United, lol... :')
Toen Liverpool vorig jaar in de finale stond was jij ook neerbuigend over de EL.

Haal je Mourinho, dan wissel je voetbal in voor resultaat.
Verlosser van vele onwetende zieltjes.

Dit topic is beter voor een aantal mensen, ze weten zelf wel wie ik bedoel: http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... lit=hockey
Dieselpker
Berichten: 11651
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: 't Voetbaltopic

Bericht door Dieselpker »

Daniel_1102 schreef: vrijdag 12 mei 2017, 1:00 Ineens allemaal voetbal goeroes hiero
Ja sinds Feyenoord 3-0 verloor en Ajax ineens weer kans maakt op een prijs is het druk geworden in het voetbaltopic.
FEYENOORD ROTTERDAM
iNabe
Berichten: 117
Lid geworden op: zondag 17 augustus 2014, 14:17
RS: Fe Ajax (OSRS)
Contacteer:

Re: 't Voetbaltopic

Bericht door iNabe »

:lol:

Wat een avond, het ging weer bijna des Ajax fout maar we gaan naar Stockholm!

Wel triest voor Viergever dat ie de finale moet missen, die man kan niet meer stuk bij velen
Afbeelding
Daniel_1102
Berichten: 4277
Lid geworden op: vrijdag 22 september 2006, 14:46
Clan: Eternity
Oude naam: daniel 1102

Re: 't Voetbaltopic

Bericht door Daniel_1102 »

Dieselpker schreef: vrijdag 12 mei 2017, 9:21
Daniel_1102 schreef: vrijdag 12 mei 2017, 1:00 Ineens allemaal voetbal goeroes hiero
Ja sinds Feyenoord 3-0 verloor en Ajax ineens weer kans maakt op een prijs is het druk geworden in het voetbaltopic.
Is zo
Afbeelding
'What is our heart's desire?'
'Vengeance. Justice. Fire and blood.'
Het Pietje
Evenementenorganisator
Berichten: 2649
Lid geworden op: zondag 7 juni 2009, 12:57
RS: Het Pietje (p2p)
Clan: Maxed in Progress

Re: 't Voetbaltopic

Bericht door Het Pietje »

Daan schreef: donderdag 11 mei 2017, 23:54
Het Pietje schreef: donderdag 11 mei 2017, 23:52 JAAAAAA :wub: :wub:
Hopen dat ik kaarten voor Stockholm kan krijgen en er dan een mooie midweek Stockholm van maken!
Het maakt niet uit hoe maar we staan in de finale!!! :wub:
Ben je wel 500 euro aan kwijt in totaal. Weet niet of dat het waard is tbh.
Verdeel dat bedrag over 10-20 jaar en 't valt wel mee, een kans om naar een europese finale te gaan krijg je niet vaak dus ik heb er wel wat voor over :)
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40371
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: 't Voetbaltopic

Bericht door Daan »

Het Pietje schreef: vrijdag 12 mei 2017, 13:08
Daan schreef: donderdag 11 mei 2017, 23:54
Het Pietje schreef: donderdag 11 mei 2017, 23:52 JAAAAAA :wub: :wub:
Hopen dat ik kaarten voor Stockholm kan krijgen en er dan een mooie midweek Stockholm van maken!
Het maakt niet uit hoe maar we staan in de finale!!! :wub:
Ben je wel 500 euro aan kwijt in totaal. Weet niet of dat het waard is tbh.
Verdeel dat bedrag over 10-20 jaar en 't valt wel mee,
Ik vind dit geen argument tbh. Over 10-20 jaar vind ik 500 euro misschien geen hoop geld maar dat vind ik voor een voetbalwedstrijdje nu wel. Het is inderdaad wel de finale, maar ja het risico is wel gewoon groot dat je niet wint.
Dieselpker
Berichten: 11651
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: 't Voetbaltopic

Bericht door Dieselpker »

"voetbalwedstrijdje" gvd kans op een van de grootste prijzen sinds tijden gek. Dat is niet zomaar een wedstrijd dat is 500 euro echt wel waard. Hoe vaak ga je dit nou meemaken?
FEYENOORD ROTTERDAM
Plaats reactie