Jaarlijkse Feedbacktopic

Vragen en andere onderwerpen m.b.t. het forum en de chats plaats je hier, zolang het serieus blijft.
Forumregels
Vragen over bans in chatkanalen graag voorleggen per privébericht aan een van de chatmoderators
TikTakTokTekTuk
Berichten: 8318
Lid geworden op: zaterdag 20 juni 2009, 21:19
RS: Gestopt
Oude naam: seablast

Re: Jaarlijkse Feedbacktopic

Bericht door TikTakTokTekTuk »

Tristan schreef: Ik ga geen antwoord geven voor mijn forum collega's, aangezien ik geen inzicht heb daar.

Om terug te komen op OP:
Als men hier denkt dat het voor de chat het zelfde is en er behoefte is aan een systeemmatisch feedback systeem dan wil ik dat best wel regelen. Echter heeft het verleden (zie vorige feedbackweken) bewezen dat - voor de chat - feedbackweken niet echt een succes waren.
Chat hoeft niet voor mij. Gaat goed daar. Het forum daarentegen.
Vele kusjes aan iedereen
Dennis
Berichten: 8917
Lid geworden op: woensdag 14 oktober 2009, 22:16

Re: Jaarlijkse Feedbacktopic

Bericht door Dennis »

Tim schreef: Omdat er iemand verbannen is met 18 waarschuwingen? :')
Gedraag je gewoon dan is er niks aan de hand.
Dit heeft daar vrijwel niets mee te maken, ik doel op eerdere discussies ten tijde van de tip awards.
Overigens weet jij natuurlijk alles over "je gedragen" :mrgreen:
Tim
Berichten: 13565
Lid geworden op: donderdag 21 juni 2007, 21:32

Re: Jaarlijkse Feedbacktopic

Bericht door Tim »

Dennis schreef:
Tim schreef: Omdat er iemand verbannen is met 18 waarschuwingen? :')
Gedraag je gewoon dan is er niks aan de hand.
Dit heeft daar vrijwel niets mee te maken, ik doel op eerdere discussies ten tijde van de tip awards.
Overigens weet jij natuurlijk alles over "je gedragen" :mrgreen:
Ah, dat wist ik niet, maar dit kan eventueel gewoon een feedback topic worden toch, lijkt me een prima oplossing.

Zeker waar, maar ik heb m'n waarschuwingen gehad en ben ook 'ns volwassen geworden ;)
Joa
Berichten: 6416
Lid geworden op: donderdag 3 december 2009, 18:15

Re: Jaarlijkse Feedbacktopic

Bericht door Joa »

Tim schreef:
Dennis schreef:
Tim schreef: Omdat er iemand verbannen is met 18 waarschuwingen? :')
Gedraag je gewoon dan is er niks aan de hand.
Dit heeft daar vrijwel niets mee te maken, ik doel op eerdere discussies ten tijde van de tip awards.
Overigens weet jij natuurlijk alles over "je gedragen" :mrgreen:
Ah, dat wist ik niet, maar dit kan eventueel gewoon een feedback topic worden toch, lijkt me een prima oplossing.

Zeker waar, maar ik heb m'n waarschuwingen gehad en ben ook 'ns volwassen geworden ;)
Ik ook.

Toegevoegd na 8 seconden:

:ninja:
Ex-gebruiker 52833
Berichten: 9015
Lid geworden op: vrijdag 22 oktober 2010, 18:45

Re: Jaarlijkse Feedbacktopic

Bericht door Ex-gebruiker 52833 »

Rakazon schreef: Er mag wel een update komen bij waarschuwingen.

Als je een tijd niks misdaan hebt moet er natuurlijk warn van af etc etc.
Dat gebeurt al.
TikTakTokTekTuk
Berichten: 8318
Lid geworden op: zaterdag 20 juni 2009, 21:19
RS: Gestopt
Oude naam: seablast

Re: Jaarlijkse Feedbacktopic

Bericht door TikTakTokTekTuk »

Jonas schreef:
Rakazon schreef: Er mag wel een update komen bij waarschuwingen.

Als je een tijd niks misdaan hebt moet er natuurlijk warn van af etc etc.
Dat gebeurt al.
Is kapot. Er gaat al een tijdje niets meer af van je warnniveau. Maar Poekies, denk ik, zei dat ze het het gingen fixen.
Vele kusjes aan iedereen
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40382
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Jaarlijkse Feedbacktopic

Bericht door Daan »

Tim schreef:
Dennis schreef:
Tim schreef: Omdat er iemand verbannen is met 18 waarschuwingen? :')
Gedraag je gewoon dan is er niks aan de hand.
Dit heeft daar vrijwel niets mee te maken, ik doel op eerdere discussies ten tijde van de tip awards.
Overigens weet jij natuurlijk alles over "je gedragen" :mrgreen:
Ah, dat wist ik niet, maar dit kan eventueel gewoon een feedback topic worden toch, lijkt me een prima oplossing.

Zeker waar, maar ik heb m'n waarschuwingen gehad en ben ook 'ns volwassen geworden ;)
Er zit dan ook wel een degelijk verschil tussen jouw leeftijd en die van Jasper.
Of Kipcorn.
Gebruikersavatar
Kipcorn
Tijdelijk niet verbannen
Berichten: 8447
Lid geworden op: maandag 16 februari 2009, 16:25
RS: MC Trump (OSRS)
Clan: Buultjen
Oude naam: Kipzilla
Contacteer:

Re: Jaarlijkse Feedbacktopic

Bericht door Kipcorn »

ik heb 35 waarschuwingsprocenten gehad sinds mijn unban per 6-9-2013. Waarvan 30 er zijn ingetrokken wegens onvoldoende bewijs. En die andere 5 was voor lichte spam. Ik ben volwassener dan jullie.
Off-er
Berichten: 14232
Lid geworden op: vrijdag 18 juli 2008, 15:55
Clan: D/SEA eSports

Re: Jaarlijkse Feedbacktopic

Bericht door Off-er »

Kipcorn schreef:ik heb 35 waarschuwingsprocenten gehad sinds mijn unban per 6-9-2013. Waarvan 30 er zijn ingetrokken wegens onvoldoende bewijs. En die andere 5 was voor lichte spam. Ik ben volwassener dan jullie.
Waarschuwingsniveau is niet omgekeerd evenredig met volwassenheid, helaas.
Afbeelding
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Jaarlijkse Feedbacktopic

Bericht door Mystery »

Dennis schreef: Heb al meermaals feedback gegeven aan moderators maar er wordt echt 0% mee gedaan. Reden?
Elke moderator hier leeft in dezelfde tunnelvisie waarin het altijd de normale leden zijn die fouten begaan en nooit de moderators zelf. Zelfs als je met voldoende bewijsmateriaal komt zullen ze ontkennen. Een ernstige kwestie in mijn ogen.

Daarnaast verbaas ik mij over de mate waarin er wel/geen warns of bans worden uitgedeeld, hier lijkt geen structuur in te zitten en zorgt voor veel onduidelijkheid onder de leden. De ene krijgt op 78% een afkoelban terwijl er leden op het forum zitten met 180% of zelfs meer die niet gestraft worden. Ook worden een en dezelfde situaties door verschillende mods op een andere manier beoordeelt, doordat er simpelweg geen communicatie is tussen de mods over wat nou wel kan en wat niet.

Ten derde; het feedbacktopic van de tip-awards, hier heb ik eens gevraagd waarom er dit jaar geen 07-gedeelte was maar geen mod lijkt zich aangesproken te voelen om hier een reactie op te geven. Dit lijkt me toch serieuze feedback wat zomaar weggeschoven wordt.

Ik ben benieuwd naar reactie's van "Het Team".
Ik vind het ontzettend ironisch wat je hier doet eigenlijk. Ons verwijten van een tunnelvisie terwijl ik hier in dit topic toch al heel vaak een tunnelvisie heb gezien van leden: moderators doen niets met feedback1 en doen niets goed. Over het eerste deel kan ik niets zeggen, ik heb zo'n situatie nog niet meegemaakt. Met betrekking tot deel twee komt er een beetje logica aan te pas. Het klopt dat moderators verschillen qua beoordeling op grond van wat wel kan of wat niet kan. Aangezien waarschuwingen door één persoon worden gegeven, kan ik me niet voorstellen hoe dat anders zou kunnen. Moderators zijn in die zin zelfstandig wat betreft waarschuwingen geven. Echter is er wel een vorm van controle: in waarschuwingen en bans kan door iedere moderator nagekeken worden hoe de waarschuwing tot stand is gekomen en kan er ook wat over gezegd worden. Het is vaak genoeg gebeurd dat een waarschuwing werd teruggedraaid vanwege een onjuiste beslissing. Ik gok dat dat het punt is waarop je je wil richten? Niet iedere situatie kan hetzelfde zijn, overigens.

Wat betreft de Tip-Awards (zie ook 1): er is wel degelijk wat met de feedback gedaan vorig jaar. Zo zijn de beste topics gesplitst naar categorie en hebben we rekening gehouden met de feedback van vorig jaar. Er werd daarna best veel gezeurd in mijn ogen om de rangen en de situatie met JW. Om daar een eind aan te maken (en het forumdeel al lang genoeg daar had gestaan) is besloten om het weg te halen. Ik kan zelf het forumdeel nog steeds zien en ik kan je vertellen dat betreft de Tip-Awards er zeker wat met feedback wordt gedaan. Alleen, we kunnen voor die ronde van de awards er niet zo veel aan veranderen. Aan het einde van het jaar kunnen we bekijken of er 07-awards kunnen komen, maar ik vind het goed van je dat je het hebt aangehaald.

Ik hoop dat dit iets meer duidelijk maakt voor je.
Thomas
Berichten: 11189
Lid geworden op: zaterdag 16 januari 2010, 15:03
RS: SP00NTECH (OSRS)
Clan: Tipaward manipulator

Re: Jaarlijkse Feedbacktopic

Bericht door Thomas »

Waarom is het dat de RS mods nog wel hier reageren, maar de Non-RS mods eigenlijk hier niet eens kijken of reageren. Ik denk toch echt dat de meeste problemen die de leden met de mods hebben, Non-RS mods zijn. Zelf bemoei ik me niet meer met RS dus kan niet echt inzien of jullie je werk goed doen. Maar ik denk toch dat er wel heel veel mis is met de huidige gang van zaken in Non-RS. Als je ziet dat een Jasper zonder waarschuwing ineens zijn ban voorgeschoteld krijgt, vind ik toch niet kloppen. Ook ben ik meerdere malen met Ingewel in discussie geweest over enkele warns en het enige wat ik krijg is praktisch 'deal with it'. Op dit moment zijn Stefan en Bighead een van de weinige mods die nog een beetje dicht bij de leden staan naar mijn gevoel. En over dat geval van Jasper, dat was meer de trigger eigenlijk van iets wat al langer gaande was, maar daar houd ik me buiten.

Nogmaals, over RS gedeelte oordeel ik niet.
Afbeelding Lisette 24/11/2015 :oops: :wub:
Afbeelding
Afbeelding
Off-er
Berichten: 14232
Lid geworden op: vrijdag 18 juli 2008, 15:55
Clan: D/SEA eSports

Re: Jaarlijkse Feedbacktopic

Bericht door Off-er »

Nja, je kunt me een heleboel wijsmaken, maar dat Jasper een ban ging krijgen wist eigenlijk iedereen wel. Het was meer de vraag wanneer dat zou gaan gebeuren.

De reden dat ze 'dicht bij de leden staan', is omdat Stefan en Bighead nog wel geregeld posten (k0nijn trouwens ook, maar niet in Bar), waar Ingewel zelden iets post en Meutr absent is. Dat Ingewel iets actiever mag zijn voor de schermen is overigens vaak genoeg gezegd, hij doet 't alleen niet echt...
Afbeelding
Dennis
Berichten: 8917
Lid geworden op: woensdag 14 oktober 2009, 22:16

Re: Jaarlijkse Feedbacktopic

Bericht door Dennis »

Mystery schreef:
Dennis schreef: Heb al meermaals feedback gegeven aan moderators maar er wordt echt 0% mee gedaan. Reden?
Elke moderator hier leeft in dezelfde tunnelvisie waarin het altijd de normale leden zijn die fouten begaan en nooit de moderators zelf. Zelfs als je met voldoende bewijsmateriaal komt zullen ze ontkennen. Een ernstige kwestie in mijn ogen.

Daarnaast verbaas ik mij over de mate waarin er wel/geen warns of bans worden uitgedeeld, hier lijkt geen structuur in te zitten en zorgt voor veel onduidelijkheid onder de leden. De ene krijgt op 78% een afkoelban terwijl er leden op het forum zitten met 180% of zelfs meer die niet gestraft worden. Ook worden een en dezelfde situaties door verschillende mods op een andere manier beoordeelt, doordat er simpelweg geen communicatie is tussen de mods over wat nou wel kan en wat niet.

Ten derde; het feedbacktopic van de tip-awards, hier heb ik eens gevraagd waarom er dit jaar geen 07-gedeelte was maar geen mod lijkt zich aangesproken te voelen om hier een reactie op te geven. Dit lijkt me toch serieuze feedback wat zomaar weggeschoven wordt.

Ik ben benieuwd naar reactie's van "Het Team".
Ik vind het ontzettend ironisch wat je hier doet eigenlijk. Ons verwijten van een tunnelvisie terwijl ik hier in dit topic toch al heel vaak een tunnelvisie heb gezien van leden: moderators doen niets met feedback1 en doen niets goed. Over het eerste deel kan ik niets zeggen, ik heb zo'n situatie nog niet meegemaakt. Met betrekking tot deel twee komt er een beetje logica aan te pas. Het klopt dat moderators verschillen qua beoordeling op grond van wat wel kan of wat niet kan. Aangezien waarschuwingen door één persoon worden gegeven, kan ik me niet voorstellen hoe dat anders zou kunnen. Moderators zijn in die zin zelfstandig wat betreft waarschuwingen geven. Echter is er wel een vorm van controle: in waarschuwingen en bans kan door iedere moderator nagekeken worden hoe de waarschuwing tot stand is gekomen en kan er ook wat over gezegd worden. Het is vaak genoeg gebeurd dat een waarschuwing werd teruggedraaid vanwege een onjuiste beslissing. Ik gok dat dat het punt is waarop je je wil richten? Niet iedere situatie kan hetzelfde zijn, overigens.

Wat betreft de Tip-Awards (zie ook 1): er is wel degelijk wat met de feedback gedaan vorig jaar. Zo zijn de beste topics gesplitst naar categorie en hebben we rekening gehouden met de feedback van vorig jaar. Er werd daarna best veel gezeurd in mijn ogen om de rangen en de situatie met JW. Om daar een eind aan te maken (en het forumdeel al lang genoeg daar had gestaan) is besloten om het weg te halen. Ik kan zelf het forumdeel nog steeds zien en ik kan je vertellen dat betreft de Tip-Awards er zeker wat met feedback wordt gedaan. Alleen, we kunnen voor die ronde van de awards er niet zo veel aan veranderen. Aan het einde van het jaar kunnen we bekijken of er 07-awards kunnen komen, maar ik vind het goed van je dat je het hebt aangehaald.

Ik hoop dat dit iets meer duidelijk maakt voor je.
Ik heb gisteren nog een pb van een mod gehad, waarin hij toegaf dat hij de situatie waarop ik 30% warn had gekregen, niet zo zou beoordelen en waarschijnlijk ook niet zou bestraffen. Is verder niets mee gedaan. Deze opmerking stuurde ik naar aanleiding van iemand die een post maakte, naar mijn inziens vergelijkbaar was met degene waar ik een warn voor kreeg, waar om werd gelachen door mods.

Mijn kritiek/feedback richt zich ook met name naar de Non-rs mods. Over hoe de RS-moderators als team fungeren kan ik niets zeggen, echter het Non-RS team kraakt aan alle kanten. Er wordt niet of nauwelijks gecommuniceerd binnen het team. Ik denk zelf dat ze dit zullen ontkennen, zoals dat eigenlijk altijd gebeurt, maar het is voor mij in ieder geval de afgelopen weken wel duidelijk geworden dat dit zo is. Dit heb ik ze middels pb's ook verteld, trouwens.
Roy Boy106
Berichten: 3511
Lid geworden op: zondag 31 mei 2009, 17:53
RS: Roy Boy106 (p2p)
Clan: Overloaded XP
Oude naam: Roytjhu106
Extra rang: RoS #1 Divination

Re: Jaarlijkse Feedbacktopic

Bericht door Roy Boy106 »

Gezien leden niet vertrouwen wat er met het feedback gedaan wordt, stel ik het volgende voor als er een feedbacktopic komt;

De feedback die jullie krijgen samen jullie vatten voor elk team, en op basis van die feedback vertellen jullie aan de leden wat jullie anders gaan doen als de vorige keer. Als een soort doel van 2015. Wij leden kunnen jullie moderators er op controleren.
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18645
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Jaarlijkse Feedbacktopic

Bericht door Ricc »

J oey schreef: Ex-Evenementenorganisatoren krijgen tegenwoordig ranks?
Man man man waar gaat het heen tegenwoordig.

Toegevoegd na 1 minuten:

Oh, jij bent de enige. Wat verbazingwekkend, zeg.
WAAR IS MIJN EX MOD RANK

EQUALITY EQUALITY EQUALITY
Thomas
Berichten: 11189
Lid geworden op: zaterdag 16 januari 2010, 15:03
RS: SP00NTECH (OSRS)
Clan: Tipaward manipulator

Re: Jaarlijkse Feedbacktopic

Bericht door Thomas »

Off-er schreef: Nja, je kunt me een heleboel wijsmaken, maar dat Jasper een ban ging krijgen wist eigenlijk iedereen wel. Het was meer de vraag wanneer dat zou gaan gebeuren.

De reden dat ze 'dicht bij de leden staan', is omdat Stefan en Bighead nog wel geregeld posten (k0nijn trouwens ook, maar niet in Bar), waar Ingewel zelden iets post en Meutr absent is. Dat Ingewel iets actiever mag zijn voor de schermen is overigens vaak genoeg gezegd, hij doet 't alleen niet echt...

Ingewel aanstellen omdat 'hij achter de schermen werkt' is dan ook gewoon puur vriendjespolitiek. Ondertussen in het begin met warns strooien alsof het pepernoten zijn om daarna achter de schermen te verdwijnen. Kan je beter iemand anders non-RS mod maken en dan Ingewel lekker achter de schermen laten werken.

Just sayin'
Afbeelding Lisette 24/11/2015 :oops: :wub:
Afbeelding
Afbeelding
Off-er
Berichten: 14232
Lid geworden op: vrijdag 18 juli 2008, 15:55
Clan: D/SEA eSports

Re: Jaarlijkse Feedbacktopic

Bericht door Off-er »

Thomas schreef:
Off-er schreef: Nja, je kunt me een heleboel wijsmaken, maar dat Jasper een ban ging krijgen wist eigenlijk iedereen wel. Het was meer de vraag wanneer dat zou gaan gebeuren.

De reden dat ze 'dicht bij de leden staan', is omdat Stefan en Bighead nog wel geregeld posten (k0nijn trouwens ook, maar niet in Bar), waar Ingewel zelden iets post en Meutr absent is. Dat Ingewel iets actiever mag zijn voor de schermen is overigens vaak genoeg gezegd, hij doet 't alleen niet echt...

Ingewel aanstellen omdat 'hij achter de schermen werkt' is dan ook gewoon puur vriendjespolitiek. Ondertussen in het begin met warns strooien alsof het pepernoten zijn om daarna achter de schermen te verdwijnen. Kan je beter iemand anders non-RS mod maken en dan Ingewel lekker achter de schermen laten werken.

Just sayin'
Vriendjespolitiek? Meh, gewoon weten wat je aan iemand hebt. Ik denk dat als Evilminded morgen weer actief wordt en na een week vraagt of ie weer de mods mag helpen, hij ook zo weer aan de bak kan als moderator. Daarnaast wordt er naar mijn ervaring niet onnodig veel met bans en warns gegooid, zeker de laatste tijd.

Toegevoegd na 43 seconden:

Vriendjespolitiek vind ik op dit forum sowieso een onzinnig begrip :/.
Afbeelding
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18645
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Jaarlijkse Feedbacktopic

Bericht door Ricc »

Vind je dat het probleem niet echt zo binnen 'het team'?

Gewoon vriendjes en ex mods gewoon aanstellen wanneer ze er weer zin in hebben, waardoor je een vicieuze kring krijgt van een corrupte mod-vriendjespolitiek.

Dat het voor RS-team beter is kan ik niet zeggen, dat lijkt me ook wel zo, maar NON-RS mods mogen imo toch wel een hoop opkrassen.
Abbo kid
Verbannen (permanent)
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 20 januari 2014, 18:36
Oude naam: Syrno

Re: Jaarlijkse Feedbacktopic

Bericht door Abbo kid »

Mijn feedback :

Ingewel

Redelijk goede mod.

Dikkop en Peutr

Allebei incapabele baby's.

Konijn en Stefan

Doen niks.
Laatst gewijzigd door Abbo kid op donderdag 22 januari 2015, 16:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Off-er
Berichten: 14232
Lid geworden op: vrijdag 18 juli 2008, 15:55
Clan: D/SEA eSports

Re: Jaarlijkse Feedbacktopic

Bericht door Off-er »

Meh. Het is meer dat deze o zo 'corrupte' moderators wel degene zijn die ik liever als mod zie dan het overgrote deel van Non-RS. Ik moet gruwelen van het idee dat jij, Ricc, of Thomas, Daan, Sooth, Elzou, Abbo, Hondje, etc het moderator team zouden joinen.

En overigens, natuurlijk neem je iemand die je kent eerder in vertrouwen tot moderator positie dan enig ander! Als je weet dat je iemand kan vertrouwen en dat deze ook goed werk zal leveren, dan neem je diegene toch liever op in het modteam dan iemand die je niet of nauwelijks kent en dus vrijwel niks van af weet? Ja, het is een gevalletje vriendjespolitiek, duh. Zo werkt dat nou eenmaal.

Het overgrote aantal aan klachten die ik zie tegenover de mods betreft het verhaaltje 'uhhh, deze warn/ban is niet terecht :cry: '. Naar mijn idee is het grootste deel van deze warns terecht en vind ik daarom dat al dat constante gezeik op corrupte mods allerminst terecht is. Een gevalletje don't fix what isn't broken.
Afbeelding
Plaats reactie