Regels omtrent Verbannen.

Vragen en andere onderwerpen m.b.t. het forum en de chats plaats je hier, zolang het serieus blijft.
Forumregels
Vragen over bans in chatkanalen graag voorleggen per privébericht aan een van de chatmoderators
Jaestro
Berichten: 2708
Lid geworden op: maandag 20 mei 2013, 0:15

Re: Regels omtrent Verbannen.

Bericht door Jaestro »

J oey schreef: Negatieve votes moet wel kunnen maar de votes van leden met meer respect wegen zwaarder.
Dus een variant van het reputation systeem van bodybuilding.com erin verwerken?
Afbeelding
Duco
Berichten: 2462
Lid geworden op: woensdag 12 september 2007, 17:43
RS: De Bakkerij (p2p)
Oude naam: Agility Aap

Re: Regels omtrent Verbannen.

Bericht door Duco »

Ben tegen een systeem waarin leden op elkaar kunnen stemmen qua respect, dan krijg je ook weer dat het gaat draaien om wie kent zoveel mogelijk mensen het bekende "ik-wil-populair zijn" syndroom werk je dan enorm in de hand.

Ik vind dat zelf geen goed systeem, ik vind sowieso dat elk lid dezelfde behandeling dient te krijgen en niet omdat je langer op een forum zit of meer "respect" hebt gekregen je anders bent.

Toegevoegd na 8 minuten:
Dboy schreef:
Duco schreef: Dboy wat voeg je naast zinloze tekst precies toe aan dit topic?

Als je graag postcount wil scoren zijn er genoeg topics in bar beschikbaar daar voor.
Ben je boos omdat je geen werkwoorden kunt vervoegen? :s
Nee hoor als jij niks beters te doen hebt als iemand zijn fouten verbeteren op een online forum mag jij rustig je gang gaan van mij jochie.

Zegt misschien alleen wel veel over jouw dagindeling of het gebrek daar aan dat jij daar allemaal tijd voor hebt.
"Soms moet je eerst fouten maken om bij het juiste uit te komen , maar dat betekent niet dat je de verkeerde weg hebt genomen om er te komen"
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40385
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Regels omtrent Verbannen.

Bericht door Daan »

Sam schreef: Registartiedatum
Postcount
Votes van leden (Elk lid kan elk lid 1x een respectpunt toedienen, kan niet negatief)
Votes van de mods (uiteraard veel zwaarder dan van de leden)
Tijd sinds laatste waarschuwing
Gemiddeld aantal dt fouten per post(hoe meet je dit)

We komen er wel!
Poekies gaat elke dag langs alle geplaatste posts, en registreert dan handmatig elke gemaakte dtfout.
Jaestro
Berichten: 2708
Lid geworden op: maandag 20 mei 2013, 0:15

Re: Regels omtrent Verbannen.

Bericht door Jaestro »

Duco schreef: Ben tegen een systeem waarin leden op elkaar kunnen stemmen qua respect, dan krijg je ook weer dat het gaat draaien om wie kent zoveel mogelijk mensen het bekende "ik-wil-populair zijn" syndroom werk je dan enorm in de hand.

Ik vind dat zelf geen goed systeem, ik vind sowieso dat elk lid dezelfde behandeling dient te krijgen en niet omdat je langer op een forum zit of meer "respect" hebt gekregen je anders bent.

Toegevoegd na 8 minuten:
Dboy schreef:
Duco schreef: Dboy wat voeg je naast zinloze tekst precies toe aan dit topic?

Als je graag postcount wil scoren zijn er genoeg topics in bar beschikbaar daar voor.
Ben je boos omdat je geen werkwoorden kunt vervoegen? :s
Nee hoor als jij niks beters te doen hebt als iemand zijn fouten verbeteren op een online forum mag jij rustig je gang gaan van mij jochie.

Zegt misschien alleen wel veel over jouw dagindeling of het gebrek daar aan dat jij daar allemaal tijd voor hebt.
Je kunt eenvoudig limieten stellen op de invloed die leden bij elkaars respectniveau uitoefenen, en vanzelfsprekend gaat er een lager gewicht aan hangen dan andere factoren.

En daarbij wordt in het echte leven ook niet iedereen gelijk behandelt. Het lijkt me niet meer dan normaal dat we hier een ecosysteem opbouwen dat de realiteit zo dicht mogelijk benadert.
Afbeelding
Duco
Berichten: 2462
Lid geworden op: woensdag 12 september 2007, 17:43
RS: De Bakkerij (p2p)
Oude naam: Agility Aap

Re: Regels omtrent Verbannen.

Bericht door Duco »

Ik vind het nogal vaag overkomen nu maar dat kan aan mij liggen?

Persoonlijk ben ik geen voorstander van een systeem waarbij leden op elkaar kunnen "stemmen" om hoger in de hiërarchie te komen, mis het punt wat de toegevoegde waarde daar exact van is?

Even als extreem voorbeeld: Persoon A heeft zich 3 jaar lang netjes gedragen, om onduidelijke reden gaat hij zich opeens als een volstrekte idioot gedragen, maar omdat hij al over een langere periode zich netjes heeft gedragen kan hij niet direct verbannen worden omdat de regels dat niet toelaten.

Dit heeft dus een negatief effect op de sfeer en je kan er weinig aan doen of je moet allerlei uitzonderingen toevoegen maar we waren het er toch juist over eens dat het eenvoudiger moest worden?

Het kan zijn dat ik het niet helemaal begrijp en nu de plank totaal mis sla maar leg het dan nogmaals even uit.
"Soms moet je eerst fouten maken om bij het juiste uit te komen , maar dat betekent niet dat je de verkeerde weg hebt genomen om er te komen"
Jaestro
Berichten: 2708
Lid geworden op: maandag 20 mei 2013, 0:15

Re: Regels omtrent Verbannen.

Bericht door Jaestro »

Duco schreef: Ik vind het nogal vaag overkomen nu maar dat kan aan mij liggen?

Persoonlijk ben ik geen voorstander van een systeem waarbij leden op elkaar kunnen "stemmen" om hoger in de hiërarchie te komen, mis het punt wat de toegevoegde waarde daar exact van is?

Even als extreem voorbeeld: Persoon A heeft zich 3 jaar lang netjes gedragen, om onduidelijke reden gaat hij zich opeens als een volstrekte idioot gedragen, maar omdat hij al over een langere periode zich netjes heeft gedragen kan hij niet direct verbannen worden omdat de regels dat niet toelaten.

Dit heeft dus een negatief effect op de sfeer en je kan er weinig aan doen of je moet allerlei uitzonderingen toevoegen maar we waren het er toch juist over eens dat het eenvoudiger moest worden?

Het kan zijn dat ik het niet helemaal begrijp en nu de plank totaal mis sla maar leg het dan nogmaals even uit.
Dat hangt volledig af van de verdeling van de gewichten. Als je het grootste gewicht aan "tijd sinds laatste waarschuwing" hangt, zal al de rest een klein effect hebben op het waarschuwingsniveau dat je nodig hebt voor een perm. Als bij een respectscore van 0 je 180% warn nodig hebt voor een perm, en je zorgt ervoor dat als een persoon net een warn heeft gehad, het effect van andere factoren zodanig weinig meetelt dat hij maximum 200% warn nodig heeft voor een perm hou je nog steeds de meest recente activiteit van de persoon in kwestie als maatstaf voor al dan niet een ban toe te kennen. Met als voordeel dan wel dat je in cijfers kunt uitdrukken waarom sommige leden een "voorkeursbehandeling" krijgen.
Afbeelding
Megareus12
Ex-moderator
Berichten: 14140
Lid geworden op: vrijdag 10 november 2006, 19:09
Extra rang: Holbewoner

Re: Regels omtrent Verbannen.

Bericht door Megareus12 »

Jongens, ik heb een beter idee. Wat nou als jullie je gewoon gedragen en geen waarschuwingen meer krijgen.
Gio
Tijdelijk afwezig
Berichten: 3495
Lid geworden op: vrijdag 22 april 2011, 14:54
RS: Gi0 (p2p)
Extra rang: Vroege vogel
Contacteer:

Re: Regels omtrent Verbannen.

Bericht door Gio »

Megareus12 schreef: Jongens, ik heb een beter idee. Wat nou als jullie je gewoon gedragen en geen waarschuwingen meer krijgen.
Mee eens!
Afbeelding
Off-er
Berichten: 14232
Lid geworden op: vrijdag 18 juli 2008, 15:55
Clan: D/SEA eSports

Re: Regels omtrent Verbannen.

Bericht door Off-er »

Daar kan ik me in vinden :D
Afbeelding
Dennis
Berichten: 8917
Lid geworden op: woensdag 14 oktober 2009, 22:16

Re: Regels omtrent Verbannen.

Bericht door Dennis »

#-o
TikTakTokTekTuk
Berichten: 8318
Lid geworden op: zaterdag 20 juni 2009, 21:19
RS: Gestopt
Oude naam: seablast

Re: Regels omtrent Verbannen.

Bericht door TikTakTokTekTuk »

Nee, dat vind ik niet zo'n goed idee
Vele kusjes aan iedereen
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Regels omtrent Verbannen.

Bericht door i k0nijn i »

Sam schreef: Registartiedatum
Postcount
Votes van leden (Elk lid kan elk lid 1x een respectpunt toedienen, kan niet negatief)
Votes van de mods (uiteraard veel zwaarder dan van de leden)
Tijd sinds laatste waarschuwing
Gemiddeld aantal dt fouten per post(hoe meet je dit)

We komen er wel!
Op zich heb ik niets tegen een goede verwerking van dit soort systeem, maar dan zonder votes (of dat nu van leden of moderatoren is). Creëer je daarmee niet enkel opnieuw het probleem dat velen nu aankaarten dat we subjectief modereren?

Anderzijds vind ik zaken als postcount en registratiedatum er weinig toe doen en dan blijf je over met "tijd sinds laatste waarschuwing", waar nu ook al op gelet wordt.
Afbeelding
TikTakTokTekTuk
Berichten: 8318
Lid geworden op: zaterdag 20 juni 2009, 21:19
RS: Gestopt
Oude naam: seablast

Re: Regels omtrent Verbannen.

Bericht door TikTakTokTekTuk »

En dt-fouten niet te vergeten
Vele kusjes aan iedereen
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Regels omtrent Verbannen.

Bericht door Meutr »

Megareus12 schreef: Nou, aangezien Meutr al geen tijd heeft met waarschijnlijk slechts 3 tentamens en ik er iets meer heb, vrees ik de komende tijd het ergste!
Ik had er negen :(
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Jaestro
Berichten: 2708
Lid geworden op: maandag 20 mei 2013, 0:15

Re: Regels omtrent Verbannen.

Bericht door Jaestro »

Meutr schreef:
Megareus12 schreef: Nou, aangezien Meutr al geen tijd heeft met waarschijnlijk slechts 3 tentamens en ik er iets meer heb, vrees ik de komende tijd het ergste!
Ik had er negen :(
Zowaar een wilde Meutr gespot zeg! Wat een verschijning!
Afbeelding
Dennis
Berichten: 8917
Lid geworden op: woensdag 14 oktober 2009, 22:16

Re: Regels omtrent Verbannen.

Bericht door Dennis »

Woeh, zoveel vragen en zo weinig antwoorden!
Megareus12
Ex-moderator
Berichten: 14140
Lid geworden op: vrijdag 10 november 2006, 19:09
Extra rang: Holbewoner

Re: Regels omtrent Verbannen.

Bericht door Megareus12 »

Meutr schreef:
Megareus12 schreef: Nou, aangezien Meutr al geen tijd heeft met waarschijnlijk slechts 3 tentamens en ik er iets meer heb, vrees ik de komende tijd het ergste!
Ik had er negen :(
Mijn welgemeende excuses. Ik zit in dezelfde situatie!
Duco
Berichten: 2462
Lid geworden op: woensdag 12 september 2007, 17:43
RS: De Bakkerij (p2p)
Oude naam: Agility Aap

Re: Regels omtrent Verbannen.

Bericht door Duco »

Ik vind het zelf ook jammer dat vandaag niemand meer vanuit het Moderator team zich hier even heeft laten horen.

Het is toch wel duidelijk geworden dat ik niet de enige ben die het nu als onduidelijk ziet..?
"Soms moet je eerst fouten maken om bij het juiste uit te komen , maar dat betekent niet dat je de verkeerde weg hebt genomen om er te komen"
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Regels omtrent Verbannen.

Bericht door Bighead »

Aangezien ik het overgrote deel van de dag niet in de buurt van een computer ben geweest heb ik enkel een vlugge blik op mijn telefoon geworpen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de kluts een beetje kwijt ben geraakt door het door elkaar gepost van allemaal etherische ideeën. Mocht iemand een concrete vraag hebben die ik zou kunnen beantwoorden, maar het opstellen van een algoritme dat automatisch waarschuwingsniveaus bepaalt vind ik - met alle respect - volstrekt bizar. Je trekt de menselijke factor er dan uit door arbitraire randvoorwaarden als vervanging te bieden. Geen goed plan wat mij betreft.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Regels omtrent Verbannen.

Bericht door Meutr »

Ik denk persoonlijk niet dat er een probleem is met ons huidige waarschuwingssysteem. De quote van Zeekoe doet anders vermoeden, maar dat is gewoon een bijzonder ongelukkige en foute quote van iemand die in feite amper meer weet over het waarschuwingssysteem dan het gemiddelde lid. Het is niet zo dat er een vast waarschuwingspercentage is waarbij leden permanent verbannen worden - en waarop Nabuko nu een uitzondering is. Dat is niet de juiste manier om naar ons systeem te kijken. Het systeem bestaat eruit dat we waarschuwingen uitdelen aan leden die de regels overtreden. Die waarschuwingen bouwen een waarschuwingspercentage op en dat percentage geef ons, samen met de hele overtredingshistorie die we in privé bijhouden van elk lid, een beeld op het lid in kwestie. Op basis van al die informatie wordt vervolgens in overleg met het hele team beslist over bans. Het feit dat we dit steevast in overleg met het hele team doen en het feit dat al die bans ontstaan uit waarschuwingen, die op hun beurt steevast voorzien worden van quotes van de bewuste berichten e.d., zorgen ervoor dat we vriendjespolitiek en willekeur zoveel mogelijk kunnen uitsluiten.

Helemaal consequent en objectief kan zo'n systeem natuurlijk nooit zijn. Om zoiets te bereiken moet je inderdaad werken met een gedetailleerd wetboek, rechters, advocaten enzovoort. En dan nog. Zoiets is echter klaarblijkelijk niet haalbaar voor een forum. Ik denk dat ons systeem, gezien de omstandigheden, prima voldoet. Dat betekent natuurlijk niet dat het niet beter kan. Een systeem met algoritmes lijkt me echter niet meteen een goed plan, omwille van de redenen die Bighead aanhaalt.
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Plaats reactie