~~ The Ultimate Construction Guide!~~ #Updated!!

Hier staan tips van je medespelers over skills.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!

Wat vinden jullie van deze Guide? (peiling wordt volgende week verwijderd)

Peiling eindigde op donderdag 23 april 2009, 19:17

10/10
11
85%
9/10
2
15%
8/10
0
Geen stemmen
7/10
0
Geen stemmen
6/10
0
Geen stemmen
>5/10
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 13

Mat0364
Berichten: 312
Lid geworden op: zondag 27 juli 2008, 8:58
Oude naam: mathias99

~~ The Ultimate Construction Guide!~~ #Updated!!

Bericht door Mat0364 »

~~ The Ultimate Construction Guide!!

By Mat0364
NOTE: NIEUW HOOFDSTUK TOEGEVOEGD!!
Voorwoord:
Hallo iedereen,
Dit is mijn eerste guide. Het gaat over hoe je je construction powerlevelt. Ik weet - al zeg ik het zelf - al best veel van construction. Ik probeer op typfouten te letten, mocht je er toch eentje vinden, post het dan hier alstublieft.
Ik heb geprobeerd deze Guide zo uitgebreid mogelijk te maken en ook hoop ik dat ik met deze Guide veel mensen zal helpen bij het trainen van construction.
Een level up van mij :):
Afbeelding

Muziekjeee :
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6J7QJuNDyB0[/youtube]



NOTE: Construction is NIET goedkoop, het is een van de duurste Skills.

Updates van guide :

~7 April, guide created.
~7 April, bepaalde fouten gecorrigeerd
~8 April, titelkoppen kleur gegeven en groter gemaakt.
~16 April, plaatjes klaar!
~17 April, nieuw hoofdstuk.
~17 April, Opmerkingen van spelers.

Inhoud


1. Estate Agent (Belangrijk)
A. Waarom zou ik in godsnaam Construction trainen?
A1. De kamers.
B. Benodigdheden.
C. Hoe snel traint het?
D. Hoe duur is het?
E. Quests die construction xp geven.
F1. Levels 1-9.
F2. Levels 9-19.
F3. Levels 19-22.
F4. Levels 23-33.
G. Levels 33-74.
:!: G1. levels 52-99 NIEUW! :!:
H. Levels 74-99.
I. Stealing Creation hammers.
J. Servants.
K. 99 construction.
L. Je huis versieren.
M. Construction weetjes.
N. Opmerkingen van spelers.
O. Afsluiting.


,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_

1. Estate Agent (Heel belangrijk).


Om te beginnen heb je natuurlijk een huis nodig, ( of ging je het kasteel van Varrock opknappen?).
Een Estate Agent is eigenlijk een makelaar, hij verkoopt huizen.
Eerst moet je een huist kopen,, dat koop je bij een Estate Agent.
Estate Agent's zijn gevestigd in Seers' Village, Falador, Ardougne ( de plaats waar je ook butlers kan inhuren) of in Varrock. Een huis kost 1,000 gp, koste dat ook maar zoveel in RL (;.
Dit is de plaats in Varrock:
Afbeelding


Wat kan je nog meer bij de Estate Agent doen?

Je zal er je huis kunnen laten verplaatsen:


Voorbeeld:
Level nodig om te verplaatsen ~ plaats waar je het huis naar zal laten verplaatsen ~ kosten om het te laten verplaatsen.


Level 1 ~ Rimmington ~ 5,000 gp Afbeelding


Level 10 ~ Traverly ~ 5,000 gp Afbeelding


Level 20 ~ Pollniveach ~ 7,500 gp Afbeelding


Level 30 ~ Rellekka ~ 10,000 gp Afbeelding


Level 40 ~ Brimhaven ~ 15,000 gp Afbeelding


Level 50 ~ Yanille ~ 25,000 gp. Afbeelding

Ook kan je er de bouwstijl van je huis aan passen:

Voorbeeld:
Level nodig voor nieuwe stijl van huis ~ Welke stijl ~
kosten.

Level 1 ~ Basic Wood ( zo is je huis als je het koopt) ~ 5,000 gp
Level 10 ~ Basic stone ~ 5,000 gp
Level 20 ~ Whitewashed Stone ~ 7,500 gp
Level 30 ~ Fremennik-style wood ~ 10,000 gp
Level 40 ~ Tropical wood ~ 15,000 gp
Level 50 ~ Fancy Stone ~ 25,000 gp

Oke, hier begint onze lange, dure maar snelle weg naar 99 construction.
Voor je kan beginnen trainen, moet je naar Rimmington gaan (plaatje van het portaal en plaats van portaal zullen later worden toegevoegd), daar staat je huis als je het hebt gekocht. Je hebt nu verschillende opties bij het portaal.
1. Go to your house ~ zo kun jij en je vrienden in je huis
2. Go to your house (Building Mode) ~ Deze optie moet je kiezen als je je construction wilt trainen, let op, alleen jij kan dan in je huis.
3. Go to a friend's house ~ ga naar het huis van je vriend.
4. Never mind. ~ Laat staan =p

,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_

A. Waarom zou ik in godsnaam Construction trainen?

Construction is een fijne, maar helaas dure Skill.
Vanaf level 30 ben je ranked, en je gaat er ook snel ranks mee omhoog.
Construction kan je voor veel dingen gebruiken:
-Het bekende Gilded Altar, waar je maar liefst 3.5keer meer xp per bones krijgt bij prayer, dit is dan ook de snelste prayer manier (1-99)

- Je kan stoere house partys geven.

- Je kan in je study kijken waar de shooting star komt.

- Je kan met je lectern veel geld maken door teletabs te maken (handig voor geld te maken).

- Je kan een vette dungeon bouwen waar je met je vrienden kan vechten.

- Combat ring ook niet vergeten natuurlijk, waar je ook tegen elkaar kan vechten.

- Bij de altars kun je je prayer opladen, handig als je prayer op is, of net gevochten hebt, of als je gaat vechten. (door Yves W).


A1. De kamers.

voorbeeld:
level nodig voor kamer - naam kamer - kosten - beschrijving kamer.

1 - Garden - 1,000gp - De tuin is voor de sier. Hier staat ook de exit portal in.

1 - Parlour - 1,000gp - De woonkamer.

5 - Kitchen - 5,000gp - De keuken.

10 - Dining Room - 5,000gp - De eetkamer waar je een servant de opdracht kunt geven om eten klaar te maken.

15 - Workshop - 10,000gp - Hier kun je meubels maken als een soort ''note''. Dan kun je ze aan andere spelers verkopen. Je kunt hier ook beschilderd armour maken.

20 - Bedroom - 10,000gp- Hier kun je je haar en kleren gratis veranderen

25 - skill hall - 15,000gp - Handige kamer met 4 deuren. Bied ook wat ruimte om wat skillspullen te tonen.

30 - Games room - 25,000gp - Er kunnen in deze kamer verschillende spelletjes worden gespeeld.

32 - Combat Room - 25,000gp - In deze kamer kun je met je vrienden vechten.

35 - Quest Hall - 25,000gp - Handige kamer met 4 deuren. Bied ook ruimte om questspullen ten toon te stellen.

40 - Study - 50,000gp - De lectern kan gebruikt worden om teletabs te maken. Je kunt ook het element van een water, air, fire staff veranderen.

42 - Costume Room - 50,000 gp - Hier kun je verschillend ekleren van random events, minigames en quests kwijt.

45 - Chapel - 50,000gp - Een eigen kerkje in je huis, waar je extra prayer xp kan krijgen en een G Altar kan zetten.

50 - Portal Chamber - 100,000gp - Een kamer waar je teleportatieportalen in kan zetten.

55 - Formal Garden - 75,000 - Een extra mooie tuin.

60 - Throne Rome - 150,000 - Een leuk zithoekje om de baas te kunnen spelen over je vrienden.

65 - Oubliette - 150,000 - Als je een Oubliette bouwt onder je Throne Room, kun je mensen in kooien stoppen, die ju kunt vullen met verschillende verassingen.

70 - Dungeon - 7,500 - Gangen, opstakels, trappen en andere dingen kunnen gebouwd worden in een ondergronds doolhof.

75 - Treasure Room - 250,000gp - Je kunt een beloning in deze kamer plaatsen die bezoekers krijgen als ze door je dungeon heen komen.


Met dank aan Lunagang.


Tot zover Hoofdstuk A.

,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_

B. Benodigdheden:

- Een Saw

- Hammer ( voor dubbel xp kan je een sc hammer gebruiken, meer informatie hierover kom je later tegen in de guide)

- Planken, en nog meer planken.

- Nails.

- Last but not least: GELD.

PLANKEN: De meeste spullen voor construction zijn planken, planken en nog meer planken. Planken zijn van verschillende soorten hout gemaakt.
Er zijn normaal hout, oaks, teaks en pahogany planken, de enige manier om planken te laten maken is door je logs te laten veranderen in planken, dit kan met lunar spells, maar de meeste mensen en low levels maken planken d.m.v de Sawmill Operator, hij is ten noord-oosten van Varrock. Maar hij doet dit niet gratis ;O.

Hier de kosten voor hout in planken te laten veranderen:

Voorbeeld: soorthout ~ kosten

Normal Logs ~ 100 gp

Oak Logs ~ 250 gp

Teak Logs ~ 500 gp

Mahogany Logs ~ 1500 gp

______________________________________________
Hij verkoopt ook andere handige construction-tools: zagen, stoffen doeken en nails. Kijk in de Grand Exchange, daar zijn ze meestal goedkoper.

NOTE: Bij de begin levels heb je soms nails nodig, hoe sterker de nail ( Bronze Nails < Iron Nails < Steel nails < ...) hoe minder je zal falen het te maken.

Hij verkoopt dit:

Naam - Winkelprijs per stuk - waarvoor te gebruiken

Saw - 13 gp - Nodig om dingen te maken met Constuction.

Cloth - 650 gp - Een van de bouwmaterialen voor bedden, gordijnen, tapijten, etc...

Bronze Nails - 7 gp - Is meestal nodig bij spullen van gewone planken.

Iron Nails - 33 gp - Is meestal nodig bij spullen van gewone planken.

Steel Nails - 52 gp - Is meestal nodig bij spullen van gewone planken.




Tot zover Hoofdstuk B.

,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_


C. Hoe snel traint het?

Vanaf level 33 kan je 200k xp halen, met een SC hammer ongeveer 400k xp.
Vanaf level 74, met een gewone hammer, kan je toch 250k xp halen, als je erg geconcentreerd bent, met een SC hammer ( hierover wordt later meer verteld) haal je 500k xp per uur. Dit kan toch snel doortellen als je ongeveer 5 uurtjes per dag speelt :O.
Maar, bij die 500k xp komt er ook wat geld bij kijken, ongeveer 1.6M verlies PER UUR. Niet niks als je dus ziet.
Op mijn tempo heb ik 16 uur nodig voor 99 construction, vanaf level 33 te beginnen.

,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_

D. Hoe duur is het?


Voor level 99, heb je ongeveer 13mil xp nodig.
Oak larders en Oak dungeon doors ( G en H ) kosten even veel als je die manieren tot 99 doet.
13,000,000Exp. / 600 (Exp. van een oak dungeon door) = 21.6k oak doors
( het aantal oak dungeon doors wat je moet maken).
1 oak dungeon door vereist 10 oak planks.

NOTE: Elke oak plank geeft uitgerekend 60xp each.

Dus 21.6k X 10 = 216k oak planks.
216 oak planks kostten samen 92.88M.
Met SC hammers zal dit maar de helft kostten, nog maar 46.44M.
( Hier zit de prijs van de Butler nog niet bij).

,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_


E. Quests die construction xp geven.

Voorbeeld: - level nodig - naam quest - reward (construct xp)


- lvl 5 - Darkness of Hallowvale - 2,000xp
- lvl 5 - Eyes of Glouphrie - 250xp
- lvl 10 - Tower of Life - 1,000xp
- lvl 10 - Perils of Ice mountain - 500xp
- lvl 20 - Fremennik Isles - 5,000xp
- lvl 30 - Great Brain Robbery - 2,000xp
- lvl 34 - Cold War - 1,500xp
- lvl 44 - Catapult Construction - 15,000

Deze Questen kan je doen voor construct xp als je weinig / geen geld hebt ^^.

,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_

F1. levels 1-9:



Maak stoelen uit gewone planken, te maken uit logs of gewoon te kopen uit de Grand Exchange.
Je hebt ook nails nodig.

,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_


F2. levels 9-19:

Gewone larders maken uit gewone planken, maar je hebt 8 planken per keer nodig voor er 1 te maken, dus deze zijn veel sneller dan die stoelletjes.

,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_




Nu kunnen we beginnen met dingen van Oak te maken, dit is dus ook een stuk duurder ;(.
Dus we gaan nu oak chairs maken, het beste is om de planken te kopen, maar als je echt wilt, of het gewoon niet kan kopen, is het het beste om ze gewoon te kopen.
,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_

F4. levels 23-33.

Nu gaan we tafels maken. Deze gaan best snel voor dit level, omdat je 4 planken in een keer moet gebruiken, deze geven dus 240 xp each (4 X 60 xp).

,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_

G. 33-74.

Benodigdheden: Geld, noted planken, een saw en een hammer.
Nu begint het echte werk, dus ook de echte snelle xp's gaan nu binnenstromen. Je kan hier ( als je echt snel bent, hoe geconcentreerd je bent en als weinig randoms hebt) 200k xp per uur halen.
Als je je planken noted meeneemt, naar je huis, kan je butler ze unnoten ( zie hoofdstuk J voor butlers ), maar na 8keer zal hij geld vragen, en zal je hem een bepaald aantal gp's moeten geven. Neem als je hier powert, dan ook veel geld mee.
Wanneer je inventory vol is met oak planks, dan maak je een oak larder, dan remove je die als je die hebt gemaakt, en dit herhaal je tot je geen planks meer over hebt, dan laat je je butler ze weer unnoten.

Xp per uur: 175-200k.

Verlies per uur: 1.2M - 1.3M.

,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_

:!: (NIEUW) G1 (optioneel) level 52-99.

Medemogelijk gemaakt door Zarfot.

In dit deel van de Guide, gaan we Mahogany tables maken, deze moet je in je dining room maken. Alleen is deze manier erg duur, bijna 10 gp per xp, en met SC hammers kost het bijna 5 gp per xp. Dit is een van de snelste Construction manieren in RuneScape, maar wel erg onbekend en duur.

Ook nu moet je geld, noted planks, een hammer en een saw bij je hebben. Om een Mahogany table te maken, heb je 6 mahogany planks nodig. Mocht je ze zelf kopen, kosten ze 1,447 gp each. Dus voor 6 planken betaal je 8,682 gp. Een Mahogany table geeft je precies 840 xp, dus dat wil zeggen dat een xp 10,3 gp kost ( 10 gp dus ).

Per inventory kan je normaal 4 Mahogany tables maken, wat wil zeggen dat je 3,360 xp krijgt, en met SC hammers krijg je een ongeloofelijke 6,720 xp krijgt. Dit is de manier die ik gebruik om Construction te trainen. Ik krijg met deze manier bijna 650k per uur! Wel met SC hammers.
Dit wil dus eigenlijk zeggen dat je als je een beetje nolife speelt, je 99 construction in één dag kan krijgen! Is dat niet geweldig!? En duur ;(.

Xp per uur: 300k- 350k. (Dit is de xp en prijs ZONDER SC hammers)
Verlies per uur: 6.7M

,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_

H. levels 74-99.

Proficiat! Je hebt al 74 construction en hebt nu waarschijnlijk een dungeon waar je kan vechten tegen je vrienden, komop, nog een leveltje tot G Altar :).

Ook nu moet je geld, noted planks, een hammer en een saw bij je hebben.
Nu gebruiken we een andere manier, een nog snellere manier: de oak dungeon doors!
De dungeon doors vereisen 10 oak planks om ze te maken, en veel mensen denken dat dit langzamer is dan oak larders omdat je 3 oak larders van 24 planken kan maken en maar 2 oak dungeon doors van 20 planken. DIT IS NIET WAAR! Zoals eerder beschreven heeft elke plank een waarde van 60xp, dat wil zeggen wat je ook maakt met je oak planken, je zal dezelfde xp krijgen. Beter nog: oak dungeon doors gaan zelfs nog sneller!
2 oak dungeon doors maken of 2 oak larders maken is hetzelfde, maar voor de 2 dungeon doors zul je dus meer xp krijgen omdat je daar meer planken voor nodig hebt, dus je zal meer xp/h krijgen met oak dungeon doors.

Xp per uur: 225k - 250k.
Verlies per uur: 1.5m- 1.6m.

,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_

I. Stealing creation hammers.

Stealing Creation hammers zijn handige tools die je kan krijgen bij ( rarara) de Stealing Creation Minigame, dit is een leuke minigame, die best leuk is voor wat afwisseling. Een stealing creation hammer kost 20points, wat makkelijk te krijgen is in een potje SC, deze hammer geeft je dubbel xp, maar die hammer zal niet voor eeuwig blijven, hij blijft voor 50k xp.
Ik raad je dan ook aan om deze hammers te halen.
Een potje SC duurt 20 minuten, maar in sommige gevallen duurt het maar 10 minuutjes of zelfs minder!
Dit gebeurt wanneer alle Clay weg is, verzamelt eigenlijk. Nu zal je denken, godverark, bij mij duurt het altijd 20 minuten -.-'. Dit zal nu gedaan zijn :).
Join de cc: Sc_Claymates, en ga naar de world waar de meeste mensen van de cc in zijn.

,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_

J. Servants:


Ben je dat lopen naar de bank om planken te halen moe? Wil je het door iemand anders laten doen?
Oplossing: huur een Servant in!!

Wat is een Servant?

Hij/Zij kan je bezoekers groeten, eten voor je halen, spullen voor je halen, spullen naar de bank brengen...

Waar haal ik ze?
Je haalt ze bij de Servants Guild ten noorden van het marktplein van Ardougne, daar kan je verschillende bediendes inuren.


Elke bediende heeft een eigen slaapkamer nodig, je hebt dus 2 slaapkamers nodig in je huis (eentje voor jezelf en eentje voor je servant).
Je kan ook een bel in je Dining Room bouwen, dan komt je Servant als je hem niet ziet.
Je kan je Servant ook ontslaan mocht je dat willen.


voorbeeld:
naam servant ~ minimaal construct lvl nodig voor deze servant ~ Kosten na 8keer dingen gehaald te hebben

Rick ~ 20 ~ 500 gp
Maid ~ 25 ~ 1,000 gp
Cook ~ 30 ~ 3,000 gp
Butler ~ 40 ~ 5,000 gp Afbeelding

Demon butler ~ 50 ~ 10,000 gp. Afbeelding


,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_


K. 99 construction.

En dan eindelijk, na heeeeel veeeel oak dungeon doors en oak larders te maken, 99 construction!!! Je haalt deze supermegamooieovervette cape ten oosten van Varrock voor 99,000 gp. Waar je zo lang geleden dat lege huisje hebt gekocht wat nu waarschijnlijk heeeel groot zal zijn! De emote ownt ook best hard.

Edit: Er zullen plaatjes toegevoegd worden van de emote en de cape zelf.

,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_


L. Je huis versieren.
Je huis versieren doe je (meestal) door het beste te bouwen wat je kan, maar het beste wat je kan, is meestal zeer duur.
Je hebt soms zelfs magic stones nodig ( bijna 1mil each!!) voor het beste te maken wat je kan.
In keldagrim is een winkeltje dat speciale construction materialen verkoopt, hier een lijstje:

Voorbeeld:

Naam item ~ winkelprijs.

Limestone Brick ~ 75 gp
Marble Block ~ 325,000 gp
Gold Leaf ~ 130,000 gp
Magic Stone ~ 975,000 gp
_____________________________________________

Je kunt ook bomen / planten in je huis planten, deze zullen mooi zijn voor de sier, en je krijgt er zelfs farming xp voor :).
Je koopt deze planten / bomen bij de Gardener in Falador Park.
Ik denk dat iedereen waar het is, maar hier een plaatje:
Afbeelding


Let op: om bomen / planten te planten heb je GEEN gewone seeds nodig! Je moet ze dan ook hier kopen of in de Grand Exchange ( al zullen ze daar heel langzaam kopen). Je hebt GEEN farming level nodig om ze te planten.

Voorbeeld:
Naam plant - Kosten per stuk

Bagged Dead Tree - 1,000 gp
Bagged Nice Tree - 2,000 gp
Bagged Oak Tree - 5,000 gp
Bagged Willow Tree - 10,000 gp
Bagged Maple Tree - 15,000 gp
Bagged Yew Tree - 20,000 gp
Bagged Magic Tree - 50,000 gp

Bagged Flower - 5,000 gp
Bagged Daffodils - 10,000 gp
Bagged Bluebells - 15,000 gp
Bagged Sunflower - 5,000 gp
Bagged Marigolds - 10,000 gp

NOTE: Er vallen ook Hedges te kopen, maar omdat ik niet van deze dingen hou, heb ik er niets van bijgezet

NOTE: In de Grand Exchange kunnen sommige van deze items goedkoper verkregen worden.

______________________________________________

Opgezette dieren.

NOTE: ik weet niet precies waar het is, sorry!

Als je geluk hebt, kan je een hoofd of hand krijgen van een gedood Monster in RuneScape, Dit hoofd of hand kun je naar de Taxidermist ( of preperateur) in Canifis brengen. Zij kan het hoofd opzetten zodat je het aan de muur kunt hangen in je huis. Je kan ze alleen in je Skill Room hangen. Tegen de opgehangen dieren kun je praten als je ze hebt opgehangen in je Skill Room.

Voorbeeld:
Naam - Level nodig voor op te hangen.

Crawling Hand - 38
Cockatrice - 38
Basilisk - 48
Kurask - 58
Abyssal Demon - 58
King Black Dragon - 78
Kalphite Queen - 78

______________________________________________

Je kunt ook Schilderijen, familiewapens en portretten en kaarten in je huis zetten, hier ga ik niet verder op in omdat ik hier niet veel van weet. Mijn excuses.


Mijn huis kan elke Zaterdag bezocht worden, zo kan je zien hoe mijn huis eruit ziet, en ik zal je dan tips geven, PM me op voorrand A.U.B.

Credits to Lunagang.

,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_



M. Weetjes:

~ Neo Qdon de eerste en enige is met 200M construction xp? Hij is combat 99 en heeft 99 slayer.

~ Chessy018 een van de rijkste spelers in RuneScape 2de staat in construct?

~ De crystal saw van ''The eyes of Glouphrie'' je 3 extra construction levels geeft? Je kan een gewone zaag door deze vervangen.

~ Construction 99 ZONDER SC hammers 92.88M kost!?

~ Je als je prayer traint op je Gilded Altar in je huis, je het best weinig kamers kan hebben? Dan laadt je huis sneller als je naar binnen wilt.



,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_

N. Opmerkingen van spelers.

Yves W:De tijd dat de stealing creation hammers meegaan wordt gebaseerd op je construction level. Bijvoorbeeld: 50con - 20k xp, 60con - 30k xp enzovoorts.
Dus niet bij iedereen gaat hij 50k xp mee.

volgens mij heeft Yves gelijk, (dankje voor dit te posten by the way) maar ik weet hier niet veel over, dus laat ik het zo staan ;).

Bij de altars kun je je prayer opladen, handig als je prayer op is, of net gevochten hebt, of als je gaat vechten. (ook door Yves W).


,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_

O. Afsluiting
Dit was mijn 1-99 Construction Guide.
Ik vond het fijn om hem te schrijven en heb hem zo uitgebreid mogelijk gemaakt. Ik hoop dat hij jullie bevalt.
Gelieve ook te raten 1/10 10/10.
Mochten jullie nog iets extra willen in deze guide, gelieve dat dan hier te posten, willen jullie mijn huis zien? Dan kan je elke Zaterdag na een PM mijn huis komen bekijken ( zoals eerder vermeld ).
Ook zou ik het fijn vinden als jullie op schrijffouten zouden letten. Ik heb geprobeerd er zo weinig mogelijk te maken :).

Deze Guide mag alleen op Lunagang vertoond worden en wil je hem toch op een ander forum zetten, heb je eerst mijn toestemming nodig.

Mocht je opmerkingen hebben, vergeet niet te posten,
schrijffouten gevonden? Vergeet dan ook niet te posten :D.

Plaatjes zullen nog toegevoegd worden! Dus niet zeggen dat er te weinig plaatjes zijn :D.

~ Mat0364 ~
~ Going for 99 Construct ~


,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_
,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_
Laatst gewijzigd door Mat0364 op vrijdag 17 april 2009, 14:15, 12 keer totaal gewijzigd.
RuneScape naam: xl Mat lx
Deanick
Berichten: 1091
Lid geworden op: vrijdag 28 november 2008, 20:36
RS: Deanick (p2p)
Clan: Geen
Oude naam: Deanicky

Re: ~~ The Ultimate Construction Guide!~~ By mat0364

Bericht door Deanick »

Nice veel text :D:P Mooi gedaan
Mat0364
Berichten: 312
Lid geworden op: zondag 27 juli 2008, 8:58
Oude naam: mathias99

Re: ~~ The Ultimate Construction Guide!~~ By mat0364

Bericht door Mat0364 »

deanick schreef:Nice veel text :D:P Mooi gedaan
dankje :D kheb mijn best gedaan :p, vragen? en rate ook a.u.b :P
RuneScape naam: xl Mat lx
MJB
Berichten: 1239
Lid geworden op: maandag 30 oktober 2006, 16:04
RS: MJB (p2p)
Clan: Eternity

Re: ~~ The Ultimate Construction Guide!~~ By mat0364

Bericht door MJB »

nice guide, hier echter nog een paar tips:
-gebruik meerdere kleurtjes, bijv. geel voor de kopteksten
-maak de titels van de hoofdstukken wat groter, dat is makkelijker voor mensen zoals ik die niet de hele guide willen doorlezen maar alleen wat ik nog niet uit mn hoofd ken ;)
,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_ ziet er leuk uit, we lleuk gedaan hoor, maar leest een beetje irritant--> gebruik ipv hiervan de vergrote hoofdstuk-kopjes ;)
-misschien wat plaatjes ter afleiding (estate agent plaatje etc etc.)
voor de rest: echt een prima guide !!! ik ken er al een hoop van, maar ik ga waarschijnlijk wel een deel van je trainings methode gebruiken ;)
Mat0364
Berichten: 312
Lid geworden op: zondag 27 juli 2008, 8:58
Oude naam: mathias99

Re: ~~ The Ultimate Construction Guide!~~ By mat0364

Bericht door Mat0364 »

dankje voor de commentaar! Ik zal de titels aanpassen, De plaatjes komen nog :).
Laatst gewijzigd door Mat0364 op dinsdag 7 april 2009, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
RuneScape naam: xl Mat lx
Danimal
Berichten: 1282
Lid geworden op: vrijdag 6 juni 2008, 7:22
Clan: Geen =)
Oude naam: Doetje, Aphraell
Contacteer:

Re: ~~ The Ultimate Construction Guide!~~ By mat0364

Bericht door Danimal »

,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_

A. Waarom zou ik in godsnaam Construction trainen?

Construction is een fijne, maar helaas dure Skill.
Vanaf level 30 ben je ranked, en je gaat er ook snel ranks mee omhoog.
Construction kan je voor veel dingen gebruiken:
-Het bekende Gilded Altar, waar je maar liefst 3.5keer meer xp per bones krijgt bij prayer, dit is dan ook de snelste prayer manier (1-99)

- Je kan stoere house partys geven.

- Je kan in je study kijken waar de shooting star komt.

- Je kan met je lectern veel geld maken door teletabs te maken (handig voor skillers).

- Je kan een vette dungeon bouwen waar je met je vrienden kan vechten.

- Combat ring ook niet vergeten natuurlijk, waar je ook tegen elkaar kan vechten.
skillers: Niet doen!

Je krijg magic xp ;)
Afbeelding
In- of uitklappen •
Afbeelding
Afbeelding
Mat0364
Berichten: 312
Lid geworden op: zondag 27 juli 2008, 8:58
Oude naam: mathias99

Re: ~~ The Ultimate Construction Guide!~~ By mat0364

Bericht door Mat0364 »

ow :o kbedoelde eigelijk geld verdiene :D
RuneScape naam: xl Mat lx
3dxbox
Berichten: 6108
Lid geworden op: vrijdag 23 maart 2007, 20:45

Re: ~~ The Ultimate Construction Guide!~~ UPDATED!

Bericht door 3dxbox »

Hele gode guide.

Maar ik misi de plaatjes, niet eens eentje gezien :(

Dat maakt het toch wel een 7,5/10
Pre-EoC speler van 2006 tot 2012.
Opnieuw begonnen op OSRS van 2014 tot 2015.

IGN: 3dxbox
Oude account: Sniped Style
Mat0364
Berichten: 312
Lid geworden op: zondag 27 juli 2008, 8:58
Oude naam: mathias99

Re: ~~ The Ultimate Construction Guide!~~ UPDATED!

Bericht door Mat0364 »

plaatjes komen nog, zoals ik zei :D

~Mat0364~
~Going for 99 Construction!~
RuneScape naam: xl Mat lx
004simon
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 17:29
RS: iPeet (p2p)

Re: ~~ The Ultimate Construction Guide!~~ By mat0364

Bericht door 004simon »

Aphraell schreef:
,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_,-’`´’-,_

A. Waarom zou ik in godsnaam Construction trainen?

Construction is een fijne, maar helaas dure Skill.
Vanaf level 30 ben je ranked, en je gaat er ook snel ranks mee omhoog.
Construction kan je voor veel dingen gebruiken:
-Het bekende Gilded Altar, waar je maar liefst 3.5keer meer xp per bones krijgt bij prayer, dit is dan ook de snelste prayer manier (1-99)

- Je kan stoere house partys geven.

- Je kan in je study kijken waar de shooting star komt.

- Je kan met je lectern veel geld maken door teletabs te maken (handig voor skillers).

- Je kan een vette dungeon bouwen waar je met je vrienden kan vechten.

- Combat ring ook niet vergeten natuurlijk, waar je ook tegen elkaar kan vechten.
skillers: Niet doen!

Je krijg magic xp ;)
Zo een gevaar is het ook niet, want ze kunnen ze gewoonweg niet maken!
Want ze hebben het mage level er niet voor ;)
Defence ftw (':
Gebruikersavatar
Fratske
Berichten: 1053
Lid geworden op: zaterdag 21 februari 2009, 17:36
Oude naam: reser007

Re: ~~ The Ultimate Construction Guide!~~ [WIP]

Bericht door Fratske »

Kheb al vele guides gzn maar deze is echt wel uitgebrijd en goed :D
9/10 en als er plaatjes zijn(ik weet dat ze nog komen ;) ) 9.5/10 ofzo,heel goed!
Hondjes <3
[/color][/size]
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: ~~ The Ultimate Construction Guide!~~ [WIP]

Bericht door Yves W »

9,8/10, deze guide is bijna perfect!
Een paar dingetjes:
  • Voeg bij waarom construction trainen toe: Je kan een altar in je huis zetten waar je goed prayer mee kunt trainen en waarmee je je prayer weer op kan laden.
  • De tijd dat de stealing creation hammers mee gaan wordt gebaseerd op je construction level, bijv 50 con 20 K xp 60 con 30 K xp etc.
    Dus niet bij iedereen gaat de hamer 50 K xp lang mee.
  • Sommige plaatjes doen het niet.
Als je dit hebt verbeterd 11/10 (nee, ik heb mij niet vertypt) ;) :)
P.S. laat die golf-dingen (na ieder hoofdstuk) staan want die vind ik leuk uit zien :)
Afbeelding
Mat0364
Berichten: 312
Lid geworden op: zondag 27 juli 2008, 8:58
Oude naam: mathias99

Re: ~~ The Ultimate Construction Guide!~~ [WIP]

Bericht door Mat0364 »

Yves W schreef:9,8/10, deze guide is bijna perfect!
Een paar dingetjes:
  • Voeg bij waarom construction trainen toe: Je kan een altar in je huis zetten waar je goed prayer mee kunt trainen en waarmee je je prayer weer op kan laden.
  • De tijd dat de stealing creation hammers mee gaan wordt gebaseerd op je construction level, bijv 50 con 20 K xp 60 con 30 K xp etc.
    Dus niet bij iedereen gaat de hamer 50 K xp lang mee.
  • Sommige plaatjes doen het niet.
Als je dit hebt verbeterd 11/10 (nee, ik heb mij niet vertypt) ;) :)
P.S. laat die golf-dingen (na ieder hoofdstuk) staan want die vind ik leuk uit zien :)
Dankjje voor de rate, maar de tijd dat de hammers meegaan weet ik ook niet precies, sorry daarvoor, er komt binnekort eem nieuw hoofdstuk waar je ziet hoe je nog sneller traint, en de plaatjes weet ik niet hoe dat komt ö.
RuneScape naam: xl Mat lx
Snake-KoRn
Berichten: 2366
Lid geworden op: zaterdag 14 maart 2009, 21:36
Oude naam: Metalgirl hc

Re: ~~ The Ultimate Construction Guide!~~ [WIP]

Bericht door Snake-KoRn »

Om eerlijk te zijn vind ik mijn construction guide beter omdat die goedkoper is en meer xp geeft.
A hero stands out of the crowd and isn't afraid to stand by his ground no matter the backfire he'll experience.
Mat0364
Berichten: 312
Lid geworden op: zondag 27 juli 2008, 8:58
Oude naam: mathias99

Re: ~~ The Ultimate Construction Guide!~~ [WIP]

Bericht door Mat0364 »

SnakeKoRn schreef:Om eerlijk te zijn vind ik mijn construction guide beter omdat die goedkoper is en meer xp geeft.
Om eerlijk te zijn is mijne uitgebreider en sneller. Je kan dus veel sneller trainine l0l
RuneScape naam: xl Mat lx
Da Proza666
Berichten: 193
Lid geworden op: donderdag 18 december 2008, 19:33
Oude naam: Djordy_nho

Re: ~~ The Ultimate Construction Guide!~~Plaatjes klaar!

Bericht door Da Proza666 »

Dit is een guide waar aan gewerkt is.

Enkele punten.*plaatjes kunnen betet :p waarom doe je die laatste zo snel? met alles erop van balkjes?
* probeer iets overzichtelijker de schrijven
*voeg de emote teo op het einde :) (altijd leuk)
Afbeelding
Afbeelding

Vragen over RS? PB me voor een goed antwoord.
Probleem by monkey madness? Ik doe de tunnel + de demon als je WIL. (trust me)
Mat0364
Berichten: 312
Lid geworden op: zondag 27 juli 2008, 8:58
Oude naam: mathias99

Re: ~~ The Ultimate Construction Guide!~~Plaatjes klaar!

Bericht door Mat0364 »

ltf rules schreef:Dit is een guide waar aan gewerkt is.

Enkele punten.*plaatjes kunnen betet :p waarom doe je die laatste zo snel? met alles erop van balkjes?
* probeer iets overzichtelijker de schrijven
*voeg de emote teo op het einde :) (altijd leuk)
oke, maar wat bedoel je met betet? Ik weet niet hoe ik de emote kan toevoegen, en ik zal hem morgen overzichterlijker maken, en bedoel je dat laatste plaatje van varrock? Die pas ik morgen ook nog aan.
RuneScape naam: xl Mat lx
Snake-KoRn
Berichten: 2366
Lid geworden op: zaterdag 14 maart 2009, 21:36
Oude naam: Metalgirl hc

Re: ~~ The Ultimate Construction Guide!~~Plaatjes klaar!

Bericht door Snake-KoRn »

PLANKEN: De meeste spullen voor construction zijn planken, planken en nog meer planken. Planken zijn van verschillende soorten hout gemaakt.
Er zijn normaal hout, oaks, teaks en pahogany planken,
't is ni pahogany, ma mahogany
A hero stands out of the crowd and isn't afraid to stand by his ground no matter the backfire he'll experience.
Hydro
Berichten: 1021
Lid geworden op: zondag 24 februari 2008, 11:28
Oude naam: Hydro Cutter

Re: ~~ The Ultimate Construction Guide!~~Plaatjes klaar!

Bericht door Hydro »

Ik zie F3 niet 8-[

Verder erg mooi :)
Afbeelding
Afbeelding
blackwarrior
Berichten: 1
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 10:26

Re: ~~ The Ultimate Construction Guide!~~Plaatjes klaar!

Bericht door blackwarrior »

nice guide
11/10
maar ik ben lekker hoger con lol (80) O:)
OWND xD :D/

wish me gl on con 99 ^_^
Plaats reactie