Fists Of Guthix voor pro's [WIP]

In dit subforum staan beschrijvingen van minigames en quests.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Veugel6
Ex-chatmoderator
Berichten: 1198
Lid geworden op: maandag 12 december 2005, 17:24
RS: Veugel (f2p)
Extra rang: Holbewoner

Fists Of Guthix voor pro's [WIP]

Bericht door Veugel6 »

Dit is een voorlopige post om mijn guide te bewaren, deze is nog niet af dus gelieve wat geduld te hebben ;)

Fists Of Guthix voor pro's

Inhoudstafel
-Inleiding
-Muziek voor tijdens FOG
-Gear
-Attacken
-defenden
-video

Inleiding
Ik ga ervan uit dat je de basis van het spel kent, indien dit niet zo is kan je die hier terugvinden. In deze guide toon ik je mijn manier van foggen dat gebasseerd is op zoveel mogelijk rating en tokens per uur te krijgen.

Muziek voor tijdens FOG
Een extra hulpmiddel om FOG wat aangenamer te maken is crazy FM. Crazy FM is een Belgische muziekzender die meestal goeie liedjes draait die populair zijn. Je kan online luisteren naar deze radio via deze link. Anders te bereiken: http://www.crazyfm.eu/nl/muziek/onairev ... e-256.html Windows Media player, high stream.

De wachtkamer
Hier begint het echte gevecht al, het gevecht om zoveel mogelijk te weten over je tegenstander. Ik let hier vooral op als er mensen met Dclaws zijn. Voor de rest kijk ik ook nog wat de hoge lvls aanhebben zodat ik niet voor onaangename verrassingen kom.

Gear
Als een ervaren FOG speler (13k+ rating) gebruik ik 2 stijlen om te vechten: magic en melee. Ik gebruik ice barrage om ervoor te zorgen dat mijn tegenstander niet kan bewegen en ik doe 80% van mijn schade met melee. Mijn gear ziet er als volgt uit:

Afbeelding
-helm of neitiznot
-fire cape
-amulet of fury
-dragon dagger(p++) (specials)
-unholy book
-barrows gloves
-dragon boots
-berserker ring
-ahrims robe top en bottom (als ik hunter ben)
-karils top en skirt (bescherming tegen mage attacks)
-bandos chestplate en tassets (bescherming tegen melee attacks)
-guthan helm (als ik een sterke tegenstander heb doe ik deze aan)

Zoals je gemerkt hebt is mijn outfit vooral melee based. Als ik aanval draag ik wat er gewield staat op het plaatje. Ik gebruik meestal een ice barrage om mijn tegenstander vast te zetten en dan doe ik dds specials om veel dammage te doen. Vervolgens maak ik het af met mijn sgs en ik doe er ook af en toe een ice barrage tussen om mijn tegenstander te verwarren. Wat ik precies doe hangt grotendeels van mijn tegenstanders gear af.

Attacken
Ik loop direct naar het midden en als mijn tegenstander daar is, doe ik direct 2 dds specials ongeacht zijn armour of prayer. Als ze protect melee aandoen doe ik een barrage om ze te verwarren en daarna terug 2 dds specials, dan wield ik mijn sgs en vecht ik verder melee. Dit tenzij ze protect melee aanzetten en ook armour met goeie defence tegen melee aandoen. Dan barrage ik tot ze hides ofzo aandoen.

melee armour + protect melee = barrage
d'hides/mage armour + protect melee = dds en sgs
half melee, half ranged + protect melee = dds en sgs

Ik hou ook constant mijn ahrims aan en achter mijn dds specials hou ik mijn barrage klaar voor het geval ze bewegen en eventueel huggen aan zo'n steen in het midden.

Als je je tegenstander niet vind in de tegenovergestelde plaats als waar je begon en hij zit ook niet in het midden, dan loop ik eerst een rondje zodat ik de buitenste ring kan zien, maar terwijl ik dat doe ga ik regelmatig naar het midden om energy te restoren en om te kijken als mijn tegenstander daar al geglipt is. Vind ik die dan nog altijd niet doe ik een rondje rond de 4 huisjes en keer ik terug naar het midden om energy te restoren. Ik herhaal dit tot ik mijn tegenstander vind. Vind ik hem dan doe ik er direct barrage op en dds specials. In 90% van de gevallen overleven ze dit niet omdat het meestal noobs zijn die het proberen.

Defenden
Als het spel begint neem ik eerst de steen en teleport direct naar het midden. Dan doe ik mijn bandos aan en wacht tot ik het pijltje van mijn tegenstander zie. Dan doe ik direct piety en afhankelijk van mijn tegenstanders stijl de juiste protect prayer. Er zijn een aantal types tegenstanders die ik onderscheid:

mage trainers: mensen die constant magic spells doen met de bedoeling er experience uit te halen. Ik doe meestal bandos aan en haal 500+ charge, meestal zelfs 600 en laat mezelf doodgaan. Meer charge halen kost meer tijd en je krijgt amper iets meer ervoor. Het record van meeste charge tegen me halen staat op 624 dus het is niet realistisch dat een mage trainer meer tegen mij kan halen. Je moet voor jezelf uitmaken met hoeveel charge je je veilig voelt. Mage trainers maken ongeveer 60% van FOG uit.

mage + melee spelers: Dus mijn soort, ik doe karils aan en doe piety + protect melee. Mage hit minder goed dan melee, door je protect melee maken veel spelers de fout om constant magic te gebruiken wat hen eigenlijk meer tijd kost om je neer te krijgen.

3 styles spelers: Mijn soort maar ze mixen er nog ranged tussen ook. In dit geval doe ik karils aan en mijn guthan helm. Daarboven switch ik direct als ze hun stijl veranderen van prayer omdat ze meestal 2-3x hetzelfde doen en je moeilijk kan voorspellen wat het volgende is wat ze zullen gebruiken.

Video
Je moet downloaden om te kijken, K'zorgde ervoor dat de video van goede kwaliteit is ;)
http://www.filefront.com/14166229/FOGguide.wmv
Laatst gewijzigd door Veugel6 op vrijdag 31 juli 2009, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Trotse eigenaar van het lelijkste onderschrift van de lunagang
Gebruikersavatar
Kipcorn
Tijdelijk niet verbannen
Berichten: 8447
Lid geworden op: maandag 16 februari 2009, 16:25
RS: MC Trump (OSRS)
Clan: Buultjen
Oude naam: Kipzilla
Contacteer:

Re: Fists Of Guthix voor pro's [WIP]

Bericht door Kipcorn »

mooie guide,maar ik mis nog plaatjes 9/10

PS: eerste post
ghaos i
Berichten: 259
Lid geworden op: maandag 13 april 2009, 14:53
Clan: geen, nog...

Re: Fists Of Guthix voor pro's [WIP]

Bericht door ghaos i »

er staat nog wip dus ik rate niet, maar hij is wel handig =D> komt er ook nog een deel f2p?
hacked on 7-12-2009
maar ik heb hem terug gehackt
mijn broertje heeft nu mijn ghaos I
Veugel6
Ex-chatmoderator
Berichten: 1198
Lid geworden op: maandag 12 december 2005, 17:24
RS: Veugel (f2p)
Extra rang: Holbewoner

Re: Fists Of Guthix voor pro's [WIP]

Bericht door Veugel6 »

Kipcorn schreef:mooie guide,maar ik mis nog plaatjes 9/10

PS: eerste post
er komt een vid, ben die nu aan het uploaden. Met plaatjes uitleggen ging niet zo goed.
Afbeelding
Trotse eigenaar van het lelijkste onderschrift van de lunagang
Maik605
Berichten: 190
Lid geworden op: woensdag 25 maart 2009, 16:33
Clan: lunatip
Oude naam: loldefilm1

Re: Fists Of Guthix voor pro's [WIP]

Bericht door Maik605 »

Ik had een keer bijna max charge gehaalt.


Want vechte tegen zo lvl 3 noob.

Mijn Charge was toen 4699

Dus had nog 301 Charge nodig en ik had max.


Kreeg toen ook 40 tokens D:.

8,7/10 Omdat tie wip is.
speelt momenteel op Sage Wcrules omdat Maik605 banned is en appeal komt over paar dagen pas aan
Tim
Berichten: 13565
Lid geworden op: donderdag 21 juni 2007, 21:32

Re: Fists Of Guthix voor pro's [WIP]

Bericht door Tim »

Attacken
Ik loop direct naar het midden en als mijn tegenstander daar is, doe ik direct 2 dds specials ongeacht zijn armour of prayer. Als ze protect melee aandoen doe ik een barrage om ze te verwarren en daarna terug 2 dds specials, dan wield ik mijn sgs en vecht ik verder melee. Dit tenzij ze protect melee aanzetten en ook armour met goeie defence tegen melee aandoen. Dan barrage ik tot ze hides ofzo aandoen.
De Guide gaat over hoe iemand FOG moet spelen, niet over hoe jij het speelt.
Nik
Berichten: 1183
Lid geworden op: zondag 11 maart 2007, 9:38
Oude naam: X Cb Fire X

Re: Fists Of Guthix voor pro's [WIP]

Bericht door Nik »

Tim schreef:
Attacken
Ik loop direct naar het midden en als mijn tegenstander daar is, doe ik direct 2 dds specials ongeacht zijn armour of prayer. Als ze protect melee aandoen doe ik een barrage om ze te verwarren en daarna terug 2 dds specials, dan wield ik mijn sgs en vecht ik verder melee. Dit tenzij ze protect melee aanzetten en ook armour met goeie defence tegen melee aandoen. Dan barrage ik tot ze hides ofzo aandoen.
De Guide gaat over hoe iemand FOG moet spelen, niet over hoe jij het speelt.
Dat kan wel belangrijk zijn in een guide.
Afbeelding
The-0wner
Berichten: 1494
Lid geworden op: zaterdag 27 juni 2009, 14:53

Re: Fists Of Guthix voor pro's [WIP]

Bericht door The-0wner »

als je veel rate wil hebbben moet je gewoon in f2p gaan. 90% daar is f2p pures die magic trainen die je in 2 hits dood hebt
Afbeelding
99 flechting since 07-02-12
dj sigopaat
Berichten: 1784
Lid geworden op: vrijdag 30 januari 2009, 10:36

Re: Fists Of Guthix voor pro's [WIP]

Bericht door dj sigopaat »

heb je meschiens tips om uw tegenqtandeer tevinden want ik vind die altijd veel telaat
lunagang got Bobbed!
☻/ This is Bob, copy & paste him on
/▌ every comment you see so he can
/ \ take over lunagang
In- of uitklappen •
Afbeelding
In- of uitklappen •
[url=http://dragcave.net/view/bSLJ]Afbeelding

The_Simpsons
Berichten: 1272
Lid geworden op: zondag 17 februari 2008, 17:57
Clan: lunatip
Oude naam: vechter801

Re: Fists Of Guthix voor pro's [WIP]

Bericht door The_Simpsons »

dj sigopaat schreef:heb je meschiens tips om uw tegenqtandeer tevinden want ik vind die altijd veel telaat
Ik vind ze ook nooit.
<-----proud owner of fishing cape! Ferrari-fan
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
paultje
Berichten: 371
Lid geworden op: dinsdag 16 december 2008, 19:32
Clan: lunatip/teak

Re: Fists Of Guthix voor pro's [WIP]

Bericht door paultje »

hele mooie guide ook dat filmpje en voor degene boven mij je moet eerst in het midden kijken dan in de tegenovergestelde richting van waar jouw spawn was en als hij daar niet is een rondje rennen

10/10
plaatje werkt niet
Ane
Berichten: 2458
Lid geworden op: vrijdag 20 juli 2007, 10:13
Oude naam: anethebest

Re: Fists Of Guthix voor pro's [WIP]

Bericht door Ane »

ben jij nou een wijf op rs :-&

8/10
Afbeelding
tyvm konijn
Nymphetamine
Berichten: 4214
Lid geworden op: woensdag 2 juli 2008, 21:10
Oude naam: Me is Master

Re: Fists Of Guthix voor pro's [WIP]

Bericht door Nymphetamine »

Ane schreef:ben jij nou een wijf op rs :-&

8/10
Vrouw/Dame
Afbeelding
*julius*
Berichten: 671
Lid geworden op: maandag 22 oktober 2007, 8:52
Clan: T S D

Re: Fists Of Guthix voor pro's [WIP]

Bericht door *julius* »

leuke guide! hij werkt heel goed! ik geef je een 9,5/10
Afbeelding
slayerfreak
Berichten: 192
Lid geworden op: woensdag 22 oktober 2008, 15:34
Clan: ltf
Oude naam: sailingftw

Re: Fists Of Guthix voor pro's [WIP]

Bericht door slayerfreak »

Kan dit ook met ice blitz? Geen zin om 94 magic te trainen..
Afbeelding
*julius*
Berichten: 671
Lid geworden op: maandag 22 oktober 2007, 8:52
Clan: T S D

Re: Fists Of Guthix voor pro's [WIP]

Bericht door *julius* »

slayerfreak schreef:Kan dit ook met ice blitz? Geen zin om 94 magic te trainen..
ik doe het ook met ice blitz en dat werkt ook heel goed
Afbeelding
Yentel
Moderator in categorie RS
Berichten: 2400
Lid geworden op: dinsdag 24 juni 2008, 12:24
RS: Yentel (p2p)
Extra rang: Tijdelijk Afwezig

Re: Fists Of Guthix voor pro's [WIP]

Bericht door Yentel »

ziet er pro uit m8
lun4 m4ster
Berichten: 1288
Lid geworden op: woensdag 23 april 2008, 19:09
Clan: kazilion

Re: Fists Of Guthix voor pro's [WIP]

Bericht door lun4 m4ster »

heel mooi 9,5/10 ^_^

misschien alleen wat gear voor de ''minder-rijke''?

verder ga ik hem zeker gebruiken.
kan je eigelijk met geleende items fog binnen?
hitsige harry:Afbeelding
Plaats reactie