Stealing Creation Guide! Cb & Non-Cb

In dit subforum staan beschrijvingen van minigames en quests.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Monarch
Berichten: 658
Lid geworden op: vrijdag 31 juli 2009, 21:35
Oude naam: pake72

Stealing Creation Guide! Cb & Non-Cb

Bericht door Monarch »

Afbeelding
Inhoud:
1. Voorwoord.
2. Wat is Stealing Creation?
3. Tactieken.
4. Voordelen en Nadelen.
5. De Rewards.
6. Nawoord.
7. Credits.

1. Voorwoord

Hallo, dit is alweer mijn 2e guide. Ik maak deze guide omdat ik nog nooit een guide heb gezien die mijn tactieken precies vermeld.
Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

2. Wat is Stealing Creation?

Stealing Creation is een minigame die vooral gespeeld word in wereld 163 en 158. Stealing Creation is redelijk ingewikkeld, als je het spel nog niet helemaal snapt raad ik je aan om even op lunagang te kijken (Klik hier voor de Stealing Creation guide van Lunagang). Bij het schrijven van deze guide ga ik er dus vanuit dat je het spel al snapt, en dat je dus alles al op de bank hebt gezet enz.

Route naar Stealing Creation:
In- of uitklappen • Route
Afbeelding
Groen: Met games necklace.
Rood: Vanuit Edgeville
Blauw: Vanaf de Grand Exchange
3. Tactieken

Stealing Creation kun je op een paar manieren spelen. Dit zijn de beste (naar mijn ervaring).

Tactiek 1 (non cb): Hier heb je een hoge skilling levels voor nodig.
Eerst zoek je c1 klei. Als je mannetje bezig is deze klei op te pakken kijk je een beetje rond en je kijkt wat je straks kunt gebruiken (zoals kilns, wolken, c2-c3-c4-c5 klei).
voorbeeld:
Afbeelding
Je ziet hier een kiln, een pool c4, een altaar en een pool c3, ik weet dus dat ik een harpoon moet maken en ik weet waar ik dat kan doen. Ik weet ook waar ik mijn prayer kan opladen. Dit hoef je niet te doen! Je kunt ook gewoon meteen de Clay die je wilt pakken, maar dit is sneller.
Dan maak je een pickaxe/hatchet/harpoon/butterfly net en ga je de Clay die je wilt hakken/vangen/vissen. Als je één Clay krijgt maak je daar meteen de bijbehorende tool van (bijvoorbeeld, bij een rock een pickaxe), en dan haal je weer meer Clay, en dat ga je op deze manier gebruiken:
Eerst maak je wat armour (ranged armour is het best omdat het een goeie magic protection heeft, en veel mensen vallen aan met magic), en een wapen.
Dan maak je deze inventory:
Afbeelding
Rood: Eerst maak je alle tools; als je Rock/Tree/Pool/Swarm opraakt is het handig als je al een goede tool hebt.
Groen: Daarna maak je wat runes. Dit hoeft niet, maar het is altijd handig als je aangevallen word dat je terug kunt vechten.
Blauw: Daarna maak je een summoning pouch en een paar scrolls (ik heb wel een dagger en wat food, maar nu ben ik pker). Als je ver van je base bent is het altijd handig dat je alsnog kunt depositten.
Clay: Gewoon de clay die je hebt gehakt/gevist/enz.
Daarna maak je wat je later in de base gaat depositten. Ik maak meestal arrows, die kun je ook dragen zodat je weer een vrije inventory plaats hebt.
Als je veel aangevallen word kun je ook barriers maken. En als er mensen aankomen kun je schuilen in de wolken.
Ga zo door tot het einde van het potje.

Tactiek 2 (cb): Hier heb je hoge combat levels voor nodig:
In het begin is het gewoon hetzelfde: Eerst zoek je c1 klei. Als je mannetje bezig is deze klei op te pakken kijk je een beetje rond en je kijkt wat je straks kunt gebruiken (zoals kilns, wolken, c2-c3-c4-c5 klei). Dan maak je een pickaxe/hatchet/harpoon/butterfly net en ga je de Clay die je wilt hakken/vangen/vissen. Als je één Clay krijgt maak je daar meteen de bijbehorende tool van (bijvoorbeeld, bij een rock een pickaxe), en dan haal je weer meer Clay, en dat ga je op deze manier gebruiken:
Eerst maak je wat armour (ranged armour is het best omdat het een goeie magic protection heeft, en veel mensen vallen aan met magic), en natuurlijk het wapen dat je wilt gebruiken, zoals staff en runes. Van het overige maak je de bijbehorende potions en wat food. Als je dit hebt gedaan kun je gewoon verder skillen, en iedere vijand aanvallen die in de buurt komt (dan verdien je de meeste punten). Maar je kunt ook naar de vijandelijke skillers toegaan en deze vermoorden. Het nadeel is dat je dan meestal ook dicht bij de vijandelijke pk'ers bent.
Je kunt ook schuilen in wolken, en als er iemand langsloopt hem een keer steken of pickpocketen en dan weer in je wolk gaan. Het is dan, voor de vijand, moeilijker om je te vermoorden omdat je meteen al weg bent. Het nadeel is dat het lang duurt om mensen te vermoorden, zodat je weinig punten krijgt.
Ga op de manier die je gekozen hebt door tot het einde van het potje.

Tactiek 3 (cb): Hier heb je heel hoge combatlevels voor nodig, en 25 prayer (als je ancient curses hebt, heb je 50 prayer nodig) voor 'Protect Item'.
In het begin ga je meteen naar de hoogste Clay in de buurt, en als je een Clay hebt maak je daar meteen een dagger van. Dan ga je naar de vijanden, die waarschijnlijk nog maar net bezig zijn met skillen, je kunt ze dan gemakkelijk doden. Als ze jou doden maakt dat niet zo veel uit, je kunt dit vaak herhalen omdat het niet veel voorbereiding vereist.

Tactiek 4 non-cb: Hier heb je hoge skill levels voor nodig, en ook een (grote) clan.
In het begin ga je naar de hoogste clay. Als je een clay hebt maak je de bijbehorende tool. Dan ga je weer terug, en als je inventory vol zit maak je 1 boog en alle tools. Daarna draag je de boog (zonder arrows, zodat je niet per ongeluk spelers aanvalt) en maak je bijv. runes van je Clay. Ga zo door totdat alle clay op is. Je hoeft geen armour, wapens en food te maken want in non-cb clans mag je niet vechten. Als de clay op is stopt het potje, dat duurt ongeveer 10-15 minuten. Dan heb je ongeveer 50k punten.

4.Voordelen en Nadelen.

Tactiek 1:
Voordelen:
+Je verdient heel veel punten.
Nadelen:
-Je gaat meestal snel dood.
-Het is niet heel makkelijk.

Tactiek 2:
Voordelen:
+Je gaat niet zo snel dood omdat je terug kunt vechten.
Nadelen:
-Het kost lang om voor te bereiden.
-Je krijgt minder punten als bij Tactiek 1.

Tactiek 3:
Voordelen:
+Het is snel.
+Het is makkelijk.
Nadelen:
-Je krijgt hier niet zoveel punten mee.
-Je gaat vaak dood.

Tactiek 4:
voordelen:
+Je bent sneller klaar.
+Je hebt meestal veel punten.
Nadelen:
Zijn er niet.

Conclusie:
Tactiek 4 is het beste, maar je moet wel een goede clan kunnen vinden.

5.Rewards.
Hier doen we het natuurlijk voor; de rewards! Als het goed lukt heb je ongeveer 50K punten. Dat zijn ongeveer 24 punten.
Punten in het spelBeloningspunten
0 - 19.9991 per 1000 scorepunten
20.000 - 21.99921
26.000 - 33.99922
34.000 - 49.99923
50.000 - 81.99924
82.000 - 145.99925
146.000 of meer26
Van deze punten kun je weer dingen kopen:
20 punten: Morphic tools: Die kun je veranderen in een hammer, harpoon, needle, hatchet, pickaxe, knife en butterfly net. Ze geven ook 100% meer xp.
20 punten: Volatile Tools: Die veranderen in een hammer, harpoon, needle, hatchet, pickaxe, knife en butterfly net. Alleen kun je zelf niet kiezen waarin ze veranderen. Ze geven 120% meer xp.
24 punten: Helm: Kun je veranderen in een Hat/Coif/helmet. Geeft 100% meer xp.
30 punten: Body: Kun je veranderen in een Platebody/Robetops/Body. Geeft 100% meer xp.
28 punten: Legs: Kun je veranderen in een Platelegs/Robe Bottom/Chaps.
26 punten: Wapen: Kun je veranderen in een Scimitar/Staff/Bow. Geeft 100% meer xp.

6. Nawoord.
Ik vond het leuk om deze guide te maken. Ik hoop dat iemand er iets aan heeft. :D

7. Credits.
1. Jagex; voor het maken van Runescape.
2. Lunagang; voor het laatste plaatje.
3. Ikzelf; voor het maken van deze guide.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Monarch op vrijdag 24 september 2010, 15:18, 12 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Arjan10
Berichten: 5809
Lid geworden op: zaterdag 15 november 2008, 18:57

Re: Stealing Creation Guide!

Bericht door Arjan10 »

Nice, ik gebruik het alleen nooit :P
9/10, omdat ik het niet gebruik :p
Monarch
Berichten: 658
Lid geworden op: vrijdag 31 juli 2009, 21:35
Oude naam: pake72

Re: Stealing Creation Guide!

Bericht door Monarch »

Arjan10 schreef:Nice, ik gebruik het alleen nooit :P
9/10, omdat ik het niet gebruik :p
Bedankt! Heb je hem echt al helemaal doorgelezen?
Afbeelding
Puma
Ex-moderator
Berichten: 8754
Lid geworden op: maandag 12 mei 2008, 21:18

Re: Stealing Creation Guide!

Bericht door Puma »

Misschien kun je ook wat vertellen over de non-cb Stealing Creations ClanChats zoals ''Sc Claymates'' en ''Fast Sc'' ;) Hiermee krijg je erg snel punten, potjes duren rond de 10 minuten en ook handig voor mensen met een laag combat. En nog een tip voor de plaatjes, sla ze op als .png bestand in plaats van .jpg, je zult dan plaatjes krijgen van betere kwaliteit.
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding Afbeelding Afbeelding
Monarch
Berichten: 658
Lid geworden op: vrijdag 31 juli 2009, 21:35
Oude naam: pake72

Re: Stealing Creation Guide!

Bericht door Monarch »

Puma Puma Pk schreef:Misschien kun je ook wat vertellen over de non-cb Stealing Creations ClanChats zoals ''Sc Claymates'' en ''Fast Sc'' ;) Hiermee krijg je erg snel punten, potjes duren rond de 10 minuten en ook handig voor mensen met een laag combat. En nog een tip voor de plaatjes, sla ze op als .png bestand in plaats van .jpg, je zult dan plaatjes krijgen van betere kwaliteit.
Ik heb zelf nog nooit in zo'n clan gezeten dus ik weet er ook niet zoveel vanaf. En alle plaatjes zijn .png, behalve de laatste.
Afbeelding
Puma
Ex-moderator
Berichten: 8754
Lid geworden op: maandag 12 mei 2008, 21:18

Re: Stealing Creation Guide!

Bericht door Puma »

Oke, dan snap ik waarom je 't niet in je guide hebt opgenomen. Het blijft alsnog wel een tip want het is een stuk sneller :) Voor de rest, je plaatjes zijn wel .jpg dat zie je aan de kwaliteit en ook als rechtermuisknop > Eigenschappen klikt zie je *link*.jpg ;)
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding Afbeelding Afbeelding
Monarch
Berichten: 658
Lid geworden op: vrijdag 31 juli 2009, 21:35
Oude naam: pake72

Re: Stealing Creation Guide!

Bericht door Monarch »

Puma Puma Pk schreef:Oke, dan snap ik waarom je 't niet in je guide hebt opgenomen. Het blijft alsnog wel een tip want het is een stuk sneller :) Voor de rest, je plaatjes zijn wel .jpg dat zie je aan de kwaliteit en ook als rechtermuisknop > Eigenschappen klikt zie je *link*.jpg ;)
Ik zou het nu ook, hoe kan dat? :-k Ik heb ze echt opgeslagen als .png, of in ieder geval, dat dacht ik.

Ik heb het allemaal verandert.
Afbeelding
Billy
Berichten: 3158
Lid geworden op: zondag 11 mei 2008, 10:29
Contacteer:

Re: Stealing Creation Guide! Cb & Non-Cb

Bericht door Billy »

Probeer misschien de tabellen zelf te maken. Dat staat namelijk wat leuker. Voor een guide kijk hier. Voor de rest een mooie guide.
Afbeelding
Monarch
Berichten: 658
Lid geworden op: vrijdag 31 juli 2009, 21:35
Oude naam: pake72

Re: Stealing Creation Guide! Cb & Non-Cb

Bericht door Monarch »

Billyy schreef:Probeer misschien de tabellen zelf te maken. Dat staat namelijk wat leuker. Voor een guide kijk hier. Voor de rest een mooie guide.
Bedankt! Ik heb het veranderd.
Afbeelding
Billy
Berichten: 3158
Lid geworden op: zondag 11 mei 2008, 10:29
Contacteer:

Re: Stealing Creation Guide! Cb & Non-Cb

Bericht door Billy »

Top! Nu alleen nog je plaatje in .PNG opslaan en hij is perfect :)
Afbeelding
Monarch
Berichten: 658
Lid geworden op: vrijdag 31 juli 2009, 21:35
Oude naam: pake72

Re: Stealing Creation Guide! Cb & Non-Cb

Bericht door Monarch »

Billyy schreef:Top! Nu alleen nog je plaatje in .PNG opslaan en hij is perfect :)
Ik had ze al veranderd voor Puma Puma Pk.
Afbeelding
Puma
Ex-moderator
Berichten: 8754
Lid geworden op: maandag 12 mei 2008, 21:18

Re: Stealing Creation Guide! Cb & Non-Cb

Bericht door Puma »

Ze zijn nu inderdaad wel in .png opgeslagen maar ze hebben nog steeds .jpg kwaliteit. 8-[
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding Afbeelding Afbeelding
Billy
Berichten: 3158
Lid geworden op: zondag 11 mei 2008, 10:29
Contacteer:

Re: Stealing Creation Guide! Cb & Non-Cb

Bericht door Billy »

pake72 schreef:
Billyy schreef:Top! Nu alleen nog je plaatje in .PNG opslaan en hij is perfect :)
Ik had ze al veranderd voor Puma Puma Pk.
Probeer ze opnieuw te nemen en vanaf dat moment met .PNG beginnen ;) .
Afbeelding
Monarch
Berichten: 658
Lid geworden op: vrijdag 31 juli 2009, 21:35
Oude naam: pake72

Re: Stealing Creation Guide! Cb & Non-Cb

Bericht door Monarch »

Billyy schreef:
pake72 schreef:
Billyy schreef:Top! Nu alleen nog je plaatje in .PNG opslaan en hij is perfect :)
Ik had ze al veranderd voor Puma Puma Pk.
Probeer ze opnieuw te nemen en vanaf dat moment met .PNG beginnen ;) .
Ik heb ze allemaal veranderd (behalve de eerste, want die heb ik niet meer op de computer staan), maar ik zie (weer) geen verschil.
Afbeelding
Billy
Berichten: 3158
Lid geworden op: zondag 11 mei 2008, 10:29
Contacteer:

Re: Stealing Creation Guide! Cb & Non-Cb

Bericht door Billy »

Neem alle screenhots opnieuw. Als je ze opslaat, zie je ''Opslaan als''. Dan klik je op het pijltje en zoek je in het lijstje .PNG. Als je verder nog vragen hebt/het niet lukt, zal ik het wat uitgebreider voor je uitleggen.
Afbeelding
Monarch
Berichten: 658
Lid geworden op: vrijdag 31 juli 2009, 21:35
Oude naam: pake72

Re: Stealing Creation Guide! Cb & Non-Cb

Bericht door Monarch »

Billyy schreef:Neem alle screenhots opnieuw. Als je ze opslaat, zie je ''Opslaan als''. Dan klik je op het pijltje en zoek je in het lijstje .PNG. Als je verder nog vragen hebt/het niet lukt, zal ik het wat uitgebreider voor je uitleggen.
Ok, dat zal ik proberen :) . Ik heb de helft al verandert, morgen doe ik de andere.
Afbeelding
Monarch
Berichten: 658
Lid geworden op: vrijdag 31 juli 2009, 21:35
Oude naam: pake72

Re: Stealing Creation Guide! Cb & Non-Cb

Bericht door Monarch »

Ik heb ze allemaal verandert. Is het zo goed?
Afbeelding
Likemyaddict
Berichten: 1564
Lid geworden op: zaterdag 9 augustus 2008, 20:18
Oude naam: Gillez

Re: Stealing Creation Guide! Cb & Non-Cb

Bericht door Likemyaddict »

Ja, en rate: 8/10
Monarch
Berichten: 658
Lid geworden op: vrijdag 31 juli 2009, 21:35
Oude naam: pake72

Re: Stealing Creation Guide! Cb & Non-Cb

Bericht door Monarch »

Gillez schreef:Ja, en rate: 8/10
Bedankt! :D
Afbeelding
Billy
Berichten: 3158
Lid geworden op: zondag 11 mei 2008, 10:29
Contacteer:

Re: Stealing Creation Guide! Cb & Non-Cb

Bericht door Billy »

Zie je wel hoe mooi de kwaliteit nu is :).
Afbeelding
Plaats reactie