~Geld verdienen met Summoning~

Hier staan tips van je medespelers over skills.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
raoul268
Berichten: 430
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2008, 17:22
RS: iGorillazz (p2p)
Clan: Skill2Kill

~Geld verdienen met Summoning~

Bericht door raoul268 »

Afbeelding
Ik moet binnenkort nog een nieuw plaatje hier zetten

Hoi en welkom op mijn tweede guide over Geld verdienen met Summoning!

Eerst was het onderwerp van deze guide Magpies en Macaws, later kwam ik erachter dat er veel meer beesten zijn voor geld. Er komen nog meer beesten aan!

AfbeeldingDe InhoudAfbeelding

Hoofdstuk 1. Waarvoor Summoning?
Hoofdstuk 2. Magpies
Hoofdstuk 3. Macaws
Hoofdstuk 4. Spirit Spiders
Hoofdstuk 5. Ibis'
Hoofdstuk 6. Compost Mounds
Hoofdstuk 7. Fruit bat
Hoofdstuk 8. De Uitkomst
Hoofdstuk 9. Nog te doen lijst

AfbeeldingHoofdstuk 1. Waarvoor Summoning?Afbeelding

Summoning is een erg goede manier van geld verdienen, vooral omdat je weinig hoeft te doen. Bij Magpies hoef je zelfs niks te doen! Vaak hoef je alleen maar op de Special Move knop te drukken en het geld komt als het ware naar je toe.

AfbeeldingHoofdstuk 2. MagpiesAfbeelding

Magpies zijn vogels die je met de skill Summoning oproept. Magpies blijven 34 minuten leven en je hebt 47 Summoning nodig om ze op te roepen. Ze geven om de 1 tot 7 minuten een Uncut, Ring, Enchanted ring. Ze kunnen alle soorten juwelen geven tot en met Diamond.
Ze kunnen geen Shilo Village gems geven. Hier is een tabel van wat ze je kunnen geven
NaamUncutRingEnchanted versie
SapphireAfbeeldingAfbeeldingRing of Recoil
EmeraldAfbeeldingAfbeeldingRing of Duelling (8)
RubyAfbeeldingAfbeeldingRing of Forging
DiamondAfbeeldingAfbeeldingRing of Life
De Magpies hebben een ''withdraw'' optie waar je de juwelen kan oppakken. Ze maken geen emote of geluid als ze iets hebben gevonden. Er komt wel een melding te staan ''Your familiair has produced an item''. Ook kun je wachten tot ze dood gaan en dan alle juwelen oppakken. De beste plaats om dit te doen is bij plaatsen waar een summoning obelisk in de buurt is. Voorbeelden:

Afbeelding

Tree Gnome Stronghold

Afbeelding

Edgeville


Afbeelding

Taverly (ivy)


Afbeelding

Fishing guild (ik kan er nog niet in dus fail pic)


Het kost GEEN scrolls. Magpie pouches zijn op de Grand Exchange ongeveer 1500gp per stuk.

Magpies kun je bij zowat elke skill gebruiken, mijn favorieten zijn:

Afbeelding
Agility

Afbeelding
Fletching (ik ben bezig met 99 daarom :P)



AfbeeldingHoofdstuk 3. MacawsAfbeelding

Macaws zijn ook vogels die je met summoning oproept. Maar deze zijn een stuk anders dan Magpies. Macaws geven namelijk herbs. Het kost jammergenoeg wel scrolls. Één scroll gebruikt 12 van de 60 punten van de special attack bar. Je kan Summoning potions van Herblore gebruiken om de special attack bar bij te vullen Afbeelding, het is wel stukke duurder maar je verdient het zeker terug met je herbs (daar doe je het voor). Soms zal de Macaw geen herb geven. Je hebt 41 Summoning nodig om een Macaw op te roepen en hij zal 31 minuten blijven leven. Hier is een lijst met herbs. Macaw pouches op de Grand Exchange zijn ongeveer 1.3k per stuk.
HerbHerblore level om te cleanen
Grimy Guam Afbeeldinglevel 3
Grimy Marrentil Afbeeldinglevel 5
Grimy TarrominAfbeeldinglevel 11
Grimy HarralanderAfbeeldingLevel 20
Grimy RanarrAfbeeldingLevel 25
Grimy IritAfbeeldingLevel 40
Grimy AvantoeAfbeeldinglevel 48
Grimy KwuarmAfbeeldinglevel 54
Grimy CadentineAfbeeldinglevel 64
Grimy LantadymeAfbeeldinglevel 67
Grimy DwarfweedAfbeeldinglevel 70

AfbeeldingHoofdstuk 4. Spirit SpidersAfbeelding

Spirit Spiders zijn rode spinnen die met de scroll ''Egg Spawn'' red spider eggs geven.

Afbeelding

Deze eggs zijn rond de 400gp per stuk. De Spirit Spiders blijven precies 15 minuten leven. Je hebt level 10 Summoning nodig om ze op te roepen. 1 scroll kost 6 van de 60 Special move punten. Dit is wat ik had na 50 scrolls.

Afbeelding

Scrolls zijn ongeveer 50gp per stuk. Deze methode is erg goed voor de beginnende Summoners. Zo ver ik weet kan je per scroll maximaal 5 egg's krijgen.

AfbeeldingHoofdstuk 5. Ibis'Afbeelding

Ibis' zijn vogels die met de scroll ''Fish Rain'' vis kunnen laten vallen.

Afbeelding

Dit levert niet fantastich maar toch wel wat op. Ze kunnen met de scroll Schrimps, Mackarel, cod en Bass in de rauwe versie laten vallen. Soms laten ze niks vallen. Je doet het eigenlijk alleen om de raw Bass, die zijn op dit moment 607gp per stuk en ze sellen goed. Één scroll kost 11 van de 60 special move punten. Je hebt 56 Summoning nodig om een Ibis op te roepen. Hij blijft maarliefst 38 minuten leven. Hij geeft een onzichtbare Fishing bonus van 3 levels en hij zorgt ervoor dat e tuna's en swordfishes zonder harpoen kunt vangen. Dit is de loot die ik van 1 Ibis met 50 scrolls heb gekregen. Je kunt natuurlijk veel meer scrolls met 1 Ibis.

Afbeelding

AfbeeldingHoofdstuk 6. Compost MoundsAfbeelding

Compost Mounds zijn grote beesten die met de scroll ''Generate Compost'' compost bins kunnen vullen met compost, soms zal dat supercompost zijn. Dit is mijn lievelingsmanier sinds ik er kort geleden achter ben gekomen.

Afbeelding

Een Compost Mound pouch kost ongeveer 950gp per stuk. De scrolls kosten ongeveer 50gp per stuk. Om een Compost Mound op te roepen heb je 28 Summoning nodig. Hij blijft 28 minuten lang leven. Je koopt buckets in de Catherby Farming shop voor 2gp per stuk, je kan er 100 kopen, de rest koop je wel in de Grand Exchange. Je gaat naar de compost bin van Catherby en gebruikt de Generate Compost scroll erop. Nu moet je de bin openen en je emmers vullen met compost. Per scroll kan je 15 buckets met compost vullen. Buckets zijn 2gp per stuk en compost is ongeveer 120gp per stuk. Supercompost is zelfs 1000gp (1k) per stuk! Je maakt best wat winst, deze manier is ook best goed voor beginnende Summoners. Dit is wat ik heb gekregen met 13 scrolls en 200 buckets.

Afbeelding

AfbeeldingHoofdstuk 7. Fruit batsAfbeelding
Heel erg bedankt Janneman26, zonder jouw was dit hoofdstuk er niet!

Fruit bats zijn vleermuizen die met de scroll ''Fruitfall'' fruit van Karamja laten vallen. Je hebt 69 Summoning nodig om de Fruit bat op te roepen. De Fruit bat blijft 45 minuten leven en één scroll kost 6/60 Special move punten. Het fruit wat de Fruit bat laat vallen kunnen Banana's, Lemons, Oranges, Limes, Pineapple's en Papaya's zijn. We doen het vooral voor de Papaya's omdat die op dit moment rond de 1800gp (1,8k) kosten. De Fruit bat pouch kost op dit moment rond de 2300gp (2,3k) en de Fruitfall scrolls kosten rond de 260gp per stuk. Je kan ook Summoning potions gebruiken om sneller de scrolls te gebruiken. Dit is wat Janneman26 met 10 scrolls heeft gekregen.

Afbeelding

14.274gp - 2312 (actuele prijs) = 11.962gp
11.962gp - 2.620 (10 scrolls van 262gp per stuk) = 9.342gp winst per 10 scrolls

Je kan veel meer dan 10 scrolls per pouch, dit is gewoon een voorbeeld. Dit is ook een hele goede manier van geld verdienen, zeker in combinatie met Pawya/Grenwalls van Hunter, dan kan je wel meer dan 1200k per uur verdienen!

AfbeeldingHoofdstuk 8. De UitkomstAfbeelding

Mijn mening

Zelf heb ik pas de Compost Mound uitgetest en ik vond die wel geslaagd, zeker voor beginnende members is het een erg goede manier om geld te verdienen. Fruit bats zijn goede beesten voor geld, zeker met Pawya/Grenwalls kan je 30k per Grenwall ongeveer krijgen! Spirit Spiders zijn ook goed voor lage levels. Ibis' vind ik wel weinig opleveren, zeker voor level 56 Summoning. Magpies zijn over het algemeen het beste naar mijn mening. Macaws leveren meer geld op maar je moet wel steeds klikken op de special move knop en dan weer op ivy, rock, etc.

Conclusie

Fruit bats -> Magpies -> Macaws -> Compost Mounds -> Spirit Spiders -> Ibis'

Afbeelding


Magpies loot van ongeveer 25 Magpies.


Afbeelding

Macaw loot van 1 Macaw met 21 scrolls (je kan meer scrolls per macaw maar ik lette hier niet echt op), dit was wel een lucky macaw .

AfbeeldingHoofdstuk 9. Nog te doen lijstAfbeelding

Uitbreiding van Magpies en Macaws naar Geld met Summoning
(Spirit Spider, Ibis Compost mound, Fruit bat)

Uitgebreidere tabellen

Macaw loot

Als je zelf ideeën hebt over wat ik aan de guide kan toevoegen wil ik die graag weten.
Laatst gewijzigd door raoul268 op maandag 3 mei 2010, 22:53, 29 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
^^
Lmao winter :3
SkyTeam
Berichten: 7475
Lid geworden op: vrijdag 1 januari 2010, 20:38
Oude naam: Worldliner

Re: ~Magpies en Macaws miniguide~

Bericht door SkyTeam »

Handige guide! Ga ik denk ik ook wel eens gebruiken.
raoul268
Berichten: 430
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2008, 17:22
RS: iGorillazz (p2p)
Clan: Skill2Kill

Re: ~Magpies en Macaws miniguide~

Bericht door raoul268 »

Dutch Sk ll schreef:Handige guide! Ga ik denk ik ook wel eens gebruiken.
O_O jij bent snel, tnx =]
Afbeelding
^^
Lmao winter :3
Hugo Baws
Berichten: 542
Lid geworden op: maandag 14 december 2009, 19:57
RS: Hugo Baws (p2p)
Oude naam: I Hugo I

Re: ~Magpies en Macaws miniguide~

Bericht door Hugo Baws »

Ik wil ook 47 Summoning.... :(
Bedankt Verhaert3 <3
Afbeelding
Matss
Berichten: 8129
Lid geworden op: donderdag 9 november 2006, 17:26

Re: ~Magpies en Macaws miniguide~

Bericht door Matss »

nice , ga ik zeker gebruiken, is er @ barbarian agility course ook obelisk of in de buurt?
Somewhere out there in the vast nothingness of space
Somewhere far away in space and time
Staring upward at the gleaming stars in the obsidian sky
We're marooned on a small island, in an endless sea
Confined to a tiny spit of sand, unable to escape
But tonight, on this small planet, on Earth
We're going to rock civilization
Inverney
Ex-chatmoderator
Berichten: 3500
Lid geworden op: zondag 20 april 2008, 11:10
RS: Gestopt
Oude naam: Uber

Re: ~Magpies en Macaws miniguide~

Bericht door Inverney »

Jammer dat de jewellery prices aan het sterven zijn :c Het zou leuk zijn als je de fruitbat er ook in mee kan nemen ;)
Matss
Berichten: 8129
Lid geworden op: donderdag 9 november 2006, 17:26

Re: ~Magpies en Macaws miniguide~

Bericht door Matss »

Uber schreef:Jammer dat de jewellery prices aan het sterven zijn :c Het zou leuk zijn als je de fruitbat er ook in mee kan nemen ;)
Indeed , ik kirjg mn rings van bbird nest niet verkocht LL
Somewhere out there in the vast nothingness of space
Somewhere far away in space and time
Staring upward at the gleaming stars in the obsidian sky
We're marooned on a small island, in an endless sea
Confined to a tiny spit of sand, unable to escape
But tonight, on this small planet, on Earth
We're going to rock civilization
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: ~Magpies en Macaws miniguide~

Bericht door Slay a Stone »

nice guide goed uitgelegt messchien kan je er nog bij zetten per uur hoeveel geld je verdient (ongeveer)
9/10 toppie ik ga hem zekerzz gebruiken
=D>
Afbeelding
raoul268
Berichten: 430
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2008, 17:22
RS: iGorillazz (p2p)
Clan: Skill2Kill

Re: ~Magpies en Macaws miniguide~

Bericht door raoul268 »

Uber schreef:Jammer dat de jewellery prices aan het sterven zijn :c Het zou leuk zijn als je de fruitbat er ook in mee kan nemen ;)
klopt, ik zou wel fruit bats erbij willen zetten maar ik heb pas 58 summoning :( ik weet zelf ook niet echt veel erover.

Bedankt voor de rates! Ik heb veel toetsen op het moment dus ik zal proberen regelmatig wat te adden/veranderen.

@straatman0, ja er is bij Barbarian Outpost ook een obelisk. Het is wel vervelend om steeds door agility pipe te gaan en naar strand te lopen. Daarmee berlies je veel xp en kan je beter op gnome agility course blijven.
Afbeelding
^^
Lmao winter :3
Army of the pharaohs
Berichten: 2856
Lid geworden op: dinsdag 23 december 2008, 13:47
Oude naam: moneyf2p

Re: ~Magpies en Macaws miniguide~

Bericht door Army of the pharaohs »

nice guide, ik ga nu toch charm hunte ect, 41-47 summ maken :P en dan magpie's doen:D
ik kan niet wachten lol :P
"Hence forth, step within my psychoanalysis
Callouses upon my mind make me strain for my lines
Out I ripped it squeezed the brain, it made some liquid
Drained it in a cup and then I sipped it." - Slug
raoul268
Berichten: 430
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2008, 17:22
RS: iGorillazz (p2p)
Clan: Skill2Kill

Re: ~Magpies en Macaws miniguide~

Bericht door raoul268 »

GL ;)
ik heb zelf de quest One Small Favour gedaan voor 20k summ xp en verder nog penguins. Binnenkort ga ik zelf charm hunten maar denk niet dat ik 69 haal :( ik wil het heel graag en dan kan ik nieuw deel aan guide toevoegen

Toegevoegd na 17 uur en 18 minuten:

Misschien moet ik een guide maken over geld verdienen met Summoning en niet alleen Magpies en Macaws. Ik ben helaas pas 58 summoning maar ik ga straks charm hunten zodat ik zo hoog mogelijk kan halen ;)
Afbeelding
^^
Lmao winter :3
AardbeiPlox
Berichten: 1615
Lid geworden op: dinsdag 4 maart 2008, 17:31
Oude naam: Kappl

Re: ~Magpies en Macaws miniguide~

Bericht door AardbeiPlox »

Echt jammer dat de meeste rings junk zijn.
Heb nu 800K aan rings die ik niet kwijt kan raken..
janneman26
Berichten: 1051
Lid geworden op: donderdag 17 januari 2008, 19:50
RS: Soronbe (p2p)

Re: ~Magpies en Macaws miniguide~

Bericht door janneman26 »

lang leve mijn lvl 70 summ, en nog een pak charms op bank :D/ , ik denk wel dat als ik die allemaal opgebruik ik 72+ ben, althans, dat hoop ik O:)

raoul, als ik iets voor je moet uittesten roep je maar :lol:
Terug van weggeweest!
Otda
Berichten: 513
Lid geworden op: zondag 31 januari 2010, 22:34

Re: ~Magpies en Macaws miniguide~

Bericht door Otda »

Nice guide!
Probeer je plaatjes als .PNG opteslaan.
Kwaliteit zal beter zijn ;D
raoul268
Berichten: 430
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2008, 17:22
RS: iGorillazz (p2p)
Clan: Skill2Kill

Re: ~Magpies en Macaws miniguide~

Bericht door raoul268 »

janneman26 schreef:lang leve mijn lvl 70 summ, en nog een pak charms op bank :D/ , ik denk wel dat als ik die allemaal opgebruik ik 72+ ben, althans, dat hoop ik O:)

raoul, als ik iets voor je moet uittesten roep je maar :lol:
Noem me iGorillazz :p

Als je me wilt helpen, wil je even kijken of de papaya's van fruit bats goede money zijn?
Ik denk dat ik een nieuwe guide maak over Geld met summoning, of ik voeg hoofdstukken erbij, en dan met meerdere beesten.

Je zou me dus kunnen helpen met een HD-plaatje van een fruitbat en als je even wilt kijken of papaya's sellen ;) pb de foto maar naar mij als je het hebt. Je hoeft het niet te doen als je geen zin hebt hoor :p

en nog @ kapl, rings sellen niet als de beste inderdaad. Ik zal proberen ze te alchen om te kijken of het wat opbrengt. Anders heb je gewoon junk :p
nog bedankt voor alle reacties! ik vergeet soms plaatjes in png op te slaan ;) ik zal het nu onthouden
Afbeelding
^^
Lmao winter :3
Zwervertje
Berichten: 110
Lid geworden op: vrijdag 2 april 2010, 20:14

Re: ~Magpies en Macaws miniguide~

Bericht door Zwervertje »

Zeker handig om bij het skillen te gebruiken!

Goede guide en mooie lay-out.
9/10.
raoul268
Berichten: 430
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2008, 17:22
RS: iGorillazz (p2p)
Clan: Skill2Kill

Re: ~Magpies en Macaws miniguide~

Bericht door raoul268 »

Tnx voor de rate,

ik maak morgen van deze guide een Geld met Summoning guide.
Daar voeg ik een aantal beesten aan toe zoals:

Albino rat
Spirit spider
Ibis
Fruit bat (heb ik hulp van iemand met 69 sum nodig)
Spirit cobra

en waarschijnlijk nog een paar. Fruit bat heb ik wel iemand voor nodig met 69+ sum.
Misschien add ik die wel later als niemand aanbied
Afbeelding
^^
Lmao winter :3
Tempis T
Berichten: 3224
Lid geworden op: dinsdag 22 juli 2008, 17:31
RS: Tempis T (p2p)
Clan: Teak
Oude naam: Noob_158

Re: ~Magpies en Macaws miniguide~

Bericht door Tempis T »

Heel mooie guide. 10/10
purplerequst
Berichten: 713
Lid geworden op: vrijdag 22 januari 2010, 15:26
Oude naam: deadorg18596

Re: ~Magpies en Macaws miniguide~

Bericht door purplerequst »

nice guide ik vinD (!) macaw wtf ik zal zo eens me macaw loot plaatsen is best wel veel al
Afbeelding
Puma
Ex-moderator
Berichten: 8754
Lid geworden op: maandag 12 mei 2008, 21:18

Re: ~Magpies en Macaws miniguide~

Bericht door Puma »

Duidelijke guide! Ik train zelf geen summoning dus ik kan de guide helaas niet zelf uittesten. :( Succes met het uitbreiden van deze guide met andere beesten!
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie