!!!---Tribalwars---!!! -- Deels Copyright© van TW!!

Hier staan alle guides die niets met RuneScape te maken hebben.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Gebruikersavatar
Sneekyheart
Berichten: 84
Lid geworden op: zaterdag 20 februari 2010, 13:08
Oude naam: DrunkMonkey

!!!---Tribalwars---!!! -- Deels Copyright© van TW!!

Bericht door Sneekyheart »

Afbeelding
TRIBALWARS
Misschien kennen jullie het spel wel, maar hier geef ik nog wat meer uitleg, en geef hier je commentaar ook op, als je het ergens niet mee eens bent :).


Allereerst, De inhoud..


Inhoud
1.Uitleg.
2.Basis.
3.ScreenShots.
4.Werking bij browsers.
5.Slot.
6.Toegevoegde hoofdstukken, en tips van LTFérs/Spelers.


Uitleg

Stappen:

1.Ga naar http://www.tribalwars.nl - http://www.tribalwars.be.
2.Klik op:''Nu gratis aanmelden'''.
3.Typ naam, wachtwoord, E-Mail in.
4.Ga naar je E-mail, Typ de bevestigings code in.
5.Dan kan je gaan spelen.

Basis

Eerste stappen

Tijdens je beginperiode zijn grondstoffen het belangrijkste: De houthakker hakt hout, de leemgroeve verzamelt leem en de ijzermijn graaft ijzer. Hoe verder je deze gebouwen uitbouwt, hoe hoger de productie. Het is dus in de eerste paar dagen aangeraden om deze gebouwen uit te bouwen.

Terwijl je je concentreert op de grondstoffenproductie, is het belangrijk om niet vergeten deze middelen te verdedigen. Je wilt toch niet al die grondstoffen verliezen waar je zo hard voor gezwoegd hebt. Een optie om je grondstoffen te beschermen is de schuilplaats uit te bouwen. Hoe groter de schuilplaats, hoe meer grondstoffen verborgen zijn voor de aanvallers. Het opbouwen van de schuilplaats is vooral belangrijk als er grotere spelers rondom jou liggen. Het wordt ook aangeraden om een muur op te bouwen. Elk niveau dat de muur stijgt, betekent dat de aanvaller meer troepen verliest en het vervolgens nutteloos maakt om verder te plunderen.

Nadat je een goede basisproductie van grondstoffen hebt, kan je beginnen aan het bouwen van troepen en je handel. In de kazerne (hoofdgebouw level 3 nodig) kun je beginnen met het rekruteren van speervechters. Deze laatste zijn gewoonlijk geen goede aanvallende eenheid maar zijn zeer waardevol om andere spelers te plunderen.

Als je je liever op handel richt, kan je een markt bouwen (hoofdgebouw level 3 & Opslagplaats level 2 nodig). In de marktplaats kan je zien wat je nabije buren aan te bieden hebben. Overbodige grondstoffen kunnen met de marktplaats worden geruild, of weggestuurd.

Het lid worden van een stam is zeker geen slecht idee, samen sta je sterk en kun je je beter verdedigen of handel drijven. Bovendien leer je op deze manier misschien een paar aardige mensen kennen.


en Als je later in de wereld komt, gebruik je dit:

Late start

Begin je in een latere fase in een wereld, dan moet je je strategie een beetje aanpassen. Natuurlijk is het ook weer belangrijk dat je eerst voor een goede grondstofproductie zorgt zodat je je dorp snel kunt opbouwen. Ook moet je maatregelen nemen om je dorp te beschermen tegen de plunderingen van je buren. Hiervoor bouw je best de schuilplaats en de muur uit, recruteer ook een paar eenheden. Het slim aanschrijven van je buren kan je ook die lastige grondstofverliezen sparen. Als het je is gelukt om je dorp sterk uit te bouwen, kun je zelf proberen grondstoffen buit te maken. De buit gemaakte grondstoffen komen de opbouw van je dorp ten goede.

Nu komt het grote verschil met de gewone opbouw:
Maak niet de fout, dat je alles op één edelman zet. Het klinkt misschien logisch, omdat je natuurlijk meer dorpen wilt hebben om bij de anderen aan te sluiten. Het is echter een fatale fout omdat puntensterke spelers niet meteen spelers zijn die over een leger beschikken om hun dorpen ook te beschermen. Je wordt dus een makkelijk doelwit van vijandige spelers: ze hebben de mogelijkheid, om met relatief weinig verliezen, jouw dorp over te nemen. Als je eenmaal aangevallen wordt, is het meestal te laat.

De enige strategie die hiertegen effectief is, is het opbouwen van een sterke verdediging. Bestaande uit voornamelijk zwaard- en speervechters. Zorg ervoor dat je voor deze grote spelers geen hulpeloos doelwit bent! Als ze bij een aanval op jouw dorp grote verliezen lijden, laten ze je meestal wel met rust. Hierbij is de moraal ook behulpzaam: aanvallende troepen van sterke spelers kunnen zo tot 70% zwakker worden!

Deze opbouw, om zo het voortbestaan van de dorp veilig te stellen, kost weliswaar tijd. Dit is echter geen verloren moeite! Je verdedigende troepen kunnen later nog steeds van pas komen. Als je een gezonde verdediging opgebouwd hebt van minimaal 1200 speervechters en 1200 zwaardvechters, kun je beginnen met een edelman op te leiden en verdere troepen te rekruteren.

Je kunt aan sommige van de omliggende dorpen zien, dat deze strategie succesvol is geweest ...


Dorp overzicht:
Afbeelding


Kaart:
Afbeelding



ScreenShots

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Werking bij browsers
AfbeeldingRV
AfbeeldingG
AfbeeldingV
AfbeeldingV
AfbeeldingM
AfbeeldingM



Slot

Dit was het weer, ik vond het heel leuk.

Sommige dingen heb ik wel gekopieerd, maar lang niet alles.


Groeten van mij :)
Afbeelding
RiPx

Re: !!!---Tribalwars---!!! -- Deels Copyright© van TW!!

Bericht door RiPx »

Zeg dan ook gelijk wat die RV,G,M, betekent maar in dit geval snap ik het.

RV = Ruimvoldoende.
G = Goed
M = Matig.

Dus FireFox is 't beste voor deze game.
SkyTeam
Berichten: 7475
Lid geworden op: vrijdag 1 januari 2010, 20:38
Oude naam: Worldliner

Re: !!!---Tribalwars---!!! -- Deels Copyright© van TW!!

Bericht door SkyTeam »

Het ziet er goed uit vind ik. Ik ken het wel maar nog nooit gespeeld, en ik denk het ook nooit te gaan spelen.
Joiper
Berichten: 634
Lid geworden op: woensdag 21 oktober 2009, 20:54

Re: !!!---Tribalwars---!!! -- Deels Copyright© van TW!!

Bericht door Joiper »

Ooit gespeeld, 700K punten. Super veel dorpen, want we gingen in fusie.
Misschien kan je iets vertellen over greasemonkey?
Dclaws Lover
Berichten: 98
Lid geworden op: donderdag 25 februari 2010, 14:41
Clan: Lunatip
Oude naam: sunfair

Re: !!!---Tribalwars---!!! -- Deels Copyright© van TW!!

Bericht door Dclaws Lover »

Speel het ook, productie maakt mij niet uit, heb grote speler rond me liggen, en daarom dus eerst veel troepen bij mij

Maar boerderij kost veeeeeel! kost nu al gauw bij mij 94k leem :l
Afbeelding
eend in bad
Berichten: 16
Lid geworden op: maandag 22 maart 2010, 19:55

Re: !!!---Tribalwars---!!! -- Deels Copyright© van TW!!

Bericht door eend in bad »

Ik speel het al, 8 miljoen punten :)
't is een zeer leuk spel met veel diepgang, alleen 'je moet ervan houden'
Afbeelding
janneman26
Berichten: 1051
Lid geworden op: donderdag 17 januari 2008, 19:50
RS: Soronbe (p2p)

Re: !!!---Tribalwars---!!! -- Deels Copyright© van TW!!

Bericht door janneman26 »

heb dat spel vroeger no-life gespeelt, dikke plek 36 misschien is no-life wat zacht uitgedrukt O:) , tot ik boel zocht met nummer 2 en zijn alliantie(klein foutje) en ik die geen alliantie had(had ik niet nodig, ik kwan goed overeen met de hoge leden in mijn buurt en de lagen waren mijn farms :twisted: :twisted: ) was zogoed als verloren

Ik log in en ik zag 28 aanvallen per dorp, zo voor ongeveer al mijn dorpen :fluit: :fluit: :fluit:
Terug van weggeweest!
Thom
Berichten: 2240
Lid geworden op: donderdag 21 mei 2009, 17:55
RS: Thommie68 (f2p)
Clan: Freedom Masters
Oude naam: Thommie68
Contacteer:

Re: !!!---Tribalwars---!!! -- Deels Copyright© van TW!!

Bericht door Thom »

Mooie guide, en misschien ook nog wel een beetje origineel hier op het Forum, maar wat ik mis zijn jouw eigen screenshots van hou jij het spel mee maakt, en niet de screenshots die gewoon van de Homepage zijn afgehaald. 8-[
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding[kolom]
Mocht je hulp nodig hebben in verband met Vragen en problemen in RuneScape (met name F2P) of andere technische problemen met je computer, PB me dan gerust in vertrouwen en ik zal proberen je te helpen.
[/kolom]
daytona23
Berichten: 479
Lid geworden op: vrijdag 14 april 2006, 21:26

Re: !!!---Tribalwars---!!! -- Deels Copyright© van TW!!

Bericht door daytona23 »

Beat me

(47.|1.603.621 P)
Afbeelding
timmieboy00
Berichten: 878
Lid geworden op: donderdag 26 juli 2007, 23:19
Clan: geen

Re: !!!---Tribalwars---!!! -- Deels Copyright© van TW!!

Bericht door timmieboy00 »

Zo, dat is lang geleden. Ik heb er nog wel een account op, alleen niet zo groot. Heb er een jaar zowat niks op gedaan. Maar daarvoor heb ik wel tegen wat mensen hier gestreden. Zoals ewout, die persoon met die insomnia plaatje. Het probleem is bij he spel dat je na alle technieken uit te hebben geprobeerd, het wel saai begint te worden.

Verder , Ik zie geen begrippen. En ja, die zijn er zeker wel. Verder is opera de beste browser voor timen in tribelwars. Mij lukt het dus om in de miliseconden te timen. Ook heb je nog de nachtbescherming. Naja, veel sucses
Afbeelding
raoul268
Berichten: 430
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2008, 17:22
RS: iGorillazz (p2p)
Clan: Skill2Kill

Re: !!!---Tribalwars---!!! -- Deels Copyright© van TW!!

Bericht door raoul268 »

Mooie guide, ik heb een tijdje geleden een soortgelijk spel gespeeld. Misschien kan je inderdaad wat vertellen over greasemonkey
Afbeelding
^^
Lmao winter :3
Loliwo
Ex-moderator
Berichten: 5206
Lid geworden op: maandag 26 maart 2007, 20:18
RS: Loliwo (p2p)
Clan: Chrislovers + ELlTE

Re: !!!---Tribalwars---!!! -- Deels Copyright© van TW!!

Bericht door Loliwo »

Probeer ook zelf wat plaatjes te maken, niet alles van de site af te halen :). Als je niet weet hoe, neem hier eens een kijkje.
Afbeelding
|Mijn blog|
|Bedankt Konijn voor de sig!|
Mightyrage30
Berichten: 36
Lid geworden op: dinsdag 22 december 2009, 15:46
RS: mightyrage30 (f2p)

Re: !!!---Tribalwars---!!! -- Deels Copyright© van TW!!

Bericht door Mightyrage30 »

Je hebt alleen maar plaatjes die al op de site staan als screenshots ,had je daar geen zin in ofzo om plaatjes te maken.
Dus plaats er originele plaatjes op!
En RV , G en M is luiheid (vind ik , geen commentaar)
desperate
Berichten: 220
Lid geworden op: dinsdag 28 april 2009, 21:00

Re: !!!---Tribalwars---!!! -- Deels Copyright© van TW!!

Bericht door desperate »

Dude, de tekst is helemaal van tribalwars. Ik speel het zelf ook.

Toegevoegd na 2 minuten:

Dit zijn de Eerste Stappen.
En dit is de Late Start
Afbeelding

Explosm zijn veeeet
RiPx

Re: !!!---Tribalwars---!!! -- Deels Copyright© van TW!!

Bericht door RiPx »

^ Ik zie nergens copright op de site dus het moet geen probleem zijn. Maar inderdaad best wel lui dat kopiëren en plakken.
Exoemo
Berichten: 1851
Lid geworden op: dinsdag 5 augustus 2008, 14:12
Clan: ELlTE

Re: !!!---Tribalwars---!!! -- Deels Copyright© van TW!!

Bericht door Exoemo »

I Bob Care I schreef:^ Ik zie nergens copright op de site
Er is wel een copyright, kijk maar eens goed naar wat van onder op de pagina van tribalwars staat:
Tribal wars schreef:© 2003 - 2010 InnoGames GmbH
Die '©' staat voor copyright
Plaatje
JOIN ELLTE

EN ONTVANG !!!GRATIS!!!

EEN EIGEN LUXE-CITADEL
EEN EIGEN BATTLEFIELD
EEN EIGEN PARTY ROOM
EEN EIGEN THEATRE
EEN EIGEN BONUS XP RING
EEN EIGEN CLAN AVATAR

Klap uit...
Rastapopulos
Berichten: 177
Lid geworden op: donderdag 12 februari 2009, 19:26
Clan: vice chat
Oude naam: [Y]

Re: !!!---Tribalwars---!!! -- Deels Copyright© van TW!!

Bericht door Rastapopulos »

speel(de) het ook, mijn vakantievervanging staat nu bij iemand.
ik heb bijna 12 mil

een paar tips:
vertel iets over de troepen: speer verdedigt goed tegen lc, zw goed tegen bijl,...
leg de afkortingen uit.
leg uit hoe je je dorp moet bouwen qua leger: aanvalsdorp, verdedigingsdorp

aanvalsdorp: 7000 bijl, 3000, lc, 300 ram, rest kata's (belangrijk: ram en kata's zijn doorslaggevend ;))
verdedigingsdorp: 7000 speer en zwaard, 4000 boog, 300 zc ofzo, voor snelle os.
je kan ook verkennersdorpen en zc dorpen maken, aangeraden als je wat meer punten hebt

geen mixdorpen, buiten als je pas begint en dan wil ik zeggen je eerste 3 dorpen, daarna herorden je alles en maak je er att en def dorpen van.

leg iets uit over clustervorming, dit is essentieel voor te overleven.
acties met jou stam: zorg dat deze goed gecoordineerd zijn: zorg ervoor dat alle aanvallen van je leden op eenzelfde dag aankomen (klinkt gemakkelijk, maar dat is even zoeken als je met je stam 15 continenten bezit en jij je troepen naar het andere eind mag sturen ;)).

oja nog iets, muur 20 is het belangrijkste in het spel ;) die moet zsm op 20 staan voor optimale verdediging.

leg verder nog iets uit over dodgen, timen, forumgebruik (bb codes), backtimen,edeltreintjes, moraal (!), nachtbonus,....

zo dat was het ;)
Gebruikersavatar
Sneekyheart
Berichten: 84
Lid geworden op: zaterdag 20 februari 2010, 13:08
Oude naam: DrunkMonkey

Re: !!!---Tribalwars---!!! -- Deels Copyright© van TW!!

Bericht door Sneekyheart »

ow,.... :$

Ga binnenkort wel doen :) O:)
Afbeelding
Mat0364
Berichten: 312
Lid geworden op: zondag 27 juli 2008, 8:58
Oude naam: mathias99

Re: !!!---Tribalwars---!!! -- Deels Copyright© van TW!!

Bericht door Mat0364 »

Wow
Nice guide!!!


NOT

Zoek een leven met tribalwars spelen kerel, egt waar -.-
RuneScape naam: xl Mat lx
desperate
Berichten: 220
Lid geworden op: dinsdag 28 april 2009, 21:00

Re: !!!---Tribalwars---!!! -- Deels Copyright© van TW!!

Bericht door desperate »

Mat0364 schreef:Wow
Nice guide!!!


NOT

Zoek een leven met tribalwars spelen kerel, egt waar -.-
Smaken verschillen???
Of niet soms?
Afbeelding

Explosm zijn veeeet
Plaats reactie