Hoe een veilig wachtwoord kiezen?

Hier staan alle guides die niets met RuneScape te maken hebben.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Black eyed peas
Berichten: 101
Lid geworden op: woensdag 19 januari 2011, 18:04

Hoe een veilig wachtwoord kiezen?

Bericht door Black eyed peas »

Warning: Deze Wachtwoorden mogen niet Letterlijk uit de guide worden genomen! Doe dit voor je zelf.
Afbeelding Een veilig wachtwoord maken. Afbeelding

Voorwoord
Een veilig wachtwoord kiezen is niet simpel. Met deze guide help ik hoe je een veilig wachtwoord maakt. In verschillende stappen zal ik uitleggen hoe je een veilig wachtwoord maakt.
De eerste manier:
Met deze manier gebruik je wat persoonlijke gegevens in je wachtwoord . Maar dat betekend niet dat de wachtwoord onveilig is. Hier heb ik een kleine guide gemaakt hoe je een wachtwoord kan maken met persoonlijke gegevens die veilig is.
Stap 1:
De eerste stap is een zin kiezen. Een zin dat je dierbaar is. Dus een zin dat je zeer gemakkelijk kan onthouden. Van die zin gaan we telkens de eerste letter van de woorden nemen. We mogen niet vergeten dat een zin met een hoofdletter begint. Ik heb een plaatje gemaakt hoe we te werk gaan
Afbeelding

Nu hebben we het eerste deel van onze veilige wachtwoord. We gaan naar stap 2
Stap 2:
We hebben al onze grote, kleine letters dus moeten we cijfers hebben. Kies een cijfer dat je gemakkelijk kan onthouden .

Bekijk het plaatje:


Afbeelding

Stap 3:
Iedere Website heeft een andere wachtwoord nodig. Ik heb daarvoor een simpel oplossing. De afkorting van de website wordt toegevoegd aan je wachtwoord:
Afbeelding

Stap 4:
Stap 4 Moet je niet echt doen maar het is aangeraden. We gaan vreemde tekens aan onze wachtwoord toevoegen Dit gebeurd tussen de kleine letters en de cijfers maar ook tussen de cijfers en de letters van de website afkorting! Bekijk het plaatje voor meer informatie.
Afbeelding

Afsluiting Eerste manier:
Je ziet het dus! Je wachtwoord bevat persoonlijke gegevens maar is superveilig en kan onmogelijk gekraakt worden door derden. Het bevat Grote letters, Kleine letters, Vreemde tekens, Cijfers en is voor iedere website anders.
Afbeelding

De tweede manier:
De tweede manier is een wachtwoord zonder persoonlijke gegevens. Het is veilig maar misschien iets moeilijker te onthouden.
Stap 1:
Kies een zin dat gemakkelijk te onthouden is. Maar er moet wel nummers er in vertoond zijn.
Ik heb hier enkele voorbeelden:

In de file staan 85 auto's
Het is in de zomer 23 graden
Ik heb 23 wafels verkocht.
In de klas zitten we met 12 leerlingen.


Als voorbeeld neem ik "In de file staan 85 auto's" Zoals in de eerste manier nemen we de eerste letters ervan en de cijfers. Vergeet niet dat een zin begint met een hoofdletter dus moeten we de eerste letter met een hoofdletter schrijven. Nu hebben we dit als voorbeeld:
Idfs85a
Stap 2:
Het is natuurlijk veiliger als je voor iedere website een andere wachtwoord kiest. Maar daarvoor heb ik een simpele trucje. We kunnen de afkorting van de website aan de wachtwoord toevoegen.

een voorbeeldlijstje:

LTF - Lunagang
RS - Runescape
RSNL - Rs.nl
YT - Youtube
PC - Wachtwoord van je computer
FB - Facebook
TW - Twitter
HV - Hyves
NL - Netlog


Dus dit word:
Idfs85aRS - Runescape
Idfs85aRSNL - Rs.nl
Idfs85aYT - Youtube
Idfs85aPC - Wachtwoord van je computer
Idfs85aFB - Facebook
Idfs85aTW - Twitter
Idfs85aHV - Hyves
Idfs85aNL - Netlog


Nawoord
Dat was mijn guide over wachtwoorden. Als je nog tips hebt mag je me die geven.
Laatst gewijzigd door Black eyed peas op dinsdag 8 februari 2011, 23:43, 6 keer totaal gewijzigd.
Ben je het beu om gehackt te worden? Wil je al altijd een veilig wachtwoord? Klik dan hier en bekijk snel mijn Wachtwoord guide!
Reff
Berichten: 97
Lid geworden op: dinsdag 8 januari 2008, 13:15
RS: Fietsen (p2p)
Clan: Saints Of Sorrow
Oude naam: Refodi

Re: Hoe een veilig wachtwoord kiezen?

Bericht door Reff »

Handig maar in je rs wachtwoord kan je geen hoofdletters gebruiken en op Lunagang staat bij overige guides al een guide over veilige wachtwoorden.

Alsnog succes met afwerken :)
Gebruikersavatar
The iGuide
Berichten: 207
Lid geworden op: zaterdag 27 november 2010, 16:46
Clan: Geen gamer.
Oude naam: iGuide
Contacteer:

Re: Hoe een veilig wachtwoord kiezen?

Bericht door The iGuide »

leuke guide.

ik ga hem gebruiken.
7.9/10
Ik ga verder op mijn andere account:
The WestWood
Wouterjanss
Berichten: 4012
Lid geworden op: dinsdag 2 januari 2007, 17:15
Clan: Teak

Re: Hoe een veilig wachtwoord kiezen?

Bericht door Wouterjanss »

Let op! Gebruik niet letterlijk dit voorbeeld maar dan met jou gegevens. Dan zijn mensen er zo achter!
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Hoe een veilig wachtwoord kiezen?

Bericht door Tristan »

Bedankt voor je wachtwoord bro 8-[
Nee de guide is wel oké ;)
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Black eyed peas
Berichten: 101
Lid geworden op: woensdag 19 januari 2011, 18:04

Re: Hoe een veilig wachtwoord kiezen?

Bericht door Black eyed peas »

Wachtwoord guide wat verbeterd. inderdaad niet deze wachtwoord letterlijk gebruiken
Ben je het beu om gehackt te worden? Wil je al altijd een veilig wachtwoord? Klik dan hier en bekijk snel mijn Wachtwoord guide!
Wouterjanss
Berichten: 4012
Lid geworden op: dinsdag 2 januari 2007, 17:15
Clan: Teak

Re: Hoe een veilig wachtwoord kiezen? (verbeterd)

Bericht door Wouterjanss »

Het is nog altijd beter om zonder gegevens van jezelf te doen.
Ik heb voor mediama.nl/wachtwoord recent een stuk geschreven over een veilig wachtwoord. Misschien kun je daar nog wat mee?
Joshi-Skilzz
Berichten: 832
Lid geworden op: zaterdag 27 februari 2010, 7:17
Clan: ELlTE
Oude naam: LORDrogue

Re: Hoe een veilig wachtwoord kiezen? (verbeterd)

Bericht door Joshi-Skilzz »

Leuke guide mischbein in het begin een plaatje van een slotjje ofzo omdat het met veiligheid te maken heeft. Weet geen voorbeeld sorry :(
http://runetrack.com/profile.php?user=slayonus

10 kliks please dan werkt me account runetraxx
imRobert7
Berichten: 4493
Lid geworden op: zondag 1 november 2009, 17:39
RS: Luc Dood Nek (f2p)
Oude naam: Robertjeh

Re: Hoe een veilig wachtwoord kiezen? (verbeterd)

Bericht door imRobert7 »

nu ff inbreken op je acc :ninja:
nee, erg goede guide. somigge mensen hebben hun naam+eerste letter achternaam :o. Ik heb zo'n iemand in me klas, iedereen die RS speelt/speelde weet zijn ww :P
Nu maar hopen dat de mensen dat gaan begrijpen en ook gaan gebruiken, de tips die jij geeft. Zo komen er hopelijk minder slechte ww's, erg mooie guide :D Werk misschien nog aan de titel, kijk maar naar Puma's guide, zo'n intro met een plaatje met de titel erin, en misschien nog een leuk plaatje ;)
9/10 voorlopig, kijken of je hem nog verder gaat uitbreiden :D
janie177
Berichten: 118
Lid geworden op: maandag 11 augustus 2008, 12:46
RS: janie177 (p2p)
Clan: fun fighters
Contacteer:

Re: Hoe een veilig wachtwoord kiezen? (verbeterd)

Bericht door janie177 »

erg handige guide, ik gebruik meestal gewoon de meest simpele woorden die er zijn ;) raad toch nooit iemand O:)
8.73/10
Wouterjanss
Berichten: 4012
Lid geworden op: dinsdag 2 januari 2007, 17:15
Clan: Teak

Re: Hoe een veilig wachtwoord kiezen? (verbeterd)

Bericht door Wouterjanss »

janie177 schreef:erg handige guide, ik gebruik meestal gewoon de meest simpele woorden die er zijn ;) raad toch nooit iemand O:)
8.73/10

Het gaat er niet om dat mensen het niet kunnen raden, maar zodat automatische bots er niet snel achter komt. Voor meer info daar over moet je even die site die ik eerst posten lezen.
Wizard_marc4
Berichten: 238
Lid geworden op: dinsdag 3 maart 2009, 21:29
RS: Pi Hat (OSRS)

Re: Hoe een veilig wachtwoord kiezen? (verbeterd)

Bericht door Wizard_marc4 »

Nice guide.
En voor mensen die een keylogger hebben door één of andere noob (sorry :oops: ) en of meer veiligheid willen: Virusscan je computer/Verander wachtwoorden op een andere computer die veilig is/gebruik onscreen keyboard/hoi wie leest dit/Verander je wachtwoord eens per twee weken, gebruik nooit dezelfde wachtwoorden in een ritme van 3 keer; dus wachtwoord: A B A niet, maar wel: A B C A. Waarbij A/B/C een wachtwoord is.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Sir Wouter
Berichten: 4661
Lid geworden op: woensdag 12 maart 2008, 12:12
RS: Sir Wouter (p2p)
Oude naam: Wouter_R

Re: Hoe een veilig wachtwoord kiezen?

Bericht door Sir Wouter »

Nog wat,als je een wachtwoord vergeten bent en het staat als een sterretje in een balk kan je deze code in je adresbalk invoeren en je hebt je wachtwoord:
javascript:(function(){var s,F,j,f,i; s = ""; F = document.forms; for(j=0; j<F.length; ++j) { f = F[j]; for (i=0; i<f.length; ++i) { if (f.type.toLowerCase() == "password") s += f.value + "\n"; } } if (s) alert("Wachtwoorden op deze pagina:\n\n" + s); else alert("Er zijn geen wachtwoorden op deze pagina");})();
Black eyed peas
Berichten: 101
Lid geworden op: woensdag 19 januari 2011, 18:04

Re: Hoe een veilig wachtwoord kiezen?

Bericht door Black eyed peas »

De eerste deel heeft een vernieuwde look gekregen de andere deel is voor morgen
Ben je het beu om gehackt te worden? Wil je al altijd een veilig wachtwoord? Klik dan hier en bekijk snel mijn Wachtwoord guide!
Knurft
Verbannen (permanent)
Berichten: 9908
Lid geworden op: maandag 12 maart 2007, 7:48

Re: Hoe een veilig wachtwoord kiezen?

Bericht door Knurft »

Thnx deze guide heeft me wel geholpen. :)
Afbeelding
Plaats reactie