Battlefield editor guide.

Hier staan alle overige RuneScape-guides, zoals geld verdienen.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8553
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Battlefield editor guide.

Bericht door Neite »

Afbeelding
Welkom bij deze Battlefield Editor guide. Hier lees en zie je wat je allemaal kunt doen met je battlefield en hoe je het moet doen. Veel plezier met het lezen van deze guide en het editten van je battlefield.
Hoe kan ik mijn battlefield editten
Om een battlefield te kunnen editten, heb je een bepaalde rank nodig. De enige manier om die te krijgen is om het aan een clanleider te vragen of door zelf clanleider te zijn. Eenmaal je die rank gekregen hebt, ga je naar de battlemaster die je ook op de intropicture van deze guide ziet.
Kies dan voor de optie 'Edit-battlefield' om eraan te beginnen. Ik moet je wel waarschuwen dat het battlefield editting programma een zeer groot geheel is en dat computers met slechte instellingen het niet zullen aankunnen. Edit dus op low detail, je kunt het erna nog altijd op HD spelen.

Als je begonnen bent met editten, is dit het eerste dat je te zien krijgt:
Afbeelding
Architecture:In deze reeks vind je alle elementen waarmee je dingen kunt bouwen, zoals barrières, climbing blocks, portals,...
Toys:Hier vind je al het gene dat nodig is om een spel te kunnen maken. Je vindt hier dingen zoals bal spawns, goals, tag markers,...
Hazards:Hazards bevat alles wat het de spelers moeilijker kan maken. Zo zijn er spikes, ice, conveyors,...
Monsters:Hier vind je warriors, rangers en magers die ook per team ingedeeld kunnen worden.
Elements remaining:Hier zie je hoeveel elementen je nog kan plaatsen. In totaal kun je er 200 plaatsen.
Load, save en exit:Je kunt je map opslaan, een map saven of de editor verlaten.
De kaart:Door te scrollen zoom je in of uit. Je kunt de balkjes bewegen met je muisjes om over het veld te kijken en het flikkerende vierkantje ben jij. Door rechtsboven op 'position you' te klikken, gaat de kaart vanzelf naar jou positie gaan.
Delete:Door dit aan te klikken kun je elementen verwijderen uit het veld.
Je kunt de elementen in het veld plaatsen door erop te klikken en dan op een vakje in het veld te klikken. Ook staat er een icoontje naast elk element waar je de gegevens over dit element kunt lezen, maar daarover later meer.
Architecture
Nota: Telkens als ik in een tabel de elementen beschrijf, dan gaan ze van boven naar onder gelijk aan van links naar rechts op de afbeelding.

Afbeelding
Portals
Naam:Uitleg:
Groene portal:Hier komen de neutrale spelers terecht als ze het spel beginnen of doodgaan.
Rode portal:Hier komen de rode spelers terecht als ze het spel beginnen of doodgaan.
Blauwe portal:Hier komen de blauwe spelers terecht als ze het spel beginnen of doodgaan.
Afbeelding
Doors
Naam:Uitleg:
Tall/short red door:Alleen leden van het rode team kunnen hier door.
Tall/short blue door:Alleen leden van het blauwe team kunnen hier door.
Afbeelding
Barriers
Naam:Uitleg:
Tall/short neutral barrier:Leden van het neutrale team kunnen deze bariers direct kapot maken. Andere teams zullen meer moeite hebben.
Tall/short red barrier:Leden van het rode team kunnen deze bariers direct kapot maken. Andere teams zullen meer moeite hebben.
Tall/short blue barrier:Leden van het blauwe team kunnen deze bariers direct kapot maken. Andere teams zullen meer moeite hebben.
Afbeelding
Climbing blocks/frames
Naam:Uitleg:
Climbing block:Met een normaal climbing block kan een speler elke kant op klimmen. Je kunt zelf het agility level kiezen dat nodig is om erover te klimmen.
Climbing block (N/E/S/W):Met een geörienteerd climbing block kan een speler alleen de kant dat het blok aanwijst opklimmen. Je kunt zelf het agility level kiezen dat nodig is om erover te klimmen.
Climbing frame:Met een normaal climbing frame kan een speler elke kant op klimmen. Je kunt zelf het agility level kiezen dat nodig is om erover te klimmen.
Climbing frame (N/E/S/W):Met een geörienteerd climbing frame kan een speler alleen de kant dat het blok aanwijst opklimmen. Je kunt zelf het agility level kiezen dat nodig is om erover te klimmen.
Afbeelding
Tall/short blocks
Naam:Uitleg:
Tall block:Deze blokken kunnen vernietigd worden. Je kan er niet met ranged over schieten.
Short block:Deze blokken kunnen vernietigd worden. Je kan er wel met ranged over schieten.
Toys
Afbeelding
spawns, markers en powerups
Naam:Uitleg:
Item spawn:Hier kun je 4 verschillende items laten spawnen: key, healing potion, pickaxe en hatchet. Je kunt ook de tijd kiezen hoelang het duurt eer het item weer terugspanwt.
Ball spawn:Zelfde principe als de item spawn, alleen is het hier een bal die spawnt.
Tag marker:Door deze tag aan te raken, kunnen spelers punten verdienen. Je kan zelf kiezen hoeveel punten je krijgt en hoeveel keer je hem kunt taggen voor hij verdwijnt.
Powerup (stats):Hier kunnen spelers powerups vinden die hun stats boosten. Je kan zelf kiezen welke stats en hoeveel boost ze krijgen.
Powerup (other):Met deze powerup kunnen verscheidene andere stats geboost worden.
Afbeelding
Flag spawns en goals.
Naam:Uitleg:
Neutral flag spawn:Hier spawnt de vlag van het neutrale team.
Red flag spawn:Hier spawnt de vlag van het rode team.
Blue flag spawn:Hier spawnt de vlag van het blauwe team.
Neutral goal:Hier moet de bal of de vlag van het neutrale geplaatst worden om punten te halen.
Red goal:Hier moet de bal of de vlag van het rode geplaatst worden om punten te halen.
Blue goal:Hier moet de bal of de vlag van het blauwe geplaatst worden om punten te halen.
Hazards
Afbeelding
spikes en sticky tile
Naam:Uitleg:
Spikes:Als een speler hierop loopt, zal hij schade ontvangen. Je kan zelf kiezen hoeveel die schade is.
Invisible spikes:Als een speler hierop loopt, zal hij schade ontvangen. Je kan zelf kiezen hoeveel die schade is.
Sticky Tile:Een speler die hierover wandelt zal blijven staan en niet verder kunnen gaan. Een speler die erover loopt zal geen effect ondervinden.
Afbeelding
Water en ice
Naam:Uitleg:
Water:Hier kun je niet over lopen.
Ice:Als je hierop staat zul je weg sleren tot je door een obstakel of gewone grond tot stilstand komt.
Afbeelding
Conveyors
Naam:Uitleg:
Conveyor (N/E/S/W): Als een speler op een conveyor staat, zal hij in de richting geduwd worden waarin de conveyor wijst. Ook ballen die gepast worden en boven een conveyor vliegen zullen enig effect ondervinden.
Monsters
Afbeelding
Warrior, ranger en mager
Naam:Uitleg:
Warrior:Je kunt zelf kiezen bij welk team hij hoort en welk combat level hij heeft. Ook de respawntijd iszelf te bepalen.
Ranger:Je kunt zelf kiezen bij welk team hij hoort en welk combat level hij heeft. Ook de respawntijd iszelf te bepalen.
Mager:Je kunt zelf kiezen bij welk team hij hoort en welk combat level hij heeft. Ook de respawntijd iszelf te bepalen.
Voor zover deze guide, als ik nog toevoegingen vind (of afbeeldingen van voorbeelden), zal ik het toevoegen.
Laatst gewijzigd door Neite op dinsdag 16 augustus 2011, 13:01, 4 keer totaal gewijzigd.
imRobert7
Berichten: 4493
Lid geworden op: zondag 1 november 2009, 17:39
RS: Luc Dood Nek (f2p)
Oude naam: Robertjeh

Re: Battlefield editor guide. w.i.p.

Bericht door imRobert7 »

Tot nu toe mooie guide, ik rate wanneer hij af is ;)
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8553
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: Battlefield editor guide.

Bericht door Neite »

Thanks, wat mij betreft is hij voorlopig af :) Ging sneller dan ik dacht :)
imRobert7
Berichten: 4493
Lid geworden op: zondag 1 november 2009, 17:39
RS: Luc Dood Nek (f2p)
Oude naam: Robertjeh

Re: Battlefield editor guide.

Bericht door imRobert7 »

Ok, hier komt het dan :D

De guide legt de verschillende dingen goed uit, de lay-out is jammer genoeg niet zoals je vorige guide's(voorbeeld: http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... 1&t=230502 , het kan ook komen omdat dit geen RS-guide is maarja). Kan ik ook nog meer dingen gaan opnoemen maar daar heb ik atm geen zin in :P

Overall score: 9.5/10 =D>
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8553
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: Battlefield editor guide.

Bericht door Neite »

Bedankt voor de score :P

Lay out vind ik eigenlijk wel goed :-k Telkens een duidelijke titel als er een nieuw stukje is, misschien zijn ze wat onduidelijk doordat er zoveel tabellen instaan.
Marni42
Berichten: 2908
Lid geworden op: zondag 22 mei 2011, 11:47
RS: Marni42 (OSRS)
Oude naam: Lieke1999

Re: Battlefield editor guide.

Bericht door Marni42 »

mooie guide :D/
Afbeelding
Dankje RoyenRoy





Afbeelding
KLIK OP HET PLAATJE OM NAAR MIJN 99 HP GMAULER BLOG TE GAAN.
Afbeelding
http://www.runescape.com/img/main/membe ... ty/8.png?1
Afbeelding
[/uitklappen][/center]
imRobert7
Berichten: 4493
Lid geworden op: zondag 1 november 2009, 17:39
RS: Luc Dood Nek (f2p)
Oude naam: Robertjeh

Re: Battlefield editor guide.

Bericht door imRobert7 »

Daarom juist.


En lieke, fck op met je : "mooie guide", alleen dit keer doe je er een smilie bij. Het is echt vervelend.
Nale
Berichten: 166
Lid geworden op: zondag 10 januari 2010, 7:40
RS: Nale (p2p)
Clan: Northern Alliance

Re: Battlefield editor guide.

Bericht door Nale »

ziet er vet uit, net wat ik nodig had! :P
Plaatje
▅╰╱▔▔▔▔▔▔▔╲╯╯☼
▕▕╱╱╱╱╱╱╱╱╱╲╲╭╭
▕▕╱╱╱╱╱╱╱╱┛▂╲╲╭
╱▂▂▂▂▂▂╱╱┏▕╋▏╲╲
▔▏▂┗┓▂▕▔┛▂┏▔▂▕▔
▕▕╋▏▕╋▏▏▕┏▏▕╋▏▏
▕┓▔┗┓▔┏▏▕┗▏┓▔┏▏
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Battlefield editor guide.

Bericht door Siddy00 »

Ik heb zelf nog geen Admin status, maar het ziet er erg overzichtelijk en makkelijk te gebruiken uit :D
Hartelijk bedankt, mocht ik het ooit een stapje hoger schoppen in mijn clan zal ik zeker terugkomen ^_^
Afbeelding
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8553
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: Battlefield editor guide.

Bericht door Neite »

Voorbeeld van een battlefield die ik gemaakt heb:
Afbeelding
Thijsie2100
Berichten: 591
Lid geworden op: woensdag 16 juli 2008, 15:49
Clan: LTF

Re: Battlefield editor guide.

Bericht door Thijsie2100 »

Neite schreef:Voorbeeld van een battlefield die ik gemaakt heb:
Afbeelding

wow...
Afbeelding
Rendier
Berichten: 147
Lid geworden op: zondag 13 december 2009, 9:12
RS: Rendier (p2p)
Clan: Design nation
Oude naam: muse

Re: Battlefield editor guide.

Bericht door Rendier »

Thijsie2100 schreef:
Neite schreef:Voorbeeld van een battlefield die ik gemaakt heb:
Afbeelding

wow...
NICE +en een zeer mooie gids
Let A.U.B niet op spelings fouten of letters die omgewisselt zijn.
gosse
Berichten: 263
Lid geworden op: woensdag 2 december 2009, 19:03

Re: Battlefield editor guide.

Bericht door gosse »

Neite for THE win!
10/10!
Afbeelding
Scyfer
Berichten: 3403
Lid geworden op: woensdag 30 mei 2007, 13:33
RS: Scyfer (OSRS)

Re: Battlefield editor guide.

Bericht door Scyfer »

Mooie guide. Als je je battlefield upgrade (tier hoger), komen er dan meer elementen beschikbaar? Of hoe moet ik dat zien.
Gestopt sinds 16/10/2011
Proud owner of the Slayer Skill Mastery
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8553
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: Battlefield editor guide.

Bericht door Neite »

Het battlefield van ELlTE is nu tier 2, maar het enige verschil is dat het minder lang duurt om te laden. Dus het is wel handig om te upgraden.
Plaats reactie