~ Extreme Salts Nex guide! ~

Op monsterjacht? Lees voordat je gaat een guide!
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Extreme Salt
Berichten: 558
Lid geworden op: vrijdag 21 maart 2008, 11:53

~ Extreme Salts Nex guide! ~

Bericht door Extreme Salt »

Afbeelding

Hallo iedereen en welkom bij mijn Nex guide. Ik dacht het werd wel eens tijd om weer een nieuwe guide te schrijven. En hier is hij dan! Nex doe ik graag op Runescape daarom wou ik hier graag een guide over schrijven.

Requirements

Afbeelding Troll Stronghold quest
Afbeelding 70 Agility
Afbeelding 90+ Ranged
Afbeelding 96 Summoning voor Yak & Unicorn
Afbeelding 96 Herblore voor Overloads
Afbeelding Afbeelding Afbeelding 90+ In Attack, Strength en Defence is erg aangeraden. Vooral Strength is belangrijk voor hoge Special attack hits. Defence kan eventueel iets lager.
Afbeelding 95+ Magic is aangeraden voor minder hoge Magic hits, ook in de laatste fase is het belangrijk, maar daar lees je meer over later in de guide.
Afbeelding 74 Prayer voor Rigour & protection prayers
Afbeelding Chaotic Crossbow (reward van Dungeoneering)
Afbeelding Rigour prayer (reward van Dungeoneering)
Afbeelding De Frozen key (meer uitleg verder in de guide)
Afbeelding Coins, de supplies van Nex zijn behoorlijk duur, dus je zult een aardig zakcentje nodig hebben om te beginnen.
Afbeelding Goed armour, zonder goed armour word je niet toegelaten in goede Nex teams, hiervoor zul je ook aardig wat geld moeten hebben.
Afbeelding De Ancient Ceremonial set, dit heb je nodig om zonder killcount vanuit de Ancient Prison direct door de deur te gaan naar de Nex bank.

Frozen Key
Waarvoor is deze key? En waarom staat hij bij de Requirements? Je hebt deze key nodig om de deur naar Nex te openen. Deze deur wordt ook wel de Frozen Door genoemd. Om deze Key te halen moet je 4 stukjes van elke Boss uit de Godwars Dungeon bij elkaar zien te krijgen. Hiervoor hoef je niet de bosses zelf te killen, maar de monsters die bij de bosses horen. Je moet dus een stukje van: Armadyl, Bandos, Saradomin en Zamorak verzamelen. Je kunt de stukjes alleen krijgen als je in het gedeelte van de bepaalde boss bent, dus niet rondom de rope die aan het begin van de Godwars Dungeon hangt, Je moet dus over de brug bij Zamorak, door de deur bij Bandos, met het touw naar beneden bij Saradomin en over het gat bij Armadyl. De key halen kan een tijdje duren maar meestal duurt het niet al te lang. Je neemt gewoon van elke God een item mee en kilt de monsters. Sommige mensen hebben de key in 20 minuutjes, andere in 2 uur. Als je alle stukjes hebt, gebruik je ze op elkaar en dan heb je een Frozen key. Elke keer als je door de Frozen deur gaat, gaat er een charge af. De key heeft 5 charges en na de laatste charge kan je hem niet meer gebruiken. Je moet deze key repareren net zoals bij Barrows armour, het kan dus ook in je huis. Vroeger was het zo dat hij na de laatste charge kapot ging. Toen moest je de key helemaal opnieuw halen. Gelukkig hebben ze dat geupdated.

Afbeelding
Op dit plaatje is aangeven waar je de monsters moet killen voor de key. Je ziet dus dat je echt in het gedeelte van de bosses moet zijn.

Afbeelding
Na enige tijd heb je de key en ben je bijna bij Nex!


Informatie over Nex & de Minions

Afbeelding
Nex is het sterkste monster van Runescape. Onderschat deze boss dus zeker niet! Hier zie je wat informatie over Nex:

Combat level: 1001
Lifepoints: 30.000
Attack style: Magic, Ranged & Melee
Max hit: 369 (Melee) & 800+ (Magic)

Ze kan je ook nog vergiftigen. Ze komt niet alleen net als de andere Godwars bosses. Ze heeft 4 Minions die haar ondersteunen, deze Minions moet je killen want anders kan je geen schade aanbrengen op haar (meer hierover bij het deeltje 'Tactiek').

Afbeelding

Hieronder zie je wat informatie over de Minions:
Elke Mage heeft een bepaalde fase, je leest hier meer over bij het deeltje 'Tactiek'. Toch zet ik nu al bij elke Mage in welke fase ze voorkomen. Fumus (komt in de Smoke-fase), Umbra (komt in de Shadow-fase), Cruor (komt in de Blood-fase) en Glacies (komt in de Ice-fase) zijn allemaal Combat level 285, hebben 6000 Lifepoints en vallen aan met Magic. Alleen Fumus kan je vergiftigen.

De Route
De route is de gewone route die je wel kent om naar de Godwars Dungeon te gaan. Als je dit niet meer weet, hieronder staat een kaartje:

Afbeelding
Als het goed is gebruik je toch al lang niet meer de Games necklace naar Troll Invasion maar ik heb het er voor de zekerheid maar bij gezet.

Als je dan in de Godwars Dungeon bent, moet je direct naar het zuiden, naar de Frozen Door. Hier weer een kaartje:

Afbeelding
De rode cirkel is de Frozen Door. Houd hier Magic protect aan of doe een item van Saradomin aan.

Vervolgens gebruik je je Frozen Key op de Frozen door.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Nu moet je eenmalig een rope uit het lijk halen dat daar ligt, zodat je naar beneden kan. Vervolgens ga je door het hol en je bent in de Ancient Prison. Dit is de Killcount room van Zaros. Normaal gesproken zou je nu nog 40 sterke monsters moeten killen voor de Killcount van Nex maar dit is niet meer nodig sinds een update. Als je een Ceremonial setje aanhebt, kan je door de deur zonder Killcount. Hier een kaartje van de laatste stappen naar de bank van Nex:

Afbeelding[
De rode cirkel is het hol waar je door heen kruipt en de rode lijn zijn de laatste stappen naar Nex. Doe hier ook Magic protect aan. Als je door de deur bent bank je de Ceremonial set en gear je voor de echte Fight.


Waarschuwing! Als je door de Ancient Prison rent word je aangevallen door verschillende Zaros Minions. Deze kunnen behoorlijk hitten, je vast zetten, je Prayer uitzetten en nog een aantal vervelende dingen. Ik raad je dus aan om altijd Magic protect aan te houden. Wat ik ook aanraad is items van verschillende combat stijlen aan te doen. Want als je bijvoorbeeld Infinity Boots aan doet zullen de magers niet meer aggresief zijn. Dus je neemt bijvoorbeeld Infinity boots, Bandos Tassets / Chest en een Chaotic Crossbow. Vlak voor de deur trek je snel je Ceremonial set aan, je gaat door de deur en je bent er!

Dit is een voorbeeld van goeie gear voor als je naar de Nex bank rent:

Afbeelding

Armour & inventory
Nu we in de Nex bank zijn en dicht bij het echte werk, moeten we eerst nog onze gear kiezen. Je hebt 2 opties voor de gear, namelijk Void of Armadyl. Ik vind persoonlijk Armadyl beter omdat je bij Void meer gehit word en ook moet switchen van Helm en Body. Ik beschrijf ook alleen de Armadyl manier omdat ik dit eigenlijk altijd gebruik.
Hier een plaatje van de gear die ik gebruik:

Afbeelding
Er zijn een paar aanpassingen mogelijk:
Infinity boots vervangen door Ranger boots.
Dragonstone ring (i) vervangen door een Onyx ring (i) of door een Archer ring.
Spectral spirit shield vervangen door een Eagle Eye Kiteshield of door een Divine/Elysian.
Armadyl vervangen door Pernix.
Ava's attractor / accumulator kan vervangen worden door een Completionist cape.
Draag in ieder geval geen Glory, Karil's of DFS.
Waarschuwing! Sinds kort worden Spectrals soms niet meer toegelaten.
Verder valt er weinig/niks te veranderen.

Dan hebben we nog onze inventory en de inventory van onze Beast of Burden.

Een goeie inventory voor Nex ziet er zo uit:

Afbeelding
- Teleport to house of een andere 1 click Teleport.
- Diamond bolts (e) voor de laatste fase.
- Dragon claws voor de special.
- 1 Anti++/Sanfew Serum voor als je gepoisoned bent.
- 2 Overloads & Spec recovers. In sommige gevallen met grotere teams zul je misschien 3 Overloads / Spec recover nodig hebben.
- 10 Saradomin Brews en 10 Super Restore. De verhouding tussen Super Restore en Brews kan veranderen. Soms heb je meer Brews nodig en soms meer Super Restores.

Een goeie inventory van een Yak voor Nex ziet er zo uit:
Afbeelding
- 24 Saradomin Brews
- 4 Super Restore
- 1 Unicorn Pouch
- Minstens 50 Healing Aura scrolls. Ook kan hier de verhouding tussen Brews en Super Restores wat aanpassen.

Tactiek & fases
Nu we volledig voorbereid zijn met onze supplies en ons armour moeten we natuurlijk wel weten hoe we Nex moeten killen. Het is een Boss met verschillende tactieken die je moet weten, want anders zul je gegarandeerd falen. Je hebt 5 verschillende fases. Ik ga voor elke fase uitleggen wat je moet doen. Voordat je over het heuveltje gaat, drink je eerst een slokje van je Overload en drink je 1 Brew helemaal leeg. Pak een nieuwe Overload (4) en een nieuwe Brew (4). Nu gaan we over het heuveltje en starten we met het echte werk.

Afbeelding Smoke fase Afbeelding

Dit is de eerste fase. Hierbij gebruikt ze Smoke spells en hit ze tot 250 door Prayer. Dit is ook de enige fase waarbij ze je kan Poisonen, vandaar de Antipoison. Bij deze fase spawnt ze op het begin al haar Mages die haar helpen tijdens het gevecht. Deze moet je killen, anders is Nex onkwetsbaar. Nadat ze alle Mages heeft gespawnt gebruik je 2 Claws specials (hier switch je even naar Piety). Je gebruikt deze hele fase ook Magic protect en na je Claws specials natuurlijk ook Rigour. Als ze "Cough" roept, verspreidt ze een ziekte. Ze doet in deze fase ook een aanval wanneer ze "No Escape!" roept. Dan rusht ze van de ene kant naar de andere kant en raakt iedereen die in de weg staat. Deze "No Escape!" aanval kan heel veel schade toebrengen dus zorg dat je behoorlijk veel Lifepoints hebt voordat ze klaar is met alle Mages te spawnen. Soms zul je ook worden gegrepen door Nex. Je Prayer word uitgezet en je word gestunt. Dit is vooral gevaarlijk in combinatie met de ''No Escape'' attack.

Afbeelding

Nadat je 1/5 van haar Lifepoints er hebt afgehaald ga je naar de eerste Minion (Fumus). Deze is te vinden in de noord-westelijke hoek. Als deze dood is kan de ziekte zich niet meer verspreiden. Nu moet je de ziekte zo snel mogelijk kwijtraken. Het beste om dit te doen is helemaal naar het zuiden lopen. Je moet in ieder geval uit de buurt van de andere spelers gaan.

Afbeelding De Shadow fase Afbeelding

We zijn in de tweede fase beland, ook wel de Shadow fase genoemd. Deze fase kan heel pijnlijk zijn als je een slechte internetverbinding of trage reactie hebt. Hoe dichter je bij haar in de buurt staat hoe hoger ze zal hitten dus blijf altijd op een degelijke afstand. Het beeld zal langzaam donker worden. Ze spawnt vlekken schaduw op de grond die je moet ontwijken. Ga er nooit op staan! Deze vlekken kunnen je als je niet al je Lifepoints hebt in 1 keer doden, ontwijk ze dus.

Afbeelding

Wanneer ze zegt: "Embrace Darkness!" moet je proberen zo snel mogelijk weg van haar te gaan, want anders krijg je voortdurend hits op je. In deze fase helpen protection prayers niet, het slimste is om de Redemption prayer aan te zetten. Vergeet niet om Rigour en eventueel Item protect (wat ik sterk aanraad omdat het erg weinig Prayer points kost) aan te laten. Als ze minder dan 3/5 van haar Lifepoints over heeft (2/5 eraf gehaald) kan je de tweede Minion attacken (Umbra) deze is te vinden in het noord-oosten van de kamer. Hier is het ten strengste aangeraden dat de persoon die Nex opzich heeft weg rent van de groep, zo vermijd je hele hoge Shadow hits/schaduw vlekken op de grond.

Afbeelding De Blood fase Afbeelding

Nu komen we in de derde fase en zijn we ook op de helft van de kill! Deze fase kan heel lang duren als je een slecht team hebt maar over het algemeen moet het geen probleem zijn. Tijdens deze fase gebruik je Magic protect en Rigour. Je kan ook eventueel weer 1 of 2 Claw specials gebruiken wat ik wel aanraad zodat het wat makkelijker gaat. Drink dan wel wat slokjes van je Special Recover tussen de Smoke en Blood fase door, want anders heb je niet genoeg special energy. Als je de Claws special gebruikt, switch je natuurlijk even naar Piety en daarna switch je weer terug naar Rigour. Tijdens deze fase gebruikt Nex Blood spells om zichzelf te healen en spawnt ze Blood reavers. Als je deze niet op tijd killt gaan de Lifepoints die de reavers nog hebben naar Nex. Kill deze dus ook zo snel mogelijk. Wanneer ze zegt: "A siphon will solve this!" mag je Nex NIET aanvallen. Elke hit die je dan toebrengt, healt haar namelijk enorm. Op dit punt moet je ook de Blood reavers killen. Na 8 seconden kan je haar weer aanvallen. Ze gebruikt elke 5 attacks deze 'truc', dus hou het in de gaten. Na 5 attacks stop je zo snel mogelijk met aanvallen en focus je je op de Blood reavers. Als die dood zijn ga je weer op Nex. Wanneer ze zegt:"I demand a blood sacrifice!" kiest Nex een speler die rood begint te gloeien. Als die persoon niet op tijd weg loopt van Nex, gebruikt ze Blood Barrage op iedereen. Ook halveert ze de Prayer points van iedereen en healt ze zichzelf. Blijf deze hele fase op Melee-afstand van haar!

Afbeelding

Wanneer ze nog 2/5 van haar Lifepoints over heeft, ga je Cruor killen. Die is te vinden in de zuid-oostelijke hoek. Het beste is om je te verspreiden zodat de Blood Barrage spell van Nex niet iedereen raakt en je wat minder hits krijgt.

Afbeelding De Ice fase Afbeelding

We zijn nu echt heel dicht bij het einde van de kill! Nog maar 2 fases te gaan. De Ice fase kan erg pittig zijn. Als je team je niet helpt kan je zelfs in 1x dood gehit worden! Maar over het algemeen met een goed team en een redelijke reactie moet dit ook geen probleem zijn. Tijdens deze fase gebruikt Nex Ice spells die mensen kunnen bevriezen en die Prayer points eraf kunnen halen. In deze fase moet je je Prayer points zo laag mogelijk houden (niet te laag natuurlijk)! Je gebruikt in deze fase net als bij de vorige fase ook Rigour & Magic Protect. Ze heeft in deze fase 2 verschillende aanvallen. De eerste aanval is een Multi Ice aanval, dan zegt ze: "Contain this!" je moet dan meteen weg rennen, want anders kan je tot 350 worden gehit en tijdelijk je Prayer niet meer aanzetten. De tweede aanval kan dodelijk zijn als je team je niet helpt. Ze zegt: "Die now, in a prison of ice!". Dan kiest ze weer 1 speler die in in een blok ijs wordt vastgezet. Die speler moet zo snel mogelijk zich zo hoog mogelijk healen en boven zijn Lifepoints Brewen. Want deze aanval kan wel tot 800 hitten! En in combinatie met andere ijs aanvallen kan dit dus zeer gevaarlijk zijn! Het team moet zorgen dat de speler die is vastgezet er zo snel mogelijk uit wordt gehaald. Dit kunnen ze doen door de ijspegels kapot te maken. Als deze speler er op tijd uit komt wordt hij niet gehit.

Afbeelding

Wanneer je 1/5 van haar Lifepoints bereikt, ga je Glacies killen die is te vinden in de zuid-westelijke hoek. Als Glacies dood is DD je (Death dot). Dit betekent dat iedereen op 1 plek gaat staan, in dit geval de plek waar Glacies stond. Op naar de laatste fase!

Afbeelding De Soul split fase Afbeelding

En hier zijn we dan bij de laatste fase. Misschien zien we na deze fase wel een leuke stapel geld op de grond liggen! Tijdens deze fase gebruikt Nex Turmoil, Soul split, verschillende Leeches en Deflect Melee. Ik noem het de Soulsplit fase, je kunt het ook de laatste fase noemen, of finale fase maar dat maakt even niet uit. Dit is de enige fase waar je geen Minions meer hoeft te killen want die zijn allemaal al dood. Nex zegt: "NOW, THE POWER OF ZAROS!" Nex activeert Turmoil en gaat wisselen tussen Soul Split, Deflect Melee, en verschillende Leeches ze healt haarzelf ook 6000 lifepoints. Het schijnt dat Protection Prayers hier niet helpen, dus je kan beter je Prayer uitzetten (buiten Rigour & eventueel Item Protect) om wat punten te besparen. De tanker kan eventueel de Staff of Light special attack gebruiken (die gebruikt dan geen special attacks bij de Blood fase). Daarom is het beter dat diegene met de laagste Magic bonus tankt. Daarom heb je goed armour nodig en een hoog Magic lvl want elk Magic lvl telt als 15 Magic bonus. Stel je hebt 95 Magic dan heb je 4 x 15 = 60 minder Magic bonus als iemand met 99. Als je weet van jezelf dat je een lager Magic lvl hebt raad ik het aan om 1 Brew minder mee te nemen en die te vervangen door een Staff of Light. Als iemand een Divine heeft kan hij het beste tanken (hij trekt z'n armour uit zodat hij minder Magic bonus heeft) zo krijgt hij veel minder schade door de Special van de Staff of light (50% minder schade voor 1 minuut) en door de Special van de Divine. Deze fase kan echt heel pittig zijn en vooral als je tankt ga je heel snel door je Brews heen. Op het einde moet je nog eens goed opletten, want als Nex dood is zegt ze nog: Taste my wrath!" en doet ze de Wrath prayer aan. Deze prayer is dezelfde prayer als die die gewone spelers kunnen gebruiken uit het Ancient curses prayer boek, alleen doet deze veel meer schade, tot wel 600.
Afbeelding


Ik ben dood, wat nu?
Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat je een keertje perongeluk dood gaat door een dc, trage reactie, lagg of om welke reden dan ook. Je wordt (hopelijk) altijd wel geblessed door je team, dus je hebt in totaal nog 60 minuten om terug te komen.
Belangrijk! Kies er altijd voor om je Frozen Key te houden! Zo hoef je hem niet terug te halen om bij je gravestone te komen.

Afbeelding

Verder ga je gewoon weer banken zoals je normaal gewend bent en bereid je jezelf alvast voor om weer in de room te gaan. Je gaat de Nex room binnen nadat Nex gekilld is. Zo leech je niet (kan je voor gekickt worden in je team) en loop je geen gevaar, het duurt namelijk nog even voordat Nex weer respawnt.

Afbeelding



Drops
We doen dit natuurlijk niet allemaal voor niks. Behalve dat het erg leuk is om te doen gaan we natuurlijk ook voor de buit! Per trip doe je als het goed is rond de 4-6 kills (in de teams die ik doe, met gemiddeld 6-8 man). Je kan natuurlijk zelf bepalen met hoeveel je doet maar dit raad ik aan. Wat kan Nex allemaal droppen vraag je je misschien af? Dit zijn de waardevolle drops (kllik erop om de prijs te zien):

Afbeelding Torva full helm

Afbeelding Torva platebody

Afbeelding Torva platelegs

Afbeelding Pernix Cowl

Afbeelding Pernix body

AfbeeldingPernix chaps

Afbeelding Virtus mask

Afbeelding Virtus top

Afbeelding Virtus legs

Afbeelding Zaryte Bow

Ook nog handig om te weten is dat Nex gemiddeld om de 30 kills 1 van deze items dropt.

Tot slot
Ik vond het heel leuk om deze guide te schrijven. Het heeft me wel een aantal uur gekost dus hopelijk heb je er wat aan. Ik wens je veel plezier tijdens het Nexen, het is echt superleuk! Als je de requirements hebt mag je me altijd vragen om te Nexen want daar heb ik vaak zin in. Voor de mensen die de requirements nog niet hebben, het is het waard om ze te halen.
Veel succes met vele mills/bills te maken bij Nex!

Afbeelding

© Extreme Salt
Laatst gewijzigd door Extreme Salt op zaterdag 10 september 2011, 18:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
wenomy
Berichten: 580
Lid geworden op: woensdag 8 april 2009, 18:28
RS: Wenomy (p2p)
Clan: OTG
Oude naam: mannetj12
Contacteer:

Re: ~ Extreme Salts Nex guide! ~

Bericht door wenomy »

mooie guide, alleen een paar opmerkingen:
- kwa armour is het redelijk goed. Archer ring is waarschijnlijk toch iets beter. Tegewoordig worden in veel teams spectral niet meer toegelaten, omdat het alleen je zelf red. Het is een magic def shield en helpt niets bij je range att. als je een prayer aura heb, gebruikt die.
- je raad 6-8 man aan, dat is voor als je goed kan nexen, begin in mass en leer steeds beter van de mensen ect, daarna kan je in 6-8 man teams.
- 1 op de 30 een drop gemiddeld? dat klopt misschien bij de droprate bij jou, maar de droprate is ongeveer 1 op de 60/70, maar als je bronnen kloppen heb ik hier niets op aan de te merken.

:).
Afbeelding
Extreme Salt
Berichten: 558
Lid geworden op: vrijdag 21 maart 2008, 11:53

Re: ~ Extreme Salts Nex guide! ~

Bericht door Extreme Salt »

wenomy schreef:mooie guide, alleen een paar opmerkingen:
- kwa armour is het redelijk goed. Archer ring is waarschijnlijk toch iets beter. Tegewoordig worden in veel teams spectral niet meer toegelaten, omdat het alleen je zelf red. Het is een magic def shield en helpt niets bij je range att. als je een prayer aura heb, gebruikt die.
- je raad 6-8 man aan, dat is voor als je goed kan nexen, begin in mass en leer steeds beter van de mensen ect, daarna kan je in 6-8 man teams.
- 1 op de 30 een drop gemiddeld? dat klopt misschien bij de droprate bij jou, maar de droprate is ongeveer 1 op de 60/70, maar als je bronnen kloppen heb ik hier niets op aan de te merken.

:).
Bedankt voor je reactie, uhm Archer ring is niet beter archer ring geeft enkel +4 attack/defence bonus, Dragonstone ring (i) geeft +5 in elke att / defence stat buiten Summoning. Over de Spectral, het verschil is erg klein op de EEK zit enkel +4 Ranged attack bonus de defence verschillen zijn minimaal en Spectral geeft ook nog is +3 Prayer points wat handig kan zijn. Ik had er ook in gezet dat ik het fijn vind om 6-8 man te Nexxen, dit is daarom ook een set-up voor 6-8 man en niet voor Mass. 1:30 Is het bij mij inderdaad gemiddeld ik heb alle drops die ik heb gekregen opgeschreven en dat kwam er als eind resultaat uit.
Afbeelding
Afbeelding
Paulus
Berichten: 2357
Lid geworden op: dinsdag 2 maart 2010, 16:54

Re: ~ Extreme Salts Nex guide! ~

Bericht door Paulus »

spectrals worden alleen niet meer geaccepteerd zowat ;) , voor de rest een mooie guide, als ik yak heb ga ik m ook gebruiken=]
hoi
Just Pen
Berichten: 883
Lid geworden op: zaterdag 12 februari 2011, 15:36
RS: Gestopt
Oude naam: just pen666

Re: ~ Extreme Salts Nex guide! ~

Bericht door Just Pen »

nice 7/10
Extreme Salt
Berichten: 558
Lid geworden op: vrijdag 21 maart 2008, 11:53

Re: ~ Extreme Salts Nex guide! ~

Bericht door Extreme Salt »

Paulus schreef:spectrals worden alleen niet meer geaccepteerd zowat ;) , voor de rest een mooie guide, als ik yak heb ga ik m ook gebruiken=]
Bedankt voor de reactie, al vind ik het dom dat mensen andere mensen met Spectral niet toe laten, het verschilt enkel 4 ranged attack bonus en @ defence stats is spectral beter.
just pen666 schreef:nice 7/10
Thanks, waarom 7/10, en wat kan er beter volgens jou?
Afbeelding
Afbeelding
Paulus
Berichten: 2357
Lid geworden op: dinsdag 2 maart 2010, 16:54

Re: ~ Extreme Salts Nex guide! ~

Bericht door Paulus »

volgens mij heeft het te maken met die fase dat het van je mage def afhangt, dan moet jij nooit tanken en de rest vaker ;)
hoi
Gebruikersavatar
GL_IN_HELL
Berichten: 93
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 9:59
RS: Belg ftw69 (p2p)

Re: ~ Extreme Salts Nex guide! ~

Bericht door GL_IN_HELL »

mooie guide :D
Afbeelding

Afbeelding
Just Pen
Berichten: 883
Lid geworden op: zaterdag 12 februari 2011, 15:36
RS: Gestopt
Oude naam: just pen666

Re: ~ Extreme Salts Nex guide! ~

Bericht door Just Pen »

Extreme Salt schreef:
Paulus schreef:spectrals worden alleen niet meer geaccepteerd zowat ;) , voor de rest een mooie guide, als ik yak heb ga ik m ook gebruiken=]
Bedankt voor de reactie, al vind ik het dom dat mensen andere mensen met Spectral niet toe laten, het verschilt enkel 4 ranged attack bonus en @ defence stats is spectral beter.
just pen666 schreef:nice 7/10
Thanks, waarom 7/10, en wat kan er beter volgens jou?
als je erbij zet dat spec niet zo vaak toegelaten word en eigelijk heb ik wel een lage cijfer gegeven :oops:

9¾/10
Extreme Salt
Berichten: 558
Lid geworden op: vrijdag 21 maart 2008, 11:53

Re: ~ Extreme Salts Nex guide! ~

Bericht door Extreme Salt »

GL_IN_HELL schreef:mooie guide :D
Thanks :)!
just pen666 schreef:
Extreme Salt schreef:
Paulus schreef:spectrals worden alleen niet meer geaccepteerd zowat ;) , voor de rest een mooie guide, als ik yak heb ga ik m ook gebruiken=]
Bedankt voor de reactie, al vind ik het dom dat mensen andere mensen met Spectral niet toe laten, het verschilt enkel 4 ranged attack bonus en @ defence stats is spectral beter.
just pen666 schreef:nice 7/10
Thanks, waarom 7/10, en wat kan er beter volgens jou?
als je erbij zet dat spec niet zo vaak toegelaten word en eigelijk heb ik wel een lage cijfer gegeven :oops:

9¾/10
Thanks maakt niet uit :) ik zet het er bij.
Afbeelding
Afbeelding
Ewout
Berichten: 1971
Lid geworden op: zaterdag 15 maart 2008, 14:26

Re: ~ Extreme Salts Nex guide! ~

Bericht door Ewout »

Mooi uitgelegd en gemaakt, maar ik ga er ( zoals je weet :X) er niks aan hebben. Maar wel nice! 10/10.
Afbeelding
I'm gonna break your little heart
Watch you take the fall
Laughing all the way to the hospital
'Cause there's nothing surgery can do
When I break your little heart in two
I'm gonna break your little heart in two
Burn the Sof
Berichten: 4451
Lid geworden op: dinsdag 24 februari 2009, 11:50
RS: Burn the Sof (p2p)
Clan: Ellte

Re: ~ Extreme Salts Nex guide! ~

Bericht door Burn the Sof »

Gewoon prachtige guide! 9/10 cuz niks is perfecto ^_^
Afbeelding
Extreme Salt
Berichten: 558
Lid geworden op: vrijdag 21 maart 2008, 11:53

Re: ~ Extreme Salts Nex guide! ~

Bericht door Extreme Salt »

Ewout schreef:Mooi uitgelegd en gemaakt, maar ik ga er ( zoals je weet :X) er niks aan hebben. Maar wel nice! 10/10.
Haha weet ik en bedankt Ewout! ^_^
marky 3100 schreef:Gewoon prachtige guide! 9/10 cuz niks is perfecto ^_^
Thanks mark! :D
Afbeelding
Afbeelding
Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

Re: ~ Extreme Salts Nex guide! ~

Bericht door Superheat »

Netjes hoor Alex! :)
Someone who hacked Zarfot's channel: "I tell the truth, and if you don't like it: too damn bad."
Plaatje
"There was a fella once. Running for a train. And he's carrying a pair of gloves, this man.
He drops a glove on the platform, but he doesn't notice. And then later on, inside the train,
he's sitting by the window and he realises that he's just got this one glove left.
But the train's already started pulling out of the station. So what does he do?
He opens the window, and he drops the other glove onto the platform.
That way, whoever finds the first glove, can just have the pair."

"What are you telling me?"

"Goodbye, mister Nygaard."

"Goodbye, deputy."
Extreme Salt
Berichten: 558
Lid geworden op: vrijdag 21 maart 2008, 11:53

Re: ~ Extreme Salts Nex guide! ~

Bericht door Extreme Salt »

Superheat schreef:Netjes hoor Alex! :)
Thanks Bas rate? ^_^
Afbeelding
Afbeelding
Japeroen386
Berichten: 5546
Lid geworden op: donderdag 10 juli 2008, 21:58
RS: Gestopt

Re: ~ Extreme Salts Nex guide! ~

Bericht door Japeroen386 »

Thx voor weer eens een awesome guide. <3
Heb alles gekocht nu (buiten Spectral), morgen Nex? :D
Quitted 27/04/2012.
Hard Driver
Berichten: 2104
Lid geworden op: woensdag 17 juni 2009, 6:25
Oude naam: BaasClaes

Re: ~ Extreme Salts Nex guide! ~

Bericht door Hard Driver »

Mooie guide :) Maar de reden waarom spectral niet wordt toegelaten in teams heeft ook nog een andere reden. Spectral geeft een betere magic def dan EEK, maar EEK geeft een heel goede anti-magic soak. Daarom is EEk in principe beter dan een spectral. Maar bij sommige fases bij nex tankt degene die het laagste magic def heeft. Omdat je als tanker veel meer hits opvangt gaan mensen eerder een spectral nemen om dat te vermijden. Daarom hebben de meeste teams de regel dat spectral niet mag omdat ze naar het optimale gear streven. Niet naar een gear waarbij je het minst moet tanken.
Afbeelding
Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

Re: ~ Extreme Salts Nex guide! ~

Bericht door Superheat »

Extreme Salt schreef:
Superheat schreef:Netjes hoor Alex! :)
Thanks Bas rate? ^_^
9/10, alles kan beter :)!
Someone who hacked Zarfot's channel: "I tell the truth, and if you don't like it: too damn bad."
Plaatje
"There was a fella once. Running for a train. And he's carrying a pair of gloves, this man.
He drops a glove on the platform, but he doesn't notice. And then later on, inside the train,
he's sitting by the window and he realises that he's just got this one glove left.
But the train's already started pulling out of the station. So what does he do?
He opens the window, and he drops the other glove onto the platform.
That way, whoever finds the first glove, can just have the pair."

"What are you telling me?"

"Goodbye, mister Nygaard."

"Goodbye, deputy."
R A M PA GE
Berichten: 484
Lid geworden op: donderdag 9 oktober 2008, 17:20
Oude naam: the rune pure

Re: ~ Extreme Salts Nex guide! ~

Bericht door R A M PA GE »

nice guide, maar als je nog geen rigour hebt kan je ook piety gebruiken, dat telt zelfs hoger dan rigour, dus word jij niet aangevallen
All join Vice chat
Afbeelding
Extreme Salt
Berichten: 558
Lid geworden op: vrijdag 21 maart 2008, 11:53

Re: ~ Extreme Salts Nex guide! ~

Bericht door Extreme Salt »

Japeroen386 schreef:Thx voor weer eens een awesome guide. <3
Heb alles gekocht nu (buiten Spectral), morgen Nex? :D
Thanks en Soon!
BaasClaes schreef:Mooie guide :) Maar de reden waarom spectral niet wordt toegelaten in teams heeft ook nog een andere reden. Spectral geeft een betere magic def dan EEK, maar EEK geeft een heel goede anti-magic soak. Daarom is EEk in principe beter dan een spectral. Maar bij sommige fases bij nex tankt degene die het laagste magic def heeft. Omdat je als tanker veel meer hits opvangt gaan mensen eerder een spectral nemen om dat te vermijden. Daarom hebben de meeste teams de regel dat spectral niet mag omdat ze naar het optimale gear streven. Niet naar een gear waarbij je het minst moet tanken.
Thanks voor je reactie, ik snap het ja. Maar genoeg over dat shield, heb veels te lang eraan gewerkt om daar het de heletijd over te hebben, ik heb ook nog wat eronder gezet en andere opties voor shields. Ook graag een rate, bedankt! ^_^
Superheat schreef:
Extreme Salt schreef:
Superheat schreef:Netjes hoor Alex! :)
Thanks Bas rate? ^_^
9/10, alles kan beter :)!
Thanks :)
R A M PA GE schreef:nice guide, maar als je nog geen rigour hebt kan je ook piety gebruiken, dat telt zelfs hoger dan rigour, dus word jij niet aangevallen
Nee, Rigour is nodig omdat die ook 20% Ranged attack bonus geeft, en 25% Defence bonus. Piety geeft ook 25% Defence bonus maar dus geen Ranged attack bonus. In goede nex teams is Rigour dus een echte must have.
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie