~1-99 Woodcutting guide f2p/p2p~ Fast&Money

Hier staan tips van je medespelers over skills.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
TheWoofDude
Berichten: 2
Lid geworden op: dinsdag 28 augustus 2012, 14:07
RS: TheWoofDude (p2p)
Clan: Geen

~1-99 Woodcutting guide f2p/p2p~ Fast&Money

Bericht door TheWoofDude »

Welkom op mijn Woodcutting guide!


Hallo iedereen! Dit is mijn eerste guide. Zoals jullie al zien in de titel gaat deze guide over Woodcutting. Ik laat jullie hier de Beste methodes zien. Veel lees plezier!

Inleiding
1. Waarom woodcutting?
2. Informatie over de hatchets.
3. 1-99 Woodcutting (Snel + geld manier)
4. Xp met questen.
5. (Funny) Woodcutting armour.
6. Leuke weetjes.
7. Cape + slot
1. Waarom Woodcutting?
[/color]
Woodcutting word meestal beschouwd als een saaie skill. Maar bekijk de positieve kanten , Een snelle Skillcape erbij + emotie? , Skill waar je goed geld mee kan maken?,... .Woodcutting kan ook leuk zijn als je elke dag 2 evil trees gaat omhakken , dit geeft ook soms een leuk spaarcentje bij!
2. Informatie over de hatchets
Hier onderaan zie je de soorten hatchets wat er bestaan. (Clay hatchet en inferno adze staan niet in de tabel maar heb ze er onder gezet)
Afbeelding
*Clay hatchet krijg je door de minigame Stealing creation. Voor deze hatchet te gebruiken heb je (20 Stealing creation points nodig) en 40 woodcutting nodig. Deze hatchet geeft dubbel xp.
*Inferno adze moet je all fired up quest gedaan hebben. Je hebt ook 92 firemaking nodig. Deze hatchet burnt soms je logs wat je hakt (als je voor geld aan het hakken bent deze hatchet dus niet gebruiken!)
3. 1-99 Woodcutting guide (snel + geld manier)
[/u][/b][/color]

f2p/p2p Methodes
[/color]
Afbeelding
~Level 1-15 Normal Trees
*Hoeveel logs: Je moet 97 logs hebben voor level 15 te bereiken.
*Xp per log: 25xp
*Beste plaats voor deze bomen te hakken: (zie foto)
*Welke hatchet:In het begin best bronze/iron als je level 6 bereikt steel/black hatchet
*Hoeveel geld maak je:12.610 coins
Afbeelding
Afbeelding
~Level 15-41 oak trees
*Hoeveel logs: Je moet 1034 oak logs hebben voor level 41 te bereiken.
*Xp per log: 37.5 xp
*Beste plaats voor deze bomen te hakken: (zie foto)
*Welke hatchet:Je hakt door met black/steel hatchet, op level 21 met mithril en op lvl 31 met adamant.
*Hoeveel geld maak je:56.870 coins
Afbeelding
Afbeelding
~Level 41-60/68/99 Willow trees
*Hoeveel logs:Je moet voor level 60 3446 logs hakken, Voor level 68 moet je 8354 logs hakken en voor 99 (f2p) moet je 192 493 logs hakken (als je clay hatchet gebruikt moet je :2 doen).
*Xp per log: 67.5 xp (met clay hatchet 135 xp)
*Beste plaats voor deze bomen te hakken: (zie foto)
*Welke hatchet:Voor f2p spelers kan je beste door doen met rune hatchet.Voor members kan je rune hatchet of clay hatchet gebruiken.
*Hoeveel geld maak je:Van 41-60 verdien je 82.704 coins , 41-68 verdien je 200.496 coins en van 41-99 (f2p) Verdien je 4.619.832 coins (als je clay hatchet gebruikt zijn de prijzen dus :2)
Afbeelding
Afbeelding
~Level 60-90/99 (60-90 p2p) (f2p en p2p) Yew trees
*Hoeveel logs:van level 60-90 moet je 28 987 en van 60-99 72 919 yew logs hakken(als je clay hatchet gebruikt moet je :2 doen).
*Xp per log: 175 xp (met clay hatchet 350 xp)
*Beste plaats voor deze bomen te hakken: (zie foto)
*Welke hatchet:Voor f2p spelers kan je beste door doen met rune hatchet.Voor members kan je rune hatchet of clay hatchet gebruiken en vanaf level 61 dragon hatchet.
*Hoeveel geld maak je:van level 60-90 verdien je 14.116.669 coins en 60-99 35.511.553 coins (met clay hatchet is dat :2)
F2p (members kunnen deze ook gebruiken) plaatsen:

Afbeelding
P2p plaats:

Afbeelding
Afbeelding
~Level 68-90/99 Ivy.
*Hoeveel logs:Je moet van level 68-90 14 260 ivy's hakken , voor level 99 moet je er 37 382 hakken (:2 als je clay hatchet gebruikt)
*Xp per log: 332.5 xp (met clay hatchet 665 xp)
*Beste plaats voor deze bomen te hakken: (zie foto)
*Welke hatchet:als je niet zoveel geld heb kan je Rune hatchet gebruiken.Je kan ook dragon hatchet gebruiken en inferno adze als je 92 fm hebt en all fired up hebt gedaan.
*Hoeveel geld maak je:Hier kan je geen prijs op plakken. Door ivy's te hakken krijg je regelmatig birds nesten drop doorzoek dezen en je krijgt meestal een seed,rings of een egg.
Afbeelding
Afbeelding
~Level 90-99 magic trees
*Hoeveel logs:je moet 30 753 magic logs hakken (met clay hatchet :2)
*Xp per log: 250 xp (met clay hatchet 500 xp)
*Beste plaats voor deze bomen te hakken: (zie foto)
*Welke hatchet:Rune hatchet is goed genoeg voor op magic trees want dragon hatchet heeft niet veel nut op deze bomen.
*Hoeveel geld maak je: je maakt 45.545.193 coins ermee(met clay hatchet is dat :2)
Afbeelding
4. Xp met questen.

In bepaalde questen krijg je toch ook altijd wel is een leuk xp reward , hier onder zie je de quest naam met welk woodcutting level je nodig hebt en hoeveel xp je er van krijgt.(in f2p questen krijg je geen woodcutting xp)
Animal Magnetism - lvl 35 - 2.500 xp
as a First Resort - lvl 58 - 15.000 xp
Back to my Roots - lvl 72 - 40.000 xp
Branches of Darkmeyer - lvl 76 - 50.000 xp
Enlightened Journey - geen lvl nodig - 1.500 xp
The Eyes of Glouphrie - geen lvl nodig - 2.500 xp
The Fremennik Isles - lvl 56 - 10.000 xp
The Fremennik Trials - lvl 40 - 2.812 xp
Grim Tales - lvl 71 - 14.000 xp
Heroes' quest - geen lvl nodig - 1.575 xp
Icthlarin's Little Helper - geen lvl nodig - 4.000 xp
Legends' Quest - lvl 50 - 7.650 xp
Monk's Friend - geen lvl nodig - 2.000 xp
Summer's End - lvl 23 - 5.000 xp
The Tale of the Muspah - lvl 10 - 800 xp
A Void Dance - lvl 52 - 8.000 xp
Within the Light - lvl 75 - 20.00 xp
Recipe for Disaster Skrach Uglogwee - geen lvl nodig - 1.500 xp


5. (Funny) woodcutting armour.
[/size][/color]
Hier onder zie je leuke outfits wat je misschien kan aan doen als je woodcutting traint :D .
Afbeelding
6. Leuke weetjes
*Wist je dat je jou woodcutting level naar 100 kan boosten? (zoals andere skills)
*Wist je dat je in jadinko lair ook goed xp krijgt terwijl je firemaking traint?
*Wist je dat je woodcutting xp krijgt in sawmill?
*Wist je dat er vroeger geen ivy's bestonden dat je vroeger 99 wc met willows/yews moest halen (of lager)?
*Wist je dat er meer dan 45 000 mensen 99 woodcutting hebben?
*Wist je dat als je hoog woodcutting hebt dat je in stealing creation hogere clay classes kan hakken?
7. cape+Slot
Congratzzz! nu heb jij 99 Woodcutting! Voor je woodcutting cape te gaan halen moet je 99.000 coins hebben. De tutor ligt boven falador, je komt hem tegen als je op weg bent naar taverley aan de rechtse kant.Zo , dit was mijn guide en ik hoop dat dit jullie geholpen heeft , dit is mijn eerste guide wat ik heb gemaakt en hopelijk volgen er nog :). Ik heb al 2 99's gehaald dus ik weet wel redelijk veel van woodcutting , vind deze ook een leuke skill. Veel plezier en succes naar 99!
Afbeelding
Made by TheWoofDude~~
Dav
Berichten: 31
Lid geworden op: maandag 27 augustus 2012, 18:31

Re: ~1-99 Woodcutting guide f2p/p2p~ Fast&Money

Bericht door Dav »

Niet een hele goede guide, want je hebt niet alle mogelijkheden opgenoemd. Wacht dat je van Artic Pines, Lumberjack armour of urns? Ook zijn de armourplaatjes en het 99 woodcutting plaatje verouderd. 7/10.
De zon is een sinaasappel.
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: ~1-99 Woodcutting guide f2p/p2p~ Fast&Money

Bericht door Siddy00 »

Leuke guide, zeker voor een eerste! Als je handig omgaat met de feedback (en indien nodig nog wat research doet) kun je volgens mij nog een heel eind verder komen ^^

Waar ik vooral wat verdere aandacht aan zou besteden is de lay-out en het brengen van de informatie. Dit hoeft niet per se een praktische guide te zijn die ook al op de site te vinden is, maak hem gerust een beetje persoonlijk. Waarom heb je voor het onderwerp gekozen? Hoe heb je het zelf getraind? Denk aan dat soort dingen :P
Qua lay-out ziet het er af en toe wat rommelig uit omdat het plaatje van de boom zoveel kleiner is dan de kaart die eronder staat. Vooral bij de overgangen komt dat vreemd over (kijk bijvoorbeeld van yew naar ivy. Je zou kunnen proberen er een soort grote tabel van te maken, of met andere dingen experimenteren. Als je tevreden bent met hoe het er nu uitziet is dat ook prima, het is immers jouw guide :)

Nog wat kleine dingetjes die me opvielen:
In- of uitklappen •
  • De tabel met hatchets zou ik zelf maken. Vooral omdat je de marktprijzen nu erin hebt staan als links die je niet aan kunt klikken, maar ook omdat het er wat netter uitziet, en omdat je dan de clay hatchet en de inferno adze er ook in kunt proppen.
  • Gaat de clay hatchet oneindig lang mee of moet ik hem af en toe opladen? :o
  • "Beste plaats om te hakken: (zie foto)" -> als je er telkens de foto bij zet is dat misschien overbodig omdat je die toch wel ziet :P
  • Kun je anders op 30 al beginnen met willows, of is dat gewoon te langzaam?
  • Ik hoor vaak dat dragon hatchet maar op een paar bomen verschil uitmaakt, hoe zit dat bij ivies?
  • Plaatjes van armour enzo onderaan zou ik inderdaad vernieuwen :)
  • Je zegt iets over de sawmill bij je weetjes, wat is dat en traint het goed?
  • Heb je dat filmpje zelf gemaakt? Ook kan het misschien aan mijn resolutie liggen, maar omdat het 480p is kan ik het niet echt goed lezen :/

Wat je ermee doet moet je zelf maar weten, hoe dan ook succes! :D
Afbeelding
TheWoofDude
Berichten: 2
Lid geworden op: dinsdag 28 augustus 2012, 14:07
RS: TheWoofDude (p2p)
Clan: Geen

Re: ~1-99 Woodcutting guide f2p/p2p~ Fast&Money

Bericht door TheWoofDude »

Hmmm ja misschien had ik dat er wel bij moeten zetten :) , maar ik wou gewoon mijn kennis delen wat ik al wist..

Toegevoegd na 3 minuten:
Siddy00 schreef: Leuke guide, zeker voor een eerste! Als je handig omgaat met de feedback (en indien nodig nog wat research doet) kun je volgens mij nog een heel eind verder komen ^^

Waar ik vooral wat verdere aandacht aan zou besteden is de lay-out en het brengen van de informatie. Dit hoeft niet per se een praktische guide te zijn die ook al op de site te vinden is, maak hem gerust een beetje persoonlijk. Waarom heb je voor het onderwerp gekozen? Hoe heb je het zelf getraind? Denk aan dat soort dingen :P
Qua lay-out ziet het er af en toe wat rommelig uit omdat het plaatje van de boom zoveel kleiner is dan de kaart die eronder staat. Vooral bij de overgangen komt dat vreemd over (kijk bijvoorbeeld van yew naar ivy. Je zou kunnen proberen er een soort grote tabel van te maken, of met andere dingen experimenteren. Als je tevreden bent met hoe het er nu uitziet is dat ook prima, het is immers jouw guide :)

Nog wat kleine dingetjes die me opvielen:
In- of uitklappen •
  • De tabel met hatchets zou ik zelf maken. Vooral omdat je de marktprijzen nu erin hebt staan als links die je niet aan kunt klikken, maar ook omdat het er wat netter uitziet, en omdat je dan de clay hatchet en de inferno adze er ook in kunt proppen.
  • Gaat de clay hatchet oneindig lang mee of moet ik hem af en toe opladen? :o
  • "Beste plaats om te hakken: (zie foto)" -> als je er telkens de foto bij zet is dat misschien overbodig omdat je die toch wel ziet :P
  • Kun je anders op 30 al beginnen met willows, of is dat gewoon te langzaam?
  • Ik hoor vaak dat dragon hatchet maar op een paar bomen verschil uitmaakt, hoe zit dat bij ivies?
  • Plaatjes van armour enzo onderaan zou ik inderdaad vernieuwen :)
  • Je zegt iets over de sawmill bij je weetjes, wat is dat en traint het goed?
  • Heb je dat filmpje zelf gemaakt? Ook kan het misschien aan mijn resolutie liggen, maar omdat het 480p is kan ik het niet echt goed lezen :/

Wat je ermee doet moet je zelf maar weten, hoe dan ook succes! :D
Bedankt :) ja het is mijn eerste ben er wel blij mee haha , heb er tenslotte toch ook een dikke 2 uur aan gezeten dus :) misschien zouden er aanpassingen kunnen gebeuren ja , maar ik wou mijn kennis gewoon even erbij halen , dingen die ik niet weet post ik ook liever niet :) bedankt voor de reactie! :)
ThaTerror
Berichten: 2934
Lid geworden op: vrijdag 27 maart 2009, 21:07
RS: 0f Puppets (p2p)
Clan: TKE

Re: ~1-99 Woodcutting guide f2p/p2p~ Fast&Money

Bericht door ThaTerror »

Misschien nog een stukje over de sawmill, vind ik toch de leukste manier om woodcutting te doen:)
This is the end. Beautiful friend . This is the end My only friend, the end....
Of our elaborate plans, the end. Of everything that stands, the end No safety or surprise, the end. I'll never look into your eyes...again
Can you picture what will be . So limitless and free. Desperately in need...of some...stranger's hand. In a...desperate land
Afbeelding
Deemril
Berichten: 424
Lid geworden op: maandag 26 maart 2012, 10:11
RS: Deemril (p2p)
Clan: RSR
Oude naam: Tyraz

Re: ~1-99 Woodcutting guide f2p/p2p~ Fast&Money

Bericht door Deemril »

Goed begin, maar niet zo heel erg compleet. (Sawmill, urns, andere plaatsten voor wc te trainen, etc.)
Afbeelding
D4rkknght
Berichten: 84
Lid geworden op: maandag 12 september 2011, 19:44
RS: D4rkknght (f2p)

Re: ~1-99 Woodcutting guide f2p/p2p~ Fast&Money

Bericht door D4rkknght »

Congratzzz! nu heb jij 99 Woodcutting! Voor je woodcutting cape te gaan halen moet je 99.000 coins hebben. De tutor LIGT boven falador, je komt hem tegen als je op weg bent naar taverley aan de rechtse kant

Ik zou van ligt, loopt maken, en ik merk dat hier niet veel tijd in heeft gezeten. Ik vind het niet zo'n spannende guide en zag nog wel meer spelfouten, kijk ze even na miss kan je van de 6/10 die ik je nu geef dan een 7/10 maken en zoals ik al heb gelezen tussen de reply's uitgebreidere info zou niet verkeerd zijn.
Mijn cijfer is op dit moment maar een klein 6 je
timhoh
Berichten: 8
Lid geworden op: zaterdag 3 november 2012, 9:26
RS: tim h o h (f2p)

Re: ~1-99 Woodcutting guide f2p/p2p~ Fast&Money

Bericht door timhoh »

Er bestaan ook nog maple trees? 7/10 nu
Afbeelding
Plaats reactie