Het Auto topic!

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
Jaestro
Berichten: 2708
Lid geworden op: maandag 20 mei 2013, 0:15

Re: Het Auto topic!

Bericht door Jaestro »

Dag vrienden ik heb net mijn nieuwe auto besteld groetjes xo
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jorenator
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 2683
Lid geworden op: donderdag 10 december 2009, 17:05
RS: Jorenator (p2p)
Oude naam: Brave Joren

Re: Het Auto topic!

Bericht door Jorenator »

Wat vinden jullie van een zwarte mercedes c coupe met panoramisch dak en amg kit? :)
Afbeelding
Stefan
Moderator in Non-RS
Berichten: 22160
Lid geworden op: zaterdag 2 juni 2007, 18:38
Oude naam: Stefan B 512

Re: Het Auto topic!

Bericht door Stefan »

Mercedes C63 AMG master race. Dat geluid, bruut.

0:34

https://www.youtube.com/watch?v=n79w8y9mJZI
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jorenator
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 2683
Lid geworden op: donderdag 10 december 2009, 17:05
RS: Jorenator (p2p)
Oude naam: Brave Joren

Re: Het Auto topic!

Bericht door Jorenator »

Stefan schreef:Mercedes C63 AMG master race. Dat geluid, bruut.

0:34

https://www.youtube.com/watch?v=n79w8y9mJZI
Dat geluid :o
Mn vader heeft net een nieuwe C coupe gekocht, weliswaar met enkel de AMG kit natuurlijk :p ik post over een weekje wel een foto ;)
Afbeelding
Stefan
Moderator in Non-RS
Berichten: 22160
Lid geworden op: zaterdag 2 juni 2007, 18:38
Oude naam: Stefan B 512

Re: Het Auto topic!

Bericht door Stefan »

AMG look of ook echt het vermogen? Anders telt het natuurlijk niet :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jorenator
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 2683
Lid geworden op: donderdag 10 december 2009, 17:05
RS: Jorenator (p2p)
Oude naam: Brave Joren

Re: Het Auto topic!

Bericht door Jorenator »

Stefan schreef:AMG look of ook echt het vermogen? Anders telt het natuurlijk niet :P
De kit dus enkel de look :( koste zo al €60.000 was meer dan genoeg haha
Afbeelding
Stefan
Moderator in Non-RS
Berichten: 22160
Lid geworden op: zaterdag 2 juni 2007, 18:38
Oude naam: Stefan B 512

Re: Het Auto topic!

Bericht door Stefan »

Zo'n C63 heb je al voor dat bedrag, of minder zelfs
Afbeelding
Jaestro
Berichten: 2708
Lid geworden op: maandag 20 mei 2013, 0:15

Re: Het Auto topic!

Bericht door Jaestro »

En ik maar blij zijn met mijn Mercedes A. In februari is hij er trouwens
Afbeelding
Stefan
Moderator in Non-RS
Berichten: 22160
Lid geworden op: zaterdag 2 juni 2007, 18:38
Oude naam: Stefan B 512

Re: Het Auto topic!

Bericht door Stefan »

Heb je ook een AMG versie van, alleen bij lange na niet zo dik als de C klasse :P
Afbeelding
Jaestro
Berichten: 2708
Lid geworden op: maandag 20 mei 2013, 0:15

Re: Het Auto topic!

Bericht door Jaestro »

Jammer genoeg geen AMG, tis een bedrijfswagen en als starter kunnen we zelf geen opties kiezen.
Afbeelding
Stefan
Moderator in Non-RS
Berichten: 22160
Lid geworden op: zaterdag 2 juni 2007, 18:38
Oude naam: Stefan B 512

Re: Het Auto topic!

Bericht door Stefan »

AMGS als bedrijfswagen kiezen zou ook wel een vreemde keuze zijn ja :")
Afbeelding
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Het Auto topic!

Bericht door Rems »

Stefan schreef:AMGS als bedrijfswagen kiezen zou ook wel een vreemde keuze zijn ja :")
Met de tegenwoordige milieu dingen kan niet meer in Nederland nee. Vroeger kreeg je als je een manager pakket gewoon een AMG/M-pakket hoor.

Toegevoegd na 13 seconden:
Jaestro schreef:Jammer genoeg geen AMG, tis een bedrijfswagen en als starter kunnen we zelf geen opties kiezen.
Hoeveel betaal je daarvoor per maand?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Jaestro
Berichten: 2708
Lid geworden op: maandag 20 mei 2013, 0:15

Re: Het Auto topic!

Bericht door Jaestro »

Goh weet niet of ze daar moeilijk over zouden doen bij ons. Voor starters wordt alles gewoon vastgelegd, wagen, opties, etc. Vanaf je promotie maakt (binnen 2 jaar meestal) krijg je een budget en ben je relatief vrij in je keuze.
Afbeelding
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Het Auto topic!

Bericht door Rems »

Ik zou trouwens veel liever een Golf of een V40 kiezen dan een BMW 1 serie of Mercedes A serie. Zo lelijk vind ik die, en veel minder praktisch (minder ruimte, vaak ook minder vermogen) en ook nog is duurder.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Jaestro
Berichten: 2708
Lid geworden op: maandag 20 mei 2013, 0:15

Re: Het Auto topic!

Bericht door Jaestro »

Rems schreef:
Stefan schreef:AMGS als bedrijfswagen kiezen zou ook wel een vreemde keuze zijn ja :")
Met de tegenwoordige milieu dingen kan niet meer in Nederland nee. Vroeger kreeg je als je een manager pakket gewoon een AMG/M-pakket hoor.

Toegevoegd na 13 seconden:
Jaestro schreef:Jammer genoeg geen AMG, tis een bedrijfswagen en als starter kunnen we zelf geen opties kiezen.
Hoeveel betaal je daarvoor per maand?
Geen idee, zit gewoon mee in loonpakket. Ik gok dat het budget daarvoor een 600 euro per maand is. Vanaf je promotie maakt ligt het budget rond de 700 per maand dacht ik.

Toegevoegd na 32 seconden:
Merken waar we dan uit mogen kiezen zijn volgens mij Audi, BMW, VW, Mercedes en Volvo.
Afbeelding
Ruthless
Berichten: 15288
Lid geworden op: vrijdag 8 juni 2012, 16:39
RS: V I T T U N (OSRS)
Extra rang: Pechvogel

Re: Het Auto topic!

Bericht door Ruthless »

Rems schreef:Ik zou trouwens veel liever een Golf of een V40 kiezen dan een BMW 1 serie of Mercedes A serie. Zo lelijk vind ik die, en veel minder praktisch (minder ruimte, vaak ook minder vermogen) en ook nog is duurder.
net zoals al die andere honder duizenden golfjes en v40s die er rondrijden in nederland
Silfer, kom alsjeblieft terug. We missen je allemaal heel erg. :cry:
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Het Auto topic!

Bericht door Rems »

Ja, dat zijn de standaard merken voor grote bedrijven. Ik had voor VW of Volvo gekozen omdat goedkoper. Voor mij zit er geen verschil tussen BMW/Merc en VW/Volvo. Alle 4 prima auto merken.

Hoe zit het met belasting in België? In Nederland heb je bijtelling, wat gebaseerd wordt op verbruik van de auto. Een BMW/Merc heeft 20% bijtelling, terwijl een VW bijvoorbeeld 14% heeft. Bijtelling zelf is een beetje lastig om uit te leggen, ff googlen ofzo.

Toegevoegd na 33 seconden:
Ruthless schreef:
Rems schreef:Ik zou trouwens veel liever een Golf of een V40 kiezen dan een BMW 1 serie of Mercedes A serie. Zo lelijk vind ik die, en veel minder praktisch (minder ruimte, vaak ook minder vermogen) en ook nog is duurder.
net zoals al die andere honder duizenden golfjes en v40s die er rondrijden in nederland
Is gewoon prima auto lol. Veel beter dan die Franse meuk.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Jaestro
Berichten: 2708
Lid geworden op: maandag 20 mei 2013, 0:15

Re: Het Auto topic!

Bericht door Jaestro »

Als ik bijtelling google vind ik enkel Nederlandse sites, weet niet of er in België een andere term voor is.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ah heeft te maken met privégebruik en CO2 uitstoot enzo. Hmm volgens mij is dat er wel, als we zelf auto kiezen zijn er nl. ook richtlijnen ivm uitstoot e.d. Er wordt ook maandelijks 50 euro van mijn loon afgehouden voor privégebruik, weet niet of dat ermee te maken heeft. Zou dat misschien moeten opzoeken in m'n contract.
Afbeelding
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Het Auto topic!

Bericht door Rems »

Ja, in België heb je dat ook niet denk ik. Kan het wel even kort uitleggen: Als je met een geleasde auto veel privé rijdt, moet je per jaar het % bijtelling van de waarde van jouw auto als belasting betalen. Dus stel je voor je auto is 35.000 euro (zo duur is jouw A-klasse denk ik?) dan moet je per jaar 35.000 x 0,20 = 7000 euro betalen. Ik vind dat best veel.

Toegevoegd na 19 seconden:
Dit geldt alleen als je meer dan 500 km per jaar rijdt met een auto van de zaak.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Jaestro
Berichten: 2708
Lid geworden op: maandag 20 mei 2013, 0:15

Re: Het Auto topic!

Bericht door Jaestro »

Lmao ik rij makkelijk 500 km. Ben nu ong drie maanden aan het werken en zit al aan een 6000 - 7000 km.

Maar wij mogen als starter trouwens de auto niet kiezen. Het bedrijf legt elk jaar voor de starters merk, model en opties vast. Dit jaar was het dus Mercedes A. Vorig jaar was het BMW1. Het enige dat we mochten kiezen was de kleur. Heb voor berggrijs gekozen.

Toegevoegd na 1 minuut en 33 seconden:
Dit vind ik over belasting en bedrijfswagens in België:
Als u een bedrijfswagen heeft waarmee u zowel beroeps- als privéverplaatsingen (waaronder woon-werkverkeer) doet, geniet u een belastbaar voordeel. Uw werkgever vermeldt dat voordeel op uw loonfiche 281.10 of 281.20.

Het belastbaar voordeel wordt berekend op jaarbasis met de volgende formule:

Cataloguswaarde van het voertuig x ouderdomspercentage x 6/7 x CO2 -percentage

Het voordeel mag nooit minder bedragen dan 1.250 euro per jaar (inkomsten 2015 - aanslagjaar 2016) of 1.260 euro per jaar (inkomsten 2016 - aanslagjaar 2017).

Als u een eigen bijdrage voor het privégebruik van uw bedrijfswagen betaalt aan uw werkgever, zal hij die bijdrage van het belastbaar voordeel aftrekken.
Afbeelding
Plaats reactie