Divination Skill - Now Live

In dit forum tref je de oudere nieuwsberichten van RuneScape aan. Dit archief heeft al het nieuws vanaf september 2009.
Sliskean
Berichten: 459
Lid geworden op: dinsdag 27 december 2011, 11:49
RS: Dodoo (OSRS)
Clan: Maxed in Progress
Oude naam: Azog

Re: Divination Skill - Now Live

Bericht door Sliskean »

je kan er elke keer weer 6 min bijdoen :p Handig allesinds
Afbeelding
Mr Silliej
Berichten: 188
Lid geworden op: zaterdag 23 augustus 2008, 16:39
Oude naam: silliej

Re: Divination Skill - Now Live

Bericht door Mr Silliej »

Over de sign of respite III
Signs of respite can stack with one another to increase the gravestone timer further. These DO stack above the maximum bless time of 1 hour, meaning in theory, you should be able to keep a gravestone up for a very long time should you wish to do so.
Jerren
Berichten: 1234
Lid geworden op: zaterdag 10 april 2010, 16:56
RS: Jerren NL (p2p)
Clan: ColdFusion

Re: Divination Skill - Now Live

Bericht door Jerren »

Mr Silliej schreef: Over de sign of respite III
Signs of respite can stack with one another to increase the gravestone timer further. These DO stack above the maximum bless time of 1 hour, meaning in theory, you should be able to keep a gravestone up for a very long time should you wish to do so.
Inbe4 ppl die met Rock cakes heel GE vol gaan spammen met Gravestones...
RS status: P2p

Afbeelding
bladerboy60
Berichten: 492
Lid geworden op: zondag 30 januari 2011, 14:05
RS: bladerboy60 (p2p)
Clan: runetip

Re: Divination Skill - Now Live

Bericht door bladerboy60 »

ff bandos, dood gaan zonder arm en maar wel full food in infen. opstacken naar +1h en vervolgens er heen gaan om een extra food stack te hebben
Roy Boy106
Berichten: 3511
Lid geworden op: zondag 31 mei 2009, 17:53
RS: Roy Boy106 (p2p)
Clan: Overloaded XP
Oude naam: Roytjhu106
Extra rang: RoS #1 Divination

Re: Divination Skill - Now Live

Bericht door Roy Boy106 »

Vraag me af wat langer heeft geduurt; de graphics of de code?
Going4Quests
Berichten: 8249
Lid geworden op: vrijdag 20 oktober 2006, 16:38
Clan: The Scrying Pool

Re: Divination Skill - Now Live

Bericht door Going4Quests »

Meestal de graphics denk ik dan.
woodpekker0
Berichten: 71
Lid geworden op: donderdag 25 februari 2010, 12:26

Re: Divination Skill - Now Live

Bericht door woodpekker0 »

Lastig inschatten want jagex heeft zijn eigen engine. Je kan een engine zo maken dat questen niet eens scripts meer nodig hebben maar om dit zover te krijgen moet je aardig wat aan je engine werken. Dusja...

Standaard gezien duurt de code langer als graphically
Going4Quests
Berichten: 8249
Lid geworden op: vrijdag 20 oktober 2006, 16:38
Clan: The Scrying Pool

Re: Divination Skill - Now Live

Bericht door Going4Quests »

Normaal gezien is het (bij Jagex) omgekeerd. :P
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Divination Skill - Now Live

Bericht door Slay a Stone »

Ligt er ook aan wat je moet coderen enzo.
Afbeelding
Going4Quests
Berichten: 8249
Lid geworden op: vrijdag 20 oktober 2006, 16:38
Clan: The Scrying Pool

Re: Divination Skill - Now Live

Bericht door Going4Quests »

Programmeren bij Jagex is veel makkelijker dan de hele complexe graphics hoor. Voor die farming update alleen al waren er 300 nieuwe graphics gemaakt. ;)
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Divination Skill - Now Live

Bericht door Slay a Stone »

300 Lol, voor iets van 10 nieuwe planten?
10 voor het zaadje, zo'n 40 voor de groei en de items die je er van krijgt hoeven bijna niet want die bestonden al, een plaatje voor de interface. Zon 60 grafische dingen kom ik dan uit?
Afbeelding
Going4Quests
Berichten: 8249
Lid geworden op: vrijdag 20 oktober 2006, 16:38
Clan: The Scrying Pool

Re: Divination Skill - Now Live

Bericht door Going4Quests »

Graphics is veel ingewikkelder dan je denkt hoor. Het programmeren is dikwijls al lang af waarna er pas een maandenlange grafische ontwikkeling begint @ Jagex. Jagex heeft ook niet voor niets dubbel zo veel grafische mensen dan developers.
Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

Re: Divination Skill - Now Live

Bericht door Superheat »

Waar haal je deze 'feiten' vandaan, Going? 't Zou best kunnen kloppen, - al betwijfel ik het - maar zulke uitspraken zijn nogal nutteloos zo.
Someone who hacked Zarfot's channel: "I tell the truth, and if you don't like it: too damn bad."
Plaatje
"There was a fella once. Running for a train. And he's carrying a pair of gloves, this man.
He drops a glove on the platform, but he doesn't notice. And then later on, inside the train,
he's sitting by the window and he realises that he's just got this one glove left.
But the train's already started pulling out of the station. So what does he do?
He opens the window, and he drops the other glove onto the platform.
That way, whoever finds the first glove, can just have the pair."

"What are you telling me?"

"Goodbye, mister Nygaard."

"Goodbye, deputy."
Going4Quests
Berichten: 8249
Lid geworden op: vrijdag 20 oktober 2006, 16:38
Clan: The Scrying Pool

Re: Divination Skill - Now Live

Bericht door Going4Quests »

In-Game chat met Mod Maz. Er zijn ook dev blogs geweest hoe de graphics pas komen na de gameplay.
Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

Re: Divination Skill - Now Live

Bericht door Superheat »

Gameplay? Da's nogal vaag. Zijn dat plannen of de code? 't Lijkt me namelijk ook erg inefficiënt om pas met de graphics te beginnen nadat de gehele content al geprogrammeerd is.
Someone who hacked Zarfot's channel: "I tell the truth, and if you don't like it: too damn bad."
Plaatje
"There was a fella once. Running for a train. And he's carrying a pair of gloves, this man.
He drops a glove on the platform, but he doesn't notice. And then later on, inside the train,
he's sitting by the window and he realises that he's just got this one glove left.
But the train's already started pulling out of the station. So what does he do?
He opens the window, and he drops the other glove onto the platform.
That way, whoever finds the first glove, can just have the pair."

"What are you telling me?"

"Goodbye, mister Nygaard."

"Goodbye, deputy."
Koen xD
Berichten: 3469
Lid geworden op: donderdag 3 juli 2008, 12:07
RS: Jublex Inc (p2p)
Clan: True Maxed
Oude naam: Jublex Inc
Contacteer:

Re: Divination Skill - Now Live

Bericht door Koen xD »

Superheat schreef: Gameplay? Da's nogal vaag. Zijn dat plannen of de code? 't Lijkt me namelijk ook erg inefficiënt om pas met de graphics te beginnen nadat de gehele content al geprogrammeerd is.
Ze hadden bijv. bij divination makkelijk gebruik kunnen maken van runespan models als placeholders voor de wisps
Google Says
Berichten: 2067
Lid geworden op: woensdag 18 november 2009, 17:21
RS: Google Says (p2p)
Clan: The Scrying Pool

Re: Divination Skill - Now Live

Bericht door Google Says »

Koen xD schreef:
Superheat schreef: Gameplay? Da's nogal vaag. Zijn dat plannen of de code? 't Lijkt me namelijk ook erg inefficiënt om pas met de graphics te beginnen nadat de gehele content al geprogrammeerd is.
Ze hadden bijv. bij divination makkelijk gebruik kunnen maken van runespan models als placeholders voor de wisps
Dat zullen ze ook wel gedaan hebben, kost hen ook weer minder tijd.
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18643
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Divination Skill - Now Live

Bericht door Ricc »

Superheat schreef: Gameplay? Da's nogal vaag. Zijn dat plannen of de code? 't Lijkt me namelijk ook erg inefficiënt om pas met de graphics te beginnen nadat de gehele content al geprogrammeerd is.
Op vlak van programmatie helemaal niet. Je kunt eender elk object zien als een variabel. Die variabel reageert dan afhankelijk van hoe het allemaal geprogrammeerd is. Je kunt dus makkelijk Hans of een bos gebruiken als Wisp en een waterputje als de energy crater. Memories kun je dan bijvoorbeeld voorstellen door blue partyhats te krijgen en de cronicle particles kunnen dan imps zijn. :P

Wat ik gewoon wil zeggen, is dat je EEN grafisch model nodig hebt, en deze makkelijk vervangen kan worden.
Roy Boy106
Berichten: 3511
Lid geworden op: zondag 31 mei 2009, 17:53
RS: Roy Boy106 (p2p)
Clan: Overloaded XP
Oude naam: Roytjhu106
Extra rang: RoS #1 Divination

Re: Divination Skill - Now Live

Bericht door Roy Boy106 »

De graphics zijn gemakkelijk gemaakt, allemaal een blauwe kleur, het enige verschill tussen de springs zijn de grootte, en de hoeveelheid ballen, terwijl bij sommige tiers springs, een andere kleur energy geeft.

Zou het niet beter zijn dat de springs het zelfde kleur heeft als de energy die je ervan krijgt?
Going4Quests
Berichten: 8249
Lid geworden op: vrijdag 20 oktober 2006, 16:38
Clan: The Scrying Pool

Re: Divination Skill - Now Live

Bericht door Going4Quests »

Het gaat hier niet om tijdelijke vervangingen maar de models die in de live versie moeten komen. Jagex gebruikt trouwens geen replacement models als het goed is maar gewoon groene vierkanten enzo.

Toegevoegd na 50 seconden:

Ook een voorbeeld van developing vs graphics tijd: het duurt een dag om een chathead te maken en deze wordt instantly in het spel gezet door een programmeur.
Plaats reactie