Quest - Friends treasure

In dit archief zijn de suggesties geplaatst die pre-LunaLabs gemaakt zijn op het Tipforum.
Plaats reactie
imCedric
Berichten: 122
Lid geworden op: woensdag 21 december 2011, 9:46
Oude naam: jijweetnietwieikben

Quest - Friends treasure

Bericht door imCedric »

Moeilijkheidsgraad: makkelijk

Lengte: Gemiddeld

Startpunt: Praat in het pirates' hideout met de pirate van level 138.

Startpunt op de Wereldkaart:

Afbeelding

Alleen voor Members: Ja

Eisen: Je moet 10 vrienden hebben in je friendlist. Je moet ook een vriend hebben die je helpt met de quest ( en jij helpt hem). Je moet ook 1x een clue hebben gedaan. Het maakt niet uit of het hard / easy / medium / elite was. 52 agilty , dit kan je boosten. 70 Mining , 65 smithing , 43 mage voor superheat.

Benodigde Spullen: lockpick , pickaxe , hammer , 5x super heat spells , spade en je vriend.
als je praat met de pirate zie je een filmpje. In dat filmpje zie je dat de pirate van level 138 een schatkaart heeft gevonden. Hij is hem aan het oncijferen. Maar plots bonk , ze varen tegen een rots! Het schip ligt helemaal in een breuk. Maar het ergste was dat tijdens de bonk hij de kaart uit zijn handen heeft laten vallen en nu onderaan de zee ligt. Jij moet dus de kaart gaan zoeken vraagt hij na het filmpje. Hij geeft je bait en een fishing rod. Nu zit je ook in een quest zone. Deze zone is dat je geen pkers ziet.

Je loopt naar het noorden. Meteen zie je al een zee , je ziet ook rotsen. Daartegen zijn ze waarschijnlijk gebots. Je moet je fishing rod usen op de rotsen. Test alle rotsen tot je een treasure kaart vind. Hij is helemaal nat...

PlaatjeGa terug naar de pirate van level 138. Hij zegt dat je hem moet droogmaken. Je moet dus 5 minuten wachten voordat je verder kan met de quest. Als de 5 minuten omzijn talk je weer met de piraat. Hij zegt dat je een loop nodig hebt om de schatkaart te kunnen lezen. Hier begint het deeltje met je vriend.

Normaal moet je vriend ook op dit stuk van de quest zijn voordat hij pas kan helpen. Jullie hebben allebei een schatkaart maar wat jullie nog niet weten is dat de schatkaart gescheurd is in 2 stukken. Die moeten jullie later samen vastmaken. Maar eerst moet het leesbaar worden. Hiervoor ga je naar de mine naast pirates' hideout. Zie map hierboven. Je mine 1 adamantite ore en 4 coal ore. Je used superheat op je adamant ore. Dan krijg je een bar. Je gaat naar het anvil. Je maakt een loop. je used je loop op de schatkaart.

Je ziet dat je niet de andere helft heeft. Dus je moet terug uit de quest zone. (er is geen gevaar op die plek kan niet gepkt worden.) Daar zie je dus normaal je mate. Hij moet de map op jouw usen en jij jouw map op de zijne. Zo krijgen jullie een volledig map. Je gaat terug naar de questzone en leest met je loop de treasure map. Je ziet dat de schat hier niet ver vandaan ligt.

Je gaat terug naar de pirate van level 138 en je zegt dat je de schatkaart ontcijferd hebt. Nu volgt hij je naar de plek op de schatkaart. Dit is bij iedereen verschillend! Maar het ligt 50+ wildy. Hij volgt je totdat je weet waar het is. Als je op de plek bent dan graaf je. Dan krijg je een casket. Automatisch begint de pirate van level 138 tegen je te praten. Je moet de schat afgeven om de reward te krijgen. ( je kan hem niet openen )
De treasure als je die kan lezen. Is het gewoon een kaart met de plategrond.
Beloning: 10k fishing xp , 15 k mining xp , 15k smiting xp en een loop. Met de loop kan je teleporteren naar de pirates' hideout. Inplaats van 200 max friendlist krijg je 250 max friendlist.
Slot : dit was mijn eerste suggestie. misschien is hij wel wat kort , maar ik ga proberen mijn volgende suggestie's wat langer te maken. Please geef mij tips en rate dit. Dat zal mij echt wel helpen met mijn volgende

+ er komt nog een vervolg!
Laatst gewijzigd door imCedric op dinsdag 13 maart 2012, 17:31, 3 keer totaal gewijzigd.
Maxing Brb
Berichten: 56
Lid geworden op: woensdag 11 januari 2012, 9:33
RS: Maxing Brb (OSRS)

Re: Quest - Treasure hunt with my friend

Bericht door Maxing Brb »

Mooi uitgewerkt. :)
Don't cry because it's over, smile because it happened
Gebruikersavatar
Epic Penutbutter
Berichten: 62
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 12:25
RS: No apologies (p2p)
Clan: Rune Mania

Re: Quest - Treasure hunt with my friend

Bericht door Epic Penutbutter »

De lay-out heb je goed gedaan en de verhaallijn is ook behoorlijk . Alleen de eis van 100 vrienden in je vrienden lijst vind ik een beetje too much .

verder prima Quest : 7.6
When you talk to god your religious, when god talks to you your psychotic.

It's a basic truth of the human condition that everbody lies. the only variable is about what.

You want to make things right? Too bad. Nothing's ever right.

I was never that great at math, but next to nothing is higher than nothing, right?"

Truth begins in lies.

New is good. Because old ended in death.

Sometimes we can't see why normal isn't normal.

It is in the nature of medicine that you are gonna screw up. You are gonna kill someone. If you can't handle that reality, pick another profession. Or finish medical school and teach.
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Quest - Treasure friend's

Bericht door Slay a Stone »

Yup de 100 vrienden in je lijst zou ik eruit halen want er zijn mensen die er 20 ofzo hebben en dan moeten ze allemaal romdom mensen toevoegen. Ook brengt het verder geen inbreng op de quest, het is gewoon zo "welke req zou ik er bij doen om het moeilijker te maken".

De rewards zijn iets te hoog voor zo'n korte quest, ik zou er 5k exp van maken.

De wilderness lijkt mij ook niet een goede plek, messchien veranderen naar Port Sarim of Brimhaven.

Al die high skills zijn niet nodig want een adamant bar kan je easy kopen en het is ook iets te hoog voor een korte quest.

Een vervolg quest kan maar ik vind het niet echt een einde hebben dat het nog een vervolg kan hebben, het vervolg zal denk ik eentoonig zijn.
Afbeelding
Aaron
Ex-chatmoderator
Berichten: 2952
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 11:10
Oude naam: AaronZeeschildpad

Re: Quest - Treasure friend's

Bericht door Aaron »

Leuke quest, beetje te hoge reqs denk ik ^_^

Je titel klopt btw niet, wil je 'schat van de vriend' zeggen dan is het :'Friend's treasure'
of gewoon vrienden dan zou het 'Treasure friends' zijn.

Meervoud in het engels is NOOIT 's.. werd onze lerares altijd helemaal mad om als je dat deed ;P
Afbeelding
imCedric
Berichten: 122
Lid geworden op: woensdag 21 december 2011, 9:46
Oude naam: jijweetnietwieikben

Re: Quest - Treasure friend's

Bericht door imCedric »

AaronZeeschildpad schreef: Leuke quest, beetje te hoge reqs denk ik ^_^

Je titel klopt btw niet, wil je 'schat van de vriend' zeggen dan is het :'Friend's treasure'
of gewoon vrienden dan zou het 'Treasure friends' zijn.

Meervoud in het engels is NOOIT 's.. werd onze lerares altijd helemaal mad om als je dat deed ;P
Dankje ik pas het aan, ik heb nog geen engels op school :x
Phun
Berichten: 1111
Lid geworden op: zondag 29 juni 2008, 11:23
Oude naam: I Stake Rofl

Re: Quest - Friends treasure

Bericht door Phun »

Goede suggestie, leuk uitgewerkt. Leuk als dat er komt. Ook vind ik de naam wel iets hebben.
Ga zo door! :Bier:.
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Quest - Friends treasure

Bericht door Slay a Stone »

Haal gewoon die hele vrienden lijst req eruit, het brengt geen toevoeging aan de quest ;)
imCedric schreef:
AaronZeeschildpad schreef: Leuke quest, beetje te hoge reqs denk ik ^_^

Je titel klopt btw niet, wil je 'schat van de vriend' zeggen dan is het :'Friend's treasure'
of gewoon vrienden dan zou het 'Treasure friends' zijn.

Meervoud in het engels is NOOIT 's.. werd onze lerares altijd helemaal mad om als je dat deed ;P
Dankje ik pas het aan, ik heb nog geen engels op school :x
Ok?
Afbeelding
Dyerz
Berichten: 313
Lid geworden op: dinsdag 11 augustus 2009, 17:32
RS: BelgianFlare (OSRS)
Oude naam: Dyers Blade

Re: Quest - Friends treasure

Bericht door Dyerz »

Goede quest, wel enkele dingetjes die niet zo enorm goed zijn uitgewerkt zoals inderdaad het 100 friends systeem. Ik heb er zelf ook al niet meer zoveel ook al stond ie vroeger vol. Das lastiger voor mensen die op runescape niet echt bezig zijn met vrienden maken. Op runescape iemand vinden die je "chill" vind is bij mij dan ook nogal een zeldzaamheid geworden.

Pirates cove lijkt me inderdaad ook niet zo'n perfecte locatie. Het zou bijvoorbeeld wel perfect op mos' le harmless passen. Laat er dan een party hat in die kist zitten voel je jezelf nog eens getrolled :mrgreen:

Exp rewards zijn ook beetje hoog voor wat het voorstelt.

En op een comment hierboven: Hier kan perfect een vervolg op komen als je het koppelt met een andere piraten quest. Is perfect mogelijk daar een leuke quest uit te slaan.

Vind het een uitstekende suggestie, bovendien krijg je zo te horen op school nog geen Engels dus dan denk ik dat je vrij jong bent? En om dan al dit te kunnen schrijven, enorm goed ;)
Afbeelding
imCedric
Berichten: 122
Lid geworden op: woensdag 21 december 2011, 9:46
Oude naam: jijweetnietwieikben

Re: Quest - Friends treasure

Bericht door imCedric »

Dyers Blade schreef: Goede quest, wel enkele dingetjes die niet zo enorm goed zijn uitgewerkt zoals inderdaad het 100 friends systeem. Ik heb er zelf ook al niet meer zoveel ook al stond ie vroeger vol. Das lastiger voor mensen die op runescape niet echt bezig zijn met vrienden maken. Op runescape iemand vinden die je "chill" vind is bij mij dan ook nogal een zeldzaamheid geworden.

Pirates cove lijkt me inderdaad ook niet zo'n perfecte locatie. Het zou bijvoorbeeld wel perfect op mos' le harmless passen. Laat er dan een party hat in die kist zitten voel je jezelf nog eens getrolled :mrgreen:

Exp rewards zijn ook beetje hoog voor wat het voorstelt.

En op een comment hierboven: Hier kan perfect een vervolg op komen als je het koppelt met een andere piraten quest. Is perfect mogelijk daar een leuke quest uit te slaan.

Vind het een uitstekende suggestie, bovendien krijg je zo te horen op school nog geen Engels dus dan denk ik dat je vrij jong bent? En om dan al dit te kunnen schrijven, enorm goed ;)
Dankjewel :D ik ben 13 :D.
Plaats reactie