3 Characters/Account

In dit archief zijn de suggesties geplaatst die pre-LunaLabs gemaakt zijn op het Tipforum.

Character Pin

ja :
8
42%
neen :
6
32%
maakt niet uit :
5
26%
 
Totaal aantal stemmen: 19

SoulTaken0_o
Berichten: 61
Lid geworden op: dinsdag 8 mei 2012, 21:30
RS: SoulTaken0_o (p2p)
Clan: Caelo

Re: 3 Characters/Account

Bericht door SoulTaken0_o »

Derparnieux schreef: Zolang je voor elk account nog afzonderlijk membership moet kopen vind ik dit een erg goed idee! :)
Ja zeker en vast :)

Toegevoegd na 56 seconden:
Going4Quests schreef: Meerdere characters/account zou inderdaad komen met of na RS3. Ook zou er ooit een update komen dat iedereen met zijn email moet inloggen en de oldskool accounts die nog met hun login inloggen dus overgezet worden naar de email versie.
Oké dat zou goed zijn :)

Toegevoegd na 1 minuten:
Siddy00 schreef: Ik zou die pin zelf liever niet hoeven te voeren als ik in wil loggen op een character, dat doe ik normaal al omdat je het vrijwel overal voor nodig hebt maar in dit geval lijkt het me een beetje overbodig. Dan liever nogmaals je wachtwoord invoeren o.i.d. :P
Oké bedankt voor de reactie :)
Afbeelding
jens9
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 16 augustus 2008, 15:27
Clan: geen

Re: 3 Characters/Account

Bericht door jens9 »

De positieve reacties komen duidelijk door de goede uitwerking. En persoonlijk vind ik ook een goed idee bij de eerste opslag. Er is een reden waarom er zoveel games met een meerdere character systeem werken. Bovendien is de limiet van accounts (vroeger toch) beperkt tot 3 per ip. Ik het vroeger ondervonden dat er pas problemen komen vanaf je met een 4de account begint te werken.

Voor jagex geeft dit bovendien enkele voordelen:
  • Ze kunnen hun memberships aanpassen zodat het mogelijk is om 1 of alle accounts (3) slots member te maken.
  • Ze krijgen een duidelijker overzicht over hun spelers. Het is reeds bekend dat sommige topspelers werkelijk dezelfde persoon zijn.
  • Ze krijgen minder te maken met valse e-mail adressen. Volgens mij worden die bovendien af en toe wel eens vergeten.
  • Er zou een optie kunnen komen om characters te verwijderen.
  • Het is moeilijk om een oud character te verkopen omdat ze zich op hetzelfde account bevinden.
  • Een speler zal zich nu ook beter gedragen gezien het effect heeft op al zijn 3 characters.
  • Er kan strenger worden gereageerd tegen meerdere accounts.
Jammer genoeg zijn er ook wat nadelen:
  • In vele families wordt het spel door meer dan 1 familielid gespeeld. Soms zelf via hetzelfde ip of dezelfde pc. Hierdoor wordt het moeilijker om de accounts te gaan beperken tot 1 account per ip.
  • Onbewust worden er ook meer characters aangemaakt, vooral omdat het nu veel gebruiksvriendelijker is geworden.
  • Bots kunnen makkelijker gebruik maken van een droppings overdracht, in de beperkte mate dit nog mogelijk is.
  • Spelers zullen hun oog verliezen op 1 account en zullen makkelijker afwisselen naar anderen. Bij een in en uit-log is dit in mindere mate het geval. Bovendien gaat de speler onbewust meer naar zijn laagst character gebruiken omdat deze meer te doen heeft (vooral in het geval van F2P). Bij een registratie is dit hetzelfde maar zoals reeds vermeld zal dit mindere vaak gedaan worden dan het aanmaken van een extra character op hetzelfde account.
Na de laatste nadelen te overlopen blijf ik op dit moment neutraal. Het zou inderdaad een pracht idee zijn. Maar onbewust zou het misschien toch voor wat nadelen kunnen zorgen.
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: 3 Characters/Account

Bericht door Slay a Stone »

Leuk idee ^^, misschien ook een optie dat je naar je oldschool accounts kan switchen?
Afbeelding
Derparnieux
Berichten: 160
Lid geworden op: donderdag 27 januari 2011, 13:55
RS: Gladion (p2p)
Clan: Clan Quest
Oude naam: Crush Law
Contacteer:

Re: 3 Characters/Account

Bericht door Derparnieux »

Slay a Stone schreef: Leuk idee ^^, misschien ook een optie dat je naar je oldschool accounts kan switchen?
07scape en EoC zijn verschillende games en horen daarom imo ook los van elkaar te staan. Ik ben het hier niet mee eens.
Afbeelding Afbeelding
SoulTaken0_o
Berichten: 61
Lid geworden op: dinsdag 8 mei 2012, 21:30
RS: SoulTaken0_o (p2p)
Clan: Caelo

Re: 3 Characters/Account

Bericht door SoulTaken0_o »

jens9 schreef: De positieve reacties komen duidelijk door de goede uitwerking. En persoonlijk vind ik ook een goed idee bij de eerste opslag. Er is een reden waarom er zoveel games met een meerdere character systeem werken. Bovendien is de limiet van accounts (vroeger toch) beperkt tot 3 per ip. Ik het vroeger ondervonden dat er pas problemen komen vanaf je met een 4de account begint te werken.

Voor jagex geeft dit bovendien enkele voordelen:
  • Ze kunnen hun memberships aanpassen zodat het mogelijk is om 1 of alle accounts (3) slots member te maken.
  • Ze krijgen een duidelijker overzicht over hun spelers. Het is reeds bekend dat sommige topspelers werkelijk dezelfde persoon zijn.
  • Ze krijgen minder te maken met valse e-mail adressen. Volgens mij worden die bovendien af en toe wel eens vergeten.
  • Er zou een optie kunnen komen om characters te verwijderen.
  • Het is moeilijk om een oud character te verkopen omdat ze zich op hetzelfde account bevinden.
  • Een speler zal zich nu ook beter gedragen gezien het effect heeft op al zijn 3 characters.
  • Er kan strenger worden gereageerd tegen meerdere accounts.
Jammer genoeg zijn er ook wat nadelen:
  • In vele families wordt het spel door meer dan 1 familielid gespeeld. Soms zelf via hetzelfde ip of dezelfde pc. Hierdoor wordt het moeilijker om de accounts te gaan beperken tot 1 account per ip.
  • Onbewust worden er ook meer characters aangemaakt, vooral omdat het nu veel gebruiksvriendelijker is geworden.
  • Bots kunnen makkelijker gebruik maken van een droppings overdracht, in de beperkte mate dit nog mogelijk is.
  • Spelers zullen hun oog verliezen op 1 account en zullen makkelijker afwisselen naar anderen. Bij een in en uit-log is dit in mindere mate het geval. Bovendien gaat de speler onbewust meer naar zijn laagst character gebruiken omdat deze meer te doen heeft (vooral in het geval van F2P). Bij een registratie is dit hetzelfde maar zoals reeds vermeld zal dit mindere vaak gedaan worden dan het aanmaken van een extra character op hetzelfde account.
Na de laatste nadelen te overlopen blijf ik op dit moment neutraal. Het zou inderdaad een pracht idee zijn. Maar onbewust zou het misschien toch voor wat nadelen kunnen zorgen.
Bedankt voor de reactie ;)
Ik ga de voor en nadelen er ook bijzetten als je dat niet erg vindt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Slay a Stone schreef: Leuk idee ^^, misschien ook een optie dat je naar je oldschool accounts kan switchen?
Zoals Derparnieux (de post onder jou zegt) zijn het inderdaad wel 2 verschillende spellen maar langs de andere kant is het account waarmee je in EOC en in 2007scape inlogt net hetzelfde dus misschien als je je account selecteerd dat er dan een extra pop-up komt met daarin "Play 2007 scape" en "Play Runescape 3" (binnenkort :)).

Toegevoegd na 5 minuten:
Derparnieux schreef:
Slay a Stone schreef: Leuk idee ^^, misschien ook een optie dat je naar je oldschool accounts kan switchen?
07scape en EoC zijn verschillende games en horen daarom imo ook los van elkaar te staan. Ik ben het hier niet mee eens.
Zoals Derparnieux (de post onder jou zegt) zijn het inderdaad wel 2 verschillende spellen maar langs de andere kant is het account waarmee je in EOC en in 2007scape inlogt net hetzelfde dus misschien als je je account selecteerd dat er dan een extra pop-up komt met daarin "Play 2007 scape" en "Play Runescape 3" (binnenkort ).
Afbeelding
Melanie
Berichten: 1010
Lid geworden op: maandag 22 juni 2009, 23:28
RS: Marsy Venus (p2p)
Oude naam: Marsy

Re: 3 Characters/Account

Bericht door Melanie »

jens9 schreef: De positieve reacties komen duidelijk door de goede uitwerking. En persoonlijk vind ik ook een goed idee bij de eerste opslag. Er is een reden waarom er zoveel games met een meerdere character systeem werken. Bovendien is de limiet van accounts (vroeger toch) beperkt tot 3 per ip. Ik het vroeger ondervonden dat er pas problemen komen vanaf je met een 4de account begint te werken.

Voor jagex geeft dit bovendien enkele voordelen:
  • Ze kunnen hun memberships aanpassen zodat het mogelijk is om 1 of alle accounts (3) slots member te maken.
  • Ze krijgen een duidelijker overzicht over hun spelers. Het is reeds bekend dat sommige topspelers werkelijk dezelfde persoon zijn.
  • Ze krijgen minder te maken met valse e-mail adressen. Volgens mij worden die bovendien af en toe wel eens vergeten.
  • Er zou een optie kunnen komen om characters te verwijderen.
  • Het is moeilijk om een oud character te verkopen omdat ze zich op hetzelfde account bevinden.
  • Een speler zal zich nu ook beter gedragen gezien het effect heeft op al zijn 3 characters.
  • Er kan strenger worden gereageerd tegen meerdere accounts.
Jammer genoeg zijn er ook wat nadelen:
  • In vele families wordt het spel door meer dan 1 familielid gespeeld. Soms zelf via hetzelfde ip of dezelfde pc. Hierdoor wordt het moeilijker om de accounts te gaan beperken tot 1 account per ip.
  • Onbewust worden er ook meer characters aangemaakt, vooral omdat het nu veel gebruiksvriendelijker is geworden.
  • Bots kunnen makkelijker gebruik maken van een droppings overdracht, in de beperkte mate dit nog mogelijk is.
  • Spelers zullen hun oog verliezen op 1 account en zullen makkelijker afwisselen naar anderen. Bij een in en uit-log is dit in mindere mate het geval. Bovendien gaat de speler onbewust meer naar zijn laagst character gebruiken omdat deze meer te doen heeft (vooral in het geval van F2P). Bij een registratie is dit hetzelfde maar zoals reeds vermeld zal dit mindere vaak gedaan worden dan het aanmaken van een extra character op hetzelfde account.
Na de laatste nadelen te overlopen blijf ik op dit moment neutraal. Het zou inderdaad een pracht idee zijn. Maar onbewust zou het misschien toch voor wat nadelen kunnen zorgen.
Paar nadelen kloppen niet, er staat nergens dat het 1 account per IP is, dat bepaalt de speler zelf of hij een totaal nieuw account wilt aanmaken of gewoon een character toevoegd aan zijn al bestaande account.

Bots die droppings overbrengen maakt bijna niets uit met dit of niet (denk ik).

Het laatste denk ik dat het ook niet echt gebeuren, misschien door paar mensen maar het is niet dat ineens vele dit zullen doen.

Een ander nadeel is als je je account kwijt bent op één of andere manier ben je al je characters kwijt.
jens9
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 16 augustus 2008, 15:27
Clan: geen

Re: 3 Characters/Account

Bericht door jens9 »

Zoals ik reeds gezegd hebt zijn het onbewuste nadelen.
  • Ik voegde 1 account per ip toe aan de nadelen omdat dit in feiten de bewuste bedoeling was. Momenteel is de regel max 3 account per ip. Als dit er komt gaan ze niet ineens er 9 van maken.
  • Bots zullen altijd wel iets verzinnen om hieruit voordeel te halen. Zelf wanneer ze een systeem implementeren die ziet dat een character een item aanneemt van hetzelfde account. Het vraagt gewoon meer proces werkt die de servers belasten.
  • Een off-topic voorbeeld: Je hebt een huisdier (bijvoorbeeld een kat die een jaar oud is) en je besluiten om een tweede katje te nemen. Een jong van enkele weken oud. Onbewust zul je meer aandacht schenken aan de jonge kat., om member vlak zijn er inderdaad niet veel veranderen gezien deze ontworpen is hiervoor. Maar in het geval van F2P, zeker in het geval van de minder intense spelers zie ik binnen de kortste keren 50% van de spelers met een account met 3 characters.
  • Goed punt, was ik vergeten. Geld trouwens ook in het geval van hacking.
Soepdino
Berichten: 4495
Lid geworden op: vrijdag 26 mei 2006, 16:07
Oude naam: Superdino11

Re: 3 Characters/Account

Bericht door Soepdino »

Bearblock schreef:
Going4Quests schreef: Meerdere characters/account zou inderdaad komen met of na RS3. Ook zou er ooit een update komen dat iedereen met zijn email moet inloggen en de oldskool accounts die nog met hun login inloggen dus overgezet worden naar de email versie.
pls no, met email inloggen is klote =/
Ik heb niet eens een email gebonden aan mijn RS-account :[
Quitted
Afbeelding
Plaats reactie