Nou deze vraag was een ex-examenvraag, dus dit is zowat het niveau en die kan je dus dat zit wel snor zo te zien :'). En thanks, nog veel werk aan de winkel zo te zien .Devo schreef:No problemo, het was leuk om nog eens over zo'n matrixen na te denken, het is al een vol jaar geleden dat we die behandelden . Zijn echte klote oefeningen in het middelbaar, kan me niet voorstellen hoe ze moeten zijn op universitair niveau :'). Succes met je examen ervan, hopelijk lukt het vlot ^^Joskeuhtje1 schreef: Aaaahhh thanks. Nu heb ik het helemaal door. Die domme wirwar van haakjes ook altijd :"D.
Volgende keer maar gewoon via eliminatie zo'n vraag doen , is iets simpeler.
Nogmaals bedankt
Huiswerktopic
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
-
- Berichten: 3337
- Lid geworden op: zaterdag 23 juni 2007, 18:14
Re: Huiswerktopic
Re: Huiswerktopic
Heel erg jullie hulp nodig. Ik heb overmorgen een debat op school bij Nederlands. De stelling is: Nederland moet stemmen via internet en sms toegankelijk maken (stemmen op tweede kamer). Ik ben voor en heb al wel wat argumenten, maar een tegenargument die sowieso komt is dat het misschien goed te hacken is en dat daardoor alles door iemand of een groep bepaalt kan worden. Weet iemand een goede weerlegging? Als ik dat goed kan weerleggen heb ik namelijk al een grote kans om te winnen en het hangt van m'n overgang naar het volgende jaar af..
- yarik6
- Berichten: 966
- Lid geworden op: maandag 8 juni 2009, 12:42
- RS: pvm yarik (p2p)
- Clan: maxed in progress
Re: Huiswerktopic
Zeggen dat er systemen te ontwikkelen zijn die onmogelijk te hacken zijn waardoor je van hackers geen last hebt.Zuko schreef: Heel erg jullie hulp nodig. Ik heb overmorgen een debat op school bij Nederlands. De stelling is: Nederland moet stemmen via internet en sms toegankelijk maken (stemmen op tweede kamer). Ik ben voor en heb al wel wat argumenten, maar een tegenargument die sowieso komt is dat het misschien goed te hacken is en dat daardoor alles door iemand of een groep bepaalt kan worden. Weet iemand een goede weerlegging? Als ik dat goed kan weerleggen heb ik namelijk al een grote kans om te winnen en het hangt van m'n overgang naar het volgende jaar af..
-
- Berichten: 18446
- Lid geworden op: zondag 28 mei 2006, 21:24
Re: Huiswerktopic
Je even voordoen als specialist informatica, ja waarom ook niet he?
-
- Berichten: 1198
- Lid geworden op: zaterdag 20 augustus 2011, 18:59
- Oude naam: Alberto Vermicelli
Re: Huiswerktopic
Weet iemand hoe je dit wiskundig correct opschrijft? Je kan gemakkelijk aan de uitkomst komen door gewoon wat te puzzelen, maar het moet met een formule:
Uit onze klas van 24 leerlingen zijn er 21 lln lid van de zwemclub, 18 lln zijn lid van de schaakclub en 10 lln zijn lid van het koor. Eén enkele leerling is lid van de drie verenigingen. Hoeveel schakers uit onze klas zingen in het koor?
Het antwoord is 4.
Uit onze klas van 24 leerlingen zijn er 21 lln lid van de zwemclub, 18 lln zijn lid van de schaakclub en 10 lln zijn lid van het koor. Eén enkele leerling is lid van de drie verenigingen. Hoeveel schakers uit onze klas zingen in het koor?
Het antwoord is 4.
-
- Chatmoderator
- Berichten: 2983
- Lid geworden op: vrijdag 26 augustus 2011, 17:56
- RS: matthijs (p2p)
Re: Huiswerktopic
1/24+1/21+1/18+1/10=1/4.07 aangezien je geen halve leerling kunt hebben kom je uit op 4 leerlingen?
-
- Berichten: 7802
- Lid geworden op: zondag 31 mei 2009, 20:09
Re: Huiswerktopic
Wie zegt dat er sommige leerlingen niets doen
-
- Berichten: 10001
- Lid geworden op: maandag 12 maart 2007, 18:27
- RS: Heey Im Back (OSRS)
- Clan: <3
Re: Huiswerktopic
Bewijs dat xLn^2(x)-4xln(x) + 5x de primitieve is van (1-lny)^2 ...
Je moet dus dus dat eerste gaan differentiëren, normaal gesproken lukt dit wel maar nu ben ik de weg helemaal kwijt.
Kan iemand me eventjes helpen?
Antwoordboekje zegt dit: ( Snap hier niks van, welk stukje bij bijvoorbeeld xLn^2(x) hoort...)
Je moet dus dus dat eerste gaan differentiëren, normaal gesproken lukt dit wel maar nu ben ik de weg helemaal kwijt.
Kan iemand me eventjes helpen?
Antwoordboekje zegt dit: ( Snap hier niks van, welk stukje bij bijvoorbeeld xLn^2(x) hoort...)
-
- Ex-moderator
- Berichten: 14140
- Lid geworden op: vrijdag 10 november 2006, 19:09
- Extra rang: Holbewoner
Re: Huiswerktopic
We gaan dit op 2 verschillende manieren doen.
En nog gefeliciteerd met je verjaardag
En nog gefeliciteerd met je verjaardag
-
- Berichten: 4200
- Lid geworden op: maandag 31 mei 2010, 21:14
Re: Huiswerktopic
Hoe kom je aan:
S8 + 8O2 --> 8SO2?
S+O is toch SO3?
Want oxidatiegetal S= +VI en O=-II
S8 + 8O2 --> 8SO2?
S+O is toch SO3?
Want oxidatiegetal S= +VI en O=-II
- In- of uitklappen •
-
- Berichten: 18446
- Lid geworden op: zondag 28 mei 2006, 21:24
Re: Huiswerktopic
Zwavel kan meerdere oxidatiegetallen aannemen. Zwavel kan namelijk elektronen afstaan en elektronen opnemen. Zo heb je ook verbindingen als:Bloodman13 schreef: Hoe kom je aan:
S8 + 8O2 --> 8SO2?
S+O is toch SO3?
Want oxidatiegetal S= +VI en O=-II
SO (zwavelmonoxide: + II)
SO2 (zwaveldioxide: + IV)
SO3 (zwaveltrioxide: + VI)
S (zwavel: 0)
Na2S (zwavel: - II)
Enkel de alkali metalen, aard alkali metalen, halogenen, zuurstof en waterstof hebben een 'vast' oxidatiegetal. Daar bestaan nog uitzonderingen op maar ik denk dat jullie die niet moeten kennen dus onthou dat maar.
Re: Huiswerktopic
Even uit interesse, welk programma heb je gebruikt om dat te typen? Word zuigt voor wiskunde, dus ik zoek een alternatiefMegareus12 schreef: We gaan dit op 2 verschillende manieren doen.En nog gefeliciteerd met je verjaardag
- In- of uitklappen • Afbeelding
-
- Berichten: 18446
- Lid geworden op: zondag 28 mei 2006, 21:24
Re: Huiswerktopic
Latex vermoed ik
-
- Berichten: 4200
- Lid geworden op: maandag 31 mei 2010, 21:14
Re: Huiswerktopic
Dank jeNabuko Hond schreef:Zwavel kan meerdere oxidatiegetallen aannemen. Zwavel kan namelijk elektronen afstaan en elektronen opnemen. Zo heb je ook verbindingen als:Bloodman13 schreef: Hoe kom je aan:
S8 + 8O2 --> 8SO2?
S+O is toch SO3?
Want oxidatiegetal S= +VI en O=-II
SO (zwavelmonoxide: + II)
SO2 (zwaveldioxide: + IV)
SO3 (zwaveltrioxide: + VI)
S (zwavel: 0)
Na2S (zwavel: - II)
Enkel de alkali metalen, aard alkali metalen, halogenen, zuurstof en waterstof hebben een 'vast' oxidatiegetal. Daar bestaan nog uitzonderingen op maar ik denk dat jullie die niet moeten kennen dus onthou dat maar.
- In- of uitklappen •
-
- Ex-moderator
- Berichten: 14140
- Lid geworden op: vrijdag 10 november 2006, 19:09
- Extra rang: Holbewoner
Re: Huiswerktopic
LaTeX inderdaad.
En met word valt het ook nog best meer om dit uit te typen hoor! Je moet alleen de juiste shortcuts kennen.
En met word valt het ook nog best meer om dit uit te typen hoor! Je moet alleen de juiste shortcuts kennen.
-
- Berichten: 11206
- Lid geworden op: dinsdag 28 september 2010, 15:03
- RS: Een Koe (OSRS)
- Clan: Sheikh Mansour
- Oude naam: JJ Olajide
Re: Huiswerktopic
hoe voer je y1(8)-y1(7) in op je GR, ik heb casio fx-9860g11
Born too late to explore the earth. Born Too soon to explore the galaxy. Born just in time to browse dank memes
Re: Huiswerktopic
Hoe moet ik dat uitrekenen xD
Zijn 2 halve rondjes en ik moet de opp. en de omtr. uitrekenen.
Grote cirkel = 36 pi
kleine cirkel(s) = 18 kwadraat pi
Toegevoegd na 4 minuten:
wanneer gebruik je trouwens from en of bij engels?
Gemaakt door broodoos
Add me LoL: dZArach (30) - BEST CARRIER EUW (12)
-
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: woensdag 7 oktober 2009, 13:53
- Oude naam: iPretend
Re: Huiswerktopic
Molverhoudingen? echt geen flauw idee. ;PDenikids schreef:Pas mn examens gedaan dus is weer even geleden.The Pretender schreef: Help !
Ik snap echt niks van deze opdracht:
Chalcopyriet (CuFeS2) is de meest voorkomende koperverbinding in kopererts (fig 40). Uit chalcopyriet wordt koper gewonen. Een metaalfabriek maakt per dag 1000 KG koper.
A. Hoeveel kg chalcopyriet heb je nodig om 1000 kg koper te maken? Gegeven: atoommassa Cu = 63,0 , atoommassa Fe = 56,0 Unit , atoommassa S = 32,0 Unit
Figuur 40: Plaatje van een rots/steen, tekst: "Chacopyriet in combinatie met kwarts (SiO²)"
Help please
Maar je hebt de formule van Chalcopyriet
CuFeS2, je hebt ook alle massa's. dan kun je doormiddel van aantal mollen doorrekenen naar aantal kilogrammen. Dat rekensommetje kun je maken neem ik aan. Maar je moet de molverhoudingen gebruiken.
Huiswerktopic btw.
Heb dat geloof ik nog niet gehad.
Molmassa.. zegt me ook niks helaas.The Beast of Terror schreef:1000KG delen door de molmassa van CU is het aantal mol. De verhouding is 1 staat tot 1 (voor elke mol chalcopyriet krijg je een mol koper). Aantal mol doe je vervolgens weer keer de molmassa van CuFeS2.The Pretender schreef: Help !
Ik snap echt niks van deze opdracht:
Chalcopyriet (CuFeS2) is de meest voorkomende koperverbinding in kopererts (fig 40). Uit chalcopyriet wordt koper gewonen. Een metaalfabriek maakt per dag 1000 KG koper.
A. Hoeveel kg chalcopyriet heb je nodig om 1000 kg koper te maken? Gegeven: atoommassa Cu = 63,0 , atoommassa Fe = 56,0 Unit , atoommassa S = 32,0 Unit
Figuur 40: Plaatje van een rots/steen, tekst: "Chacopyriet in combinatie met kwarts (SiO²)"
Help please
Van mol naar massa is keer en van massa naar mol is gedeeld door de molmassa.
Hopelijk is het zo een beetje duidelijk ^^
-
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: dinsdag 10 juni 2008, 18:48
- Clan: furys clan
Re: Huiswerktopic
Dat is de atoommassa ;p
-
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: woensdag 7 oktober 2009, 13:53
- Oude naam: iPretend
Re: Huiswerktopic
Ooh, okeThe Beast of Terror schreef: Dat is de atoommassa ;p
Maar hoe moet het verder dan?
En waarom delen door Molmassa van CU dan?
misschien sorry voor al die vragen, maar morgen heb ik eindtoets en dit komt er ook echt veel in voor. ;/