Het Fotografietopic - Vragen en Belevenissen!

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!
Snake-KoRn
Berichten: 2366
Lid geworden op: zaterdag 14 maart 2009, 21:36
Oude naam: Metalgirl hc

Re: Het Fotografietopic - Vragen en Belevenissen!

Bericht door Snake-KoRn »

Mooie foto's, maar inderdaad die bomen ervoor verbrotten het wel wat...

Als het mogelijk is met Photoshop een mooi weer eraan toevoegen? :)
A hero stands out of the crowd and isn't afraid to stand by his ground no matter the backfire he'll experience.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Het Fotografietopic - Vragen en Belevenissen!

Bericht door Zeekoe »

Kan perfect met paint hoor:
Afbeelding
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Het Fotografietopic - Vragen en Belevenissen!

Bericht door i k0nijn i »

:")

In een foto even mooi weer Photoshoppen gaat ook wel ver, lol. :")
Afbeelding
Tijgertje
Berichten: 3585
Lid geworden op: dinsdag 3 april 2007, 18:47
Clan: geen
Oude naam: tijgertje252

Re: Het Fotografietopic - Vragen en Belevenissen!

Bericht door Tijgertje »

In- of uitklappen •
Afbeelding
Ik moet eigenlijk nog veel leren qua belichting en dergelijke, maar dit was een van mijn eerste foto's met een DSLR camera.
Momenteel ben ik vooral bezig met analoge fotografie. Onlangs heb ik een Nikon FE met wat lenzen voor een goede prijs op de kop kunnen tikken. De zwart-wit film is nog in ontwikkeling, hopelijk zitten er wat degelijke resultaten tussen. :)
.
Afbeelding
~ Bedankt Konijn. c: ~

Afbeelding
Afbeelding


.
Afbeelding


Afbeelding[/img]
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Het Fotografietopic - Vragen en Belevenissen!

Bericht door i k0nijn i »

Niet grof bedoeld, maar ik vind het weinig zeggen, dat beeld. Ik denk dat je beter van een lager standpunt en van meer afstand een foto genomen had. Nu heb je heel erg sterk dat "ik sta hier maar te kijken naar iets"-gevoel.

Analoog is tof, maar niet eenvoudig en vooral niet goedkoop. :P
Afbeelding
Tijgertje
Berichten: 3585
Lid geworden op: dinsdag 3 april 2007, 18:47
Clan: geen
Oude naam: tijgertje252

Re: Het Fotografietopic - Vragen en Belevenissen!

Bericht door Tijgertje »

Er zit ook niet veel achter hoor. Tijdens ons verblijf in Engeland zat ik vaak te lezen in deze hoek. Het heeft dus eerder een persoonlijke betekenis. Afstand/standpunt kon inderdaad veel beter aangepakt worden, maar als amateur moet je ergens beginnen natuurlijk. :)

Analoge fotografie valt op zich goed mee, het ligt aan wat je gebruikt. Je krijgt al snel goede resultaten als je degelijk kan focussen en zwart-wit film gebruikt. Lichtinval is natuurlijk wel een cruciaal punt, maar daarvoor heb je algemene richtlijnen waarbij de lichtmeter erg goed van pas komt.
.
Afbeelding
~ Bedankt Konijn. c: ~

Afbeelding
Afbeelding


.
Afbeelding


Afbeelding[/img]
Danneh
Berichten: 8980
Lid geworden op: donderdag 4 januari 2007, 13:35

Re: Het Fotografietopic - Vragen en Belevenissen!

Bericht door Danneh »

Ik had ooit deze geschoten. No offence; was in like 2009. Wilde toch even delen.

Is wat fotoshop overheen gegaan.

Ben wel van plan ooit te gaan interesseren in fotografie. Deftige camera en op m'n dagelijkse avonturen het een en ander zien te fotograferen.
Zoals jullie zijn kan ik nog genoeg leren; deze foto is namelijk genomen met een random digitale camera.
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Het Fotografietopic - Vragen en Belevenissen!

Bericht door Zeekoe »

Zeker een mooie foto, wel jammer dat die brug achteraan zo onduidelijk is met de wolken.
Als je wil kan ik er goed weer bij painten?
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Het Fotografietopic - Vragen en Belevenissen!

Bericht door i k0nijn i »

Had je geen andere foto's van dezelfde "reeks" ook Danny? Herinner me precies zo iets. Alleszins wat overexposed, maarja. ^^
Afbeelding
Danneh
Berichten: 8980
Lid geworden op: donderdag 4 januari 2007, 13:35

Re: Het Fotografietopic - Vragen en Belevenissen!

Bericht door Danneh »

i k0nijn i schreef: Had je geen andere foto's van dezelfde "reeks" ook Danny? Herinner me precies zo iets. Alleszins wat overexposed, maarja. ^^
Ja, klopt! Grappig dat je nog herinnert :)

Zijn vooralsnog de enige foto's die ik enigszins mooi vind van mezelf :-0
Vengeance
Berichten: 1308
Lid geworden op: donderdag 2 juli 2009, 23:11
Clan: n/a
Contacteer:

Re: Het Fotografietopic - Vragen en Belevenissen!

Bericht door Vengeance »

Ik was een tijdje terug op zoek naar een polarizer, aangezien ik daar hele goede dingen over gehoord had(geen reflecties op water en derg, dus je kan de bodem zien, levendigere kleuren van planten en donkerdere lucht met dus meer contrast en duidelijkheid van wolken) en vandaag kwam dus eindelijk mijn voor nog geen 10,- bestelde circular polarizer aan met de post :)! Ik moet zeggen, hij doet niet onder voor mijn vader zijn polarizer(hij heeft alleen maar een 67mm diameter, anders had ik die wel gebruikt) van 50,- :P
Ik zal morgen even wat foto's posten, aangezien ik mijn camera in mijn kluisje op school ben vergeten. (omdat ik moest rennen om de trein te halen -.-) Echt een aanrader dus, circular polarizers.

En Danny, ik kan ze me ook nog wel herinneren hahaha :P post de rest ook nog eens!
If you don't take your chances, you'll be the same forever.
http://hisroyalbadness.com/
https://www.facebook.com/HisRB/
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: Het Fotografietopic - Vragen en Belevenissen!

Bericht door Odius »

Vanochtend blijkbaar wat gemist toen ik nog aan het slapen was. Moeder laat de hond altijd (vroeg) uit, rond 7u 's ochtends ofzo en blijkbaar was er een bruine rat op ons koertje. Omdat er in de tuin gewerkt wordt was er klein deel van de afvoerpijp (dat in verbinding staat met de huisriolering, op zijn beurt in verbinding met de riolering van de straat) niet afgesloten en waarschijnlijk is hij daardoor naar boven gekropen door de geur van de vuilnisbak die ook in die hoek stond. Helaas is ie terug in de pijp gekropen door de hond en heeft mijn moeder het boeltje nu afgesloten. Ik word op straffe des doods verboden om het weer open te gooien en het beest naar boven te lokken. Helaas, was een leuke fotomogelijkheid geweest. :c
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Het Fotografietopic - Vragen en Belevenissen!

Bericht door Bighead »

Vengeance schreef: Ik was een tijdje terug op zoek naar een polarizer, aangezien ik daar hele goede dingen over gehoord had(geen reflecties op water en derg, dus je kan de bodem zien, levendigere kleuren van planten en donkerdere lucht met dus meer contrast en duidelijkheid van wolken) en vandaag kwam dus eindelijk mijn voor nog geen 10,- bestelde circular polarizer aan met de post :)! Ik moet zeggen, hij doet niet onder voor mijn vader zijn polarizer(hij heeft alleen maar een 67mm diameter, anders had ik die wel gebruikt) van 50,- :P
Ik zal morgen even wat foto's posten, aangezien ik mijn camera in mijn kluisje op school ben vergeten. (omdat ik moest rennen om de trein te halen -.-) Echt een aanrader dus, circular polarizers.

En Danny, ik kan ze me ook nog wel herinneren hahaha :P post de rest ook nog eens!
Het prijsverschil in polarisatiefilters zit 'm vooral in de kwaliteit van het gebruikte materiaal. Goedkope filters zullen al snel van plastic zijn terwijl de wat duurdere filters vaak krasbestendiger en helderder zijn door het gebruik van nauwkeurig geproduceerd glas. Voor eenvoudig gebruik kan een goedkoop filter daarom een prima oplossing zijn.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: Het Fotografietopic - Vragen en Belevenissen!

Bericht door Odius »

Vervelend die blokperiode. :( Ik hoop toch nog minstens twee keer in de vakantie naar de weide te gaan en ook minstens tweemaal naar een of ander bos. We zullen zien..
Puma
Ex-moderator
Berichten: 8754
Lid geworden op: maandag 12 mei 2008, 21:18

Re: Het Fotografietopic - Vragen en Belevenissen!

Bericht door Puma »

Odius33 schreef: Vervelend die blokperiode. :( Ik hoop toch nog minstens twee keer in de vakantie naar de weide te gaan en ook minstens tweemaal naar een of ander bos. We zullen zien..
Altijd een goede afleiding ^^

Voor m'n verjaardag een statief gehad :D Ik ga 'm wel ruilen later deze week voor eentje die iets lager bij de grond kan en daardoor geschikter is voor de doeleinden waar ik 'm voor wil gaan gebruiken. Wordt dan zoiets:
Afbeelding
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding Afbeelding Afbeelding
Vengeance
Berichten: 1308
Lid geworden op: donderdag 2 juli 2009, 23:11
Clan: n/a
Contacteer:

Re: Het Fotografietopic - Vragen en Belevenissen!

Bericht door Vengeance »

Puma schreef: Voor m'n verjaardag een statief gehad :D Ik ga 'm wel ruilen later deze week voor eentje die iets lager bij de grond kan en daardoor geschikter is voor de doeleinden waar ik 'm voor wil gaan gebruiken. Wordt dan zoiets:
In- of uitklappen • Afbeelding
Afbeelding
Dat ding waar dat zwarte draad naar leidt, is dat een anker? :? of een klem die iets omhoog houdt? Ik denk dat dat laatste aannemelijker is xd hoewel een anker pittig cool is. Onnodig ja, maar cool :)

Toegevoegd na 19 seconden:

oh en nog gefeliciteerd :D/
If you don't take your chances, you'll be the same forever.
http://hisroyalbadness.com/
https://www.facebook.com/HisRB/
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: Het Fotografietopic - Vragen en Belevenissen!

Bericht door Odius »

Het kietelt om nog eens op stap te gaan. Gisteren o.a. maar liefst 1400 kievitten, 600 wintertalingen en 550 wilde eenden gespot in de weide. Die aantallen beginnen toch de verbeelding te overstijgen.
Vengeance
Berichten: 1308
Lid geworden op: donderdag 2 juli 2009, 23:11
Clan: n/a
Contacteer:

Re: Het Fotografietopic - Vragen en Belevenissen!

Bericht door Vengeance »

Hoe schat jij dat aantal vogels ooit in? :P
If you don't take your chances, you'll be the same forever.
http://hisroyalbadness.com/
https://www.facebook.com/HisRB/
snelle
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 10 januari 2013, 17:49
RS: Snelle (p2p)

Re: Het Fotografietopic - Vragen en Belevenissen!

Bericht door snelle »

één voor één tellen :roll:
Afbeelding Afbeelding
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Het Fotografietopic - Vragen en Belevenissen!

Bericht door i k0nijn i »

Er zijn sites waar je waarnemingen kan aangeven, neem ik aan. Dat zijn dan gewoon ruwe schattingen. Als je vaak waarnemingen gaat doen, kan je dat na een tijd wel inschatten, denk ik.
Afbeelding
Plaats reactie