Het algemene computertopic

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!

Heb je een computer?

Ja
15
65%
Nee
8
35%
 
Totaal aantal stemmen: 23

Mahjarrat
Berichten: 5577
Lid geworden op: vrijdag 30 januari 2009, 15:01
Oude naam: JacobD3Berg

Re: Het Computer Topic - Nieuwe poll!

Bericht door Mahjarrat »

Mahjarrat schreef: Iemand anders last van een Youtube bug waarbij het geluid door blijft gaan NA het weggaan van een video, bijv richting de homepage van YT of andere vid? (als ik op een andere vid ga zie ik mijn vorige video gewoon nog spelen en geluid blijft door tot ik refresh)

Browser: Google Chrome, werkt normaal op IE.
anyway, weet iemand hoe ik dit kan fixen, Chrome herinstalleren, Cache/cookies verwijderen deden het al niet.
Afbeelding
( •_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
( •_•)>⌐■-■
( ¬_¬)>⌐■-■
Marni42
Berichten: 2908
Lid geworden op: zondag 22 mei 2011, 11:47
RS: Marni42 (OSRS)
Oude naam: Lieke1999

Re: Het Computer Topic - Nieuwe poll!

Bericht door Marni42 »

Ik heb even twee lijstjes gemaakt. Alles is het zelfde, moederbord, etc. alleen de videokaarten zijn anders. Bij de een is 't 2x 770 bij de ander 1 x 780. Vanuit deze lijst zie ik graag de aanpassingen mits dit kan.

Enkele 780:
http://tweakers.net/gallery/508391/#tab:wenslijst

Twee 770:
http://tweakers.net/gallery/508391/#tab:wenslijst

Ik heb nog even mij m'n ouders nagevraagd of het 1700 +- mag zijn. Dat mag maar dan moet ik zelf iets bij betalen, maar dat vind ik in principe niet heel erg. Wel kloten dat ik telkens de prijs verander, maar 1700 staat vast. Daar veranderd niets meer aan.
Afbeelding
Dankje RoyenRoy





Afbeelding
KLIK OP HET PLAATJE OM NAAR MIJN 99 HP GMAULER BLOG TE GAAN.
Afbeelding
http://www.runescape.com/img/main/membe ... ty/8.png?1
Afbeelding
[/uitklappen][/center]
Stefan
Moderator in Non-RS
Berichten: 22160
Lid geworden op: zaterdag 2 juni 2007, 18:38
Oude naam: Stefan B 512

Re: Het Computer Topic - Nieuwe poll!

Bericht door Stefan »

Neem toch gewoon een enkele videokaart :P Die 780 gaat echt jaren mee kunnen draaien en kan de huidige en toekomstige games makkelijk vloeiend draaien. En aangezien de kern van jou gamens bestaat uit LoL en CoD moet je niet eens denken aan 2 videokaarten en die paar honderd euro gewoon besparen
Afbeelding
Ruthless
Berichten: 15297
Lid geworden op: vrijdag 8 juni 2012, 16:39
RS: V I T T U N (OSRS)
Extra rang: Pechvogel

Re: Het Computer Topic - Nieuwe poll!

Bericht door Ruthless »

Mahjarrat schreef:
Mahjarrat schreef: Iemand anders last van een Youtube bug waarbij het geluid door blijft gaan NA het weggaan van een video, bijv richting de homepage van YT of andere vid? (als ik op een andere vid ga zie ik mijn vorige video gewoon nog spelen en geluid blijft door tot ik refresh)

Browser: Google Chrome, werkt normaal op IE.
anyway, weet iemand hoe ik dit kan fixen, Chrome herinstalleren, Cache/cookies verwijderen deden het al niet.
Ja, Youtube heeft bij mij zoveel bugs. Echt irritant.
Bijvoorbeeld dat ie geen geluid geeft en op 7 seconden vastloopt met het filmpje, of dat m'n geluid het gewoon doet en als ik daarna na een volgend filmpje gaat staat het filmpje ineens gemute in youtube..
Silfer, kom alsjeblieft terug. We missen je allemaal heel erg. :cry:
Marni42
Berichten: 2908
Lid geworden op: zondag 22 mei 2011, 11:47
RS: Marni42 (OSRS)
Oude naam: Lieke1999

Re: Het Computer Topic - Nieuwe poll!

Bericht door Marni42 »

Stefan schreef: Neem toch gewoon een enkele videokaart :P Die 780 gaat echt jaren mee kunnen draaien en kan de huidige en toekomstige games makkelijk vloeiend draaien. En aangezien de kern van jou gamens bestaat uit LoL en CoD moet je niet eens denken aan 2 videokaarten en die paar honderd euro gewoon besparen
Het scheelt inderdaad wel wat euro's die ik ook in andere producten steken kan. Ik denk inderdaad dat ik een enkele 780 neem, omdat deze ook langer meegaan. Maar toch vind ik het raar dat 2 770's bij elkaar beter zijn. Deze gaan dan samen toch ook langer mee als 780?
Afbeelding
Dankje RoyenRoy





Afbeelding
KLIK OP HET PLAATJE OM NAAR MIJN 99 HP GMAULER BLOG TE GAAN.
Afbeelding
http://www.runescape.com/img/main/membe ... ty/8.png?1
Afbeelding
[/uitklappen][/center]
Stefan
Moderator in Non-RS
Berichten: 22160
Lid geworden op: zaterdag 2 juni 2007, 18:38
Oude naam: Stefan B 512

Re: Het Computer Topic - Nieuwe poll!

Bericht door Stefan »

Ze zijn beter omdat de 2 kaarten het benodigde VRAM geheugen kunnen delen zodat je minder nodig hebt voor een spel, hetzelfde geld voor de snelheid lijkt me. Echter scheelt dit in duurzaamheid niet zo super veel lijkt me, aangezien die 780 ook een zeer goede kaart is.
Afbeelding
Marni42
Berichten: 2908
Lid geworden op: zondag 22 mei 2011, 11:47
RS: Marni42 (OSRS)
Oude naam: Lieke1999

Re: Het Computer Topic - Nieuwe poll!

Bericht door Marni42 »

Stefan schreef: Ze zijn beter omdat de 2 kaarten het benodigde VRAM geheugen kunnen delen zodat je minder nodig hebt voor een spel, hetzelfde geld voor de snelheid lijkt me. Echter scheelt dit in duurzaamheid niet zo super veel lijkt me, aangezien die 780 ook een zeer goede kaart is.
Ik ga voor de 780 inderdaad. Het scheelt ook wat geld. Weet je misschien ook of de rest goed is. Qua geheugen, moederbord, coolers heb ik niet zo veel verstand. Omdat ik op de videokaart nu wat bespaar kan ik misschien daar wat meer geld in steken mits dit nodig is.

Toegevoegd na 2 minuten:

# Product Prijs Subtotaal
1 Intel Core i7 4770K Boxed € 279,- € 279,-
1 Gigabyte GA-Z87-HD3 € 84,98 € 84,98
1 Gigabyte GV-R929OC-4GD € 379,99 € 379,99
1 WD Blue WD10EZEX, 1TB € 46,90 € 46,90
1 Cooler Master CM 690 III Closed € 77,98 € 77,98
1 Dell Ultrasharp U2312HM Zwart € 184,88 € 184,88
1 Microsoft Windows 8.1 NL OEM € 82,90 € 82,90
1 Thermalright True Spirit 140 € 33,04 € 33,04
1 Corsair Vengeance K65 Compact € 77,- € 77,-
1 Logitech G600 MMO Gaming Mouse (Wit) € 59,95 € 59,95
1 Steelseries Qck € 6,90 € 6,90
1 Crucial BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU € 68,40 € 68,40
1 Samsung SH-224DB Zwart € 12,50 € 12,50
1 Seasonic S12G 550W € 70,- € 70,-
1 Crucial 2.5" M500 240GB € 104,89 € 104,89
Bekijk collectie
Importeer producten Totaal € 1.569,31

- i7 lijkt me beter bij dit budget passen, ik denk dat die straks ook 1-2 jaar langer meegaat dan de i5.
- niet al te duur moederbord, prima voor dit gebruik.
- R9 290 is iets meer bang for buck dan de 780, deze heeft een goede koeler (eventueel kun je voor de sapphire incl BF4 gaan).
- goedkopere data schijf, de black heb je echt niet nodig.
- wat betere behuizing, ook hier is kwaliteit niet onbelangrijk imo (tevens moet de cpu koeler passen).
- het Dell scherm wordt eigenlijk door iedereen aangeraden vanwege de goede bouwkaliteit en de kwaliteit van het IPS paneel.
- win 8.1 is prima.
- degelijke koeler, iets minder goed dan de noctua maar ook 2x zo goedkoop.
- toetsenborden, muis en muispad heb ik uit de startpost.
- 8GB 1866MHz geheugen moet voorlopig voldoende zijn, eventueel later upgradebaar.
- dvd brandertje, toch wel handig af en toe?
- degelijke 550W voeding, zolang je niet extreem overklokt en allemaal stresstests gaat draaien ruim voldoende, doe je dit wel dan kun je de 650W versie pakken.
- crucial SSD is een stuk goedkoper dan de samsung zonder dat je in de praktijk merkt dat hij net iets langzamer is.

Dit raadde iemand mij nog aan op Tweakers. Kan ik deze build beter pakken of zal ik mijn wenslijst houden?
Afbeelding
Dankje RoyenRoy





Afbeelding
KLIK OP HET PLAATJE OM NAAR MIJN 99 HP GMAULER BLOG TE GAAN.
Afbeelding
http://www.runescape.com/img/main/membe ... ty/8.png?1
Afbeelding
[/uitklappen][/center]
Bob
Berichten: 1234
Lid geworden op: zaterdag 2 mei 2009, 22:24

Re: Het Computer Topic - Nieuwe poll!

Bericht door Bob »

Als je alleen gaat gamen is een i7 echt niet nodig, verder ziet die build er wel goed uit. Ga je overclocken? Zo niet, dan kan je ook een b85 mobo nemen met een non-k processor, kom je nog wat goedkoper uit :P
Marni42
Berichten: 2908
Lid geworden op: zondag 22 mei 2011, 11:47
RS: Marni42 (OSRS)
Oude naam: Lieke1999

Re: Het Computer Topic - Nieuwe poll!

Bericht door Marni42 »

Ik ga niet overklokken. Ik weet zelf niet zo goed wat dat precies is en of het voor mij wel zin heeft om uberhaupt te doen. Koeling van die build is wel wat slechter als de koeler die ik eerst had (Noctua NH-D14) Zal dit veel kwaad kunnen? Hij heeft ook een andere videokaart gekozen.
Afbeelding
Dankje RoyenRoy





Afbeelding
KLIK OP HET PLAATJE OM NAAR MIJN 99 HP GMAULER BLOG TE GAAN.
Afbeelding
http://www.runescape.com/img/main/membe ... ty/8.png?1
Afbeelding
[/uitklappen][/center]
Stefan
Moderator in Non-RS
Berichten: 22160
Lid geworden op: zaterdag 2 juni 2007, 18:38
Oude naam: Stefan B 512

Re: Het Computer Topic - Nieuwe poll!

Bericht door Stefan »

Ik zou niet bezuinigen op je moederbord, dit beperkt in de toekomst je upgrade mogelijkheden. Wellicht kan Bighead of Quaggmire je een beter moedebord aanraden. Verder zou ik voor 16GB RAM gaan, omdat toekomstige games al naar 8GB RAM requirements toe gaan. Ook zou ik een betere voeding nemen, 650-750 watt. Ook weer zodat je later meer upgrade mogelijkheden hebt. Persoonlijk zou ik voor 2TB gaan, maar als jij denkt aan 1TB genoeg te hebben is dat ook prima natuurlijk. Let er wel op dat je HDD 7200 RPM heeft, en niet 5400 RPM. Dat scheelt aanzienlijk in snelheid van laadtijden van programma's en spellen
Afbeelding
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Het Computer Topic - Nieuwe poll!

Bericht door Bighead »

Even een vlugge post met een aantal van mijn standpunten. Een enkele 780 is meer dan voldoende voor de komende jaren. LoL heeft nagenoeg geen systeemeisen en draait zonde vsync op mijn GTX 670 met meer dan 260 fps. 16 GB is de komende jaren voor een high-end Windows systeem essentieel. Een moederbord is iets waar je niet op moet bezuinigen aangezien al je componenten daarvan afhankelijk zijn. Ga in deze volgorde voor Asus, EVGA of MSI. Wat betreft opslag is een WD Blue prima aangezien de meeste van je applicaties toch op je SSD terecht zullen komen. Pluspunten voor de Ultrasharp, daar zal je geen spijt van krijgen. De i7 is geen overbodige luxe en iedereen die je anders vertelt is niet op de hoogte van de huidige trends in nieuwe flagship games of heeft buyer's remorse van een eerdere eigen aankoop van een minder goede processor.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Marni42
Berichten: 2908
Lid geworden op: zondag 22 mei 2011, 11:47
RS: Marni42 (OSRS)
Oude naam: Lieke1999

Re: Het Computer Topic - Nieuwe poll!

Bericht door Marni42 »

Bighead schreef: Even een vlugge post met een aantal van mijn standpunten. Een enkele 780 is meer dan voldoende voor de komende jaren. LoL heeft nagenoeg geen systeemeisen en draait zonde vsync op mijn GTX 670 met meer dan 260 fps. 16 GB is de komende jaren voor een high-end Windows systeem essentieel. Een moederbord is iets waar je niet op moet bezuinigen aangezien al je componenten daarvan afhankelijk zijn. Ga in deze volgorde voor Asus, EVGA of MSI. Wat betreft opslag is een WD Blue prima aangezien de meeste van je applicaties toch op je SSD terecht zullen komen. Pluspunten voor de Ultrasharp, daar zal je geen spijt van krijgen. De i7 is geen overbodige luxe en iedereen die je anders vertelt is niet op de hoogte van de huidige trends in nieuwe flagship games of heeft buyer's remorse van een eerdere eigen aankoop van een minder goede processor.
http://tweakers.net/pricewatch/335950/a ... mpact.html
Zal je zo'n moederbord aanraden?

http://tweakers.net/pricewatch/323502/c ... x0ceu.html
Dit intern geheugen is 16 GB

En dan ipv i5 een i7 pakken!

Bovenstaande bedoel je volgens mij>?
Afbeelding
Dankje RoyenRoy





Afbeelding
KLIK OP HET PLAATJE OM NAAR MIJN 99 HP GMAULER BLOG TE GAAN.
Afbeelding
http://www.runescape.com/img/main/membe ... ty/8.png?1
Afbeelding
[/uitklappen][/center]
Royenroy
Ex-chatmoderator
Berichten: 6101
Lid geworden op: woensdag 20 augustus 2008, 17:12
RS: Royenroy (p2p)

Re: Het Computer Topic - Nieuwe poll!

Bericht door Royenroy »

Marni42 schreef:
Bighead schreef: Even een vlugge post met een aantal van mijn standpunten. Een enkele 780 is meer dan voldoende voor de komende jaren. LoL heeft nagenoeg geen systeemeisen en draait zonde vsync op mijn GTX 670 met meer dan 260 fps. 16 GB is de komende jaren voor een high-end Windows systeem essentieel. Een moederbord is iets waar je niet op moet bezuinigen aangezien al je componenten daarvan afhankelijk zijn. Ga in deze volgorde voor Asus, EVGA of MSI. Wat betreft opslag is een WD Blue prima aangezien de meeste van je applicaties toch op je SSD terecht zullen komen. Pluspunten voor de Ultrasharp, daar zal je geen spijt van krijgen. De i7 is geen overbodige luxe en iedereen die je anders vertelt is niet op de hoogte van de huidige trends in nieuwe flagship games of heeft buyer's remorse van een eerdere eigen aankoop van een minder goede processor.
http://tweakers.net/pricewatch/335950/a ... mpact.html
Zal je zo'n moederbord aanraden?

http://tweakers.net/pricewatch/323502/c ... x0ceu.html
Dit intern geheugen is 16 GB

En dan ipv i5 een i7 pakken!

Bovenstaande bedoel je volgens mij>?
Heb je een reden om een Mini-ITX MoBo te pakken?
In- of uitklappen •
Afbeelding
Wil jij ook een Youtube Partnership? RPMNetwork partnered ook kleinere channels!
Grafisch Design nodig? Voor een klein beetje RSGP kan ik zeker iets voor je maken met Photoshop.
In- of uitklappen •
AfbeeldingAfbeelding
Plaatje
Afbeelding
Marni42
Berichten: 2908
Lid geworden op: zondag 22 mei 2011, 11:47
RS: Marni42 (OSRS)
Oude naam: Lieke1999

Re: Het Computer Topic - Nieuwe poll!

Bericht door Marni42 »

Nee, niet echt eigenlijk. Er is alleen zoveel keuze dat ik er niet meer uit kom. Ik dacht dat het bouwen het moeilijkste zal worden, maar ik denk dat ik me vergist heb...
Afbeelding
Dankje RoyenRoy





Afbeelding
KLIK OP HET PLAATJE OM NAAR MIJN 99 HP GMAULER BLOG TE GAAN.
Afbeelding
http://www.runescape.com/img/main/membe ... ty/8.png?1
Afbeelding
[/uitklappen][/center]
Ruthless
Berichten: 15297
Lid geworden op: vrijdag 8 juni 2012, 16:39
RS: V I T T U N (OSRS)
Extra rang: Pechvogel

Re: Het Computer Topic - Nieuwe poll!

Bericht door Ruthless »

Marni42 schreef: Nee, niet echt eigenlijk. Er is alleen zoveel keuze dat ik er niet meer uit kom. Ik dacht dat het bouwen het moeilijkste zal worden, maar ik denk dat ik me vergist heb...
Zeker. Het bouwen is simpelweg kabeltjes passen en schroefjes aandraaien op de goede plekken.
De componenten verzinnen heeft veel kennis nodig wat wel en niet past.
Silfer, kom alsjeblieft terug. We missen je allemaal heel erg. :cry:
Stefan
Moderator in Non-RS
Berichten: 22160
Lid geworden op: zaterdag 2 juni 2007, 18:38
Oude naam: Stefan B 512

Re: Het Computer Topic - Nieuwe poll!

Bericht door Stefan »

Sowieso niet voor een MINI-ITX moederbord gaan. Altijd Standaard ATX nemen.
Afbeelding
Marni42
Berichten: 2908
Lid geworden op: zondag 22 mei 2011, 11:47
RS: Marni42 (OSRS)
Oude naam: Lieke1999

Re: Het Computer Topic - Nieuwe poll!

Bericht door Marni42 »

Stefan schreef: Sowieso niet voor een MINI-ITX moederbord gaan. Altijd Standaard ATX nemen.
Deze bijvoorbeeld?
http://tweakers.net/pricewatch/346457/a ... ificaties/
Afbeelding
Dankje RoyenRoy





Afbeelding
KLIK OP HET PLAATJE OM NAAR MIJN 99 HP GMAULER BLOG TE GAAN.
Afbeelding
http://www.runescape.com/img/main/membe ... ty/8.png?1
Afbeelding
[/uitklappen][/center]
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Het Computer Topic - Nieuwe poll!

Bericht door Bighead »

[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Marni42
Berichten: 2908
Lid geworden op: zondag 22 mei 2011, 11:47
RS: Marni42 (OSRS)
Oude naam: Lieke1999

Re: Het Computer Topic - Nieuwe poll!

Bericht door Marni42 »

Welk van deze twee is het beste in samenwerking met een 780?

Ik ga rond half 5 even een lijst maken met wat ik zeker weet wat ik kopen ga. Vanuit daar kan ik (samen met jullie) beslissen welke producten ik er nog bij moet en dan kan ik het morgen bestellen als alles mee zit :D
Afbeelding
Dankje RoyenRoy





Afbeelding
KLIK OP HET PLAATJE OM NAAR MIJN 99 HP GMAULER BLOG TE GAAN.
Afbeelding
http://www.runescape.com/img/main/membe ... ty/8.png?1
Afbeelding
[/uitklappen][/center]
Royenroy
Ex-chatmoderator
Berichten: 6101
Lid geworden op: woensdag 20 augustus 2008, 17:12
RS: Royenroy (p2p)

Re: Het Computer Topic - Nieuwe poll!

Bericht door Royenroy »

Marni42 schreef: Welk van deze twee is het beste in samenwerking met een 780?

Ik ga rond half 5 even een lijst maken met wat ik zeker weet wat ik kopen ga. Vanuit daar kan ik (samen met jullie) beslissen welke producten ik er nog bij moet en dan kan ik het morgen bestellen als alles mee zit :D
Ik denk niet dat er veel significant verschil in zit. Ik zou voor de MSI gaan, maar beide zijn een prima keuze.
Wil jij ook een Youtube Partnership? RPMNetwork partnered ook kleinere channels!
Grafisch Design nodig? Voor een klein beetje RSGP kan ik zeker iets voor je maken met Photoshop.
In- of uitklappen •
AfbeeldingAfbeelding
Plaatje
Afbeelding
Plaats reactie