Blowen | het beste NON-RS topic |

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
Zion
Berichten: 4382
Lid geworden op: zaterdag 17 november 2007, 12:47
Oude naam: Road to Zion

Re: Blowen

Bericht door Zion »

Criminaliteit zegt hoera, hun zijn de enige dealers die overschieten op de festivals en er zal vraag genoeg zijn. Dacht dat nederland slimmer in elkaar zat en een gedachtegang had in de aard van 'we weten dat er altijd gebruikt zal worden in de uitgang, dat we diegenen dan een kans geven het veilig te doen', vandaar dat er genoeg testcentra daar zijn. Laten we weer lekker brol kopen van criminele bendes en zwaar in't zak gezet worden ](*,) !

Moet zeggen dat dat ik wel even bang was (tot ik 'lowlands' zag staan :P) aangezien ik vorige week ben gestekt op een festival, domme reactie want heb ook sws een strafblad eigenlijk..
Afbeelding
Zion
Berichten: 4382
Lid geworden op: zaterdag 17 november 2007, 12:47
Oude naam: Road to Zion

Re: Blowen

Bericht door Zion »

Op een festival waar X gebruikt wordt zijn er sws ook mensen die zich zat zuipen maar ik begrijp je, de meesten zijn te druk bezig met dansen, lachen en knuffelen dat ze er geen tijd voor hebben :mrgreen:.
Afbeelding
SiM0`
Berichten: 6432
Lid geworden op: zaterdag 3 november 2007, 10:35
Contacteer:

Re: Blowen

Bericht door SiM0` »

Het probleem is gewoon dat mensen die aan de X zitten er heel agressief en 'gevaarlijk' overkomen voor mensen die weinig/geen ervaring hebben met drugs. Ik was vroeger ook meer op m'n hoede als ik mensen tegenkwam die van die grote kijkers hadden. Maar heb gemerkt dat dat net de chillste personen zijn op een festival en dat die zeker niemand iets kwaad zullen doen. :P
Afbeelding
Truth
Berichten: 729
Lid geworden op: zaterdag 10 mei 2014, 18:28

Re: Blowen

Bericht door Truth »

Max ging naar Lowlands en is nu fucked for life

Festivalgangers op Lowlands kregen direct een strafblad wanneer ze gepakt werden met drugs. Dit heeft verstrekkende gevolgen voor de toekomst van sommigen. Zo ook voor Max. Remy zocht hem op om zijn verhaal te horen.

Op Lowlands schijnt een geoliede machine te draaien die alle festivalgangers die gepakt worden met drugs, direct van een strafblad voorziet. Volgens het OM werken alle justitiële-partijen haarfijn samen in de “straat-van-politie-en-OM”. Of volgens Vice: "De-war-on-drugstraat". Een straat op het terrein waar alle middelen aanwezig zijn voor opsporing, aanklagen en afwikkelen van een drugsdelict. Iedereen is aanwezig. Echt iedereen? Nee, want volgens strafrechtadvocaat Juriaan de Vries zijn ze een essentieel onderdeel van de Nederlandse rechtstaat vergeten uit te nodigen. De advocaat. Een grondrecht voor elke burger.

Foto van de 'straat' van politie.
Afbeelding

Remy: Wat is er precies gebeurd, Max?
Max: Ik liep het festivalterrein op en ik had acht pillen bij me. We waren al door de controle en ik haalde de drugs uit mijn broek en deed het in mijn tasje. Daarna werd ik vastgepakt door een agent.

R: Direct handboeien om en afgevoerd?
M: Nee, ik werd ergens achter de controlepost gefouilleerd. Daar vonden ze de drugs. Vervolgens werd ik meegenomen naar de “straat”. In totaal moest ik ongeveer vier uur op die plek blijven en werd ik ondervraagd.

R: Maar je liet natuurlijk niets los?
M: Hmm, ik moest wel. Ik zat in klein hokje met een ondervrager. Die vroeg waarom ik acht pillen bij me had. Ik zei dat die ook van mijn vrienden waren. En kom op, het is een festival. Ik wou gewoon een leuke tijd hebben en feesten, ik ben geen dealer. Daarna heb ik ook mijn vingerafdrukken moeten afgeven. Ze hebben daarvoor een heel apparaat staan.

R: Heb je enige vorm van juridische bijstand gehad voordat je de straf accepteerde?
M: Nee. Want ze geven je een keuze die eigenlijk geen keuze is. Ja, je mag een advocaat maar dan moet je direct mee naar het bureau in Lelystad en dan kan je daar op een advocaat wachten. Het kan dagen duren voordat je weer buiten staat. Dit doe je natuurlijk niet, want je wilt terug naar je vrienden en verder feesten. Ik wou gewoon direct die boete betalen en er vanaf zijn.

R: Welke straf kreeg je voor dit verschrikkelijke delict?
M: Na vier uur wachten werd ik bij de Officier van Justitie geroepen. Hij gaf mij een boete van €430,- die direct betaald moest worden.

R: Na de betaling was de zaak afgedaan?
M: Nee: Pinstoring. Ik kon dus niet betalen. Daarom stuurden ze de factuur naar mijn huis. Maar daarna teruggaan naar het festival kon niet. Ze gaven me een 24-uurs-verbod. Ik moest op de camping blijven en mistte alle artiesten die ik graag wou zien.

R: Oké, even wat extra werken om de boete af te betalen en je bent er vanaf?
M: Die geldboete kan mij het minst schelen. Het ergste is dat ik nu voor acht pillen een strafblad krijg. Hierdoor kan ik geen VOG (verklaring omtrent gedrag, red.) meer aanvragen. Ik werk in de pedagogische hulpverlening en daar is dat heel belangrijk. Zo kom ik niet meer aan een baan en heb dan vier jaar studie voor niks gedaan. Daarnaast vlieg ik over twee weken naar Amerika. Ik kom daar waarschijnlijk nooit meer binnen met een drugsdelict achter mijn naam.

R: Wat ga je aan de strafeis doen?
M: Samen met een advocaat heb ik aangetekend verzet ingediend. Ik heb niet veel hoop dat ik hierdoor mijn straf ontloop, maar misschien helpt dit voor de toekomst. Dat de rechtelijke macht gaat inzien dat deze straffen buitenproportioneel zijn. Een boete oké, maar nu heb ik er waarschijnlijk mijn hele leven last van.
Damn echt heel naaiend als ik het zo lees. Vooral als je dus ooit nog naar Amerika wilt ofzo.
mutn10
Berichten: 3718
Lid geworden op: maandag 29 oktober 2007, 16:04

Re: Blowen

Bericht door mutn10 »

Ben ik de enige die dit normaal vind? Het staat in de wet dat het niet mag, dus moet de politie navenant handelen. Als je weet dat je voor je beroep een Bewijs van goed gedrag en zeden nodig hebt, moet je niet met 8 pillen gaan rondlopen. Dat is een strafbaar feit en "je moet maar zo dom niet zijn".
Alcohol is iets helemaal anders in dit opzicht. Op een festival betaal je al snel €2,5 per pint. 20 ervan en je ligt al aan €50. Niet veel mensen die dat zullen uitgeven.
AfbeeldingMet dank aan "andreas jan"
Tim
Berichten: 13565
Lid geworden op: donderdag 21 juni 2007, 21:32

Re: Blowen

Bericht door Tim »

mutn10 schreef: Ben ik de enige die dit normaal vind? Het staat in de wet dat het niet mag, dus moet de politie navenant handelen. Als je weet dat je voor je beroep een Bewijs van goed gedrag en zeden nodig hebt, moet je niet met 8 pillen gaan rondlopen. Dat is een strafbaar feit en "je moet maar zo dom niet zijn".
Alcohol is iets helemaal anders in dit opzicht. Op een festival betaal je al snel €2,5 per pint. 20 ervan en je ligt al aan €50. Niet veel mensen die dat zullen uitgeven.
Een strafblad voor het bij je hebben van een XTC pilletje? Doe normaal man :')
mutn10
Berichten: 3718
Lid geworden op: maandag 29 oktober 2007, 16:04

Re: Blowen

Bericht door mutn10 »

Ze weten dat het niet mag en doen het toch. Dan weten ze toch dat risico lopen op dat soort straffen? Je gebruikt drugs of hebt ze in je bezit en je bent verwonderd dat je daardoor geen bewijs van goed gedrag en zeden meer kan krijgen door strafblad, komop zeg. Wees er maar gerust van dat deze jongeman het geen 2de keer zal tegenkomen.

En nog iets, 8 pillen zijn niet "1 pilletje" he. Bij 1 pil zou ik het ook nog door de vingers zien, maar 8 is toch al een aanzienlijk aantal en duidelijk niet voor eigen gebruik. Toch vrij logisch dat de politie aan dealen denkt?
AfbeeldingMet dank aan "andreas jan"
Tim
Berichten: 13565
Lid geworden op: donderdag 21 juni 2007, 21:32

Re: Blowen

Bericht door Tim »

mutn10 schreef: Ze weten dat het niet mag en doen het toch. Dan weten ze toch dat risico lopen op dat soort straffen? Je gebruikt drugs of hebt ze in je bezit en je bent verwonderd dat je daardoor geen bewijs van goed gedrag en zeden meer kan krijgen door strafblad, komop zeg.
Mijn pilletjes 1x in de 2 maand zijn vele malen beter dan alle alcohol dat ik drink, daarvoor een strafblad krijgen is natuurlijk absurt.
Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

Re: Blowen

Bericht door Superheat »

Thirteen schreef:
mutn10 schreef: Ze weten dat het niet mag en doen het toch. Dan weten ze toch dat risico lopen op dat soort straffen? Je gebruikt drugs of hebt ze in je bezit en je bent verwonderd dat je daardoor geen bewijs van goed gedrag en zeden meer kan krijgen door strafblad, komop zeg. Wees er maar gerust van dat deze jongeman het geen 2de keer zal tegenkomen.

En nog iets, 8 pillen zijn niet "1 pilletje" he. Bij 1 pil zou ik het ook nog door de vingers zien, maar 8 is toch al een aanzienlijk aantal en duidelijk niet voor eigen gebruik. Toch vrij logisch dat de politie aan dealen denkt?
Als jij nu een keer wildplast en daarvoor een week gevangenisstraf krijgt, dan ben je het er toch ook niet mee eens? Dat is helemaal geen bekende sanctie van wildplassen.
Enige rationele opmerking in deze discussie tot nu toe.
Someone who hacked Zarfot's channel: "I tell the truth, and if you don't like it: too damn bad."
Plaatje
"There was a fella once. Running for a train. And he's carrying a pair of gloves, this man.
He drops a glove on the platform, but he doesn't notice. And then later on, inside the train,
he's sitting by the window and he realises that he's just got this one glove left.
But the train's already started pulling out of the station. So what does he do?
He opens the window, and he drops the other glove onto the platform.
That way, whoever finds the first glove, can just have the pair."

"What are you telling me?"

"Goodbye, mister Nygaard."

"Goodbye, deputy."
mutn10
Berichten: 3718
Lid geworden op: maandag 29 oktober 2007, 16:04

Re: Blowen

Bericht door mutn10 »

Ja ik ben al op festivals geweest.

En ik zeg niet dat hij dealt omdat hij 8 pillen mee heeft. Ik zeg dat het ergens logisch is dat de politie daar aan denkt. Voor hetzelfde geld gaat hij 1 dag en is hij helemaal alleen.

En Thirteen, bij drugsbezit WEET je toch gewoon dat dat op je strafblad terecht kan komen en al zeker dat het invloed zal hebben op je 'goed gedrag en zeden'? Als jij een voorbeeldfunctie wil uitoefenen (bijvoorbeeld leerkracht of opvoeder) dan is dat toch normaal dat een drugsverleden daar invloed op heeft? Althans, ik vind dat logisch.

En Straatvader, ik begrijp je frustraties hoor, maar ik vind het gewoon ergens normaal.
AfbeeldingMet dank aan "andreas jan"
Thieske
Berichten: 4064
Lid geworden op: zaterdag 10 oktober 2009, 16:25

Re: Blowen

Bericht door Thieske »

Als ze me ooit pakken wird het dus gewoon zwijgen tot een advocaat! Daar maar geen festival... Week erop is er weer een feestje.
Interview Straatvader :wub:

Afbeelding
Terence
Verbannen
Berichten: 20358
Lid geworden op: woensdag 19 oktober 2011, 12:16
Oude naam: J asper

Re: Blowen

Bericht door Terence »

Jij zal nooit gepakt worden!


Nederland gaat weer gek doen
Afbeelding
Thieske
Berichten: 4064
Lid geworden op: zaterdag 10 oktober 2009, 16:25

Re: Blowen

Bericht door Thieske »

ze zorgen met deze regels er alleen maar voor dat de festival markt kapot gaat. Net als alcohol naar 18+ de een naar de andere discotheek kan zijn deuren sluiten
Interview Straatvader :wub:

Afbeelding
groenolifant
Berichten: 1449
Lid geworden op: vrijdag 21 maart 2008, 11:18
RS: Groenolifant (OSRS)

Re: Blowen

Bericht door groenolifant »

Nog 2 herxamens voor ik mijn praktijkexamen og kush kan afleggen :(
Akwasi
Berichten: 7851
Lid geworden op: donderdag 21 juli 2011, 21:11

Re: Blowen

Bericht door Akwasi »

Heb echt fokking vage dromen nu ik een tijdje niet meer blow.
Komen ook super realistisch over, best kut lol
Afbeelding
Truth
Berichten: 729
Lid geworden op: zaterdag 10 mei 2014, 18:28

Re: Blowen

Bericht door Truth »

Thieske schreef: Als ze me ooit pakken wird het dus gewoon zwijgen tot een advocaat! Daar maar geen festival... Week erop is er weer een feestje.
Sowieso, je moet echt bestand zijn tegen die druk die politie uitoefent. Me oom is advocaat en je moet echt HELEMAAL niets zeggen behalve dat je wacht op advocaat, ook niet in die discussies meegaan dat je snel terug kan enzo. Alles negeren.
groenolifant
Berichten: 1449
Lid geworden op: vrijdag 21 maart 2008, 11:18
RS: Groenolifant (OSRS)

Re: Blowen

Bericht door groenolifant »

Akwasi schreef: Heb echt fokking vage dromen nu ik een tijdje niet meer blow.
Komen ook super realistisch over, best **** lol
Heb ik ook als ik een periode veel geblowd heb.
Kan best akelig zijn. Ene moment zit je te krijsen om hulp. Andere moment lig je wakker in bed.
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Blowen

Bericht door Rems »

@ dat verhaal van die dude met 8 pillen. Is gewoon heel veel pech, bij de ingang van het terrein staan een paar dudes die random mensen eruit pikken. Dit was vorig jaar ook al zo, toen wat meer dan dit jaar na mijn idee. Een vriend was gepakt met een halve gram pep en dat werd alleen afgepakt no stress verder. Het is gewoon niet slim om met heel veel drugs het terrein op te gaan.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Rick_Hardstyle
Berichten: 1219
Lid geworden op: zondag 18 september 2011, 23:03
RS: zaros99str (OSRS)

Re: Blowen

Bericht door Rick_Hardstyle »

Rems schreef: @ dat verhaal van die dude met 8 pillen. Is gewoon heel veel pech, bij de ingang van het terrein staan een paar dudes die random mensen eruit pikken. Dit was vorig jaar ook al zo, toen wat meer dan dit jaar na mijn idee. Een vriend was gepakt met een halve gram pep en dat werd alleen afgepakt no stress verder. Het is gewoon niet slim om met heel veel drugs het terrein op te gaan.
Hij was al op het terrein toen hij eruit gepikt werd hè.
Zin om een leuke RTS te spelen registreer je met deze link http://signup.leagueoflegends.com/?ref= ... 0342304096 en kom League of Legends spelen :D
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Blowen

Bericht door Rems »

Ja, 10 meter. Je gaat door die poortjes en daar kijken ze in je tas als je die hebt. Ze checken ook je bandje. Als je dan het terrein op gaat staan daar allemaal gasten die mensen eruit pikken die er verdacht uit zien.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie