Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.

Wie van de volgende dames heeft de beste fitnessreet?

Peiling eindigde op vrijdag 11 december 2015, 1:14

Sandra Prikker
12
48%
Nikki Blackketter
3
12%
Jen Selter
2
8%
MegSquats
2
8%
Rachael Frieza
6
24%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Ron
Berichten: 9455
Lid geworden op: maandag 4 februari 2008, 15:56
RS: Gestopt
Oude naam: Beat My 10Hp

Re: Fitness topic

Bericht door Ron »

Vroeger altijd whey bij Body & Fit gehaald, maar daar blijken ze de boel dus een beetje op te naaien. Waar bestellen jullie (tegenwoordig)? En nog aanraders qua smaak?
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Fitness topic

Bericht door Bighead »

Aron schreef: Xxl.
Koop een sample box, kan je ze uittesten
Dit.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Willem20
Berichten: 6182
Lid geworden op: zondag 8 maart 2009, 21:51
RS: Gestopt
Clan: Hde
Oude naam: Ajaxlegend1
Contacteer:

Re: Fitness topic

Bericht door Willem20 »

Iemand ervaring met B&F naturel smaak whey? Heb 2 cadeaubonnen gekregen twv 25 per stuk, dus wil die gaan gebruiken op een Whey voorraadje
Above all, don't lie to yourself. The man who lies to himself and listens to his own lie comes to a point that he cannot distinguish the truth within him, or around him, and so loses all respect for himself and for others. And having no respect he ceases to love. ~Fjodor Dostojevski
MQ-9 Reaper
Berichten: 9816
Lid geworden op: woensdag 10 januari 2007, 15:21
Oude naam: Koetje

Re: Fitness topic

Bericht door MQ-9 Reaper »

Naturel is smaakloos.
Afbeelding
Bartt
Ex-moderator
Berichten: 5699
Lid geworden op: zaterdag 27 september 2008, 21:03
Oude naam: Esc_Wash0r

Re: Fitness topic

Bericht door Bartt »

Nog een update van mezelf, ben begonnen met half uur cardio na iedere weight training van 1u, puur om extra kcal te verbruiken voor het afvallen. Ik merk gewoon dat het quasi onmogelijk is voor mij om onder de 2600 kcals te blijven op een dag... Zonet ontdekt dat 2 croque monsieurs met kipfilet ipv hesp al 435 kcals zijn, damn. Ook gehakt gekocht voor met wraps, en dat zijn ook nogal wat caloriebommen zeg. 4 kleine wraps met 280g gehakt en saus -> 1430 kcals. In het vervolg koop ik die shit niet meer, of 't is in kleinere hoeveelheid. Ook erg veel vetten (22g/ 100g vlees, maar er staat niet bij hoeveel verzadigd/onverzadigd...).

Zou het mogelijk zijn, op 2600 kcals zitten elke dag en half u cardio na training en afvallen? Ben 1m80, 86kg.
Heb ook al zitten overwegen om ontbijt gewoon te skippen soms, dit is ook ruim 600 kcals er bij en 's ochtends heb ik niet echt honger vaak. Zou dit verstandig zijn? Het is niet dat ik in de voormiddag veel energie nodig heb, maar dan zit ik wel met het gevaar dat ik 's middags en 's avonds wat meer eet en dat dus trager verteerd wordt (of is dit een Bro Myth?)
Outside of a dog, a book is man’s best friend. Inside of a dog, it’s too dark to read.

GROUCHO MARX
Afbeelding
B70
Berichten: 1742
Lid geworden op: woensdag 1 augustus 2012, 12:58
Clan: Doge
Oude naam: Rakazon

Re: Fitness topic

Bericht door B70 »

Bartt schreef: Nog een update van mezelf, ben begonnen met half uur cardio na iedere weight training van 1u, puur om extra kcal te verbruiken voor het afvallen. Ik merk gewoon dat het quasi onmogelijk is voor mij om onder de 2600 kcals te blijven op een dag... Zonet ontdekt dat 2 croque monsieurs met kipfilet ipv hesp al 435 kcals zijn, damn. Ook gehakt gekocht voor met wraps, en dat zijn ook nogal wat caloriebommen zeg. 4 kleine wraps met 280g gehakt en saus -> 1430 kcals. In het vervolg koop ik die shit niet meer, of 't is in kleinere hoeveelheid. Ook erg veel vetten (22g/ 100g vlees, maar er staat niet bij hoeveel verzadigd/onverzadigd...).

Zou het mogelijk zijn, op 2600 kcals zitten elke dag en half u cardio na training en afvallen? Ben 1m80, 86kg.
Heb ook al zitten overwegen om ontbijt gewoon te skippen soms, dit is ook ruim 600 kcals er bij en 's ochtends heb ik niet echt honger vaak. Zou dit verstandig zijn? Het is niet dat ik in de voormiddag veel energie nodig heb, maar dan zit ik wel met het gevaar dat ik 's middags en 's avonds wat meer eet en dat dus trager verteerd wordt (of is dit een Bro Myth?)
Nee, 's ochtends ontbijt skippen is echt ongezond, gewoon wat lichter eten als tussendoortjes.


http://www.bodyenfitshop.nl/eiwittenwhey/eiwitshakes/
^betrouwbare site of niet?
Tim
Berichten: 13565
Lid geworden op: donderdag 21 juni 2007, 21:32

Re: Fitness topic

Bericht door Tim »

Fuck Bodyenfit, koop je eiwitten by MyProtein of XXL
B70
Berichten: 1742
Lid geworden op: woensdag 1 augustus 2012, 12:58
Clan: Doge
Oude naam: Rakazon

Re: Fitness topic

Bericht door B70 »

thx
Willem20
Berichten: 6182
Lid geworden op: zondag 8 maart 2009, 21:51
RS: Gestopt
Clan: Hde
Oude naam: Ajaxlegend1
Contacteer:

Re: Fitness topic

Bericht door Willem20 »

MQ-9 Reaper schreef: Naturel is smaakloos.
Maar, is het daarom ook beter te doen dan met smaak?
Above all, don't lie to yourself. The man who lies to himself and listens to his own lie comes to a point that he cannot distinguish the truth within him, or around him, and so loses all respect for himself and for others. And having no respect he ceases to love. ~Fjodor Dostojevski
Volture
Last one standing
Berichten: 15063
Lid geworden op: woensdag 14 december 2005, 13:31

Re: Fitness topic

Bericht door Volture »

Willem20 schreef:
MQ-9 Reaper schreef: Naturel is smaakloos.
Maar, is het daarom ook beter te doen dan met smaak?
Als jij van poederig water houdt, ja hoor.
Afbeelding
Akwasi
Berichten: 7851
Lid geworden op: donderdag 21 juli 2011, 21:11

Re: Fitness topic

Bericht door Akwasi »

Volture schreef:
Willem20 schreef:
MQ-9 Reaper schreef: Naturel is smaakloos.
Maar, is het daarom ook beter te doen dan met smaak?
Als jij van poederig water houdt, ja hoor.
shakes met water ;_;
melk is die shit nigger
Afbeelding
Willem20
Berichten: 6182
Lid geworden op: zondag 8 maart 2009, 21:51
RS: Gestopt
Clan: Hde
Oude naam: Ajaxlegend1
Contacteer:

Re: Fitness topic

Bericht door Willem20 »

Ik gebruik meestal melk inderdaad, maar ik vind met smaak redelijk synthetisch, met name aardbei
Above all, don't lie to yourself. The man who lies to himself and listens to his own lie comes to a point that he cannot distinguish the truth within him, or around him, and so loses all respect for himself and for others. And having no respect he ceases to love. ~Fjodor Dostojevski
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Fitness topic

Bericht door Bighead »

Rakazon schreef:Nee, 's ochtends ontbijt skippen is echt ongezond, gewoon wat lichter eten als tussendoortjes.
Ik neem aan dat je een onderzoek hebt dat letterlijk iedereen die aan IF doet flink op z'n bek stoot? Dat wil niet zeggen dat je ontbijt wel of niet moet skippen, maar er is maar zeer beperkt bewijs voor het zogenaamde negatieve effect dat het overslaan van je ontbijt heeft op je training. Tuurlijk, je moet niet gaan trainen op een lege maag maar je hoeft geen ontbijt van 1500 kcal naar binnen te stouwen. Daarbij hoeft ontbijt niet per sé een zware maaltijd te zijn. Een paar eitjes kan ruim voldoende zijn om (fysiek) de ochtend door te komen.

@Bartt: Probeer eens manieren te zoeken om de gigantische hoeveelheid brood waar je het over hebt wat te minimaliseren. Daar vallen boterhammen onder, maar ook wraps bijvoorbeeld. Het overgrote deel van de calorieën in de dingen die je noemt komen namelijk uit de broodproducten die (in ieder geval voor mij) relatief weinig vullen Als je op 2600kcal niet je dag door kan komen is de kans groot dat je (tenzij je echt een beer bent) verkeerd eet.
Willem20 schreef:Maar, is het daarom ook beter te doen dan met smaak?
Ligt eraan of je water of melk met zand wel of niet lekker vindt. Als het antwoord daarop "nee" is zou ik eerder voor Vanille gaan dan naturel.
Willem20 schreef: Ik gebruik meestal melk inderdaad, maar ik vind met smaak redelijk synthetisch, met name aardbei
Aardbij smaakt typisch inderdaad erg chemisch. Die smaak is vrij moeilijk na te maken in houdbare producten. Probeer eens zo'n sample pack, zal je best kunnen bevallen. Mocht je het niks vinden kan je altijd nog voor vanille of neutraal en een pistool met munitie gaan.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
B70
Berichten: 1742
Lid geworden op: woensdag 1 augustus 2012, 12:58
Clan: Doge
Oude naam: Rakazon

Re: Fitness topic

Bericht door B70 »

Bighead schreef:
Rakazon schreef:Nee, 's ochtends ontbijt skippen is echt ongezond, gewoon wat lichter eten als tussendoortjes.
Ik neem aan dat je een onderzoek hebt dat letterlijk iedereen die aan IF doet flink op z'n bek stoot? Dat wil niet zeggen dat je ontbijt wel of niet moet skippen, maar er is maar zeer beperkt bewijs voor het zogenaamde negatieve effect dat het overslaan van je ontbijt heeft op je training. Tuurlijk, je moet niet gaan trainen op een lege maag maar je hoeft geen ontbijt van 1500 kcal naar binnen te stouwen. Daarbij hoeft ontbijt niet per sé een zware maaltijd te zijn. Een paar eitjes kan ruim voldoende zijn om (fysiek) de ochtend door te komen.
Nee dat klopt, maar ik beweerde toch niet dat je je vol moet proppen 's ochtends bij het ontbijt? Ik zei alleen dat het niet verstandig is om het over te slaan.
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Fitness topic

Bericht door Bighead »

Dat is simpelweg onwaar. Er zijn zat mensen die ontbijt overslaan en prima vooruitgang boeken met betrekking tot hun doelen. Omdat ik dat standpunt best wil onderbouwen hier een aantal bronnen:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21084650 - Het overslaan van ontbijt heeft in kinderen geen verandering in voedselconsumptie over de rest van de dag tot gevolg

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4042085/ - 's Ochtends of 's avonds niet eten heeft een lagere energieconsumptie tot gevolg

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24898236 - Overslaan van ontbijt heeft bij volwassenen geen negatieve invloed op algehele energieconsumptie

Het interesseert me weinig of iemand wel of geen ontbijt eet, maar broscience herhalen zonder bronnen te noemen in een relatief serieus topic heeft wat mij betreft geen meerwaarde.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
B70
Berichten: 1742
Lid geworden op: woensdag 1 augustus 2012, 12:58
Clan: Doge
Oude naam: Rakazon

Re: Fitness topic

Bericht door B70 »

Bighead schreef: Dat is simpelweg onwaar. Er zijn zat mensen die ontbijt overslaan en prima vooruitgang boeken met betrekking tot hun doelen. Omdat ik dat standpunt best wil onderbouwen hier een aantal bronnen:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21084650 - Het overslaan van ontbijt heeft in kinderen geen verandering in voedselconsumptie over de rest van de dag tot gevolg

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4042085/ - 's Ochtends of 's avonds niet eten heeft een lagere energieconsumptie tot gevolg

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24898236 - Overslaan van ontbijt heeft bij volwassenen geen negatieve invloed op algehele energieconsumptie

Het interesseert me weinig of iemand wel of geen ontbijt eet, maar broscience herhalen zonder bronnen te noemen in een relatief serieus topic heeft wat mij betreft geen meerwaarde.
Hmh, vaag, weer wat geleerd dus :o
6 Kilo Pinda
Ex-chatmoderator
Berichten: 4793
Lid geworden op: maandag 9 maart 2009, 18:57
RS: Most Great (OSRS)
Extra rang: 3de "Beste nieuwkomer van 2009"

Re: Fitness topic

Bericht door 6 Kilo Pinda »

Bartt weinig over te zeggen zo of je wel af kunt vallen op 2600 kcals, zeker als je eetverleden onduidelijk is.

Wat mij ooit het meest heeft geholpen, dagelijks wegen. (sommige zijn het hier absoluut niet mee eens dus doe er mee wat je wilt)

Eens in de zoveel tijd gewoon echt elke dag wegen en je kcals bijhouden. Niet te veel bij na denken gewoon op de weegschaal gaan staan en noteren wat hij zegt. Na vier weken ofzo zet je dit in bijvoorbeeld Excel, trek er een grafiekje uit en plot een trendlijn. Kun je precies zien hoe je reageert op je huidige inname en met je huidige verbruik. Gouden info voor de komende periode is dat, dan kun je echt goed bepalen hoeveel je nou moet eten voor wat je wilt bereiken :)

Zit nu voor mijn voeding bij iemand die me helpt, van hem ooit dit idee gekregen en vorig jaar ook gedaan vlak voor mijn cut. Nu ook dagelijks op de weegschaal voor de vierde week op rij en zondag evalueren bij hem.

Meten is weten :)
R.I.P. Koen Buitelaar, 17.02.1988 - 07.03.2010
'You had to go, and left the world behind. You're not gone, you're just out of sight.'
PlaatjePlaatje
Rowwen Hèze: 'Soms is 't beater iets moeis te verleeze. Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad.'

Rowwen Hèze: 'Vur iederien din os is veurgegoan, vur iederien din alles het gegeave. Enne gojje mins blieft altied leave.'

BZB: 'Ik hou mijn leven in de hand, 't liefst gevuld tot aan de rand.'
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: Fitness topic

Bericht door Wup »

Aron schreef:
In- of uitklappen •
https://www.youtube.com/watch?v=SaYX-7emO4U
:mrgreen:
^

Geniaal ja haha.

Net voor 't eerst 120kg getild. Ook even Hook grip geprobeert met lager gewicht, maar die is best chill opzich.

https://www.youtube.com/watch?v=KRj38aE2kSI
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: Fitness topic

Bericht door Travolter »

Bartt schreef: Nog een update van mezelf, ben begonnen met half uur cardio na iedere weight training van 1u, puur om extra kcal te verbruiken voor het afvallen. Ik merk gewoon dat het quasi onmogelijk is voor mij om onder de 2600 kcals te blijven op een dag... Zonet ontdekt dat 2 croque monsieurs met kipfilet ipv hesp al 435 kcals zijn, damn. Ook gehakt gekocht voor met wraps, en dat zijn ook nogal wat caloriebommen zeg. 4 kleine wraps met 280g gehakt en saus -> 1430 kcals. In het vervolg koop ik die shit niet meer, of 't is in kleinere hoeveelheid. Ook erg veel vetten (22g/ 100g vlees, maar er staat niet bij hoeveel verzadigd/onverzadigd...).

Zou het mogelijk zijn, op 2600 kcals zitten elke dag en half u cardio na training en afvallen? Ben 1m80, 86kg.
Heb ook al zitten overwegen om ontbijt gewoon te skippen soms, dit is ook ruim 600 kcals er bij en 's ochtends heb ik niet echt honger vaak. Zou dit verstandig zijn? Het is niet dat ik in de voormiddag veel energie nodig heb, maar dan zit ik wel met het gevaar dat ik 's middags en 's avonds wat meer eet en dat dus trager verteerd wordt (of is dit een Bro Myth?)
Of eet minder calorierijk eten? :P

Gehakt is inderdaad ook aanrader. Maak wraps kipfilet of kippengehakt (10gram vet/100 gram)

Ik eet momenteel 2200 kcal (ben wat kleiner) en het lukt me perfect momenteel. Hoog in proteine gaan helpt wel echt veel. Proteine geven een verzadigend gevoel.

Ik zou persoonlijk ook nooit ontbijt skippen. Belangrijkste maaltijd van de dag, en ik functioneer echt niet zonder eten in mij.

En tgoh ja, uiteraard zal het "trager" verteren omdat je meer tegelijk probeert te verteren. Maar uiteindeljik zal dat niet onmiddellijk het verschil maken.

Ben persoonlijk in mijn 3e week van mijn cut. Ben van 78 naar 75 gegaan ondertussen. Zal jammer genoeg wel een hoop watergewicht zijn :P .
Afbeelding
Inverney
Ex-chatmoderator
Berichten: 3500
Lid geworden op: zondag 20 april 2008, 11:10
RS: Gestopt
Oude naam: Uber

Re: Fitness topic

Bericht door Inverney »

Om mee te doen in de ontbijtdiscussie; Een alternatieve route t.o.v. intermittent fasting(of mogelijk een manier om ernaar toe te werken) is het volgende:

Probeer eens met weinig koolhydraten en meer vet/eiwit te ontbijten en zie of je na ca. een week of twee verschil ziet. Ik doe het sinds bijna een jaar structureel en het helpt me zowel met door de ochtend heenkomen(geen energiedipjes meer tussen 11 en 13) als dat het veel goeds doet voor je insulinegevoeligheid(één van de main benefits van IF), wat je op alle fronten goed zal doen.

Succes!
Plaats reactie