Het algemene computertopic

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!

Heb je een computer?

Ja
15
65%
Nee
8
35%
 
Totaal aantal stemmen: 23

MrSenne
Berichten: 17974
Lid geworden op: maandag 14 mei 2007, 16:12

Re: Het algemene computertopic

Bericht door MrSenne »

i k0nijn i schreef:Ik heb altijd het gevoel dat hij lijm in zijn oksels heeft gesmeerd en daardoor niet fatsoenlijk zijn armen kan bewegen. :")
Ik ben al blij dat ik niet de enige ben dat het opvalt. ;x
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Mystery »

Ehm jongens ik denk dat ik een virus heb. :?

Afbeelding
Going4Quests
Berichten: 8249
Lid geworden op: vrijdag 20 oktober 2006, 16:38
Clan: The Scrying Pool

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Going4Quests »

Welk precies?
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Mystery »

Onder het pijltje van puush. Het is de eerste keer dat ik hem opmerk dat ie daar zit vandaag.
Going4Quests
Berichten: 8249
Lid geworden op: vrijdag 20 oktober 2006, 16:38
Clan: The Scrying Pool

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Going4Quests »

Eh. Dat is de tool om te Windows 10 te reserveren. 8-[ als je erop klikt krijg je een interface, met wat basic info (heel gelimiteerd) over Windows 10, met een knop om te reserveren. Als je reserveerd zal Windows 10 ergens in midden juli gepreload worden zodat je het meteen kan installeren op 29 juli.
Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Superheat »

Welkom in 2015, het jaar waarin je een OS kunt reserveren. :lol:
Someone who hacked Zarfot's channel: "I tell the truth, and if you don't like it: too damn bad."
Plaatje
"There was a fella once. Running for a train. And he's carrying a pair of gloves, this man.
He drops a glove on the platform, but he doesn't notice. And then later on, inside the train,
he's sitting by the window and he realises that he's just got this one glove left.
But the train's already started pulling out of the station. So what does he do?
He opens the window, and he drops the other glove onto the platform.
That way, whoever finds the first glove, can just have the pair."

"What are you telling me?"

"Goodbye, mister Nygaard."

"Goodbye, deputy."
Thieske
Berichten: 4064
Lid geworden op: zaterdag 10 oktober 2009, 16:25

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Thieske »

Ik werd toch wel beetje blij bij het horen dat de zakelijk kant niet die push functie heeft. Zag de telefoon al rood gloeiend staan...
Interview Straatvader :wub:

Afbeelding
Going4Quests
Berichten: 8249
Lid geworden op: vrijdag 20 oktober 2006, 16:38
Clan: The Scrying Pool

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Going4Quests »

Superheat schreef: Welkom in 2015, het jaar waarin je een OS kunt reserveren. :lol:
Toch slim gezien? Nu duurt he voor sommige mensen al 8 uur om een Windows beta build te downloaden. Als dat al gebeurd is tegen dat Windows 10 uitkomt...
Thieske
Berichten: 4064
Lid geworden op: zaterdag 10 oktober 2009, 16:25

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Thieske »

Lol 8 uur is dat os 200gb geworden?
Interview Straatvader :wub:

Afbeelding
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Het algemene computertopic

Bericht door i k0nijn i »

Cfr. Apple updates of GTA V onlangs. Gewoon server overloads. :P
Afbeelding
Hakari
Berichten: 110
Lid geworden op: donderdag 5 februari 2015, 15:28
RS: Hakari (f2p)
Clan: FFA SQUAD
Oude naam: Clan Wars

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Hakari »

Binnenkort wil ik grotendeels overstappen op Linux. Ik ben er vrij nieuw in. Welke Linux variant raden jullie aan? Ik zelf zat te denken aan Ubuntu of Linux Mint, maar ik zou graag wat meer varianten willen leren kennen die ook voor beginners zijn ontwikkelt.
Mijn YouTube-kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCIFBpO ... NgMDzqKo3w

Bedankt voor het bekijken, liken, abonneren en delen!

Afbeelding
Going4Quests
Berichten: 8249
Lid geworden op: vrijdag 20 oktober 2006, 16:38
Clan: The Scrying Pool

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Going4Quests »

Thieske schreef: Lol 8 uur is dat os 200gb geworden?
De update zelf 3GB, maar als er steeds miljoenen mensen wereldwijd dat moeten downloaden.. en voor Windows zelf zijn dat er miljarden. :mrgreen: RIP servers.
Daminovich
Berichten: 6420
Lid geworden op: donderdag 29 juli 2010, 17:49
Clan: Geen
Oude naam: Damien H

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Daminovich »

Thieske schreef: Ik werd toch wel beetje blij bij het horen dat de zakelijk kant niet die push functie heeft. Zag de telefoon al rood gloeiend staan...
Ik heb hem in ieder geval uit onze WSUS server gehaald voor nu.

Nvm dit.
Laatst gewijzigd door Daminovich op dinsdag 2 juni 2015, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Travolter »

Clan Wars schreef: Binnenkort wil ik grotendeels overstappen op Linux. Ik ben er vrij nieuw in. Welke Linux variant raden jullie aan? Ik zelf zat te denken aan Ubuntu of Linux Mint, maar ik zou graag wat meer varianten willen leren kennen die ook voor beginners zijn ontwikkelt.
Maakt allemaal niet uit tbh. Ik zou wel altijd eentje nemen die op ubuntu gebaseerd is (mint is bv ook ubuntu based fyi) . Naar mijn ervaring zijn ubuntu gerelateerde problemen het makkelijkste te googlen. De meeste beginner zaken die je zal googlen over get algemeen zullen ook meestal uitgelegd zijn voor ubuntu systemen. Daarna is het een kwestie van een display environment kiezen die je aangenaam vind.
Ubuntu zelf kan ik niet uitstaan vanwege de unity environment,verder is het een wel een goed beginpunt. Andere aanraders zijn dan xubuntu en lubuntu, die zijn redelijk traditioneel en eenvoudig. Kubuntu is leuk als je graag veel zelf customized. Mint is verder ook een heel populaire en ziet er wel neat uit. Bohdi is ook wel een mooie.
Zelf gebruik ik ubuntu gnome. Vind die het fijnste werken van allemaal. Heel minimalistisch en misschien wat minder traditioneel , maar vind het veel efficiënter dan de meeste standaard environments. Plus makkelijk kleine tweaks uit te voeren mbv plugins.

Kortom, kies een die je "mooi" vind en fijn vind werken veel meer heb je niet nodig als beginner. Je kan eens wat googlen naar verschillende distros en misschien op YouTube kijken hoe ze eruit zien en dan je keuze maken. Best van al zou nog zijn om ze zelf eerst uit te proberen met een live boot of vm.
Afbeelding
Jaestro
Berichten: 2708
Lid geworden op: maandag 20 mei 2013, 0:15

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Jaestro »

Wat zijn eigenlijk de voordelen/redenen om Linux te gebruiken? Vraag me dat al een tijdje af. Is het de moeite voor een "normale" gebruiker om over te stappen op Linux?
Afbeelding
Japeroen386
Berichten: 5546
Lid geworden op: donderdag 10 juli 2008, 21:58
RS: Gestopt

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Japeroen386 »

Ik zit nu een beetje in een test-fase met Ubuntu, omdat ik genoeg heb van Windows. Mijn laptop crasht random als ik hem in slaapstand wil zetten, de idle processes van Windows zorgen dat mijn ventilator op max draait als ik mijn laptop 2 minuten niet gebruik, internet werkt plots niet meer, ofwel na slaapstand, ofwel gewoon random, enzovoort. Daarom heb ik even Ubuntu geprobeerd, maar daar heb ik problemen met mijn muis, en wordt mijn laptop standaard (vrij veel) warmer dan in Windows. Daarom terug naar Windows gekeerd, omdat ik i.v.m. examens nog even geen tijd heb om betere oplossingen te zoeken...
Quitted 27/04/2012.
SiM0`
Berichten: 6432
Lid geworden op: zaterdag 3 november 2007, 10:35
Contacteer:

Re: Het algemene computertopic

Bericht door SiM0` »

Allemaal problemen die aan jouw installatie van Windows liggen of aan je laptop. Met windows zelf is niks mis, zie dan ook niet in waarom iemand vrijwillig zou overstappen op Linux. Minder gebruiksvriendelijk, minder compatibele software, ...

oh, inb4 linux fanboys
Afbeelding
Japeroen386
Berichten: 5546
Lid geworden op: donderdag 10 juli 2008, 21:58
RS: Gestopt

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Japeroen386 »

SiM0` schreef: Allemaal problemen die aan jouw installatie van Windows liggen of aan je laptop. Met windows zelf is niks mis, zie dan ook niet in waarom iemand vrijwillig zou overstappen op Linux. Minder gebruiksvriendelijk, minder compatibele software, ...

oh, inb4 linux fanboys
Ik heb Windows in 2 jaar 3 keer opnieuw geïnstalleerd, from scratch. De problemen komen telkens terug.
En dat Ubuntu minder gebruiksvriendelijk is, daar kan ik inkomen, maar dat vind ik niet erg.
Quitted 27/04/2012.
MrSenne
Berichten: 17974
Lid geworden op: maandag 14 mei 2007, 16:12

Re: Het algemene computertopic

Bericht door MrSenne »

Linux moet je niet aan beginnen als je iets wilt dat out-of-the-box 100% werkt. Als je enige interesse in computers hebt en je het niet erg vindt om een beetje te prutsen en klooten dan kan Linux heel leuk zijn. :)
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Travolter »

MrSenne schreef: Linux moet je niet aan beginnen als je iets wilt dat out-of-the-box 100% werkt. Als je enige interesse in computers hebt en je het niet erg vindt om een beetje te prutsen en klooten dan kan Linux heel leuk zijn. :)
Ik weet niet wat jij met je linux doet maar bij mij werkt alles out of the box hoor.

Toegevoegd na 7 minuten:
Jaestro schreef: Wat zijn eigenlijk de voordelen/redenen om Linux te gebruiken? Vraag me dat al een tijdje af. Is het de moeite voor een "normale" gebruiker om over te stappen op Linux?
Voor de gemiddelde gebruiker? Gebruiksgemak en een beter user experience. Nu, dit hangt heel hard af van je verwachting en vereisten natuurlijk. Gamen blijft altijd een heikelpunt op linux. En als je fan bent van als die super coole deluxe windows features, dan moet je het ook niet overwegen.
Als je het gebruikt zoals de gemiddelde persoon zijn pc als facebook machine en tekstverwerker gebruikt dan is er in weze niet zoveel verschil met windows. Ik bedoel dan, dat linux niet perse "moeilijk" is ofzo. Het is nog steeds point and click met leuke venstertjes and what not. Het is gewoon veel meer light weight. Zeker als je een pc zonder ssd hebt, zou ik niet eens meer overwegen windows te gebruiken tenzij het is om te gamen. Toen ik geen ssd had kon ik windows gewoon niet meer gebruiken. Eens je die snelheid van linux gewend bent, is windows echt een hel.
Verder vind ik het efficienter in gebruik (programma nodig? commandline -> 1 regel tekst, et voila). Alles is uiteindelijk ook zelf aan te passen met genoeg speurwerk.

Toegevoegd na 10 minuten:
SiM0` schreef: Allemaal problemen die aan jouw installatie van Windows liggen of aan je laptop. Met windows zelf is niks mis, zie dan ook niet in waarom iemand vrijwillig zou overstappen op Linux. Minder gebruiksvriendelijk, minder compatibele software, ...

oh, inb4 linux fanboys
Geen zorgen, ik denk niet dat eer een "linux fanboy" is die zin heeft te discussiëren met iemand als jou. Linux is een hele wereld waar je nog niet ingestapt bent en je hebt enkel maar cliché vooroordelen en/of een duidelijk gebrek aan kennis. Jammer voor jou, niet ons probleem.
Afbeelding
Plaats reactie