Het algemene computertopic

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!

Heb je een computer?

Ja
15
65%
Nee
8
35%
 
Totaal aantal stemmen: 23

Going4Quests
Berichten: 8249
Lid geworden op: vrijdag 20 oktober 2006, 16:38
Clan: The Scrying Pool

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Going4Quests »

Oh zo, dat is wel "valsspelen", niet?
Jaestro
Berichten: 2708
Lid geworden op: maandag 20 mei 2013, 0:15

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Jaestro »

Going4Quests schreef: Oh zo, dat is wel "valsspelen", niet?
Waarom is het valsspelen? Als ik me niet vergis heeft nVidia bij zijn GTX 2xx serie ook een GTX 290 en een GTX 295 uitgebracht, welke dual GPU kaarten waren van de chips die respectievelijk op de GTX 280 en GTX 285 zaten. Het is gewoon een manier om meer rekenkracht op één kaart te krijgen.

Edit: blijkbaar enkel een GTX 295, wel gebaseerd op dezelfde chips als GTX 280 en 285.
Laatst gewijzigd door Jaestro op dinsdag 2 juni 2015, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Bighead »

Going4Quests schreef: Oh zo, dat is wel "valsspelen", niet?
Valsspelen in welke zin? Het is niet zo dat er regels zijn waar je aan moet voldoen op het moment dat je een grafische kaart maakt. Op het moment dat je een double-chipped kaart competitief op de markt kan zetten lijkt me daar niets mis mee. Hebben zowel Nvidia als AMD veel vaker gedaan.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Skilling1
Berichten: 56
Lid geworden op: donderdag 30 oktober 2014, 11:00

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Skilling1 »

Wat is een goed programma voor liedjes achter elkaar te plakken (geen video's alleen audio)
Going4Quests
Berichten: 8249
Lid geworden op: vrijdag 20 oktober 2006, 16:38
Clan: The Scrying Pool

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Going4Quests »

Hm oké. :P
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Siddy00 »

Skilling1 schreef:Wat is een goed programma voor liedjes achter elkaar te plakken (geen video's alleen audio)
Je zou Audacity eens kunnen proberen :)
Afbeelding
SiM0`
Berichten: 6432
Lid geworden op: zaterdag 3 november 2007, 10:35
Contacteer:

Re: Het algemene computertopic

Bericht door SiM0` »

Travolter schreef:
Geen zorgen, ik denk niet dat eer een "linux fanboy" is die zin heeft te discussiëren met iemand als jou. Linux is een hele wereld waar je nog niet ingestapt bent en je hebt enkel maar cliché vooroordelen en/of een duidelijk gebrek aan kennis. Jammer voor jou, niet ons probleem.
Gebrek aan kennis? Heb 2 cursussen over linux op school gehad lol.
Afbeelding
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Travolter »

SiM0` schreef:
Travolter schreef:
Geen zorgen, ik denk niet dat eer een "linux fanboy" is die zin heeft te discussiëren met iemand als jou. Linux is een hele wereld waar je nog niet ingestapt bent en je hebt enkel maar cliché vooroordelen en/of een duidelijk gebrek aan kennis. Jammer voor jou, niet ons probleem.
Gebrek aan kennis? Heb 2 cursussen over linux op school gehad lol.
En, wat wil je daar nu mee zeggen? Mijn vriendin krijgt ook les over linux op school, beetje om van te huilen als ik die lesinhoud bekijk.
Afbeelding
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Siddy00 »

Het hangt wat mij betreft echt van je computergebruik af. Ik zou bijvoorbeeld mijn studie Informatica echt niet onder Windows willen doen, maar voor mijn alledaags gebruik (lees: internetten en RuneScapen) is het prima :P
Laatst gewijzigd door Siddy00 op woensdag 3 juni 2015, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Going4Quests
Berichten: 8249
Lid geworden op: vrijdag 20 oktober 2006, 16:38
Clan: The Scrying Pool

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Going4Quests »

https://www.youtube.com/watch?v=Mnc48BVZqrs

https://www.youtube.com/watch?v=NDwL5qSCkqU

Toegevoegd na 1 uur en 51 minuten:

Gen idee wat dit is, maar het lijkt iets groot te zijn als het apart op Tweakers komt? http://tweakers.net/nieuws/103468/windo ... r-ssh.html
SiM0`
Berichten: 6432
Lid geworden op: zaterdag 3 november 2007, 10:35
Contacteer:

Re: Het algemene computertopic

Bericht door SiM0` »

Travolter schreef:
SiM0` schreef:
Travolter schreef:
Geen zorgen, ik denk niet dat eer een "linux fanboy" is die zin heeft te discussiëren met iemand als jou. Linux is een hele wereld waar je nog niet ingestapt bent en je hebt enkel maar cliché vooroordelen en/of een duidelijk gebrek aan kennis. Jammer voor jou, niet ons probleem.
Gebrek aan kennis? Heb 2 cursussen over linux op school gehad lol.
En, wat wil je daar nu mee zeggen? Mijn vriendin krijgt ook les over linux op school, beetje om van te huilen als ik die lesinhoud bekijk.
Kerel ik studeer toegepaste informatica. Lesinhoud is dus wel van een hoger niveau als jouw vriendinnetje haar lesinhoud denk ik.
Afbeelding
Jaestro
Berichten: 2708
Lid geworden op: maandag 20 mei 2013, 0:15

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Jaestro »

Siddy00 schreef: Het hangt wat mij betreft echt van je computergebruik af. Ik zou bijvoorbeeld mijn studie Informatica echt niet onder Windows willen doen, maar voor mijn alledaags gebruik (lees: internetten en RuneScapen) is het prima :P
Wat is precies het voordeel van Linux t.o.v. Windows op vlak van informatica dan? Ben er wel benieuwd naar.

Ik besef dat dit voor Linux-gebruikers misschien heel vanzelfsprekend is, maar ik weet echt niets over Linux en ben gewoon nieuwsgierig naar wat Linux superieur maakt i.v.m. studies zoals informatica.
Afbeelding
Halle
Ex-moderator
Berichten: 19465
Lid geworden op: donderdag 20 december 2007, 8:46

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Halle »

JAAAA m'n PC wordt vandaag verzonden. :D
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Travolter »

[quote="SiM0`"]
[quote="Travolter"]
[quote="SiM0`"]
[quote="Travolter"]

Geen zorgen, ik denk niet dat eer een "linux fanboy" is die zin heeft te discussiëren met iemand als jou. Linux is een hele wereld waar je nog niet ingestapt bent en je hebt enkel maar cliché vooroordelen en/of een duidelijk gebrek aan kennis. Jammer voor jou, niet ons probleem.[/quote]

Gebrek aan kennis? Heb 2 cursussen over linux op school gehad lol.[/quote]

En, wat wil je daar nu mee zeggen? Mijn vriendin krijgt ook les over linux op school, beetje om van te huilen als ik die lesinhoud bekijk.[/quote]

Kerel ik studeer toegepaste informatica. Lesinhoud is dus wel van een hoger niveau als jouw vriendinnetje haar lesinhoud denk ik.[/quote]
Lol voorspelbaar, ik wachtte al op dit antwoord. Mijn vriendinnetje studeert ook TI, kerel. En ik studeer zelf informatica aan de kul.
Afbeelding
SiM0`
Berichten: 6432
Lid geworden op: zaterdag 3 november 2007, 10:35
Contacteer:

Re: Het algemene computertopic

Bericht door SiM0` »

In dat geval heb ik niks gezegd :D
Afbeelding
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Travolter »

Jaestro schreef:
Siddy00 schreef: Het hangt wat mij betreft echt van je computergebruik af. Ik zou bijvoorbeeld mijn studie Informatica echt niet onder Windows willen doen, maar voor mijn alledaags gebruik (lees: internetten en RuneScapen) is het prima :P
Wat is precies het voordeel van Linux t.o.v. Windows op vlak van informatica dan? Ben er wel benieuwd naar.

Ik besef dat dit voor Linux-gebruikers misschien heel vanzelfsprekend is, maar ik weet echt niets over Linux en ben gewoon nieuwsgierig naar wat Linux superieur maakt i.v.m. studies zoals informatica.
Echt qua functionaliteiten, voornamelijk de commandline interface voor mij. Wat eigenlijk samenhangt met het volgende punt: intergratie van zowat alle "standaard" development tools. En wanneer je ze niet hebt is dat makkelijk te installeren met 1 regel tekst.

De beste illustratie is misschien wel zowat alles wat met netwerken te maken heeft. Zit standaard allemaal in linux en is makkelijk te gebruiken in je shell. Op windows heb je hier 3rd party programma's voor nodig die vaak dan eigenlijk een linux terminal nabootsen.

Als ik voor alle tools die ik in linux gewoon via de terminal kan gebruiken met enkele lijnen tekst, moet instaleren op Windows zit k met tientallen gekke programma's op mijn pc waarbij ik me 9 van de 10 zou ergeren aan een omslachtige ui.
Afbeelding
Going4Quests
Berichten: 8249
Lid geworden op: vrijdag 20 oktober 2006, 16:38
Clan: The Scrying Pool

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Going4Quests »

Hoe krijg je dat Windows 10 reserveren scherm als het er niet staat?
MrSenne
Berichten: 17974
Lid geworden op: maandag 14 mei 2007, 16:12

Re: Het algemene computertopic

Bericht door MrSenne »

Going4Quests schreef: Hoe krijg je dat Windows 10 reserveren scherm als het er niet staat?
Niet, nog niet alle computers hebben dat icoontje in de taakbalk.
Halle
Ex-moderator
Berichten: 19465
Lid geworden op: donderdag 20 december 2007, 8:46

Re: Het algemene computertopic

Bericht door Halle »

Volgens mij kun je ook op een site reserveren.
MrSenne
Berichten: 17974
Lid geworden op: maandag 14 mei 2007, 16:12

Re: Het algemene computertopic

Bericht door MrSenne »

Halle schreef: Volgens mij kun je ook op een site reserveren.
Nope, moet via hun 'app' zodat je PC geregistreerd kan worden als zijnde 'Hé-geef-mij-die-update-maar-!'

https://www.microsoft.com/en-us/windows ... 10-upgrade
Plaats reactie