Forumbeleid

Vragen en andere onderwerpen m.b.t. het forum en de chats plaats je hier, zolang het serieus blijft.
Forumregels
Vragen over bans in chatkanalen graag voorleggen per privébericht aan een van de chatmoderators
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Forumbeleid

Bericht door Bearserk »

Ik ben van mening dat het verleden een prima maatstaaf is om iemand te beoordelen. Als je een goede sfeer zoekt tussen staff en leden dan horen nitrous en pale daar gewoon niet meer bij.
Afbeelding
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Forumbeleid

Bericht door Mystery »

Ik begrijp wat je wilt zeggen, alleen weet ik niet of dat ook zo gaat werken. Als ze weg moeten, heeft praktisch het forum geen bestaansrecht meer (ook vanwege de discussie in het andere topic dat al is gevoerd), gezien de samenhang van RS en non-RS. Misschien verschillen we daarin van mening, maar ik vind juist dat ze in het verleden goed werk hebben verricht (voor zover mogelijk) en ik ze absoluut voor de toekomst liever rijk ben dan kwijt. Dat ze op een onhandige manier een punt wilden maken, ben ik met je eens, maar het heeft klaarblijkelijk wel gewerkt, anders zaten we hier nu niet. Ik respecteer je mening overigens.
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40377
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Forumbeleid

Bericht door Daan »

Mystery schreef:Als ze weg moeten, heeft praktisch het forum geen bestaansrecht meer
Absoluut niet mee eens. Niemand hoefde ze weg, ze zijn zelf vertrokken. Ze vonden het forum ziek en hadden geen zin meer om nog langer te blijven. Fair enough, maar dan moet je ook wel gewoon echt verdwijnen. Dit maakt je alleen maar ongeloofwaardig. Ik vind juist dat het forum wel meer bestaansrecht krijgt als ze opstappen, aangezien je dan de mensen die het niet meer zagen zitten kwijt bent en dan overblijft met de moderators/ranks die wel hun best willen doen voor het welzijn van het forum. Eventueel nog wat nieuwe, gemotiveerde mods erbij (zoals met Rasmus gebeurd is) en iedereen kan zich gewoon weer richten op datgene wat belangrijk is voor het forum, zonder de rotte appels die te zwak waren om voor het forum te vechten.
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18645
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Forumbeleid

Bericht door Ricc »

Tbf kan zelfs in zware tijden de meest kostbaarste personen vervangen worden. Als je op het punt komt dat die twee niet vervangen kunnen worden door twee andere personen, dan kun je toch wel stilletjes de conclusie trekken dat zij ook geen drastische activiteit teweeg kunnen brengen in RS.
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Forumbeleid

Bericht door Mystery »

Ook voor jou geldt (Daan) dat ik je punt ook begrijp vanuit je redenatie. :P Echter hebben ze zich bedacht (en waarschijnlijk spijt) en ik denk dat jullie ook best ermee in kunnen komen om hen een tweede kans te geven of niet? Ik gok dat de volgende keer dat dit gaat gebeuren ook definitief gaat zijn, maar dat terzijde. Ik neem aan dat je ook wel eens beslissingen hebt gemaakt (wellicht uit boosheid?) waar je achteraf spijt van hebt gehad. Over het bestaansrecht: ik doelde dus meer op de evenementen en het RS-team/forumdelen. Zonder dat zal het moeilijk zijn om het forum nog levend te houden (dat is al besproken, nogmaals, in het andere topic).
Dieselpker
Berichten: 11651
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Forumbeleid

Bericht door Dieselpker »

Ik vind het moeilijk. Ik kan me echt heel goed vinden in wat Bear, Dexter en Daan zeggen. Ze hebben volgens mij enorm werk verricht voor RS en ik weet ook zeker dat hun functie goed uitvoeren het probleem niet is, dat doet het EO team wel. Maar de manier waarop ze zich hebben laten kennen en hebben gedragen, laat heel veel zien over hoe ze zijn. Ik vind het verder niet mijn recht om te oordelen of zij een tweede kans verdienen of om te bepalen of zij een plek binnen het team verdienen.

Als forum zijnde moeten we ook kijken naar de toekomst en als het vertrekken van hen betekent dat het helemaal afsterft wint niemand iets.
FEYENOORD ROTTERDAM
Mike Ross
Berichten: 3823
Lid geworden op: zaterdag 24 mei 2008, 10:48
RS: Gabiysh (p2p)

Re: Forumbeleid

Bericht door Mike Ross »

Daan schreef:
Mystery schreef:Als ze weg moeten, heeft praktisch het forum geen bestaansrecht meer
Absoluut niet mee eens. Niemand hoefde ze weg, ze zijn zelf vertrokken. Ze vonden het forum ziek en hadden geen zin meer om nog langer te blijven. Fair enough, maar dan moet je ook wel gewoon echt verdwijnen. Dit maakt je alleen maar ongeloofwaardig. Ik vind juist dat het forum wel meer bestaansrecht krijgt als ze opstappen, aangezien je dan de mensen die het niet meer zagen zitten kwijt bent en dan overblijft met de moderators/ranks die wel hun best willen doen voor het welzijn van het forum. Eventueel nog wat nieuwe, gemotiveerde mods erbij (zoals met Rasmus gebeurd is) en iedereen kan zich gewoon weer richten op datgene wat belangrijk is voor het forum, zonder de rotte appels die te zwak waren om voor het forum te vechten.
Het was een incident, ontstaan uit emotie. Ik ben van mening dat ze wel degelijk bijdragen aan het welzijn van het forum, en dat ze niet moeten worden afgeschreven op een foute keuze. Als er vaker iets soortgelijks gebeurt, is er altijd nog kans om er iets aan te doen.
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Forumbeleid

Bericht door Bearserk »

Dat van nitrous/pale *(wie was de eerste?) was misschien emotie, maar als de andere groep dan gewoon met staart tussen de benen meeloopt laat zien dat ze zich niet willen inzetten voor de community maar enkel om hun vriendengroepje caren.

Valt me overigens wel op dat als ik af en toe lunatip join en zomaar iets zeg dat de RS'ers constant extreem vijandig reageren; daar is het ook gewoon een oude garde die de rest niet moet.
Afbeelding
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7093
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: Forumbeleid

Bericht door Dexter »

Wel, klaarblijkelijk gebeurt het toch nog, gezien de berichten die ik vandaag ontvangen heb in mijn privébox...
Afbeelding
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Forumbeleid

Bericht door Bearserk »

Afbeelding

zie hier, duurde me exact 4 seconden om een kutopmerking te krijgen
Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40377
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Forumbeleid

Bericht door Daan »

Ik vond de chat (zeker als RS3'er) ook helemaal niet zo heel chill als hier meermaals geroepen wordt. Maar goed, dat is misschien weer iets voor een andere discussie.
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Forumbeleid

Bericht door Bearserk »

Afbeelding
Afbeelding
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18645
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Forumbeleid

Bericht door Ricc »

Bearserk schreef:Afbeelding

zie hier, duurde me exact 4 seconden om een kutopmerking te krijgen
HET IS ALLEMAAL SUBJECTIEF
Dieselpker
Berichten: 11651
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Forumbeleid

Bericht door Dieselpker »

Bearserk schreef:Afbeelding

zie hier, duurde me exact 4 seconden om een kutopmerking te krijgen
Je hebt wel dat hartje binnen gesleept
FEYENOORD ROTTERDAM
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: Forumbeleid

Bericht door Jelmer »

Rasmus schreef:Wat voor beleid voor welke delen van het forum?
Ik denk dat je het beste uitkomt met een verschillend beleid voor Bar en een verschillend beleid voor OFC, Rs, Multimedia en Games. Bar een wat losser beleid, in de rest een strenger beleid.
Rasmus schreef:Hoe moet het beleid vormgegeven worden?
Het beleid in OFC moet in mijn ogen streng zijn. Topics in OFC zijn meestal discussietopics over dilemma's die zich op het forum afspelen. Ik denk dat niemand er baat bij heeft zoals het nu gaat. De afgelopen paar topics staan vol met nutteloze, onconstructieve berichten. Dat gebeurde ook al in dit topic, maar gelukkig zijn die berichten inmiddels verwijderd, om maar een voorbeeld te noemen. Posts zoals die van Sam en Erwin uit het vorige topic, daar heb je wat aan. Op die manier kun je gezamenlijk tot een conclusie komen, in plaats van het heen en weer gebait wat soms gebeurt. Ook denk ik dat als accountmededelingen terugkomt, hier streng gemodereerd mag worden. Nieuwe leden moeten zich immers welkom kunnen voelen.

Wat betreft de Rs-delen kan ik heel kort zijn: sfeerverziekers meteen afstraffen. Ik hoop dat het warn-systeem aangepast kan worden, omdat het in mijn ogen af en toe nog te wensen overlaat. Ik wil het huidige waarschuwingssysteem in de chat als voorbeeld nemen. We hanteren momenteel het '3 strikes and you're out'-systeem. Bij drie kicks in een korte tijdsspan, krijg je meteen een afkoelban. Het gros van de mensen die daarna terugkomt, heeft geleerd van zijn fouten en heeft een verbeterd gedrag. Ga je hierna nog verder? Dan loopt de ban al snel op. Ik denk dat je op het forum ook met zo'n soort systeem moet werken. Niet meteen lange bans, maar korte afkoelbans van een week of twee.

Multimedia en games kom ik niet veel, maar ik ga er vanuit dat daar ook gewoon fatsoenlijk gepost moet worden. Dan zul je een zelfde systeem als de Rs-delen kunnen hanteren, alhoewel het misschien wat losser kan, omdat het non-rs is.

Wat betreft Bar denk ik dat je het best een wachtwoord erop kunt zetten, die je dan in de omschrijving van het forumdeel plaatst. Zet hier een kleine waarschuwing bij, dat het in dit forumdeel anders gaat dan in de andere forumdelen. Wil je je daar niet aan wagen, dan ga je lekker niet, wil je het wel, heb je gewoon het wachtwoord om te gebruiken. Wel denk ik dat er grenzen gesteld moeten worden. Zoals Dieselpker al aangaf, vind ik ook dat grove beledigingen en stevige pesterijen ook hard aangepakt mogen worden, resulterend in een afkoelban.
Rasmus schreef:Wat te doen als men zich niet aan het nieuw te implementeren beleid houd?
Direct afstraffen, lijkt me. Zorg er wel voor dat het complete nieuwe beleid goed weergegeven wordt in de forumregels, zodat je daar altijd op terug kunt vallen.
Dieselpker schreef:Ik vind het moeilijk. Ik kan me echt heel goed vinden in wat Bear, Dexter en Daan zeggen. Ze hebben volgens mij enorm werk verricht voor RS en ik weet ook zeker dat hun functie goed uitvoeren het probleem niet is, dat doet het EO team wel. Maar de manier waarop ze zich hebben laten kennen en hebben gedragen, laat heel veel zien over hoe ze zijn. Ik vind het verder niet mijn recht om te oordelen of zij een tweede kans verdienen of om te bepalen of zij een plek binnen het team verdienen.

Als forum zijnde moeten we ook kijken naar de toekomst en als het vertrekken van hen betekent dat het helemaal afsterft wint niemand iets.
Ik kan mij in die laatste opmerking goed vinden. Ik vind ook dat er vervelende opmerkingen zijn gemaakt door de 'vertrokken' teamleden, maar ik ben ook van mening dat er aan de andere kant ook keiharde opmerkingen zijn gemaakt. Ze wilden vertrekken omdat hun het huidige beleid en de sfeer op het forum niet aanstond. Als dat beleid en diezelfde sfeer aanbleven, was ik het ook zeker met jullie eens dat ze dan ook maar daadwerkelijk ermee moesten stoppen. Echter, nu komt het kantelpunt en zal het beleid veranderd worden. Het forum zal gemoderniseerd worden om een groei proberen te krijgen. Hoe Pale Memory, Nitrous, Mbtkiller en AddyMace zich hebben ingezet voor het forum en de activiteit, moet zeker niet vergeten worden. Dankzij deze heren is de activiteit in het OSRS-forumdeel al goed aan het groeien. Ik zie ze dus liever wel weer hun plek innemen.
Bearserk schreef:Valt me overigens wel op dat als ik af en toe lunatip join en zomaar iets zeg dat de RS'ers constant extreem vijandig reageren; daar is het ook gewoon een oude garde die de rest niet moet.
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar het kan ook te maken hebben met je eigen gedrag wat jij laat zien in de chat of je reputatie op het forum. Ik probeer althans de gemene opmerkingen richting Bar/Non-rs te elimineren, wat opzich aardig lukt.
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Forumbeleid

Bericht door xNitrous »

Dieselpker schreef:Ik vind het moeilijk. Ik kan me echt heel goed vinden in wat Bear, Dexter en Daan zeggen. Ze hebben volgens mij enorm werk verricht voor RS en ik weet ook zeker dat hun functie goed uitvoeren het probleem niet is, dat doet het EO team wel. Maar de manier waarop ze zich hebben laten kennen en hebben gedragen, laat heel veel zien over hoe ze zijn. Ik vind het verder niet mijn recht om te oordelen of zij een tweede kans verdienen of om te bepalen of zij een plek binnen het team verdienen.

Als forum zijnde moeten we ook kijken naar de toekomst en als het vertrekken van hen betekent dat het helemaal afsterft wint niemand iets.
Er zijn natuurlijk ook vele vele posts te vinden die tegen ons gericht zijn/waren (negatief) wat al duidelijk was voordat wij überhaupt (Kan ik beter voor mijzelf spreken) de fout in gingen en dus afgingen op actie op reactie. Dit is natuurlijk niet goed te keuren, maar in vergelijking was het niet overdreven rampzalig wat ik zelf postte.

Ik ben zeer benieuwd wat een '2e kans' in gaat houden in jullie ogen, diegene die een waarschuwingsniveau hebben of terug zijn van een ban hebben toch ook meerdere 'kansen' gekregen? Daarnaast hebben jullie niet direct iets met ons te maken dus als we elkaar (lijkt mij onnodig) niet meer hoeven te spreken EO <-> Non-rs dan kunnen wij toch gewoon ons werk doen, wie zijn jullie dan als (de meeste) niet-rsers om daar moeilijk over te doen? Het is al heel duidelijk te merken in het OSRS-gedeelte dat er weinig tot geen (zeker geen nieuwe) activiteit(en) zijn te vinden en dat in de tijd dat ik Runescape speel omdat ik het leuk vind maar niets vanuit mijn functie doe om dit alles af te wachten.
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7093
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: Forumbeleid

Bericht door Dexter »

Er zijn natuurlijk ook vele vele posts te vinden die tegen ons gericht zijn/waren (negatief) wat al duidelijk was voordat wij überhaupt (Kan ik beter voor mijzelf spreken) de fout in gingen en dus afgingen op actie op reactie.
Dit blijven jij en sommige anderen maar aanhalen, maar er is NERGENS bewijs, toon het bewijs, we vragen het al twee weken...
Afbeelding
Dieselpker
Berichten: 11651
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Forumbeleid

Bericht door Dieselpker »

xNitrous schreef:
Dieselpker schreef:Ik vind het moeilijk. Ik kan me echt heel goed vinden in wat Bear, Dexter en Daan zeggen. Ze hebben volgens mij enorm werk verricht voor RS en ik weet ook zeker dat hun functie goed uitvoeren het probleem niet is, dat doet het EO team wel. Maar de manier waarop ze zich hebben laten kennen en hebben gedragen, laat heel veel zien over hoe ze zijn. Ik vind het verder niet mijn recht om te oordelen of zij een tweede kans verdienen of om te bepalen of zij een plek binnen het team verdienen.

Als forum zijnde moeten we ook kijken naar de toekomst en als het vertrekken van hen betekent dat het helemaal afsterft wint niemand iets.
Er zijn natuurlijk ook vele vele posts te vinden die tegen ons gericht zijn/waren (negatief) wat al duidelijk was voordat wij überhaupt (Kan ik beter voor mijzelf spreken) de fout in gingen en dus afgingen op actie op reactie. Dit is natuurlijk niet goed te keuren, maar in vergelijking was het niet overdreven rampzalig wat ik zelf postte.

Ik ben zeer benieuwd wat een '2e kans' in gaat houden in jullie ogen, diegene die een waarschuwingsniveau hebben of terug zijn van een ban hebben toch ook meerdere 'kansen' gekregen? Daarnaast hebben jullie niet direct iets met ons te maken dus als we elkaar (lijkt mij onnodig) niet meer hoeven te spreken EO <-> Non-rs dan kunnen wij toch gewoon ons werk doen, wie zijn jullie dan als (de meeste) niet-rsers om daar moeilijk over te doen? Het is al heel duidelijk te merken in het OSRS-gedeelte dat er weinig tot geen (zeker geen nieuwe) activiteit(en) zijn te vinden en dat in de tijd dat ik Runescape speel omdat ik het leuk vind maar niets vanuit mijn functie doe om dit alles af te wachten.
Ik vind dat je als moderator of teamlid daar gewoon boven moet staan en jezelf niet verlagen naar zo'n niveau tbh. En onderlinge problemen, zoals ik al zei, kun je het beste gewoon bijleggen ipv beleid aan te passen. Ik zou je niet laten beperken in ieder geval door anderen in het organiseren van evenementen zodra de mensen die meedoen en RS volk het wel op prijs stelt.
FEYENOORD ROTTERDAM
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40377
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Forumbeleid

Bericht door Daan »

xNitrous schreef:
Dieselpker schreef:Ik vind het moeilijk. Ik kan me echt heel goed vinden in wat Bear, Dexter en Daan zeggen. Ze hebben volgens mij enorm werk verricht voor RS en ik weet ook zeker dat hun functie goed uitvoeren het probleem niet is, dat doet het EO team wel. Maar de manier waarop ze zich hebben laten kennen en hebben gedragen, laat heel veel zien over hoe ze zijn. Ik vind het verder niet mijn recht om te oordelen of zij een tweede kans verdienen of om te bepalen of zij een plek binnen het team verdienen.

Als forum zijnde moeten we ook kijken naar de toekomst en als het vertrekken van hen betekent dat het helemaal afsterft wint niemand iets.
Er zijn natuurlijk ook vele vele posts te vinden die tegen ons gericht zijn/waren (negatief) wat al duidelijk was voordat wij überhaupt (Kan ik beter voor mijzelf spreken) de fout in gingen en dus afgingen op actie op reactie. Dit is natuurlijk niet goed te keuren, maar in vergelijking was het niet overdreven rampzalig wat ik zelf postte.
Maar die posts en reacties (van onder andere mij) komen natuurlijk ook niet helemaal uit de lucht vallen. Het is niet zo dat er gedacht wordt van "oké jongens, welk lid gaan we nu eens lekker jennen en uitschelden?". Er zit daar een bepaalde voorgeschiedenis achter. Ik weet niet of je je posts in het Fifatopic wel eens hebt teruggelezen, maar daarin had je soms ook dingen geroepen waarbij het niet raar is dat er hatelijk op gereageerd werd. Ik zou in ieder geval zeggen dat je eens meer naar jezelf moet kijken Nitrous, en niet iedereen om je heen altijd maar weer de schuld te geven.
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Forumbeleid

Bericht door Bearserk »

Jelmer schreef:
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar het kan ook te maken hebben met je eigen gedrag wat jij laat zien in de chat of je reputatie op het forum. Ik probeer althans de gemene opmerkingen richting Bar/Non-rs te elimineren, wat opzich aardig lukt.
Dus omdat ik een reputatie als stomme alcoholist heb op het forum is het normaal om me meteen uit te schelden zodra ik de chat join?
Afbeelding
Plaats reactie