De Nederlandsche taal.

Lees de regels en het laatste nieuws over het forum.
Plaats reactie
Behind You0
Berichten: 864
Lid geworden op: donderdag 30 maart 2006, 16:00

De Nederlandsche taal.

Bericht door Behind You0 »

Hallo LTF,

Ik wil graag even het belang van het goed typen benadrukken. Ik zie nog veel te vaak topics als "Wie zij dat hij meeging met Casel Wrs???". In deze zin staan al 4 fouten, en dat leest gewoon niet fijn. Ik snap dat niet iedereen met hoofdletters wil typen, maar een punt, alinea of goede spelling kan er best van af. Ook hoef je niet elk woord goed te kunnen typen, maar je kunt toch wel even nadenken hoe iets echt heet, in plaats van door te snel te typen Deaasart Treosure te schrijven in plaats van Desert Treasure.

Meester Behind geeft les:

Je gebruikt 'zij' als je het over een vrouwelijke persoon hebt, bijvoorbeeld: "Zij wast haar haren".
Je gebruikt 'zei' als je het over de enkelvoudige verleden tijd van zeggen, bijvoorbeeld "Hij zei dat hij 3 tenen heeft" of "Ik zei dat hij er 3.5 had".

Dankuwel voor het lezen :bier: .
Afbeelding

Wil je graag een Firecape, maar kun je hem zelf niet halen? Schrijf dan een bericht naar Tripel.
I Lowland I
Ex-moderator
Berichten: 3334
Lid geworden op: dinsdag 2 mei 2006, 21:56
Oude naam: Aalboon

Re: De nederlandsche taal.

Bericht door I Lowland I »

Schrijf zelf dan wel de titel van je topic goed. ''De nederlandsche taal'' is fout, het moet ''de Nederlandsche taal'' zijn.
[-(
Ik verander 't wel even.
Dé vroegere Aalboon!
Afbeelding
Behind You0
Berichten: 864
Lid geworden op: donderdag 30 maart 2006, 16:00

Re: De Nederlandsche taal.

Bericht door Behind You0 »

Ik heb erover nagedacht, maar volgens mij moet een aardrijkskundig bijvoeglijk naamwoord met een kleine letter.

Ik zou het niet zeker weten.

Edit: Je had gelijk, ik heb het opgezocht, en ik zat aan het Duits te denken. In het Nederlands moeten ouderwetse aardrijkskundige bijvoeglijke naamwoorden met een hoofdletter, ofja, bepaalde bnw's.
Afbeelding

Wil je graag een Firecape, maar kun je hem zelf niet halen? Schrijf dan een bericht naar Tripel.
L0rd_paul
Ex-moderator
Berichten: 10861
Lid geworden op: dinsdag 13 december 2005, 15:05
Clan: in je broekie

Re: De Nederlandsche taal.

Bericht door L0rd_paul »

k snapt er helemaal niets van meester behind.
YOLO
Heer Koen
Ex-moderator
Berichten: 2774
Lid geworden op: zaterdag 10 december 2005, 20:39
Clan: Lunagang
Extra rang: Beste (ex)moderator, ouwe zak

Re: De Nederlandsche taal.

Bericht door Heer Koen »

wArningz foor Zpelvouten pl0x !
regel1:Heer koen heeft ALTIJD gelijk
regel2:Heb ik toch geen gelijk: zie regel1
AfbeeldingAfbeelding
Beste ouwe moderator
Plaats reactie