~ Bmx Guide ~ SlayPasta.

Hier staan alle guides die niets met RuneScape te maken hebben.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
SlayPasta
Berichten: 119
Lid geworden op: maandag 1 maart 2010, 11:29
Oude naam: Pasta Skill

~ Bmx Guide ~ SlayPasta.

Bericht door SlayPasta »

Guide voor amateur bmx'er of amateur Pro's.
Ik zag hier juist dat er een skate guide bestaat, nouja dan mag een bmx guide niet onderbreken.
want Bmx > Skate. Ik rij zelf al 3jaar, heb dus heel wat ervaring.

Begrippen.
Aangezien alle onderdelen van bmx'en eigenlijk een engelse benaming heeft, zal ik ze hier plaatsen zodat je ze ook snapt als beginner.
NaamUitleg
bar endDeze dienen om in het uiteinden van je stuur te steken, zodat als je valt je stuur niet beschadigt maar valt op deze toppen eigenlijk.
BarsSimpel gezegd je stuur.
Brake leverJe remhendel, die dat aan je stuur hangt.
Brake clawsJe remklauwen, dus waar je remblokken opzitten, die tegen je band komen om te remmen.
ChainJe ketting.
CranksJe trap as, waar je je pedals op draait.
ForksJe voorvork, waar je voorgant in zit.
Freewheelje achterste tandwiel.
GripsJe handvaten
CablesSoorten remkabels
Headsetwat tussen je frame en je stem zit.
HubsVoor/achter assen.
PedalsJe pedalen
Pegs.Steun baartjes wat je aan de zijkant van je wielen kunt vastmaken.
Seat postWaar je zadel op vast zit
SprocketJe voorste tandwiel, wat vast zit aan je cranks.
TiresJe banden
WheelsJe ganten/velgen

Stijlen.
Je hebt verschillende soorten stijlen, van wat je doet.

1) Dirten.
Dirten is eigenlijk op handgemaakte sprongen rijden, gemaakt uit grond.
Je hebt ook verschillende soorten sprongen.
- Een tafel: