[Hoe je pc snel & eenvoudig optimaliseren]

Hier staan alle guides die niets met RuneScape te maken hebben.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tibezwiep
Berichten: 411
Lid geworden op: zaterdag 1 september 2007, 20:14

[Hoe je pc snel & eenvoudig optimaliseren]

Bericht door tibezwiep »

Welkom bij mijn guide over je pc optimaliseren!



1) Inhoud


1) Inhoud.
2) Inleiding.
3) Met welk programma en wat doet het?
4) Hoe installeren en gebruiken?
5) Slot.
6) Opmerkingen en vragen.



2) Inleiding


Hey iedereen en welkom bij mijn guide, dit is mijn eerste guide en hij gaat over hoe je jouw pc moet optimaliseren zonder moeite en kosten. Hopelijk vinden jullie deze guide goed! Zeg gerust wat ik fout doe of water er beter kan, want niets is perfect. (:


3) Met welk programma en wat doet het?


Het programma dat we gaan gebruiken heet Registry mechanic, Het is shareware (een gratis proef versie en een betalende versie, met dank aan Hanibal392!) dat je hier kan downloaden, dit is wel maar een trail (proef) versie.
Voor de volledige software te gebruiken, moet je deze kopen of een key-gen opzoeken, maar dat is illegaal dus mag ik geen links op het forum plaatsen naar een key-gen, crack of serial...
Dit programma scant dagelijks & automatisch je pc, zo'n scan duurt meestal minder dan een minuutje, de eerste keer dat hij scant misschien wat langer. Tijdens het scannen zoekt het naar virussen, fouten en problemen. Dit kunnen gedeelde dll's zijn, tijdelijke bestanden (dit maakt je pc trager), fouten in het registeren, en zo voort...


4) hoe installeren en gebruiken?


Nadat je de freeware gedownload hebt (link in deel 3), moet je het enkel maar installeren.
Dit is vrij simpel, zoals getoond op de foto's.

Je klikt op de installer die in de download lijst staat, of waar je hem hebt opgeslagen.
Afbeelding

Daarna klik je op "run" of "uitvoeren", en het programma zal installeren.
Afbeelding

Eenmaal het programma geïnstalleerd is, zal het er als volgt uitzien:
Afbeelding

Het programma zal bij de eerste keer vragen voor een scan, doe dat dan maar.
Na het scannen zie je het aantal fouten en kun je op "herstellen" klikken, dan worden de fouten hersteld en werkt je pc weer optimaal!

Afbeelding


5) Slot.


Dit was dus mijn guide, ik vond het leuk om hem te schrijven en ik hoop dat je er wat aan hebt! Moesten er vragen of opmerkingen zijn, stel ze maar!


6) Opmerkingen en vragen.

Download je freeware zonder eerst na te gaan of het virussen bevat?
Als ik iets download wordt het automatisch gescand door je anti virus scanner, en de download van de echte site van Registry mechanic is volkomen veilig!
Is dit beter dan 'Advanced System Care'?
Advanced System Care ken ik niet, maar deze programma's zullen waarschijnlijk gelijk zijn aan elkaar.
Let op! Register boosters, cleaners, opschoners en andere register-tweaking software kan soms je computer versnellen, maar werkt meestal averechts! Het kan zelfs zo zijn dat je computer door het verwijderen van een sleutel niet meer opstart, en dan ben je natuurlijk de sjaak.
Dit is niet het geval bij Registry mechanic, het verwijdert enkel gedeelde dll's dat betekent dat ze dubbel aanwezig zijn ofdat ze voor meerdere dingen gebruikt worden, hierdoor word je pc traag. Je opstart sleutels zal hij nooit verwijderen, ik denk dat windows vista en windows 7 dat zelf blokkeren.


Rate or Hate
Laatst gewijzigd door tibezwiep op maandag 6 december 2010, 17:38, 6 keer totaal gewijzigd.
Epic Woodcut
Berichten: 366
Lid geworden op: donderdag 29 juli 2010, 23:10
Oude naam: Griffioen

Re: [Hoe je pc snel & eenvoudig optimaliseren]

Bericht door Epic Woodcut »

Download je freeware zonder eerst na te gaan of het virussen bevat?
Afbeelding
Gebruikersavatar
tibezwiep
Berichten: 411
Lid geworden op: zaterdag 1 september 2007, 20:14

Re: [Hoe je pc snel & eenvoudig optimaliseren]

Bericht door tibezwiep »

als ik iets download worDT (!) het automatisch gescand, en die download is volkomen veilig...
SjoerdDonsje
Berichten: 3985
Lid geworden op: maandag 25 september 2006, 16:31
Clan: Vice
Oude naam: KaraKoen

Re: [Hoe je pc snel & eenvoudig optimaliseren]

Bericht door SjoerdDonsje »

Is dit beter dan 'Advanced System Care'?
Afbeelding
Gebruikersavatar
tibezwiep
Berichten: 411
Lid geworden op: zaterdag 1 september 2007, 20:14

Re: [Hoe je pc snel & eenvoudig optimaliseren]

Bericht door tibezwiep »

geen idee, ik ken dat programma niet, maar waarschijnlijk zijn ze even goed.
Gast

Re: [Hoe je pc snel & eenvoudig optimaliseren]

Bericht door Gast »

Verwijderd
Gebruikersavatar
tibezwiep
Berichten: 411
Lid geworden op: zaterdag 1 september 2007, 20:14

Re: [Hoe je pc snel & eenvoudig optimaliseren]

Bericht door tibezwiep »

dit is niet het geval bij dit programma, het verwijdert enkel gedeelde dll's dat betekent dat ze dubbel aanwezig zijn ofdat ze voor meerdere dingen gebruikt worden, hierdoor word je pc traag. je opstart sleutels zal hij nooit verwijderen, ik denk dat windows vista en windows 7 dat zelf blokkeren. ;)
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: [Hoe je pc snel & eenvoudig optimaliseren]

Bericht door Travolter »

Ik zou dit programma niet gebruiken. Voor andere mensen mijn soort van "mini-guide" zeg maar.

Als je toch een key-gen opzoekt kan je het beter ineens voor tune-up utilities doen! En ik raad ook ccleaner aan. Van bovenstaand programma heb ik nog nooit gehoord, deze 2 weet ik dat ze goed zijn.

Als je geen programma's wil downloaden gaat dat ook perfect. Meeste functies die die programma's aanbieden zijn ook al "ingebouwd" in je windows systeem.

ps: dit is geen negatieve critiek. Ik probeer je topic niet te ondermijnen maar dit is mijn gedacht erover. Het kan natuurlijk zijn dat jouw programma veel beter is. Ik zeg gewoon maar wat in mijn ogen beter lijkt te zijn. Dit vooral omdat ik nog nooit van dit programma gehoort heb.

grtzz,
Afbeelding
Arbiter
Berichten: 2075
Lid geworden op: dinsdag 26 oktober 2010, 8:43
RS: Ome Toon (f2p)
Clan: Xtarte Tatin
Oude naam: Hanibal392

Re: [Hoe je pc snel & eenvoudig optimaliseren]

Bericht door Arbiter »

Dit is geen Freeware maar een Commercial trial. Freeware is bijvoorbeeld volledige gratis software. Shareware is dan weer software dat een gratis versie heeft en een betaalde. De gratis versie heeft dan beperkingen. :) Anyway, mooie guide. Ik geef het een 8.5/10 :) Het staat goed uitgelegd, het is overzichtelijk, er is aan Algemeen Beschaafd Nederlands gedacht en aan kleur(en). Genoeg reden om dus een 8.5/10 te geven. :)
Zit je met ´n computer probleem, maar je kan het zelf niet oplossen? Stuur me een pb en dan zal ik kijken wat ik voor je kan betekenen via TeamViewer.

Heb je een onbeveiligd draadloos netwerk, maar je wilt hem beveiligen? Of heb je problemen met het beveiligen van je draadloos netwerk? Volg dan mijn guide door op deze link te klikken!

http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... 7&t=245249

Afbeelding
Gebruikersavatar
tibezwiep
Berichten: 411
Lid geworden op: zaterdag 1 september 2007, 20:14

Re: [Hoe je pc snel & eenvoudig optimaliseren]

Bericht door tibezwiep »

dankje, ik zal het veranderen! :)
en mijn menig is dat het een goed programma is, want er zijn veel meer functies aan dan enkel je pc scannen, maar die staan in de guide niet uitgelegd.
aadje93
Berichten: 29
Lid geworden op: woensdag 18 februari 2009, 16:01
Clan: geen.

Re: [Hoe je pc snel & eenvoudig optimaliseren]

Bericht door aadje93 »

dit zijn dus progamma's die "je hacken", registery mannagers etc allemaal niet vertrouwen, gewoon even de windows schijfdefragmentatie laten doen (niet als je een SSD hebt, maar lui met SSD (zoals ik) doen zelf register na lopen)


niet aan te raden dit soort progamma's
Afbeelding
Afbeelding
Arbiter
Berichten: 2075
Lid geworden op: dinsdag 26 oktober 2010, 8:43
RS: Ome Toon (f2p)
Clan: Xtarte Tatin
Oude naam: Hanibal392

Re: [Hoe je pc snel & eenvoudig optimaliseren]

Bericht door Arbiter »

aadje93 schreef:dit zijn dus progamma's die "je hacken", registery mannagers etc allemaal niet vertrouwen, gewoon even de windows schijfdefragmentatie laten doen (niet als je een SSD hebt, maar lui met SSD (zoals ik) doen zelf register na lopen)


niet aan te raden dit soort progamma's
Laat me niet lachen, man. :lol: Deze programma's kunnen je niet hacken, genius. :roll: Als deze programma's je zouden hacken, verkopen computerzaken dit ook niet. :| Ik heb System Mechanic gekocht bij de Dixons. Nu wil jij mijn zeggen, dat deze programma's je kunnen hacken? ](*,) Je praat alleen maar onzin. En als deze programma's je hebben gehackt, heb je gewoon niet de programma's van de echte site gedownload. Echt, wat kraam jij onzin uit zeg. :roll:
Zit je met ´n computer probleem, maar je kan het zelf niet oplossen? Stuur me een pb en dan zal ik kijken wat ik voor je kan betekenen via TeamViewer.

Heb je een onbeveiligd draadloos netwerk, maar je wilt hem beveiligen? Of heb je problemen met het beveiligen van je draadloos netwerk? Volg dan mijn guide door op deze link te klikken!

http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... 7&t=245249

Afbeelding
Fiv Fivang
Berichten: 467
Lid geworden op: maandag 21 januari 2008, 13:33
RS: Fiv4Life (p2p)
Clan: The Dutch XP Heroes
Oude naam: Fivang1992
Contacteer:

Re: [Hoe je pc snel & eenvoudig optimaliseren]

Bericht door Fiv Fivang »

ik gebruik TuneUp Utilities
BoskaWouter
Berichten: 6387
Lid geworden op: zaterdag 1 december 2007, 17:15
Contacteer:

Re: [Hoe je pc snel & eenvoudig optimaliseren]

Bericht door BoskaWouter »

Hanibal392 schreef:
aadje93 schreef:dit zijn dus progamma's die "je hacken", registery mannagers etc allemaal niet vertrouwen, gewoon even de windows schijfdefragmentatie laten doen (niet als je een SSD hebt, maar lui met SSD (zoals ik) doen zelf register na lopen)


niet aan te raden dit soort progamma's
Laat me niet lachen, man. :lol: Deze programma's kunnen je niet hacken, genius. :roll: Als deze programma's je zouden hacken, verkopen computerzaken dit ook niet. :| Ik heb System Mechanic gekocht bij de Dixons. Nu wil jij mijn zeggen, dat deze programma's je kunnen hacken? ](*,) Je praat alleen maar onzin. En als deze programma's je hebben gehackt, heb je gewoon niet de programma's van de echte site gedownload. Echt, wat kraam jij onzin uit zeg. :roll:
Ten eerste: waarom zou je dit soort troep kopen als er genoeg gratis alternatieven te vinden zijn? En ten tweede is hacken niet aan de orde, maar je pc om zeep helpen kan prima met registery scanners.
EMPTY schreef:Je bent echt geweldig Wouter.
Syn schreef:Je bent tof x
Off-er schreef:Wij niet te breken.
Plaats reactie